Showing posts with label Ρωσία. Show all posts
Showing posts with label Ρωσία. Show all posts

Sunday, 20 August 2023

■ Πύλα, Κύπρος: Κλαίγονται, Ψεύτες και Απατεώνες



■ Με τον απρόκλητο και αδικαιολόγητο πόλεμο της Κύπρου και Ελλάδος ενάντια στη Ρωσσία που συνεχίζεται χωρίς καμμία απολύτως λογική ή ηθική, προς υποστήριξη του φασιστικού πραξικοπηματικού καθεστώτος στην Ουκρανία, οι προπαγανδιστές φιλοδυτικοί που ποζάρουν ως "μπατριώτες" στον τόπο μας, έχουν... παράπονο τώρα για τη στάση της Ρωσσίας για το θέμα της Πύλας. Πρώτα την κατέστησαν εχθρό μας, και τώρα κλαίγονται για το ότι η Ρωσσία "δεν καταδίκασε" την Τουρκία για τις παραβιάσεις στην Πύλα.

■ Συμμάχησαν με το διεθνές παρακράτος του Δυτικού Ιμπεριαλισμού στον υβριδικό πόλεμο ενάντια στη Ρωσσία, έδεσαν σφικτά το λαό μας σε Ελλάδα και Κύπρο πάνω στο άρμα του Ιμπεριαλισμού, συμμετέχουν στρατιωτικά, οικονομικά, πολιτιστικά και πολιτικά στον πόλεμο εναντίον του Ρωσσικού λαού και τώρα οι άρχοντες μας και οι καθεστωτικοί "διανοητές" τους... κλαίγονται για την στάση της Ρωσσίας για το ζήτημα μας; [1], [2].

Και ποιός σήμερα θυμάται πως μόνο πριν λίγους μήνες οι εγχώριοι άρχοντες, πιστοί στους Δυτικούς, κατέστησαν την ίδια την Πύλα σε "ανθρωπιστικό" προγεφύρωμα του πολέμου ενάντια στην Ρωσσία; [3].

■ Για τους φίλους που δεν είχαν ευκαιρία να κατανοήσουν το τι ακριβώς συμβαίνει στην Ουκρανία, και το πως αυτό συνδέεται με την Κύπρο: παρακαλούμε δείτε τις δηλώσεις του διεθνώς αναγνωρισμένου κορυφαίου αμερικανού πολιτικού Ρόμπερτ Κέννεντυ Τζούνιορ (Robert F. Kennedy Jr. γνωστός και με τα αρχικά RFK Jr.) στις Σημειώσεις πιο κάτω. Θα δείτε την αλήθεια πεντακάθαρα, και το ότι οι άρχοντες μας σε Κύπρο και Ελλάδα έχουν συνταχθεί και συμμαχήσει με την ΜΟΧΘΗΡΗ πλευρά της Ιστορίας [4].

■ Διανύουμε μια περίοδο όπου για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΠΌ ΤΟ 1974 σχεδόν ολόκληρη η διεθνής κοινότητα εκφράζει υποστήριξη προς τη πλευρά μας... κυρίως από τις δυνάμεις που διαχρονικά ΕΞΟΠΛΙΖΟΥΝ και ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ την κατοχική Τουρκία με κάθε μέσον: ΗΠΑ, ΗΒ, ΕΕ! Με άλλα λόγια η λεκτική "υποστήριξη" που λαμβάνουμε είναι τουλάχιστον υποκριτική, αν όχι συνειδητά διαβολική• και αν αυτή η υποστήριξη μεταπλαστεί ποτέ σε έμπρακτη "θα δείξει". Τόσες δεκαετίες τώρα, ΟΥΔΕΠΟΤΕ υλοποιήθηκε. Απεναντίας.

Ας φανταστούμε όμως πόσο ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗ θα ήταν αυτή η υποστήριξη παγκοσμίως, αν δεν είχαμε αποξενώσει με απρόκλητο πόλεμο και αποκλεισμό την σύμμαχο μας Ρωσσία - που για δεκαετίες ήταν η μόνη δύναμις εκτός από την Ελλάδα που μας έδινε όπλα, πυρομαχικά, και βοήθεια στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Η υποστήριξη, από υποκριτική και συμβολική, θα μεταπλάθετο πολύ πιο εύκολα σήμερα σε έμπρακτη με την βοήθεια της Ρωσσίας. Ανεκτήκαμε όμως τις μεθυσμένες Κυβερνήσεις Ελλάδος και Κύπρου να εναντιωθούν στην Ρωσσία και να της κηρύξουν πόλεμο... και τώρα ζητούμε τα ρέστα για το ότι "δεν καταδίκασε" την Τουρκία;

■ "Το κακό φαίνεται για καλό σε αυτόν του οποίου το μυαλό ο θεός οδηγεί προς την καταστροφή" ("Τὸ κακόν δοκεῖν ποτ᾽ ἐσθλὸν τῷδ᾽ ἔμμεν’ ὅτῳ φρένας θεός ἄγει πρὸς ἄταν")
- από την Αντιγόνη του Σοφοκλή.

Ή, όπως εκλαϊκεύτηκε μέσω των αιώνων:
"Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι" [5].

Το θεμελιώδες ερώτημα όμως είναι: η "Θεία Παλαβωμάρα" που καθοδηγεί Κύπρο και Ελλάδα σήμερα είναι γνώρισμα ΜΟΝΟ του καθεστώτος και των θεσμών του (άρχουσα τάξη, κεφάλαιο, κόμματα, κράτος, κλήρος, ΜΜΕ και μηχανισμοί προπαγάνδας...), ή μήπως έχει αρρωστήσει ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον λαό μας; Μήπως περπατούμε όλοι μαζί συλλογικά τον δρόμο της Θείας Παλαβωμάρας; Προς τον όλεθρο;

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

Σημειώσεις ~ Παραπομπές

[1].
Ο “Βλαδίμηρος” Πούτιν ΔΕΝ επέτρεψε την έκδοση ανακοίνωσης του Συμβουλίου Ασφαλείας: Θα καταδίκαζε την επίθεση εναντίον των ειρηνευτών του ΟΗΕ στην Κύπρο
Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ, HELLAS JOURNAL
https://hellasjournal.com/2023/08/o-vladimiros-poutin-den-epetrepse-tin-ekdosi-anakinosis-tou-simvouliou-asfalias-tha-katadikaze-tin-epithesi-enantion-ton-irinefton-tou-oie-stin-kipro

■ Russia reportedly blocks UN Security Council statement on Pyla incident | in-cyprus.com
https://in-cyprus.philenews.com/news/local/russia-reportedly-blocks-un-security-council-statement-on-pyla-incident/

■ Russia has 'noted' transformation in Cyprus' leadership | Cyprus Mail
https://cyprus-mail.com/2023/01/18/russia-has-noted-transformation-in-cyprus-leadership/


[3].
■ Ambassadors visit Ukrainian kindergarten in Pyla | Cyprus Mail
https://cyprus-mail.com/2023/02/23/ambassadors-visit-ukrainian-kindergarten-in-pyla/


[4].
O Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, υποψήφιος για την προεδρία των ΗΠΑ, δήλωσε τα εξής σχετικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία:
«Θα το διευθετήσω από την πρώτη μέρα. Θα σταματήσω τους σκοτωμούς από την πρώτη μέρα. Οι Ρώσοι ήθελαν να κάνουν ειρηνευτικές συνομιλίες από την αρχή και εμείς τους απορρίψαμε. Ξέρετε η διευθέτηση είναι προφανής, σωστά; Οι Ρώσοι ήταν πολύ ξεκάθαροι για το τι θέλουν – ήθελαν το ΝΑΤΟ να κάνει μια δέσμευση να μην προχωρήσει προς τα Ανατολικά και να μην μπει στην Ουκρανία. Δεν έπρεπε να βάλουμε το ΝΑΤΟ σε 14 χώρες.

Μιλήσαμε με τους Ρώσους όταν διέλυσαν τη Σοβιετική Ένωση το 1991 και μετάφεραν 400.000 στρατιώτες από την Ανατολική Γερμανία στη Ρωσία και επέτρεψαν στο ΝΑΤΟ να επανενώσει τη Γερμανία υπό την αιγίδα του. Και προϋπόθεσή για να το κάνουν αυτό, αυτήν την τεράστια συνδιαλλαγή, ήταν ότι δεν θα μετακινήσουν το ΝΑΤΟ προς τα Ανατολικά και δεν θα μπουν στην Ουκρανία. “Δεν θα το μετακινήσουμε ούτε μια ίντσα προς τα Ανατολικά”, διαβεβαίωσε ο Τζορτζ Μπους. Και το 1997 ο Μπρεζίνσκι παρουσίασε ένα σχέδιο που το εφάρμοσε, όπου μετακινήσαμε το ΝΑΤΟ ανατολικά όχι μια ίντσα αλλά 1.000 μίλια σε 14 χώρες και τοποθετήσαμε συστήματα πυραύλων στην Πολωνία και Ρουμανία που είναι πυρηνικά και απέχουν μόνο λίγα λεπτά από τη Ρωσία. Μπορούν να αποκεφαλίσουν ολόκληρη τη ρωσική ηγεσία πριν... αν θέλαμε να ξεκινήσουμε ένα προληπτικό πόλεμο. Και αυτό είναι ασυγχώρητο.

Ξοδέψαμε 5 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω της CIA, της USAID και του εθνικού κληροδοτήματος για τη Δημοκρατία για να  ανατρέψουμε βίαια την κυβέρνηση του Βίκτορ Γιανούκοβιτς το 2014 που είχε εκλεγεί δημοκρατικά από τους Ουκρανούς.

Καταστρέψαμε, λοιπόν, αυτήν τη δημοκρατία και βάλαμε τη δική μας κυβέρνηση την οποία τώρα γνωρίζουμε ότι επέλεξαν οι νεοσυντηρητικοί στον Λευκό Οίκο και η Βικτόρια Νούλαν, η οποία ενημέρωσε τηλεφωνικώς τους Ουκρανούς 2 μήνες πριν το πραξικόπημα για αυτήν την κυβέρνηση! Βάλαμε, λοιπόν, μια νέα κυβέρνηση που αμέσως αρχίζει ένα εμφύλιο πόλεμο, απαγορεύει τη ρωσική γλώσσα και σκοτώνει 14.000 ρωσόφωνους στο Ντονμπάς. Και μετά ξεκινά η εκπαίδευση με το ΝΑΤΟ.»


[5].
■ «Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
https://www.kathimerini.gr/opinion/562476484/morainei-kyrios-on-voyletai-apolesai-3

* * *



Saturday, 28 September 2019

Ορθή η τοποθέτηση της Ρωσσίας, εκτός από...



Ανακοινώθηκε σήμερα η τοποθέτηση της Ρωσσικής Κυβέρνησης σε σχέση με τα όσα λέχθηκαν στη Σύνοδο του ΟΗΕ και στις ταυτόχρονες συναντήσεις ηγετών που προέκυψαν στο ίδιο πλαίσιο. Δημοσιεύτηκε το εξής:
«Μόσχα: Στηρίζουμε απόφαση που θα ληφθεί από τους Κύπριους

Η Ρωσία θα υποστηρίξει μόνο μια απόφαση που θα ληφθεί από τις ίδιες τις κοινότητες της Κύπρου, χωρίς έξωθεν πιέσεις, αναφέρεται σε σημείωμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, αναφορικά με τη στάση της Ρωσίας, κατά την 74η Σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, επί διαφόρων θεμάτων, μεταξύ των οποίων και το Κυπριακό.

Περαιτέρω σημειώνεται πως η απόφαση αυτή πρέπει να στηρίζεται στα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και να προβλέπει τη δημιουργία μιας δικοινοτικής, διζωνικής ομοσπονδίας με μία και αδιαίρετη κυριαρχία, υπηκοότητα και διεθνή νομική προσωπικότητα. Το παρόν σύστημα εγγυήσεων για την ασφάλεια των δυο κοινοτήτων είναι ξεπερασμένο και πρέπει να τεθεί υπό τον έλεγχο του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, προστίθεται.

Εξάλλου, σε ανακοίνωση του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών για τη χθεσινή συνάντηση του Ρώσου ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη, στη Νέα Υόρκη, στο περιθώριο της 74ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, πως κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους ανασκόπησαν την υφιστάμενη κατάσταση των ρωσο-κυπριακών θέσεων σε διάφορους τομείς και τις προοπτικές για ανάπτυξή τους.

Οι πλευρές συνέκριναν τις θέσεις τους σε έναν αριθμό διεθνών και περιφερειακών θεμάτων αμοιβαίου ενδιαφέροντος, περιλαμβανομένης μιας ειρηνευτικής διευθέτησης για την Κύπρο και της κατάστασης στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, σημειώνεται.»
http://www.philenews.com/eidiseis/politiki/article/788325/apo-defteras-oi-apofaseis-toy-antonio-ggoyteres

Όλα τα στοιχεία στην τοποθέτηση της Ρωσσίας είναι πολύ ορθά και ευπρόσδεκτα, εκτός από ένα: η υποστήριξη προς την ρατσιστική Διζωνική "λύση" που επιδιώκει το ΔΗΣΑΚΕΛ ακολουθώντας την παρότρυνση των Δυτικών Ιμπεριαλιστών και της νεο-Οθωμανικής Τουρκίας.

Βέβαια η Ρωσσία τι να κάμει έχοντας απένταντι της τους γκιαούρηδες που ΕΚΛΙΠΑΡΟΥΝ να τους επιβληθεί το καθεστώς Απάρθαϊντ προσποιούμενοι πως αυτό είναι μια "λύση", και που προωθώντας την με ψευδο-αριστερά συνθήματα έχουν παραπλανήσει όχι μόνο μέρος του λαού μας αλλά και την Διεθνή Κοινότητα; Ποιά άλλη κατεχόμενη ή αποικιοκρατούμενη χώρα στον κόσμο έχει καταφέρει να πείσει το Συμβούλιο Ασφαλείας πως η λύση που ζητά για το πρόβλημα της είναι ένα ρατσιστικό καθεστώς με γεωγραφικό διαχωρισμό των κατοίκων της και κατανομή των νομικών, συνταγματικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων με βάση ΕθνοΦυλετικούς Νόμους; Σε ολόκληρη την ιστορία της ανθρωπότητας, ΜΟΝΟΝ οι τ-τ-τοπ-πουζοκυπραίοι έχουν καταφέρει τέτοιο επίτευγμα! Οπότε... τι άλλο θα μπορούσε να πεί ή να κάμει η Ρωσσία ενώπιον αυτής της διαχρονικά επαίσχυντης συμπεριφοράς της πολιτικής μας ηγεσίας;

Για να λυθεί το πρόβλημα μας, εκτός από την αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων και των παράνομων εποίκων (με εξαιρέσεις για ανθρωπιστικούς λόγους) και επιστροφή όλων των προσφύγων - ΤΚύπριων και ΕΚύπριων - στις εστίες τους, η χώρα μας θα χρειαστεί να κτίσει κάποιο πολίτευμα που να βασίζεται ταυτόχρονα στην ισότητα όλων των πολιτών, αλλά και σε στοιχεία που να προστατεύουν τα δικαιώματα της μειονότητας. Προς τούτο, κάποια μορφή Κοινοτικής Ομοσπονδίας θα χρειαστεί να ενσωματωθούν στο μελλοντικό σχήμα ζωής και διακυβέρνησης ώστε να διασφαλίζεται η δημοκρατία και η ισότητα, αλλά και η ελευθερία και η δικαιοσύνη. Με άλλα λόγια ΟΧΙ σε γεωγραφικό διαχωρισμό, και ΝΑΙ στην συμφιλίωση και συμβίωση των κοινοτήτων που να συμπηχθεί σε κάποια μορφή Ομοσπονδίας. Περισσότερες σκέψεις για αυτό το θέμα, εδώ:
■ Τι σημαίνει Γιασεμί, Σενέρ και... Ομοσπονδία;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/03/blog-post_14.html

...και ακόμα περισσότερες στις Παραπομπές, πιο κάτω.


Τουλάχιστον δύο όμως άλλα στοιχεία της δήλωσης από την Κυβέρνηση της Ρωσσίας είναι πολύ πιο σημαντικά από το πιπίλισμα της λέξης "διζωνική".
■ Το ένα αναφέρεται στην διαδικασία λύσης. Αναφέρει ότι:
"Η Ρωσία θα υποστηρίξει μόνο απόφαση που θα ληφθεί από τις ίδιες τις κοινότητες της Κύπρου, χωρίς έξωθεν πιέσεις". Αυτή η δήλωση τεραστίας σημασίας μόνο μία ερμηνεία μπορεί να έχει: ενόσω υφιστάμεθα στρατιωτική κατοχή - γεγονός το οποίο αποτελεί την ΚΑΤ' ΕΞΟΧΗΝ μορφή έξωθεν πίεσης - όποια "λύση" και να αποφασιστεί θα θεωρηθεί άκυρη.

■ Το άλλο σημαντικό στοιχείο της δήλωσης αρθρώθηκε πεντακάθαρα ως εξής:
"Το παρόν σύστημα εγγυήσεων για την ασφάλεια των δυο κοινοτήτων είναι ξεπερασμένο". Με άλλους λόγους ήτοι: η Ρωσσία προς τιμήν της συμφωνεί με την πολιτική αξιολόγηση που για πρώτη φορά κατέθεσε ο Πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου το 1964 στις απευθείας συνομιλίες με τον Πρόεδρο Τζόνσον, όπου δήλωσε ότι από την στιγμή που η Κύπρος έγινε μέλος του ΟΗΕ ως ανεξάρτητη χώρα, έπαυσαν να ισχύουν οι όποιες "εγγυήσεις" και παρεμβατικά δικαιώματα άλλων χωρών. Η Κύπρος έχει ίσα δικαιώματα με όλες τις άλλες χώρες στον κόσμο στο να είναι ανεξάρτητη και ελεύθερη, και καμία χώρα δεν έχει δικαίωμα ένοπλης ή άλλης παρέμβασης, οποιαδήποτε και αν είναι δικαιολογία: για μας, αυτή η γραμμή διπλωματίας στην παρούσα περίοδο είναι σωτήρια.
Τα δύο πιο πάνω στοιχεία της δήλωσης της Ρωσσικής Κυβέρνησης είναι σωσίβια για μας. Θα τα καταφέρει άραγε το ΔΗΣΑΚΕΛ να τα τορπιλίσει και τούτα; Άγνωστο... αλλά πολύ πιθανό.

Αν τους το επιτρέψουμε.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Παραπομπές ~ Αναγνώσματα

Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ

https://web.archive.org/web/20170610181817/http://cyprus.indymedia.org/node/4916

Οδικός Χάρτης για μια Δίκαιη, Λειτουργική και Βιώσιμη Λύση του Κυπριακού
του Σόλωνα Αντάρτη
https://web.archive.org/web/20170610162255/http://cyprus.indymedia.org/node/4988

Θέσεις για μια Βιώσιμη Λύση
Η σύγκλιση προτάσεων κατόπιν συλλογικού διαλόγου που διήρκεσε για μερικούς μήνες ανάμεσα σε πέραν των εβδομήντα ενεργών στελεχών της Παράταξης του ΟΧΙ:
http://cyprus-org.net/Biosimi.Lysi.tentative.final.pdf

Ποιές Λύσεις Προτείνουμε
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2009/09/blog-post.html#proteinoume

Πολιτική Ανάλυση Αίματος
https://web.archive.org/web/20180908172925/http://cyprus.indymedia.org/node/5088

Η Ρατσιστική Διζωνική Αποτελεί τη Συνειδητή Επιλογή Ολοκλήρωσης του Κυπριακού Εθνικισμού
https://web.archive.org/web/20150906073600/http://cyprus.indymedia.org/node/4895

Το Σχέδιο Β’ Είναι Μία Αληθινή Κυπριακή Δημοκρατία
https://web.archive.org/web/20180908174906/http://cyprus.indymedia.org/node/5087

Η Παρούσα Κατάσταση ~ Προεδρικές 2018 ~ Η Παράταξη του ΟΧΙ
https://web.archive.org/web/20170623045346/http://cyprus.indymedia.org/node/5136

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tuesday, 11 June 2019

Μια ερπετοειδής επίθεση από την εφημερίδα Πολίτης





Προέκυψε σαν ξαφνικός εμετός, σαν "έτοιμος από καιρό", σαν ιοβόλος έχιδνα επιστρατευμένη με κακία: δύο άρθρα στην εφημερίδα Πολίτης ξαφνικά επιτίθενται σ' ένα άνθρωπο που ουδέποτε έβλαψε κανένα, ζωγραφίζοντας τον ούτε λίγο ούτε πολύ σαν επικίνδυνο καταλύτη που θα επιφέρει άλωση της Κυπρ. Δημοκρατίας... από τον Ρωσσικό Στρατό!

Ο στόχος της επίθεσης από το βάθος του βόθρου είναι ο Γιώργος Κουντούρης, που υπηρετεί ως Διευθυντής και Μαέστρος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου. Είναι επίσης και πρόεδρος του κόμματος "Εγώ ο Πολίτης" (ΕΟΠ). Είναι πασίγνωστο στην Κύπρο ότι ο Γιώργος Κουντούρης είναι πολύ αγαπητός τόσον από τους νέους που συμμετέχουν στην Ορχήστρα, όσον και από τους γονείς τους - που και αυτό από μόνο του, που αποτελεί σπανιότατο κοινωνικό φαινόμενο, καταμαρτυρά την αξία του ανθρώπου!

Το ένα από τα άρθρα κινείται με μια αλλοπρόσαλλη παραποίηση της πραγματικότητας και υπογράφεται από την Μερόπη Μωυσέως. Το άλλο είναι ανώνυμο. Μεταξύ άλλων λέει επί λέξει ότι ο Γιώργος Κουντούρης:
• "...έχει μετατρέψει την ορχήστρα σε παράρτημα του ρωσσικού στρατού".
• "...πρότεινε με την ιδιότητα αρχηγού κόμματος τη δημιουργία εφεδρικού τάγματος ρωσόφωνων στην Εθνική Φρουρά και μάλιστα προσφέρθηκε να το διοικεί ο ίδιος γιατί μιλάει ρωσικά ...Μπορεί να μας κουβαλάει και τίποτα Ρώσσους αξιωματικούς για να κάνουν ασκήσεις υπό την αιγίδα της Μόσχας".




 ■ Αφορμή για την επίθεση

Φέτος στις αρχές Μαΐου η Κύπρος συμμετείχε στις πανευρωπαϊκές και διεθνείς τελετές και εορτές που έχουν θεμοθετηθεί για την νίκη της ανθρωπότητας ενάντια στον φασισμό, που έφερε και το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Στον πόλεμο αυτό συμμετείχαν περισσότερο από δέκα χιλιάδες Κύπριοι εθελοντές πολεμώντας σε πολλά μέτωπα, και πολλοί έδωσαν τις ζωές τους σε αυτό τον αγώνα. Οι εορτασμοί στην Κύπρο φέτος έγιναν με συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου, με την σφραγίδα του Υπουργείου Παιδείας και συμμετοχή των Δημοτικών Αρχών (Υπουργείο Εσωτερικών). Στις εκδηλώσεις συμμετείχε προσκεκλημένη και η Ορχήστρα των Στρατευμάτων της Εθνικής Φρουράς της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Δεδομένης της φύσης των συμμετασχόντων βέβαια, αυτό συνεπάγεται και την σφραγίδα έγκρισης του Υπουργείου Εξωτερικών, καθώς και του Υπουργείου Αμύνης, ΚΑΙ της Κυπριακής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΚΥΠ).

Παρ' όλα αυτά όμως η εκδήλωση ζωγραφίζεται από τους αρθρογράφους του Πολίτη ως "κατάλυση της ανεξαρτησίας του κράτους" και στοχεύεται ως δράστης ο Γιώργος Κουντούρης. Αναρωτιόμαστε αν αυτό είναι υπόδειγμα αθλιότητας, ή αν υπάρχουν και χειρότερα.

■ Αιτία της επίθεσης

Στις ΗΠΑ επικρατεί ένας εμφύλιος πόλεμος. Οι μεγάλοι αριθμοί νεκρών από τον πόλεμο βρίσκονται ως επί το πλείστον στις Αραβικές και Μουσουλμανικές χώρες, και σε μικρότερους αριθμούς εντός των αμερικανικών πόλεων όπου έχουν αυξηθεί οι σκοτωμοί φτωχών και έγχρωμων ανθρώπων από τις "έννομες" δυνάμεις ασφαλείας και από ρατσιστικές παρακρατικές δυνάμεις. Η εξωτερική μορφή που λαμβάνει αυτή η διαμάχη μοιάζει να είναι μια σύγκρουση μεταξύ δύο παρατάξεων. Η μια αντιπροσωπεύεται από τον Πρόεδρο Τραμπ, η άλλη αντιπροσωπεύεται από την ηγεσία του Δημοκρατικού Κόμματος και την πλειοψηφία των ΜΜΕ. Μεγάλο μέρος αυτής της διαμάχης περιστρέφεται γύρω από την δαιμονοποίηση της Ρωσσίας, και την ενοχοποίηση ή υπεράσπιση του Τράμπ για το αν έχει δεσμούς με την Ρωσσία ή όχι.

Στην πραγματικότητα η διαμάχη είναι μεταξύ:
• αφ' ενός της εγχώριας αμερικανικής πτέρυγας καπιταλιστών (παραγωγών και εξαγωγέων) που αντιπροσωπεύονται από τον Τράμπ και υποστηρίζονται από πολλές μεγάλες επιχειρήσεις και μεγάλο μέρος του λαού που συμπεριλαμβάνει τόσον αυτονομιστικές και ελευθεριακές τάσεις όσον και τα πιο αντιδραστικά του τμήματα όπως ρατσιστές, φαλλοκράτες, κοκ.,
και,
• αφ' εταίρου της πτέρυγας διεθνών καπιταλιστών (που ήταν κάποτε εδραιωμένη στην Αμερική και που συνεχίζει να διοικεί από εκεί διαφεντεύοντας μεγάλο μέρος του πλανήτη). Αυτή η μερίδα αντιπροσωπεύει κυρίως το διεθνές χρηματικό κεφάλαιο, τις αμερικανικές πολεμικές βιομηχανίες, την βιομηχανία φαρμάκων και την βιομηχανία των ΜΜΕ και ψυχαγωγίας, καθώς και το Ομοσπονδιακό βαθύ κράτος που περιστρέφεται γύρω από το Υπουργείο Εξωτερικών. Υποστηρίζεται και από πολλούς καλούς ανθρώπους που έχουν παρασυρθεί νομιζόμενοι πως η ιμπεριαλιστική ~ μιλιταριστική αυτή μερίδα είναι "προοδευτική" απλώς και μόνο επειδή συγκρούεται με τον Τράμπ και κατέχει την τέχνη να ποδηγετεί και καπελώνει προοδευτικά κινήματα.
Η σύγκρουση μεταξύ αυτών των δύο πιο κύριων μερίδων της αμερικανικής και διεθνούς άρχουσας τάξης έχει διχάσει τις ΗΠΑ, αλλά έχει και αντίκτυπο παντού σε όλο τον πλανήτη.

Διάφοροι ανόητοι και επαγγελματίες της πρωκτολειχίας μες τα πρόσφατα χρόνια - στην Κύπρο και παντού - σπεύδουν να πάρουν θέση είτε με την μια είτε με την άλλη από αυτές τις δύο απεχθέστατες παρατάξεις. Το ίδιο βέβαια σπεύδουν να κάμουν και όλοι - ανεξαιρέτως - οι καιροσκόποι στην χώρα μας, που βλέποντας αυτή την σύγκρουση πιστεύουν πως θα ανελιχθούν όπως και ο σαλίγκαροι ("έρποντας, γλύφωντας, και με τα κέρατα μας").

Σε αυτά τα πλαίσια η εφημερίδα Πολίτης έχει συνταυτιστεί απροκάλυπτα με την παγκόσμια ιμπεριαλιστική ~ μιλιταριστική πτέρυγα και έτσι μες τα πρόσφατα χρόνια έχει αρχίσει ένα πόλεμο προπαγάνδας ενάντια σε οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί ως "Ρωσσική επίδραση", ή "ρωσσόφιλο". Αυτή είναι και η φυσική προέκταση της διαχρονικής στάσης του Πολίτη για το κυπριακό σε όλα τα χρόνια της ιστορίας του: προωθεί επιτήδεια και ανελέητα όλες ανεξαιρέτως τις προτάσεις του Δυτικού Ιμπεριαλισμού, δρώντας σαν ιδεολογική προέκταση του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ, και ως "αυτόνομη" φωνή που αντηχεί τα ίδια που ρέονται οι οπαδοί του ΔΗΣΑΚΕΛ. Σε αυτό πλαίσιο εμφανίζονται και τα άρθρα του Πολίτη με τις υστερίες για τον Πούτιν, για "Ρώσσους ολιγάρχες" και άλλα παρόμοια. Μέσα στο ίδιο πλαίσιο και με κορύφωση το 2017 είναι που είχαν ξεχυθεί οι αρθρογράφοι του χύνοντας αχαλίνωτες ποσότητες δηλητηρίου ενάντια στην Εισαγγελία, στοχεύοντας την Νομική Υπηρεσία για την συνεργασία της με τις αντίστοιχες Ρωσσικές αρχές. Ήταν χαρακτηριστική η φράση σε άρθρο του Πολίτη όπου κατηγορείται ο Γενικός Εισαγγελέας πως τάχα ανέχεται την Νομική Υπηρεσία να "λειτουργεί ως ένα υποκατάστημα της Ρωσικής Ομοσπονδιακής Γενικής Εισαγγελίας".
► Γνώριζε ο Γενικός Εισαγγελέας; Μητέρα θύματος ζητούσε άρση απορρήτου δεδομένων από τη ΝΥ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ, 03/05/2019

Και αυτό ακριβώς είναι το ίδιο τοξικό παραμύθι που εξακοντίζεται τώρα ενάντια στον Γιώργο Κουντούρη. Με τα ίδια λόγια. Πως τάχα "έχει μετατρέψει την ορχήστρα σε παράρτημα του ρωσσικού στρατού". Είναι η ίδια φόρμουλα εμετικής προπαγάνδας. Δεν έχουν καν την έμπνευση να δώσουν νέο σχήμα στις κουρασμένες τους ανοησίες.

Αλλά δεν πειράζει. Ο διεθνής ιμπεριαλισμός θα τους ανταμείψει... ελπίζουν. Ξεχνούν την ανταμοιβή που έδωσε ο ιμπεριαλισμός στα καλύτερα του όργανα όπως τον Σαντάμ Χουσεΐν και τον Μανουέλ Νοριέγκα.

■ Η πραγματικότητα

Ομολογώ ότι η φιλανθρωπία του Γιώργου Κουντουρή και του ΕΟΠ με εντυπωσίασαν σε τόσο βαθμό που αισθάνομαι πολύ άνετα να βλέπω τον εαυτό μου σύμμαχο τους. Και αυτό φάνηκε στο πως διαχειρίστηκαν τις πονεμένες ανάγκες των ασθενών μας που χρειάζονται φαρμακευτικά σκευάσματα από Κάνναβη και που είτε μένουν αβοήθητοι από το Κράτος και το ιατρικό μας σύστημα, είτε πεθαίνουν με φρικτούς πόνους - εκτός αν είναι από τους λίγους τυχερούς που καταφέρνουν να λάβουν λίγη βοήθεια από τους εθελοντές του Σωματείου Φίλοι της Κάνναβης. Σε μια περίοδο όπου ούτε η Κυβέρνηση ούτε τα κόμματα ούτε και ΚΑΜΙΑ από τις "σπουδαίες" φιλανθρωπικές οργανώσεις προσέφεραν την παραμικρή ανακούφιση στις χιλιάδες αυτές ασθενών, το ΕΟΠ και ο Γιώργος Κουντούρης παρείχαν γραφειακές εγκαταστάσεις στο Σωματείο ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί καλύτερα τον κόσμο όλο που ζητά τη βοήθεια μας:
«"Το Κόμμα ΕΓΩ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ αναγνωρίζοντας την προσφορά του Σωματείου “Φίλοι της κάνναβης” για τη θεραπεία και ανακούφιση συνανθρώπων μας οι οποίοι υποφέρουν από διάφορες παθήσεις, αποφάσισε να διαθέσει χώρο στα κεντρικά του γραφεία στη Λευκωσία, για την προσωρινή στέγαση των εκπροσώπων του", γράφει η χθεσινή επίσημη ανακοίνωση του ΕΟΠ.»
Ευχαριστούμε το ΕΟΠ! ~ Οι εργασίες μας κλιμακώνονται

Επίσης, κατά την διάρκεια των Ευροεκλογών το ΕΟΠ προσέφερε βοήθεια χωρίς όρους και ανταλλάγματα στην προεκλογική Εκστρατεία Γιασεμί και Σενέρ Λεβέντ - ασχέτως του ότι λόγω της στραβάρας μας εμείς οι εθελοντές και μέλη της Εκστρατείας δεν αξιοθήκαμε να τα αξιοποιήσουμε ορθά, αυτές οι κινήσεις και κοινωνική προσφορά δείχνουν τον πολιτισμό, τον διεθνισμό, την ισοπολιτεία και δημοκρατικότητα των ανθρώπων του ΕΟΠ. Στοιχεία που κάποια ανθρωπάρια εκεί στα γραφεία του Πολίτη δυσκολεύονται καν να φανταστούν.

Για αυτούς και πολλούς άλλους λόγους δηλώνω αλληλέγγυος μαζί τους ενάντια την παρούσα απρόκλητη επίθεση από τις σελίδες του Κίτρινου Τύπου.

Πιο κάτω μπορείτε να διαβάσετε και το επίμαχο άρθρο της κας Μερόπης καθώς και άρθρα από άλλες εφημερίδες που ανέφεραν τις σχετικές ειδήσεις χωρίς εμμονές και ιδεοληψίες.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~

Κρατική ορχήστρα με «μπαλαλάικα»
ΜΕΡΟΠΗ ΜΩΥΣΕΩΣ, 11/06/2019 (τελευταία ενημέρωση 12:13)

■ Ανησυχία εκφράζουν γονείς παιδιών μελών της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου (ΣΟΝΚ), σχετικά με τη σχέση που μπορεί να προκύπτει από την ιδιότητα του καλλιτεχνικού διευθυντή της ορχήστρας, Γιώργου Κουντούρη, ως προέδρου του φιλορωσικού κόμματος «Εγώ, ο Πολίτης» (ΕΟΠ).

Σε επικοινωνία τους με τον «Π», οι γονείς δηλώνουν θορυβημένοι εξαιτίας, κυρίως, της σειράς συναυλιών της ΣΟΝΚ του περασμένου Μαΐου κατά την οποία η ορχήστρα συνέπραξε με τη Συμφωνική Ορχήστρα των Στρατευμάτων της Εθνικής Φρουράς της Ρωσικής Ομοσπονδίας. «Σας διαβεβαιώ ότι πρόκειται για δύο εντελώς ξεχωριστά πράγματα», δηλώνει στον «Π» ο κ. Κουντούρης, κληθείς να σχολιάσει τις εκφρασθείσες ανησυχίες.

Συναυλίες με το στρατό

Στις αρχές Μαΐου, η ΣΟΝΚ συνδιοργάνωσε με το Ρωσικό Επιστημονικό και Πολιτιστικό Κέντρο Κύπρου μια σειρά από συναυλίες με αφορμή την 9η Μαΐου, «Μέρα της Νίκης», που γιορτάζεται δεόντως στη Ρωσία καθώς σηματοδοτεί τη νίκη των Συμμάχων επί του φασισμού και του ναζισμού, που έδωσε τέλος στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Των συναυλιών, στις οποίες συμμετείχε η Ορχήστρα των Στρατευμάτων της Εθνικής Φρουράς της Ρωσικής Ομοσπονδίας, προηγήθηκαν χοροί και τραγούδια από μαθητές των ρωσικών σχολείων στην Κύπρο αλλά και η πορεία του «Αθάνατου Τάγματος»: πρόκειται για μια ειρηνική πορεία-θεσμό, που πραγματοποιείται αυτή τη μέρα, και τιμά τη μνήμη όσων πολέμησαν, βασανίστηκαν και σκοτώθηκαν στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

► Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε άδεια για τις εκδηλώσεις αλλά στην επιστολή που είχε λάβει δεν γινόταν καμία αναφορά για συνδιοργάνωση με τον ρωσικό στρατό

Οσάτσι και «λάθος»

Σύμφωνα με τον κ. Κουντούρη, οι συναυλίες πραγματοποιήθηκαν μετά από πρόσκληση της ρωσικής πρεσβείας για συνεργασία στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τη «Μέρα της Νίκης». Μάλιστα η πρόταση έγινε απευθείας από τον Ρώσο πρέσβη στην Κύπρο Στανισλάβ Οσάτσι προς τον υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Χαμπιαούρη, ο οποίος έδωσε το πράσινο φως για τη σειρά συναυλιών. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην επιστολή προς τον υπουργό αναφέρονταν ονόματα άλλων καλλιτεχνών και όχι της προαναφερόμενης ορχήστρας (ρωσικού στρατού). Επιπλέον, σε ανάρτηση της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου στο facebook, αναφέρεται ότι οι συναυλίες αποτελούν συνεργασία τόσο με το Ρωσικό Επιστημονικό και Πολιτιστικό Κέντρο Κύπρου αλλά και με την ίδια την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Στρατού της Ρωσικής Ομοσπονδίας (!). Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Κουντούρης απέδωσε σε «λάθος της γραμματείας» την προσθήκη του ρωσικού στρατού ως συνδιοργανωτή των συναυλιών. Πάντως, μέχρι χθες η ανάρτηση δεν «διορθώθηκε».

Ο Γιώργος Κουντούρης είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου από το 2013 και πρόεδρος του κόμματος ΕΟΠ από το 2018. Ο κ. Κουντούρης βρέθηκε ξανά στην επικαιρότητα με την ιδιότητά του ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας Νέων καθώς το προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο του ιδρύματος της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου (ΙΣΟΚ) αποφάσισε την προκήρυξη της θέσης για νέο καλλιτεχνικό διευθυντή. Ωστόσο το νυν δ.σ. έδωσε παράταση μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ θερμή υπήρξε η υποστήριξη των μελών της ΣΟΝΚ και των γονιών τους προς τον κ. Κουντούρη, ο οποίος θεωρείται ότι εκτελεί άρτιο καλλιτεχνικό έργο στην ορχήστρα. Το κόμμα «Εγώ, ο Πολίτης», συνδέεται στην αντίληψη του κοινού με τη Ρωσία καθώς κατά την ίδρυσή του, το 2017, συστάθηκε κυρίως από Ρώσους πολίτες που απέκτησαν την κυπριακή υπηκοότητα. Είναι δε σαφής ο προσανατολισμός του προς τη ρωσόφωνη κοινότητα της Κύπρου ενώ μόλις πρόσφατα η ηγεσία του ΕΟΠ πρότεινε στο Υπουργείο Αμυνας την εθελοντική συμμετοχή ρωσόφωνων πολιτών της Κυπριακής Δημοκρατίας στις στρατιωτικές ασκήσεις της Εθνικής Φρουράς.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Περαιτέρω Αναγνώσματα... χωρίς υστερία!

Ρωσία και Κύπρος τίμησαν την «Ημέρα της Νίκης» στην Πάφο

Πάφος: Ρωσία και Κύπρος τίμησαν την «Ημέρα της Νίκης»

ΕΟΠ: Ζητούν δημιουργία μονάδας στην Ε.Φ. για ρωσόφωνους

~~~~~~~~~~~~~~~~