Showing posts with label Χριστόφιας. Show all posts
Showing posts with label Χριστόφιας. Show all posts

Saturday, 27 July 2019

Ο ελληνοκυπριακός φόβος: Εκεί όπου βασιλεύουν οι ανεγκέφαλοι η πολιτική σκέψη είναι ανύπαρκτη

Να τι λέει ο Σενέρ Λεβέντ:
"Ο ελληνοκυπριακός φόβος ενθάρρυνε πιο πολύ τον Ερντογάν"

Αυτά που γράφει ένας ΤΚύπριος αντιστασιακός που ζει κάτω από την τουρκική κατοχή, κάτω από το άρβυλο του κατοχικού στρατού, έχουν ιδιαίτερη σημασία για μας. Δεν είναι μόνο "υλικό για σκέψη" ή "για προβληματισμό": είναι η κραυγαλέα πραγματικότητα που δεν θα επιβιώσουμε αν δεν την λάβουμε υπ' όψην.

Αλλά ποιός από τους ηγέτες μας θα τα λάβει υπ' όψην; Οι πιο πολλοί άνθρωποι της απλής καθημερινότητας, αυτοί που συναποτελούν τον απλό λαό της καθημερινής μας ζωής, έχουν πολύ πιο καθαρή λογική, λειτουργικό νου, και πολιτική κρίση από οποιονδήποτε των ηγετών του κράτους μας. "Ανεγκέφαλους και βλάκες" τους ανεβάζουν, "προδότες και βλάκες" τους κατεβάζουν. Και πολύ ορθά.

Θα μπορούσε κάποιος να διαγράψει και να αφοπλίσει αυτούς τους αφορισμούς που εξακοντίζει ο λαός μας, με τον ισχυρισμό πως όλα αυτά τα λέει ο λαός επειδή τάχα αποτελείται από ΕΚύπριους "εθνικιστές", ή πως τάχατες επειδή μας αρέσει να ποζάρουμε ως "ελληναράδες". (Και φυσικά υπάρχει ένα κόμμα που τα λέει αυτά συνέχεια, για δεκαετίες.) Με άλλα λόγια εννοούν πως τάχα ο "πολιτικά καθυστερημένος" ο λαός μας "αδικεί τους ηγέτες της χώρας μας". Αλλά όταν την γνώμη του λαού μας επιβεβαιώνει και επαυξάνει με τα πολιτικά του άρθρα ένας ΤΚύπριος αγωνιστής της Ελευθερίας, ένας αντιστασιακός Σοσιαλιστής που βρίσκεται κάθε μέρα επί των επάλξεων... τι να πούμε; 
 
Ας λάβουμε υπ' όψην επιτέλους αυτή τη σώφρονα φωνή. Η επιβίωση μας κρέμεται από το αν θα δεκτούμε να καθοδηγηθούμε από αυτές τις αλήθειες.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net


Ο ελληνοκυπριακός φόβος ενθάρρυνε πιο πολύ τον Ερντογάν
του Σενέρ Λεβέντ

Λένε είναι τρελός και κάνει ό,τι θέλει. Τι σημαίνει δηλαδή; Δεν θα δίνεις σημασία σε αυτά που κάνει ένας τρελός. Θα τον ανέχεσαι. Ούτως ή άλλως είναι τρελός. Δεν ξέρει τι κάνει. Αλλά άμα δώσεις τη χώρα σε έναν τρελό, τότε αλλάζουν τα πράγματα. Θα κάψει τη Ρώμη όπως ο Νέρωνας. Θα βάλει φωτιά στον κόσμο όπως ο Χίτλερ. Θα ρίξει ατομική βόμβα όπως ο Τρούμαν. Θα φάει ανθρώπινο κρέας όπως ο Ίντι Αμίν.

Φαίνεται ότι έχει τρομάξει για τα καλά την ελληνοκυπριακή πλευρά η παράτολμη συμπεριφορά του Ταγίπ Ερντογάν που προκαλεί τους πάντες. Εγκατέλειψαν το σκληρό ύφος. Άρχισαν να κατεβάζουν τους τόνους. «Στέλνουμε μήνυμα συνεργασίας προς την Τουρκία», είπε ο υπουργός Εξωτερικών Χριστοδουλίδης. Ο δε υπουργός Ενέργειας Λακκοτρύπης είπε «θέλουμε να βλέπουμε την Τουρκία ως εταίρο και όχι ως αντίπαλο, αυτή είναι η επιθυμία όλων». Και ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Νίκος Ρολάνδης είπε «να παγώσει για έναν χρόνο το ενεργειακό πρόγραμμα». Ο Ταγίπ Ερντογάν πρέπει να χαίρεται. Ο στόχος του επιτεύχθηκε σε πρώτο στάδιο. Έπιασαν οι απειλές του. Τρόμαξε τους Ελληνοκύπριους. Πήρε θάρρος για να προχωρήσει πιο πολύ τις τολμηρές του ενέργειες. Άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος για να μην πετύχει τον στόχο του. Δεν έδωσε σημασία στις κυρώσεις της Ευρώπης. Δεν τον ένοιαξαν οι απειλές της Αμερικής. Επιπλέον, διόρθωσε και την εσωτερική πολιτική κατάσταση στην Τουρκία. Τράβηξε με το μέρος του όλα τα αντιπολιτευόμενα κόμματα εκτός από το HDP. Πήρε απ’ όλα ισχυρή στήριξη. Τέσσερα κόμματα υπέγραψαν ένα κοινό ανακοινωθέν που υποστηρίζει τις ενέργειες του Ερντογάν στην Ανατολική Μεσόγειο. Έστω και αν το HDP δεν υπέγραψε αυτό το ανακοινωθέν, πάλι συναντήθηκε κάπου με τον Ερντογάν. Στήριξε και αυτό τις προτάσεις του Μουσταφά Ακιντζί, τις οποίες υποστήριξε ο Ερντογάν.

Ο Χριστοδουλίδης απευθύνει έκκληση προς την Τουρκία αναφερόμενος και σε μια απόφαση που λήφθηκε στη σύνοδο των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ. «Ελάτε να συμφωνήσουμε, να οριοθετήσουμε τα θαλάσσια σύνορα», λέει. Η Τουρκία δεν αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία. Θα καθίσει στο τραπέζι μαζί της; Επιπλέον, ποια σύνορα θα καθοριστούν; Πού τελειώνουν τα σύνορα της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο; Αφού το βόρειο τμήμα της Κύπρου βρίσκεται υπό την κατοχή της Τουρκίας, μήπως δεν θεωρούνται και τα σύνορα της βόρειας Κύπρου εντός των συνόρων της Τουρκίας; Μήπως καθορίστηκαν τα σύνορα της Κύπρου που μοιράστηκε το 1974 και τώρα θα καθοριστούν τα θαλάσσια σύνορα; Η τουρκική πλευρά αποκαλεί «σύνορα» τα οδοφράγματα στην πράσινη γραμμή. Η ελληνοκυπριακή πλευρά δεν τα λέει σύνορα. Τα λέει είτε «οδοφράγματα» είτε «πύλες».

Ήρθε, λέει, θετική απάντηση από τον Αναστασιάδη στην πρόταση του Ακιντζί για πενταμερή διάσκεψη. Όμως, η ελληνοκυπριακή πλευρά έχει έναν όρο γι’ αυτές τις διαπραγματεύσεις. Ακόμα δεν άκουσα να αναιρεί αυτόν τον όρο. Για να καθίσει στο τραπέζι αυτό θέλει να τερματιστούν οι δραστηριότητες της Τουρκίας στη θάλασσα. Θα δεχθεί ο Ταγίπ Ερντογάν; Δεν το νομίζω. Μήπως θα το κάνει αυτό ένας άνθρωπος που είδε ότι με τις κινήσεις που έκανε μέχρι αυτή τη στιγμή από τη μια τρόμαξε την ελληνοκυπριακή πλευρά και από την άλλη διόρθωσε την κατάσταση στην εσωτερική πολιτική; Όπως βλέπετε, όταν δεν βρει μπροστά του κανένα σοβαρό εμπόδιο, χρησιμεύουν η επίδειξη ισχύος και οι απειλές. Επιπλέον έχει και τη μεγάλη στήριξη της Ρωσίας. Έναν ισχυρό φίλο όπως ο Πούτιν. Ο άνδρας που έσωσε τον Μπασάρ Άσαντ στη Συρία, τώρα παίρνει τον Ερντογάν κάτω από τις φτερούγες του. Πνέει τα μένεα κατά της Ευρώπης, η οποία αποφάσισε την επιβολή κυρώσεων κατά της Τουρκίας. Ανοίγει τις αγκάλες του στην Τουρκία, η οποία ήρθε στα πρόθυρα τού να αποκοπεί από το ΝΑΤΟ. Η Αμερική που το βλέπει αυτό αμφιταλαντεύεται για το κατά πόσον θα επιβάλει κυρώσεις για τους S-400 ούτως ώστε να μην αφήσει την Τουρκία να την αρπάξει η Ρωσία.

Ο Μουσταφά Ακιντζί λέει ότι «οι Τουρκοκύπριοι ζημιώνουν πιο πολύ απ’ όλους από το υφιστάμενο στάτους κβο». Δεν συμφωνώ. Μέχρι τώρα δεν διεξήχθη καμία σοβαρή έρευνα πάνω σε αυτό το θέμα, αλλά πάρα πολλοί ανάμεσά μας έστησαν ένα σύστημα ευημερίας χάρις στο πειρατικό κράτος σε αυτά τα κατεχόμενα εδάφη. Βρήκαν σε αυτό το πειρατικό οικοδόμημα τα αγαθά που δεν θα μπορούσαν να βρουν σε ένα φυσιολογικό δημοκρατικό καθεστώς. Νομίζω ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι για το γεγονός ότι δεν εφαρμόζεται εδώ το κεκτημένο της ΕΕ. Ούτε φορολογική δικαιοσύνη υπάρχει. Ούτε πνευματικά δικαιώματα. Το βρόμικο χρήμα άφθονο. Οι τράπεζες που συνεχίζουν να εφαρμόζουν ενιαίο επιτόκιο είναι στον δικό τους χαβά. Εμπόριο ανθρώπων, παράνομοι εργάτες, παράνομες οικοδομές. Και από την άλλη χαλασμός κόσμου με τα πανεπιστήμια. Το περιβάλλον που καταστρέφεται ανηλεώς. Και λαθρεμπόριο ναρκωτικών που ποτέ δεν συλλαμβάνονται οι βαρόνοι του. Με όλα αυτά στέκεται όρθιο το πειρατικό οικοδόμημα. Ποιος θέλει να χάσει τον πλούτο που απέκτησε χάρις σε αυτά; Ποιος ρισκάρει να φυλακιστεί μέσα στα πρότυπα της ΕΕ και να χάσει;

Χθες είδα πάλι τις φωτογραφίες των Ελληνοκύπριων αιχμαλώτων που πριν 45 χρόνια τοποθετήθηκαν στη σειρά για να μεταφερθούν στα Άδανα και ήταν γυμνοί μόνο με τα εσώρουχα. Θυμήθηκα τα λόγια του Χριστοδουλίδη και του Λακκοτρύπη καθώς τους έβλεπα. Τι λένε; «Θέλουμε να συνεργαστούμε με την Τουρκία, τη θεωρούμε εταίρο». Τι ειρωνεία είναι αυτή μετά από 45 χρόνια; Και μάλιστα την ώρα που ακόμα βρίσκεται υπό κατοχή η μισή μας πατρίδα. Και την ώρα που τα λείψανα πάρα πολλών αγνοούμενών μας δεν κατέστη δυνατόν να βρεθούν ακόμα. Αύριο είναι πάλι 20 Ιουλίου.

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 19/07/2019

~~~~~~~~~~~~~~~~ 
  
Δεν υπάρχει κατοχή

Γιατί, γιατί, γιατί...;

Οδικός Χάρτης για μια Δίκαιη, Λειτουργική και Βιώσιμη Λύση του Κυπριακού
του Σόλωνα Αντάρτη

Θέσεις για μια Βιώσιμη Λύση
Η σύγκλιση προτάσεων κατόπιν συλλογικού διαλόγου που διήρκεσε για μερικούς μήνες ανάμεσα σε πέραν των εβδομήντα ενεργών στελεχών της Παράταξης του ΟΧΙ:

Ένα Σχέδιο Β’ για τη Λύση

Το Σχέδιο Β’ Είναι Μία Αληθινή Κυπριακή Δημοκρατία



* * *

Saturday, 22 June 2019

Αλήθεια, ΜΑΚΑΡΙ να ήταν Κομμουνιστής




Επ' ευκαιρία της αναχώρησης του τέως Προέδρου Δημήτρη Χριστόφια από τα εγκόσμια, αναδημοσιεύουμε το άρθρο μας από το 2008 με τίτλο "Μακάρι να ήταν Κομμουνιστής".

Δυστυχώς το άρθρο δημοσιεύτηκε πολύ νωρίς στην Προεδρία του - γιατί είχαν ήδη συσσωρευθεί πολλά, πολλά εγκλήματα του εις βάρος του Κομμουνισμού - και δεν είχαμε ευκαιρία να συμπεριλάβουμε και τους επόμενους του άθλους:

• Χρήση Αστυνομικών επιθέσεων και αντισυνταγματικών κτυπημάτων ενάντια στο Κίνημα Αλληλεγγύης με τον Παλαιστινιακό λαό της Γάζας, με τα οποία κατάφερε και αχρήστευσε εντελώς τις επιχειρήσεις Ένα Καράβι για την Γάζα και Στόλος για την Γάζα.

• Αναγνώριση της πραξικοπηματικής κυβέρνησης του Μαχμούντ Άμπας τον οποίον επέβαλαν στον λαό της Παλαιστίνης οι ΗΠΑ και το Ισραήλ με τη βία των όπλων. Η συμμαχία του Δ. Χριστόφια με τους εγκάθετους αμερικανόπνευστους πραξικοπηματίες ενάντια στο Κίνημα για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης και ενάντια στην νόμιμα εξελεγμένη Κυβέρνηση δεν θα ξεπλυθεί ποτέ.

• Συμπερίληψη τριών τραπεζιτών στην κορυφή της Κυβέρνησης του Δ. Χριστόφια,
και,
Πρόσκληση στην Τρόικα για να μας επιβάλει τα χείριστα και εγκληματικώς αντιλαϊκά Μνημόνια, αρχίζοντας τον χειρότερο κατήφορο της οικονομίας μας σε πέρα από ογδόντα χρόνια,
και,
• Δέσμευση όλων των συνδικαλιστικών και συντεχνιακών οργανώσεων που ελέγχονται από ή συνδέονται με την ΠΕΟ και το ΑΚΕΛ, ώστε να μην εμπλακούν σε αγώνες των εργαζομένων (απεργίες, καταλήψεις, διαδηλώσεις, προφύλαξη και διεύρυνση θεσμών της εναλλακτικής και σοσιαλιστικής οικονομίας) αφήνοντας τον λαό ανέτιμο και ανίκανο να αντισταθεί ευθέως στις επιθέσεις εναντίον μας από το Κεφάλαιο.
Με τους τρεις πιο πάνω άθλους ο Δημήτρης Χριστόφιας κατέστησε την Κυβέρνηση του ως προέκταση του τοπικού κυπριακού Κεφαλαίου και ως προγεφύρωμα για την εισβολή του διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Κεφαλαίου ώστε να κάμουν πλήρη κατάληψη της χώρας μας μετατρέποντας την από νεο-αποικία σε μετα-νεοαποικία, διασφαλίζοντας εξαθλίωση του πληθυσμού μας και θεσπίζοντας "έννομα" μια πλήρη εξάρτηση όλων των παραγωγικών μέσων, πόρων και κρατικών θεσμών στον Δυτικό Ιμπεριαλισμό.

• Με τις ανεγκέφαλες του πράξεις και απραξίες πυροδότησε την έκρηξη στο Ζύγι-Μαρί, τον θάνατο των 13, και την λαϊκή οργή που εκφράστηκε με την ειρηνική Εξέγερση των Αγανακτισμένων.

Μπορείτε να μελετήσετε τα κείμενα που τεκμηριώνουν τους άθλους του τέως Προέδρου εδώ, ή αν θέλετε να προχωρήσετε αμέσως πιο κάτω στην ανάγνωση του κυρίως άρθρου:  

Γάζα! ~ Εύγε στον Κυριάκο Τριανταφυλλίδη του Ακελ
Αίσχος και Ντροπή στην Κυβέρνηση και ηγεσία του Κόμματος

Ο Πειρατής της Ανατολικής Μεσογείου


"This is the Cyprus Police Helicopter...
We have instructions to keep you as far away as possible from the Cyprus Ports..."

Μαχμούτ Αμπάς και Δημήτρης Χριστόφιας
Βίοι Παράλληλοι

Απειλές για ένοπλη βία κατά των Αγανακτισμένων υπό την επίβλεψη του υιού Χριστόφια

Απειλές Ένοπλης Βίας Εναντίον των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων
Αντιμετώπιση των Απειλών και Συγκάλυψη

Η Ατυχία της Επιτυχίας
Σχήμα, Χρώμα, Λάμψη και Μορφή:
Στόχοι, Μεθόδοι και Οργανωτικοί Σχηματισμοί
Μετά από την έκρηξη σε Ζύγι και Μαρί

Δημήτρη Χριστόφια, τα δαιμόνια που ανέπτυξες και όπλισες ενάντια στον λαό μας και ενάντια στο εγχώριο και παγκόσμιο λαϊκό και κομμουνιστικό Κίνημα, μας κατατρέχουν ακόμα. Εμείς θα συνεχίσουμε την αντίσταση και την λαϊκή αυτο-οργάνωση με κίνηση και αγώνες για ένα νέο κόσμο που θα καθοδηγείται από τις αρχές και αξίες του Σοσιαλισμού, Κομμουνισμού, Αναρχισμού, Αυτονομίας, Φεμινισμού και Οικολογίας.

Στοχεύουμε σε όλα όσα εσύ καταπρόδωσες:
• Απελευθέρωση της Κύπρου από την εξουσία του Κεφαλαίου και από την αυταρχική μορφή του Κράτους. Αντικατάσταση των με νέους και αρχαίους κοινωνικούς θεσμούς και συλλογικές οντότητες που αρμόζουν στον πολιτισμό μας και στην κοινωνική μας πραγματικότητα, αξιοποιώντας στοιχεία από ολόκληρο το φάσμα της κοινωνικής και πολιτικής μας εξέλιξης που κυμαίνονται ιστορικά από τις πρωτο-Μητριαρχικές κοινοβιακές δομές και την Εκκλησία του Δήμου μέχρι και ως τις σύγχρονες μορφές του Κράτους ευημερίας, και τις οντότητες της μετα-καπιταλιστικής Αυτονομούμενης κοινωνίας.  

Στην πράξη, τούτα συνεπάγονται αντικατάσταση του Κεφαλαίου και Κράτους και αναδόμηση των μορφών ιδιοκτησίας και διοίκησης του τόπου με αφοσίωση στις αρχές της κοινοκτημοσύνης και λαϊκής εξουσίας, με σχήματα συλλογικής αυτοδιοίκησης και άμεσης δημοκρατίας εδραιωμένα σε όλα τα βήματα της ζωής: στους χώρους εργασίας, στις γειτονιές και κοινότητες, στις ένοπλες δυνάμεις και τα σχολεία μέσω Συμβουλίων Αυτοδιοίκησης δικτυωμένων κλιμακωτά σε όλα τα στρώματα και βαθμίδες της κοινωνικής οργάνωσης από τη βάση μέχρι και τους ανώτατους σχηματισμούς και ανώτατα αξιώματα.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net





Μακάρι να ήταν Κομμουνιστής


2 Δεκεμβρίου, 2008



Υποστηρίζω και αγκαλιάζω ολόθερμα τις δηλώσεις του Πρόεδρου Χριστόφια που έκαμε στη Ρωσία σε σχέση με την συμμετοχή της Κύπρου στο ΝΑΤΟ, όπου είπε πως η Κύπρος "δεν είναι συνδεδεμένη και δεν θα συνδεθεί με το ΝΑΤΟ, τουλάχιστον όσο κυβερνά η δική μου κυβέρνηση και θέλω να πιστεύω και οι επόμενες κυβερνήσεις".

Η δήλωση του είναι ένα από τα λίγα και ορθά πράματα που έπραξε επί της Προεδρίας του.
*

Ποιά άλλη δήλωση σε σχέση με το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να είναι ορθή και έντιμη μες την περίοδο που διανύουμε ενόσο η Κύπρος κατέχεται στρατιωτικά από δύο χώρες του ΝΑΤΟ και συνεχίζει να υπόκειται συστηματικά σε εθνοκάθαρση και υποδούλωση σε εκείνες τις δυνάμεις;

Η δήλωση του Πρόεδρου πυροδότησε πολυάριθμες και ανόητες αντιδράσεις από διάφορους εκπροσώπους του ίδιου Κατεστημένου στο οποίο και ο ίδιος ανήκει - μερικές από τις πιό επικίνδυνες και ανεύθυνες τέτοιες αντιδράσεις παρατίθενται στο τέλος τούτου του κειμένου γιά την ανάγνωση και κριτική σας απόλαυση. Οι διαφωνούντες με τον Πρόεδρο συγγραφείς των άρθρων παραμένουν παγιδευμένοι στη δεκαετία του 1950 με την κοσμοθεώρηση που χάραξε ίσως ανεξίτηλα στα μυαλά τους ο τότε Αρχηγός των Χερσαίων Δυνάμεων Διανόησης και Πάσης Ιδεολόγησης J. Edgar Hoover, πρώτος Διοικητής της FBI των ΗΠΑ.

Μακάρι όμως να ήταν αλήθεια αυτά που λέει ο κος Πρόεδρος!
Μακάρι οι αντιδρούντες που τον κατηγορούν για προσκόλληση σε "εφηβειακό" και "νεανικό" Κομμουνισμό να είχαν δίκαιο! Οι κατήγοροι του όμως, ψεύδονται, ενώ οι ίδιοι ουδέποτε εξέτασαν τον δικό τους γελειογραφικό και φανατικό αντι-κομμουνισμό που τροφοδοτεί τις αντιδράσεις των εναντίον του Προέδρου. Μιλούν ως εκ καρικατούρας εκπορευόμενοι.

Μακάρι να ήταν αληθινός Κομμουνιστής ο Πρόεδρος της Κύπρου!
Μακάρι να του άξιζαν οι ανόητες κατηγορίες που εκτοξεύονται εναντίον του.

Αλλά ο κος Χριστόφιας ψεύδεται γιά την αντι-Νατοϊκή του στάση. Η Κυβέρνηση που ενθρόνησε το ΑΚΕΛ με προκαθήμενο τον Τάσσο Παπαδόπουλο συνεργάστηκε έμπρακτα και στενότατα με τις δυνάμεις του Ιμπεριαλισμού μέχρι και την ενθρόνηση του νυν Προέδρου. Και συνεχίζει η Κυβέρνηση να συνεργάζεται μαζί τους ως σήμερα.

Οι διευκολύνσεις που παρείχαν και συνεχίζουν να παρέχουν στις στρατιωτικές δυνάμεις του Ιμπεριαλικού Άξονα γιά τις επιδρομές και εισβολές εναντίον των γειτόνων μας στο Αφγανιστάν και Ιράκ μήπως δεν μας καθιστούν προέκταση του ΝΑΤΟ; Τι άλλο συνιστούν οι παροχές πρόσβασης σε αεροδρόμια, λιμάνια, αυτοκινητόδρομους, μπύρες και διασκέδαση, τροφοδοσία, ανεφοδιασμό, καύσιμα, και σεξουαλικές υπηρεσίες γιά τις στρατιές των "Σταυροφόρων" που παν κι ' έρχονται διερχόμενοι την Κύπρο σφάζοντας τους γειτόνους μας;

Οι διευκολύνσεις που παρέχει η Κυβέρνηση στο Διεθνές Παρακράτος με τις μυστικές πτήσεις βασανιστηρίων ("Special Rendition" τις λέει η Κυρία Κοντολίζα, ή όπως λέμε στην Εντός των Τειχών Λευκωσία, "άψαν τα σπέσιαλ") - τις πτήσεις με την γνώση και την άδεια της Κυβέρνησης μας διήρχοντο και συνεχίζουν να διέρχονται των αεροδρομίων και αεροδιαδρόμων της Κύπρου - από και προς τις κρυφές φυλακές των δυνάμεων του ΝΑΤΟ όπου άγνωστοι αριθμοί παντελώς αθώων ατόμων υποβάλλονται σε συστηματική φρίκη ...μήπως δεν μας καθιστούν προέκταση του ΝΑΤΟ; Ή τάχατες αποτελούν έμπρακτη σοσιαλιστική Διεθνιστική αλληλεγγύη;

Η απόφαση και ανακοίνωση της Κυβέρνησης του ΑΚΕΛ που "χάρισε" (ακύρωσε) τα χρέη που οφείλει στην Κύπρο η Κατοχική Κυβέρνηση των ΗΠΑ στο Ιράκ τί άλλο ήταν παρά οικονομική και διπλωματική στήριξη του ΝΑΤΟϊκού Ιμπεριαλισμού; Όταν η ψευδο-σοσιαλιστική Κυβέρνηση της Κύπρου έκαμε εκείνο το βήμα ήταν μόνο η ΤΕΤΑΡΤΗ χώρα στον κόσμο που ακύρωσε τα χρέη γιά να κάμει χάρη στα ανδρείκελα της Κατοχικής Κυβέρνησης των ΗΠΑ στο Ιράκ. Πρώτη και καλύτερη ακύρωσε τα χρέη η κύρια δύναμη κατοχής, η Κυβέρνηση των ΗΠΑ, και μετά ακολούθησαν η Μάλτα, η Σλοβακία, και αμέσως μετά η Κύπρος. Ουδεμία άλλη χώρα στον κόσμο - ούτε καν οι άλλες δυνάμεις Κατοχής όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς, κ.α, - διανοήθηκαν τέτοιο βήμα. Μιά τέτοια πράξη μήπως δεν μας καθιστά προκεχωρημένο φυλάκιο του ΝΑΤΟϊκού Ιμπεριαλισμού;

Η Κυβέρνηση Κύπρου υπέγραψε Σύμφωνο Ασφαλείας με το Πεντάγωνο με βάση του οποίου παρέχεται ιδεολογική προκάλυψη γιά παρεμβατικές και παράνομες πράξεις επιβολής "αστυνόμευσης" εκ μέρους των ισχυρών στα Διεθνή Ύδατα, παρέχοντας "αμοιβαία κατανόηση" όταν οι χώρες-μέλη του Συμφώνου επιβάλλουν διά της βίας νηοψίες σε "ύποπτα" σκάφη, προβαίνοντας μέχρι και σε κατάσχεση σκαφών. Όταν η ψευδο-σοσιαλιστική Κυβέρνηση της Κύπρου υπέγραψε τού'ν το Σύμφωνο με το Πεντάγωνο με πρόφαση την "καταπολέμηση της τρομοκρατίας" (το Σύμφωνο ονομάζεται Proliferation Security Initiative), ήταν μόνο η ΠΕΜΠΤΗ χώρα στον κόσμο που έπερνε τέτοιο βήμα! Η Κύπρος ήταν ή ΜΟΝΗ χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τολμούσε κάτι τέτοιο. Όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ διαμαρτύροντο ότι το Σύμφωνο νομιμοποιεί την πειρατεία και παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο των Θαλασσών, επιβάλλοντας μιά χωρίς προηγούμενο επικυριαρχία των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ εφ' όλης της υδρογείου. Οι μόνες άλλες χώρες που έσπευσαν να υπογράψουν τέτοιο χαρτί με τους Πειρατές της Γής πρίν από την Κύπρο ήταν οι "τρομεροί διεθνείς παράγοντες" Λιβηρία, Παναμάς, τα Νησιά Μάρσαλ, και η Κροατία. Και εσύ μικρούλα Κύπρος τί γυρεύεις μες τα σπαρτά; "Πού πας να γλείψεις;" λέει η λαϊκή φωνή.

Είμαστε, ή δεν είμαστε με τέτοιες πράξεις μιά διεθνής προέκταση - και μάλιστα πρωτοποριακής εμβέλειας - των δυνάμεων του ΝΑΤΟ;

Όλα τα μέλη της ανατρεπτικής και εναλλακτικής κοινότητας στην Κύπρο, μαζί με τις διάφορες εξωκοινοβουλευτικές ριζοσπαστικές και σοσιαλιστικές οργανώσεις γνωρίζουμε από πρώτο χέρι το πόσο σκληρά εργάζεται η ηγεσία του ΑΚΕΛ γιά να τορπιλλίζει ή και να καπελλώνει τις αντι-Ιμπεριαλιστικές αντι-ΝΑΤΟϊκές εκδηλώσεις κάθε χρόνο στο νησί. Μέχρι και συλλήψεις με ψευδείς κατηγορίες και παράνομες επιθέσεις βίας εναντίον παντελώς ειρηνικών διαδηλωτών έχει επιστρατεύσει η "πολιτική αστυνομία" εναντίον μας στις προσπάθειες της να καταστείλει κάθε ουσιαστική και αυτόνομη διαμαρτυρία εναντίον του Ιμπεριαλισμού, με αποτέλεσμα να τρέχουμε χρόνια στα Δικαστήρια γιά τις δίκες αγνών αγωνιστών και ακόμα να μην προφταίνουμε.

Τουλάχιστον δύο-τρείς φορές κάθε χρόνο από το 2002 ως σήμερα η κομματική ηγεσία του ΑΚΕΛ έμμεσα και άμεσα μας στέλλει μήνυμα πως οι αυτόνομες πολιτικές κινητοποιήσεις ενάντια στις Βάσεις του ΝΑΤΟ θα παταχθούν. Ή πως "δεν είναι τώρα ο καιρός" γιά τέτοιες κινητοποιήσεις.

Και όλοι γνωρίζουμε πως τα συνδικάτα και οργανώσεις των εργαζομένων στις Βάσεις του ΝΑΤΟ ελέγχονται από την ηγεσία του κόμματος. Παρ' όλο που πολλές φορές το ζητήσαμε, αλλά και αυτεπάγγελτα το ζήτησαν και από μόνοι τους οι εργαζόμενοι στις Βάσεις, το κόμμα ΑΡΝΗΘΗΚΕ επανειλημμένα να εγκρίνει ή να οργανώσει απεργία διαμαρτυρίας στις Βάσεις - ούτε έστω και συμβολική απεργία μιάς ώρας!

Η "ταξική αρμονία" που επιβάλλει και επιφέρει με διάφορα τεχνάσματα η ηγεσία του κόμματος φροντίζει ώστε οι Βάσεις του ΝΑΤΟ να λειτουργούν απρόσκοπτα κάθε λεπτό 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς κανένα πολιτικό, διπλωματικό, στρατιωτικό ή εργασιακό εμπόδιο στην επιφρούρηση και επιβολή της παρουσίας του ΝΑΤΟϊκού Άξονος στην Μέση Ανατολή.

Τι λέει λοιπόν ο κος Πρόεδρος πως η Κύπρος "δεν είναι συνδεδεμένη και δεν θα συνδεθεί με το ΝΑΤΟ, τουλάχιστον όσο κυβερνά η δική μου κυβέρνηση"; Γιατί τόσα ψέματα; Υπάρχει σοσιαλιστής, κομμουνιστής, αναρχικός στην Κύπρο που τα ακούει και δεν εκούφανε ακόμα ο σπόρος του;

Θα μπορούσε τουλάχιστον να μείνει σιωπηλός ο κος Πρόεδρος. Το να λέω κάτι ορθόν τη στιγμή που συνειδητά και με κάθε επίγνωση οι πράξεις μου αποτελούν απόλυτη παραβίαση των λόγων μου και των ισχυρισμών μου είναι ...τουλάχιστον ανέντιμο.

Οι διαφωνούντες με τον Πρόεδρο λεν πως θα έπρεπε να συνεργάζεται πιό στενά με το ΝΑΤΟ, ή τουλάχιστον να "μην παρασύρεται από την κομμουνιστική του ιδεολογία" και "να μην εναντιώνεται τόσο προκλητικά" στο ΝΑΤΟ. Εμείς λέμε πως ήδη ο Πρόεδρος Χριστόφιας είναι επικίνδυνα στενός και οικείος συνεργάτης του ΝΑΤΟ και πως ο κος Πρόεδρος ψεύδεται, ενώ οι κριτές του παραλογίζονται μες την αντι-κομμουνιστική τους φιλο-ΝΑΤΟϊκή μέθη.

Έτσι κινείται ο δημόσιος διάλογος στην Κύπρο, ανάμεσα σε δύο πόλους: οι Κυβερνώντες κολυμπούν μες τα συνθηματικά ψέμματα, οι διαφωνούντες κολυμπούν μες τις παραισθήσεις "πολιτικής ανάλυσης".

Οι διαφωνούντες βέβαια έχουν έτοιμη την εκλογίκευση της στάσης τους: προβάλλουν την ιδέα πως αν η Κυβέρνηση της Κύπρου γλύψει ακόμα καλύτερα τους γλουτούς και ακόμα πιό βαθειά τον πρωκτό του Ιμπεριαλισμού, τότε το ΝΑΤΟ θα σώσει την Κύπρο. Ξεχνούν - ή θέλουν να ξεχνούν - πως "ΝΑΤΟ" συν το "Θα... και θά..." που αρθρώνουν αθυρόστομα οι πολιτικάντιδες μας σ' όλες τις προεκλογικές , ένα και μόνο σύνθετο παράγουν: ΘάΝΑΤΟ.

Γιατί τόσα ψέματα εκ μέρους του Προέδρου; Γιατί τόσα ψέματα εκ μέρους των κριτών του; Έχουν όλοι τους χάσει κάθε μέτρο συνέπειας πλέον; Τι παιγνίδια χειραγώγησης παίζονται εις βάρους του λαού μας πάλι;

Έχουμε στα χωριά της Κύπρου μιά φράση που χρησιμοποιείτο από πολύ παλιά και που έκφραζε με κάποια ευγένεια, κάποτε σαν συμβουλή, κάποτε και ως επίπληξη, εκείνο που θα έπρεπε να κάμει ο Πρόεδρος αν ήθελε να τηρήσει τουλάχιστον το πρόσχημα της "αντι-ΝΑΤΟϊκής" του στάσης. Η φράση είναι "κρύψε". "Άτε, κρύψε".

Εκείνη η ευγενής φράση σήμερα έχει αντικατασταθεί από το "Σκάσε".
Το οποίον ισχύει και γιά τους άδικους και γελοιογραφικούς αντι-κομμουνιστές κατήγορους του Προέδρου.

Πέτρος Ευδόκας petros@cyprus-org.net,
μέλος της Ενδο~Μήδεια /Cyprus IndyMedia
~~~~~~~~~~~~~~~


Σημειώσεις, Πηγές, Προεκτάσεις

Άρθρα των διαφωνούντων - μπορεί σε πολλά άλλα θέματα να κατέχουν μιά έντιμη ορθότητα, αλλά η στάση τους επί του παρόντος είναι πολύ λυπηρή:

ΤΑΚΗΣ ΕΥΔΟΚΑΣ: Πολιτικό ατόπημα
http://www.sigmalive.com/archive/simerini/analiseis/politics/91508

Ανυπόγραφο άρθρο από την Σύνταξη της Σημερινής (είναι μήπως του Σ.Ι.;)
"Η Κύπρος ανήκει, είτε αρέσει στον Δ. Χριστόφια είτε όχι, στη σφαίρα επιρροής του ΝΑΤΟ. Είναι, ουσιαστικά, ΝΑΤΟ....":
Ο Χριστόφιας και το ΝΑΤΟ
http://www.sigmalive.com/archive/simerini/columns/thesi/88515


Cyprus Cancels 100% of Its Iraqi Debt
http://news.pseka.net/index.php?module=article&id=5741

Proliferation Security Initiative Ship Boarding Agreement with Cyprus
https://web.archive.org/web/20180615185636/https://www.state.gov/t/isn/trty/50274.htm
και
The Proliferation Security Initiative
http://www.cyprusembassy.net/home/index.php?module=page&cid=1003


"J. Edgar Hoover was the first Director of the Federal Bureau of Investigation (FBI) of the United States":
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=J._Edgar_Hoover&oldid=255095019

■ Όσοι θέλουν να κατανοήσουν τις καταβολές των ιδεολογικών αρχέτυπων και παραμέτρων του αμετανόητου και φανατικού αντι-κομμουνισμού θά 'βρουν άπειρα οικεία στοιχεία - κουφά και ανεκδιήγητα - "πράματα και θά'ματα" στο βιβλίο:
"Masters of Deceit: The Story of Communism in America and how to Fight it" by John Edgar Hoover, 1958
http://books.google.com/books?id=U503AAAAIAAJ&q=&pgis=1

http://petros-evdokas.cyprus-org.net/

http://petros-evdokas.cyprus-org.net/Another-sort-of-Introduction.html

* * *
Αρχική δημοσίευση του άρθρου έγινε στό:
http://israel.indymedia.org/newswire/display/9886/index.php

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Friday, 20 April 2012

Ουδείς Κίνδυνος από την Τουρκία


Το νέο μας άρθρο:


Ουδείς Κίνδυνος από την Τουρκία
http://cyprus.indymedia.org/node/4563

Sunday, 1 April 2012

Η Πρώτη Συνεδρία του Νέου Υπουργικού Συμβουλίου

Η Πρώτη Συνεδρία του Νέου Υπουργικού Συμβουλίου
http://cyprus.indymedia.org/node/3956

* * *

Friday, 6 January 2012

Επενδύσεις, Ήθος και Αληθινές Ανάγκες

του Πανίκου Νεοκλέους, neopana@cytanet.com.cy

Γράφει ο Αριστερός πατριώτης και διεθνιστής συγγραφέας Πανίκος Νεοκλέους, πρώην ΑΚΕΛικός. Ακολουθούν μερικά σχόλια και παραπομπές.

ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
του Πανίκου Νεοκλέους, neopana@cytanet.com.cy

Αμέσως μετά την εξαγγελία του Προέδρου για το φυσικό αέριο, ήρθε η και η δήλωση του Υπουργού Οικονομικών κ. Κίκη Καζαμία ο οποίος σε σχετική ερώτηση για τις ξένες επενδύσεις στην Κύπρο, με εμφανή ικανοποίηση, μας ανακοίνωσε ότι, είχε ήδη επαφές με πολυεκατομμυριούχο Αμερικανό ο οποίος ενδιαφέρεται να κάνει επενδύσεις στην Κύπρο και μάλιστα πολύ μεγαλύτερες από αυτή του Κατάρ. Δεν παρέλειψε ο κ. Υπουργός να μας αναφέρει και για το μεγάλο καζίνο το οποίο ο Αμερικανός προγραμματίζει να κάνει.

Η αναφορά μου γίνεται για να προβληματίσει κυρίως τα ΕΔΟΝόπουλα. Η πλειοψηφία των νέων άνω των 18 χρόνων θα θυμούνται τα κύρια συνθήματα της ηγεσίας του ΑΚΕΛ και της ΕΔΟΝ πριν λίγα μόλις χρόνια (ΝΑΤΟ, ΣΙΑ, ΠΡΟΔΟΣΙΑ – ΕΞΩ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ, ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ ….. και άλλα παρόμοια). Τώρα, τι έχει συμβεί και οι ίδιοι άνθρωποι με τόση περηφάνια μας ανακοινώνουν τις δικές τους συμφωνίες για επενδύσεις Αμερικανών στην Κύπρο; Μέσα στα κομμουνιστικά "Ευαγγέλια" των Μαρξ, Έγκελς και Λένιν, γράφει μήπως ότι, όταν οι κομμουνιστές γίνουν κυβέρνηση, τότε οι Αμερικανοί και οι σιωνιστές μετατρέπονται σε προοδευτικές δυνάμεις; Τώρα θα μου πούνε ότι, το επιβάλλει το Εθνικό Συμφέρον. Μα και τότε το Εθνικό Συμφέρον επέβαλλε ακριβώς τα ίδια πράγματα, αλλά τότε ο σκοπός – κοινώς εξουσία - αγίαζε τα… γένια τους.

Κάποτε πέρασα και εγώ από τις τάξεις της ΕΔΟΝ. Κάποτε έλεγαν και σε μένα για το θαύμα του κομμουνισμού και τότε το πίστευα, μέχρι που πήγα για σπουδές στην τότε Σοβιετική Ένωση. Λίγους μήνες μετά, διαπίστωσα με τα ίδια μου τα μάτια, τόσο την ουτοπία του συστήματος όσο και τα μεγάλα ψέματα με τα οποία, οι προκάτοχοι των σημερινών κυβερνώντων μου είχαν γεμίσει τα μυαλά.

Το αποτέλεσμα είναι σήμερα γνωστό. Παταγώδης αποτυχία και κατάρρευση του συστήματος, με αποτέλεσμα όλες τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και όχι μόνο, να κυβερνούν εκατομμυριούχοι – τα παιδιά των πρώην κομμουνιστών. Ένας κομμουνιστής εργάτης δεν μπορούσε να περάσει στα χέρια του τις τεράστιες περιουσίες της τότε Σοβιετικής Ένωσης. Αυτές πέρασαν στα χέρια των τότε διευθυντών, οι οποίοι "κατά σύμπτωση" ήταν ανώτερα και ανώτατα στελέχη του τότε κομμουνιστικού κόμματος και σημερινοί πολυεκατομμυριούχοι.

Αγαπημένοι μου πρώην συναγωνιστές και σύντροφοι. Μπήκατε ποτέ σε σπίτι κάποιου από τα ανώτερα στελέχη είτε της κυβέρνησης είτε του κόμματος σας; Είδατε πολλούς από αυτούς να κυκλοφορούν με αυτοκίνητα κάτω των €30.000; Είδατε πολλά από τα ανώτερα στελέχη του κόμματος σας, εκτός από τις προεκλογικές περιόδους, να πίνουν καφέ σε "κοινά" καφενεία;

Πανίκος Νεοκλέους (συγγραφέας)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Οι Ορθές και Απαραίτητες Επενδύσεις

Ορθά επισημαίνει ο συναγωνιστής Πανίκος πως οι επενδύσεις σε καζίνα, σε πολυτελείς μονάδες διασκέδασης για τους πλούσιους και άλλες χρηματοπιστωτικές "ανακατωσούρες" που αφορούν μόνο μεγαλοκεφαλαιούχους, είναι όχι μόνο σπάταλες, αντιδεοντολογικές και ανήθικες, αλλά αντιβαίνουν στις ΒΑΣΙΚΕΣ αρχές κάθε οικονομικής αντίληψης, είτε αυτή προέρχεται από την πτέρυγα του Κεφαλαίου, είτε από την πτέρυγα του Σοσιαλισμού. Οποιαδήποτε οικονομική κίνηση που ΔΕΝ εμπεριέχει αύξηση της αληθινής παραγωγής προσανατολισμένη στις ανάγκες των εργαζόμενων τάξεων οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε οικονομική κρίση, σε χρηματοπιστωτική κρίση, σε αύξηση της ανεργίας, του τιμάριθμου και σε αυξανόμενη εξάρτησης του λαού μας από ξένα Κεφάλαια για το κάθε τι.

Όλοι όσοι κατέχουν οικονομική γνώση συμφωνούν πως η οικονομία της Κύπρου χρειάζεται ΠΡΩΤΙΣΤΑ επενδύσεις που στοχεύουν στην αυτάρκεια μας, δηλαδή στην αύξηση της τοπικής παραγωγής τροφών, ρούχων, φαρμάκων, καυσίμων, απλών εργαλείων και μηχανών, δομικών υλικών, κ.ο.κ. Πάνω απ' όλα προέχουν οι επενδύσεις στην Παιδεία, Υγεία και Άμυνα.

Έχουμε γράψει πολλές φορές για τα θέματα. Εκθέτουμε μέρος του σκεπτικού μας στην οικονομική ανάλυση που βρίσκεται στο άρθρο μας με τίτλο:
"Χίλια ΝΑΙ στη Φορολόγηση του Πλούτου"
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/12/blog-post_11.html
Και έχουμε δημοσιεύσει ένα αρκετά περιεκτικό και αναλυτικό κατάλογο βημάτων και μέτρων που αποτελούν στοιχεία μιας απαιτούμενης προσέγγισης προς την οικονομία αν θα δούμε κάποτε "άσπρη μέρα":
Οικονομία
http://filiki.etaireia.org/ergasies.html#oikonomia
Ακόμα και το ΑΚΕΛ προσποιείται πως συμφωνεί μαζί μας! Διαβάστε το μακροσκελές έγγραφο με τίτλο
"ΘΕΣΕΙΣ της Κεντρκής Επιτροπής ΑΚΕΛ προς το 21ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ"
http://www.akel.org.cy/media/sunedria/theseiskeakel21syn.pdf
Στο κεφάλαιο τους με τίτλο Οικονομία (σελίς 25) θα δείτε πράματα και θάματα! Μέχρι και "απεξάρτηση της ανάπτυξης από τον ευάλωτο τομέα του τουρισμού" υπόσχονται πως θα διεκδικήσουν. Είναι όλα ψέμματα, ψέμματα, ψέμματα...

Πολύ ορθά επισημαίνει ο Πανίκος Νεοκλέους πως ένα κόμμα του οποίου η ηγεσία έχει συνταυτιστεί πλήρως με το άππωμα του νεοκύπριου νεόπλουτου και με τον σταλινικό αυταρχισμό, δεν έχει - και δεν μπορεί πλέον να έχει - ούτε ιερό ούτε όσιο. Έχουν γράψει τον Σοσιαλισμό στα ακατανόμαστα όργανα που βρίσκονται ανάμεσα στα σκέλια τους.

Έχουν μετατρέψει σε επιστήμη το να φωνάζουν κάποια ορθά συνθήματα και να πράττουν διαρκώς το αντίθετο.

Το πρόβλημα μας όμως είναι πολύ χειρότερο και αφορά όχι το τι κάμνουν ή δεν κάμνουν εκείνοι, αλλά το πως κινούμαστε και πράττουμε εμείς. Εμείς, συλλογικά και αυτο-οργανωμένα, πως κινούμαστε ώστε να υλοποιηθεί ένα τέτοιο οικονομικο-πολιτικό πρόγραμμα;

Ομάδα Σύνταξης,
Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia
~~~~~~~~~~~~~~

ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΗΤΑΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2008/12/blog-post.html

Που είναι ο Σοσιαλισμός; Που είναι η Δημοκρατία;
του Πανίκκου Νεοκλέους
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/12/blog-post_29.html

Περισσότερα για τον συγγραφέα:
Ο Πανίκος Νεοκλέους συμμετείχε μαζί μας στις λαϊκές κινητοποιήσεις των Αγανακτισμένων στις εκδηλώσεις των 100 ημερών μπροστά από το Προεδρικό. Έχει γράψει το "ΑΓΝΟΗΘΕΝΤΕΣ 1974" και "ΜΝΗΜΕΣ". Υποστηρίζει, όπως και εμείς, την ορθή συμφιλίωση και επανένωση με τους ΤουρκοΚύπριους σε κλίμα δικαιοσύνης και ειρήνης.

Ομιλία του Πανίκου Νεοκλέους στη μεγαλειώδη διαδήλωση της 12ης Σεπτεμβρίου στο Προεδρικό:
http://vimeo.com/29179569

Κόλακες και Βρυκόλακες
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/07/blog-post_28.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thursday, 29 December 2011

Που είναι ο Σοσιαλισμός; Που είναι η Δημοκρατία;

του Πανίκκου Νεοκλέους, neopana@cytanet.com.cy

Ο Αριστερός πατριώτης και διεθνιστής συγγραφέας Πανίκος Νεοκλέους, πρώην ΑΚΕΛικός κατακεραυνώνει τον Πρόεδρο



ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ
του Πανίκκου Νεοκλέους, neopana@cytanet.com.cy

Δεν άντεξε ο Πρόεδρος Χριστόφιας και ανήμερα των Χριστουγέννων, αντί ευχών, μας ανήγγειλε ότι είναι πολύ ικανοποιημένος από τη διακυβέρνηση του των τελευταίων τεσσάρων χρόνων. Αφού ούτε τα ΕΔΟΝόπουλα δεν τόλμησαν να πουν κάτι τέτοιο, το είπε τελικά μόνος του.

Που ζείτε κύριε Χριστόφια; Κατεβήκατε μια μέρα κάτω στον κόσμο να δείτε πως ζουν οι απλοί πολίτες της χώρας που κυβερνάτε; Φαίνεται ότι επισκέπτεστε μόνο τους νεόπλουτους, πολυεκατομμυριούχους φίλους σας.

Διάβασα πρόσφατα ότι οι δαπάνες μόνο για το προεδρικό σας αεροπλάνο ξεπερνούν τις €700000 το χρόνο. Πόσα στοιχίζουν οι δεκάδες θωρακισμένες λιμουζίνες σας; Πόσα στοιχίζουν τα λουκούλια γεύματα που συχνά οργανώνετε;

Δεν θα αναφερθώ στο περιβόητο ΟΧΙ σας, για να τσιμεντώσετε το ΝΑΙ. Μια επίσκεψη σας με ανοικτά τα μάτια στα κατεχόμενα, ΙΣΩΣ σας πείσει για το τι έχετε κάνει στο εθνικό θέμα στα τέσσερα χρόνια της διακυβέρνησης σας. Κάτι ανάλογο θα διαπιστώσετε κάνοντας μια επίσκεψη με ανοιχτά τα μάτια στις πόλεις. Σε κάθε δρόμο θα δείτε πολλές ταμπέλες ‘’ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ’’. Αυτή είναι μόνο η αρχή της τραγωδίας της τετραετούς διακυβέρνησης σας.

Την ίδια άποψη με εσάς είχε κάποτε και ο ‘’μεγάλος’’ δάσκαλος σας, ηγέτης της άλλοτε κραταιάς Σοβιετικής Ένωσης, Λεονίντ Μπρέζνιεφ. Τότε που και εσείς φοιτούσατε εκεί, ο Μπρέζνιεφ, κλεισμένος στο Κρεμλίνο, όπως και εσείς τώρα κλεισμένος στο Προεδρικό, δε ήξερε ότι ο λαός λιμοκτονούσε και στέναζε κάτω από τη φασιστική διακυβέρνηση του.

Τότε, εγώ έλεγα ότι όχι μόνο κομμουνισμός δεν υπήρχε στην Σοβιετική Ένωση, αλλά ούτε καν Σοσιαλισμός δεν υπήρχε και προειδοποιούσα ότι, αν δεν αλλάξουν ριζικά κάποια πράγματα, το σύστημα θα κατέρρεε (αδιανόητο να λες τότε κάτι τέτοιο). Τότε, εσείς και κάποιοι άλλοι της παρέας σας, με κατηγορούσατε για αντιδραστικό. Τότε, εσείς και η παρέα σας δεν μπορούσατε να δείτε την πραγματικότητα ή δεν θέλατε να την παραδεχτείτε και υμνούσατε ένα Σταλινικό – Φασιστικό καθεστώς.

Τότε, ο Μπρέζνιεφ περιστοιχισμένος από κόλακες (τους σημερινούς πολυεκατομμυριούχους απογόνους των τότε κομμουνιστών), δεν μπορούσε να δει την πραγματικότητα.

Τώρα εσείς βλέπετε μια άριστη δική σας διακυβέρνηση. Νομίζω ότι θα ήταν σοφότερο να αφήσετε τους άλλους να κρίνουν τα έργα σας.

Πανίκκος Νεοκλέους
* * *

Περισσότερα για τον συγγραφέα:
Ο Πανίκκος Νεοκλέους συμμετείχε μαζί μας στις λαϊκές κινητοποιήσεις των Αγανακτισμένων στις εκδηλώσεις των 100 ημερών του φετεινού καμπροστά από το Προεδρικό. Έχει γράψει το "ΑΓΝΟΗΘΕΝΤΕΣ 1974" και "ΜΝΗΜΕΣ". Υποστηρίζει, όπως και εμείς, την ορθή συμφιλίωση και επανένωση με τους ΤουρκοΚύπριους σε κλίμα δικαιοσύνης και ειρήνης.

Ομιλία του Πανίκκου Νεοκλέους στη μεγαλειώδη διαδήλωση της 12ης Σεπτεμβρίου στο Προεδρικό:
http://vimeo.com/29179569

Κόλακες και Βρυκόλακες
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/07/blog-post_28.html

Πανίκος Νεοκλέους
http://agnoithentes1974.blogspot.com/

Του Λάζαρου Α. Μαύρου
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΙΚΟΥ ΝΕΟΚΛΕΟΥΣ
http://anaxfiles.blogspot.com/2009/07/1-9-7-4.html


~~~~~~~~~~~~

Saturday, 22 October 2011

Τρεις Νίκες - Πως θα τις αξιοποιήσουμε;

ο- Ο Δρόμος Εμπρός: Αυταρχισμός και Ηγεμονία, ή Αυτο-οργάνωση και Άμεση Δημοκρατία;

ο- 100 ημέρες αγώνων: Οι Επιτυχίες των Διαδηλωτών, και οι Κίνδυνοι Κατάρρευσης της Κίνησης


Τρεις νέες νίκες που πετύχαμε τις τελευταίες εβδομάδες προστίθενται τώρα στις επιτυχίες που απέδωσαν οι 100 ημέρες αγώνων του λαϊκού κινήματος και της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων. Μέσα στην κούραση και τον πυρετό των κινητοποιήσεων ξεχνούμε πως είναι δικές μας νίκες τούτα:
ο- Το Πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής (Πολυβίου) με την ολοκληρωτική απόδοση ευθυνών στον Πρόεδρο Χριστόφια και στον άμεσο του περίγυρο,
ο- Η ομόφωνη και αδιαμφισβήτητη απαίτηση από όλα τα κόμματα για παραίτηση του Προέδρου,
ο- Η ανακοίνωση από σημαντικό αριθμό καλλιτεχνών ότι δεν θα συμμετάσχουν στη Συναυλία του Αίσχους την ερχόμενη Δευτέρα προς υποστήριξη του ηθικά και πολιτικά έκπτωτου Προέδρου.
Όλα τα ανωτέρω επιτεύχθηκαν με σκληρή δουλειά και με αυτόνομες συλλογικές κινητοποιήσεις και πρωτοβουλίες από τους πολλούς συναγωνιστές, άτομα και οργανώσεις που συναποτελούμε το χαλαρό σχήμα της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων. Προστίθενται στις προηγούμενες και πολύ εντυπωσιακές μας νίκες.

Μέχρι πρόσφατα οι διαδηλώσεις μας είχαν επιτύχει:
ο- παραίτηση του Υπουργού Αμύνης και του Αρχηγού της ΕΦ (πριν καν φθάσουμε στην Πύλη του Προεδρικού!)
ο- παραίτηση του Υπουργού Εξωτερικών.
ο- αποκάλυψη του βάρβαρου και βίαιου κομματικού παρακράτους που σταθμεύει στο Προεδρικό.
ο- παραίτηση ακόμη δύο Υπουργών, μελών του συγκυβερνώντος ΔΗΚΟ.
ο- δηλώσεις από επώνυμους πολιτικούς για παραίτηση του Προέδρου.
ο- αποδοχή από το κυβερνών ΑΚΕΛ της ανάγκης για άμεσο ανασχηματισμό.
ο- παύση όλων των Υπουργών του ΑΚΕΛ από τον Πρόεδρο.
ο- παραδοχή από όλα τα κόμματα ότι η Κυβέρνηση και το κομματικό κατεστημένο διέρχονται βαθύτατη πολιτική κρίση.
ο- διορισμό ανεξάρτητης διερευνητικής επιτροπής, διεξαγωγή ανακρίσεων από Αστυνομία και Εισαγγελία.
Όλα επιτεύχθηκαν κατά γενική απαίτηση του λαού, που πίεσε τους κρατούντες και πέτυχε!


Πως Προχωρούμε;

Με την εκδήλωση της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων εμφανίστηκαν και δύο τελείως νέες για την Κύπρο ιστορικές καινοτομίες στην πολιτική μας ζωή: Αυτο-οργάνωση των πολιτών και Άμεση Δημοκρατία. Αυτές οι καινοτομίες ανήκουν σε ένα σύνολο αξιών και διαδικασιών που στη σύγχρονη εποχή καλλιεργούνται από την τοπική και διεθνή εναλλακτική~ανατρεπτική κοινότητα (το ευρύτερο Απελευθερωτικό Κίνημα), και αποτελούν ιστορικο-πολιτική συνέχεια της δημοκρατικής παράδοσης του Ελληνισμού από την αρχαιότητα που πηγάζουν από την Αγορά και την Εκκλησία του Δήμου.

Αυτά τα δύο νέα στοιχεία είναι που κατέστησαν την Κίνηση αγαπητή στον λαό που μπούκτησε από την παλαιο-Κομματική φεουδαρχία, και που έδωσαν στην Κίνηση την μαζική συμμετοχή, τον παλμό και μαχητικότητα, την ευελιξία και δημοκρατικότητα να υλοποιεί τις νίκες της. Το ότι ο λαός αγκάλιασε αξίες και διαδικασίες που ως πρόσφατα στην Κύπρο κατοικούσαν για δεκαετίες έξω από τον κύριο ρουν της συμβατικής ζωής σε μικρές ομάδες και δίκτυα πολιτικών πρωτοπόρων, δείχνει πως έφτασε η ώρα αυτών των αξιών, και πως άρχισαν να επηρεάζουν την πολιτική ζωή πολύ πέραν των μικρών ομάδων που καθεστωτικοί και εξουσιαστές μέχρι πρόσφατα βάπτιζαν απαξιωτικά ως "περιθωριακές".

Δεν είναι σύμπτωση το ότι η Κίνηση άρχισε να φθίνει σε μαζικότητα όταν τα δύο αυτά στοιχεία δημοκρατικότητας, η Άμεση Δημοκρατία και Αυτο-οργάνωση, άρχισαν να παραμερίζονται από την ανεπίσημη ηγεσία της Κίνησης.

Η επιτυχία μας Κίνησης βέβαια δεν κρίνεται μόνο από την μαζικότητα της. Είναι ένα μόνο στοιχείο ανάμεσα σε πολλά άλλα. Ούτε και υπάρχει οποιαδήποτε εγγύηση πως αν αποκατασταθούν τα στοιχεία δημοκρατικότητας θα αυξηθεί η μαζικότητα της Κίνησης. Έτερον εκάτερον.

Αλλά το σημαντικό είναι τούτο: χωρίς τα στοιχεία Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης, η Κίνηση μας ήδη άρχισε να κινείται προς το παλαιο-Κομματικό πρότυπο διοίκησης. Ένα σχήμα που αγνοεί τον λαό και όπου οι ηγέτες πράττουν κατά το δοκούν χωρίς να είναι υπόλογοι σε κανένα. Ένα σχήμα όπου το προεδρείο κάθεται από πάνω και απλώς εκδίδει διακηρύξεις με τις αποφάσεις του και οδηγίες προς τον λαό.

Τα εμβρυακά σχήματα συλλογικών διαδικασιών που μας ηλεκτροδότησαν και καθοδήγησαν στην αρχή της Κίνησης, όπου κάθε εθελοντής ήτο υπεύθυνος μέσα σ' ένα πλαίσιο συλλογικής αλληλεγγύης και αδελφικότητας να λογοδοτεί ως ενώπιος ενωπίω των άλλων συναγωνιστών, και όπου η συνεργασία ήτο βασισμένη στη διαφάνεια, τον διάλογο και την εμπιστοσύνη, έχουν πλέον παραμεριστεί.

Μέρος του προβλήματος είναι η απειρία το λαού μας στις λειτουργίες Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης, για το οποίο δεν φταίει κανείς. Η λύση στο πρόβλημα είναι απλώς το να καλλιεργήσουμε και να εμπεδώσουμε καλύτερα αυτές τις αξίες και διαδικασίες μες τον κόσμο μας, και να δώσουμε ευκαιρίες να εξασκηθούν οι εθελοντές μας σε τού'ν τον τρόπο συνεργασίας.

Αλλά η απειρία του κόσμου μας και κυρίως των εθελοντών μας, δεδομένης και της διαχρονικής εμπέδωσης αυταρχισμού και ατομικισμού στην κοινωνία μας από την εξουσία, δημιούργησε ένα πολιτικό κενό το οποίο έτυχε εκμετάλλευσης από διάφορους "παράγοντες" που έστω καλοπροαίρετα δυστυχώς λειτουργούν ακριβώς όπως τα κόμματα, ποδηγετώντας την Κίνηση με βάση όχι τις νέες αξίες που ανέδειξε ο λαός μέσα από την κινητοποίηση - τις αξίες της Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης - αλλά μέσα από εκείνο που ήδη είναι γνώριμο μέσα από τις καθημερινές αξίες της συμβατικής εξουσιαστικής κοινωνίας: αυταρχισμός, ηγεμονισμός, χειραγώγηση, κρυφές συμφωνίες, ατομικισμός, ασυνεννοησία, πρωτοβουλίες χωρίς συναίνεση, και "γινάτιν".

Δεδομένου ότι η παρούσα ηγεσία δεν εφήρμοσε τα πιο πάνω με μοχθηρία ή κακία, αλλά ότι επεκράτησαν λόγω απειρίας του κόσμου μας και λόγω της τάσης κάποιων να γλιστρούν και να παρασύρονται από μικρές δόσεις αλαζονείας ("μόνον εγώ ξέρω", "θα περάσει το δικό μου"....), όσον τραγικά και αν ακούονται τούτα... ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ.

Άλλωστε δεν φταιν τα άτομα που βρέθηκαν τώρα σε ηγετικά πόστα της Κίνησης ή σε κρίσιμα εθελοντικά καθήκοντα, για το ότι δεν είχαν καμιά προηγούμενη σχέση, συμμετοχή, ή προπαίδεια στις διαδικασίες του απελευθερωτικού κινήματος, ή της εναλλακτικής~ανατρεπτικής κοινότητας. Γι αυτό λέμε πως τα πράματα, με τη σωστή πολιτική παιδεία και με υπομονή και προθυμία ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ.

Διορθώνονται βέβαια, μόνο αν τα άτομα που είναι φορείς αυτών των τρόπων συμπεριφοράς και σκέψης είναι ικανοί και πρόθυμοι για ενδοσκόπηση και αλλαγή. Εμείς - μέχρι να αποδεικτεί το αντίθετο - πρέπει να θεωρούμε πως όλοι είναι πρόθυμοι. Το να θέλω να αλλάξω ώστε να γίνω αντάξιος των απελευθερωτικών αρχών που αγκαλιάζει ο λαός μας είναι γνώρισμα έντιμων και άξιων συναγωνιστών. Είναι αξιέπαινος προσωπικός πολιτικός στόχος και είναι καθήκον μας να υποστηρίξουμε όσους τον αγκαλιάζουν. Όλοι, ή οι πλείστοι που ενεπλάκησαν μέχρι τώρα στις οργανωτικές διαδικασίες της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων πρέπει να θεωρούνται ικανοί για τέτοιες αλλαγές. Το αν είναι πρόθυμοι όμως μόνο οι ίδιοι μπορούν να το δείξουν.



Απαραίτητα Στοιχεία της Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης

Η εμπιστοσύνη και ενότητα των διαδηλωτών και ανάμεσα στους εθελοντές συνεχίζει να στηρίζεται σε συμφωνίες που συνεχίζουν να ισχύουν και τις οποίες τιμούμε:
ο- δεν είναι ανεκτή καμιά ηγεμονική παρέμβαση ή έλεγχος των εκδηλώσεων μας από οποιοδήποτε κόμμα,
ο- δεν έχουμε συντονιστική επιτροπή, ούτε και "ηγέτες",
ο- οι συνεργασίες μας βασίζονται στην εθελοντική προσφορά, τη διαφάνεια και ενημέρωση, και την απόλυτη ισότητα μεταξύ των εθελοντών.
Αν θα γίνουν αλλαγές, για παράδειγμα αν θα δημιουργηθεί κάποια συντονιστική επιτροπή, θα πρέπει να διασφαλιστούν δημοκρατικές διαδικασίες.

Τα συλλογικά μας σώματα διακρίνονται κυρίως σε μεγάλες και μικρές οντότητες, το κάθε ένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες σε στοιχεία δημοκρατικότητας. Αποτελούν τα πεδία όπου μπορούμε - και πρέπει - να αρχίσουμε να καλλιεργούμε ξανά τα στοιχεία που είχαμε αρχίσει να θεμελιώνουμε στις αρχές της Κίνησης.

Μεγάλες Συλλογικές Οντότητες:
Διαδηλώσεις, Συγκεντρώσεις, Καταλήψεις, Γενική Συνέλευση Διαδηλωτών

Στις μεγάλες συγκεντρώσεις υπάρχει η ολομέλεια των διαδηλωτών, όπου και πέφτει στους ώμους μας η ευθύνη για διαφύλαξη και περιφρούρηση των στοιχείων της Άμεσης Δημοκρατίας. Η Αγορά και η ανοικτή Γενική Συνέλευση συνθέτουν την Εκκλησία του Δήμου, όπου μπορούν όλα τα άτομα να μιλήσουν από ένα ανοικτό βήμα, να απευθυνθούν στον κόσμο για θέματα και προτάσεις που αφορούν όλους, όπως για παράδειγμα προτάσεις για δράσεις, εκδηλώσεις και ψηφίσματα. Και να ληφθούν ομαδικές αποφάσεις από το πλήθος.

Ο βαθμός δημοκρατικότητας μας φαίνεται από το πόσο ευγενική, σεβάσμια και ανεκτική είναι η Γενική Συνέλευση στο να εισακουστούν προσφωνήσεις από άτομα που είναι άπειρα στις ομιλίες, ή άτομα που συχνά περιθωριοποιούνται, στοχοθετούνται, εξωστρακίζονται, χλευάζονται ή αποθαρρύνονται να συμμετέχουν στα κοινά μέσα από τους συμβατικούς θεσμούς.

Με το ανοικτό μικρόφωνο και τις προτάσεις προς το πλήθος, ο κόσμος βρίσκει τρόπους να εκφράσει την συμφωνία ή αποδοκιμασία του. Με την εξοικείωση προς το σχήμα, και με τον καιρό, δημιουργείται ένα νέο είδος δημόσιου διάλογου, νέο κλίμα λαϊκής συναίνεσης και συλλογικής σύγκλισης, δηλαδή του "τι είναι γενικά αποδεκτόν".

Μικρές Συλλογικές Οντότητες:
Οργανωτικές συναντήσεις εθελοντών, Συναντήσεις ομάδων εργασίας, Γενική Συνέλευση Εθελοντών

Απαραίτητα στοιχεία στα οποία χρειάζεται να δώσουμε σημασία είναι ο χώρος, ο διάλογος, οι διαδικασίες της συνάντησης, οι αποφάσεις, η εναλλαξιμότητα και η ανακλητότητα.

ο- Οι συναντήσεις γίνονται σε χώρους ελεύθερους από καπνό και από οτιδήποτε άλλο ενοχλεί ώστε να μπορούν τα άτομα να συμμετέχουν απερίσπαστα. Δηλαδή αποφεύγουμε χώρους με δυνατή μουσική, θόρυβο, φορητά τηλέφωνα, πρόσβαση από ανθρώπους που δεν ανήκουν εκεί, κοκ. Αν η συνάντηση θα έχει διάρκεια, προσυμφωνούνται διαλείμματα σε τακτικά διαστήματα για τις φυσικές ανάγκες όλων.

Προτιμούμε να καθόμαστε κυκλικά ώστε να μπορούμε όλοι να απευθυνόμαστε σε όλους. Έτσι διευκολύνεται και η κυκλική αντί η ιεραρχική ροή του διαλόγου.

ο- Διάλογος. Μιλούμε με σειρά ώστε να μπορούν να ακουστούν όλα τα άτομα χωρίς να διακόπτονται. Αποφεύγουμε το να σκαλώνει ο διάλογος σε ανταλλαγή μεταξύ μόνο δύο ή τριών ατόμων και οι άλλοι απλώς να μετατρέπονται σε θεατές.

ο- Αν υπάρχουν νέα πρόσωπα αρχίζουμε με σύντομες προσωπικές συστάσεις. Αν υπάρχουν πολλά άτομα, ή αν λόγω έντασης ή άλλων συνθηκών χρειάζεται συντονιστής, επιλέγουμε συντονιστή.

ο- Ενημέρωση. Το πιο απαραίτητο στοιχείο που συντείνει στην εξίσωση όλων και δημοκρατικοποίηση της διαδικασίας διαλόγου και λήψεως αποφάσεων. Ό,τι γνωρίζω που αφορά όλους, το καθιστώ κοινό κτήμα όλων. Τούτο μπορεί να είναι πρόσφατα νέα, πληροφορίες, μηνύματα από άλλους, λογοδοσία ή αναφορές από τα αποτελέσματα εργασίας ατόμων ή ομάδων, εξήγηση για κάποιο παρασκήνιο, ή αναδρομή σε σημαντικά γεγονότα που ίσως δεν γνωρίζουν όλοι, κλπ. Η ενημέρωση είναι το θεμέλιο και η εγγύηση για την διαφάνεια, χωρίς την οποία δεν μπορεί να υπάρξει ισότητα μεταξύ μας, ούτε και ενημερωμένη απόφαση.

ο- Τίθενται θέματα προς συζήτηση. Επιλέγονται τα πιο πιεστικά, ή εκκρεμότητες που έμειναν ημιτελείς από προηγούμενες συναντήσεις. Η συζήτηση διεξάγεται με σειρά, κυκλικά, ώστε να ακουστούν όλα τα άτομα. Δεν διακόπτουμε. Θεωρούμε πως το κάθε άτομο που είναι η σειρά του έχει τον λόγο, αλλά και προσωρινά κατέχει τον ρόλο συντονιστή. Για να μην διακόπτεται η ροή και να διεξάγονται με ομαλότητα οι διαδικασίες, αν το άτομο θέλει να απαντήσει ερωτήσεις (πχ. πράματα προς διευκρίνηση), ή να ζητήσει από κάποιο άλλο μια σύντομη παρέμβαση ενημέρωσης, τα αφήνουμε στο τέλος της σειράς του κάθε ενός, ή ακόμα καλύτερα στον επόμενο γύρο διαλόγου. Ενθαρρύνουμε τα άτομα να κρατούν σημειώσεις για να μην ξεχνούν ό,τι έχουν να πουν, έτσι ώστε να μην αγωνιούν να διακόψουν τους ομιλητές - να τα πουν όταν έλθει η σειρά τους. Αποθαρρύνουμε το μονοπώλιο του χρόνου ή την κατάχρηση της ευγένειας των ακροατών. Ενθαρρύνουμε όλους να συμμετέχουν, με ιδιαίτερη έμφαση στα άτομα που είναι συνήθως ντροπαλά, αμάθητα να εκφράζονται ενώπιον άλλων, έχουν έλλειψη αυτοπεποίθησης, ή ανήκουν σε κοινωνικές ομάδες που συχνά αποσιωπούνται στην συμβατική κοινωνία.

ο- Αποφάσεις γίνονται με όποια μέθοδο επιλέξει η ομάδα: με ομόφωνη συναίνεση, ή με υψηλό ποσοστό πλειοψηφίας (πχ. 90% ή 75%) ή με απλή πλειοψηφία (51%) ή αναθέτοντας συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες την εξουσιοδότηση να λάβουν ή να πραγματοποιήσουν κάποιες αποφάσεις εκ μέρους όλων. Τέτοια ανάθεση καθηκόντων πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται με όσον πιο δυνατή πλειοψηφία είναι εφικτό, και καλύτερα να γίνεται με απόλυτα ομόφωνη συναίνεση.

Κάθε φορά που η ομάδα καταλήγει σε μια απόφαση, αυτή η απόφαση αρθρώνεται καθαρά από κάποιον και επιβεβαιώνουμε ότι όλοι αναγνωρίζουμε, κατανοούμε και δεσμευόμαστε με αυτό που αποφασίστηκε.

Οι συναντήσεις έχουν αρχή και τέλος. Διαδικασίες, διάλογοι ή αποφάσεις που γίνονται εκτός συνάντησης και πρίν την αρχή ή μετά το τέλος δεν δεσμεύουν κανένα, και δεν θεωρούνται ότι ανήκουν στην ομάδα.

ο- Εναλλαξιμότητα. Σίγουρα εισερχόμαστε μες την Κίνηση φέροντας διαφορετικά επίπεδα και ποιότητες δεξιοτήτων. Μες το καζάνι που ονομάζεται αγώνας, υπάρχουν οι δυνατότητες για όλους μας να εξελιχθούμε και να προοδεύσουμε, και να υπηρετήσουμε τις κοινές ανάγκες μέσα από πολλά και διάφορα είδη καθηκόντων. Καθήκον μας είναι να διασφαλίσουμε πως όποιες γνώσεις, πείρα, ή δεξιότητες κατέχουμε να τις καθιστούμε κοινό κτήμα όλων, και να εξασφαλίζουμε διαδικασίες μέσα από τις οποίες όλα τα άτομα να έχουν ευκαιρία να επωμιστούν νέου είδους γνώσεις, δεξιότητες, καθήκοντα και ευθύνες. Κάποτε με εκ περιτροπής διαδικασίες, κάποτε με εθελοντική αυτο-επιλογή, κάποτε με ανάθεση ή με εκλογές, ανάλογα με τις περιστάσεις, φροντίζουμε ώστε να ανατίθενται σε όσον το δυνατόν πιο πολλά άτομα ευκαιρίες να μπουν σε θέσεις υπευθυνότητας. Μόνον έτσι μεταποιείται το ηγεμονικό σύνδρομο: όταν όλα τα εμπλεκόμενα άτομα - και ιδίως τα πιο άπειρα - ενθαρρύνονται, εκπαιδεύονται και υποστηρίζονται να υπηρετούν σε ηγετικές θέσεις.

ο- Ανακλητότητα. Είναι απόλυτη ανάγκη της Κίνησης, μέσα από ορθές και δημοκρατικές διαδικασίας να μπορεί να ανακαλεί τους αντιπροσώπους της από όποια καθήκοντα τους ανατέθηκαν και να μπορεί να τα αναθέσει σε άλλους - οποτεδήποτε. Αυτό που ζητούμε δηλαδή για την αιρετή πολιτική ηγεσία της χώρας πρέπει να μπορούμε να το εφαρμόζουμε και ανάμεσα μας. Όπως ζητά ο λαός την παραίτηση ενός Προέδρου της χώρας αν ο Πρόεδρος καταπρόδωσε τις προεκλογικές του υποσχέσεις, το ίδιο και ένας αντιπρόσωπος ή αξιωματούχος της Κίνησης (όπως και αν ορίσουμε τον όρο "αξιωματούχος"), αν παραβεί τους όρους εντολής του πρέπει να μπορεί να αντικαθίσταται. Αμεση Δημοκρατία σημαίνει αμφίδρομη υπευθυνότητα: συμμετοχή του λαού στις αποφάσεις και κινητοποιήσεις, αλλά και δέσμευση των ηγετών στις συμφωνίες ή όρους εντολής που τους ανατίθενται.

* * *

Όσοι από μας είχαμε την ευκαιρία μέσα από τους αγώνες και τα χρόνια να γευτούμε την υψηλή ποιότητα δημοκρατίας που θεμελιώνουν τέτοιες διαδικασίες, και να απολαύσουμε το βάθος της συντροφικότητας και εμπιστοσύνης με την οποία δένουν τους συναγωνιστές, ξέρουμε πως άπαξ και το βιώσουν οι άνθρωποι, δύσκολα επιστρέφουν στο αυταρχικό ηγεμονικό σχήμα όπου το Προεδρείο επιτάσσει και καθοδηγεί το ποίμνιο χωρίς να λογοδοτεί σε κανένα. Οι συμμετοχικές ποιότητες της Άμεσης Δημοκρατίας είναι και Μέθοδος, και Αυτοσκοπός. Μπορούν δηλαδή να οδηγήσουν σε αυξημένη αποδοτικότητα στις συλλογικές εργασίες ώστε να επιτελούνται οι στόχοι, αλλά και να δημιουργήσουν το βίωμα της δίκαιης κοινωνίας ανάμεσα μας, όχι στο μακρυνό μέλλον "μετά την επανάσταση", αλλά στο εδώ και τώρα.

Η κοινωνία μας γενικά, αλλά ειδικά το πλήθος που σήμερα μετέχει στις κινητοποιήσεις μας, βρισκόμαστε όλοι μαζί σε ένα μεταίχμιο, σε μια περίοδο μετάβασης αξιών. Οι παλαιές μεθόδοι της Κομματικής φεουδαρχίας δεν εξυπηρετούν πλέον, αλλά οι νέες μεθόδοι της Λαϊκής Δημοκρατίας ακόμα δεν έχουν αρχίσει να θεσμοθετούνται ανάμεσα μας ή καν να είναι κατανοητές στα πλατειά στρώματα του κόσμου μας. Γι αυτό οι εθελοντές που επωμιζόμαστε οργανωτικές πρωτοβουλίες έχουμε μεγάλες ευθύνες για να εμπεδώσουμε αυτές τις αξίες και μεθόδους και να τις διασπείρουμε στον κόσμο μας.

Από εμάς εξαρτάται αν θα φανούμε αντάξιοι.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"...Μιά ειρηνική, μαχητική και πνευματώδης λαοθάλλασσα κατέκλυσε το Προεδρικό και γιά ώρες επεδόθει σε συνθήματα, ανοικτό βήμα με μικρόφωνο που λειτουργούσε ως σύγχρονη και αρχαία Αγορά που εντυπωσίασε τους πάντες!"
Στους Δρόμους και Πλατείες ο Λαός γιά Πέμπτη Μέρα Κατά Σειρά
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/07/blog-post_15.html

"Μυσταγωγία δημοκρατίας έξω από το Προεδρικό"
ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, εφημερίδα Σημερινή
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/401834

Ο ΜΗ-κομματικός Υπερκομματικός Χαρακτήρας του Αγώνα μας
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/10/blog-post_1443.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~