Showing posts with label kafka. Show all posts
Showing posts with label kafka. Show all posts

Sunday, 7 March 2010

Σενέρ Λεβέντ προς ΕλληνοΚύπριους: "Μα τι επάθατε;"

"Θαυμάζουμε τον κατακτητή μας.
...Τον θαυμάζουν και πάρα πολλοί από τα αδέλφια μας τους Ελληνοκύπριους.
...Τώρα πια είναι απελευθερωτής και για τους Ελληνοκύπριους, όχι μόνο για εμάς. Κάποιοι Ελληνοκύπριοι συνάδελφοί μας λένε «Ερντογάν» και στάζει μέλι από το στόμα τους.

...Tα κοράκια έσκασαν στα γέλια τις τρεις τελευταίες μέρες. Έσκασαν για πρώτη φορά τα γέλια όταν άκουσαν ότι ο Ερντογάν είναι ο «δεύτερος Ατατούρκ». Ακόμη και τα τείχη της Αμμοχώστου παρουσίασαν ρωγμές σε επτά σημεία από τα γέλια. Ο δεύτερος λόγος για τα δυνατά γέλια ήταν ο Νίκος Αναστασιάδης. Δεν είπε ότι ήταν λανθασμένος ο χρόνος της απόφασης της Bουλής σε σχέση με τις εγγυήσεις; Ε, σταμάτησε τώρα αν μπορείς τα κοράκια που έσκασαν στα γέλια. Πάγωσαν ακόμη και οι αρθρογράφοι της «Αφρίκα» που επαινούν αυτή την απόφαση."

Μεταμόρφωση μετά από 36 χρόνια
του Şener Levent / Σενέρ Λεβέντ

Ακόμη δεν μεταμορφωθήκαμε στην κατσαρίδα που υπήρχε στη Μεταμόρφωση του Κάφκα, αλλά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι κάτι μας συμβαίνει. Το κεφάλι μας. Η καρδιά μας. Όλα βρίσκονται στη θέση τους, αλλά παραμορφώθηκαν τα αισθήματα και οι σκέψεις μας. Πρώτη φορά τα ζούμε αυτά, πρώτη φορά τα νιώθουμε. Πρώτη φορά μετά το 1974. Θαυμάζουμε τον κατακτητή μας. Τον συμπαθούμε, να μην τον ματιάσω. Όχι επειδή είμαστε και οι δυο Τούρκοι. Τον θαυμάζουν και πάρα πολλοί από τα αδέλφια μας τους Ελληνοκύπριους. Η Αϊσιέ ξεπέρασε τα χρόνια που αντιμετώπιζε δυσκολίες στο νησί. Τώρα περνάει την πιο λαμπρή, την πιο ήσυχή της περίοδο εδώ. Με τις σαράντα χιλιάδες στρατιώτες της. Στα εδάφη μας που είναι περιτριγυρισμένα με τέλια. Τώρα πια είναι απελευθερωτής και για τους Ελληνοκύπριους, όχι μόνο για εμάς. Κάποιοι Ελληνοκύπριοι συνάδελφοί μας λένε «Ερντογάν» και στάζει μέλι από το στόμα τους. Τον θαυμάζει και ο Χρίστος Χριστοδούλου, αρθρογράφος της εφημερίδας «Εμπρός» της Δυτικής Θράκης. Έγραψε ένα άρθρο στην εφημερίδα. 'Αρεσε πολύ το άρθρο αυτό στον Ερντογάν. Τον έψαξε και τον βρήκε στην Κρήτη. Του τηλεφώνησε. Μίλησαν. Τον ευχαρίστησε για το άρθρο του και τον προσκάλεσε στην Τουρκία. «Έλα να πιούμε καφέ», του είπε. Ε, δεν νιώθει συγκίνηση ο άνθρωπος άμα του τηλεφωνά κοτζάμ Πρωθυπουργός; «Θα πάω στην 'Αγκυρα και θα πιω τον καφέ του», λέει ο Χριστοδούλου. Και αυτός τον παρομοιάζει με τον Ατατούρκ. Ο Ερντογάν, λέει, «σήκωσε το μπαϊράκι του εκσυγχρονισμού στην Τουρκία». Κοιτάξτε τι λέει: «Αν ζούσε ο Ατατούρκ, θα διάλεγε σίγουρα τον Ερντογάν στη θέση του».

Εγώ το αποκαλώ αυτό μεταμόρφωση. Εσείς πείτε το ό,τι θέλετε. Εδώ και 36 χρόνια ο χάρτης μας είναι μισός. Μια από τις πόλεις μας βρίσκεται κάτω από την κατοχή των φιδιών και των σαρανταποδαρουσών. Ήρθε και εγκαταστάθηκε εδώ με τον πληθυσμό της, όχι μόνο με τον στρατό της. Και όποτε γουστάρει κομπάζει. Δεν αποσύραμε ούτε ένα στρατιώτη. Δεν δώσαμε ούτε σπιθαμή εδάφους. Και εμείς τον θαυμάζουμε. Σαστίζουμε. Μόλις πει «μπορεί να αποσύρω στρατό» σκιρτάει η καρδιά μας από τη θέση της. Διότι είμαστε πολύ αγαθοί άνθρωποι εμείς εδώ στη μέση της θάλασσας. Πιστεύουμε στα μάγια και στο φλιτζάνι. Ψάχνουμε την τύχη στον καφέ. Αν μας πουν «μετά από τρία θα σου παρουσιαστεί ένας δρόμος», νομίζουμε ότι μετά από τρεις μέρες ο δρόμος αυτός θα οδηγήσει στον παράδεισο.

Ενδιαφέρεστε πολύ για τις εκλογές μας. Μην ανησυχείτε. Δεν υπάρχει οτιδήποτε για να ανησυχείτε. Όλα είναι εντάξει. Μήπως νομίζετε ότι θα έρθει ο Έρογλου και θα χαλάσει τα σχέδια του κατακτητή για λύση; Μήπως ο λέοντας των λεόντων που δεν μπόρεσε να λυγίσει τους στρατηγούς θα λυγίσει τον Ερντογάν; Τι είναι αυτός ο πανικός; Μήπως θέλετε να κάνετε τα κοράκια να γελάσουν με το ζόρι; Ούτως ή άλλως, τα κοράκια έσκασαν στα γέλια τις τρεις τελευταίες μέρες. Έσκασαν για πρώτη φορά τα γέλια όταν άκουσαν ότι ο Ερντογάν είναι ο «δεύτερος Ατατούρκ». Ακόμη και τα τείχη της Αμμοχώστου παρουσίασαν ρωγμές σε επτά σημεία από τα γέλια. Ο δεύτερος λόγος για τα δυνατά γέλια ήταν ο Νίκος Αναστασιάδης. Δεν είπε ότι ήταν λανθασμένος ο χρόνος της απόφασης της Bουλής σε σχέση με τις εγγυήσεις; Ε, σταμάτησε τώρα αν μπορείς τα κοράκια που έσκασαν στα γέλια. Πάγωσαν ακόμη και οι αρθρογράφοι της «Αφρίκα» που επαινούν αυτή την απόφαση. Διερωτώμαστε αν και εμείς έχουμε διαπράξει λάθος στο συγχρονισμό μας. Έτσι είναι. Φύλαγε το σανό, θα έρθει η ώρα του! Και οι εγγυήσεις τι άλλο είναι εκτός από μια δέσμη σανό;

Όμως, αν δεν μπορέσαμε να χωρίσουμε δύο γαϊδάρων άχυρο, μήπως εμείς φταίμε; Φυσικά και όχι. Φταίει η μεταμόρφωση. Το ζήτημα είναι ζήτημα «μεταμόρφωσης». 'Αντε, εμείς είμαστε Τούρκοι. Και εκείνος είναι Τούρκος και εμείς. Ήρθε δήθεν και μας έσωσε. Και ακόμη πληρώνουμε γι΄ αυτό. Εσάς εκεί, τι σας συμβαίνει;

Σενέρ Λεβέντ

ΠΟΛΙΤΗΣ - 05/03/2010, Σελίδα: 13
Κωδικός άρθρου: 932998
~~~~~~~~

Σημειώσεις:

1. Η εικόνα που συνοδεύει το άρθρο είναι από την εργασία του συγγραφέα Vladimir Nabokov με τίτλο "Διαλέξεις επί Λογοτεχνίας" ("Lectures on Literature"). Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ:
http://www.jonathanrosenbaum.com/?m=198011
και εδώ:
http://www.boingboing.net/2009/09/24/nabokov-edits-kafkas.html#comment-596976

Ο Vladimir Nabokov είναι (δυστυχώς ή ευτυχώς) περισσότερο γνωστός γιά το απηγορευμένο και παρεξηγημένο του έργο με τίτλο "Λολίτα".


2. Η έννοια "Κατσαρίδα" φαίνεται να επιστρέφει στο λόγο που αρθρώνει η δημιουργική πτέρυγα της προοδευτικής και ριζοσπαστικής αντιπολίτευσης στα κατεχόμενα. Υπενθυμίζουμε τη δράση των γνωστών και φίλων αντιπολιτευόμενων επαναπροσεγγιστών που δημοσιεύουν την ιστοσελίδα "Hamamböcüleri" της οποίας ο τίτλος σημαίνει "Κατσαρίδες":
http://hamamboculeri.org/

Στην ομάδα συμμετέχουν οι γνωστοί στους φίλους και μέλη της Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia Sevgül Uludağ, Turgut Durduran, Murat Kanatlı, Eser Keskiner, Münür Rahvancıoğlu.


3. Δεν θα βιάζουμουν να δηλώσω πως σίγουρα "ακόμη δεν μεταμορφωθήκαμε στην κατσαρίδα που υπήρχε στη Μεταμόρφωση του Κάφκα". Νομίζω η αξιολόγηση ακόμα "παίζεται".

Μήπως δεν έχουμε ήδη δημιουργήσει έναν εκτρωματικό κοινωνικό ιστό πού είναι σαν ο εξωσκελετός που απορρίπτουν εποχιακά τα έντομα; Μοιάζει δηλαδή με κάτι ζωντανό, μα είναι ένα σχήμα επενδυμένο 100% στην εκμετάλλευση της εργασίας, αρρώστειας και θανάτου, στην απαγόρευση κάθε ουσιαστικής ηδονής και ελευθερίας και αφοσιωμένη στη λατρεία της εξουσίας Κεφαλαίου και Κράτους (νά τα πάλι τα Κάππα του Κάφκα...)

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~