Showing posts with label Ρένα Χόπλαρου. Show all posts
Showing posts with label Ρένα Χόπλαρου. Show all posts

Tuesday, 6 July 2010

Το μακρύ χέρι του ιμπεριαλισμού: Η US AID και η εναλλακτική κοινότητα




Ο σχεδιασμός της νέας φάσης δραστηριοποίησης του ιμπεριαλισμού και της US AID στο νησί μας ξεκίνησε από το 1997 κιόλας με την συγκάλυψη των προσπαθειών τους μέσω των δομών και των δραστηριοτήτων του ΟΗΕ στην Κύπρο. Σε τηλεγράφημα του προς τη μόνιμη αντιπροσωπεία των ΗΠΑ στον ΟΗΕ και με παραλήπτες και την US AID ο τότε πρέσβης των ΗΠΑ στην Κύπρο Brill τονίζει:

"Για πολιτικούς λόγους, που αφορούν αποκλειστικά την Κύπρο, το Δικοινοτικό Πρόγραμμα Βοηθείας (Bicommunal Aid Program) δεν μπορεί να υπάρξει εκτός της ομπρέλας του ΟΗΕ. Η μοναδική υπηρεσία του ΟΗΕ, ικανή να αναλάβει αυτό το έργο είναι το Γραφείο Αποστολής Καλών Υπηρεσιών του γενικού γραμματέα στη Κύπρο, το οποίο δεν είναι διαπιστευμένο στην κυβέρνηση της Κύπρου και επομένως μπορεί να κινείται και να λειτουργεί ελεύθερα και στις δύο πλευρές του νησιού..."

Kαι
"Το Γραφείο της Αποστολής Καλών Υπηρεσιών είναι ο μοναδικός οργανισμός που μπορεί να αναλάβει το Πρόγραμμα, δεδομένου ότι -όπως και η Υπατη Αρμοστεία στην Κύπρο- δεν λογοδοτεί στην κυβέρνηση της Κύπρου." από τη δημοσίευση του συμπατριώτη μας Μιχάλη Ιγνατίου "Τα μαύρα δολάρια" στην εφημερίδα "Έθνος":
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&tag=8777&pubid=1370668

Η επιλογή της συγκεκριμένης οδού δεν ήταν καθόλου τυχαία. Οι οργανώσεις του ΟΗΕ στην Κύπρο - UNOPS και UNDP - ήταν ο μοναδικός τρόπος για τον ιμπεριαλισμό και την πολιτική προέκταση της CIA, US AID να δίδουν άφοβα τα λεφτά τους χωρίς κανένα έλεγχο εκ μέρους της κυβέρνησης της δημοκρατίας.

Η διείσδυση της US AID σε κάθε τομέα της συμβατικής πραγματικότητας μέσα από τις δραστηριότητες των οργανώσεων του ΟΗΕ στην Κύπρο ήταν η προετοιμασία του εδάφους για το μέγιστο εγχείρημα του ιμπεριαλισμού, του σχεδίου Ανάν.

Το σχέδιο το οποίο ήταν και είναι μέχρι σήμερα η κορωνίδα των σχεδιασμών του ιμπεριαλισμού προκάλεσε φρενίτιδα χρηματοδοτήσεων εκ μέρους της US AID αλλά και την άμεση εμπλοκή πραγματικών πρακτόρων στην όλη προσπάθεια όπως και ο πράκτορας Alexander Ernyey που ήρθε "ανιδιοτελώς" στην Κύπρο για να "διαφωτίσει" τον Κυπριακό λαό για το σχέδιο Ανάν. Διαβάστε ξανά τις στρατιωτικές τιμές του εν λόγω πράκτορα ο οποίος διαχειριζόταν την ουδέτερη "διαφώτιση" του σχεδίου.

"Alexander Ernyey’s Honors:
Military
U.S. Army Commendation Medal with Bronze Service Star (Desert Storm), U.S. Army Southwest Asia Service Medal, U.S. Army Service Ribbon, U.S. Army National Defense Service Medal, U.S. Army Good Conduct Medal, Expert Marksmanship Badge M16A1 Rifle, Israeli special medal for bravery during my foreign service in Southwest Asia defending Tel Aviv from SCUD attacks, PATRIOT operator/mechanic 24T MOS training (42 weeks) honor graduate."
http://www.linkedin.com/pub/alexander-ernyey/14/973/173
(Πηγή 1 στο τέλος του κειμένου.)

Μια ματιά στους πίνακες της US AID δείχνει ότι κατά το έτος 2004 η "αμερικανική βοήθεια" προς το νησί μας υπερδιπλασιάστηκε φτάνοντας τα 39,11 εκατομμύρια δολλάρια κατά το 2004.



Aπό:
http://www.state.gov/p/eur/rls/fs/104020.htm

Το μέγεθος της συνομωσίας και της υλοποίησής της καταδεικνύεται από το γεγονός΄ότι οι αρχικοί σχεδιασμοί για το έτος 2004 αφορούσαν ένα ποσό μόλις 7,5 εκατομυρίων όπως αναφέρεται στην έκθεση δικαιολόγησης των επιχορηγήσεων για το Εξωτερικό του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών για το έτος 2004 (σελ.333). Εδώ φαίνεται επίσης ξανά ξεκάθαρα η άμεση σύνδεση της οργάνωσης US AID και της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ. Η US AID είναι το κυριότερο όργανο εφαρμογής της πολιτικής των ΗΠΑ σε ολόκληρο τον πλανήτη γι αυτό και τα κονδύλιά της υπόκεινται σε έγκριση από το κογκρέσο και λογοδοτεί σε αυτό. Aπό:
http://www.state.gov/s/d/rm/rls/cbj/2004/index.htm
στο αρχείο pdf
http://www.state.gov/documents/organization/17787.pdf

Μόλις όμως διεφάνη ότι οι υποχθόνιοι σχεδιασμοί πέτυχαν προς την κατεύθυνση της επιβολής του σχεδίου Ανάν και ο λαός της Κύπρου παγιδεύτηκε σε μια διαδικασία που οδηγούσε στο δημοψήφισμα η χρηματοδότηση πενταπλασιάστηκε.

Τα χρήματα αυτά σε μεγάλο βαθμό δόθηκαν προς όλες τις κατευθύνσεις σε όλα εκείνα τα άτομα και οργανώσεις τα οποία αγκάλιαζαν και υιοθετούσαν τους σχεδιασμούς του ιμπεριαλισμού και γίνονταν τα φερέφωνά του στην προσπάθεια επιβολής της ρατσιστικής λύσης που το σχέδιο Ανάν προωθούσε.
Οι οργανώσεις αυτές περιλάμβαναν ένα συνονθύλευμα ανθρώπων του λαού μας. Από τη μια καλούς και αθώους ανθρώπους του λαού μας, γνήσιους επαναπροσεγγιστές, ανθρώπους της ειρήνης και από την άλλη καιροσκόπους, αυταρχικούς συμμάχους του ιμπεριαλισμού και Κυπροεθνικιστές.

Οι δεύτεροι αποτέλεσαν και τον κυριότερο μοχλό προσπάθειας ποδηγέτησης της κοινωνίας μας προς την κατεύθυνση του ΝΑΙ. Κατευθυνόμενοι από τις αισχρές πολιτικές και προσωπικές τους ατζέντες έκτισαν ένα εμφυλιοπολεμικό κλίμα στοχοποιώντας την αντίθετη άποψη ως φασιστική, σωβινιστική και ρατσιστική και προωθώντας το ΝΑΙ ως τη μόνη "προοδευτική" λύση αποκρύπτοντας συνειδητά τις διασυνδέσεις τους με τους σχεδιασμούς του ιμπεριαλισμού. Τα ίδια άτομα και οργανώσεις έχουν αποθρασυνθεί στις μέρες μας με τις ευλογίες της Κυπροεθνικιστικής πτέρυγας του ΑΚΕΛ και της κυβέρνησης αναπαράγοντας το ίδιο εμφυλιοπολεμικό κλίμα για να προωθήσουν τη νέα λύση ταυτιζόμενοι πλήρως με τα σχέδια των διεθνών αφεντικών τους όπως και το 2004.

Το μέγεθος της παρέμβασης της US AID το 2004 και της απέλπιδας προσπάθειάς της να προωθήσει με νύχια και με δόντια τη "λύση" Ανάν φαίνεται από την ανακοίνωση τύπου που η οργάνωση εξέδωσε δέκα μόλις μέρες πριν από το δημοψήφισμα.

Στην ανακοίνωση η οργάνωση υπόσχεται άμεση βοήθεια ύψους 400 εκατομμυρίων δολλαρίων με τα 100 από αυτά άμεσα διαθέσιμα αν ο λαός της Κύπρου έλεγε Ναι στο δημοψήφισμα (2).

Ακόμη και μετά την απόρριψη του σχεδίου από τον Ελληνισμό της Κύπρου οι σχεδιασμοί του ιμπεριαλισμού και των εδώ αντιπροσώπων και συνεργατών του, συνεχίζονται με την ίδια μανία και λύσσα.

"Η διεθνής κοινότητα και ειδικά οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επαναβεβαιώσει τη θέση τους ότι το σχέδιο Ανάν παραμένει η κάλλιστη και μοναδική βάση για μια μόνιμη λύση και έχουν ενθαρρύνει τις δύο πλευρές να εμπλακούν σε ένα δημιουργικό διάλογο για να πείσουν το Γενικό Γραμματέα να επαναρχίσει τις συνομιλίες βασισμένες στην επιθυμία για λύση και από τις δύο πλευρές" (3)

Ο ιμπεριαλισμός ουδέποτε εγκατέλειψε το σχέδιο Ανάν. Και με βάση αυτό διαπραγματεύεται ο πρόεδρος της δημοκρατίας όσο και αν προσποιείται το αντίθετο. Ο πρόεδρος προσπαθεί με τους συμβούλους και τους αυλικούς του να τσιμεντώσει το σχέδιο Ανάν στις πλάτες του λαού μας.

Η σημασία των επιχορηγήσεων της US AID αποκαλύπτεται και από το που, σε ποιους τομείς, και σε ποιους δόθηκαν τα χρήματα.

Από τα χρήματα που ξοδεύτηκαν από την USAID μεταξύ 1998-2005 ένα μεγάλο μέρος τους επενδύθηκε στην "Εκπαίδευση και Πολιτισμό" των Κυπρίων:
"EDUCATION AND CULTURE – Total $5,531,695"

Άλλο στην "Διακυβέρνηση και στην ανάπτυξη της Κοινωνίας":
VII. GOVERNANCE AND CIVIL SOCIETY DEVELOPMENT – Total $3,034,953
από:
http://mirror.undp.org/cyprus/projects/sectorsubsector.pdf

Ενδιαφέρουσες είναι οι επιχορηγήσεις που δόθηκαν σε οργανώσεις διαμόρφωσης της Κοινής Γνώμης όπως ο ΟΠΕΚ (Όμιλος Προόδου και Εκσυγχρονισμού της Κοινωνίας) στον οποία συμμετέχει η γνωστή μας και από τον Όμιλο Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας (AHDR) Ρένα Χόπλαρου:


[Η φωτογραφία είναι από άρθρο του Σκάϊ , εδώ:
http://folders.skai.gr/default.asp?pid=10&la=1&tID=192&tr=1 ]

Public Opinion and Public Information - $764,528

a) Open Public Panel Discussions on Cyprus
Association for Social Reform (OPEK) in association with a range of civil society organisations

Τα χρήματα ξοδεύτηκαν αφειδώς προς όλες εκείνες τις κατευθύνσεις που βόλευαν τους σχεδιασμούς της Νέας Τάξης.

Οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που ξεφύτρωναν σαν μανιτάρια κατά την περίοδο 2003-2004 είχαν και εκείνες την τιμητική τους στις χρηματοδοτήσεις:
Community Centres and NGO Support - $1,273,918
c) Support Centres for NGOs including Training Programmes
Association of Management Studies, Cyprus Turkish Association of Managers, Management Centre, UNOPS Direct Execution

Μέχρι σήμερα τα άτομα που άνηκαν και ανήκουν στις οργανώσεις και τους κύκλους εκείνους που ταυτίστηκαν και ταυτίζονται με τη ρατσιστική λύση που ο ιμπεριαλισμός συνεχίζει να προωθεί στο νησί μας δηλώνουν αμετανόητοι για τις επιλογές τους, προσποιούνται τους κατατρεγμένους και τους αδικημένους και δικαιολογούν πλήρως τις δραστηριότητες του ιμπεριαλισμού, του Κυπροεθνικισμού και του ρατσιστικού ανθεληνισμού στην Κύπρο.

Θαυμάστε την τοποθέτηση του πολλάκις υποψήφιου Βουλευτή και υποψήφιου Ευρωβουλευτή και αρθρογράφου Γιάννη Ιωάννου που δημοσιεύει στο Διαδίκτυο με το ψευδώνυμο "Στροβολιώτης".


Σε δημοσίευμα με τίτλο "Μικρός επικήδειος για τα δολάρια (που δεν πήρα!)" προσπαθεί να υποβαθμίσει τη σημασία των χρημάτων που δόθηκαν υιοθετώντας πλήρως τη λογική και την επιχειρηματολογία του ιμπεριαλισμού:

"Τελειώνω εισηγούμενος το αυτονόητο: ουδέν μεμπτό υπάρχει ή υπήρχε στην προσπάθεια οποιωνδήποτε ξένων να αποφύγουν τα υπαρκτά πολιτικά εμπόδια του άλυτου Κυπριακού προβλήματος για να βοηθήσουν άτομα ή οργανώσεις με σκοπό την απάμβλυνση ποικίλων προβλημάτων, αλλά με κύριο στόχο την συνολική επίλυση."

Θαυμάστε επιχειρηματολογία υπέρ της δράσης της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ μέσω των οργανώσεων του ΟΗΕ:
"Οι Αμερικάνοι ...ενώ γύρευαν τρόπο να κυκλοφορούν και να διοχετεύουν τα δολάρια τους πολιτικά ελεύθεροι στον βορρά και στον νότο, στην πραγματικότητα το έκαναν αυτό για να μην χρειάζεται να δίνουν λόγο στην Κυπριακή κυβέρνηση. Λαμπρά! Επειδή αυτό το σημείο έχει αναδειχθεί από την κατσουφιασμένη παρέα των εθνικιστών δημοσιογράφων και σχολιογράφων ως το βασικό του όλου εγγράφου, ερωτώ και πάλι: μπορεί κανένα έξυπνο μυαλό να μας εξηγήσει πως θα μπορούσαν ο ΟΗΕ και οι ΗΠΑ να έχουν σχετικά ελεύθερη πρόσβαση και στον βορρά και στον νότο, είτε για επίλυση προβλημάτων είτε για ξόδεμα δολαρίων, αν επέλεγαν για το σκοπό αυτό ένα δίκτυο ή μια οργάνωση διαπιστευμένη στην Κυπριακή κυβέρνηση, κάτι που αυτόματα θα έκανε αυτό το γεγονός απαράδεκτο από την άλλη πλευρά; Είναι φτηνή παλικαριά να πεις πως, ναι, να το έκαναν, και να αγνοούσαν τις αντιδράσεις, γιατί σίγουρα αντιλαμβάνεστε πως ο ΟΗΕ αναγκαστικά κρατεί μια σχετικά ουδέτερη – ή αν αγαπάτε Ποντιοπιλατική θέση. Όλοι γνωρίζουμε επίσης πως πράγματι ξοδεύτηκαν αρκετά αμερικάνικα χρήματα σε ολόκληρη την Κύπρο, για ζητήματα τόσο πλατιά που αφορούσαν από την προστασία των γαϊδουριών μέχρι και την οργάνωση του Ερυθρού Σταυρού."
Από:
http://tinyurl.com/strovol
(Αν η σύνδεση πιο πάνω δεν οδηγεί στο άρθρο παρακαλώ δοκιμάστε τη σύνδεση που παρατίθεται πιο κάτω στις Πηγές.)

Τίποτε το επιλήψιμο λοιπόν δεν υπάρχει για τον "ανεξάρτητο προοδευτικό" κύριο Γιάννο Ιωάννου, άλλως Στροβολιώτη. Καλά έκαμε ο ιμπεριαλισμός να βοηθήσει τους Κύπριους να λύσουν τα άλυτά τους.

Ο κύριος Στροβολιώτης βέβαια διαστρεβλώνει την πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας την προσφιλή του μέθοδο της ειρωνίας προσπαθεί να συγκαλύψει το μέγεθος της διείσδυσης των χρημάτων του Ιμπεριαλισμού για την υλοποίηση των στόχων του και κυρίως για την επιβολή στο λαό μας του σχεδίου Ανάν.

Και να στρώσει το έδαφος για τη νέα "λύση" που ο ιμπεριαλισμός και η Κυπροεθνικιστική μας κυβέρνηση μαγειρεύουν.

Η σημασία άλλωστε των όσων δικοινοτικών προγραμμάτων "επαναπροσέγγισης" σχετίζονται πολιτικο-οικονομικά με την US AID και την UNOPS έχει καταδειχθεί από τους ίδιους τους ηθικούς αυτουργούς των. Όπως μας θυμίζει ο Κερυνειώτης συμπατριώτης μας Κώστας Μαυρίδης:
"Επειδή κάποιος εύλογα δυνατόν να σκεφτεί ότι τα «δικοινοτικά προγράμματα» επικεντρώνονται και στις δύο κοινότητες, επαναφέρουμε τη δήλωση του Αξιωματούχου της Αμερ. Πρεσβείας T. Miller πριν από ακριβώς 2 χρόνια, η οποία διαλύει κάθε ψευδαίσθηση: «Αν δεν ήταν και τα δικοινοτικά προγράμματα, το αποτέλεσμα θα ήταν 90% υπέρ του ΟΧΙ»." από:
http://www.sigmalive.com/simerini/analiseis/other/277044

Οι Κυπροεθνικιστές βέβαια ανάμεσά μας που προωθούν το ιμπεριαλιστικό δημιούργημα του έθνους των Κυπραίων και το κράτος του έθνους των Κυπραίων, αγκάλιασαν το σχέδιο Ανάν και το προώθησαν με κάθε θεμιτό και αθέμιτο τρόπο διότι οι ρατσιστικές του πρόνοιες θα τους παρείχαν επιτέλους το πεδίο δράσης εκείνο -και την κρατική εξουσία- ώστε να επιβάλουν το ρατσισμό και τον ανθελληνισμό τους. Και συνεχίζουν να λιγουρεύονται τη στιγμή που θα έχουν το δικό τους ρατσιστικό κράτος να διαφεντεύουν με το ρατσισμό και τον ανθελληνισμό τους. Είναι γι' αυτό που συνειδητά τάσσονται ως σύμμαχοι κάθε προσπάθειας που θα τους δώσει αυτή τη δυνατότητα. Και τις καρέκλες της Εξουσίας.

Αυτός είναι και ο λόγος που αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της προσπάθειας για το ΝΑΙ στην όποια λύση. Είναι γι αυτό που δημιουργούν συνειδητά μέσα από ψέματα και διαστρεβλώσεις ένα κλίμα διχόνοιας και εμφυλίου πολέμου. Γνωρίζουν ότι μόνο μέσα από την καταστροφολογία, την τρομολαγνεία και τις σχέσεις τους με το κράτος και το διεθνές και τοπικό παρακράτος μπορούν να επιβάλουν τη "λύση" εις βάρος της επιθυμίας της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού.

Οι αισχροί αυτοί άνθρωποι κινήθηκαν και κινούνται σε όλα τα μήκη και πλάτη της συμβατικής πραγματικότητας. Βοήθησαν συνειδητά την US AID να διεισδύσει σε όλα τα μήκη και πλάτη της κοινωνίας ως δήθεν αρωγός της προόδου και της επανένωσης. Βοήθησαν την US AID να ελέγξει και να κυριαρχήσει στο νευραλγικό τομέα της επαναπροσέγγισης με θεμέλιο τον Κυπροεθνικισμό και το ρατσισμό εις βάρος όσων από εμάς αυτοκαθοριζόμαστε ως εθνικά Έλληνες.

Το ίδιο ακριβώς συνέβη και στην εναλλακτική ριζοσπαστική κοινότητα. Η US AID σε συνεργασία με τη UNOPS και με την υποκίνηση αισχρών και καταχθόνιων ανθρώπων που έδρασαν και δρουν ακόμη μέσα στην εναλλακτική κοινότητα διάβρωσαν μέρος του χώρου.

Οι άνθρωποι αυτοί διείσδυσαν στο χώρο προσπαθώντας να επιβάλουν την ατζέντα του ιμπεριαλισμού και της Κυπροεθνικιστικής πτέρυγας της εκστρατείας του Ναι την οποία αγκάλιαζαν και προωθούσαν προσποιούμενοι τους εναλλακτικούς διανοητές.

Με το ποιόν, τη δράση και τις διασυνδέσεις κάποιων θα ασχοληθούμε στο επόμενο μέρος.
Σόλων Αντάρτης
~~~~~~~~~~~~~

Πρωτότυπα κείμενα - Πηγές

Οι Χρηματοδοτήσεις - Το μακρύ χέρι του ιμπεριαλισμού
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/06/blog-post_08.html

Μικρός επικήδειος για τα δολάρια (που δεν πήρα!)
http://strovoliotis.wordpress.com/2009/06/17/%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B4/

1. Spies, Murderers, and Creeps
Management of the "free dialogue" on the Annan plan
http://cyprusindymedia.org/spies-murderers-and-creeps.html

2. Μεταφρασθέν από:
FOR IMMEDIATE RELEASE
April 15, 2004

Contact: USAID Press Office

BRUSSELS, BELGIUM - The Administrator of the U.S. Agency for International Development (USAID), Andrew S. Natsios, pledged up to $400 million dollars, pending congressional authorization, to support peace and cooperation between Greek Cypriot and Turkish Cypriot communities. The pledge was made at the European Union (EU) sponsored Cyprus Pre-Donors Conference, and is contingent upon passage in both communities of the April 24 referendum. $100 million of that amount will be available immediately, and the additional $300 million will be requested in future budgets.

"By offering this concrete demonstration of support, the United States is signaling its commitment to the people of Cyprus," said Administrator Natsios in his official remarks at the conference in Brussels. "It is our sincere hope that working together with the international community the people of Cyprus can put the decades of frustration and pain behind them and move forward towards a united, prosperous, and peaceful country."

These funds will support the implementation of the United Nations Plan for Cyprus, through property restitution and compensation, relocation assistance, and support to institutions that will be created under the Plan. These institutions represent an investment in the stability of the region and will help provide the critical support needed to implement the plan effectively and ensure a permanent settlement.

Since 1975, the U.S. has given over $234 million dollars to Cyprus to support technical assistance, public infrastructure, environmental management, public health, urban renewal, and historic restoration. USAID will continue to fund its longstanding Bicommunal Development Program, as well as educational programs, currently totaling over $13 million in annual assistance.
from:
http://www.usaid.gov/press/releases/2004/pr040415.html

3. Μεταφρασθέν από:
"The international community, especially the United States, has reiterated its position that the Annan Plan remains the best and only basis for a permanent solution and has encouraged the two sides to engage in a productive dialogue to convince the Secretary General to resume negotiations based on the will for a solution on both sides."
από:
USAID Cyprus FY 2006, Complete Report
http://www.usaid.gov/policy/budget/cbj2006/ee/pdf/cy_complete05.pdf

Tuesday, 8 June 2010

Οι Χρηματοδοτήσεις - Το μακρύ χέρι του ιμπεριαλισμού

του Σόλωνα Αντάρτη, solon_antartis@yahoo.com

Μέρος 1ον
Το μακρύ χέρι του ιμπεριαλισμού: USAID και Κύπρος
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/04/usaid.html

Μέρος 2ον
Το μακρύ χέρι του ιμπεριαλισμού: H US AID και η συγγραφή και διδασκαλία της νέας "Κυπριακής" ιστορίας
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/05/h-us-aid.html

~~~~~~~~~~~~

Monday, 17 May 2010

Το μακρύ χέρι του ιμπεριαλισμού: H US AID και η συγγραφή και διδασκαλία της νέας "Κυπριακής" ιστορίας



"ΠΟΙΟΙ είναι οι συγκεκριμένοι στην Κύπρο που τα παίρνουν από την US AID;

Ελπίζω να μας πείτε ονόματα, οργανώσεις, κλπ. Οι υπόλοιποι (κόμματα, κομματόσκυλλα και βάλε) πάντα κατηγορούν τους άλλους (οποιους διαφωνούν μαζί τους) πως τάχα είναι όργανα της CIA. Αλλά όταν καλούνται να παρέχουν αποδείξεις πάντα καταλήγουν σε αοριστολογίες και κούφια συνθήματα γιά ανεγκέφαλους.

Υπάρχουν πράγματι ομάδες, οργανώσεις και άτομα με πολιτική δράση στην Κύπρο που παίρνουν λεφτά που την US AID;

Μαρία Συγκλητική"
από:
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/04/usaid.html?showComment=1272265142253#c2903621515703120588

Η φίλη αναγνώστρια έθεσε το καίριο ερώτημα μαζί με τη ρεαλιστική πραγματικότητα της Κυπριακής πολιτικής σκηνής. Μπορούν να παρουσιαστούν αποδείξεις για τη δράση προσώπων και οργανώσεων που τα παίρνουν από τις απεχθείς δυνάμεις του ιμπεριαλισμού USAID; Και αν ναι, που και πώς δραστηριοποιούνται;

Η απάντηση είναι όχι μόνο καταφατική αλλά και τρομακτική στο μέγεθός της. Η USAID έχει διεισδύσει σε πολλούς και νευραλγικούς τομείς της πολιτικής ζωής σε όλα τα μήκη και πλάτη των δραστηριοτήτων. Συχνά η δράση της είναι σχεδόν αόρατη με την πρώτη ματιά. Με λίγο ψάξιμο όμως εύκολα αποκαλύπτονται οι σαθρές σχέσεις πολλών προσώπων και οργανώσεων που έχουν αγκαλιάσει τις επιταγές του ιμπεριαλισμού.


* * *

Ο ιμπεριαλισμός επιδεικνύει μια αξιοθαύμαστη διαφάνεια για τις δραστηριότητές του. Σε αντίθεση με τους ντόπιους ακολούθους του δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να τηρεί δημόσια αρχεία στα οποια εκθέτει τις δραστηριότητές του, τους συμμάχους του και τα ποσά που ξοδεύει για να προωθήσει τα συμφέροντά του.

Η δράση της οργάνωσης USAID όπως ανέλυσα στο πρηγούμενο άρθρο είναι συνυφασμένη με τις δομές και τη δράση των οργανώσεων του ΟΗΕ στην Κύπρο που ονομάζονται United Nations Developement Programme (UNDP) και United Nations Office for Project Services (UNOPS).

Η USAID λέει ανοικτά πως χρησιμοποιεί τις δύο οργανώσεις και τις δραστηριότητές των για να διοχετεύσει χρήματα και άλλους πόρους προς τους εδώ συνεργάτες της. Επιτυγχάνει έτσι να χειραγωγήσει τον τομέα της Επαναπροσέγγισης και κυρίως να καθορίσει το πολιτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα προκύψει μια λύση του Κυπριακού συμβατή με τους σχεδιασμούς και τις επιθυμίες του ιμπεριαλισμού.

Η τεράστια σημασία που αποδίδει ο ιμπεριαλισμός στην "εκπαίδευση" των Κυπρίων ώστε να επιτευχθεί η λύση εκείνη που να εξυπηρετεί τον ιμπεριαλισμό φαίνεται και από τα ποσά που ξοδεύονται προς εκείνη την κατεύθυνση και από τους στόχους που θέτει.

Από τα χρήματα που ξοδεύτηκαν από την USAID μεταξύ 1998-2005 ένα μεγάλο μέρος τους επενδύθηκε στην "Εκπαίδευση και Πολιτισμό" των Κυπρίων.

"EDUCATION AND CULTURE – Total $5,531,695"
από:
http://mirror.undp.org/cyprus/projects/sectorsubsector.pdf

Ο ιμπεριαλισμός δεν φείδεται χρημάτων και πηγών για να περάσει τη στρατηγική του. Ούτε και γνωρίζει όρια στη διαστρέβλωση της πραγματικότητας στην απόκρυψη της αλήθειας του δικού του αισχρού ρόλου στο διαμελισμό της πατρίδας μας και τη γενοκτονία εις βάρος των Ελλήνων της Κύπρου. Στην προσπάθειά του βρίσκει δυστυχώς συμμάχους έτοιμους να προστρέξουν στις επιταγές του.


Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας

Μια από τις πιο ενεργές οργανώσεις στον τομέα της δικοινοτικής επαναπροσέγγισης είναι ο Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας (AHDR). Ο Όμιλος βρίσκεται στο γεωγραφικό, πολιτικό και πολιτιστικό κέντρο των επίσημων διαδικασιών επαναπροσέγγισης που αφορούν τη συγγραφή και διδασκαλία της νέας Κυπριακής ιστορίας.

Τα γραφεία του Ομίλου βρίσκονται στη ζώνη που είναι υπό τον στρατιωτικό έλεγχο του ΟΗΕ. στο "απαλλοτροιωμένο" ξενοδοχείο Ledra Palace - γνωρίζετε πολλές οργανώσεις που έχουν ως έδρα τους το συγκεκριμένο κτίριο;
Office address:
LEDRA PALACE hotel, UN buffer zone, Cyprus
από:
http://www.cyprus-tube.com/historical-dialogue/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=69

Αποστολή του: "Να υπερασπίζεται και να προωθεί αποτελεσματικό διάλογο και έρευνα σε θέματα που αφορούν την ιστορία και τη διδασκαλία της ιστορίας ώστε να ενδυναμωθεί η ειρήνη, η σταθερότητα, η δημοκρατία και η κριτική σκέψη."(1)

Μέλη αυτού του Ομίλου που χρηματοδοτείται από τις ΗΠΑ/USAID κατέχουν ουσιαστικές θέσεις στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού που αφορούν το σχεδιασμό και την προώθηση πολιτικής στρατηγικής γύρω από τα θέματα Ιστορίας.

Συγκεκριμένα η πρόεδρος του Ομίλου Χαρά Μακρυγιάννη, η υπεύθυνη τύπου Ρένα Χόπλαρου και συντονιστής διεθνών σχέσεων Μάριος Επαμεινώνδας συμμετείχαν στην Επιτροπή για την Αναμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών Ιστορίας:
http://teachershistorybook.blogspot.com/2009/03/blog-post_15.html

Η πρόεδρος του Ομίλου, Χαρά Μακρυγιάννη είναι σύμβουλος του προγράμματος μουσειακής αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και πολιτισμού:
http://www.moec.gov.cy/dde/programs/mousiaki_agogi/symbouloi-mouseiakis-agogis.html

Ο υπεύθυνος διεθνών σχέσεων του Ομίλου, Μάριος Επαμεινώνδας, είναι επίσης λειτουργός στο Γραφείο Ευρωπαικών και Διεθνών Υποθέσεων στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Η υπεύθυνη τύπου του Ομίλου, Ρένα Χόπλαρου, αρθρογραφεί συχνά στην φιλο-ιμπεριαλιστική εφημερίδα "Πολίτης" και είναι δραστήριο μέλος στον Όμιλο Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας μας (ΟΠΕΚ Κύπρου).

Δράσεις του Ομίλου Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας προωθούνται επίσημα μέσα από τις υπηρεσιακές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας ως μια ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να επιμορφωθούν πάνω σε θέματα διδασκαλίας της ιστορίας:
http://www.schools.ac.cy/dde/circular/data/Doc8321.pdf

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού δηλαδή προτρέπει τους εκπαιδευτικούς του τόπου να παραστούν στα σεμινάρια του Ομίλου ώστε να μάθουν πως να διδάσκουν ιστορία!

Στην ιστοσελίδα του Ομίλου διαβάζουμε ότι:
"Ο Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας Κύπρου αναγνωρίζει τις αρχές της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, την Ευρωπαική Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τις συμβάσεις Ανθρωπίνων Δικαιωματων που εκδίδει ο ΟΗΕ και τις συστάσεις της UNESCO σχετικές με τη διδασκαλία της ιστορίας."(2)
ενώ στην πρότασή του για τη μεταρρύθμιση της διδασκαλίας της ιστορίας τονίζεται ότι:
"...η ιστορική εκπαίδευση δε δέχεται επεμβάσεις από ιδεολογικές και πολιτικές ατζέντες, ούτε και χρησιμοποιείται ως εργαλείο για την ενίσχυση του διαχωρισμού."
από:
http://www.cyprus-tube.com/historical-dialogue/Articles/AHDR_REFORM_PROPOSAL_GREEK.pdf

Γνωρίζω προσωπικά τα πιο πάνω διοικητικά στελέχη του ομίλου. Εκτιμώ μάλιστα κάποια όπως τη Χαρά Μακρυγιάννη για την έμφυτη καλοσύνη τους.

Δυστυχώς όμως ο Όμιλος και τα μέλη του ψεύδονται ασύστολα!

Εύχομαι τα στοιχεία πιο κάτω και η κριτική της εργασίας και των δραστηριοτήτων τους να βοηθήσει να αλλάξουν πορεία πλεύσης μακρυά από τη σχέση τους με τις σκοτεινότερες δυνάμεις του ιμπεριαλισμού.

***

Από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του μέχρι σήμερα ο Όμιλος βρίσκεται στο μισθολόγιο της USAID!

Βέβαια περιδιαβάζοντας της σελίδες του κάτι τέτοιο είναι σχεδόν τελείως αόρατο.

Στην κεντρική ιστοσελίδα του Ομίλου δεν βρίσκουμε καμία αναφορά στην οργάνωση USAID. Ο Όμιλος επέλεξε συνειδητά να παραπλανεί το κοινό παρουσιάζονας ως κύριο χορηγό του το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΟΗΕ (UNDP). Τόσο στο κάτω μέρος της κεντρικής ιστοσελίδας όσο και στην ιστοσελίδα των χορηγών του, ο Όμιλος παρουσιάζει το πρόγραμμα χορηγείας του αποκρύπτοντας την πραγματικότητα, παρουσιάζοντας την ως κάτι διαφορετικό.

Ένώ διαβάζουμε ξανά από την ιστοσελίδα της οργάνωσης ανάπτυξης του ΟΗΕ (UNDP) στην Κύπρο:
"Από την έναρξη της τον Οκτώβιο του 2005 το πρόγραμμα της Οργάνωσης για την Ανάπτυξη των ΗΕ για την ειρηνευτική διαδικασία στην Κύπρο, η Δράση για Συνεργασία και Εμπιστοσύνη (ACT) μπήκε στη δέυτερη φάση το 2008. Το πρόγραμμα στοχεύει εξειδικευμένα στην ενδυνάμωση των δυνατοτήτων των Κυπρίων να συμμετάσχουν ενεργά στην διδαικασία ειρήνευσης. Η Δράση (ACT) χρηματοδοτείται μέσω μιας συνεργατικής συμφωνίας ανάμεσα στη USAID και τη UNDP."(3)
και
"Με την οικονομική υποστήριξη της USAID η ελπίδα είναι ότι οι δραστηριότητες υπό τη Δράση (ACT) θα υποστηρίξει τις αρχές της πολυπολιτισμικότητας και των Ευρωπαϊκών αξιών και θα παρέχει στους ΕλληνοΚύπριους και ΤουρκοΚύπριους τα μέσα και τις ευκαιρίες για να χτίζουν μαζί τα θεμέλια για μια βιώσιμη λύση του Κυπριακού προβλήματος. Η φιλοσοφία πίσω από την προσέγγιση βασίζεται στην κατανόηση ότι οποιαδήποτε λύση θα μπορέσει να εφαρμοστεί μόνο στη βάση στέρεων δικτύων συνεργασίας και σταδιακής ομαλοποίησης των σχέσεων σε ένα ευρύ φάσμα πεδίων."(4)

Στην επίσημη μάλιστα ιστοσελίδα της UNDP για το νέο πρόγραμμα δράσης στην Κύπρο
http://www.undp-act.org/
μπορείτε εύκολα στο κάτω δεξιά μέρος της σελίδας να διακρίνετε ότι UNDP και USAID πορεύονται κυριολεκτικά χέρι με χέρι.



Μια εξαετία πριν -την περίοδο ίδρυσης δηλαδή του ομίλου- τα σχέδια των ιμπεριαλιστών προωθούμενα μέσα από την κοινή δράση USAID/UNDP ήταν ακόμη πιο ξεκάθαρα:

"Η διεθνής κοινότητα, ειδικά οι Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν ενθαρρύνει την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στα δύο μέρη στη βάση του σχεδίου Ανάν, για να καταλήξουν σε μια μόνιμη λύση προτού η Δημοκρατία της Κύπρου ενταχθεί επίσημα στην Ευρωπαική Ένωση την 1η Μαίου του 2004."(5)

Ο Όμιλος ταυτισμένος με την ιδεολογία και τις πρακτικές του ιμπεριαλισμού λαμβάνει την οικονομική του χορηγία από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής του.

Από τις σελίδες
http://mirror.undp.org/cyprus/projects/sectorsubsector.pdf
διαβάζουμε για τα ποσά που πήρε ο όμιλος για να διδάξει " Τι σημαίνει να σκέφτεσαι ιστορικά ":
"Education – History - $111,154
a) Education for Peace: A Study of Bias in History and Social Science Course Books
AKTI, POST
b) What Does it Mean to Think Historically? Approaches to Teaching and Learning History - Conference and Publication of Proceedings
Cyprus Association for Historical Dialogue and Research"

Για το πρόγραμμα "Η Λευκωσία καλεί", από την ιστοσελίδα της πρώτης φάσης του προγράμματος Δράσης για Συνεργασία και Εμπιστοσύνη / Action for Cooperation and Trust (UNDP-ACT),
http://www.undp-act.org/default.aspx?tabid=116&it=0&mid=0&itemid=0&langid=1
αναγράφονται οι χρηματοδοτήσεις ανά πρόγραμμα. Εκεί μπορείτε να δείτε τους στόχους και την αμοιβή του Ομίλου ύψους $43 480.

Τέλος χωρίς ποσά -προς το παρόν- μπορείτε να δείτε στα παρόντα έργα και ημέρες του Ομίλου και της USAID την καινούρια φάση συνεργασίας των εδώ:
http://www.undp-act.org/default.aspx?tabid=117&it=0&mid=0&itemid=0&langid=1

Ο Όμιλος έχει εργολαβικά αναλάβει την αποστολή να διαδώσει στο νησί μας την ιμπεριαλιστική θεώρηση της ιστορίας και αμοίβεται για αυτό. Στη σελίδα των χορηγών του σε όλες τις ανωτέρω συνεργασίες με τη USAID, αποφεύγεται επιμελέστατα να αναφέρεται το όνομά της.
http://www.cyprus-tube.com/historical-dialogue/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=65

Βρίσκουμε πάντως μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνεργασία με την πρεσβεία του θανάτου:
"Under the People of the United States of America, through the United States Embassy and the Office of Educational and Cultural Affairs of the U.S. Department of State with cooperation by Kenyon College, Gambier, Ohio, USA
26 July 2008 – 9 August 2008: American History in America - A Cooperative Faculty Development Program for Cypriot Teachers
By the Cyprus Fulbright Commission, in cooperation with the Association for Historical Dialogue and Research and Kenyon College."

Ο ενθουσιασμός πάντως για το σφικτό εναγκαλισμό τους με το ιμπεριαλιστικό έκτρωμα και την εξουσία του τους εξωθεί στην αποκάλυψη της πραγματικότητας. Στην ιστοσελίδα τους επιδεικνύουν με περηφάνεια ένα βραβείο που πήραν το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την USAID για τις πολύτιμες υπηρεσίες τους. Παρ' όλον που η USAID είναι και ο χρηματοδότης και βραβευτής τους, ο Όμιλος συνεχίζει να προσποιείται πως πρόκειται γιά μιάν άλλη, τάχα άσχετη με αυτούς οργάνωση:
http://www.cyprus-tube.com/historical-dialogue/news/PRESS_RELEASE_Award_Association_Historical_Dialogue_Research.pdf

Τι είδους ιστορία, ιστορική σκέψη και διδασκαλία της ιστορίας θα προωθήσουν οι συνεργάτες του ιμπεριαλισμού; Ποια ιστορική αφήγηση θα επικρατήσει αν οι δομές που έχει διαβρώσει και αλώσει ο ιμπεριαλισμός κυριαρχήσουν;

Είναι η ιστορική αφήγηση του ψευτοδιεθνισμού, του ανθελληνισμού και του Κυπροεθνικισμού. Είναι η προώθηση της διχόνοιας στη βάση της "προοδευτικής ιστοριογραφίας." Αυτά προωθεί ο Όμιλος και οι συμμάχοί του, αυτά προωθεί η διεθνής άρχουσα τάξη και ο ιμπεριαλισμός, αυτά ακολουθεί η τυφλή Κυπροεθνικιστική ηγεσία του ΑΚΕΛ.

Είναι η ιστορική αφήγηση του "έθνους των Κυπρίων". Η "λύση των Κυπρίων για τους Κύπριους", η ιστορική αφήγηση των ιμπεριαλιστών που υποτίθεται πως "τηρώντας ίσες αποστάσεις" από όλους, αποφεύγει τα φορτισμένα θέματα. "Εκάμαμεν τους τζιαι εκαμαν μας" κατά τις συνταγές της επαναπροσέγγισης του ιμπέριουμ στην οποία συνειδητά συμμετέχουν.

Είναι η διδασκαλία μακρυά από την έννοια του έθνους. Γι αυτό και κάθε Κύπριος που αγκαλιάζει την Ελληνική εθνική του ταυτότητα βαφτίζεται αμέσως "εθνικιστής" αλλά και "Ελληναράς" από μέλη του Ομίλου. Γι αυτό κάθε πατριώτης που αγωνίζεται για την απελευθέρωση του τόπου μας στοχοθετείται ως "σωβινιστής" και "εχθρός της λύσης".

Ποσώς φαίνεται να ενδιαφέρει τον Όμιλο αν το νησί μας κατέχεται από τις Τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, την μεγαλύτερη ιμπεριαλιστική μηχανή της περιοχής, από την ιμπεριαλιστική πολεμική μηχανή της Μ.Βρεττανίας και από το τοπικό και διεθνές Κεφάλαιο.

Καμία σημασία για τα μέλη της δε φαίνεται να έχει η γενοκτονία των Ελλήνων της Κύπρου και ο ορατός κίνδυνος αφανισμού των. Δεν δρώνει το αφτίν των για τις συνεχείς καταγγελίες των φίλων διωκώμενων ΤουρκοΚυπρίων από το παρακράτος της Άγκυρας και των ανδρείκελων της.

Ψιλά γράμματα.

Προέχει η εξάλειψη της εθνικής ιστορίας και "η ίση έμφαση στην τοπική, Κυπριακή, Ευρωπαική και διεθνή ιστορία"
http://www.cyprus-tube.com/historical-dialogue/Articles/AHDR_REFORM_PROPOSAL_GREEK.pdf

Ο προσανατολισμός του Ομίλου καταργεί δυστυχώς από μόνος του όλες τις αρχές ανθρωπίνων δικαιωμάτων που υποτίθεται πρεσβεύει.

Αρνείται το δικαίωμα να υπάρχουμε σε όλους από εμάς που επιθυμούμε να αγκαλιάζουμε την Ελληνική εθνική ταυτότητα - θέλει να υπάρχουμε ως "εθνικά Κύπριοι". Εχθρεύεται το δικαίωμα (και αναγκαιότητα) μας να ταυτιζόμαστε ως Έλληνες. Αρνείται την ύπαρξη της εισβολής και της Κατοχής. Ούτε μια αναφορά στις σελίδες τους περί τούτου. Όμιλος Ιστορικού διαλόγου και Έρευνας ο οποίος αρνείται να δει την πραγματικότητα του τόπου του αυτοαναιρείται. Θα έπρεπε να αλλάξει το όνομά του σε Όμιλο Ιστορικού Μονολόγου και Διαστρέβλωσης.

Δε σταματά όμως εκεί η δράση των. Επεκτείνεται και σε άλλα μήκη και πλάτη της δραστηριότητάς των.

Μέλη του στιγματίζουν άλλους ως ρατσιστές, οπισθοδρομικούς και εθνικιστές για το "αμάρτημά" τους να αγκαλιάζουν τον Ελληνικό πολιτισμό ή για την ανησυχία τους για την γκετοποίηση της εντός των τειχών Λευκωσίας. Έζησα από πρώτο χέρι τα πιο πάνω ως συνάδελφος της Ρένας Χόπλαρου στο δημοτικό σχολείο Φανερωμένης. Λυπούμαι πραγματικά για την κριτική μου και εύχομαι να είναι μια ευκαιρία για επανατοποθέτηση των αξιών που διέπουν την ενασχόληση της με την ιστορία. Η συνάδελφος Ρένα Χόπλαρου, που θέλει να γράψει ιστορία "αμερόληπτα και μακρυά από πολιτικές ατζέντες και ιδεολογίες" , αγκαλιάζει σε τόσο μεγάλο βαθμό την πολιτική του ιμπεριαλισμού που μέχρι σήμερα κυκλοφορεί με φανέλα με το πρόσωπο του νυν "ειρηνιστή" προέδρου των ΗΠΑ Μπάρακ Ομπάμα. Είναι δυνατή μια αμερόληπτη ιστορική αφήγηση χωρίς την κριτική των απεχθών πράξεων των εκφραστών και εκτελεστικών οργάνων του ιμπεριαλισμού και της Κεφαλαιοκρατίας;


[Η φωτογραφία είναι από άρθρο του Σκάϊ γιά το ίδιο θέμα, εδώ:
http://folders.skai.gr/default.asp?pid=10&la=1&tID=192&tr=1 ]

Στα σεμινάρια του Ομίλου μέλη επεμβαίνουν ώστε να "διορθώσουν" τους παριστάμενους όταν χρησιμοποιήσουν "φορτισμένες" λέξεις όπως η λέξη κατεχόμενα.

Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει ποσώς κάποιος από τους ιδίους να δημοσιεύουν ατεκμηρίωτες πληροφορίες γύρω από τα πλέον φορτισμένα θέματα της ιστορίας του τόπου μας και μάλιστα με τρόπο που να προωθεί τη διχόνοια και το μίσος. Έχουν μάλιστα την αλαζονεία να παραδέχονται ότι ιστορίες είναι ατεκμηρίωτες αλλά τις δημοσιεύουν ούτως η άλλως. Δείτε την επιλεκτική μνήμη και την ιστορική επιστημονικότητα της Ρένας Χοπλαρου στο δημοσίευμα της με τίτλο "Μονοπάτια της μνήμης: το δικό μας βίαιο παρελθόν":

"Οι ιστορίες που ακολουθούν στηρίζονται σε μια σειρά συνεντεύξεων που πήρα πρόσφατα. Ο αριθμός τους είναι περιορισμένος και δεν έχουν διασταυρωθεί με άλλες πηγές της ίδιας εποχής. Αποτελούν ωστόσο ενδείξεις για το κλίμα που επικρατούσε τότε, από τα τέλη της δεκαετίας του ’50 μέχρι και το 1974..."
από:
http://www.opek.org.cy/dimosieuseis_tools/dimosieuseis080524a.htm

Η ιστορικός δεν έχει καν αίσθηση του μεγέθους της άγνοιας της. Στην πιό πάνω ιστορική της αφήγηση υπό τον τίτλο Βία εναντίον Τουρκοκυπρίων, "τεκμηριώνει" τάχα ότι μέσα στην περίοδο της ανταρσίας του 1963/64, κάποιοι Ελληνοκύπριοι επιτεθήκαν σε ένα "Τούρκο" γιά να του κλέψουν ένα φορτηγό αναψυκτικά!

Γράφει:
"Έστησαν ένα μπλόκο στο δρόμο Λευκωσίας – Αμμοχώστου και σταμάτησαν ένα Τούρκο που μετάφερε αναψυκτικά Percola. Εμείς βγάζαμε την Coca–Cola και οι Τούρκοι την Percola. Τον πυροβόλησαν, πήραν το φορτηγό με τα αναψυκτικά και κέρασαν όλο το χωριό."

Το εν λόγω αναψυκτικό είναι η Bell Cola. Αλλά ο συνομιλητής της - ή πιθανόν και να είναι απλώς καταγραφή από μαγνητοφώνηση - είναι σαφώς κάποιος που ούτε καν είδε ποτέ γραμμένη τη λέξη Bell Cola, ούτε πιθανόν ήξερε τι ήταν, αλλά μετέφερε την ιστορία όπως την άκουσε από άλλο Κυπραίο, μπορεί και από ΤουρκοΚύπριο . Επρόφερε την λέξη με την αρχαία σοφία των Εταιοκυπρίων, ώς "Πέρκολα". Τούτο λέει και πόσο ακριβής ήταν και η πηγή της αφήγησης. Η δε "ιστορικός" είναι διπλά ένοχη γιατί και επαναλαμβάνει πράματα που είναι ανεξακρίβωτα, και δεν ξέρει καν το αντικείμενο της. Είναι επιτρεπτόν να μην ερώτησε καν ένα άτομο να της πεί τι είναι η Πέρκολα; Προχωρεί δε και λατινικοποιεί τη λέξη προσδίδοντάς της και "ακαδημαϊκή εγκυρότητα". Με την αλαζονεία της νομίζει πως γράφει Ιστορία. Εύχομαι ειλικρινά να αναγνωρίσει τα σφάλματά της και να επανατοποθετηθεί.

Δέστε με ποια λόγια υποστηρίζει ο Γρηγόρης Ιωάννου, γνωστός διανοούμενος της "ανεξάρτητης" προοδευτικής αριστεράς και σύμμαχος του Ομίλου, τις προσπάθειες αναμόρφωσης των βιβλίων της ιστορίας στον οποίο συμμετείχαν τα εξέχοντα μέλη του Ομίλου:

"...καλή δουλειά τζιαι μεν υποταχτείτε αμαχητί στην προοπτική μιας ανανεωμένης εθνικής αφήγησης που αισθάνομαι ότι εννά προωθηθεί που καποιους καλαμαράες ελληνικής ή κυπριακής προέλευσης".
http://teachershistorybook.blogspot.com/2009/03/blog-post_15.html?showComment=1237290447370#c1120652113241909736

Ναι ο "προοδευτικός" Γρηγόρης αγκαλιάζει, χρησιμοποιεί και προωθεί τη λέξη "καλαμαράες". Όπως και διάφορα μέλη του Ομίλου.

Όπως ο φίλος Πέτρος Ευδόκας έγραψε:
"Είναι η πιό βαρετή ρατσιστική βρισιά στα ελληνικά στην Κύπρο: "καλαμαράς". Γνωστή σε όλους. Η βρισιά συνήθως σερβίρεται και με την πρόθεση που αρχίζει με τα τρία "πππου" και η λέξη συνεχίζει ως "...ουστοκαλαμαράς". Ούτε το "μαυρής" εμπεριέχει το μίσος και την έχθρα που περιέχει το "καλαμαράς", ούτε η λέξη "μούζουρος" ούτε και όποιο άλλο ρατσιστικό επίθετο στην Κύπρο.
Η λέξη "καλαμαράς" όπλισε με φονικό ρατσιστικό μίσος μιά ολόκληρη γενεά στον σχεδόν εμφύλιο πόλεμο που ζήσαμε τα χρόνια που μας οδήγησαν στο 1974. Και η νέα γενεά "εθνικά Κυπραίων" σωβινιστών σήμερα συνεχίζει το έργο της διχόνοιας και του ρατσισμού ακριβώς στους ίδιους τόνους. "
Από:
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/01/blog-post.html

Ο κοινός Κυπροεθνικισμός και ανθελληνισμός τους ενώνει. Και η συμπόρευση με τις αισχρότερες των δυνάμεων στον πλανήτη.

Τίθενται λοιπόν αδυσώπητα ενώπιόν μας τα εξής ερωτήματα:

- Πώς επιτρέπεται ανεμπόδιστα η δράση της USAID και του Ομίλου στο νησί μας γύρω από τα θέματα ιστορίας;

- Γνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας ότι μέλη του προσωπικού του χρηματοδοτούνται από την ξένη δύναμη που οπλίζει και χρηματοδοτεί τον στρατό κατοχής;

Σε όλες τις χώρες του κόσμου αυτό ισοδυναμεί με έσχατη προδοσία η οποία τιμωρείται μέχρι και με την εσχάτη των ποινών. Είναι δυνατόν στον τόπο μας να παραδίδεται στους υπηρέτες του ιμπεριαλισμού ο νευραλγικός τομέας της συγγραφής και διδασκαλίας της ιστορίας;
Ποιός επέλεξε τα συγκεκριμένα μέλη στην επιτροπή για την αναμόρφωση των βιβλίων και στις θέσεις τους στο Υπουργείο;
Ποιός μέσα στο Υπουργείο προωθεί τις δραστηριότητες του Ομίλου και κατ' επέκταση του ιμπεριαλισμού;

- Γνωρίζουν τα μέλη των συνδικαλιστικών οργανώσεων ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ για την αισχρή σχέση του Ομίλου με τη USAID και τον ιμπεριαλισμό;

Είναι σωστό να αφήσουμε τους συνεργάτες του ιμπεριαλισμού να χρησιμοποιούν τις θέσεις και τα προνόμια τους μεσα στην Κρατική υπηρεσία γιά να υποσκάπτουν την Πολιτεία, την Ιστορία και το μικρό βαθμό Δημοκρατίας που επιτέλους εγκαθιδρύθηκε στην Κύπρο;

Ποιος θα μας προστατέψει από τον ιμπεριαλισμό και τους συνεργάτες του;
"Οι φυσικοί νόμοι και οι ανθρώπινοι
Είναι φαινόμενο που επαναλαμβάνεται διαρκώς στην πολιτική ζωή παντού, και που διακρίνεται διαχρονικά μέσα από την ιστορία:
όταν η Πολιτεία σταματά να λειτουργεί με βάση τους ανθρώπινους νόμους, η κοινωνία προσανατολίζεται σε Φυσικούς νόμους, δηλαδή σε ανώτερους νόμους βασισμένους στη Φύση και σε πιό βαθειές υπαρξιακές καταβολές.

Όταν οι θεσμοί και οι δομές του Κράτους είναι αυτές οι ίδιες φορείς της παρανομίας, οι πολίτες εξωθούνται σε συσπείρωση γύρω από διαδικασίες, δίκτυα, οργανώσεις και θεσμούς που έχουν ανοσία σε κάθε κρατικό μηχανισμό, αυτάρκεια, και προστασία από οποιαδήποτε κρατική δύναμη ή διαδικασία. Όταν το Κράτος δεν ασκεί την επιβολή του νόμου και δεν ασχολείται πλέον με την κατανομή Δικαιοσύνης, προκύπτει αντιστροφή ρόλων: αναγκάζονται οι πολίτες να επιβάλουν στο Κράτος την πειθαρχία στο νόμο." (6)


Το βάθος διαφθοράς και συμπόρευσης με τον ιμπεριαλισμό που ανέχεται η Κυπροεθνικιστική ψευδοσοσιαλιστική κυβέρνηση εκεί οδηγεί τον τόπο.

Σόλων Αντάρτης
~~~~~~~~~~~~~

Πρωτότυπα κείμενα - Πηγές

Μέρος 1ον:
"Το μακρύ χέρι του ιμπεριαλισμού: USAID και Κύπρος"
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/04/usaid.html

1. Μεταφρασθέν από:
"Mission: to defend and promote productive dialogue and research in issues regarding history and history teaching to strengthen peace, stability, democracy and critical thinking."
Από:
http://www.cyprus-tube.com/historical-dialogue/

2. Μεταφρασθέν από:
"The Association for Historical Dialogue and Research of Cyprus recognises the values of the Universal Declaration of Human Rights, the European Convention on Human Rights, the covenants of Human Rights issued by the United Nations, and the UNESCO recommendations relevant to history teaching."
http://www.cyprus-tube.com/historical-dialogue/

3. Μεταφρασθέν από:
"Since its launch in October 2005 the United Nations Development Programme (UNDP) peacebuilding project in Cyprus, Action for Cooperation and Trust (ACT) entered its second phase in 2008. The programme aims principally to strengthen the capacities of Cypriots to actively participate in the reconciliation process. ACT is funded through a cooperative agreement between USAID and UNDP."
Από:
http://www.undp-act.org/

4. Μεταφρασθέν από:
"With the financial support of USAID the hope is that projects under ACT will support principles of multiculturalism and European values and provide Greek Cypriots and Turkish Cypriots the resources and opportunities to jointly build the foundations for a sustainable solution to the Cyprus Problem. The philosophy behind this approach is based on the understanding that any solution can only be implemented on the basis of solid networks of co-operation and the gradual normalization of relations in a wide variety of fields."
Από:
http://mirror.undp.org/cyprus/

5. Μεταφρασθέν από:
"The international community, especially the United States, has been encouraging resumption of negotiations between the two sides on the basis of the Annan Plan, to arrive at a permanent solution before the Republic of Cyprus formally joins the EU on May 1, 2004."
Από:
http://www.usaid.gov/policy/budget/cbj2005/ee/cy.html

6. Απόσπασμα από επίσημη επιστολή προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης με τίτλο
"Κράτος και Βία, για σας
η προσταγή του Δία…"
του Πέτρου Ευδόκα, μέλους της Ομάδας Σύνταξης της Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia, που δημοσιεύτηκε εδώ:
http://cyprusindymedia.org/pros_Ypourgon.pdf