Showing posts with label Γιασεμί. Show all posts
Showing posts with label Γιασεμί. Show all posts

Monday, 27 May 2019

Ο εκλογικός συνδυασμός Σενέρ Λεβέντ ~ Γιασεμί σχεδόν διπλασίασε του ψήφους του!


• Αύξηση των ψήφων μας κατά 76%
• Πάλιν ΠΡΩΤΟΙ από όλους τους ανεξάρτητους συνδυασμούς και κόμματα!
• Παντελής αποτυχία της συνεργασίας του κατοχικού καθεστώτος με το ΑΚΕΛ
• Νίκη και στους Σταυρούς Προτίμησης




Τώρα που άρχισε να κάθεται η σκόνη από τη φρενίτιδα και την προπαγάνδα των εκλογών, αρχίζει να μιλά και η αλήθεια των αριθμών.

■ Ο εκλογικός συνδυασμός Σενέρ Λεβέντ ~ Γιασεμί σχεδόν διπλασίασε του ψήφους του! Στις προηγούμενες εκλογές του έτους 2014 μας ψήφισαν 2.718  ενώ φέτος μας ψήφισαν 4.786. Δηλαδή ο συνδυασμός μας κέρδισε αύξηση 2.068 ψηφοφόρων. Αυτό αναλογεί σε αύξηση κατά 76%.

Οι αριθμοί αυτοί βρίσκονται στις επίσημες σελίδες που δημοσίευσε το Κράτος με τα αποτελέσματα των εκλογών:
• 2014:
http://results.elections.moi.gov.cy/Greek/EUROPEAN_ELECTIONS_2014/Islandwide
• 2019:
http://live.elections.moi.gov.cy

Η ποσοστιαία αύξηση των ψήφων για το Γιασεμί~Σενέρ Λεβέντ είναι παρόμοια. Στις εκλογές του 2014 λάβαμε 1,05% των ψήφων, ενώ φέτος 1,70%.


■ Πάλιν ΠΡΩΤΟΙ από όλους τους ανεξάρτητους συνδυασμούς και κόμματα!

Μπορείτε να δείτε καλύτερα τις λεπτομέρειες και να μελετήσετε τους πίνακες αποτελεσμάτων με "κλικ" στην κάθε εικόνα πιο κάτω.





■ Παντελής αποτυχία της συνεργασίας του κατοχικού καθεστώτος με το ΑΚΕΛ

Παρ' όλην την προβολή του Νιαζί Κιζίλγιουρεκ από τον κατοχικό τηλεοπτικό σταθμό Μπαϊράκ, τις προβληθήσες συναντήσεις του με τον κατοχικό πρόεδρο Ακιντζί και τον κατοχικό τέως πρόεδρο Ταλάτ• παρ' όλη την κινητοποίηση του κομματικού μηχανισμού του ΑΚΕΛ για να φέρει κουβαλητούς Τκύπριους ψηφοφόρους να ψηφίσουν τον Νιαζί• οι ρατσιστές-εθνικιστές-διζωνιστές κατάφεραν να φέρουν μόνο περίπου 4.000 Τκύπριους. Αυτοί είναι κατά πολύ λιγότεροι από τους μεικτούς ψήφους Εκυπρίων και Τκυπρίων που έλαβε ο συνδυασμός Σενέρ~Γιασεμί.

Οι αριθμοί επακριβώς:
• "Σύμφωνα με τον Γενικό Έφορο Εκλογής... Στους 5.604 οι Τουρκοκύπριοι που έχουν ψηφίσει."
https://www.documentonews.gr/article/kypros-eyrwekloges-2019-ta-prwta-apotelesmata
• "Η συμμετοχή των Τουρκοκυπρίων ψηφοφόρων έφτασε στις 5.604 σε σύγκριση με μόλις 1.856 ψηφοφόρους πριν από πέντε χρόνια. Οι Τουρκοκύπριοι αποτέλεσαν το 2% των ψηφοφόρων που πήγαν χθες στις κάλπες για να ψηφίσουν τους έξι νέους ευρωβουλευτές της Κυπριακής Δημοκρατίας. Γύρω στο 75% των Τουρκοκύπριων ψήφισε το ΑΚΕΛ, το 24% το κίνημα Γιασεμί και 3% άλλα κόμματα."
http://www.philenews.com/european-union/euroekloges-2019/article/709449/pos-psifisan-oi-toyrkokyprioi


■ Νίκη και στους Σταυρούς Προτίμησης

Ο Σενέρ Λεβέντ έλαβε 3.980 σταυρούς. Αυτός ο αριθμός φανερώνει και κάποια πράγματα που δεν διακρίνονται εύκολα μες το κλίμα εντυπωσιασμού που επιβάλλουν τα ΜΜΕ.

Αν εξαιρέσουμε την κατεστημένη κομματική υπερδύναμη τουΔΗΣΑΚΕΛ, θα δούμε πως οι σταυροί προτίμησης για Σενέρ ΣΑΡΩΣΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον υπόλοιπο εκλογικό χώρο. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ο Σενέρ έλαβε πιο πολλούς σταυρούς προτίμησης ακόμα και από υποψήφιους κατεστημένων κομμάτων όπως ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ.

Συγκεκριμένα, ο Σενέρ έλαβε ασύγκριτα πιο πολλούς σταυρούς από όλους τους υποψήφιους στο:
• Εθνικιστικό Απελευθερωτικό Κίνημα,
• Κόμμα για τα Ζώα,
• Οργάνωση Αγωνιστών Δικαιοσύνης,
• Πατριωτικό Κίνημα,
• Σοσιαλιστικό Κόμμα Κύπρου.

Επίσης έλαβε:
• πιο πολλούς από όλους τους υποψήφιους στο νέο κόμμα του Κάρογιαν που ονομάζεται Δημοκρατική Παράταξη, ακόμα και από πασίγνωστους υποψήφιους του όπως την κα Αντιγόνη Παπαδοπούλου και τον Γιάννο Λακκοτρύπη,
• πιο πολλούς σταυρούς από όλους τους υποψήφιους του συνδυασμού Συμμαχία~Οικολόγοι εκτός από τον Χ.Θεοπέμπτου,
• πιο πολλούς από όλους τους υποψήφιους του ΕΛΑΜ εκτός από Γ.Γεάδη και Μ. Βασιλείου, 
• πιο πολλούς σταυρούς από τους υποψηφίους της ΕΔΕΚ Θέα Νικολάου και Διομήδης Διομήδους, και,
• πιο πολλούς από τον Άριστο Βασιλειάδη του ΔΗΚΟ.

Τα στοιχεία για όλα αυτά έχουν δημοσιευτεί εδώ:
Ευρωεκλογές 2019: Αυτοί είναι οι σταυροί προτίμησης
http://www.philenews.com/european-union/euroekloges-2019/article/709466/evroeklogs-2019-aftoi-einai-oi-stavroi-protimisis

■ Εν κατακλείδι

Η αύξηση της δύναμης του εκλογικού συνδυασμού Γιασεμί~Σενέρ Λεβέντ φανερώνει πως η προοπτική για ΚΟΙΝΟ ΑΝΤΙΚΑΤΟΧΙΚΟ ΑΓΩΝΑ μεταξύ Τκυπρίων και Εκυπρίων διευρύνεται σε όλο και πιο πολλά μέτωπα.

Είναι η δεύτερη φορά που εμφανιστήκαμε μαζί στις εκλογές και ο πρωτοποριακός αυτός εκλογικός χώρος που διανοίξαμε μαζί για πρώτη φορά το 2014, μεγαλώνει.

Το γεγονός ότι η σταλινική ψευδοαριστερά αναγκάστηκε να συνεργαστεί με το κατοχικό καθεστώς κινητοποιώντας απίστευτο προσωπικό και πολιτικό μίσος και συκοφαντίες εναντίον μας κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας για να καπελώσει και να καταλάβει αυτόν τον χώρο, δείχνει ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ είναι. Η ΝΑΤΟϊκή "αριστερά" και η κατοχική δύναμη ΤΡΕΜΟΥΝ την πιθανότητα συνένωσης αληθινών αριστερών και πατριωτών Τκυπρίων και Εκυπρίων ΕΝΑΝΤΙΑ στην κατοχή και ΕΝΑΝΤΙΑ στο ενδεχόμενο επιβολής της ρατσιστικής διζωνικής "τελικής λύσης" στην Κύπρο.

Όλα αυτά σημαίνουν πως για μας σήμερα, η πολιτική και η ιστορία επιβάλλουν πως δεν υπάρχει άλλη επιλογή παρά επιμονή στα εξής:
• συνέχιση της αναζωογόνησης και ενδυνάμωσης της ΑΝΤΙ-ΚΑΤΟΧΙΚΗΣ ΑΝΤΙ-ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙ-ΔΙΖΩΝΙΚΗΣ Παράταξης μέσα στην κάθε κοινότητα ένθεν και ένθεν της γραμμής αντιπαράταξης,
και,
• συνεργασία των ΑΝΤΙ-ΚΑΤΟΧΙΚΩΝ ΑΝΤΙ-ΔΙΖΩΝΙΣΤΩΝ δυνάμεων Τκυπρίων και Εκυπρίων με κάθε τρόπο και σε κάθε μέτωπο. Χρειάζεται να βρεθούν τρόποι ώστε η πολιτική μας συνεργασία να λάβει και άλλες διαστάσεις: επικοινωνιακές, πολιτιστικές, εργασιακές, οικονομικές, παραγωγικές και προσωπικές.

Το όραμα παραμένει το ίδιο: τερματισμός της κατοχής, αποχώρηση κατοχικών στρατευμάτων και εποίκων, επιστροφή ΟΛΩΝ των προσφύγων στις εστίες τους, επανένταξη των Τκυπρίων στην Κυπρ. Δημοκρατία, συμφιλίωση του λαού μας, και αυτό που ο Σενέρ Λεβέντ περιγράφει ως επανένωση των κοινοτήτων μας ξανά για από κοινού απόλαυση της ζωής "μαζί, στην ίδια πολιτική βεράντα" - η συνύπαρξη μας στις ίδιες γειτονιές, στους χώρους εργασίας, στα σχολεία, στην αγορά, στους πολιτικούς θεσμούς. Σε κλίμα δικαιοσύνης, και όχι μόνο ανοχής, αλλά και απόλαυσης της διαφορετικότητας ανάμεσα στα άτομα και τις κοινότητες του τόπου μας.

Πολλοί από μας πιστεύουμε πως χωρίς Σοσιαλισμό το πιο πάνω όραμα είναι ανέφικτο. Γι αυτό και οι αξίες της Αριστεράς έχουν σημασία στην πορεία μας.

Η διαχρονική σταθερότητα αυτού το οράματος διαφαίνεται καθαρά και στις δηλώσεις μας από τις προηγούμενες ΕυρωΕκλογές του 2014, εδώ:
"Στην ίδια πολιτική βεράντα"
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/117023/stin-idia-politiki-veranta

Η Απελευθέρωση είναι η μόνη Λύση.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
 • Μέλος της Κίνησης Στήριξης Σενέρ Λεβέντ ~ Γιασεμί

Ιδρυτικό στέλεχος:
• Φιλική Εταιρεία Κύπρου
http://filiki.etaireia.org/Filiki-Arxes-A3ies.pdf 
Ομάδα Σύνταξης, ΕνδοΜήδεια Κύπρου / Cyprus IndyMedia
https://cyprusindymedia.blogspot.com
και, https://web.archive.org/web/*/https://cyprus.indymedia.org
• Σωματείο Φίλοι της Κάνναβης
https://www.facebook.com/FiloiTisKannabis

* * *

Επιπρόσθετες πηγές

■ Από το προεκλογικό μανιφέστο που δημοσίευσε το Κίνημα Γιασεμί ~ Σενέρ Λεβέντ στις 13 Μαρτίου, μαζί με το σύνθημα "Ενωμένοι-Δυνατοί, ενάντια στην κατοχή":
• "Τασσόμαστε υπέρ μιας Κύπρου ολικής και αδιάσπαστης και όχι απλώς ενωμένης. Θέλουμε μία Κύπρο χωρίς σύνορα, που δεν θα χωρίζεται σε τουρκική και ελληνική περιοχή. Υποστηρίζουμε λύση που αποκλείει τα δύο κράτη, τη διχοτόμηση. Δεν είμαστε αντίθετοι με μια ομοσπονδιακή λύση, αλλά βλέπουμε την ομοσπονδία ως μέσο δημιουργίας μιας ενιαίας Κύπρου και όχι ως εφαλτήριο για χωριστά κράτη. Και η Κυπριακή Δημοκρατία ήταν δικοινοτική ομοσπονδία, αλλά αντίθετα με αυτό που συζητείται τώρα, ήταν μία περιφέρεια και όχι διζωνική. Η Κύπρος είναι μία και αδιαχώριστη. Είναι παραλογισμός να ζητείται η δημιουργία δύο χωριστών χωρών σε ένα νησί. Όσοι υποστηρίζουν την ομοσπονδιακή λύση και στις δύο πλευρές του νησιού, πρέπει να διευκρινίσουν το περιεχόμενό της και να μιλήσουν ξεκάθαρα, ειδικά για το θέμα του τερματισμού των εγγυήσεων και της αποχώρησης των κατοχικών στρατευμάτων."

• Επιπλέον, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Σενέρ κατέθεσε τις εξής επιπρόσθετες θέσεις για την λύση:
    • Επιστροφή όλων των προσφύγων.
    • Πρώτο λόγο για τις κατεχόμενες περιουσίες να έχει ο αληθινός ιδιοκτήτης.
    • Όσοι πρόσφυγες δεν μπορούν ή δεν θέλουν να επιστρέψουν να λάβουν αποζημιώσεις.

■ Μπορείτε να μελετήσετε το πλήρες κείμενο εδώ:
ΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑΣΕΜΙ» ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2019 – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
https://the.cypriots.org/13/03/2019/%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%83%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81-%CE%BB%CE%B5%CE%B2%CE%B5%CE%BD%CF%84-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CF%85


■ Το κυπριακό είναι ο κύριος άξονας που καθορίζει τα πάντα σε αυτή την διερεύνηση. Ο ΔΗΣΥ, το ΑΚΕΛ και ο εκλεκτός του Ευρωβουλευτής Νιαζί Κιζίλγιουρεκ υποστηρίζουν την ρατσιστική διζωνική "λύση". Χωρίς καμία υπερβολή, να τι είναι αυτό το σχήμα:
• Σε μια τόσο μικρή χώρα το Κράτος θα έχει 3 Κυβερνήσεις, 4 Βουλές, 3 Αστυνομίες, 3 δημόσιες υπηρεσίες, διπλούς ημικρατικούς οργανισμούς, διαρχία αξιωματούχων, πλήρη κατάργηση της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων, και εισαγωγή αναρίθμητων VETO στη λειτουργία κάθε εξουσίας του κεντρικού κράτους, KAI σύνορο μεταξύ των δύο κρατιδίων, ΚΑΙ δια νόμου όλα τα αξιώματα και δικαιώματα θα κατανέμονται στο λαό με βάση Εθνοφυλετικά κριτήρια. Ο Εθνοφυλετικός Νόμος θα είναι ο ύψιστος νομικός θεσμός του διζωνικού κράτους. Όπως σε όλες τις χώρες όπου επικράτησε ο χιτλερισμός, καθώς και στο Απάρταϊντ της Νοτίου Αφρικής και στο σιωνιστικό Ισραήλ. Αυτό δεν είναι λύση, αλλά συνταγή για αιώνιο πόλεμο.

Γι αυτούς τους λόγους δεν υπάρχει άλλη επιλογή παρά:
♦ Κοινός αγώνας με Τκύπριους που είναι ΕΝΑΝΤΙΑ στην ρατσιστική διζωνική "λύση"
♦ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ
♦ ΕΝΑΝΤΙΑ στον πολιτικό Ισλαμισμό και την ισλαμοποίηση των κατεχομένων
♦ Υποστηρίζουμε το Κίνημα Γιασεμί~Σενέρ Λεβέντ:
https://www.facebook.com/%CE%9A%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%A3%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BE%CE%B7%CF%82-%CE%93%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%B5%CE%BC%CE%AF-%CE%A3%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%81-%CE%9B%CE%B5%CE%B2%CE%AD%CE%BD%CF%84-287685221396468

~~~~~~~~~~~~~~~

Wednesday, 22 May 2019

Εσύ είσαι ο αγάς της ελεύθερης περιοχής και εγώ ο όμηρος της κατεχόμενης


του Σενέρ Λεβέντ


Κάποιοι μέσα στην κοινότητά μας περιμένουν με ανυπομονησία τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών. Περιμένουν πως οι Ελληνοκύπριοι θα πούν «ο καλύτερος Τούρκος είναι ο νεκρός Τούρκος»! Περιμένουν να μην μας ψηφίσουν. Να μην εκλεγεί ούτε ακόμα και ο καλύτερος Τουρκοκύπριος επειδή είναι Τούρκος. Και ας είναι οπαδός της λύσης, οπαδός της ειρήνης. Και ας μην υπήρξε ποτέ οπαδός του Ντενκτάς. Και ας επέκρινε σφοδρά την ΤΜΤ. Και ας αποκαλεί εισβολή και κατοχή το 1974. Και ας λέει «Άγκυρα κάτω τα χέρια από πάνω μας». Ας γράφει ηρωικά ποιήματα για τον Αυξεντίου και τον Μάτση. Ας σηκώνει πανό που γράφουν «ξεκουμπίσου κατακτητή»! Και ας ζητά μιαν ενιαία και ενωμένη Κύπρο την ώρα που όλοι ερωτεύτηκαν τη δικοινοτική διζωνική ομοσπονδιακή λύση. Και ας φωνάζει «ένας λαός, ένα κράτος, μια πατρίδα». Δεν κάνει καμία διαφορά. Ό,τι θέλει ας κάνει. Στο τέλος, Τούρκος δεν είναι; Να εκδιωχθεί από παντού.

Κάποιοι αυτό περιμένουν. Για να βγουν να μας πουν: «Είδατε; Ούτε οι Ελληνοκύπριοι σας θέλουν»!

Ενδιαφέρονται πιο πολύ όχι για τις ψήφους που θα πάρει το ΑΚΕΛ, αλλά γι’ αυτές που θα πάρει το Κίνημα Γιασεμί, δηλαδή η εφημερίδα «Αφρίκα», και εγώ ως Σενέρ Λεβέντ. Για το αν θα βρει στήριξη η θέση μας περί «κατοχικής Τουρκίας».

Πόσοι μέσα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα εκτιμούν αυτή τη θέση; Από την ελληνοκυπριακή κοινότητα; Υπάρχει στήριξη απ’ αυτήν; Δίπλα σε ποιον στέκονται στον καβγά μας με τον Ταγίπ Έρντογαν; Στον Έρντογαν ή σε εμάς; Είναι πολύ περίεργοι γι’ αυτό. Δεν δίδουν σημασία στο ΑΚΕΛ. Διότι δεν είναι το ΑΚΕΛ που σηκώνει κεφάλι κατά της εξουσίας στην Τουρκία. Ο ηγέτης του ΑΚΕΛ πηγαίνει στο σπίτι του Μεβλούτ Τσαβούσογλου. Αγκαλιάζεται μαζί του. Ο Τσαβούσογλου δεν θεωρεί εχθρό το ΑΚΕΛ. Εμάς θεωρεί εχθρούς! Ενώ προσφωνεί τον Κυπριανού «φίλε μου», εμάς μας αποκαλεί «Ελληνόσπορους».

Σε αυτό το δίλημμα ποιος θα επιλεγεί στις ευρωεκλογές από τους ψηφοφόρους; Αυτό θα φανεί στα αποτελέσματα των εκλογών. Ακόμα και αν στο ψηφοδέλτιό του τοποθέτησε έναν Τουρκοκύπριο, το αποτέλεσμα θα θεωρηθεί σαν κάτι που πέτυχε το ΑΚΕΛ. Γι’ αυτό δεν του δίνουν και πολύ σημασία. Γι’ αυτό θεωρούν το Κίνημα Γιασεμί ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Γι’ αυτό την ώρα που βγάζουν τον υποψήφιο του ΑΚΕΛ σε όλες τις τηλεοράσεις στον Βορρά, δεν καλούν καθόλου εμάς.

Πώς μπορεί να ξεπεραστούν όλα αυτά; Με τη στήριξη που θα μας δώσει ο λαός στις εκλογές. Κανένα αποτέλεσμα στις εκλογές αυτές δεν μπορεί να είναι τόσο σημαντικό όσο το αποτέλεσμα που θα πετύχει το Κίνημα Γιασεμί. Χωρίς αυτό, δεν θα αλλάξουν τα πράγματα. Δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή. Δεν θα γίνει κανένα σοβαρό βήμα για τη λύση και την ειρήνη. Δεν θα μπορεί να αποσυρθεί έστω και ένας Τούρκος στρατιώτης και να επιστραφεί έστω και μια πέτρα. Δεν θα μπορεί να ανοίξει το Βαρώσι πριν τη λύση! Δεν θα μπορεί να συσταθεί το κοινό πολιτικό μέτωπο που επιθυμείται για χρόνια ανάμεσα στους Τουρκοκύπριους και τους Ελληνοκύπριους. Τα πάντα θα συνεχίσουν όπως παλιά. Θα σταματούν και θα προχωρούν όλα εκεί που θα λέει ο Τουρκία!

Κοιτάξτε κατάσταση. Ποιοι στηρίζουν το ΑΚΕΛ στον Βορρά; Εκείνοι που υπερασπίζονται την κατοχική ΤΔΒΚ. Εκείνοι που λένε «ποτέ χωρίς εγγυήσεις». Εκείνοι που μέχρι σήμερα πάντα τάσσονταν εναντίον της παράδοσης του Βαρωσιού στους παλιούς του ιδιοκτήτες και του ανοίγματός του για εγκατάσταση. Εκείνοι που πάντα κατηγορούν την ελληνοκυπριακή πλευρά για τη μη λύση και ουδέποτε επέρριψαν ευθύνη στην Τουρκία. Ιδού, αυτοί είναι οι ενεργοί υποστηρικτές του ΑΚΕΛ στον Βορρά.

Δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς να ανεχθούμε τόσο τους δεξιούς όσο και τους αριστερούς που υπάρχουν στην Κύπρο:
♦ Η Δεξιά όπως πάντα είναι ρατσιστική, φασιστική, αποσχιστική. Ακόμα δεν μπόρεσε να απαλλαχτεί από τα μυαλά της δεκαετίας του 1950. Αν οι Ελληνοκύπριοι φασίστες λένε ότι «ο καλύτερος Τούρκος είναι ο νεκρός Τούρκος», οι Τούρκοι φασίστες λένε «χίλια κεφάλια γκιαούρηδων δεν ξεπληρώνουν αυτό το μίσος».
♦ Και η Αριστερά όπως πάντα είναι ενδοτική. Ονειρεύεται λύση και ειρήνη χωρίς να διεξάγει σοβαρό αγώνα και με συνθήματα χωρίς να καταβάλλει κανένα κόστος. Όπως οι δεξιοί, έτσι και αυτοί αγκάλιασαν τα αγαθά του στάτους κβο.

Όπως τόνισε πολύ εύστοχα ένας Ελληνοκύπριος φίλος μου, εδώ «δημιουργήθηκε μια αγορά του Κυπριακού προβλήματος». Είναι οι ίδιες οι μέθοδοι συκοφάντησης της Αριστεράς και της Δεξιάς. Και οι δύο αποκαλούν είτε «προδότη» είτε «κατάσκοπο» όποιον δεν είναι μαζί τους. Για να το κατανοήσετε καλύτερα αυτό πρέπει να διαβάσετε το μυθιστόρημα «Τα πνεύματα» του Ντοστογιέφσκι. Ο δάσκαλος τα είδε πριν 150 χρόνια όλα αυτά.

Το έγραψα και το ξαναγράφω: Εσύ χώρισες το νησί αδελφέ σε «κατεχόμενη περιοχή» και «ελεύθερη περιοχή». Εσύ κάλεσες την Τουρκία και έμεινε πάνω στο δικό μου κεφάλι. Αν εσύ έχασες το έδαφός σου, εγώ έχασα την ελευθερία μου. Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε, οι δρόμοι μας είναι χωριστοί. Εσύ είσαι ο αγάς της ελεύθερης περιοχής. Και εγώ ο όμηρος της κατεχόμενης περιοχής. Τώρα μας ζητάς και την ψήφο των ομήρων και να γίνουμε δεκανίκι της καρέκλας;


ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 06/05/2019

Το πιο πάνω είναι επιμελημένη μετάφραση του αρχικού κειμένου εδώ:
"Εσύ είσαι ο αγάς της ελεύθερης περιοχής και εγώ ο όμηρος της κατεχόμενης"
https://politis.com.cy/apopseis/esy-eisai-o-agas-tis-eleytheris-periochis-kai-ego-o-omiros-tis-katechomenis

Περισσότερα:
Κίνηση Στήριξης Γιασεμί • Σενέρ Λεβέντ
https://www.facebook.com/Κίνηση-Στήριξης-Γιασεμί-Σενέρ-Λεβέντ-287685221396468

Στη φωτογραφία:
Ο Ιμπραχήμ Αζίζ με τον Σενέρ Λεβέντ, αμφότεροι Υποψήφιοι ΕυρωΒουλευτές με το Γιασεμί,  περιδιαβάζοντας την έκρηξη της Άνοιξης στο τείχος της Λευκωσίας κάτω από τα μάτια του κατοχικού στρατού, μες τις μαργαρίτες.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Wednesday, 17 April 2019

Γιατί είναι σημαντικό το Κίνημα Γιασεμί



Γιατί είναι σημαντικό το Κίνημα Γιασεμί

Του Υποψηφίου Ευρωβουλευτή
 Ιμπραχήμ Αζίζ / Ibrahim Aziz

Στα κατεχόμενα υπάρχει ένα κίνημα ενάντια στην κατοχή και αυτές οι εκλογές θα είναι καθοριστικές για την ύπαρξη και την πορεία του. Και αν χαθεί αυτή η ευκαιρία που μας προσφέρουν οι ευρωεκλογές για υποστήριξη αυτών των δυνάμεων, δεν θα έχουμε άλλη ελπίδα για κοινό αντικατοχικό αγώνα. Διότι όπως πάμε, τα ηνία μέσα στην Τ/Κ κοινότητα θα τα πάρουν οι έποικοι και θα επικρατήσουν.

Και δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε κοινό αντικατοχικό αγώνα μαζί με τα όργανα της κατοχής στα κατεχόμενα, τους: Ferdi Sabit Soyer και Mehmet Ali Talat και την παρέα τους… Ο πρώτος υπέταξε το Ρεπουπλικανικό Τουρκικό Κόμμα (CTP) στη βουλιμία της κατοχικής πολιτικής και ο δεύτερος τιμήθηκε με το ανώτατο βραβείο της κατεχόμενης αρχής.

Μόνο το Κίνημα Γιασεμί και οι αντικατοχικές δυνάμεις που συσπειρώνονται γύρω του βρίσκονται εκτός συστήματος, και ο αντισυστημικός του χαρακτήρας αποτελεί μια ρωγμή στην τουρκοποίηση των κατεχομένων. Οι υπόλοιπες δυνάμεις είτε έχουν ενταχτεί μέσα σε ένα σύστημα το οποίο δεν επιτρέπει την αμφισβήτηση της τουρκικής παντοδυναμίας, είτε δεν έχουν τον χαρακτήρα του Κινήματος Γιασεμί.

Ακόμα και η ηγεσία του Ρεπουπλικανικού Τουρκικού Κόμματος (CTP) παίρνει το βάπτισμα της Τουρκίας για να αναλάβει την εξουσία. Και ο Ακιντζί που τόλμησε να διαφοροποιήσει τις θέσεις του σε κάποια ζητήματα βρέθηκε εκτός στο στόχαστρο της Άγκυρας και κινδυνεύει να χάσει την θέση του.

Συνεπώς υπάρχει η ανάγκη της ενίσχυσης των αντικατοχικών δυνάμεων και στήριξης του Κινήματος Γιασεμί πριν η τουρκική επιρροή πάρει μια ολοκληρωτική μορφή. Κι εδώ έγκειται η μεγάλη διαφορά του Κινήματος Γιασεμί από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις των Τ/Κ. Εδώ έγκειται και το λάθος του ΑΚΕΛ που δεν στήριξε αυτές τις δυνάμεις.

Το Κίνημα Γιασεμί δεν τάσσεται κατά της λύσης του κυπριακού:
Υποστηρίζουμε λύση που αποκλείει τα δύο κράτη, τη διχοτόμηση.
♦ Η ενιαία Κυπριακή Δημοκρατία ήταν και είναι μια θέση αντίστασης κατά της κατοχής και της ολοκλήρωσης της τουρκικής επιρροής.

Το Κίνημα Γιασεμί στηρίζει μια λύση του κυπριακού που θα αποδυναμώνει τη θέση της Τουρκίας στο νησί. Διότι θεωρεί ότι είναι προτιμότερη μια λύση που συνεπάγεται την αποδυνάμωση της τουρκικής παρουσίας από τη μη λύση και την ολοκληρωτική της επικράτηση.

Εκείνο που λέει το Κίνημα Γιασεμί είναι ότι δεν πιστεύει ότι οι ηγεσίες των Ε/Κ και των Τ/Κ θα καταλήξουν σε συμφωνία. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα τόσα πολλά χρόνια διαπραγματεύσεων στο κυπριακό. Και ο χρόνος λειτουργεί υπέρ της κατοχής και της τουρκοποίησης της βόρειας Κύπρου μέσα από τον εποικισμό και την τουρκική οικονομική εμβάθυνση.

Εκτός από τη σύμπραξη των Τ/Κ πολιτικών δυνάμεων με την κατοχική Τουρκία, το Κίνημα Γιασεμί καταδικάζει και τη στάση της Ε/Κ ηγεσίας απέναντι στους Τ/Κ. Οι πρόσφατες δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας για "δανεικές ψήφους" των Τ/Κ αποτελούν ένα τρανό παράδειγμα του αρνητικού τρόπου που αντιμετωπίζουν την Τ/Κ κοινότητα οι ηγέτες των Ε/Κ. Η άρνηση τους να εκσυγχρονίσουν την παιδεία και η καλλιέργεια του εθνικισμού επίσης αποτελούν παραδείγματα μιας πολιτικής αποξένωσης και διχοτόμησης του νησιού. Στην ουσία σπρώχνουν όλο και περισσότερο την Τ/Κ κοινότητα στην αγκαλιά της Τουρκίας.

Για αυτό και το Κίνημα Γιασεμί επιδιώκει την εκλογή ενός τουλάχιστον Ευρωβουλευτή, ώστε να δώσει ζωή και κύρος στο αντικατοχικό κίνημα. Να εκπροσωπήσει τους Τ/Κ στην Ευρώπη και να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα σε όλους, ότι δηλαδή οι Τ/Κ δεν συμφωνούν με την τουρκοποίηση των κατεχομένων.

Ιμπραχήμ Αζίζ / Ibrahim Aziz, 17 Απρ. 2019


■ Κίνηση Στήριξης Γιασεμί • Σενέρ Λεβέντ
http://sener-levent-facebook.cyprus-org.net

■ Τι σημαίνει Γιασεμί, Σενέρ και... Ομοσπονδία;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/03/blog-post_14.html

Παρουσίαση της δημοσιογραφικής μας διάσκεψης και το προφίλ των Υποψηφίων μας:
■ Γιασεμί: Είμαστε η φωνή κατά του φασισμού της Τουρκίας
https://www.kathimerini.com.cy/gr/politiki/giasemi-eimaste-i-foni-kata-toy-fasismoy-tis-toyrkias

■ Πρώτη δημοσίευση του αρχικού άρθρου:
https://www.facebook.com/ibrahim.aziz.522/posts/2666274596733981

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Thursday, 14 March 2019

Τι σημαίνει Γιασεμί, Σενέρ και... Ομοσπονδία;



• Τι σημαίνει Ομοσπονδία Κοινοτήτων;


Στο προεκλογικό μανιφέστο που δημοσίευσε το Κίνημα Γιασεμί ~ Σενέρ Λεβέντ στις 13 Μαρτίου, μαζί με το σύνθημα "Ενωμένοι-Δυνατοί, ενάντια στην κατοχή" κατατέθηκε και ένα όραμα για την λύση του κυπριακού - δημοσιεύτηκε σε όλες τις εφημερίδες:

"Τασσόμαστε υπέρ μιας Κύπρου ολικής και αδιάσπαστης και όχι απλώς ενωμένης. Θέλουμε μία Κύπρο χωρίς σύνορα, που δεν θα χωρίζεται σε τουρκική και ελληνική περιοχή. Υποστηρίζουμε λύση που αποκλείει τα δύο κράτη, τη διχοτόμηση. Δεν είμαστε αντίθετοι με μια ομοσπονδιακή λύση, αλλά βλέπουμε την ομοσπονδία ως μέσο δημιουργίας μιας ενιαίας Κύπρου και όχι ως εφαλτήριο για χωριστά κράτη. Και η Κυπριακή Δημοκρατία ήταν δικοινοτική ομοσπονδία, αλλά αντίθετα με αυτό που συζητείται τώρα, ήταν μία περιφέρεια και όχι διζωνική. Η Κύπρος είναι μία και αδιαχώριστη. Είναι παραλογισμός να ζητείται η δημιουργία δύο χωριστών χωρών σε ένα νησί. Όσοι υποστηρίζουν την ομοσπονδιακή λύση και στις δύο πλευρές του νησιού, πρέπει να διευκρινίσουν το περιεχόμενό της και να μιλήσουν ξεκάθαρα, ειδικά για το θέμα του τερματισμού των εγγυήσεων και της αποχώρησης των κατοχικών στρατευμάτων." [1]

Επιπλέον, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Σενέρ κατέθεσε τις εξής επιπρόσθετες θέσεις για την λύση:
• Επιστροφή όλων των προσφύγων.
• Πρώτο λόγο για τις κατεχόμενες περιουσίες να έχει ο αληθινός ιδιοκτήτης.
• Όσοι πρόσφυγες δεν μπορούν ή δεν θέλουν να επιστρέψουν να λάβουν αποζημιώσεις.

Γίνεται ξεκάθαρο με αυτά πως το Γιασεμί είναι ΕΝΑΝΤΙΟΝ της δημιουργίας νέων κρατών, κρατιδίων, συνιστώντων κρατιδίων ή πολιτειών στην Κύπρο ή της αναγνώρισης ή "έντεχνης νομιμοποίησης" του παράνομα αποσχιστικού κατοχικού κράτους, και ότι το Κίνημα υποστηρίζει λύση βασισμένη ΜΟΝΟ σε μια ενιαία Κυπριακή Δημοκρατία ΧΩΡΙΣ διαχωρισμό του λαού ή της γεωγραφίας σε περιοχές, ή σε ξεχωριστές διοικήσεις.

Τότε τι σημαίνει η φράση "δεν είμαστε αντίθετοι με μια ομοσπονδιακή λύση";

Πράγματι, δεδομένου ότι μέχρι τώρα ΟΛΕΣ οι αναφορές σε Ομοσπονδία που προκύπτουν είτε στις διαπραγματεύσεις με το κατοχικό καθεστώς και τις διεθνείς δυνάμεις, είτε στον Τύπο και τα ΜΜΕ, παραπέμπουν πάντα σε Ομοσπονδία κρατικών οντοτήτων (χωρών, κρατών, κρατιδίων, συνιστώντων κρατιδίων ή πολιτειών) τι σημαίνει Ομοσπονδία για το Γιασεμί; Ποιά μορφή Ομοσπονδίας θα ήταν αποδεκτή;

Το κλειδί είναι η καταδίκη κάθε μορφής Ομοσπονδίας που αποτελείται από χωριστά συνιστώντα κράτη ή πολιτείες. Επιπλέον θεμέλιο είναι θέση μας ότι "θέλουμε μία Κύπρο χωρίς σύνορα, που δεν θα χωρίζεται σε τουρκική και ελληνική περιοχή."

Η αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων και η αναγνώριση του ότι τα παρεμβατικά δικαιώματα ξένων δυνάμεων είναι παράνομα, ανοίγει τον δρόμο για την ειρηνική συμβίωση και συμφιλίωση των κοινοτήτων. Εδώ, Ομοσπονδία ΧΩΡΙΣ κρατικές δομές σημαίνει συνύπαρξη των ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ.

Μια Ομοσπονδία των Κοινοτήτων που θα προστατεύεται από τους νόμους και το Σύνταγμα θα διασφαλίζει τις καλές σχέσεις ανάμεσα μας, και την συνύπαρξη μας σε λειτουργικά σχήματα όπου θα διασφαλίζονται από κοινού τα κοινά μας συμφέροντα.

Αυτό δεν είναι ούτε φαντασίωση ούτε δακτυλογραφικό λάθος. Στηρίζεται σε μια πολύ μακρόχρονη, έντιμη και αξιοπρεπή πολιτική παράδοση με παραπομπές στην ώριμη Αθηναϊκή Δημοκρατία (φυλές, κοινότητες, δήμοι, πόλεις)• στις εξελιγμένες μορφές Δημοκρατικής Κοινοτικής Ομοσπονδίας που ανέπτυξαν οι λαοί και τα έθνη των Ίροκουα (Iroquois) και οι Ζαπατίστας στον Νέο Κόσμο• καθώς και στις δομές Ομοσπονδίας των Κοινοτήτων που έφτιαξαν οι λαοί, τα έθνη και κοινότητες στη Σοβιετική Ένωση μες τα πρώτα χρόνια της Επανάστασης (πριν την επικράτηση του σταλινισμού και των νέων αυταρχικών κρατικών δομών). Αυτή θεμελιώθηκε στα Συμβούλια λαϊκής εξουσίας στις γειτονιές, χώρους εργασίας και στις ένστολες υπηρεσίες, με παράλληλες δομές άμεσης δημοκρατίας ΚΑΙ αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας από τη βάση των πολιτών μέχρι και τα ψηλότερα σχήματα. Η Ομοσπονδία Κοινοτήτων είναι μια ΖΩΝΤΑΝΗ πολιτική ειρηνικής συνύπαρξης που θεμελιώνεται σήμερα στο γειτονικό Κουρδιστάν!

Όπως γράφει και ο Σόλων Αντάρτης, το «Κοινωνικό Συμβόλαιο της Δημοκρατικής Ομοσπονδίας της Βόρειας Συρίας» - που σήμερα ισχύει ως Σύνταγμα στις απελευθερωμένες περιοχές - περιέχει άρθρα που παραπέμπουν απευθείας στην εδραίωση της συνύπαρξης πάνω στις κοινότητες:
"Το άρθρο 7
Η «Δημοκρατική Ομοσπονδία της Βόρειας Συρίας» αποτελείται από δημοκρατικά αυτοδιαχειριζόμενα καντόνια τα οποία εξαρτώνται και στηρίζονται από τις δημοκρατικές οργανώσεις, τις ιδεολογικές, εθνοτικές, γυναικείες, πολιτισμικές ομάδες και όλα τα κοινωνικά τμήματα.

Το άρθρο 12
Η «Δημοκρατική Ομοσπονδία της Βόρειας Συρίας» υιοθετεί το σύστημα συμπροεδρίας σε όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς διοικητικούς και άλλους τομείς. Θεωρεί κύρια αρχή την ίση εκπροσώπηση και των δύο φύλων." [2].

Στο πιο πάνω σχήμα, οι νομοθέτες προέρχονται από όλες τις Κοινότητες, και είναι ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΚΛΗΤΟΙ αν δεν εξυπηρετούν αυτούς που τους ψήφισαν!

Να πως το εξηγούν οι ίδιοι οι Κούρδοι επαναστάτες:

"...οι κοινότητες (komin), ο αριθμός των οποίων ανεβαίνει στη Βόρεια Συρία σε σχεδόν καθημερινή βάση, αποτελούν την βασική βαθμίδα. Έπειτα ακολουθούν τα δημοκρατικά συμβούλια του λαού (meclisagelademokratîk) στα επόμενα τρία επίπεδα, το υψηλότερο από τα οποία είναι το περιφερειακό επίπεδο. Τέλος έχουμε τη Δημοκρατική Λαϊκή Διάσκεψη της Βόρειας Συρίας. Σε όλα αυτά τα επίπεδα οι επιτροπές θα έχουν το σημαντικό χαρακτηριστικό ότι 60% των μελών τους θα τοποθετούνται μέσω εκλογών και 40% μέσω οργανισμών για την ευρύτερη αντιπροσώπευση. Οι οργανισμοί είναι, ανάμεσα σε άλλα, κοινωνικά κινήματα (γυναίκες, νέοι, φοιτητές κλπ), εκπαιδευτικές δομές, δομές υγείας, επαγγελματικοί οργανισμοί, οργανισμοί για τα ανθρώπινα δικαιώματα, θρησκευτικές ομάδες κ.ά. Μία τέτοια προνόηση ήταν σημαντική ειδικά για μικρότερες εθνικές και θρησκευτικές ομάδες, όπως οι Χριστιανοί. Υποχρεωτικά, υπάρχει κανονισμός για ίσες ευκαιρίες ανδρών και γυναικών για όλες τις υψηλές θέσεις και 50% ποσόστωση για γυναίκες."
http://rojavakurdistan.gr/index.php/2017-03-11-20-58-00/2017-03-11-20-59-15/317-hediyeyusif

Πιο κάτω παραθέτουμε ακόμα μερικά αποσπάσματα από κείμενα όπου γίνεται πιο ανάγλυφο αυτό το σχήμα Ομοσπονδίας ΧΩΡΙΣ κρατικές δομές. Παρουσιάζουμε σύντομα κείμενα:
α. από την ελλαδική εφημερίδα και τηλεοπτικό σταθμό TVXS (συνδέεται με τον ΕυροΒουλευτή Στέλιο Κούλογλου),
β. από το Ελευθεριακό Γυρολόϊ (για τα οποία ευχαριστούμε πολύ τον σύντροφο Γιώργο Κυριακού από την Αίγινα!),
γ. από τον καθηγητή Πολιτικών Επιστημών και Μέσης Ανατολής David Romano (αγγλικά).

«Σύμφωνα με το εκτενές δημοσίευμα της Le Monde Diplomatique, το Σύνταγμα των καντονίων της Ροζάβα, το Κοινωνικό Συμβόλαιο, εμπνέεται από τη θεωρία του ελευθεριακού κοινοτισμού, του Αμερικανού Μάρεϋ Μπούκτσιν (Murray Bookchin 1921-2006), οι ιδέες του οποίου κινούνται στον χώρο του αναρχισμού και της κοινωνικής οικολογίας. Είναι γνωστός κυρίως ως ο εμπνευστής της προσέγγισης της κοινωνικής οικολογίας.. Απορρίπτει τον εθνικισμό και υποστηρίζει μια ισότιμη κοινωνία με ίση εκπροσώπηση και σεβασμό των δικαιωμάτων των μειονοτήτων.

Η Μέση Ανατολή των λαών

Οι Κούρδοι θεωρούν την Ροζάβα ένα από τα τέσσερα τμήματα του ευρύτερου Κουρδιστάν που απαρτίζεται από το βόρειο τμήμα του, στην Τουρκία, το νότιο στο Ιράκ και το ανατολικό, στο Ιράν. Η πολυεθνοτική σύνθεση του πληθυσμού «επέβαλε» το σύστημα της άμεσης δημοκρατίας ώστε μουσουλμάνοι, χριστιανοί, Κούρδοι, Γιεζίντι, Άραβες, Σύριοι, Τουρκμένοι να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα και οι εθνικές κουλτούρες τους να αναγνωρίζονται και να γίνονται σεβαστές.

Ο πόλεμος για τους Κούρδους της Συρίας δεν έχει να κάνει μόνο με τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας και των ισλαμοφασιστών αλλά είναι και αγώνας για άμεση δημοκρατία και ελευθερία, για ισότιμη κοινωνία με ίση εκπροσώπηση και σεβασμό των δικαιωμάτων των μειονοτήτων. Αφορά όλες τις εθνότητες της χώρας. Έτσι απορρίπτουνε τον εθνικισμό και ενθαρρύνουνε τους λαούς να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους ώστε να φτιάξουνε τη Μέση Ανατολή των λαών.

«Το έθνος-κράτος είναι δημιούργημα της εξουσίας και του ιμπεριαλισμού για να καταδυναστεύει τους λαούς, εμείς δεν μπορούμε να πολεμάμε για το ίδιο μοντέλο με τους καπιταλιστές. Η Μέση Ανατολή, η Μεσοποταμία, είναι μωσαϊκό, οι λαοί μπορούν και θέλουν να ζουν μαζί με κατοχυρωμένη αυτήν την πολυμορφία. Μέσα σε πολύ δύσκολες καταστάσεις άνθισε το κουρδικό όνειρο αλλά και όνειρο των λαών της βόρειας Συρίας για μια καλύτερη ζωή και μια καλύτερη οργάνωση της καθημερινότητας. Αφού καταφέραμε να ελευθερώσουμε τις περιοχές μας δημιουργήσαμε το σύστημα των καντονίων και τη δημοκρατική αυτοδιοίκηση η οποία λειτουργεί πολύ καλά και μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για όλη την περιοχή», λέει ο Ιμπραήμ Μουσλίμ, μέλος του Κόμματος Δημοκρατικής Ενότητας (PYD) των Κούρδων της Συρίας, το ένοπλο τμήμα του οποίου (YPG) μάχεται εναντίον του Ισλαμικού Κράτους.

«Το δικό μας σχέδιο δεν είναι να δημιουργήσουμε ένα εθνικό κράτος. Το σχέδιό μας είναι μια Ομοσπονδία για την περιοχή. Ο καθένας θέλει το δικό του Κουρδιστάν: Η Αμερική θέλει το δικό της Κουρδιστάν, η Ρωσία άλλο Κουρδιστάν, το Ισραήλ άλλο, η ΕΕ άλλο, ακόμα και η Τουρκία θέλει ένα Κουρδιστάν με τους δικούς της, βέβαια, όρους. Η Συρία, μην ξεχνάτε, ήταν εθνικό κράτος και είδατε τα αποτελέσματα. Η καταστροφή που έφερε το συριακό καθεστώς έναντι των ίδιων των πολιτών του είναι απείρως μεγαλύτερη από αυτή που προξένησε το Ισραήλ ή οποιοσδήποτε άλλος. Εμείς δεν επιμένουμε σε αυτό, στη συγκρότηση ανεξάρτητου Κουρδιστάν. Βέβαια, δεν θα είμαστε αντίθετοι αν τα αδέρφια μας του Ιρακινού Κουρδιστάν το ανακοινώσουν. Αλλά εμείς θα συνεχίσουμε το μοντέλο που εφαρμόζουμε και θα αγωνιζόμαστε για μία συνομοσπονδία μεταξύ όλων των λαών», υποστηρίζει ο Siham Queryo, πρόεδρος της επιτροπής εξωτερικών υποθέσεων του καντόνι της Τζαζίρα.»
■ Το πολιτικό πείραμα της Ροζάβα
https://tvxs.gr/news/kosmos/politiko-peirama-tis-rozaba


«Η κοινότητα είναι η βασική συνιστώσα του δημοκρατικού συνομοσπονδισμού και το μέσο που επιτρέπει στην επανάσταση να οργανωθεί ευρέως πάνω από το έδαφος και να εγγυηθεί σε όλες και σε όλους να συμμετάσχουν στην πολιτική και κοινωνική ζωή. Μέσα από αυτήν δομείται η εργασία κατάρτισης και εκπαίδευσης (perwerde) των κατοίκων και βρίσκεται συλλογικά μια πρακτική λύση στις ανάγκες και όλες τις αναγκαιότητες των ανθρώπων. Είχαμε μια συνάντηση με αντιπροσώπους κάποιων κοινοτήτων της πόλης της  Derik και ενός κοντινού της χωριού. Όσον αφορά το αστικό περιβάλλον οι κοινότητες συνήθως περιλαμβάνουν 100-150 σπίτια, η περιοχή επιρροής κάθε κοινότητας μειώθηκε ενόψει των πρώτων ελεύθερων εκλογών στη βόρεια Συρία που πραγματοποιήθηκαν αυτό τον σεπτέμβριο, με σκοπό την πιο εμπεριστατωμένη εργασία στο έδαφος της μεγαλύτερης και αμεσότερης συμμετοχής των κατοίκων. Η πρώτη κοινότητα στην Derik γεννήθηκε τον μάϊο του 2013 με την επανάσταση. Τα προηγούμενα χρόνια η εκτεταμένη εργασία εκπαίδευσης και κατάρτισης σπίτι προς σπίτι και δρόμο προς δρόμο των αγωνιστών του κόμματος (το PYD ιδρύθηκε το 2003) ήταν συνεχής: όταν σχηματίστηκαν οι πρώτες συνελεύσεις των κοινοτήτων υπήρχε ήδη μια απολύτως πολιτικοποιημένη βάση στον κοινωνικό ιστό. Αυτό επέτρεψε την ανάληψη άμεσης δράσης για την κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού – οι οποίες διαχειρίζονται συλλογικά και αυτο-οργανωμένα – και η δυνατότητα να διαμορφωθεί μια κοινή αποφασιστικότητα στη λήψη αποφάσεων στις συνελεύσεις. Αυτή η πρακτική λειτουργεί και κάθε φορά που απελευθερώνεται μια νέα επικράτεια, όσοι ήδη συμμετέχουν στο νέο σύστημα προχωρούν σε αυτές τις περιοχές για να προετοιμάσουν το μελλοντικό έργο της κοινότητας οικοδομώντας σχέσεις και οργανώνοντας τον εφοδιασμό. Τα επόμενα βήματα είναι η οργάνωση δυνάμεων αυτοάμυνας και κατάρτισης, η perwerde.

Αυτό το καθήκον εκτελείται παράλληλα από την οργάνωση των γυναικών σε στενή συνεργασία με τα σπίτια των γυναικών (Mala Jin). Κάθε δήμος έχει τη δική του γυναικεία συνέλευση και πολλές επιτροπές με ποικιλία ρόλων: υπηρεσίες, αυτοάμυνα, υγεία, οικονομία, νέοι, τέχνη και πολιτισμός, κατάρτιση και γνώση . Αυτά τα διαφορετικά πεδία δράσης λειτουργούν αυτόνομα και συντονίζονται μεταξύ τους σε μηνιαία βάση. Εάν οι αποφάσεις που λαμβάνονται μέσα σε μια συνέλευση της κοινότητας αφορούν την ίδια την περιοχή της κοινότητας δεν χρειάζονται περαιτέρω βήματα και γίνονται αμέσως εκτελεστέες, εάν δεν μπορούν να επιλυθούν κάποιες διαφορές ή εάν το υπό συζήτηση θέμα είναι γενικότερου ενδιαφέροντος, οι συμπρόεδροι (μια γυναίκα και ένας άνδρας για κάθε νόμο, που δεν πληρώνονται για το ρόλο που ασκούν και δεν μπορούν να εκλεγούν για περισσότερο από δύο διαδοχικές λέξεις) φέρνουν τη συζήτηση στο συμβούλιο της πόλης, το οποίο στη συνέχεια περνά σε εκείνο της περιοχής, στη συνέχεια περνά στο καντόνι για να φτάσει τελικά στο γενικό συμβούλιο της ομοσπονδίας. Σε αυτό το σημείο, η ατομική απόφαση ξανατρέχει ολόκληρο το δρόμο στην αντίθετη κατεύθυνση έως ότου επιστρέψει στην κοινοτική συνέλευση όπου ξανασυζητιέται. Πολλοί από τους συμμετέχοντες σε αυτές τις συνελεύσεις παίζουν επίσης ρόλους σε άλλες οργανώσεις, όπως για παράδειγμα τις Kongreya Star (οργάνωση όλων των γυναικών της Rojava) και επομένως είναι πάντοτε ενημερωμένοι για την γενικότερη πολιτική δραστηριότητα του κινήματος.»
■ Ροζάβα: Κοινότητες χωριών, κοινότητες πόλεων
https://eleftheriako-giro-giro.espivblogs.net/2017/10/17/%cf%81%ce%bf%ce%b6%ce%ac%ce%b2%ce%b1-%ce%ba%ce%bf%ce%b9%ce%bd%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b5%cf%82-%cf%87%cf%89%cf%81%ce%b9%cf%8e%ce%bd-%ce%ba%ce%bf%ce%b9%ce%bd%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b5%cf%82/


"Μπροστά μας είναι το έμπρακτο ξεπέρασμά αυτών των εθνικών και θρησκευτικών ανταγωνισμών από το λαό του Κουρδιστάν που στη συγκεκριμένη περίοδο και ιδιαίτερα στα εδάφη της Συρίας δομεί την Δημοκρατική Ομοσπονδία της Βόρειας Συρίας, αξιοποιώντας τις θετικές και αρνητικές πλευρές του εκατονταετούς αγώνα του για την εθνική του αυτοδιάθεση. Ξεπερνώντας το κράτος ως τη συγκεντρωτική οργάνωση της κοινωνίας, τον καπιταλισμό ως την οργάνωση των οικονομικών ανισοτήτων και την ανάπτυξη ως μια δολοφονική απόπειρα κατά της φύσης, επαναφέρει το δημοκρατικό κοινοτισμό και το συνομοσπονδισμό ως την έμπρακτη λύση απέναντι στο σύγχρονο αναθεωρητισμό, στην κρατική δεσποτεία, στην αποικιοκρατία, στον καπιταλισμό και την οικολογική καταστροφή."
■ Τα εθνικά ζητήματα και ο δημοκρατικός συνομοσπονδισμός
https://eleftheriako-giro-giro.espivblogs.net/%cf%84%ce%b1-%ce%b5%ce%b8%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%b6%ce%b7%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%ce%ba%cf%81%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82/


"Free of jargon, the idea is to pursue a bottom-up, Athenian-style direct form of democratic governance. Local communities from the village level upwards take on as much self-government as they can, eschewing the strong central government model so favored in the region. Elections form councils whose members can be recalled at any time. The states people live under would thus become increasingly less relevant as each community seeks out its own preferred arrangements.
[...]
In their deeds the KCK have done some remarkable things, however, and in the most difficult of circumstances. The same movement that motivates so many and just liberated Kobane from the Islamic State empowers women both on the battlefield and in in its political institutions. A 40% quota for women’s participation and a co-chair system ensures that women play a role in every leadership position, rather than serving as objectified passive vessels of men’s honor. In both Syrian Kurdistan and Turkish Kurdistan, KCK municipalities include a diverse array of ethnicities and religions. They insist on celebrating not just Kurdish culture and language, but that of Assyrians, Armenians, Arabs, Turks and other local communities. This stands in remarkable contrast to the exclusionary secular nationalisms that took root in the region for so long. It is the polar opposite of the intolerant Islamist wave that swept through the past twenty years and proved so destructive to religions minorities, from Christians and Yezidis to Bahai’ and atheists."
■ A Very Different Ideology in the Middle East
http://www.rudaw.net/english/opinion/29012015


Εν καταλήξει...

■ Απορρίπτουμε εντελώς κάθε μορφή ρατσιστικής Διζωνικής "λύσης" τύπου Απάρταϊντ.

■ Απορρίπτουμε εντελώς κάθε μορφή "συνιστώντος κράτους" ή "κρατιδίου" ως μέρος της λύσης. Το μόνο κράτος που πρέπει να υπάρξει άμα τη λύση είναι το κράτος της Κυπριακής Δημοκρατίας με τον ενιαίο ΜΕΙΚΤΟ πληθυσμό που θα προκύψει από την επιστροφή των προσφύγων, χωρίς εσωτερικά σύνορα, χωρίς εσωτερικά κρατίδια ή ξεχωριστές διοικητικές δομές. Αυτό σημαίνει πλήρη επιστροφή και ενσωμάτωση των ΤΚυπρίων στις δομές του κράτους.

■ Οραματιζόμαστε μια λύση που θα προσφέρει όλα τα δικαιώματα εξ' ίσου σε όλους τους πολίτες ανεξαρτήτως θρησκείας, γλώσσας, εθνότητας ή πολιτιστικής ταυτότητας. Και ταυτόχρονα, μια Ομοσπονδία των Κοινοτήτων που θα συμβάλλει στην ειρηνική μας συμβίωση και θα διασφαλίζει την προστασία της ιδιαιτερότητας και των αναγκών της κάθε Κοινότητας ταυτόχρονα με τα κοινά μας συμφέροντα.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
Ιδρυτικό μέλος της
Κίνησης Στήριξης Γιασεμί ~ Σενέρ Λεβέντ
http://sener-levent-facebook.cyprus-org.net
και της
Φιλικής Εταιρείας
http://filiki.etaireia.org

~~~~~~~~~~~~~

Παρουσίαση της δημοσιογραφικής μας διάσκεψης και το προφίλ των Υποψηφίων μας:
■ Γιασεμί: Είμαστε η φωνή κατά του φασισμού της Τουρκίας
https://www.kathimerini.com.cy/gr/politiki/giasemi-eimaste-i-foni-kata-toy-fasismoy-tis-toyrkias

"Members of the democratic peoples’ conference are elected as follows: 40% of them are democratically and directly elected from ethnic, religious, doctrinal, and cultural components, depending on population, and from social segments, depending on their organizational level in society, according to electoral law. 60% from the peoples’ representatives are directly elected by people in general elections."
■ Social Contract of the Democratic Federation of Northern Syria
https://internationalistcommune.com/social-contract

Σημειώσεις:

[1].
ΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑΣΕΜΙ» ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2019 – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
https://the.cypriots.org/13/03/2019/%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%83%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81-%CE%BB%CE%B5%CE%B2%CE%B5%CE%BD%CF%84-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CF%85

[2].
Από την Ροζάβα στην Λευκωσία Νίκος Λαμπρός μας Οδηγεί
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/02/blog-post.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sunday, 11 November 2018

Ο ποιητής στο ΕυρωΚοινοβούλιο




Τα διφορούμενα και αλληγορικά κείμενα του Υποψήφιου ΕυρωΒουλευτή Σενέρ Λεβέντ είναι γεμάτα νοήματα, γιά όποιον έχει την καρδιά ανοικτή και διαθέτει απλή κοινή λογική. Μην ψάχνετε εδώ για ορθολογιστικές "πολιτικές τοποθετήσεις". Εδώ μιλά η ψυχή, και μόνο η καρδιά μπορεί να την ακούσει. Και να τι γράφει ο ποιητής:
«Άδικα πήγε ο τόσος κόπος μας; Χύσαμε αίμα και τα πήραμε! Άδικα κόψαμε αφτιά, βγάλαμε μάτια, κόψαμε πόδια; Πόσες σφαίρες, πόσες βόμβες ξοδέψαμε μέχρι να πάρουμε αυτά τα χώματα; Μήπως έμεινε βουνό, πεδιάδα και θάλασσα που δεν ποτίσαμε με αίμα; Η Μόρφου. Η Κερύνεια. Η Αμμόχωστος. Το Βαρώσι και η Καρπασία. Είναι όλα δικά μας, έτσι δεν είναι Χουσεΐν;
[...]
Σου το είπα και τότε. Θυμήσου λίγο. Σε ρώτησα: Γιατί πήραμε αυτά τα βουνά; Για να τα λαξέψουμε, να τα αφανίσουμε, να μπορούμε να βλέπουμε τη θάλασσα κοιτάζοντας από τη Λευκωσία, έτσι δεν είναι; Να μην βλέπουν μόνο οι Κερυνειώτες τα καράβια με μισοφέγγαρο που έρχονται από τη Μερσίνα, να τα βλέπουμε και εμείς. Γιατί πήραμε το Βαρώσι; Λόγω της αγάπης μας για τα φίδια, τις σαρανταποδαρούσες και τους ποντικούς. Το πήραμε και τους το χαρίσαμε. Να κάθονται εκεί με το καλό. Να μην καθίσουμε εμείς, να μην καθίσουν οι Ελληνοκύπριοι, εκείνα να κάθονται. Γιατί πήραμε τη Μόρφου; Για να ξηράνουμε τους κήπους με τα εσπεριδοειδή που έβλαπταν το νησί, έτσι δεν είναι; Μήπως ήταν εύκολο να τους ξηράνουμε; Τι τραβήξαμε… Αλλά τουλάχιστον απαλλαχτήκαμε από τα μισά. Αυτό να βλέπεις εσύ. Γιατί πήραμε την Κερύνεια; Επειδή δεν θέλαμε να αφήσουμε ξεκρέμαστα τα αδέλφια μας από την Αλεξανδρέττα και τα Άδανα. Οι κακόμοιροι, ησύχασαν λίγο σε αυτό τον εφήμερο κόσμο. Κάναμε μια καλή πράξη για τους δόλιους.»
ΑΥΤΟΣ είναι ο άνθρωπος που θέλω να με αντιπροσωπεύει στο ΕυρωΚοινοβούλιο. Η αντίληψη του είναι πανανθρώπινη, ελληνική, τουρκική, ιστορική και ταυτόχρονα σύγχρονη, ενώ ο λόγος του δονείται αλάθητα με τον βαθύτερο παλμό της κατεχόμενης Κύπρου. Έχει τη δύναμη να εξορκίσει την πίκρα μας. Ένας ΤΕΤΟΙΟΣ ποιητής θέλω να μιλά εκ μέρους μου από τα έδρανα και τους επίσημους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~

Το πιο πάνω κείμενο του Σενέρ Λεβέντ είναι απόσπασμα από το άρθρο με τίτλο:
Bye bye Χουσεΐν...
http://politis.com.cy/article/bye-bye-chousentou-sener-levent

Η καταπληκτική φωτογραφία είναι έργο του φίλου και συναγωνιστή Χασάν Γκαζί / Hasan Gazi.



~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wednesday, 23 March 2016

Νέες αποκαλύψεις για τον ψεύτη Πρόεδρο ~ είναι τελικά αυτόφωτος ή όργανο άλλων δυνάμεων;




Ποιός δεν θυμάται αυτό το συμπαθέστατο ζεύγος; Είναι η Τσινέλ και ο Κοράϋ (Cinel Senem Husseyin και Koray Basdogrultmaci): κατοικούν στην κατεχόμενη Αμμόχωστο, μιλούν τουρκικά και αυτοκαθορίζονται ως Κύπριοι. Μες τα πρόσφατα χρόνια αναδείχθηκαν ως γνήσιοι αντιστασιακοί αγωνιστές μέσα από διαδηλώσεις ενάντια στον Ερντογάν και την κατοχή, με συμμετοχή στην αντιστασιακή ομάδα "Γιασεμί", και με την θρυλική πολιτική δίκη την οποία υπέστηκαν με κατηγορίες από το κατοχικό καθεστώς για "προσβολή των αρχών" διότι ανέμισαν την σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας έξω από το σπίτι τους... όπου και νίκησαν!

Κατά τη διάρκεια της δίκης τους υπέστηκαν επιπρόσθετες διώξεις, εκβιασμούς, προσπάθειες χειραγώγησης από το κατοχικό κράτος, απειλές και επιθέσεις από το παρακράτος και τους Γκρίζους Λύκους, ρεζίλεμα και προσβολές από τον κατοχικό Τύπο, καθώς και εξοστρακισμό από τον κύριο ρουν της "καλής κοινωνίας" στα κατεχόμενα του βορρά.

Επίσης έτυχαν ευρείας αναγνώρισης από διάφορες πολιτικές οργανώσεις στον νότο που τους τίμησαν για την αντοχή και αφοσίωση τους στον αγώνα, με ανακοινώσεις και εκδηλώσεις όπου υπογραμμίστηκε η επιθυμία όλων μας για λύση που να διασφαλίζει ουσιαστική επανένωση των δύο κοινοτήτων - αυτό που ο αντιστασιακός ΤΚύπριος Σενέρ Λεβέντ περιγράφει λέγοντας "Ονειρεύομαι μια πατρίδα όπου Τουρκοκύπριοι και Ελληνοκύπριοι να ζουν μαζί και να κουβεντιάζουν στις ίδιες γειτονιές, στις ίδιες βεράντες, στους ίδιους καφενέδες..."

Παραδόξως, προσκλήθηκαν και από τον Πρόεδρο Αναστασιάδη να τον επισκεφθούν στο Προεδρικό, πράμα που έγινε, παρ' όλον που η ρατσιστική Διζωνική "λύση" που επιδιώκει ο Πρόεδρος Αναστασιάδης σε συνάρτηση με το ΑΚΕΛ, το ΔΗΣΥ, την Τουρκία και τον διεθνή Ιμπεριαλισμό είναι ακριβώς το αντίθετο από την μορφή λύσης που επιδιώκει το ζεύγος και εμείς που τους υποστηρίζουμε.



Πολλοί τότε είπαν ότι ο Πρόεδρος απλώς προσπαθούσε να καπελώσει ή να "εξουδετερώσει με την υποστήριξη του" τις κινήσεις των αντιστασιακών ΤΚυπρίων• η κριτική αυτή κυκλοφόρησε ευρέως, αλλά δεν υιοθετήθηκε επίσημα από καμιά οργάνωση.

Σήμερα το ζεύγος με ανακοίνωση του αποκαλύπτει φοβερά πράγματα για εκείνη την συνάντηση στο Προεδρικό:
ο- Συζητήθηκαν μορφές έννομης συνεργασίας για συνέχιση της αντίστασης στην κατοχή.
ο- Ο Πρόεδρος υποσχέθηκε να βοηθήσει το ζεύγος σε προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) για την εισβολή, κατοχή, διχοτόμηση της Κύπρου καθώς και για τα εγκλήματα πολέμου που διέπραξε (και συνεχίζει να διαπράττει, πχ. συνέχιση της εθνοκάθαρσης και παράνομου εποικισμού, κλπ.).
ο- Ο Πρόεδρος έθεσε όρο να τελειώσει πρώτα η δίκη του ζεύγους από το κατοχικό δικαστήριο, και είπε ότι θα υλοποιήσει την υπόσχεση του μετά από αυτό.

Με γραπτή ανακοίνωση τους σήμερα οι Τσινέλ και Κοράϋ απεκάλυψαν αυτές τις υποσχέσεις, καθώς και την πικρή τους απογοήτευση για το ότι ο Πρόεδρος ΤΙΠΟΤΑ δεν έκαμε προς εκείνη την κατεύθυνση ! Ορίστε το κείμενο της ανακοίνωσης, υπό μορφήν ανοικτής επιστολής:

"Κύριε Αναστασιάδη,
Πέρασαν 9 μήνες από τότε που περιμένουμε για την υποστήριξη να προχωρήσουμε στο ΕΔΑΔ εναντίον της Τουρκίας!!!
Υπενθυμίζουμε ότι στην πρώτη μας συνάντηση στο Προεδρικό Μέγαρο μας είπατε "τελειώστε πρώτα με το δικαστήριο στα κατεχόμενα και μετά θα σας δώσουμε υποστήριξη". Τι έγινε τώρα; Τι άλλαξε; Τελειώσαμε με το δικαστήριο με επιτυχία, με μια νίκη για όλους τους Κυπρίους. Δεν αφήσαμε τίποτα να μας σταματήσει, υποστήκαμε επιθέσεις, απειλές από τους Γκρίζους Λύκους αλλά ουδέποτε λυγίσαμε στον αγώνα μας για αυτά που πιστεύουμε. Δεν ζητούμε λεφτά, παρά μόνο ΒΟΗΘΕΙΑ για την προσφυγή!! Δεν έχουμε εμπλακεί σε αυτά για τους εαυτούς μας αλλά για την ΚΥΠΡΟ και όλους τους Κύπριους. Θέλουμε να δικαστεί η Τουρκία για την παράνομη κατοχή και διαίρεση του νησιού μας για 42 χρόνια: αυτό είναι έγκλημα πολέμου."
Η ανακοίνωση δημοσιεύτηκε από την Τσινέλ εδώ:
https://www.facebook.com/cinel.husseyin/posts/10207741302881945

Αυτή είναι η κατάσταση. Οι μεν αντιστασιακοί ΤΚύπριοι αγωνίζονται ενάντια στην Τουρκική κατοχή ριψοκινδυνεύοντας την ζωή τους και την ατομική τους ελευθερία, ο δε Πρόεδρος - αυτόκλητος, για τους δικούς του λόγους - τους υπόσχεται βοήθεια... και μετά τους αφήνει στα κρύα του λουτρού.

Τι άλλο μπορεί να σημαίνει όλη αυτή η ιστορία; Τι άλλο είναι από μια ακόμα μαρτυρία που τον αποκαλύπτει ως ψεύτη, υποταγμένο στο κατοχικό καθεστώς και στον περιφερειακό Ιμπεριαλισμό της Τουρκίας;


Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Μια προειδοποίηση από το 2011:
Φοβού τον Επερχόμενο Δράκουλα



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~