Monday, 1 March 2021

🟣 Τρία κείμενα για την Πενταμερή διάσκεψη

 

 


 🟣 Προλαβαίνει ο λαός μας να ενημερωθεί; Να προσανατολιστεί πολιτικά; Να αυτο-οργανωθεί σε μονάδες αντίστασης έτσι ώστε - αν χρειαστεί - να μπορέσουμε να αντισταθούμε με ΟΛΑ τα απαραίτητα μέσα;

🟣 Ενώ η Κύπρος ετοιμάζεται να τοποθετηθεί πάλι στον πάγκο του κασάπη για μας επιβληθεί μια κάποια "τελική λύση", οι τοπικοί μας άρχοντες αντί να διακατέχονται από μια πυρετώδη έξαψη για ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ του λαού μας, αντί να τους διακατέχει μια ηλεκτρισμένη εκδοχή της διαχρονικής κραυγής "Νυν Υπέρ Πάντων ο Αγών!"... συνεργάζονται με τον τουρκικό μιλιταρισμό και τον Δυτικό Ιμπεριαλισμό έτσι ώστε η κάθε απαίτηση των εχθρών μας να "ομαλοποιείται" και να ακούγεται ως τάχα λογική και δίκαιη• ως τάχα "απαραίτητη" για να επέλθει η ποθητή ειρήνη. Βαφτίζοντας το Άσπρο σε Μαύρο, αποκαλούν το ρατσιστικό Διζωνικό καθεστώς Απάρταϊντ που θέλουν να μας επιβάλουν ως "Επανένωση", και την τελική απορρόφηση της Κύπρου από την κατοχική Τουρκία ως "λύση του κυπριακού".

🟣 Τα τρία πιο κάτω κείμενα συγκεντρώνουν όλα όσα χρειαζόμαστε για να είμαστε ενήμεροι. Συνδυάζουν: επισκόπηση του ρόλου της Αγγλίας και όλων των φονικών δώρων που μας χαρίζει ο Φόρειν ΟΦΗΣ• επισκόπηση του παρόντος και του πρόσφατου παρελθόντως ρόλου της Ελλαδικής Κυβέρνησης, καθώς και μια αναλυτική ματιά από εκεί που μείναμε από το πιο πρόσφατο επεισόδιο διαπραγματεύσεων στο Κραν Μοντανά της Ελβετίας (Ιούλιος 2017) ως σήμερα, μαζί με χειρουργικές - λεπτεπίλεπτες - ματιές στο εσωτερικό μας μέτωπο με καυτές αναφορές• και σαφέστατη τοποθέτηση για το πως θα πρέπει να εμφανιστεί ΕΑΝ θα συμμετάχει, η Κυπριακή αντιπροσωπεία. Τα κείμενα είναι σύντομα και περιεκτικά: εκπηγάζουν από τον Μαρίνο Σιζόπουλο, Πρόεδρο της ΕΔΕΚ, τον πρώην Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκο Κοτζιά, και από την Σύνταξη της εφημερίδας Φιλελεύθερος, η οποία παρ' όλον που σε διάφορα θέματα κοινωνικής πολιτικής συνεχίζει να μας εξοργίζει με αθέμιτη προπαγάνδα εις βάρος του λαού (ιδίως στα θέματα δαιμονοποίησης της Κάνναβης, κορωνοτρομολαγνείας και δαιμονοποίησης των αντιφρονούντων στα θέματα του κορωνοϊού) τουλάχιστον και ευτυχώς παραμένει με πεντακάθαρο νου στα πλείστα θέματα που αφορούν το κυπριακό - και αυτό οφείλεται κυρίως στον Άριστο Μιχαηλίδη, Διευθυντή Σύνταξης του «Φ», τον οποίο και ευχαριστούμε για τις θέσεις του.


🟣 Πενταμερής και βρετανικός παράγοντας

Μαρίνος Σιζόπουλος, Πρόεδρος του Κ.Σ. ΕΔΕΚ.
28 Φεβρουαρίου 2021
https://www.philenews.com/f-me-apopsi/paremvaseis-ston-f/article/1134861/pentameris-kai-bretanikos-paragntas

Με αφορμή τον παρασκηνιακό ρόλο που αναλαμβάνει η Βρετανία ενόψει της σύγκλησης της νέας άτυπης Πενταμερούς, τις ύποπτες και άκρως επικίνδυνες προτάσεις που υποβάλλει για δήθεν διερεύνηση των προθέσεων των «δύο πλευρών», αλλά και του ενδεχόμενου προώθησης σχεδίου επίλυσης του Κυπριακού, θα ήταν σκόπιμο να παραθέσουμε διαχρονικά τις βρετανικές ενέργειες, με στόχο την καλύτερη κατανόηση του ρόλου που έχει διαδραματίσει μέχρι σήμερα.

Τον Σεπτέμβριο του 1955 συγκάλεσε στο Λονδίνο την τριμερή Διάσκεψη όπου κατά παράβαση των Συνθηκών των Σεβρών του 1920 και της Λωζάνης του 1923, επανάφερε την Τουρκία ως ενδιαφερόμενο μέρος στο Κυπριακό. Το άρθρο 16 της Συνθήκης με σαφήνεια καθορίζει ότι η Τουρκία «απεμπολεί κάθε δικαίωμα και κάθε τίτλο, οποιασδήποτε φύσης, πάνω σε έδαφος που βρίσκεται εκτός των συνόρων της».

Επιπρόσθετα, η βρετανική αντιπροσωπεία στη Διάσκεψη ξεκαθάρισε ότι «η Βρετανία δεν είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει την αυτοδιάθεση στον κυπριακό λαό γιατί αυτό είναι σε βάρος των στρατηγικών της συμφερόντων».

Τον Μάρτιο του 1956 ο τότε κυβερνήτης Χάρντιγκ είχε δηλώσει ότι η βρετανική πολιτική για την Κύπρο καθορίζεται από τους εξής παράγοντες κατά σειρά προτεραιότητας:

- Τις πολιτικές και στρατηγικές ανάγκες της Βρετανίας, και

- Την επιθυμία να διατηρηθούν οι καλές σχέσεις που έχουν δημιουργηθεί μεταξύ Άγγλων και Τούρκων.

Με τις συμφωνίες Ζυρίχης – Λονδίνου η Βρετανία συνέβαλε στην επιστροφή της Τουρκίας για πρώτη φορά μετά το 1923, σε εδάφη της πρώην Οθωμανικής αυτοκρατορίας τα οποία παρέμειναν εκτός των συνόρων της με εγγυητικά δικαιώματα και νόμιμη παρουσία τουρκικού στρατού.

Το 1963 υποκίνησε το τουρκικό πραξικόπημα σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας με προφανή στόχο τη διάλυσή της. Η αποτυχία του εγχειρήματος την οδήγησε στη χάραξη της πράσινης γραμμής με προφανή στόχο την προστασία του Τουρκοκυπριακού θύλακα Λευκωσίας – Κιόνελι – Αγύρτας ώστε να αποτελέσει προγεφύρωμα το οποίο να μπορεί να αξιοποιήσει η Τουρκία για εισβολή στην Κύπρο και επιβολή της διχοτόμησης.

Στελέχη των βρετανικών ενόπλων δυνάμεων που υπηρετούσαν στις Βρετανικές Βάσεις συνελήφθηκαν να μεταφέρουν όπλα στους Τουρκοκύπριους στασιαστές με προφανή στόχο να εδραιώσουν τον έλεγχό τους στους θύλακες που δημιούργησαν αποτρέποντας τη νόμιμη Κυβέρνηση να ασκεί σε αυτούς έλεγχο.

Το 1974 η Κυβέρνηση της Βρετανίας ενώ γνώριζε για την τουρκική εισβολή τουλάχιστον από τις 17 Ιουλίου, ουδέν έπραξε για να την αποτρέψει. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το βρετανικό ελικοπτεροφόρο «Ερμής» στις 20 Ιουλίου βρισκόταν στην θαλάσσια περιοχή της Κερύνειας για να παραλάβει Βρετανούς υπηκόους που βρίσκονταν στην Κύπρο.

Παρά την προσεκτική πολιτική και διπλωματική τακτική που ακολουθεί είναι πασιφανές ότι είναι η χώρα η οποία καθορίζει τις εξελίξεις στο Κυπριακό. Βασική και διαχρονικά σταθερή επιδίωξή της είναι η διατήρηση των στρατιωτικών της βάσεων στο νησί, προσδίδοντας σε αυτές νομιμότητα την οποία μέχρι σήμερα στερούνται, καθώς και της κατοχύρωσης κυριαρχικών δικαιωμάτων τα οποία να περιλαμβάνουν εναέριο χώρο και Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ).

Η εμπλοκή του βρετανικού παράγοντα και κύρια του σερ Ντέιβιντ Χάνεϊ στην ετοιμασία του σχεδίου Ανάν είναι αδιαμφισβήτητη. Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι στο συγκεκριμένο σχέδιο όσον αφορά την οριοθέτηση της Κυπριακής ΑΟΖ, στο Παράρτημα ΙΙ, Πρόσθετο Πρωτόκολλο στη συνθήκη εγκαθίδρυσης (Ελληνική έκδοση του σχεδίου Ανάν, σελ. 64-65):

• Στο άρθρο 1 καθορίζεται το καθεστώς κυριαρχίας της Μ. Βρετανίας στην περιοχή των Βάσεων.

• Στο άρθρο 2  κατοχυρώνονται τα  «διεθνή δικαιώματα και ωφελήματα» στο έδαφος των Βάσεων.

• Στο άρθρο 5 αναφέρεται ότι «Η Κύπρος δεν θα απαιτήσει, ως μέρος των χωρικών υδάτων της, ύδατα μεταξύ των γραμμών οι οποίες  οριοθετούν τα χωρικά ύδατα που εφάπτονται των περιοχών των Κυρίαρχων Βρετανικών Βάσεων. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα συνεχίσει να απολαμβάνει πλήρους και ανεμπόδιστης πρόσβασης για οποιονδήποτε σκοπό στα ύδατα μεταξύ των υδάτων τα οποία η Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία δεν θα διεκδικήσει».

• Στο άρθρο 8 καθορίζεται ότι:  «η όποια διαφορά προκύψει θα επιλύεται με διαβουλεύσεις και δεν θα παραπέμπεται σε οποιοδήποτε διεθνές δικαστήριο ή τρίτο μέρος για διευθέτηση».

Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις αλλά και τις Βρετανικές μεθοδεύσεις, η Κυπριακή Κυβέρνηση σε οποιαδήποτε συζήτηση επίλυσης του κυπριακού πρέπει να συμπεριλάβει εκτός από την κατάργηση των εγγυήσεων και την απομάκρυνση των Βρετανικών βάσεων. Η άποψη ότι πριν από την επίλυση του κυπριακού δεν πρέπει να τεθεί θέμα απομάκρυνσης των Βρετανικών Βάσεων αποτελεί αφελή ή/και ουτοπιστική προσέγγιση.

Η Βρετανία μέσα από την παρασκηνιακή εμπλοκή της θα επιδιώξει τον καθορισμό πλαισίου λύσης που θα κατοχυρώνει πλήρως την μόνιμη νόμιμη παρουσία των βάσεων της. Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα επιτρέψει την εξεύρεση λύσης για να μην ανοίξει το κεφάλαιο «Βρετανικές Βάσεις».

* * *


🟣 Νίκος Koτζιάς: Προωθούν συνομοσπονδιακή λύση ως συμβιβασμό
Συνέντευξη στη Νικολέττα Κουρούσιη
08 Φεβρουαρίου 2021
https://www.philenews.com/eidiseis/politiki/article/1119238/n-kotzias-proothoyn-synomospondiaki-lysi-os-symbibasmo

Ο Νίκος Κοτζιάς υπήρξε πρωταγωνιστής σε μια καθοριστική φάση του Κυπριακού. Είναι ο πρώτος υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας, που έθεσε ολοκληρωμένη πρόταση για το κεφάλαιο της Ασφάλειας. Στο παραένα της άτυπης Πενταμερούς, εκφράζει, σε συνέντευξή του στον «Φ», τις ανησυχίες του για την απαίτηση της τουρκικής πλευράς με τη στήριξη των Βρετανών να μη ληφθεί υπόψη το κεκτημένο του Κραν Μοντανά, καθώς, όπως εξηγεί, στόχος της Άγκυρας είναι η εμφάνιση μιας «συνομοσπονδιακής λύσης», μέσα από την οποία να κατέχει ποικιλότροπα τη βόρεια Κύπρο και να ελέγχει ταυτόχρονα όλο το νησί.

Ο πρώην υπουργός τονίζει μάλιστα ότι η απαίτηση αυτή αποτελεί απόδειξη για το γεγονός ότι εκείνοι που δεν ήθελαν να κλείσει το Κυπριακό στο Μοντανά είναι οι ίδιοι, που θέλουν τώρα να υπάρξει διαπραγμάτευση με αποκλεισμό των βημάτων, που είχαν γίνει εκεί.

Ο Νίκος Κοτζιάς αναφέρεται και στο παρασκήνιο του Κραν Μοντανά, υπογραμμίζοντας τον ρόλο που διαδραμάτισε ο Έσπεν Μπαρθ Άιντε, ο οποίος μαζί με «τις δυνάμεις της χωρίς αρχές υποχώρησης», πίστευαν, όπως υποστηρίζει, ότι η λύση που ήθελαν να επιβάλουν περνούσε μέσα από τη διάδοση ψεμάτων εις βάρος του.

Υποστηρίζει ακόμη ότι ο γ.γ. του ΑΚΕΛ αποφεύγει σαν ο διάβολος το λιβάνι να διαψεύσει την ουσία αναφοράς στο βιβλίο του, δηλαδή ότι ζήτησε από τον Αλέξη Τσίπρα την απομάκρυνσή του από τη θέση του υπουργού Εξωτερικών, καθώς ενοχλείτο από το γεγονός ότι ο ίδιος έθετε ζήτημα εγγυήσεων και κατοχής.


■ Με την Τουρκία να κλιμακώνει τις προκλήσεις, άρχισε ο ελληνοτουρκικός διάλογος. Υπάρχει κίνδυνος να υιοθετεί η τουρκική ατζέντα στις διερευνητικές, λαμβάνοντας υπόψη και τη στάση του Βερολίνου αλλά και της Ουάσιγκτον;

🟣 Η τουρκική ατζέντα μπορεί να υιοθετηθεί μόνο μετά από υποχώρηση της Ελληνικής Κυβέρνησης. Ελπίζω να μην σκέφτεται η πλευρά μας καν κάτι τέτοιο. Ακόμα, αν κάποιοι το επιθυμούν, δεν θα το επιτρέψει η ελληνική κοινωνία. Το Βερολίνο είχε πάντα μια φιλοτουρκική πολιτική, ήδη από τα μέσα του 19ου αιώνα. Γερμανία και Τουρκία πορεύτηκαν μαζί στον Πρώτο και στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς και στη γενοκτονία των Αρμενίων. Οι τουρκικές ελίτ, στρατιωτικές και μη, για δεκαετίες μορφώνονταν στη Γερμανία ή από Γερμανούς, ενώ οι επιχειρηματικοί δεσμοί τους είναι αδιάλειπτα ισχυροί εδώ και ενάμιση αιώνα.

■ Πώς αξιολογείτε εσείς τις επικείμενες διερευνητικές, το momentum και την ατζέντα των δύο πλευρών;  

🟣 Ήμουν και είμαι υπέρ του διαλόγου, αλλά ο διάλογος έχει ουσιαστικό νόημα όταν υπάρχει σαφής στόχευση και καλή προετοιμασία. Δεν βλέπω την ελληνική κυβέρνηση να διαθέτει σχεδιασμό για τη διαπραγμάτευση, όπως να εισάγει, ως έχω ήδη προτείνει, το πολύ μετά από τρεις γύρους διερευνητικών, την υποχρέωση της Τουρκίας να αποδεχτεί και να υπογράψει το Διεθνές Δίκαιο της Θαλάσσης, ενώ στην πορεία των διερευνητικών να απαιτήσει να αποσύρει η Τουρκική Εθνοσυνέλευση το casus belli. Διότι πώς θα κάνουμε διαπραγμάτευση, επί παραδείγματι, για συνυποσχετικό με μια τέτοια απειλή. Επίσης, έχω υπογραμμίσει την ανάγκη πριν πάει κανείς στο Διεθνές Δικαστήριο να έχει προχωρήσει στη διαμόρφωση των εθνικών θαλασσίων ζωνών κυριαρχίας του.

■ Και ως προς τις τουρκικές επιδιώξεις στο Κυπριακό;

🟣 Η Τουρκία με τίποτα δεν θέλει στην «κοιλιά» της να έχει ένα ελληνοκυπριακό κράτος. Εκβιάζει ως προς το Κυπριακό με διάφορες προτάσεις για ακραίες λύσεις, έχοντας την συνδρομή και κάποιων τρίτων, προκειμένου μετά, να εμφανίσει μια «συνομοσπονδιακή λύση», ανεξάρτητα της ονομασίας της, ως λύση συμβιβασμού. Στόχος της, να κατέχει ποικιλότροπα τη βόρεια Κύπρο και να ελέγχει ταυτόχρονα όλο το νησί, την κυπριακή ΑΟΖ και τις άλλες θαλάσσιες ζώνες. Την εξωτερική και αμυντική πολιτική της Κυπριακής Δημοκρατίας.  

■ Τον προγραμματισμό της άτυπης Πενταμερούς σε αυτή τη φάση, πώς τον αξιολογείτε, όταν η τουρκική πλευρά παρουσιάζεται αμετακίνητη από τη θέση για λύση δύο κρατών; Πρέπει να τεθούν κόκκινες γραμμές από τη Λευκωσία;

🟣 Διαπραγμάτευση χωρίς διάθεση έντιμου και δημιουργικού συμβιβασμού δεν υπάρχει, όπως δεν υπάρχει διαπραγμάτευση χωρίς πραγματικά κόκκινες γραμμές. Εκείνο που είναι ανησυχητικό και ταυτόχρονα αποκαλυπτικό είναι οι συνεχείς δηλώσεις της επίσημης Τουρκίας και του Ερσίν Τατάρ, από ό,τι μαθαίνω με τη στήριξη των Βρετανών –οι οποίοι δυσκολεύονται να αποχωριστούν από το αποικιοκρατικό τους παρελθόν- να μη ληφθεί υπόψη στην επόμενη Πενταμερή το κεκτημένο του Κραν Μοντανά. Η απαίτηση τους αυτή αποτελεί τη «ζωντανή» απόδειξη ότι εκείνοι που δεν ήθελαν να κλείσει το Κυπριακό στο Μοντανά, είναι οι ίδιοι που θέλουν τώρα να υπάρξει «διαπραγμάτευση» με αποκλεισμό των βημάτων που έγιναν στο Κραν Μοντανά! Κάποιοι, επιτέλους, πρέπει να παραδεχτούν ότι ήταν η πλευρά μας που δούλεψε για τα κεκτημένα στην εξωτερική πτυχή του Κυπριακού στο Κραν Μοντανά.

■ Θα μπορούσαμε να πούμε ότι καταβάλλεται από τον διεθνή παράγοντα μια προσπάθεια «πακετοποίησης» των ελληνοτουρκικών διαφορών με το Κυπριακό;

🟣 Κάτι τέτοιο θα ήταν λάθος. Όμως, κάποιοι σκέφτονται λύσεις στο Κυπριακό που να βολεύουν την Τουρκία και μετά να προχωρήσουν σε συνεργασία οικονομικής φύσης με την Ελλάδα, με διατήρηση του απροσδιόριστου των θαλασσίων ζωνών. Κατόπιν να «σπρώξουν» τη λεγόμενη αποστρατιωτικοποίηση που απαιτεί η Τουρκία και κάποιοι φίλοι της στη Δύση.

Η Τουρκία, ούτε δικαιούται να έχει λόγο στο νότιο Αιγαίο για μια συμφωνία που δεν συμμετείχε (εκείνη των Παρισίων το 1947 - αυτή είναι η πρόβλεψη του Διεθνούς Δικαίου των Συμβάσεων της Βιέννης), ούτε μπορεί να αναιρεί τα όσα διεκδίκησε και παραδέχτηκε πριν 85 χρόνια στην ίδια την εθνοσυνέλευσή της ως προς τη Συμφωνία του Μοντρέ, η οποία επανέφερε το δικαίωμα της στρατιωτικοποίησης των Δαρδανελίων και των νησιών του Βόρειου Αιγαίου.

Τέλος, και το σημαντικότερο, η χώρα που παράνομα κατέχει στρατιωτικά εδάφη τρίτων κρατών, όπως της Κύπρου, δεν μπορεί να ζητά την απομάκρυνση δικών μας στρατευμάτων από νησιά μας. Ας μην ξεχνάμε ότι πάνω από διακρατικές και πολυμερείς συμφωνίες υπάρχει το Διεθνές Δίκαιο, του οποίου ακρογωνιαίος λίθος είναι το δίκαιο της άμυνας και οι αντίστοιχες προβλέψεις του καταστατικού χάρτη του ΟΗΕ.


ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΝΤΑΜΕΡΗ

■ Αναφερθήκατε σε μέτωπο στήριξης του τουρκικού εθνικισμού σε Κύπρο και Ελλάδα. Από πού προκύπτει αυτό;

🟣 Κάποιοι ίσως από άγνοια συγχέουν τον πατριωτισμό με τον ακραίο εθνικισμό, τον σοβινισμό. Κάποιοι άλλοι κατηγορούν σκόπιμα από το πρωί μέχρι το βράδυ κάθε ελληνική θέση ως ακραίο εθνικισμό. Αυτοί οι άνθρωποι δεν κάνουν κριτική στην Τουρκία και στην πολιτική της. Θεωρούν εξ ορισμού τις ελληνικές θέσεις ως μαξιμαλιστικές, ενώ ακόμα και την τουρκική κατοχή στην καλύτερη περίπτωση την αποσιωπούν, ενώ στη χειρότερη δείχνουν κατανόηση (!) ακόμα και για τη διατήρησή της.

Αυτό το μέτωπο έχει ιστορικές καταβολές. Σε άλλους τη δειλία και την υποχωρητικότητα. Σε άλλους μια παράδοση ραγιαδισμού και σε κάποιους τρίτους την «αγγλοφιλία».

■ Παράλληλα εκφράσατε τις ανησυχίες σας για τη στάση της κυβέρνησης Μητσοτάκη απέναντι στην Κύπρο και το Κυπριακό. Ποιες ενέργειες και γεγονότα σας έχουν προβληματίσει;

🟣 Κάποιοι έπεισαν τους κυβερνώντες στην Ελλάδα, όπως είχε γίνει και με την ΕΡΕ πριν από τις συμφωνίες της Ζυρίχης, ότι το Κυπριακό είναι βάρος για την Αθήνα. Ότι δεν χρειάζεται να υπερασπίζονται τα της Κύπρου και να μπλέκουν σε αυτά. Γελούσαν όταν μετά το καλοκαίρι του 2019 έμπαιναν παράνομα τουρκικά πλοία στην κυπριακή ΑΟΖ, ακόμα και στα χωρικά ύδατα της Κύπρου. Για πρώτη φορά σε επίσημες ομιλίες οι κυβερνώντες, όπως αυτή του Μητσοτάκη στην ΓΣ του ΟΗΕ, «ξέχασαν» να μιλήσουν για κατοχή της Κύπρου. Στο Συμβούλιο της ΕΕ άφησαν σε πολλές φάσεις την Κύπρο μόνη της. Η Ελλάδα δεν έχει κάνει καμιά ουσιαστική προεργασία ενόψει της Πενταμερούς και δεν επεξεργάστηκε κάποια νέα κείμενα, που να βοηθούν με θέσεις ενόψει της.Τα πιο πάνω και άλλα πολλά, που δεν θέλω να αναφέρω δημόσια, είναι λογικό να με κάνουν να ανησυχώ.


«Παπαγαλίζουν όσα τους λένε εκείνοι που θέλουν να συγκαλύψουν τις ευθύνες της Τουρκίας»

■ Ήσασταν παρών στο Κραν Μοντανά, πώς εισπράξατε τον ίσο επιμερισμό ευθυνών για την κατάρρευση του διαλόγου από ορισμένους Ευρωπαίους αξιωματούχους;

🟣 Κάποιοι στην Ευρώπη αντί να ανταποκρίνονται ως εταίροι μας στις υποχρεώσεις τους, συμπεριφέρονται ως διαιτητές ανάμεσα σε δύο ξένα προς αυτούς κράτη. Ουσιαστικά με τις τοποθετήσεις τους λειτουργούν ως «πιασμένοι» διαιτητές της άλλης πλευράς.

Προκειμένου να προστατεύσουμε τη διαδικασία του ΟΗΕ, όσο ήμουν υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας δεν μιλήσαμε δημόσια για το τι έγινε στο τέλος στο Κραν Μοντανά. Αντίθετα, άλλοι, όπως ο Άιντε και η τουρκική και τουρκοκυπριακή πλευρά, μίλησαν με ψεύδη επιδιώκοντας να ρίξουν τα βάρη στην κυπριακή πλευρά. Η αλήθεια είναι ότι η τουρκική πλευρά δήλωσε στον ΓΓ του ΟΗΕ το μεσημέρι της τελευταίας μέρας ότι ήταν έτοιμη για μια καλή συμφωνία και του ανέλυσε τα στοιχεία της. Λόγω της πίεσης των «γκρίζων λύκων» στον Ερντογάν, ο τελευταίος έκανε λίγο αργότερα πίσω. Αρνήθηκε τα όσα είχε προτείνει και δεσμευτεί στον ΓΓ του ΟΗΕ, βγάζοντάς τον «ψεύτη». Ο τελευταίος δήλωσε ότι είχε «παρανοήσει» τις τουρκικές προτάσεις και ότι δεν υπήρχε λόγος να συνεχιστεί η διαπραγμάτευση.

Αναγκάστηκα πριν λίγο καιρό να μιλήσω για το θέμα, διότι διάφοροι «άσχετοι» που δεν συμμετείχαν στη διαπραγμάτευση και ασφαλώς δεν συμμετείχαν ούτε στο δείπνο την τελευταία βραδιά της διαπραγμάτευσης, παπαγαλίζουν αυτά που τους εξιστόρησαν σκοπίμως εκείνοι που ήθελαν να συγκαλύψουν τις ευθύνες της Τουρκίας.

■ Είστε από τους λίγους Έλληνες ΥΠΕΞ, που έχουν ασχοληθεί τόσο επισταμένα με το Κυπριακό, καταθέτοντας ολοκληρωμένη πρόταση για το κεφάλαιο της Ασφάλειας. Εντούτοις, όπως ο ίδιος αναφέρατε, είστε και ο μόνος που έχει δεχθεί τόσες πολλές επιθέσεις από Κύπριους πολιτικούς.

🟣 Πιστεύω, πράγμα που το γνωρίζουν όλοι οι έντιμοι Κύπριοι σε όλες τις πλευρές, ότι είμαι εκείνος ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας που μελέτησα επί δεκαετίες το Κυπριακό, πάλεψα για αυτό, έκανα προτάσεις στις θεματικές που αφορούσαν την Ελλάδα και δεν εξέφρασα ποτέ γνώμη για την εσωτερική πτυχή του Κυπριακού.

Πάντα θεωρούσα την παρρησία και το σθένος απαραίτητα υλικά ενός υπουργού, αλλά και κάθε ανθρώπου. Δεν έκανα ποτέ πίσω. Ο Άιντε, υπερβαίνοντας τον ρόλο του ως διαμεσολαβητή του ΟΗΕ, ανακατευόταν στο εσωτερικό πολιτικό σκηνικό της Κύπρου και της Ελλάδας, ως δεν όφειλε.

Πίστευαν ο Άιντε και οι δυνάμεις τής χωρίς αρχές υποχώρησης, σε αντίθεση με τον ΓΓ του ΟΗΕ, ότι η λύση που ήθελαν να επιβάλουν πέρναγε μέσα από τη διάδοση ψεμάτων σε βάρος μου. Αλλά αποκαλύφθηκαν. Ο ΓΓ του ΟΗΕ είχε μια διαφορετική στάση. Τον είχαν εντυπωσιάσει οι αποκαλύψεις που είχα κάνει ενώπιον στον ίδιο και παρουσία του Άιντε, ως προς τις δραστηριότητες και τις «γνώσεις» του τελευταίου.


«Ο Άντρος αποφεύγει την ουσία, όπως ο διάβολος το λιβάνι»

■ Ο γ.γ. του ΑΚΕΛ χαρακτήρισε τις αναφορές στο βιβλίο σας, σύμφωνα με τις οποίες ζήτησε την απομάκρυνσή σας, ως «αναληθή κουτσομπολιά». Πώς απαντάτε;

🟣 Ο γ.γ. του ΑΚΕΛ αποφεύγει σαν ο διάβολος το λιβάνι να διαψεύσει την ουσία, ότι, δηλαδή, ζήτησε από τον Τσίπρα την απομάκρυνσή μου από τη θέση του Έλληνα υπουργού Εξωτερικών. Τον ενοχλούσε, που έθετα το ζήτημα των εγγυήσεων και της κατοχής. Στη Γενεύη διέδιδε ότι η πολιτική μου δεν εκφράζει την ελληνική κυβέρνηση. Γιατί το έκανε; Εκείνος γνωρίζει.

Στο βιβλίο, και μάλιστα σε υποσημείωση -και σε αυτήν παρεμπιπτόντως- αναφέρω ότι έκανε αυτή την κρούση στον Τσίπρα «συνοδευόμενος από τον Κατρούγκαλο» πριν καν «τελειώσει η διαπραγμάτευση στη Γενεύη». Εκείνος διατείνεται ότι δεν είχε δει ποτέ τον Κατρούγκαλο πριν το 2019 που έγινε υπουργός, κάτι ολοφάνερα μη αληθές. Ο Κατρούγκαλος ήταν στη Γενεύη ως αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας και έκανε εκεί, μαζί με τον Καλπαδάκη, συναντήσεις μαζί του.

Το κύριο ψευδές επιχείρημα του γ.γ. του ΑΚΕΛ, προκειμένου να αποφύγει την αλήθεια, είναι ότι δεν πήγε μετά τη Γενεύη στην Αθήνα ως τάχα γράφω. Μα πουθενά δεν λέγεται στο βιβλίο ότι αυτός πήγε στην Αθήνα για να κάνει την κουβέντα. Στήνει μια ψευδή πληροφορία, για να την «κατατροπώσει» μόνος του. Το βιβλίο σημειώνει με σαφήνεια ότι αυτό συνέβη «πριν τελειώσει η διαπραγμάτευση στη Γενεύη». Υπάρχουν άνθρωποι που τους ενοχλεί η αλήθεια, αλλά όχι οι προκλητικές πράξεις.


«Δεν είχαν καμία διάθεση να ενοχλήσουν την Τουρκία»

■ Όσον αφορά τον τουρκοκυπριακό παράγοντα, θεωρείτε ότι η αλλαγή ηγεσίας των Τουρκοκυπρίων επηρεάζει τις εξελίξεις;

🟣 Επηρεάζει αρνητικά. Εξυπηρετούν αδιαμεσολάβητα τις επιλογές της Άγκυρας. Όχι ότι οι προηγούμενοι Τουρκοκύπριοι ηγέτες δεν ήταν σε συνεννόηση και συχνά σε κοινή γραμμή με την Άγκυρα. Αυτό δεν συνέβαινε πάντα. Υπήρχαν κατά καιρούς και διαφοροποιήσεις. Δυστυχώς, όμως, στο Κραν Μοντανά ο εξαιρετικά συμπαθής τότε Τουρκοκύπριος ηγέτης δεν διαφοροποιήθηκε ούτε μια φορά από τη γραμμή της Τουρκίας. Μάλιστα κατά κανόνα την παρουσίαζε εκείνος. Για τη στάση του φταίει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά μου ότι αν θέλει να συμβάλει στη λύση του Κυπριακού ας αναλάβει την οικονομική απεξάρτηση των κατεχομένων. Αλλά δεν είχαν καμιά διάθεση να ενοχλήσουν την Τουρκία.

■ Αναφερθήκατε στη μη διεθνή ανάδειξη από πλευράς μας του γεγονότος ότι οι Τουρκοκύπριοι έχουν βρεθεί από το 1974 κάτω από την μπότα του τουρκικού στρατού. Είναι μια τέτοια θέση ακόμα αξιοποιήσιμη;

🟣 Δεν είναι λίγοι εκείνοι, που ναι μεν παραδέχονται το παράνομο των «τουρκοκυπριακών κυβερνήσεων» ως προς το Διεθνές Δίκαιο, δεν αμφισβητούν, όμως, τη «δημοκρατικότητα της εκλογής» τους. Όλοι τους «αγνοούν» ότι το Κυπριακό συνίσταται στην παράνομη κατοχή τμήματος της Μεγαλονήσου, στους εκδιωχθέντες από τις εστίες τους πρόσφυγες, αλλά και στην μπότα του κατακτητή που δεν επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση της βούλησης του πληθυσμού που ζει υπό αυτή την μπότα. Στρατοκρατία και δημοκρατία δεν συμβαδίζουν. Αυτό έπρεπε και πρέπει να το τονίσουμε. Επιπλέον, υπάρχουν και οι έποικοι με τους οποίους η Τουρκία εφάρμοσε την κλασσική αποικιοκρατική πολιτική: κατοχή εδαφών και αλλοίωση της σύνθεσης του πληθυσμού. Αυτά τα ζητήματα πρέπει να τα βάζουμε και να τα ξαναβάζουμε στη διεθνή κοινωνία, στον ΟΗΕ, στην ΕΕ και να στηρίζουν την φιλία και την συναγωνιστικότητα ελληνοκυπρίων, τουρκοκυπρίων και των τριών μικρότερων κοινοτήτων.  

■ Εκφράσατε τη θέση ότι δεν αρκεί να πηγαίνουμε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και να ζητούμε την επιβολή κυρώσεων, χωρίς την αναγκαία προεργασία σε πολλαπλά επίπεδα.

🟣 Στην ΕΕ υπάρχουν κράτη με παραδοσιακή φιλοτουρκική στάση, όπως είναι η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία. Κράτη με ειδικά συμφέροντα. Για να επηρεαστούν θετικά, χρειάζεται προεργασία σε δύο κατευθύνσεις. Πρώτον, να καταστεί σαφές, ότι αν θέλουν να έχουν τη στήριξή μας σε δικά τους εθνικά θέματα, και η Ισπανία, επί παραδείγματι, έχει πάρα πολλά, τότε θα πρέπει να δίνουν και εκείνα τη δική τους στα δικά μας. Δεν υπάρχει εξωτερική πολιτική οποιασδήποτε σοβαρής χώρας που να μην καθιστά σαφές, σε όσους αντιστρατεύονται τα συμφέροντά της, ότι οι επιλογές τους θα προκαλέσουν και σε αυτούς κόστος. Δεύτερο, θα πρέπει να κινητοποιούμε τη διασπορά, τους συλλόγους της, τους φίλους μας στον τύπο και στις κοινοβουλευτικές ομάδες και σε άλλους κοινωνικούς φορείς, όπως δήμαρχοι, συνδικαλιστές, άνθρωποι του πολιτισμού, ώστε να αυξάνουμε την πίεση και το εσωτερικό κόστος στους κυβερνώντες όταν στηρίζουν καθεστώτα με απάνθρωπες-αντιδημοκρατικές επιλογές. Αν στη Λευκορωσία η εξορία των υποψηφίων της αντιπολίτευσης θεωρήθηκε από την ΕΕ ως έγκλημα στα ανθρώπινα δικαιώματα, η φυλάκιση στην Τουρκία εκατοντάδων εκλεγμένων βουλευτών, δημάρχων και άλλων τι είναι;

■ Η εκλογή Τζο Μπάιντεν θεωρείτε ότι θα επηρεάσει την αμερικανική στάση έναντι της Ελλάδας και της Κύπρου;

🟣 Η διοίκηση Ομπάμα είχε μεγάλες ανοχές απέναντι στην Τουρκία, ιδιαίτερα στα ελληνοτουρκικά. Από την άλλη ο Μπάιντεν ως αντιπρόεδρός της ένιωθε ιδιαίτερα δεσμευμένος στο Κυπριακό. Πρέπει οι ξενιτεμένοι μας στις ΗΠΑ να κάνουν την απαιτούμενη δουλειά. Εκτιμώ ότι το γεωπολιτικό επί Μπάιντεν θα είναι αναβαθμισμένο, σε σχέση με προηγούμενες κυβερνήσεις των Δημοκρατικών. Αυτό επιτάσσει να εξηγήσουμε καλύτερα τον ασταθή προσανατολισμό της Τουρκίας στο υπάρχον διεθνές περιβάλλον, τις «ιδιόμορφες» συμμαχίες της. Εκείνο που θέλει ακόμα μεγαλύτερη προσοχή από μεριά μας είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σε αντίθεση με τους Ρεπουμπλικάνους αυτά για τους Δημοκρατικούς είναι ένα θέμα κλειδί, ενώ για τους κυβερνώντες την Τουρκία, είναι ένα θέμα που τους καίει. Υπάρχουν πολλές φυλακίσεις και διωγμοί στη χώρα τους…


«Βρισκόμαστε ενώπιον μεγάλων γεωπολιτικών αλλαγών»

■ Εκτιμάτε ότι θα ενισχυθεί η τάση και οι θεσμοί της παγκοσμιοποίησης ή θα δούμε ενίσχυση των εθνών –κρατών;

🟣 Όπως έχω εξηγήσει σε σειρά βιβλίων μου που εκδόθηκαν την πρώτη δεκαετία του παρόντος αιώνα, δεν θεωρώ σωστές ούτε τις θεωρίες ότι συνολικά το εθνικό κράτος «τελειώνει» στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, ούτε –θέση που υποστηρίζουν οι λιγότεροι- ότι δυναμώνει. Η εποχή μας έχει κράτη που χάνονται. Δείτε τη Γιουγκοσλαβία ή τη Σοβιετική Ένωση που διαλύθηκαν, αλλά και κράτη που δυναμώνουν, όπως τα περισσότερα στην Νοτιοανατολική Ασία. Εκείνο που λέω από τότε είναι ότι η τύχη του εθνικού κράτους και των υπερεθνικών θεσμών δεν είναι εν γένει προδιαγραμμένη. Εξαρτάται σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση από τις ικανότητες και χωρητικότητές ενός εθνικού κράτους να αναγνωρίζει και να αντιμετωπίζει τα προβλήματα, να επιλέγει και να υλοποιεί αποτελεσματικές εναλλακτικές στρατηγικές.

■ Ως βαθύς γνώστης της λειτουργίας του διεθνούς συστήματος, πώς θεωρείτε ότι θα λειτουργήσει η κρίση της πανδημίας;

🟣 Στην εποχή της πανδημίας και της παγκοσμιοποίησης νομίζω θα πραγματωθεί μια μεγάλη καμπή, που από χρόνια την περιγράφω και πλέον έχει ωριμάσει: η μετακίνηση του κέντρου ισχύος από τη «λίμνη» του Ατλαντικού σε εκείνη του Ειρηνικού, από τη Δύση στην ΝΑ Ασία. Βρισκόμαστε ενώπιον μεγάλων γεωπολιτικών αλλαγών, για τις οποίες ο Ελληνισμός πρέπει να ετοιμάζεται με τρόπους και μεθόδους, που πολλαπλώς έχω περιγράψει.

* * *


Να διασφαλιστεί η εκπροσώπηση της Κυπριακής Δημοκρατίας
Η Θέση του "Φ" | 25 Ιανουαρίου 2021
https://www.philenews.com/f-me-apopsi/arthra-apo-f/article/1108556/na-diasfalistei-i-ekprosopisi-tis-kypriakis-dimokratias

Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ της Κυπριακής Δημοκρατίας στην άτυπη Πενταμερή είναι επιβεβλημένη και αυτό δεν είναι διαπραγματεύσιμο. Ούτε θα πρέπει να αφήσουμε το θέμα τούτο να μας απασχολήσει την υστάτη. Ούτε η συμμετοχή του κράτους μας θα συνδεθεί με μια «εποικοδομητική ασάφεια». Δηλαδή, να λέμε εμείς πως η Κυπριακή Δημοκρατία είναι παρούσα και οι άλλοι να θεωρούν πως εκεί είναι η ελληνοκυπριακή πλευρά, με το ίδιο καθεστώς με την τουρκοκυπριακή κοινότητα. Είναι σημαντικό και κεφαλαιώδες ζήτημα, το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από τώρα, έγκαιρα και πριν ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών αποστείλει τις προσκλήσεις για την άτυπη Πενταμερή Διάσκεψη, που χρονικά τοποθετείται το δεύτερο δεκαπενθήμερο Φεβρουαρίου, στη Νέα Υόρκη.

ΠΩΣ μπορεί να συζητείται, για παράδειγμα, η μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας, η συνέχισή της ή η κατάργηση της όπως επιμένει η κατοχική Τουρκία και να απουσιάζει το κράτος; Θα υποκύψουν όλοι στις αξιώσεις της Άγκυρας; Στην πραγματικότητα,  η Τουρκία δεν θέλει να εισέλθει σε διαπραγματεύσεις με την Κυπριακή Δημοκρατία καθώς  σε μια τέτοια περίπτωση,  θα ακυρωθεί ο επεκτατικός σχεδιασμός της. Θα ακυρωθεί ένα διαχρονικό αφήγημα της Άγκυρας, αυτό της «εκλιπούσας» ΚΔ. Είναι σαφές πως σε μια περίοδο κατά την οποία και τα Ηνωμένα Έθνη, σκοπίμως, αποφεύγουν αναφορές στο κράτος της Κύπρου, που είναι μέλος του Διεθνούς Οργανισμού, αυτά τα ζητήματα δεν πρέπει να υποβαθμίζονται από μέρους μας. Θα πρέπει να αντιδρούμε και να εγείρουμε πιεστικά το θέμα αυτό.

ΟΠΟΙΑ προφορική διαβεβαίωση και να δοθεί δεν θα έχει καμία αξία. Αυτό που έχει σημασία και θα πρέπει να το απαιτήσουμε είναι όπως προσκληθεί η Κυπριακή Δημοκρατία. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Αυτό αποτελεί θέση, που συνδέεται με τη συμμετοχή ή όχι στην άτυπη Πενταμερή Διάσκεψη. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε πριν την πρώτη Διάσκεψη, αυτή του Γενάρη 2017, που πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη, αποστείλει προς τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών επιστολή, με την οποία ξεκαθάριζε το καθεστώς εκπροσώπησής του. Δηλαδή, πως θα εκπροσωπούσε την Κυπριακή Δημοκρατία. Θα επισημάνουμε το εξής: Να σταλεί επιστολή. Αλλά σημασία έχει τι θα αναφέρει η πρόσκληση. Σε ποιόν θα απευθύνεται. Αυτό θεωρούμε πως είναι μείζον ζήτημα για τη χώρα, για το κράτος και έτσι θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Να δράσουμε εγκαίρως.

ΘΑ επιμένουμε στη θέση μας: Η Κυπριακή Δημοκρατία θα πρέπει να είναι παρούσα ως κρατική οντότητα. Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο. Αυτό αποτελεί σημείο εκκίνησης για τη σύγκληση ή όχι της Πενταμερούς Διάσκεψης. Δεν μας ενδιαφέρει τι θα πει η Τουρκία. Τα Ηνωμένα Έθνη θα πρέπει να αποδεχθούν την πραγματικότητα. Η Κυπριακή Δημοκρατία είναι κράτος-μέλος της από το 1960 και αυτό επιβεβαιώθηκε και στη συνέχεια μέσα από το ψήφισμα 186/64. Το κράτος αυτό είναι και μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ συμμετέχει και στην Κοινοπολιτεία. Γιατί να απουσιάζει από μια διεθνή σύναξη, που την αφορά, συνδέεται με τον μέλλον της; Θα δεχθεί τούτο η Άγκυρα, η οποία θεωρεί την Κυπριακή Δημοκρατία «εκλιπούσα»; Αυτό είναι θέμα δικό της.

* * *


Είναι πολύ πιθανό να γίνουν προσπάθειες να μας επιβληθεί συμφωνημένη και υπογραμμένη "τελική λύση" ρατσιστικής Διζωνικής ΧΩΡΙΣ αυτή να τεθεί καν σε Δημοψήφισμα. Εκεί είναι που θα ανοίξουν οι πόρτες του φρενοκομείου γιατί μεταξύ άλλων, τίθεται πλέον όχι μόνο θέμα μιας κάποιας μελλοντικής Απελευθέρωσης της μητέρας πατρίδας αλλά θέμα άμεσης επιβίωσης μας από την εθνοκάθαρση που επιβάλλει ο τουρκικός μιλιταρισμός και η γενοκτονική παρέμβαση του Δυτικού Ιμπεριαλισμού. Σε τέτοια περίπτωση θα τεθεί στην ημερήσια διάταξη ΚΑΘΕ μορφή αντίστασης, ένοπλη και μή, θεμιτή και αθέμιτη, μαζική και ατομική, υλική και πνευματική.  

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

 

Παραπομπές ~ Αναγνώσματα

■ Τι εννοεί "πρέπει να πείσουμε πως θέλουμε λύση";
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/11/blog-post_25.html

■ Για την Διάσωση της Άμυνας από την καταρράκωση
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/07/blog-post_14.html

■ Απέκλεισαν την Ελλάδα από την Άμυνα ~ Διαλύουν την ΕθνοΦρουρά
https://web.archive.org/web/20160403093533/http://cyprus.indymedia.org/node/4852

■ Η Πολεμική Μέθοδος του Τουρκικού Επεκτατισμού και η Αντιμετώπισή της
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/11/blog-post.html

■ Εργασίες ~ Φιλική Εταιρεία
http://filiki.etaireia.org/ergasies.html

■ Αρχές και Αξίες
http://filiki.etaireia.org/Filiki-Arxes-A3ies.pdf

■ Δεν υπάρχει κατοχή
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2018/11/blog-post_79.html

■ Γιατί, γιατί, γιατί...;
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2018/10/blog-post.html

■ Οδικός Χάρτης για μια Δίκαιη, Λειτουργική και Βιώσιμη Λύση του Κυπριακού
του Σόλωνα Αντάρτη
https://web.archive.org/web/20180908174856/http://cyprus.indymedia.org/node/4988

■ Θέσεις για μια Βιώσιμη Λύση
Η σύγκλιση προτάσεων κατόπιν συλλογικού διαλόγου που διήρκεσε για μερικούς μήνες ανάμεσα σε πέραν των εβδομήντα ενεργών στελεχών της Παράταξης του ΟΧΙ:
http://cyprus-org.net/Biosimi.Lysi.final.document.pdf

■ Ένα Σχέδιο Β’ για τη Λύση
https://web.archive.org/web/20180908174044/http://cyprus.indymedia.org/node/132

■ Το Σχέδιο Β’ Είναι Μία Αληθινή Κυπριακή Δημοκρατία
https://web.archive.org/web/20180908174906/http://cyprus.indymedia.org/node/5087

■ Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ
https://web.archive.org/web/20170610181817/http://cyprus.indymedia.org/node/4916

■ Ποιές Λύσεις Προτείνουμε

http://cyprusindymedia.blogspot.com/2009/09/blog-post.html#proteinoume

■ Γιατί Στηρίζουμε τον Υποψήφιο Σενέρ Λεβέντ
http://sener-levent-2014.cyprus-org.net/Kinisi.Stiri3is.Sener.Levent.pdf

■ Εάν Όμως... Μια «Συμμαχία» για τις Κατεχόμενες Περιουσίες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/01/blog-post_15.html


Ο λαός που υπέστει εισβολή, κατοχή, εθνοκάθαρση,
πράξεις γενοκτονίας, βιασμούς και σφαγές αμάχων, 
προσφυγοποίηση και παράνομο εποικισμό
επί 46 
συνεχόμενα χρόνια "πρέπει να πείσει" ότι θέλει λύση; 

* * * 



Thursday, 18 February 2021

🌹 "ΩΣ ΔΑΜΑΙ /ΔΑΜΕ": για την διαδήλωση του Σαββάτου, 20 Φεβρ.


🔴 Υποστηρίζω την εκδήλωση παρ' όλον που:

🩸 Οι διοργανωτές είναι σεσημασμένοι ρατσιστές ανθέλληνες, κυπριο-εθνικιστές που αποκρύπτουν τον ρατσισμό-εθνικισμό τους πίσω από συνθήματα "διεθνισμού".

🩸 Οι διοργανωτές ανήκουν στις δυνάμεις που προωθούν και υποστηρίζουν ενεργά την ρατσιστική Διζωνική "τελική λύση" τύπου Απάρνταϊντ για την Κύπρο, και "νομιμοποίηση" της εισβολής-κατοχής.

🩸 Στους διοργανωτές συμπεριλαμβάνονται γνωστοί τραμπούκοι (από τους οποίους έχουμε φάϊ ξύλο απρόκλητα στο παρελθόν), καθώς και μέλη του παρακράτους.

🩸 Είναι οι ίδιες οργανώσεις και άτομα που επιτέθηκαν απρόκλητα στον ΕθνοΦρουρό στη Λήδρας πέρσι την Άνοιξη.

🩸 Ανήκουν ευθέως - αλλά και έμμεσα, ως πολιτικοί δορυφόροι - στο ψευδο-αριστερό σκέλος της συμμαχίας ΔΗΣΑΚΕΛ που απεργάζεται συνειδητά ξεπούλημα της Κύπρου με συστηματική διάβρωση του εσωτερικού μετώπου και πολιτικοστρατιωτική ΠΑΡΑΔΟΣΗ στον εχθρό στο εξωτερικό.

🩸 Στους διοργανωτές συμπεριλαμβάνονται έμπειροι πολιτικοί ακτιβιστές που με την δράση τους έχουν εξουδετερώσει και καπελώσει αμέτρητα μέτωπα και κλάδους του αυτόνομου Λαϊκού και Κινήματος, με χειραγώγηση, κηδεμόνευση, εξουδετέρωση και κατάληψη αυτών των Λαϊκών δυνάμεων. Δραστηριοποιούνται με πολιτική υπονόμευση στον χώρο της Οικολογίας, του Φεμινισμού, και του αναρχο-αυτόνομου χώρου. Έχουν καταφέρει να θέσουν υπό τον έλεγχο τους την πλειοψηφία του οργανωμένουν κινήματος εργαζομένων• μεγάλο μέρος του προηγουμένως αυτόνομου κινήματος για διεκδίκηση σεξουαλικής ισότητας για τα ομοφυλόφιλα άτομα και άλλες σεξουαλικές μειονότητες (ΛΟΑΤΙ)• έχουν μετατρέψει το κίνημα αλληλεγγύης και υποστήριξης αλλοδαπών σε ιδιωτική επιχείρηση εκμετάλλευσης των αλλοδαπών μεταναστών• έχουν μετατρέψει τον αντιφασιστικό χώρο σε άρμα μάχης ΕΝΑΝΤΙΑ στον απελευθερωτικό πατριωτισμό• και συμμάχησαν με το κατοχικό καθεστώς για να ΛΑΚΤΟΠΑΤΗΣΟΥΝ τους αντιστασιακούς Τκύπριους όπως την ομάδα Γιασεμί ~ Σενέρ Λεβέντ στις πρόσφατες Ευρωεκλογές.

🔴 Στα θέματα που αφορούν την διαχείριση της κορονωκρίσης:

🩸 Μέσα από τις επίσημες δομές του κόμματος, ΣΥΜΜΑΧΗΣΑΝ με την επιβολή του ολοκληρωτικού καθεστώτος που μας επιβλήθηκε "για το καλό μας" από τον Μάρτιο του 2020 όπου το ΚεφαλαιοΚράτος με την συμπραξία των ΜΜΕ/Τύπου, Ιατρικών και Κρατικών Αρχών, κομμάτων και συνδικαλιστικών οργανώσεων διοικεί με κατά συρροήν δικτατορικά διατάγματα έτσι ώστε απωλέσαμε ΟΛΑ μας τα Συνταγματικά και Ανθρώπινα δικαιώματα.

🩸 ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ στις συνδικαλιστικές /συντεχνιακές οργανώσεις να δώσουν υποστήριξη (ή καν αποδοχή) στους εργαζόμενους που κινήθηκαν συλλογικά και ατομικά για διεκδίκηση των δικαιωμάτων ΟΛΩΝ μας ενάντια στα παράνομα περιοριστικά Μέτρα, στις υποχρεωτικές εξετάσεις ταχείας ανίχνευσης (rapid test αντιγόνου), και στα υποχρεωτικά εμβόλια.

🩸 Ειδικά για τους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται οργανωμένα στον αυταρχισμό των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας, έχουν απαιτήσει αυτοί να εξαναγκαστούν σε "άδεια ασθενείας" ή και να απολυθούν.

🩸 Ενεπλάκησαν πολλές φορές στον ιδεολογικό πόλεμο υπέρ της Νέας Τάξης, δαιμονοποιώντας κάθε αμφισβήτηση του καθεστωτικού αφηγήματος, ταπελώνοντας τους αντιφρονούντες επιστήμονες και ακτιβιστές ως "ψεκασμένους", "συνωμοσιολόγους", και άλλα. Συνεχίζουν να συμβάλλουν στη φίμωση κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένης άποψης που καταδεικνύει το λάθος των Μέτρων και το ψευδές περιεχόμενο της καθεστωτικής προπαγάνδας για τον κορωνοϊό.

🩸 ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να δώσουν αλληλεγγύη στους συλληφθέντες και υπόδικους που στοχεύτηκαν από τις άνομες αρχές στις προηγούμενες αυτόνομες διαδηλώσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του 2020.

🩸 ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ την πρόταση της Βουλευτού Άννας Θεολόγου για να υπαχθούν διά νόμου στην Βουλή τα Διατάγματα που εκδίδουν οι Υπουργοί για την διαχείριση της κορωνοκρίσης ώστε να μπορεί η Βουλή να πατά φρένο στην υπέρβαση εξουσίας που βιώνουμε. Χωρίς Κοινοβουλευτικό έλεγχο, η Εκτελεστική εξουσία έχει αφηνιάσει.

🔴 Υποστηρίζω όμως την εκδήλωση διότι (υποτίθεται) ότι γίνεται για την προώθηση κάποιων ορθών θέσεων και αιτημάτων, και ελπίζω πως μέσω της θα ευαισθητοποιηθούν και νέα στρώματα του λαού. Έχουν τεθεί τα εξής αιτήματα /συνθήματα:

♦ Επενδύσεις για τη δημόσια υγεία και παιδεία, όχι για την αστυνομία (προσποιούμενοι όμως οι διοργανωτές πως η κατεχόμενη μας μικρή Κύπρος είναι "ιμπεριαλιστική" και "εθνικιστική" τοποθετούνται ΕΝΑΝΤΙΑ στα "εξοπλιστικά προγράμματα").
♦ Τέλος στη διαχείριση της πανδημίας με όρους καταστολής, με παράλληλη διασφάλιση της προστασίας των ευάλωτων ομάδων
♦ Άμεσα μέτρα στήριξης εργαζομένων και ανέργων, ντόπιων, μεταναστριών και αιτητών ασύλου που επηρεάζονται από την πανδημία.
♦ Τέλος στον πόλεμο εναντίον του πολιτισμού και του ερασιτεχνικού αθλητισμού.
♦ Τέλος στην απαγόρευση διαδηλώσεων.
♦ Τέλος στην αστυνομική βία και άμεση απόσυρση της φονικής αύρας νερού με την ευφάνταστη ονομασία Αίαντας από τους δρόμους μας.
♦ Άμεση απόσυρση κατηγοριών για τους 11 συλληφθέντες της 13ης Φλεβάρη.
(Δεν αναφέρουν πουθενά απόσυρση κατηγοριών για όλους τους άλλους συλληφθέντες και υπόδικους.)

🔴 Θα ήθελα να πάω στην εκδήλωση! Αλλά οι διοργανωτές έχουν ανακοινώσει πως με την περιφρούρηση θα μας σπάσουν στο ξύλο, όσους από τους "ψεκασμένους" τολμήσουμε να εμφανιστούμε εκεί.


🔴 Επίσης ας μην ξεχνούμε τις δηλώσεις του δικηγόρου Δώρου Πολυκάρπου της οργάνωσης ΚΙΣΑ, όπου απευθύνεται στους "μιαρούς Έλληνες" πατριώτες - με αυτόν θα πορευτούν οι διαδηλωτές το Σάββατο:


 Και με αυτούς:



🔴 Στη συνήθη βιασύνη τους να προωθήσουν την ελληνική κυπριακή διάλεκτο ως "ξεχωριστή γλώσσα", οι διοργανωτές έγραψαν λανθασμένα και το όνομα της εκδήλωσης. Αντί το ορθόν "δαμαί" {εδώ + χαμαί (=χάμω)} το έγραψαν ως "δαμέ", διαφημίζοντας την αγραμματοσύνη ως πολιτική αρετή. Η επιτηδευμένη ανορθογραφία (μέρος της ψευδο-λαϊκής εικόνας που καλλιεργούν), μαζί με το γεγονός ότι αρκετοί από αυτούς είναι καθηγητές πανεπιστημίου και δημοσιογράφοι... τεκμηριώνει και πάλιν το απατηλό κοινωνικό τους πρόσωπο. Κρίμα.

Ακολουθεί η τεκμηρίωση εφ' όλης της ύλης: πολιτική, επιστημονική και επιδημιολογική.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

* * *


ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ~ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ~ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ

«Ως Δαμέ!» - Ποιοι είναι και τι πρεσβεύουν οι διοργανωτές - Φωτογραφίες & στοιχεία
https://simerini.sigmalive.com/article/2021/2/17/os-dame-poioi-einai-kai-ti-presbeuoun-oi-diorganotes-photo/

■ Αλήθεια, ΜΑΚΑΡΙ να ήταν Κομμουνιστής
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/06/blog-post_22.html

🟢 Τι χάθηκε καθ' οδόν

Κορωνοϊός, Αριθμοί, Δευτερονόμιον
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/12/blog-post.html

 

🟢 15χρονος με πιστοποιημένο ΚΟΡΟΪΔΟΪΟ
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/11/15.html

🟩 Στις ΗΠΑ, το ανώτατο κρατικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (US CDC) δηλώνει καθαρά ότι μόνο 6% των νεκρών που καταγράφηκαν είχαν ΜΟΝΟ κορωνοϊό. Οι πλείστοι (94%) πέθαναν από φονικές ασθένειες που οι ασθενείς είχαν προηγουμένως - δηλαδή από τις λεγόμενες "υποκείμενες νόσους":
{■ "For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned. For deaths with conditions or causes in addition to COVID-19, on average, there were 2.6 additional conditions or causes per death." In other words 94% of the deaths were due to OTHER LETHAL conditions which existed at the same time as infection with SARS-COV-2.}
■ Weekly Updates by Select Demographic and Geographic Characteristics
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm


🟩 Mortality Risk of COVID-19

https://ourworldindata.org/mortality-risk-covid

🟪 Κορωνοκρίση, Προπαγάνδα, και Πραγματικότητα
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/10/blog-post_15.html

■ "Your Coronavirus Test Is Positive. Maybe It Shouldn’t Be"
• The usual diagnostic tests may simply be too sensitive and too slow to contain the spread of the virus.
• Tests authorized by the F.D.A. provide only a yes-no answer to infection, and will identify as positive patients with low amounts of virus in their bodies.
By Apoorva Mandavilli
Published Aug. 29, 2020 | Updated Sept. 15, 2020, 9:28 a.m. ET
https://www.nytimes.com/2020/08/29/health/coronavirus-testing.html

■ Αν δεν έχετε πρόσβαση στην ιστοσελίδα της εφημερίδας, μπορείτε να το μελετήσετε εδώ:
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/10/coronavirus-tests-positive-negative-and.html

■ Coronavirus tests are extremely sensitive. (That could be a problem, experts say.)
https://www.advisory.com/daily-briefing/2020/09/01/covid-tests

 

🟪 Μια Συνομιλία για το Κίνημα ενάντια στα άνομα Μέτρα, τον περιορισμό των Ελευθεριών μας, την κατοχή και τις απειλές από Τουρκία
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/09/blog-post.html

🔷 Υπερβάλλων ζήλος; Ή σκέτη αλαζονεία;
o- Μέθη με την εξουσία; Παραισθησιακή αντίληψη της πραγματικότητας; Ή μήπως παλινδρόμηση μεταξύ των δύο;
o- Μετά από την παγκύπρια κατακραυγή εναντίον της δικτατορικής του κίνησης προς υπέρβαση εξουσίας, ο έντιμος κος Υπουργός Υγείας ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ να αναιρέσει την διαταγή του για τον κορωνοεμβολιασμό...
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/07/blog-post_29.html

🔷 Ο Κορωνοϊός Πίσω από τις Κάμερες των ΜΜΕ
Με τον Σόλωνα Αντάρτη
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/05/blog-post_24.html

🔷 Ζητούνται Δημοσιογράφοι και Βουλευτές
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/05/blog-post_10.html

🔷 Τι άλλο απέμεινε να ειπωθεί;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/05/blog-post_7.html

🔷 Και τι να ξέρει ο Νομπελίστας για τον κορωνοϊό;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

🔷 Το παραμύθι συνεχίζει να καταρρέει: κορωνοϊός και θάνατοι
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post_24.html

🔷 Το Κεφάλαιο και η κρίση του Κορωνοϊού
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post_22.html

🔷 Πολύ ορθά τα λέει ο γιατρός - γιατί έχουν κλείσει τ' αυτιά τους όλες οι Αρχές;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post_21.html

🔷 Άρχισεν η διγλωσσία για τις μάσκες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post.html

🔷 Το Νόημα των Αριθμών του Κόρωνου ~ Σύγχιση, Απάτη, Τρομολαγνεία
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_30.html

🔷 Συμφωνώ με τον καθηγητή Ιατρικής Ζ. Ζαχαρίου - μα ποιός τον ακούει;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_29.html

🔷 Κορωνοϊός: Φυσικές Μεθόδοι Πρόληψης και Προφύλαξης
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_21.html

🔷 Κορωνοϊός: εναλλακτικές όψεις και απόψεις
o- Όσα θέλατε και δεν θέλατε να μάθετε για τον κορωνοϊό!
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_19.html

🔷 Δεν είναι μόνο ανίκανοι - είναι εγκληματικά ψεύτες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_14.html

🔷 Κορωνοϊός, οι ασθενείς μας και οι "χασικλήδες"
https://friendsofcannabis.blogspot.com/2020/03/blog-post.html

🔷 Πανδημία πανικού ίσον αποδημία της λογικής | Του Κλεάνθη Γρίβα
https://www.enallaktikos.gr/Article/51794/pandhmia-panikoy-ison-apodhmia-ths-logikhs--toy-kleanthh-griba

🔷 "Οι θάνατοι πολύ λιγότεροι από της εποχικής γρίππης" - το λέει δύο φορές. Συνέντευξη με τον επιδημιολόγο Ιωάννη Ιωαννίδη
https://youtu.be/d1WytGHigFw

■ 'Is the Coronavirus as Deadly as They Say?': Professors claim more data needed to know mortality rate
https://www.washingtonexaminer.com/news/is-the-coronavirus-as-deadly-as-they-say-professors-claim-more-data-needed-to-know-mortality-rate

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sunday, 14 February 2021

🌹 Εύγε!

 

 Λευκωσία, 13 Φεβρ. 2021

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net 

 * * *

Παραπομπές ~ Πηγές ~ Περαιτέρω Μελέτη


🟢 Τι χάθηκε καθ' οδόν

Κορωνοϊός, Αριθμοί, Δευτερονόμιον
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/12/blog-post.html

 

🟢 15χρονος με πιστοποιημένο ΚΟΡΟΪΔΟΪΟ
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/11/15.html

🟩 Στις ΗΠΑ, το ανώτατο κρατικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (US CDC) δηλώνει καθαρά ότι μόνο 6% των νεκρών που καταγράφηκαν είχαν ΜΟΝΟ κορωνοϊό. Οι πλείστοι (94%) πέθαναν από φονικές ασθένειες που οι ασθενείς είχαν προηγουμένως - δηλαδή από τις λεγόμενες "υποκείμενες νόσους":
{■ "For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned. For deaths with conditions or causes in addition to COVID-19, on average, there were 2.6 additional conditions or causes per death." In other words 94% of the deaths were due to OTHER LETHAL conditions which existed at the same time as infection with SARS-COV-2.}
■ Weekly Updates by Select Demographic and Geographic Characteristics
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm


🟩 Mortality Risk of COVID-19

https://ourworldindata.org/mortality-risk-covid

🟪 Κορωνοκρίση, Προπαγάνδα, και Πραγματικότητα
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/10/blog-post_15.html

■ "Your Coronavirus Test Is Positive. Maybe It Shouldn’t Be"
• The usual diagnostic tests may simply be too sensitive and too slow to contain the spread of the virus.
• Tests authorized by the F.D.A. provide only a yes-no answer to infection, and will identify as positive patients with low amounts of virus in their bodies.
By Apoorva Mandavilli
Published Aug. 29, 2020 | Updated Sept. 15, 2020, 9:28 a.m. ET
https://www.nytimes.com/2020/08/29/health/coronavirus-testing.html

■ Αν δεν έχετε πρόσβαση στην ιστοσελίδα της εφημερίδας, μπορείτε να το μελετήσετε εδώ:
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/10/coronavirus-tests-positive-negative-and.html

■ Coronavirus tests are extremely sensitive. (That could be a problem, experts say.)
https://www.advisory.com/daily-briefing/2020/09/01/covid-tests

 

🟪 Μια Συνομιλία για το Κίνημα ενάντια στα άνομα Μέτρα, τον περιορισμό των Ελευθεριών μας, την κατοχή και τις απειλές από Τουρκία
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/09/blog-post.html

🔷 Υπερβάλλων ζήλος; Ή σκέτη αλαζονεία;
o- Μέθη με την εξουσία; Παραισθησιακή αντίληψη της πραγματικότητας; Ή μήπως παλινδρόμηση μεταξύ των δύο;
o- Μετά από την παγκύπρια κατακραυγή εναντίον της δικτατορικής του κίνησης προς υπέρβαση εξουσίας, ο έντιμος κος Υπουργός Υγείας ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ να αναιρέσει την διαταγή του για τον κορωνοεμβολιασμό...
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/07/blog-post_29.html

🔷 Ο Κορωνοϊός Πίσω από τις Κάμερες των ΜΜΕ
Με τον Σόλωνα Αντάρτη
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/05/blog-post_24.html

🔷 Ζητούνται Δημοσιογράφοι και Βουλευτές
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/05/blog-post_10.html

🔷 Τι άλλο απέμεινε να ειπωθεί;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/05/blog-post_7.html

🔷 Και τι να ξέρει ο Νομπελίστας για τον κορωνοϊό;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

🔷 Το παραμύθι συνεχίζει να καταρρέει: κορωνοϊός και θάνατοι
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post_24.html

🔷 Το Κεφάλαιο και η κρίση του Κορωνοϊού
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post_22.html

🔷 Πολύ ορθά τα λέει ο γιατρός - γιατί έχουν κλείσει τ' αυτιά τους όλες οι Αρχές;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post_21.html

🔷 Άρχισεν η διγλωσσία για τις μάσκες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post.html

🔷 Το Νόημα των Αριθμών του Κόρωνου ~ Σύγχιση, Απάτη, Τρομολαγνεία
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_30.html

🔷 Συμφωνώ με τον καθηγητή Ιατρικής Ζ. Ζαχαρίου - μα ποιός τον ακούει;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_29.html

🔷 Κορωνοϊός: Φυσικές Μεθόδοι Πρόληψης και Προφύλαξης
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_21.html

🔷 Κορωνοϊός: εναλλακτικές όψεις και απόψεις
o- Όσα θέλατε και δεν θέλατε να μάθετε για τον κορωνοϊό!
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_19.html

🔷 Δεν είναι μόνο ανίκανοι - είναι εγκληματικά ψεύτες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_14.html

🔷 Κορωνοϊός, οι ασθενείς μας και οι "χασικλήδες"
https://friendsofcannabis.blogspot.com/2020/03/blog-post.html

🔷 Πανδημία πανικού ίσον αποδημία της λογικής | Του Κλεάνθη Γρίβα
https://www.enallaktikos.gr/Article/51794/pandhmia-panikoy-ison-apodhmia-ths-logikhs--toy-kleanthh-griba

🔷 "Οι θάνατοι πολύ λιγότεροι από της εποχικής γρίππης" - το λέει δύο φορές. Συνέντευξη με τον επιδημιολόγο Ιωάννη Ιωαννίδη
https://youtu.be/d1WytGHigFw

■ 'Is the Coronavirus as Deadly as They Say?': Professors claim more data needed to know mortality rate
https://www.washingtonexaminer.com/news/is-the-coronavirus-as-deadly-as-they-say-professors-claim-more-data-needed-to-know-mortality-rate

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 

 

Wednesday, 3 February 2021

Ήταν Άνοιξη κι Ήμουν Παιδί όταν με Βίασαν

 

Έλαβα και δημοσιεύω αυτούσιο το κείμενο ενός Φίλου Καλού και Αγαπημένου και Αδελφού Ψυχοναύτη. Με παρακάλεσε να το δημοσιεύσω. Οι συντακτικές αλλαγές και η επεξεργασία του κειμένου δικές μου.

 

Σόλων Αντάρτης ~ solon_antartis@yahoo.com

~~~~~~~~~~~~~

Ήταν Άνοιξη κι Ήμουν Παιδί όταν με Βίασαν

 


 

 

Για όλα τα θύματα Βιασμού που βιάζονται δύο φορές. Μία κατά την απεχθή πράξη και μία όταν τολμήσουν να ανοίξουν το στόμα τους.

 

Τα όσα θα γράψω πιο κάτω τα γνωρίζουν ελάχιστοι Αγαπημένοι/ες μου. Δεν τα έχω μοιραστεί ποτέ ούτε με τους γονείς μου, ούτε με τα αδέλφια μου, ούτε με τα παιδιά μου. Το κλίμα των ημέρων τα ξύπνησε ξανά με διάφορους τρόπους μέσα μου. Τα γράφω για να ξορκίσω το δημόσιο Χτικιό. Και τον καννιβαλισμό των θυμάτων. Είναι η προσωπική μου πορεία στην Κόλαση και το όποιο Καθαρτήριο.

 

A riveder le stelle

Για να Ξαναδούμε τα Αστέρια...

 

Ήμουν παιδί και ήταν άνοιξη όταν με βίασαν. Θυμούμαι τον χώρο, τον ουρανό και την μυρωδιά των λουλουδιών στην αυλή.

 

Οι δύο ενήλικες που με κρατούσαν από τα χέρια και ο τρίτος που μου έβαζε στον πισινό το πλαστικό αντικέιμενο ήταν αόρατοι. Ούτε και κατάλαβα πώς βρέθηκα στα σκαλιά του πίσω μέρους της αυλής τους. Ακόμη δεν θυμάμαι. Όπως και δεν θυμάμαι τι έκανα μετά. Όπως και για τριάντα χρόνια δεν είχα καμία απολύτως ανάμηση του γεγονότος. Ναι, το ψυχικό μούδιασμα, η αβάσταχτη ικανότητα της ψυχής μας να σβήνει τα οδυνηρά για να μας διαφυλάσσει κράτησε μέσα μου τρεις δεκαετίες. Στην πορεία μεγάλωσα και το Τραύμα, εναποτέθηκε μαζί με όλα τα άλλα τραύματα της ζωής μου στον Θώρακα που έκτιζα ανεπαίσθητα σαν πανοπλία για να με προστατέψει από τα φαντάσματα. Η έξις στην Γυμναστική και την ενδυνάμωση, ωσάν να μπορεί κάποιος να προστατευτεί μέσω της, η ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες, διότι ο Μπρους Λη έδερνε δεκάδες και η πανταχού παρούσα υφέρπουσα καχυποψία και έλλειψη εμπιστοσύνης. Η συνεχής μεταφορά σε άλλους των αισθημάτων απόρριψης και προδοσίας. Και η σταθερή μελαγχολία και το σκύψιμο της πλάτης. Το βάρος του κόσμου. Το βάρος μίας διαρκούς και διαχρονικής παραβίασης της Ύπαρξης σε έναν κόσμο για αγρίους του οποίου ο Βιασμός ήταν ένα από τα πολλά που υπέστηκε το μικρό παιδί που ήμουν κάποτε.

 

Ώσπου έσπασα...

 

Στην Τρίτη δεκαετία της ζωής μου και μετά από πολλές περιπλανήσεις πνευματικές, σωματικές και άλλες η Αγία Τριάς: Ψυχή, Πνεύμα, Σώμα μου πλάνταξε. Και με έσυρε στην Κόλαση...

 

Lasciate ogni speranza voi ch’intrate!

Αφήστε κάθ ελπίδα σεις που μέσα πάτε.

 

Κάθε μέρα της ζωής μου ήταν ένα μαρτύριο. Ζούσα σε ένα εσωτερικό Πανικό, ο οποίος και έπνιγε κάθε δραστηριότητα της ζωής μου. Πέθανα με κάθε δυνατό τρόπο μέσα στο μυαλό μου. Οι γνωσεις Βιολογίας μου πολλές και οι θάνατοι το ίδιο. Ο Φόβος ότι θα πεθάνω διέλυσε κάθε δυνατότητα λογικής μέσα μου.

 

Απευθύνθηκα λοιπόν στην Επιστήμη, η οποία μέσω ενός ιατρού της μου συνέστησε ψυχοφάρμακα. Για καλή μου τύχη είχα ήδη διαβάσει αρκετά και είχα ως εθελοντής γνωρίσει πολλούς ασθενείς που τα λάμβαναν. Και έτσι πήρα τον δύσκολο δρόμο της Αυτογνωσίας μέσα από την στήριξη Φίλων και Αγαπημένων, μέσα από μία Φυσική Ολιστική Θεραπευτική σχέση που με οδήγησε στο μεταίχμιο.

 

Είναι εκείνη η μέρα σε ένα γραφείο που με ρώτησες την ερώτηση που ξεκλείδωσε τον Γόρδιο Δεσμό. Δεν ξέρω πώς σου ήρθε και την άρθρωσες αλλά η ερώτηση ξεκλείδωσε την Κόλαση.

 

Και η Κόλαση άρχισε σιγά σιγά να αναδύεται σε όλο της το μεγαλείο.

 

Αρχικά το σώμα – το σώμα θυμάται – έπρεπε να εγκαταλείψει πίσω του την προσπάθεια να γίνει άντρακλας. Παρά τις προσπάθειες δεν τα κατάφερα ποτέ. Και μετά το πνεύμα άρχισα να σπουρτά ακατανόητες εικόνες. Όνειρα που παρουσίαζαν ένα χαρακτηριστικό αντικείμενο. Πλαστικό. Ακατανόητο πού βρισκόταν και τι γύρευε.

 

Ήταν άνοιξη όταν θυμήθηκα. Είχα πάρει μία τεράστια δόση μίας ιθαγενούς ψυχοδηλωτικής ουσίας από μια μακρινή ήπειρο στο ίδιο γραφείο που με είχες ρωτήσει. Και πήρα και μουσική από την Κρήτη να ακούσω. Και η εμπειρία άρχισε και βρέθηκα να είμαι μέσα στον πίνακα του Ντάλι σταυρωμένος. Και χάθηκα στο Φως και στην Γαλήνη. Όταν επέστρεψα σηκώθηκα να φύγω και μου είπες:

 

Μείνε ακόμη λίγο...

 

Και έμεινα. Είχες αλλάξει; Είχα αλλάξει; την μουσική, δεν θυμάμαι. Και το αναθεματισμένο το didgeridoo με άρπαζε από τα πόδια και με συντρόλιζε στην Κόλαση, στον Παράδεισο και στους εμετούς. Μία θάλασσα εμετούς που δεν προλάβαινες να καθαρίσεις, να αλλάξεις τις κούππες. Θανάσης Βέγγος αρχετυπικός, τα γράφω και τα θυμάμαι.

 

Κι ύστερα ήρθαν τα μουστάκια. Μια θάλασσα μουστάκια, κιτρινισμένα από το τσιγάρο, ανδρικά, μια μυρωδια΄αντρίλλας, μια παρεξήγηση Ύπαρξης. Κι η Αηδία. Κι ο πόνος στους δύο μεγάλους μυες του στήθους. Ο πόνος που δεν σταματούσε. Και τα χέρια που ανοίγονταν να καρφωθούν στο σταυρό του Ντάλι. Και βρέθηκα ξανά σε μια αυλή, μύριζε λουλούδια και δυο ενήλικες με κρατούσαν από τα χέρια και ο τρίτος μου έμπηγε στον παιδικό πισινό ένα πλαστικό αντικείμενο. Και δεν μπορούσα καν να θυμώσω.

Τότε παρουσιάστηκε Εκείνη, η Θεία που αγαπούσα και με αγαπούσε και ήταν ήδη νεκρή και μου είπε με την γλυκύτητα που την διέκρινε σε ολόκληρη της την Ζωή: «Είναι εντάξει να θυμώσεις».

 

Και θύμωσα, και ούρλιαζα, και στις φαντασιώσεις μου τους έσφαξα και τους τρεις με έναν μπαλτά, και έκλαψα και τους έκανα εμετό, ξανά και ξανά. Και θυμήθηκα τις εκφράσεις των προσώπων τους, τα λόγια που έλεγαν ο ένας στον άλλο, την απουσία Συνείδησης για τις πράξεις τους. Και τέλειωσα με μία κραυγή που νόμιζα ότι έσκισε το στήθος μου και βρέθηκα μπροστά στο ΩΝ για μία απειροελάχιστη στιγμή. Και επέστρεψα. Και με συνόδευε ένας Λύκος, ολόκληρη η ύπαρξη μου ένας Λύκος. Και Άλογα να τρέχουν Ελέυθερα σε πεδιάδες μιας άλλης ηπείρου. Και κοιμήθηκα για πρώτη φορά μετά από καιρό σαν εκείνο το παιδάκι το αθώο το άβγαλτο.

 

Μια κοινωνία Βιαστών θα Βιάζει. Νομοτελειακά. Και όσοι αναρωτιέστε γιατί τα θύματα του Βιασμού δεν το λένε «εγκαίρως» έχετε ίσως μία απειροελάχιστη ιδέα εάν έχετε φτάσει ως εδώ. Γι αυτό και τα θύματα των Βιασμών ελκύονται αόρατα και ανεξίτηλα μεταξύ των και στις τρυφερές ώρες του Έρωτα, μέσα από την Ηδονή και την κατάργηση του Θανάτου μοιράζονται κρυφά μέσα στα σκοτεινά τα Πάθη τους και ξέρουν ο ένας, η μια για τον άλλο σε όλους τους συνδυσμούς της συνεύρεσης ανάμεσα σε έκπτωτους αγγέλους ότι μόνον η Τρυφερότητα μπορεί να απαλύνει το Τραύμα. Ξέρουν επίσης ότι ανάπηροι ψυχικά θα πορευτούν κι ότι ανάπηροι έχουν απωλέσει το πρωτόκτιστο κάλλος και ότι σαν ζώα που γερνούν θα γλύφουν τις πληγές τους, με Αξιοπρέπεια,αν τα καταφέρουν. Κι ότι αυτή η Αξιοπρέπεια είναι η μεγαλύτερη Νίκη απέναντι στους παλαιούς και τους νέους επίδοξους Βιαστές της. Γι αυτό και είναι πρώτη:

 

ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ

 

ΤΙΤΛΟΣ 1

ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ

 

Αρθρο 1

 

Ανθρώπινη αξιοπρέπεια

 

Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι απαραβίαστη. Πρέπει να είναι σεβαστή και να προστατεύεται.

 

Τα θύματα των Βιασμών δεν ζητούν την κατανόησή σας διότι δεν μπορείτε να τα κατανοήσετε. Ούτε και τον υποκριτικό σας οίκτο και το βλέμμα με το περιεχόμενο «μάνα μου ρε τι του συνέβηκε». Ζητούν να σταματήσετε να τα Βιάζετε!

 

Πώς τα θυμήθηκα όλα τούτα ξανά σαν έρχεται η Άνοιξη; Γιατί αναδύεται ο Καμπανέλης;


Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου

με το καθημερνό της φόρεμα

κι ένα χτενάκι στα μαλλιά.

Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία.

 

Κοπέλες του Άουσβιτς,

του Νταχάου κοπέλες,

μην είδατε την αγάπη μου;

 


Είναι που θέλετε να μου ξαναμπήξετε κάτι πλαστικό χωρίς να το έχω ζητήσει.

Είναι σχεδόν Άνοιξη, είμαι ενήλικας και δεν θα σας το επιτρέψω.