Showing posts with label Ζύγι. Show all posts
Showing posts with label Ζύγι. Show all posts

Saturday, 22 October 2011

Τρεις Νίκες - Πως θα τις αξιοποιήσουμε;

ο- Ο Δρόμος Εμπρός: Αυταρχισμός και Ηγεμονία, ή Αυτο-οργάνωση και Άμεση Δημοκρατία;

ο- 100 ημέρες αγώνων: Οι Επιτυχίες των Διαδηλωτών, και οι Κίνδυνοι Κατάρρευσης της Κίνησης


Τρεις νέες νίκες που πετύχαμε τις τελευταίες εβδομάδες προστίθενται τώρα στις επιτυχίες που απέδωσαν οι 100 ημέρες αγώνων του λαϊκού κινήματος και της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων. Μέσα στην κούραση και τον πυρετό των κινητοποιήσεων ξεχνούμε πως είναι δικές μας νίκες τούτα:
ο- Το Πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής (Πολυβίου) με την ολοκληρωτική απόδοση ευθυνών στον Πρόεδρο Χριστόφια και στον άμεσο του περίγυρο,
ο- Η ομόφωνη και αδιαμφισβήτητη απαίτηση από όλα τα κόμματα για παραίτηση του Προέδρου,
ο- Η ανακοίνωση από σημαντικό αριθμό καλλιτεχνών ότι δεν θα συμμετάσχουν στη Συναυλία του Αίσχους την ερχόμενη Δευτέρα προς υποστήριξη του ηθικά και πολιτικά έκπτωτου Προέδρου.
Όλα τα ανωτέρω επιτεύχθηκαν με σκληρή δουλειά και με αυτόνομες συλλογικές κινητοποιήσεις και πρωτοβουλίες από τους πολλούς συναγωνιστές, άτομα και οργανώσεις που συναποτελούμε το χαλαρό σχήμα της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων. Προστίθενται στις προηγούμενες και πολύ εντυπωσιακές μας νίκες.

Μέχρι πρόσφατα οι διαδηλώσεις μας είχαν επιτύχει:
ο- παραίτηση του Υπουργού Αμύνης και του Αρχηγού της ΕΦ (πριν καν φθάσουμε στην Πύλη του Προεδρικού!)
ο- παραίτηση του Υπουργού Εξωτερικών.
ο- αποκάλυψη του βάρβαρου και βίαιου κομματικού παρακράτους που σταθμεύει στο Προεδρικό.
ο- παραίτηση ακόμη δύο Υπουργών, μελών του συγκυβερνώντος ΔΗΚΟ.
ο- δηλώσεις από επώνυμους πολιτικούς για παραίτηση του Προέδρου.
ο- αποδοχή από το κυβερνών ΑΚΕΛ της ανάγκης για άμεσο ανασχηματισμό.
ο- παύση όλων των Υπουργών του ΑΚΕΛ από τον Πρόεδρο.
ο- παραδοχή από όλα τα κόμματα ότι η Κυβέρνηση και το κομματικό κατεστημένο διέρχονται βαθύτατη πολιτική κρίση.
ο- διορισμό ανεξάρτητης διερευνητικής επιτροπής, διεξαγωγή ανακρίσεων από Αστυνομία και Εισαγγελία.
Όλα επιτεύχθηκαν κατά γενική απαίτηση του λαού, που πίεσε τους κρατούντες και πέτυχε!


Πως Προχωρούμε;

Με την εκδήλωση της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων εμφανίστηκαν και δύο τελείως νέες για την Κύπρο ιστορικές καινοτομίες στην πολιτική μας ζωή: Αυτο-οργάνωση των πολιτών και Άμεση Δημοκρατία. Αυτές οι καινοτομίες ανήκουν σε ένα σύνολο αξιών και διαδικασιών που στη σύγχρονη εποχή καλλιεργούνται από την τοπική και διεθνή εναλλακτική~ανατρεπτική κοινότητα (το ευρύτερο Απελευθερωτικό Κίνημα), και αποτελούν ιστορικο-πολιτική συνέχεια της δημοκρατικής παράδοσης του Ελληνισμού από την αρχαιότητα που πηγάζουν από την Αγορά και την Εκκλησία του Δήμου.

Αυτά τα δύο νέα στοιχεία είναι που κατέστησαν την Κίνηση αγαπητή στον λαό που μπούκτησε από την παλαιο-Κομματική φεουδαρχία, και που έδωσαν στην Κίνηση την μαζική συμμετοχή, τον παλμό και μαχητικότητα, την ευελιξία και δημοκρατικότητα να υλοποιεί τις νίκες της. Το ότι ο λαός αγκάλιασε αξίες και διαδικασίες που ως πρόσφατα στην Κύπρο κατοικούσαν για δεκαετίες έξω από τον κύριο ρουν της συμβατικής ζωής σε μικρές ομάδες και δίκτυα πολιτικών πρωτοπόρων, δείχνει πως έφτασε η ώρα αυτών των αξιών, και πως άρχισαν να επηρεάζουν την πολιτική ζωή πολύ πέραν των μικρών ομάδων που καθεστωτικοί και εξουσιαστές μέχρι πρόσφατα βάπτιζαν απαξιωτικά ως "περιθωριακές".

Δεν είναι σύμπτωση το ότι η Κίνηση άρχισε να φθίνει σε μαζικότητα όταν τα δύο αυτά στοιχεία δημοκρατικότητας, η Άμεση Δημοκρατία και Αυτο-οργάνωση, άρχισαν να παραμερίζονται από την ανεπίσημη ηγεσία της Κίνησης.

Η επιτυχία μας Κίνησης βέβαια δεν κρίνεται μόνο από την μαζικότητα της. Είναι ένα μόνο στοιχείο ανάμεσα σε πολλά άλλα. Ούτε και υπάρχει οποιαδήποτε εγγύηση πως αν αποκατασταθούν τα στοιχεία δημοκρατικότητας θα αυξηθεί η μαζικότητα της Κίνησης. Έτερον εκάτερον.

Αλλά το σημαντικό είναι τούτο: χωρίς τα στοιχεία Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης, η Κίνηση μας ήδη άρχισε να κινείται προς το παλαιο-Κομματικό πρότυπο διοίκησης. Ένα σχήμα που αγνοεί τον λαό και όπου οι ηγέτες πράττουν κατά το δοκούν χωρίς να είναι υπόλογοι σε κανένα. Ένα σχήμα όπου το προεδρείο κάθεται από πάνω και απλώς εκδίδει διακηρύξεις με τις αποφάσεις του και οδηγίες προς τον λαό.

Τα εμβρυακά σχήματα συλλογικών διαδικασιών που μας ηλεκτροδότησαν και καθοδήγησαν στην αρχή της Κίνησης, όπου κάθε εθελοντής ήτο υπεύθυνος μέσα σ' ένα πλαίσιο συλλογικής αλληλεγγύης και αδελφικότητας να λογοδοτεί ως ενώπιος ενωπίω των άλλων συναγωνιστών, και όπου η συνεργασία ήτο βασισμένη στη διαφάνεια, τον διάλογο και την εμπιστοσύνη, έχουν πλέον παραμεριστεί.

Μέρος του προβλήματος είναι η απειρία το λαού μας στις λειτουργίες Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης, για το οποίο δεν φταίει κανείς. Η λύση στο πρόβλημα είναι απλώς το να καλλιεργήσουμε και να εμπεδώσουμε καλύτερα αυτές τις αξίες και διαδικασίες μες τον κόσμο μας, και να δώσουμε ευκαιρίες να εξασκηθούν οι εθελοντές μας σε τού'ν τον τρόπο συνεργασίας.

Αλλά η απειρία του κόσμου μας και κυρίως των εθελοντών μας, δεδομένης και της διαχρονικής εμπέδωσης αυταρχισμού και ατομικισμού στην κοινωνία μας από την εξουσία, δημιούργησε ένα πολιτικό κενό το οποίο έτυχε εκμετάλλευσης από διάφορους "παράγοντες" που έστω καλοπροαίρετα δυστυχώς λειτουργούν ακριβώς όπως τα κόμματα, ποδηγετώντας την Κίνηση με βάση όχι τις νέες αξίες που ανέδειξε ο λαός μέσα από την κινητοποίηση - τις αξίες της Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης - αλλά μέσα από εκείνο που ήδη είναι γνώριμο μέσα από τις καθημερινές αξίες της συμβατικής εξουσιαστικής κοινωνίας: αυταρχισμός, ηγεμονισμός, χειραγώγηση, κρυφές συμφωνίες, ατομικισμός, ασυνεννοησία, πρωτοβουλίες χωρίς συναίνεση, και "γινάτιν".

Δεδομένου ότι η παρούσα ηγεσία δεν εφήρμοσε τα πιο πάνω με μοχθηρία ή κακία, αλλά ότι επεκράτησαν λόγω απειρίας του κόσμου μας και λόγω της τάσης κάποιων να γλιστρούν και να παρασύρονται από μικρές δόσεις αλαζονείας ("μόνον εγώ ξέρω", "θα περάσει το δικό μου"....), όσον τραγικά και αν ακούονται τούτα... ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ.

Άλλωστε δεν φταιν τα άτομα που βρέθηκαν τώρα σε ηγετικά πόστα της Κίνησης ή σε κρίσιμα εθελοντικά καθήκοντα, για το ότι δεν είχαν καμιά προηγούμενη σχέση, συμμετοχή, ή προπαίδεια στις διαδικασίες του απελευθερωτικού κινήματος, ή της εναλλακτικής~ανατρεπτικής κοινότητας. Γι αυτό λέμε πως τα πράματα, με τη σωστή πολιτική παιδεία και με υπομονή και προθυμία ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ.

Διορθώνονται βέβαια, μόνο αν τα άτομα που είναι φορείς αυτών των τρόπων συμπεριφοράς και σκέψης είναι ικανοί και πρόθυμοι για ενδοσκόπηση και αλλαγή. Εμείς - μέχρι να αποδεικτεί το αντίθετο - πρέπει να θεωρούμε πως όλοι είναι πρόθυμοι. Το να θέλω να αλλάξω ώστε να γίνω αντάξιος των απελευθερωτικών αρχών που αγκαλιάζει ο λαός μας είναι γνώρισμα έντιμων και άξιων συναγωνιστών. Είναι αξιέπαινος προσωπικός πολιτικός στόχος και είναι καθήκον μας να υποστηρίξουμε όσους τον αγκαλιάζουν. Όλοι, ή οι πλείστοι που ενεπλάκησαν μέχρι τώρα στις οργανωτικές διαδικασίες της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων πρέπει να θεωρούνται ικανοί για τέτοιες αλλαγές. Το αν είναι πρόθυμοι όμως μόνο οι ίδιοι μπορούν να το δείξουν.



Απαραίτητα Στοιχεία της Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης

Η εμπιστοσύνη και ενότητα των διαδηλωτών και ανάμεσα στους εθελοντές συνεχίζει να στηρίζεται σε συμφωνίες που συνεχίζουν να ισχύουν και τις οποίες τιμούμε:
ο- δεν είναι ανεκτή καμιά ηγεμονική παρέμβαση ή έλεγχος των εκδηλώσεων μας από οποιοδήποτε κόμμα,
ο- δεν έχουμε συντονιστική επιτροπή, ούτε και "ηγέτες",
ο- οι συνεργασίες μας βασίζονται στην εθελοντική προσφορά, τη διαφάνεια και ενημέρωση, και την απόλυτη ισότητα μεταξύ των εθελοντών.
Αν θα γίνουν αλλαγές, για παράδειγμα αν θα δημιουργηθεί κάποια συντονιστική επιτροπή, θα πρέπει να διασφαλιστούν δημοκρατικές διαδικασίες.

Τα συλλογικά μας σώματα διακρίνονται κυρίως σε μεγάλες και μικρές οντότητες, το κάθε ένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες σε στοιχεία δημοκρατικότητας. Αποτελούν τα πεδία όπου μπορούμε - και πρέπει - να αρχίσουμε να καλλιεργούμε ξανά τα στοιχεία που είχαμε αρχίσει να θεμελιώνουμε στις αρχές της Κίνησης.

Μεγάλες Συλλογικές Οντότητες:
Διαδηλώσεις, Συγκεντρώσεις, Καταλήψεις, Γενική Συνέλευση Διαδηλωτών

Στις μεγάλες συγκεντρώσεις υπάρχει η ολομέλεια των διαδηλωτών, όπου και πέφτει στους ώμους μας η ευθύνη για διαφύλαξη και περιφρούρηση των στοιχείων της Άμεσης Δημοκρατίας. Η Αγορά και η ανοικτή Γενική Συνέλευση συνθέτουν την Εκκλησία του Δήμου, όπου μπορούν όλα τα άτομα να μιλήσουν από ένα ανοικτό βήμα, να απευθυνθούν στον κόσμο για θέματα και προτάσεις που αφορούν όλους, όπως για παράδειγμα προτάσεις για δράσεις, εκδηλώσεις και ψηφίσματα. Και να ληφθούν ομαδικές αποφάσεις από το πλήθος.

Ο βαθμός δημοκρατικότητας μας φαίνεται από το πόσο ευγενική, σεβάσμια και ανεκτική είναι η Γενική Συνέλευση στο να εισακουστούν προσφωνήσεις από άτομα που είναι άπειρα στις ομιλίες, ή άτομα που συχνά περιθωριοποιούνται, στοχοθετούνται, εξωστρακίζονται, χλευάζονται ή αποθαρρύνονται να συμμετέχουν στα κοινά μέσα από τους συμβατικούς θεσμούς.

Με το ανοικτό μικρόφωνο και τις προτάσεις προς το πλήθος, ο κόσμος βρίσκει τρόπους να εκφράσει την συμφωνία ή αποδοκιμασία του. Με την εξοικείωση προς το σχήμα, και με τον καιρό, δημιουργείται ένα νέο είδος δημόσιου διάλογου, νέο κλίμα λαϊκής συναίνεσης και συλλογικής σύγκλισης, δηλαδή του "τι είναι γενικά αποδεκτόν".

Μικρές Συλλογικές Οντότητες:
Οργανωτικές συναντήσεις εθελοντών, Συναντήσεις ομάδων εργασίας, Γενική Συνέλευση Εθελοντών

Απαραίτητα στοιχεία στα οποία χρειάζεται να δώσουμε σημασία είναι ο χώρος, ο διάλογος, οι διαδικασίες της συνάντησης, οι αποφάσεις, η εναλλαξιμότητα και η ανακλητότητα.

ο- Οι συναντήσεις γίνονται σε χώρους ελεύθερους από καπνό και από οτιδήποτε άλλο ενοχλεί ώστε να μπορούν τα άτομα να συμμετέχουν απερίσπαστα. Δηλαδή αποφεύγουμε χώρους με δυνατή μουσική, θόρυβο, φορητά τηλέφωνα, πρόσβαση από ανθρώπους που δεν ανήκουν εκεί, κοκ. Αν η συνάντηση θα έχει διάρκεια, προσυμφωνούνται διαλείμματα σε τακτικά διαστήματα για τις φυσικές ανάγκες όλων.

Προτιμούμε να καθόμαστε κυκλικά ώστε να μπορούμε όλοι να απευθυνόμαστε σε όλους. Έτσι διευκολύνεται και η κυκλική αντί η ιεραρχική ροή του διαλόγου.

ο- Διάλογος. Μιλούμε με σειρά ώστε να μπορούν να ακουστούν όλα τα άτομα χωρίς να διακόπτονται. Αποφεύγουμε το να σκαλώνει ο διάλογος σε ανταλλαγή μεταξύ μόνο δύο ή τριών ατόμων και οι άλλοι απλώς να μετατρέπονται σε θεατές.

ο- Αν υπάρχουν νέα πρόσωπα αρχίζουμε με σύντομες προσωπικές συστάσεις. Αν υπάρχουν πολλά άτομα, ή αν λόγω έντασης ή άλλων συνθηκών χρειάζεται συντονιστής, επιλέγουμε συντονιστή.

ο- Ενημέρωση. Το πιο απαραίτητο στοιχείο που συντείνει στην εξίσωση όλων και δημοκρατικοποίηση της διαδικασίας διαλόγου και λήψεως αποφάσεων. Ό,τι γνωρίζω που αφορά όλους, το καθιστώ κοινό κτήμα όλων. Τούτο μπορεί να είναι πρόσφατα νέα, πληροφορίες, μηνύματα από άλλους, λογοδοσία ή αναφορές από τα αποτελέσματα εργασίας ατόμων ή ομάδων, εξήγηση για κάποιο παρασκήνιο, ή αναδρομή σε σημαντικά γεγονότα που ίσως δεν γνωρίζουν όλοι, κλπ. Η ενημέρωση είναι το θεμέλιο και η εγγύηση για την διαφάνεια, χωρίς την οποία δεν μπορεί να υπάρξει ισότητα μεταξύ μας, ούτε και ενημερωμένη απόφαση.

ο- Τίθενται θέματα προς συζήτηση. Επιλέγονται τα πιο πιεστικά, ή εκκρεμότητες που έμειναν ημιτελείς από προηγούμενες συναντήσεις. Η συζήτηση διεξάγεται με σειρά, κυκλικά, ώστε να ακουστούν όλα τα άτομα. Δεν διακόπτουμε. Θεωρούμε πως το κάθε άτομο που είναι η σειρά του έχει τον λόγο, αλλά και προσωρινά κατέχει τον ρόλο συντονιστή. Για να μην διακόπτεται η ροή και να διεξάγονται με ομαλότητα οι διαδικασίες, αν το άτομο θέλει να απαντήσει ερωτήσεις (πχ. πράματα προς διευκρίνηση), ή να ζητήσει από κάποιο άλλο μια σύντομη παρέμβαση ενημέρωσης, τα αφήνουμε στο τέλος της σειράς του κάθε ενός, ή ακόμα καλύτερα στον επόμενο γύρο διαλόγου. Ενθαρρύνουμε τα άτομα να κρατούν σημειώσεις για να μην ξεχνούν ό,τι έχουν να πουν, έτσι ώστε να μην αγωνιούν να διακόψουν τους ομιλητές - να τα πουν όταν έλθει η σειρά τους. Αποθαρρύνουμε το μονοπώλιο του χρόνου ή την κατάχρηση της ευγένειας των ακροατών. Ενθαρρύνουμε όλους να συμμετέχουν, με ιδιαίτερη έμφαση στα άτομα που είναι συνήθως ντροπαλά, αμάθητα να εκφράζονται ενώπιον άλλων, έχουν έλλειψη αυτοπεποίθησης, ή ανήκουν σε κοινωνικές ομάδες που συχνά αποσιωπούνται στην συμβατική κοινωνία.

ο- Αποφάσεις γίνονται με όποια μέθοδο επιλέξει η ομάδα: με ομόφωνη συναίνεση, ή με υψηλό ποσοστό πλειοψηφίας (πχ. 90% ή 75%) ή με απλή πλειοψηφία (51%) ή αναθέτοντας συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες την εξουσιοδότηση να λάβουν ή να πραγματοποιήσουν κάποιες αποφάσεις εκ μέρους όλων. Τέτοια ανάθεση καθηκόντων πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται με όσον πιο δυνατή πλειοψηφία είναι εφικτό, και καλύτερα να γίνεται με απόλυτα ομόφωνη συναίνεση.

Κάθε φορά που η ομάδα καταλήγει σε μια απόφαση, αυτή η απόφαση αρθρώνεται καθαρά από κάποιον και επιβεβαιώνουμε ότι όλοι αναγνωρίζουμε, κατανοούμε και δεσμευόμαστε με αυτό που αποφασίστηκε.

Οι συναντήσεις έχουν αρχή και τέλος. Διαδικασίες, διάλογοι ή αποφάσεις που γίνονται εκτός συνάντησης και πρίν την αρχή ή μετά το τέλος δεν δεσμεύουν κανένα, και δεν θεωρούνται ότι ανήκουν στην ομάδα.

ο- Εναλλαξιμότητα. Σίγουρα εισερχόμαστε μες την Κίνηση φέροντας διαφορετικά επίπεδα και ποιότητες δεξιοτήτων. Μες το καζάνι που ονομάζεται αγώνας, υπάρχουν οι δυνατότητες για όλους μας να εξελιχθούμε και να προοδεύσουμε, και να υπηρετήσουμε τις κοινές ανάγκες μέσα από πολλά και διάφορα είδη καθηκόντων. Καθήκον μας είναι να διασφαλίσουμε πως όποιες γνώσεις, πείρα, ή δεξιότητες κατέχουμε να τις καθιστούμε κοινό κτήμα όλων, και να εξασφαλίζουμε διαδικασίες μέσα από τις οποίες όλα τα άτομα να έχουν ευκαιρία να επωμιστούν νέου είδους γνώσεις, δεξιότητες, καθήκοντα και ευθύνες. Κάποτε με εκ περιτροπής διαδικασίες, κάποτε με εθελοντική αυτο-επιλογή, κάποτε με ανάθεση ή με εκλογές, ανάλογα με τις περιστάσεις, φροντίζουμε ώστε να ανατίθενται σε όσον το δυνατόν πιο πολλά άτομα ευκαιρίες να μπουν σε θέσεις υπευθυνότητας. Μόνον έτσι μεταποιείται το ηγεμονικό σύνδρομο: όταν όλα τα εμπλεκόμενα άτομα - και ιδίως τα πιο άπειρα - ενθαρρύνονται, εκπαιδεύονται και υποστηρίζονται να υπηρετούν σε ηγετικές θέσεις.

ο- Ανακλητότητα. Είναι απόλυτη ανάγκη της Κίνησης, μέσα από ορθές και δημοκρατικές διαδικασίας να μπορεί να ανακαλεί τους αντιπροσώπους της από όποια καθήκοντα τους ανατέθηκαν και να μπορεί να τα αναθέσει σε άλλους - οποτεδήποτε. Αυτό που ζητούμε δηλαδή για την αιρετή πολιτική ηγεσία της χώρας πρέπει να μπορούμε να το εφαρμόζουμε και ανάμεσα μας. Όπως ζητά ο λαός την παραίτηση ενός Προέδρου της χώρας αν ο Πρόεδρος καταπρόδωσε τις προεκλογικές του υποσχέσεις, το ίδιο και ένας αντιπρόσωπος ή αξιωματούχος της Κίνησης (όπως και αν ορίσουμε τον όρο "αξιωματούχος"), αν παραβεί τους όρους εντολής του πρέπει να μπορεί να αντικαθίσταται. Αμεση Δημοκρατία σημαίνει αμφίδρομη υπευθυνότητα: συμμετοχή του λαού στις αποφάσεις και κινητοποιήσεις, αλλά και δέσμευση των ηγετών στις συμφωνίες ή όρους εντολής που τους ανατίθενται.

* * *

Όσοι από μας είχαμε την ευκαιρία μέσα από τους αγώνες και τα χρόνια να γευτούμε την υψηλή ποιότητα δημοκρατίας που θεμελιώνουν τέτοιες διαδικασίες, και να απολαύσουμε το βάθος της συντροφικότητας και εμπιστοσύνης με την οποία δένουν τους συναγωνιστές, ξέρουμε πως άπαξ και το βιώσουν οι άνθρωποι, δύσκολα επιστρέφουν στο αυταρχικό ηγεμονικό σχήμα όπου το Προεδρείο επιτάσσει και καθοδηγεί το ποίμνιο χωρίς να λογοδοτεί σε κανένα. Οι συμμετοχικές ποιότητες της Άμεσης Δημοκρατίας είναι και Μέθοδος, και Αυτοσκοπός. Μπορούν δηλαδή να οδηγήσουν σε αυξημένη αποδοτικότητα στις συλλογικές εργασίες ώστε να επιτελούνται οι στόχοι, αλλά και να δημιουργήσουν το βίωμα της δίκαιης κοινωνίας ανάμεσα μας, όχι στο μακρυνό μέλλον "μετά την επανάσταση", αλλά στο εδώ και τώρα.

Η κοινωνία μας γενικά, αλλά ειδικά το πλήθος που σήμερα μετέχει στις κινητοποιήσεις μας, βρισκόμαστε όλοι μαζί σε ένα μεταίχμιο, σε μια περίοδο μετάβασης αξιών. Οι παλαιές μεθόδοι της Κομματικής φεουδαρχίας δεν εξυπηρετούν πλέον, αλλά οι νέες μεθόδοι της Λαϊκής Δημοκρατίας ακόμα δεν έχουν αρχίσει να θεσμοθετούνται ανάμεσα μας ή καν να είναι κατανοητές στα πλατειά στρώματα του κόσμου μας. Γι αυτό οι εθελοντές που επωμιζόμαστε οργανωτικές πρωτοβουλίες έχουμε μεγάλες ευθύνες για να εμπεδώσουμε αυτές τις αξίες και μεθόδους και να τις διασπείρουμε στον κόσμο μας.

Από εμάς εξαρτάται αν θα φανούμε αντάξιοι.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"...Μιά ειρηνική, μαχητική και πνευματώδης λαοθάλλασσα κατέκλυσε το Προεδρικό και γιά ώρες επεδόθει σε συνθήματα, ανοικτό βήμα με μικρόφωνο που λειτουργούσε ως σύγχρονη και αρχαία Αγορά που εντυπωσίασε τους πάντες!"
Στους Δρόμους και Πλατείες ο Λαός γιά Πέμπτη Μέρα Κατά Σειρά
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/07/blog-post_15.html

"Μυσταγωγία δημοκρατίας έξω από το Προεδρικό"
ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, εφημερίδα Σημερινή
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/401834

Ο ΜΗ-κομματικός Υπερκομματικός Χαρακτήρας του Αγώνα μας
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/10/blog-post_1443.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tuesday, 18 October 2011

Η Ομοφυλόφιλη Διάσταση της Λαϊκής Εξέγερσης

και η Αντίδραση του Καθεστώτος

Πράματα πεντακάθαρα. Η εφημερίδα του καθεστώτος Χαραυγή αναδημοσίευσε άκριτα τις χωρίς απόδειξη κατηγορίες του Αττίλα ενάντια στον πρώην Υπουργό Οικονομικών Μιχάλη Σαρρή που τον παρουσιάζουν ως ένοχο για παιδεραστία και "παρά φύσην συνουσία", ως σαν να είναι γεγονότα. Και στο ίδιο άρθρο, οι σπιούνοι του κόμματος τον κάρφωσαν πως συμπαρατάχτηκε με τους Αγανακτισμένους ~ Αφυπνισμένους! Έκλεισαν το άρθρο τους γράφοντας:
"Ο γνωστός για τις νεοφιλελεύθερες θέσεις του στην οικονομία κ. Σαρρής θεάθηκε πρόσφατα να συμμετάσχει στις συγκεντρώσεις των λεγόμενων ''αγανακτισμένων'' έξω από το Προεδρικό Μέγαρο".
Όλα αυτά στοιχειοθετεί ο δημοσιογράφος Μάριος Δημητρίου στο νέο του άρθρο στην εφημερίδα Σημερινή, με τίτλο "Αυτοί οι κανίβαλοι είναι χορτοφάγοι".

Μήπως φρόντισαν οι καθεστωτικοί να παραδώσουν τον κ. Σαρρή στον Αττίλα ώστε να τιμωρηθεί για την πολιτική του έλξη του προς τους Αγανακτισμένους ~ Αφυπνισμένους Πολίτες; Αυτά λεν οι επίμονες (και αναπόδεικτες) φήμες που κυκλοφορούν στο παζάρι.

Γι' αυτό εμείς λέμε
"Ναι, Επιμένουμε στην Ομοφυλοφιλία"
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/10/blog-post_16.html
Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Αυτοί οι κανίβαλοι είναι χορτοφάγοι
του Μάριου Δημητρίου
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks%20aformis/428871

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Monday, 10 October 2011

Από το σχέδιο Ανάν στο Μαρί

Σας προσκαλούμε θερμά στην εκδήλωση με θέμα:
Από το σχέδιο Ανάν στο Μαρί
Τετάρτη, 12 Οκτ. 19:30 Αίθουσα Τελετών
Πανεπιστήμιο Κύπρου,
Καλλιπόλεως 75
Ομιλία - παρουσίαση: Γιώργος Καραμπελιάς, Άριστος Μιχαηλίδης και άλλοι.

Οι πρόσφατες εξελίξεις στην πατρίδα μας με την έκρηξη στο Μαρί, την πιθανή εύρεση υδρογονανθράκων και την κορύφωση της επιθετικότητας του Τουρκικού κράτους ανέδειξαν για πολλοστή φορά την αδυναμία και απροθυμία της παρούσας Κυβέρνησης να χειριστεί θέματα ζωτικής σημασίας για την επιβίωση του Ελληνισμού στο νησί μας.

Η εμμονή της κυβέρνησης στη ρατσιστική Διζωνική "λύση", και η διασύνδεση κορυφαίων στελεχών της με τη νέο-οθωμανική ηγεσία βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τις επιθυμίες του λαού μας.


Η κρίση του νέο-οθωμανισμού αποτελεί μια συγκυρία που εγκυμονεί τις δυνατότητες απεμπλοκής από το τέλμα στο οποίο μας έχει οδηγήσει η πολιτική της Κυβέρνησης αλλά και που ταυτόχρονα εγκυμονεί ουσιαστικούς κινδύνους για την επιβίωση του λαού μας.

Η ανάλυση της παρούσας κατάστασης και η διασύνδεση της με το επάρατο σχέδιο Ανάν είναι επιτακτικές για την καλύτερη κατανόηση της πολιτικής πραγματικότητας μέσα στην οποία καλούμαστε να πλοηγήσουμε.

Η εκδήλωση «Από το Σχέδιο Ανάν στο Μαρί - η Κρίση του Νεο-Οθωμανισμού» οργανώνεται από το Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου την ερχόμενη Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου στις 7:30μμ. είναι μια εξαιρετική ευκαιρία τέτοιας ανάλυσης και ενημέρωσης.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ανάμεσα σε άλλους και οι:
ο- Γιώργος Καραμπελιάς, αγωνιστής, συγγραφέας, συντάκτης και εκδότης με πολυχρόνια ενασχόληση με το θέμα του νέο-Οθωμανισμού. Είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τα τακτικά έντυπα Άρδην, Ρήξη και Νέος Ερμής ο Λόγιος, και την Κίνηση Πολιτών Άρδην .

ο- Άριστος Μιχαηλίδης, διευθυντής σύνταξης της εφημερίδας Φιλελεύθερος.

Παρακαλούμε υποστηρίξετε την εκδήλωση με την παρουσία σας!

Ομάδα Σύνταξης,
Ενδο~Μήδεια, Cyprus IndyMedia

~~~~~~~~~~~~~~~~~


Περισσότερα για τον Γιώργο Καραμπελιά:
Η Κρίση του Ελληνισμού, Νεο-Οθωμανισμός και Αντίδραση
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/01/blog-post_04.html

Ο Νεο-Οθωμανισμός και η Κύπρος ~ Εισαγωγή
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/04/blog-post_12.html

Άρδην, Ρήξη, Νέος Ερμής ο Λόγιος, και η Κίνηση Πολιτών Άρδην
http://ardin-rixi.gr



~~~~~~~~~~~~~~~

Saturday, 1 October 2011

Ο ΜΗ-κομματικός Υπερκομματικός Χαρακτήρας του Αγώνα μας

Ένα κείμενο της Άννας Τενέζη

Συνεχίζουμε τη δημοσίευση κειμένων από άτομα που έζησαν από κοντά και με αφοσίωση την κινητοποίηση Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων, και που κατέχουν και αρθρώνουν λόγο κριτικό, συμβάλλοντας στην μεγάλη ανάγκη για διάλογο, αξιολογήσεις και προσανατολισμούς που έχει η Κίνηση.

Ακολουθούν ένα σχόλιο και ένα κείμενο από την Ομάδα Σύνταξης.


* * *
Αγαπητοί φίλοι,

Συγχωρήστε με που σας ενοχλώ για μια ακόμη φορά με το θέμα «Χριστόφιας». Το κάνω, με την ελπίδα ότι ίσως δημιουργηθεί ένας διάλογος που θα μας βοηθήσει όλους για κάτι καλύτερο.

Έχει από την περασμένη Δευτέρα που πήγα, όπως, φαντάζομαι, θα ήταν και από σας αναμενόμενο, έξω από το Προεδρικό, μαζί με τις χιλιάδες που βρέθηκαν εκεί. Είμαι τύπος περισσότερο της παρατήρησης και λιγότερο της δράσης. Έτσι πρόσεξα πράγματα, που ίσως από άλλους θα περνούσαν απαρατήρητα. Εκείνη, για παράδειγμα, η απεχθής παρέλαση κατά διμοιρίες των ελαμιτών, που από τη μια τους γελοιοποιεί και από την άλλη τους δίνει «υπόσταση» στα μάτια τουλάχιστον ορισμένων – και μάλιστα νέων, αλλά όχι μόνο – δημιουργεί τη θλιβερή σκέψη για το πού βαδίζουμε. Είναι φανερό ότι το Προεδρικό χρειάζεται αυτή την παρουσία, για να μπορεί να λέει ότι είναι φασίστες αυτοί που μαζεύονται έξω από το Προεδρικό και επομένως ότι είναι φανεροί οι λόγοι, για τους οποίους απαιτούν την παραίτηση του προέδρου.

Όμως, αυτό ακριβώς θα ήθελα να πω σήμερα. Ότι θαύμασα τον τρόπο, με τον οποίο οι εθελοντές – οργανωτές αυτών των εκδηλώσεων απέτρεψαν μέχρι σήμερα, δύο μήνες μετά, την άλωσή τους από οποιοδήποτε κόμμα ή οργανωμένο σύνολο και καταφέρνουν όχι μόνο να ελέγχουν την κατάσταση, αλλά και να την κρατούν σ’ ένα αξιοθαύμαστο επίπεδο, με λίγες μόνο εξαιρέσεις «παρεκτροπής». Θαύμασα και θαυμάζω την αντοχή τους, όχι μόνο μέσα στο χρόνο, που αυτό μπορεί να είναι και δικαιολογημένο, αλλά την «αλεξικέραυνη» αντοχή τους απέναντι στο καπέλωμα, το χρωμάτισμα ή την παρέκκλιση προς τη μια ή την άλλη κομματική κατεύθυνση. Είναι η μαγιά, που κάτι θα «ζυμώσει» στο τέλος. Δεν έχω, παρά να πω «καλό κουράγιο και πάντα μπροστά.»

Άννα Τενέζη, συγγραφέας
15 Σεπτεμβρίου 2011

* * *

Το κείμενο της Άννας Τενέζη είναι ακόμα μια έκφραση της επιθυμίας του κόσμου για να διατηρηθεί η Κίνηση ως ανεξάρτητη και αδέσμευτη, με συνενωτικό χαρακτήρα που να εκφράζει όλον τον λαό - να συνεχίσει δηλαδή με την εκπληκτική υπέρβαση των κομμάτων την οποία πραγμάτωσε από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της.

Μας καίει όμως πολύ το ότι δυστυχώς κάποιοι επιδίδονται σε επαφές και συνεργασίες με τα κόμματα εκ μέρους των Αγανακτισμένων (χωρίς έγκριση από το πλήθος ή τους άλλους οργανωτές), και δυστυχώς δείχνουν ιδιαίτερη ανοχή στο ΕΛΑΜ καθώς και σε αδιάκριτες σχέσεις με τ' άλλα κόμματα.

Ο κόσμος στις διαδηλώσεις εκεί στο Προεδρικό εξέφρασε πάμπολλες φορές και με πολλούς τρόπους την επιθυμία του για ΜΗ-κομματική Υπερκομματική απόχρωση στις εκδηλώσεις. Και όμως, η ανεπίσημη ηγεσία - η ομάδα που κατέχει τώρα την ηγεμονία των εκδηλώσεων - ακροβατεί επικίνδυνα με διάφορες εμπλοκές με τα κόμματα, ενάντια στην πεντακάθαρη επιθυμία των διαδηλωτών.

Το αποκορύφωμα της αντιδημοκρατικής τούτης παραβίασης της επιθυμίας του λαού έγινε την εβδομάδα πριν το παλλαϊκό παγκύπριο συλλαλητήριο της 12ης Σεπτεμβρίου. Εκείνη την εβδομάδα, χωρίς να πάρουν συναίνεση από κανένα, και χωρίς να ενημερώσουν οποιοδήποτε για τις προθέσεις τους, η ομάδα εθελοντών που τότε ήταν γνωστή ως η Πτέρυγα των Έξι συναντήθηκε με διάφορα κόμματα όπου και επιδόθηκε σε διάφορες συμφωνίες και διευθετήσεις οι οποίες είναι ακόμα μέχρι σήμερα μυστικές.
"Ο κ. Τσαγγαρίδης, επικεφαλής αντιπροσωπείας, συναντήθηκε σήμερα με τον Πρόεδρο του ΔΗΚΟ Μάριο Καρογιάν, ο οποίος επεσήμανε ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε φορέα και πολίτη να
εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του..."
http://www.diko.org.cy/easyconsole.cfm/id/1921

"...δήλωσε χθες ο βουλευτής και εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών Γιώργος Περδίκης, μετά από συνάντησή του με αντιπροσωπία της ομάδας αγανακτισμένων - αφυπνισμένων πολιτών."
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/417193

" Εψές στο Πανεπιστήμιο, ενώπιον ολόκληρου του αμφιθέατρου σε εκδήλωση της φοιτητικής παράταξης Έπαλξη, η κα Άντρη Μακαρία Στυλιανού ανέφερε πως πήγαν εκ μέρους των Αγανακτισμένων και συναντήθηκαν με όλους τους αρχηγούς κομμάτων!"
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/09/blog-post_15.html?showComment=1316157592550#c6609898298710406653
Οι υπόλοιποι εθελοντές θορυβηθήκαμε σφόδρα όταν ανακαλύψαμε τα τεκταινόμενα, και ιδίως όταν μετά από τις επαφές με αυτά τα κόμματα ανακοινώθηκε πως το ΕΛΑΜ οργάνωσε πορεία από τα γραφεία του προς το συλλαλητήριο με την κομματική-οργανωτική του ιδιότητα, με τα λάβαρα και σύμβολα του.

Κινήσαμε Γή και Ουρανό να αντιστραφούν τα δεδομένα. Επικοινωνήσαμε με όσον το δυνατόν πιο πολλούς από τους εθελοντές πλην των Εξι, και με δημοκρατικές διαδικασίες διαφάνειας και συναίνεσης εκδώσαμε μια σύντομη Ανακοίνωση Τύπου αμέσως πριν την 12η Σεπτ. για να διασφαλίσουμε τον ΜΗ-κομματικό χαρακτήρα της εκδήλωσης, την οποία αναπαράγουμε πιο κάτω.

Δημοσιεύτηκε κατά αποσπάσματα στον Τύπο, και διαδόθηκε ευρέως μέσω του διαδικτύου στις χιλιάδες ανθρώπων που είχαν ήδη επιβεβαιώσει πως θα έρχονταν στη διαδήλωση:
Ο Υπερκομματικός Χαρακτήρας του Αγώνα μας
Διευκρινήσεις και Διάψευση
http://cyprus-org.net/YperkommatikosXDiapsefsis.pdf

Συνεχίζουμε να προσκαλούμε τους πάντες στις εκδηλώσεις της 12ης Σεπτεμβρίου:
8μμ Συγκέντρωση στη Πλατεία Ελευθερίας

8:30μμ Ειρηνική Πορεία προς το Προεδρικό

9μμ. Παγκύπριο Συλλαλητήριο στο Προεδρικό
Έχουν κυκλοφορήσει φήμες, εντυπώσεις ή και παραπληροφόρηση για συμμετοχή κάποιων κομμάτων στις εκδηλώσεις μας, και ότι τάχα τα κόμματα έχουν "επίσημη πρόσκληση από τους διοργανωτές" να συμμετάσχουν με τα κομματικά τους λάβαρα και σύμβολα: ουδέν αναληθέστερον.

Οι εθελοντές Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων Πολιτών συνεχίζουμε να τιμούμε τον Υπερκομματικό και Μη-Κομματικό χαρακτήρα των εκδηλώσεων μας. Καλούμε όλο τον λαό, μέλη κομμάτων και μη, ψηφοφόρους και μη ψηφοφόρους, ενταγμένους και ανέντακτους πολίτες, όλους όσους τους καίει η επιθυμία για δικαίωση των 13 νεκρών και για παραίτηση του Προέδρου Χριστόφια να συνενωθούν μαζί μας στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και οργής την 12η Σεπτεμβρίου. Χωρίς κομματικά λάβαρα και σύμβολα ή οτιδήποτε άλλο διχάζει τον κόσμο.

Για μας η ενότητα του λαού είναι πολύτιμη.

Η ενότητα των διαδηλωτών συνεχίζει να στηρίζεται σε συμφωνίες που συνεχίζουν να ισχύουν και τις οποίες τιμούμε:
ο- δεν είναι ανεκτή καμιά ηγεμονική παρέμβαση ή έλεγχος των εκδηλώσεων μας από οποιοδήποτε κόμμα,
ο- δεν έχουμε συντονιστική επιτροπή, ούτε και "ηγέτες",
ο- οι συνεργασίες μας βασίζονται στην εθελοντική προσφορά, τη διαφάνεια και ενημέρωση, και την απόλυτη ισότητα μεταξύ των εθελοντών.

Όσοι λαμβάνουν μονομερώς ιδιωτικές πρωτοβουλίες για "διευθετήσεις" που παραβιάζουν αυτές τις συμφωνίες, αντιπροσωπεύουν μόνο τον εαυτό τους.

ΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΩΝ/ΑΦΥΠΝΙΣΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
* * *

Αυτά γιατί η ιστορία των κινημάτων έχει σημασία για όσους θέλουμε να πορεύουμε συνειδητά. Και μαζί της η διαφάνεια, η ενημέρωση, ο διάλογος, που είναι απολύτως αναγκαία για να διασφαλίζεται η δημοκρατικότητα της Κίνησης.

Το που θα πάει η Κίνηση Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων, είναι άγνωστο. Αλλά το ερώτημα του ΠΩΣ θα πάει εκεί εμπεριέχει εξ' ορισμού μια απάντηση: μόνο με δημοκρατικές διαδικασίες θα μπορέσει να προσανατολιστεί και να προχωρήσει προς τους στόχους και το πνεύμα κοινωνικής ανανέωσης και αναμόρφωσης που μας ενώνουν. Χωρίς δημοκρατικές διαδικασίες, δεν θα πάει πουθενά.

Ομάδα Σύνταξης
Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia
http:/CyprusIndyMedia.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Απειλές Ένοπλης Βίας Εναντίον των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων
Αντιμετώπιση των Απειλών και Συγκάλυψη
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/09/blog-post_22.html

Οι Αγανακτισμένοι στο Άρδην και την Κερυνειώτικη Ηχώ
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/10/blog-post_01.html

Η Λοιδορία δεν είναι χώρα στη μακρυνή Ασία
Όταν χλευάζουμε τον Λαό, ορθώς μας αποστρέφεται
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/09/blog-post_25.html

* * *

Περί της Άννας Τενέζη
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/08/blog-post_08.html#anna-author

Το άνθος της Κύπρου και το φαινόμενο Χριστόφια
της Άννας Τενέζη
http://www.freedomjustice.com.cy/NewsAndEvents/Articles/30995.aspx

ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙ
της Άννας Τενέζη
http://www.koraisbooks.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=251290&category_id=4084&option=com_virtuemart&Itemid=54&vmcchk=1&Itemid=54

Παύση Προέδρου
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/08/blog-post_08.html

* * *

Οι Αγανακτισμένοι στο Άρδην και την Κερυνειώτικη Ηχώ

* * *

{κλικ}


Οι πλείστοι από τους εθελοντές που δεθήκαμε μέσα από την συνεργασία μας μες τις κινητοποιήσεις των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων ανακαλύψαμε από πολύ νωρίς ότι μεταξύ άλλων μας ενώνει και η αντίληψη ότι η κίνηση πρέπει να διασπαρεί πολύ πιο πλατειά και μακρυά από το Προεδρικό - ιδίως τώρα που φθίνει το εκεί σκηνικό - και να ανθίσει και σε άλλες εκφάνσεις της κοινωνίας μας. Νά 'βρει τρόπους να αγγίξει και αγκαλιάσει (και να αγκαλιαστεί από) ανθρώπους παντού, μες τις δομές και λειτουργίες της καθημερινής ζωής όλων μας.

Ήδη πραγματώνονται διάφορες τέτοιες πρωτοβουλίες.

Η εσωτερική δυναμική της Κίνησης αντικατοπτρίζεται σε κάποια σημεία που έχουν ίσως νευραλγική σημασία στην κοινωνία μας, άνκαι τελούν σε διαδρομές που συνήθως είναι "αόρατες" από τον συμβατικό Τύπο και τα Μέσα. Εκτός από τις πορείες και διαδηλώσεις που έγιναν σε άλλες πόλεις, βλέπουμε και τον απόηχο των δραστηριοτήτων μας σε έντυπα και στο διαδίκτυο που δημοσιεύονται από τον αυτόνομο, ανεξάρτητο πολιτικοποιημένο χώρο που εκφράζεται και κινείται ΕΞΩ από τα κόμματα, όπου διεξάγεται η αυτο-οργάνωση των πολιτών. Παρακάμπτοντας τα συμβατικά Μέσα.

Δύο τέτοιοι χώροι είναι η "Κερυνειώτικη Ηχώ", μηνιαία συνδρομητική εφημερίδα που δημοσιεύεται από τον εκ Λαπήθου Ντίνο Α. Ευθυμίου, και το Ελλαδικό περιοδικό ανατρεπτικής ~ εναλλακτικής πολιτικής "Άρδην". Το Άρδην εστιάζεται στην ιδεολογική διαμόρφωση και δρα ως πόλος αυτο-οργάνωσης με αναφορά στο τετράπτυχο εθνική ανεξαρτησία, κοινωνική δικαιοσύνη, οικολογική ισορροπία, άμεση δημοκρατία και κοινοτισμός.

Στην Κερυνειώτικη Ηχώ οι υποθέσεις και εσωτερική δυναμική της κίνησης των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων απησχόλησε τον αρθρογράφο της μόνιμης στήλης "Μικρά Πολιτικά με τον ΣΚΙ", κατά κόσμο Στέλιου Κ. Ιωάννου, που έζησε από πολύ κοντά μερικά από τα πιο κρίσιμα γεγονότα και οργανωτικές διαδικασίες της κινητοποίησης. Αναπαράγουμε το κείμενο του εδώ:
ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΥ

Εμείς, οι «απλοί άνθρωποι», όταν ακούμε για πράκτορες και κατασκόπους το μυαλό μας πιθανόν να τρέξει στον Τζεϊμς Μποντ ή στη Μάτα Χάρι. Αν έχουμε ιδιοσυγκρασία διακωμώδησης των πραγμάτων, μάλλον θα θυμηθούμε την ταινία του Θανάση Βέγγου «Πράκτωρ 000». Στην πραγματικότητα, ο κόσμος των διεθνών πρακτόρων είναι ανεξερεύνητος αφού, εκτός από τη στρατιωτική, φτάνει μέχρι την εμπορική και βιομηχανική κατασκοπεία. Στον κυπριακό μικρόκοσμό μας όμως τα πράγματα είναι πιο απλά μέχρι… ευτράπελα. Η Κ.Υ.Π. λ.χ., από την οποία εξαρτάται η ασφάλεια του Κράτους, εμάς δηλαδή και των παιδιών μας, βασιζόταν σε ένα μυθομανή διεστραμμένο βιαστή και δολοφόνο ισοβίτη για… έγκυρες πληροφορίες, και γι’ αυτό τον διευκολύνανε να κάνει… τουρισμό σε ιδιωτικό νοσοκομείο. Εκεί όμως που η Κ.Υ.Π. διαχρονικά τα κατάφερνε καλύτερα, δεν ήταν εναντίον του κατακτητή. Υποταγμένη στην εκάστοτε εξουσία, ήταν τις κινητοποιήσεις των πολιτών που πάντα κατάφερνε να εξαρθρώνει, με τον προσεταιρισμό, τον ψίθυρο, και τις απειλές από τους βαλτούς της (π.χ. στις αντικατοχικές πορείες γυναικών και στις μαχητικές διαδηλώσεις μαθητών).

Τώρα όμως, με την εξέγερση των «αγανακτισμένων» η Κ.Υ.Π. απλά… την έβαψε! Βλέπετε, η… επαγρύπνηση των «αγανακτισμένων» εντόπισε τους πολίτες που είναι στην υπηρεσία της, καθώς και τους καλοπροαίρετους αφελείς που τους χρησιμοποιεί σαν χρήσιμους ηλίθιους. Από την αρχή τα… πρακτοράκια παρεισέφρησαν ανάμεσα στους αυθόρμητους και ανυστερόβουλους εθελοντές που ανέλαβαν αυτόβουλα τη διαχείριση των εκδηλώσεων. Έπαιρναν περίοπτη θέση στην εξέδρα, και ήσαν πρώτοι στα συνθήματα, στο χειροκρότημα, και στην αναφώνηση του εθνικού ύμνου. Όταν θεώρησαν πως έγιναν αποδεχτοί από το πλήθος, παράλληλα με τα κοινά αιτήματα για παραίτηση Χριστόφια και προσαγωγή των ενεχομένων στη δικαιοσύνη, άρχισαν να εισηγούνται φαινομενικά ανώδυνες δραστηριότητες. Μια τέτοια ήταν το κάλεσμα δημοσιογράφων που, άκουσον-άκουσον, θα απαντούσαν σε ερωτήσεις πολιτών και όχι αντίστροφα! Το αποτέλεσμα ήταν προβλέψιμο. Δυσαρεστήθηκαν δημοσιογράφοι από φραστικές επιθέσεις κάποιων που είχαν απωθημένα, και προκλήθηκαν αντεγκλήσεις μεταξύ των πολιτών. Το πώς αυτό το συμβάν δεν πήρε καταλυτικές διαστάσεις, οφείλεται στην παρέμβαση ψυχραιμότερων πολιτών. Με αυτά και άλλα, αποκαλύφτηκαν τα πρακτοράκια που συν τοις άλλοις είναι γνωστοί ναινέκοι και επαναπροσεγγιστές μέχρι τουρκολαγνείας.

Με τη μασκαράτα του αγανακτισμένου ενεργοποιήθηκε και το Κίνημα Ανεξάρτητων Πολιτών ΖΥΓΟΣ, σαν ακελικό μικρομάγαζο. Σκοπός ήταν να εκτρέψει την κινητοποίηση από τους αρχικούς στόχους, και να τη μετατρέψει σε ένα επαναλαμβανόμενο μνημόσυνο και μοιρολόγι των 13 αδικοχαμένων. Έτσι, το αγανακτισμένο πλήθος, που έχει πολιτικά αιτήματα, θα αποστασιοποιούταν σιγά-σιγά, και η κινητοποίηση θα πέθαινε. Αρχικά πέτυχαν να προσεταιριστούν κάποιους αφελείς καθώς και ελάχιστους από τους συγγενείς των ηρωικών νεκρών, εκμεταλλευόμενοι το πόνο τους. Έτσι, καπέλωσαν τη μεγάλη πορεία των 300 χλμ προτάσσοντας το: «όχι πολιτικά συνθήματα, σεβασμός στους νεκρούς» καθώς και το ανάπηρο σύνθημα: «13 λεβέντες νεκροί, γιατί, γιατί, γιατί;». Με την άφιξη της πορείας στο Προεδρικό και μετά το τρισάγιο, χρειάστηκε ένας αγανακτισμένος… καμικάζι να ρίξει… χειροβομβίδα με το «Χριστόφια παραιτήσου, εσύ και οι υπουργοί σου» για να γίνει ένας σύντομος χαμός. Σύντομος, διότι έκαναν σωστική παρέμβαση ο γιος του αδικοχαμένου ηρωικού διοικητή του Ναυτικού Πλοιάρχου Ανδρέα Ιωαννίδη, Νικόλας και οι πραγματικοί εθελοντές, που στη συνέχεια ανέλαβαν και τον έλεγχο της συγκέντρωσης. Τώρα που όλα αυτά τα πρακτοράκια έχουν εντοπιστεί, επίκειται ο εξοστρακισμός τους.

Τεύχος10/89 Μήνας 08/11

* * *

Και πολύ ορθά ομιλεί ο αρθρογράφος γιά "πρακτοράκια". Τουλάχιστον ένας από τους ηθοποιούς που ως αναφέρεται πιο πάνω, διείσδυσαν στην Κίνηση και έδρασαν διασπαστικά, είναι γνωστός για την διασύνδεση του με ομάδες που χρηματοδοτούνται από ξένα ιμπεριαλιστικά κράτη και συγκεκριμένα από το τρισάθλιο δίδυμο της UNOPS (United Nations Operations) και της USAID (United States Agency for International Development), που είναι ο πολιτικός-οικονομικός κλάδος της CIA.

Αναφερόμαστε στον Παντελή Σοφοκλέους:
German-Cypriot Forum
http://dzforum.de/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=2&phpMyAdmin=c0919eb964f19eea17395e717f1e542c&lang=el

«This Project has been supported by the people of the United States and the United Nations Development Program through a grant...»
http://www.tech4peace.org/nqcontent.cfm?a_id=482
Αυτά και άλλα πολλά για τη διασπαστική δράση διαφόρων ατόμων από κομματικούς και άλλους πολιτικούς χώρους πραγματεύεται ένα άρθρο μας στο νέο τεύχος του περιοδικού Αρδην.

Το άρθρο μας έχει τίτλο:
Μιά Ακτινογραφία
Η Κινητοποίηση Διαμαρτυρίας των Αγανακτισμένων-Αφυπνισμένων Ενάντια στο Προεδρικό
Και μόνο από τις παραπομπές - υποσημειώσεις του άρθρου μπορείτε να δείτε ότι άπτεται σε διάφορα από τα "ζουμερά" κατορθώματα εκείνων που προσπάθησαν να πλήξουν, να χειραγωγήσουν και να διασπάσουν την Κίνηση:
http://cyprusindymedia.org/aktinografia-parapompes.html

Περισσότερα εδώ:
Κυκλοφόρησε το Νέο Τεύχος του Άρδην
Άρδην, τεύχος 86:
Η εξάντληση μιας εποχής – Από το Σύνταγμα στο Προεδρικό
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/09/blog-post_18.html

Το Άρδην είναι μια από τις λιγοστές οντότητες - ίσως και η μόνη - που γεφυρώνει τον λαό των δύο Ελληνικών κρατών με διαχρονικές και επίκαιρες ριζοσπαστικές πολιτικές και πολιτιστικές αξίες. Τα κείμενα του "μπολιάζουν" ιδεολογικά το απελευθερωτικό κίνημα για δεκαετίες τώρα... Κινείται στον εναλλακτικό-ανατρεπτικό χώρο με τρόπο που αφ' ενός αξιοποιεί τα νέα ρεύματα ιδεολογικής και έμπρακτης απελευθερωτικής πολιτικής, αλλά και ταυτόχρονα παραμένει δεμένο στερεά στις αλήθειες και διαχρονικές πολιτιστικές αξίες του Ελληνισμού. Του αξίζει κάθε υποστήριξη από εμάς.

Παρακαλούμε ζητήστε το στα περίπτερα.

Επίσης θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας πιο κάτω παραπομπές σε τέσσερα άρθρα του δημοσιογράφου Μάριου Δημητρίου, στην εφημερίδα Σημερινή με αφορμή το πρόσφατο μας άρθρο
Η Ατυχία της Επιτυχίας
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/09/blog-post_15.html
Τα άρθρα του Μάριου Δημητρίου υπογραμμίζουν μια νέα εξέλιξη στην κοινωνία μας: το ότι ο αυτόνομος χώρος πολιτικής έκφρασης - στο δίκτυο και σε αυτόνομα έντυπα - "σπουρτά" μες τον συμβατικό Τύπο και επιδρά με νέους τρόπους στον δημόσιο διάλογο. Άρχισε να διαδραματίζει ένα ρόλο που ακόμα δεν διαφαίνεται καθαρά, αλλά που σίγουρα δείχνει διάδραση μεταξύ των δύο.

Αφ' ενός o ιδιωτικός και κρατικός Τύπος συμμετείχε στις εξελίξεις που αφορούν την κινητοποίηση των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων με τον δικό του τρόπο, ασκώντας επί της κοινωνίας το βαθμό ηγεμονίας και επήρειας που του αντιστοιχεί, αφ' εταίρου, λόγω της ιστορικά τεράστιας σημασίας και μοναδικότητας που κατέχει η Κίνηση (η πρώτη αυτόνομη, αυτο-οργανωμένη ΜΗ-κομματική, υπερκομματική κινητοποίηση στην ιστορία μας), οι αυτόνομοι χώροι έκφρασης όπου εκφράζονται άνθρωποι της κίνησης, επέδρασαν και αυτοί με τη σειρά τους επί του συμβατικού Τύπου. Αν μη τι άλλο η κοινωνία μας εμπλουτίζεται με τού'ν την εξέλιξη, και ελπίζουμε ο δημόσιος διάλογος εμβολιασμένος με τού'ν τα νέα στοιχεία να συμβάλει με νέους τρόπους στην πρόοδο και μετεξέλιξη της κοινωνίας μας.

Παρακαλούμε δείτε τα άρθρα στο Άρδην καθώς και εκείνα στη Σημερινή πιό κάτω. Μαζί τους παραθέτουμε και άρθρα που αφορούν πτυχές και γεγονότα της Κίνησης που δεν έλαβαν ουσιαστική προβολή ή που απεκρύφθησαν τελείως από τα συμβατικά Μέσα και Τύπο.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
εθελοντής, Ομάδα Σύνταξης
Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia
http:/CyprusIndyMedia.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Άρδην ~ Οι Θέσεις μας:
http://ardin-rixi.gr/sample-page/

Του δημοσιογράφου Μάριου Δημητρίου, στην εφημερίδα Σημερινή:
Θα ενσαρκωθεί το νέο λαϊκό κίνημα;
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks+aformis/419448

Ένα ρήγμα και δύο αφόρητα διλήμματα
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks+aformis/419447

«Ασύδοτη ηγεσία» αποκαλεί τους «έξι»
http://www.sigmalive.com/simerini/news/local/419449

Tα «όρνεα» και το «αφιονισμένο μπουλούκι»
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks+aformis/420262

Απειλές Ένοπλης Βίας Εναντίον των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων
Αντιμετώπιση των Απειλών και Συγκάλυψη
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/09/blog-post_22.html

Η Λοιδορία δεν είναι χώρα στη μακρυνή Ασία
Όταν χλευάζουμε τον Λαό, ορθώς μας αποστρέφεται
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/09/blog-post_25.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thursday, 29 September 2011

Sunday, 25 September 2011

Η Λοιδορία δεν είναι χώρα στη μακρυνή Ασία

Όταν χλευάζουμε τον Λαό, ορθώς μας αποστρέφεται

Δεν είναι συμβουλή μόνο για τους ηγέτες του Κράτους. Ισχύει για όλους όσους εμφανίζονται σε ηγετικές θέσεις στο Κίνημα: μόνο ζημιά μας κάμνουν αν δεν καταλαβαίνουν τούτο το πολύ βασικό στοιχείο της ανθρώπινης πραγματικότητας.

Η "Ομάδα Εθελοντών Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων" σε σημερινή δήλωση της προς τα Μέσα είπε:
«...όσοι έχουν αποφασίσει να επανέλθουν στη συμπεριφορά της ανοχής, ας μείνουν στα σπίτια τους, στην πολυθρόνα τους, με το ποτό τους και το πούρο τους κάνοντας κριτική αφ’ υψηλού, όταν όμως η ασυδοσία των οποιωνδήποτε μελλοντικών κυβερνώντων θα κτυπήσει τη δική τους πόρτα για να τους υφαρπάξει το δικό τους γιο, πατέρα, αδελφό, σύζυγο, να ξέρουν ότι οι κραυγές απόγνωσής τους και η απαίτηση δικαίωσης των δικών τους θα περάσουν εντελώς απαρατήρητες».
- 24 Σεπτ.2011
http://www.sigmalive.com/simerini/news/local/421829
Τούτη η νέα σειρά προσβολών στοχεύει τον κόσμο που έπαυσε να ακολουθεί ή να ακούει στην ηγεσία της συγκεκριμένης ομάδας και αποσκοπεί στο... τι ακριβώς; Ποιός θα διαβάσει την ανακοίνωση και να αισθανθεί ΚΙΝΗΤΡΟ να εμπλακεί στις διαδηλώσεις; Εκτός από προσβολή και χλευασμό εις βάρος του λαού, τι άλλο μεταδίδει η δήλωση; Λοιδορία; Υπεροψία; Λάθος ανάγνωση του τι έστιν Κίνημα; Ναι, σίγουρα.

Μήπως με αυτή τη νοοτροπία η ηγεσία νομίζει πως θα επιτύχει να αυξήσει τους ανθρώπους που την ακολουθούν;

Δεν είναι τυχαία τούτη η έκφραση υπεροψίας, ούτε και καινούργια. Κατ' ακρίβειαν αποτέλεσε μία από τις πρώτες ουσιαστικές διαφωνίες ανάμεσα στους Εθελοντές από τις πρώτες εβδομάδες της Κινητοποίησης των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων. Αφορμή ήταν η εκτύπωση και διανομή ενός φυλλαδίου με τίτλο "Πρόβατα Ξυπνάτε", που έγινε με μια ιδιωτική πρωτοβουλία χωρίς να ενημερωθούν οι υπόλοιποι Εθελοντές.

Μερικοί από εμάς αντιδράσαμε. Έγιναν συζητήσεις, και το θέμα ετέθει και γραπτώς ανάμεσα μας. Ήδη από τις 9 Αυγούστου είχα γράψει το εξής προς πολλούς και διάφορους από τους Εθελοντές:
"...Αν θα ξαναεκδωθούν φυλλάδια, ας αποφύγουμε φράσεις όπως το "Ξυπνάτε Πρόβατα" ή ό,τι άλλο παρόμοιο που προσβάλλει τον λαό ή τον αναγνώστη. Ας επενδύσουμε σε φράσεις που εμψυχώνουν τους δικούς μας, ή που κατακρίνουν τον αντίπαλο από τα ηθικώς υψηλότερα εδάφη όπου βρίσκονται οι δικές μας δυνάμεις."
Αλλά η απάντηση "κάποιων" ήταν όχι μόνο να αγνοήσουν το σκεπτικό, αλλά επιπλέον να προχωρήσουν και σε πιο προκλητικές πράξεις: σε μερικές εβδομάδες ετύπωσαν φανέλες με το ίδιο σύνθημα, τις οποίες διένεμαν σε διαδηλώσεις. Μάλιστα η ανεπίσημη μας ηγεσία σύσσωμη φόρεσε τις φανέλες την νύκτα της 12ης Σεπτεμβρίου "εμψυχώνοντας" μας όλους με το δηλητηριώδες μήνυμα.

Αντί να βλέπουν την Κινητοποίηση σαν μια ανοικτή διαδικασία, σαν μια χωρο-χρονο-κοινωνική ελικοειδή διαδρομή που σιγά-σιγά ίσως μπορέσει να την διανύσει όλος ο λαός, ή ακόμα καλύτερα, σαν ένα γέννημα του λαού που ίσως σιγά-σιγά το αγκαλιάσει όλος ο λαός, επενδύουν δυστυχώς και αυτοί - όπως ο Πρόεδρος και το κυβερνών κόμμα - στη διχόνοια. Επενδύουν στο "εμείς" λοιδορούμε τους "άλλους".

Αντί να προωθούν την ενότητα, κατασκευάζουν τεχνητά ένα τείχος μεταξύ των οπαδών τους και των "άλλων" - όσοι δεν τους ακολουθούμε, είμαστε "πρόβατα". Δεν βλάπτει το Κίνημα τούτη η νοοτροπία; ΙΔΙΩΣ αν την αγκαλίασουν μαζικά τα μέλη του; Τι ήθος μεταδίδουμε στον κόσμο με τέτοια συνθήματα;

Δεν είναι ούτε ατυχής, ούτε τυχαία η ανακοίνωση τύπου που δημοσιεύτηκε σήμερα: είναι καθαρή έκφραση της πολιτικής αντίληψης της συγκεκριμένης Ομάδας Εθελοντών που κατέχει τώρα τα ηνία της Κινητοποίησης των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων.

Ως που θα πάει τούτη η νοοτροπία; Θα την ανταμείψει ο λαός με υποστήριξη; Θα το δούμε στην πορεία και την εξέλιξη των γεγονότων. Αλλά εκείνο που δεν χρειάζεται να περιμένουμε να δούμε είναι η αξιολόγηση με βάση το ήθος: η νοοτροπία τούτη είναι λανθασμένη, καταδικαστέα, καταστροφική για το Κίνημα, διασπαστική και διχαστική. Εκφράζει μόνο την δυσφορία μιας ηγεσίας εναντίον εκείνων που δεν την ακολουθούν.

Ακόμα και αν εκατόν χιλιάδες διαδηλωτές ανταμείψουν με την υποστήριξη τους τέτοια διχαστική νοοτροπία, μετατρέπεται μήπως έτσι σε "ορθή"; Αν εκατόν χιλιάδες διαδηλώσουν όλοι μαζί μεθαύριο, ενωμένοι από την αντίληψη πως οι "άλλοι" που δεν ήλθαν είναι "πρόβατα", κτίζει ενότητα στον τόπο μας τούτο; Κτίζει δυνατό λαϊκό Κίνημα;

ΤΙΠΟΤΑ δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις Αξίες και Αρχές, ως δύναμη που ενώνει τους ανθρώπους σε ένα Κίνημα. Το να ενώνουμε τους ανθρώπους με βάση την αντιπάθεια προς άλλους, είναι και λάθος, και ρηχή, και χυδαία έκφανση της πολιτικής.

Οι δικές μας Αρχές και Αξίες ως Αγανακτισμένοι / Αφυπνισμένοι, ποιές είναι;

* * *

Αρκετοί από εμάς προσπαθήσαμε να εγκαινιάσουμε και να διατηρήσουμε ένα πολιτικό διάλογο μεταξύ των Εθελοντών με στόχο να δημιουργηθεί συμφωνία σε κάποιες κοινές Αρχές και Αξίες που η Κίνηση - στην πορεία μετεξέλιξης της σε Κίνημα - θα μπορούσε να αγκαλιάσει. Όλοι όμως οι εσωτερικοί διάλογοι τορπιλίστηκαν, και τώρα ως φυσικό "σπουρτούν" προς τα έξω στο δημόσιο βλέμμα.

Επίσης προσπαθήσαμε να εμπλουτίσουμε τις εκδηλώσεις προσκαλώντας ομιλητές από πολλά και διάφορα, αρμονικά μεταξύ των μέτωπα κοινωνικών αγώνων, ώστε να συνενωθούν στην πράξη ΚΑΙ στην ανταλλαγή και καλλιέργεια ιδεών οι τεχνητά διαχωρισμένες πτέρυγες της Αριστεράς και Δεξιάς του λαού μας.

Για παράδειγμα οι ομιλίες του Πανίκου Νεοκλέους (πρώην Ακελικού) και της Αρετής (μπορείτε να τις δείτε στα βίντεο πιο κάτω) έφεραν στις διαδηλώσεις ένα πνεύμα που εκφράζει και συμβολίζει την αγωνία και προθυμία πολλών από μας να ζήσουμε ξανά σε όλη την επικράτεια της χώρας μας σε καθεστώς ειρήνης, δικαιοσύνης και συμφιλίωσης με τους ΤουρκοΚύπριους γείτονες μας - πράμα που μπορεί να γίνει μόνο αν εκδιωχθεί ο στρατός κατοχής ΚΑΙ απορρίψουμε τη ρατσιστική Διζωνική "λύση". Παρουσιάσαμε ομιλητές που άγγιξαν θέματα της σήψης στο σύστημα δικαιοσύνης όπως ο κος Ρίκκος Μαππουρίδης (Ανώτερος Δικηγόρος της Δημοκρατίας). Με τη βοήθεια και υποστήριξη μας εμφανίστηκαν στο βήμα έξω από το Προεδρικό σοσιαλιστές, πατριώτες, εθνικόφρονες, οικολόγοι, άνθρωποι της ανατρεπτικής~εναλλακτικής κοινότητας, αγωνιστές της ΕΟΚΑ, και άλλοι πολλοί.

Τίποτα όμως από αυτά δεν κράτησε η παρούσα ηγετική ομάδα. Διατηρεί μια μονοκόμματη προσέγγιση, φλερτάρει με μια αδιάκριτη ανοχή στον εθνικισμό, απεκόπει από τον κόσμο, δεν λογοδοτεί σε κανένα, και επενδύει συνειδητά σε συνθήματα που χωρίζουν αντί να ενώνουν τους ανθρώπους.

Πως θα πάει μπροστά η Κίνηση όταν κατευθύνεται από τέτοιες συμπεριφορές; Πως θα μετεξελιχθεί σε Κίνημα αν δεν τοποθετηθούν στην απόλυτη κορυφή Αρχές και Αξίες όπως η ενότητα, η συνεργασία, η ισότητα, η άμεση δημοκρατία που συνεπάγεται αφοσίωση σε συλλογικές διαδικασίες με ενημερώσεις, διαφάνεια, διάλογο, συναίνεση;

Έχουμε υποχρέωση προς τις συνολικά πολλές χιλιάδες ανθρώπων που συμμετείχαν τού'ν τους δύο μήνες στις εκδηλώσεις και στις άλλες πολλές χιλιάδες που υποστηρίζουν αλλά δεν μπόρεσαν να έλθουν, να διευκρινίσουμε και να ξεκαθαρίσουμε τις εσωτερικές διαδικασίες της Κίνησης. Αλλιώς, όπως συμβαίνει πάντα δια της δράσης των Φυσικών Νόμων που καθορίζουν τα πάντα, η ίδια η Κίνηση θα μετατραπεί στο αντίθετο της.

Πανίκος Νεοκλέους, 12η Σεπτ. 2011

{ κλικ}
http://www.vimeo.com/29179569


Αρετή: "Αν είστε εσείς Αριστεροί και Φίλοι των Λαών, εγώ είμαι Ελέφαντας"

{ κλικ}
http://www.youtube.com/watch?v=EDrKvjGp3tI&feature=related%20http://www.youtube.com/watch?v=R2LjkvbKwpQ&feature=player_embedded#!


Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Η σπουδαία και επίπονη εργασία σε βίντεο που παρουσιάζουμε στις σελίδες μας είναι παραγωγή της ομάδας Γροθιά TV, που είναι αδελφή οργάνωση της Σοσιαλιστικής ομάδας Εμπροσθοφύλακας:
Γροθιά TV:
http://www.vimeo.com/grothiatv
και
http://www.youtube.com/user/GrothiaTv

Εμπροσθοφύλακας
http://www.efylakas.com


Η Ατυχία της Επιτυχίας
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/09/blog-post_15.html

Θα ενσαρκωθεί το νέο λαϊκό κίνημα;
17/09/2011 | Με τον Μάριο Δημητρίου
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks+aformis/419448

«Ασύδοτη ηγεσία» αποκαλεί τους «έξι»
17/09/2011 | Του Μάριου Δημητρίου
http://www.sigmalive.com/simerini/news/local/419449

Ένα ρήγμα και δύο αφόρητα διλήμματα
18/09/2011 | Με τον Μάριο Δημητρίου
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks+aformis/419447

Τα «όρνεα» και το «αφιονισμένο μπουλούκι»
20/09/2011 | Με τον Μάριο Δημητρίου
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks+aformis/420262


Κόλακες και Βρυκόλακες
του Πανίκου Νεοκλέους
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/07/blog-post_28.html

"Αν είστε εσείς Αριστεροί και Φίλοι των Λαών, εγώ είμαι Ελέφαντας"
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/07/blog-post_27.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thursday, 15 September 2011

Η Ατυχία της Επιτυχίας

Σχήμα, Χρώμα, Λάμψη και Μορφή:
Στόχοι, Μεθόδοι και Οργανωτικοί Σχηματισμοί
Μετά από την έκρηξη σε Ζύγι και Μαρί



Η τεράστια επιτυχία του συλλαλητηρίου 12ης Σεπτεμβρίου μές τα πλαίσια της λαϊκής κινητοποίησης που βαφτίστηκε κίνηση των Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων υπογραμμίζει, δυστυχώς ή ευτυχώς, τα δύο αφόρητα διλήμματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε τώρα. Είμαστε κίνημα; Αν ναι:
ο- Που πάμε;
ο- Πως πάμε προς τα εκεί;
Αν η 12η Σεπτεμβρίου ήταν μια συνήθης, με τα σημερινά δεδομένα, συγκέντρωση μιας ακόμα Μαύρης Δευτέρας, ή ακόμα και αν ήταν μια υποτονική "διαδήλωση ρουτίνας", θα μπορούσαμε να πούμε πιο εύκολα "εντάξει, δύο μήνες, διένυσε την φυσική του πορεία το φαινόμενο και εξέπνευσε". Αλλά δεν!

Η παρουσία πολλών χιλιάδων (υπολογίσαμε συνολικά περίπου 15 χιλιάδες σε όλη την έκταση και διάρκεια του συλλαλητηρίου), και ο ενθουσιώδης παλμός του κόσμου που χωρίς προτροπές διέκοπτε συνεχώς για να φωνάξει και να τραγουδήσει τα αισθήματα και τις απαιτήσεις του, μας θέτουν ενώπιον καυτών διλημμάτων και υπευθυνότητες που απαιτούν συλλογικές απαντήσεις με έμπρακτη υλοποίηση. Όσοι επωμιστήκαμε οργανωτικές ευθύνες και καθήκοντα τού'ν τους δύο μήνες κινητοποιήσεων έχουμε βαρύ, σχεδόν αβάστακτο φορτίο έργου προς διεκπεραίωση.

Έχουμε υποχρέωση να λογοδοτήσουμε προς όλο τον κόσμο και την ευρύτερη κοινωνία που υποστηρίζει τις κινητοποιήσεις, για το σχήμα του οργανωτικού οχήματος που κτίζουμε, και για την κατεύθυνση προς την οποία κινούμαστε.

Συνοψίζοντας τα ερωτήματα του "Που πάμε;" και "Πως πάμε προς τα εκεί;" πρέπει ταυτόχρονα να σφιχτούμε και να δεχτούμε τον πόνο που συνεπάγεται μια τέτοια επισκόπηση - τα ερωτήματα εμπεριέχουν οδυνηρές παραμέτρους.
ο- Που πάμε;

Οι δύο κατευθύνσεις που ξεπήδησαν αυθόρμητα και αβίαστα από τον λαό αφορούν:
α. Τις άμεσες επιπτώσεις από την έκρηξη στο Ζύγι / Μαρί, με την γενική απαίτηση για παραίτηση του Προέδρου Χριστόφια και τιμωρία των ενόχων για τους φόνους των δεκατριών.

β. Το εθνικό μας θέμα. Για πρώτη φορά σε δεκαετίες κυματίζει η γαλανόλευκος ξανά στο νησί αυθόρμητα, και ο λαός εκφράζει με κάθε τρόπο την ελληνικότητα του ανάτριχα στον ρατσιστικό ανθελληνισμό του διαχρονικού καθεστώτος που από τα μέσα της δεκαετίας του εξήντα απαγορεύει και ενοχοποιεί τον κόσμο για την πολιτιστική και εθνική του ταυτότητα. Αυτή η ροή ανανεωμένης έκφρασης της ελληνικότητας αναζητεί χεροπιαστούς τρόπους να κινηθούμε συλλογικά προς την Απελευθέρωση και οργανωμένα, ως κοινωνία, προς την αναστήλωση της δυνατότητας μας για αντίσταση και επιβίωση.
Ως κίνηση έχουμε δώσει έκφραση και στις δύο κατευθύνσεις. Αλλά μέχρι στιγμής αποτύχαμε οικτρά να κτίσουμε επιπρόσθετα οργανωτική και κινηματικά εργαλεία για υλοποίηση των, πέρα από τις διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες.

ο- Πως πάμε προς τα εκεί;

Εδώ τα πράματα είναι ακόμα χειρότερα γιατί το οργανωτικό μας εργαλείο, η συλλογική δηλαδή οντότητα που αποτελείται από τους εθελοντές οι οποίοι τούτους δύο μήνες έχουμε επωμιστεί τόσες δουλειές και ευθύνες, ασθενεί.

Το όχημα πρέπει να ταιριάζει στη γεωγραφία του τόπου που θα διανύσει. Ερπύστριες για τις λάσπες και αμμόλοφους, συμπαγή λάστιχα αν θα πρέπει να κινηθεί γοργά πάνω από συρματόπλεγμα, δημοκρατικότητα αν στοχεύει να οδηγήσει στην ελευθερία, αυταρχισμό αν στοχεύει να οδηγήσει σε δικτατορία. Το δικό μας κινηματικό όχημα δυστυχώς δεν διαφέρει πολύ από την πολιτική γεωγραφία του καθεστώτος: παρουσιάζει φοβερά ελλείμματα δημοκρατικότητας. Αν στοχεύουμε να υπηρετήσουμε τον λαό για να κινηθεί προς μια κοινωνία ευρύτερης και βαθύτερης δημοκρατίας και λαοκρατίας θα πρέπει να θεραπεύσουμε ως κίνημα τα τρομερά μας ελλείμματα σε δημοκρατικότητα και να προσαρμοστούμε στην πολιτική πραγματικότητα. Αυτά που απαιτούμε από το καθεστώς πρέπει εμείς οι ίδιοι να μπορούμε (και να θέλουμε) να τα υλοποιήσουμε μέσα στις δικές μας κινηματικές διαδικασίες. Αλλιώς όλα χάνονται.

Η απάντηση στο "Πως πάμε προς τα εκεί;" αναπόφευκτα μας οδηγεί στην ανάγκη να αναγνωρίσουμε το τι ασθενεί ή υστερεί στις διαδικασίες μας ώστε να βελτιώσουμε και αναβαθμίσουμε την ποιότητα μας ως κίνημα. Οι υπέραρκετοι αριθμοί του κόσμου έδειξαν πως πάμε καλά. Αλλά εμείς οι ίδιοι οι οργανωτές υστερούμε σε ποιότητα. Πως θα ανταποκριθούμε στις ιστορικές ευθύνες που (λέμε ότι) θέλουμε να επωμιστούμε αν δεν δεσμευτούμε στο να βελτιώσουμε ποιοτικά το οργανωτικό μας όχημα;

Μια ΜΗ-δημοκρατική παράταξη μόνον σε ΜΗ-δημοκρατικό καθεστώς μπορεί να οδηγήσει.
Οι "Λεπτομέρειες"

ο- Που πάμε;

Α. Διακυβέρνηση και Δικαιοσύνη

Οι δύο κατευθύνσεις που έχουν αρθρωθεί σαφώς ως τώρα αφορούν τις άμεσες επιπτώσεις από την έκρηξη στο Ζύγι / Μαρί επί της διακυβέρνησης της χώρας και της απονομής δικαιοσύνης: ο λαός απαιτεί παραίτηση του Προέδρου Χριστόφια και τιμωρία των ενόχων για τους φόνους.

Αλλά πως θα υλοποιηθούν τούτα; Αν πράγματι θέλουμε να αναπτυχθούμε ως παλλαϊκό κίνημα πρέπει να δούμε κατάφατσα τις δυνάμεις που κατέχει ο λαός, και νά 'βρουμε τρόπους να συμπλεύσουμε με αυτές τις δυνάμεις. Αφ' ενός, και πολύ ορθά, ως κίνημα δηλώνουμε σαφέστατα πως ιστάμεθα τελείως έξω από όλα τα κόμματα, και ζωγραφίζουμε πεντακάθαρα την υπερκομματική, ΜΗ-κομματική μας υπόσταση. Αφ' εταίρου, χωρίς συνεργασία με άλλους οργανωμένους κοινωνικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένων των κομμάτων, εργασιακών συνδικάτων και συντεχνιών, συνεργατικών οργανώσεων, επαγγελματικών συνδέσμων, συνδέσμων αγωνιστών, φοιτητικών ενώσεων, οργανώσεων όλων των ειδών (φεμινιστές, φυσιολάτρεις, ελληνολάτρεις), μπορούμε να προχωρήσουμε;

Ναι, πρέπει να αποφύγουμε την παγίδα της φεουδαρχικής κομματοκρατίας. Αλλά να αναγνωρίσουμε πως τα κόμματα κατέχουν μια άλφα δύναμη: αν τα κόμματα είχαν ειλικρίνεια και αν ήταν πράγματι αφοσιωμένα σε αυτά που λεν οι αρχηγοί των, κατέχουν ήδη τη δύναμη να υποχρεώσουν τον Πρόεδρο σε παραίτηση και θα το έπρατταν. Θα μπορούσαν να μποϋκοτάρουν το Εθνικό Συμβούλιο, λέγοντας "δεν αναγνωρίζουμε Πρόεδρο μειοψηφίας". Θα μπορούσαν να απέχουν από τη ψήφιση νόμων στη Βουλή (και ιδίως τα πρόσφατα "μέτρα" για την οικονομία). Θα μπορούσαν να περάσουν νόμο υπογραμμίζοντας το παράνομο της εισαγωγής ρεύματος από τον Αττίλα και να πιέσουν για προσαγωγή των ενόχων για αυτή την παράνομη δοσοληψία με τον εχθρό σε Δικαστήριο. Εμείς, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια συνεργασία μαζί τους ώστε τέτοια μέτρα να συνδράμουν στο σκοπό μας, αλλά και ταυτόχρονα να μην απορροφηθούμε μες την κομματικοκρατία;

Οι οργανώσεις των εργαζομένων κατέχουν την πιο ισχυρή θέση στην κοινωνία μας. Η θέση των μες την παραγωγή έχει τη δύναμη να παράγει τον πλούτο των κρατούντων που "σπουρτά" και λίγο προς τα κάτω προς τον λαό. Αλλά έχουν και τη δύναμη να παραλύσουν εντελώς το σύστημα, και να καταστήσουν τους κρατούντες σε μη. Μια ομοβροντία πολιτικών απεργιών και καταλήψεων για μερικές εβδομάδες θα επέφερε την πιο ανώδυνη, ειρηνική και σβέλτα κοινωνική ανατροπή που είδε ποτέ ο τόπος. Οι εργαζόμενοι είναι κυρίως συνδεδεμένοι με την ΠΕΟ, την ΣΕΚ και την ΔΕΟΚ. Η πλειοψηφία των εργαζομένων της ΠΕΟ, υποταγμένοι για δεκαετίες στην σταλινική διάβρωση των συντεχνιών από το κυβερνών κόμμα, δεν έχουν πλέον αντίληψη του τι σημαίνει αυτόνομη κινητοποίηση ούτε για τα δικά τους δίκαια, ούτε και για την ευρύτερη κοινωνία. Οι εργαζόμενοι υπό την ΣΕΚ, συγχισμένοι από την αλλοπρόσαλλη πολιτική της ηγεσίας (υπέρ του καπιταλισμού; εναντίον του καπιταλισμού; ούτε οι ίδιοι ξέρουν πλέον), δεν τολμούν. Οι της ΔΕΟΚ, η οποία πρόσκειται στην ΕΔΕΚ, έχασαν τον χαρακτήρα της αγωνιστικής πατριωτικής Αριστεράς που μετέδιδαν την εποχή της Μεταπολίτευσης, και τώρα δεν μετέχουν σε σημαντικές κινητοποιήσεις. Αλλά μαζί, ή και ξεχωριστά, αυτές οι συντεχνίες εργαζομένων θα μπορούσαν να προσφέρουν πάρα πολλά. Αν οι εργαζόμενοι βρεθούν συλλογικά σε μια διαδικασία αφύπνισης και κάθαρσης των δικών των, πρώτα, οργανώσεων, εύκολα μπορούν να κινητοποιηθούν σε αλληλεγγύη με τον δικό μας αγώνα. Εμείς, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια συνεργασία μαζί τους ώστε να επιδοθούν σε κινητοποιήσεις απεργιών και καταλήψεων που να συνδράμουν στο σκοπό μας;

Ποιοί από εμάς έχουν την υπομονή να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις και δραστηριότητες συνεργασίας με τούτους τους φορείς για να κτίσουμε τέτοιες συμμαχίες; Ποιοί κατέχουν την αξιοπιστία, ένθεν και ένθεν; Ποιοί κατέχουν τη δημοκρατικότητα, ώστε να καταστήσουν τον εαυτό τους όργανο της συλλογικότητας εθελοντών, και φορέα της συλλογικής βούλησης και συναίνεσης - αντί να κάμνουν "όπως τους δόξει", που είναι η επικρατούσα τώρα "πολιτική ομαλότητα" ανάμεσα μας;

Αν δεν εκλείψει ο αυταρχισμός, η ηγεμονία και ασυνεννοησία ανάμεσα μας, δεν θα μπορέσουμε να συνεργαστούμε με άλλες κοινωνικές δυνάμεις, άρα και δεν πρόκειται να καταφέρουμε να υλοποιήσουμε κανένα από τους στόχους μας.

Β. Το εθνικό

Το εθνικό θέμα, που τίθεται αφ' ενός ως ανάγκη κοινωνικής αναδιοργάνωσης (άμυνα, οικονομία, παιδεία, πολιτιστική εγρήγορση και αναγέννηση) ώστε να επιβιώσουμε ως λαός και να φέρουμε την Απελευθέρωση πίσω ξανά μες τα όρια του εφικτού, πως θα το προχωρήσουμε;

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η κίνηση Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων ζητά επανατοποθέτηση του Κυπριακού με βάση τον εθνικό προσανατολισμό: αντιτίθεται έντονα στον ρατσιστικό ανθελληνισμό και στο πολιτικό πρόγραμμα αφελληνισμού της Κύπρου, που είναι το δόγμα των κρατούντων, και επιζητεί κινητοποίηση που να στοχεύει στην Απελευθέρωση και την επιβίωση του λαού μας.

Αλλά πως; Είναι αυτονόητο - και έχει εκφραστεί με πολλούς τρόπους - ότι η κίνηση αντιτίθεται στη ρατσιστική Διζωνική, και στις όποιες άλλες μετεξελίξεις του σχεδίου Αννάν. Η Αντίθεση είναι καθαρή. Αλλά ποιά είναι η Θέση; Τι θα αντιπροτείνουμε ως κίνημα στα ανίερα σχέδια "νομιμοποίησης" της κατοχής και διχοτόμησης; Ποιό πολιτικό πρόγραμμα ή σχήμα λύσης είναι εφικτό ή επιθυμητό να επιδιώξουμε μαζί; Ή τουλάχιστον, ποιές αρχές πρέπει να διέπουν και να ενώνουν ένα τέτοιο κίνημα;

Προτάσεις υπάρχουν πολύ λίγες. Μία, που ακούεται κάπου-κάπου, είναι η αποδοχή της διχοτόμησης - πράμα απαράδεκτο και άτοπο. Άλλο να μας την επιβάλουν, άλλο να την επιλέξουμε!

Υπάρχει παντελής απουσία εύφορου πολιτικού διαλόγου ανάμεσα στους εθελοντές ή και τους διαδηλωτές για το πως θα κινηθούμε μπροστά σε σχέση με το εθνικό θέμα. Είναι σωστό να θέτουμε τα όρια μας - ορθώς η γραμμή Αννάν και η ρατσιστική Διζωνική απορρίπτονται - αλλά εκτός από εκείνα που απορρίπτουμε, τι υιοθετούμε και αγκαλιάζουμε; Οι πλείστοι ανάμεσα μας δε γνωρίζουμε.

Υπάρχει ανυπέρθετος ανάγκη για διάλογο και ψηλάφημα αυτών των ερωτημάτων ανάμεσα μας. Και ανάγκη για τοποθετήσεις. Ναι, λέγουμε ΟΧΙ στη ρατσιστική Διζωνική. Αλλά σε τι λέμε ΝΑΙ; Και τι μορφή πρέπει να πάρει ο αγώνας για να επιτευχθεί η Απελευθέρωση και επίλυση του Κυπριακού; Τι μορφές οργάνωσης απαιτείται να κτίσουμε ώστε να διεκδικήσουμε εκείνες τις μορφές αγώνος;

Ως μέλος της Φιλικής Εταιρείας θέλω και εγώ να προσθέσω τη δική μας συμβολή στον μελλοντικό εκείνο διάλογο. Για μας οι λύσεις, όποιο σχήμα και να έχουν, πρέπει να γεννηθούν μέσα από την αποκατάσταση της πολιτιστικής-εθνικής αυτογνωσίας του λαού μας και της υλικής (αντικειμενικής) δυνατότητας μας για επιβίωση και αγώνα. Γι αυτό και κινούμαστε μέσω της εξής δέσμης:
Εργασίες
http://filiki.etaireia.org/ergasies.html

Σίγουρα υπάρχουν και άλλες καλές προσπάθειες και ιδέες ανάμεσα στους εθελοντές και διαδηλωτές, αλλά και έξω στην ευρύτερη κοινωνία. Ας τις συνενώσουμε.

ο- Πως πάμε προς τα εκεί;

Αν η κίνηση Αγανακτισμένων / Αφυπνισμένων θα μετατραπεί σε κίνημα, και αν θα προσπαθήσει να υλοποιήσει τις δύο κατευθύνσεις που ζητά ο λαός (Διακυβέρνηση / Δικαιοσύνη, και το Εθνικό), τότε η ανεπίσημη μας ηγεσία έχει μπόλικη εσωτερική θεραπευτική κρίση να διανύσει μέχρι να γίνει άξια για τέτοιο έργο. Αυτή τη στιγμή ο λαός είναι πολύ πιο μπροστά από εμάς. Πρέπει να αλλάξουμε τους εαυτούς μας και τον τρόπο που ασκούμε την πολιτική για να σταθούμε αντάξιοι στο τι απαιτείται από εμάς.

Αν δεν εκλείψουν ο αυταρχισμός, η ηγεμονία και ασυνεννοησία ανάμεσα μας, δεν θα μπορέσουμε να υπηρετήσουμε το κίνημα σωστά και δημοκρατικά ώστε να υλοποιήσουμε τους στόχους μας. Και σύντομα ο λαός θα εγκαταλείψει την προσπάθεια αν η ανεπίσημη μας ηγεσία παραμείνει όπως είναι σήμερα.

Είδαμε πως ήδη από τον δεύτερο μήνα των διαδηλώσεων χάθηκαν τα πιο σημαντικά στοιχεία δημοκρατίας.

Το ανοικτό μικρόφωνο, που μετέτρεπε τις διαδηλώσεις σε σύγχρονη εκδοχή της αρχαίας Αγοράς, "ακυρώθηκε".

Η συλλογική διαδικασία λήψεως αποφάσεων που γινόταν σε μεγάλο και σε μικρό επίπεδο, τώρα εκλείπει.

Στο μεγάλο σχήμα, η συλλογική διαδικασία λήψεως αποφάσεων συντελείτο κάποιες φορές όταν γίνονταν αποφάσεις από όλους μαζί στις διαδηλώσεις στο Προεδρικό. Γίνονταν προτάσεις από το βήμα και υιοθετούντο από όλους - ένα γερό παράδειγμα απόφασης που συνεχίζει να ισχύει ως σήμερα είναι ο συμπεφωνημένος ΜΗ-κομματικός, υπερκομματικός χαρακτήρας της κίνησης. Οι προτάσεις από το βήμα και η ανταπόκριση του λαού που ακολουθούνται με πραγμάτωση των αποφάσεων είχε φέρει τις διαδηλώσεις μας στο Προεδρικό πιο κοντά στο να λειτουργούν ως Εκκλησία του Δήμου. Δεν κατάφερε όμως να εξελιχθεί σε τακτική ή έστω περιστασιακή Ανοικτή Γενική Συνέλευση η οποία να καταστεί το ανώτατο μας όργανο, και σιγά σιγά, τα στοιχεία Εκκλησία του Δήμου και Αγοράς "ξεπεράστηκαν".

Στο μικρότερο επίπεδο, εκείνο της εστιασμένης συνεργασίας ατόμων και ομάδων εθελοντών για τις συγκεκριμένες καθημερινές υποθέσεις και ανάγκες των κινητοποιήσεων, η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη.

Ξεκινήσαμε με μια πρακτική Άμεση Δημοκρατίας, και καταλήξαμε σε μια ανεπίσημη μεν, αλλά απρόσβατη και ασύδοτη ηγεσία που δεν λογοδοτεί σε κανένα. Πράττει κατά το δοκούν "εκ μέρους όλων", και φροντίζει να συγκαλύπτεται ώστε να μην μπορούν να τις αποδοθούν ευθύνες.

Στις αρχές των κινητοποιήσεων στο Προεδρικό, όλες οι πράξεις που εγίνοντο στηρίζονταν σε αποφάσεις όσον πιο συλλογικές ήτο εφικτόν. Όλα, από το αν θα είχε καθιστική μορφή μια διαδήλωση ή το τι ακριβώς θα πούμε στις διαπραγματεύσεις με την Αστυνομία, ή τι θα πούμε και τι ΔΕΝ θα πούμε στον Τύπο και στα Μέσα, αποφασίζοντο συλλογικά με ανατροφοδότηση από όσο πιο πολλά άτομα είχαν εμπλοκή στις δραστηριότητες και που επωμίζοντο ευθύνες. Μερικές αποφάσεις ετίθεντο στην Αγορά για να πάρουμε λαϊκή έγκριση. Άλλες, γίνονταν σε οργανωτικές συναντήσεις εθελοντών από πρίν ή επί τόπου αυτοστιγμή, αλλά πάντα στηρίζονταν στη συναίνεση των ανθρώπων που συνέρρεαν και που εθελοντικά επωμίζοντο να χειριστούν δύσκολα πράματα εν μέσω σκληρών συνθηκών.

Αν αναλογιστούμε πως λειτουργούσε μια ατελής μεν, αλλά ειλικρινής και προσβάσιμη σε όλους τους εθελοντές μορφή Άμεσης Δημοκρατίας από ανθρώπους που πολύ λίγο γνωρίζονταν, και που χειρίζονταν με αυτό τον τρόπο την πλοήγηση μιας κινητοποίησης δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων εν μέσω βομβαρδισμών με δακρυγόνα, ξυλοφορτώματος και συλλήψεων, αντιδιαδηλώσεων από το καθεστώς και υπό την απειλή να ξεσπάσει εμφύλιος πόλεμος, με μηδενικούς πόρους και με ταυτόχρονες χίλιες άλλες προσωπικές ή επαγγελματικές υποχρεώσεις... καλά τα πήγαμε τις πρώτες εβδομάδες. Η άμεση δημοκρατία ήταν κάτι ζωντανό που το βιώσαμε και το καλλιεργήσαμε όσο πιο πολύ μπορούσαμε τις πρώτες εβδομάδες.

Πως φτάσαμε όμως σήμερα που ΔΕΝ υπάρχει βίαιη καταστολή της κίνησης πολιτών, που υπάρχει καλή πρόσβαση στα Μέσα και τον Τύπο, και που έχει παρέλθει κάπως ο κίνδυνος να ξεσπάσει εμφύλιος, πως λοιπόν με όλες αυτές τις ευνοϊκές για την κίνηση συνθήκες έχουμε ΠΛΗΡΗ απουσία δημοκρατικών θεσμών ανάμεσα μας; Σε ποιόν λογοδοτούν τα έξι άτομα που σήμερα έχουν το προβάδισμα δημοσίως ως ανεπίσημοι ηγέτες της κίνησης; Κατέχω την απάντηση για τούτο, διότι μετά από πολλές προσπάθειες πάνω από τεσσάρων εβδομάδων να καλλιεργηθεί συνεργασία μαζί τους και να διευρυνθεί η δημοκρατικότητα και συλλογικότητα της διαδικασίας λήψεων αποφάσεων των εθελοντών, γνωρίζω πεντακάθαρα πως ούτε επιθυμούν, ούτε και είναι ικανά αυτά τα άτομα για δημοκρατική συνεργασία. Δεν θέλουν να λογοδοτούν σε κανένα.

Οι δημοκρατικές διαδικασίες και συνεργασία απαιτούν κάποια στοιχεία όπως διαφάνεια, ενημέρωση, διάλογο, συλλογικότητα στις αποφάσεις. Όλα αυτά έχουν τορπιλιστεί και δεν λειτουργούν πλέον αφ' ότου η συγκεκριμένη πτέρυγα των έξι προσωπικοτήτων ανέλαβε τα ηνία.[1]

Η πορεία του πως φτάσαμε εδώ, μέσα από την γένεση, σύγκρουση και εναλλαγή που είχαν τρεις διαφορετικές πτέρυγες εθελοντών μες τού'ν τους μήνες αναλύεται καλύτερα και εις βάθος σε άρθρο που δημοσιεύεται εντός των ημερών στο νέο τεύχος του περιοδικού Άρδην, που κυκλοφορεί στα περίπτερα σύντομα. Παρακαλώ ψάξτε το.

Το πιο ενδιαφέρον σήμερα δεν είναι το πως ακριβώς έφτασε η πτέρυγα των έξι προσωπικοτήτων να έχει την ηγεμονία της κίνησης, αλλά το πως αυτή θα χειριστεί τις κραυγαλέες ανάγκες της κίνησης για δημοκρατικότητα, για πιό χεροπιαστό και ουσιαστικό πολιτικό αντίκρυσμα και περιεχόμενο, και το πως θα ανταποκριθεί στην απαίτηση του κόσμου για διεύρυνση των δημοκρατικών θεσμών όχι μόνο στην Πολιτεία, αλλά και μες το ίδιο μας το κίνημα.

Υπάρχει μια μεγάλη πτέρυγα πολιτικοποιημένων εθελοντών και διαδηλωτών που αποτελείται από άτομα που ανήκουν σε ΜΗ-κομματικές πολιτικές οργανώσεις ή συσπειρώσεις φοιτητών, νεολαίας και ανεξάρτητων αυτόνομων πολιτών πολλών αποχρώσεων (Δεξιάς και Αριστεράς) σύν κάποια ανεξάρτητα και εναλλακτικά Μέσα ενημέρωσης, που συνθέτουν ένα πολύπλευρο μωσαϊκό που ήταν ο αρχικός πυρήνας των κινητοποιήσεων στο Προεδρικό και που αποτελεί την οργανική γέφυρα μεταξύ του ανέντακτου λαού και της κίνησης. Η παρούσα ηγεσία όμως, η πτέρυγα προσωπικοτήτων, αποκόπηκε επίτηδες, συνειδητά και ηθελημένα από αυτή την πολιτικοποιημένη πτέρυγα. Η πτέρυγα προσωπικοτήτων στηρίζεται τώρα μόνο στα συμβατικά Μέσα και τον Τύπο για την επικοινωνία της με τον λαό (δηλαδή απέκοψε τις οργανικές διασυνδέσεις με λαϊκές οργανώσεις και συσπειρώσεις), και προσπαθεί να διατηρεί το ενδιαφέρον με επικοινωνιακά τεχνάσματα (μπαλόνια, πυρσούς, καραμούζες, κλπ) τα οποία αποφασίζει και ανακοινώνει χωρίς να λαμβάνει τη γνώμη ή την συναίνεση άλλων εθελοντών.

Αλλά όλοι γνωρίζουμε πως με τεχνητά μέσα τίποτε δεν διατηρείται ζωντανό στην πολιτική ζωή. Αν η πτέρυγα προσωπικοτήτων δεν παρουσιάσει σύντομα διεύρυνση και εμβάθυνση των δημοκρατικών θεσμών μες την ίδια την κίνηση, ή ένα πολιτικό πρόγραμμα που να απευθύνεται στα ουσιαστικά και καυτά θέματα και τις ανάγκες του λαού μας, η κίνηση θα βιωθεί και αυτή σαν μια ακόμα περιστασιακή φούσκα που παρέρχεται πτερόεντη.

Υπάρχει απόλυτη ανάγκη να αγκαλιάσει τα ελάχιστα στοιχεία δημοκρατικής λειτουργίας όπως διαφάνεια, ενημέρωση, διάλογο, συλλογικότητα στις αποφάσεις. Η πτέρυγα προσωπικοτήτων που οδηγεί την κίνηση τώρα ως η ανεπίσημη ηγεσία, μας το έχει ξεκαθαρίσει πως δεν θέλει κανένα από αυτά τα στοιχεία. Επίσης, χρειάζεται να καλλιεργηθεί κλίμα δέσμευσης σε συμφωνίες και αποφάσεις - μέχρι τώρα όλες οι συμφωνίες με αυτά τα άτομα έχουν παραβιαστεί από τους ίδιους κατ' επανάληψην και συχνά με προσβλητικούς τρόπους. Αντί να κτίζουν την εμπιστοσύνη, μοιάζουν να επενδύουν συνειδητά στην υπόσκαψη της.

Πως θα κτίσουμε λοιπόν κίνημα που να φέρει δημοκρατία στον τόπο μας αν εμείς δεν μπορούμε να την υλοποιήσουμε ανάμεσα μας;

Αλαζονεία, και... σε ποιόν ανήκει το λαϊκό κίνημα;

Άθελα τους, έχουν γλιστρήσει τώρα και στον κατήφορο της αλαζονείας, ισχυριζόμενοι πως το Συλλαλητήριο είναι δικό τους επίτευγμα, εκείνων των έξι προσώπων:
"Σύμφωνα με τον Κώστα Τσαγγαρίδη, μέλος της ομάδας, 'η δράση των αγανακτισμένων είναι η μοναδική ανά το παγκόσμιο βελούδινη ειρηνική εξέγερση εναντίον των κρατούντων που διαρκεί 64 μέρες και δεν έχει σπάσει ούτε μύτη. Να ληφθεί υπόψη ότι έγινε περισσότερους από δύο μήνες μετά το έγκλημα στο Μαρί. Την αποτιμώ ως επιτυχία και με βάση το βαθμό δυσκολίας της οργάνωσής της, που έγινε ουσιαστικά από έξι μέλη της ομάδας εθελοντών και με τη βοήθεια μερικών άλλων εθελοντών... ' "
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/418550
Υπογραμμίζω το "άθελα τους", διότι γνωρίζω πως τα άτομα αυτά έχουν καλές προθέσεις και δεν δρουν με μοχθηρία. Γνωρίζω δε τον Κώστα Τσαγγαρίδη από την εφηβεία, και εγγυούμαι τις καλές προθέσεις του. Αλλά και εκείνος και οι άλλοι πέντε της πτέρυγας των έχουν απορρίψει και αποδομήσει ό,τι πιο γνήσιο και ορθό που κτίσαμε, ως κίνηση, και έχουν υιοθετήσει τις πλέον αντιδημοκρατικές διαδικασίες στην πλοήγηση της. Και το αποτέλεσμα, εκτός από τη ζημιά που κάμνει στο κίνημα, είναι να φθείρονται και οι ίδιοι ηθικά: πως τολμούν να ισχυρίζονται πως η 12η Σεπτεμβρίου αντί επίτευγμα του λαού, είναι τάχα επίτευγμα δικό τους;

Γνωρίζω άμεσα, από την καθημερινή μου εργασία στις κινητοποιήσεις πως περίπου εκατόν εθελοντές εργαστήκαμε με πολλή αφοσίωση για να υλοποιηθεί το Συλλαλητήριο. Περίπου πενήντα από αυτά τα άτομα εργαστήκαμε πολύ σκληρά για αρκετές εβδομάδες οργανώνοντας, συντονίζοντας, προωθώντας και προβάλλοντας την εκδήλωση σε όλη την Κύπρο. Όταν η ηγεσία - έστω και ανεπίσημη - προσβάλλει τόσο σκληρά και τους εθελοντές και τον λαό, πως θα πάει μπροστά ένα τέτοιο κίνημα;

Ο Σωκρατικός φιλόσοφος Λάο Τσε, που δίδαξε στην Κίνα περίπου την ίδια εποχή της Ελληνικής Κλασσικής αρχαιότητας, μας άφησε τού'ν την παρακαταθήκη για τον Ηγέτη:
Οι άριστοι ηγέτες είναι αθέατοι, και άγνωστοι στους ανθρώπους.
Ακολουθούν εκείνοι που αγαπιούνται και εκθειάζονται από τους ανθρώπους.
Μικρότεροι είναι οι ηγέτες τους οποίους ο λαός φοβάται.
Χείριστοι εκείνοι που ο λαός μισεί.

Αν δεν εμπιστευτείς τον λαό, καθίσταται ανέμπιστος.
Ο ηγέτης που δρα με βάση το Θείο και χωρίς περιττά λόγια,
Έχοντας επιτελέσει το έργο παραμένει στην αφάνεια
και ο λαός το βιώνει ως δικό του επίτευγμα.

- "Τάο τε Κινγκ / Δέος του Χ", Λάο Τσε. [2]
Το Λαϊκό Κίνημα

Είμαστε για πρώτη φορά στην ιστορία των τελευταίων ίσως σαράντα χρόνων στα πρόθυρα της ενσάρκωσης ενός νέου λαϊκού κινήματος παντελώς έξω από τον έλεγχο των κομμάτων, που ενώνει παλλαϊκά αριστερούς, δεξιούς και ανέντακτους, και που στοχεύει στην αλλαγή της Διακυβέρνησης, την απονομή Δικαιοσύνης, και την προστασία και Απελευθέρωση της Κύπρου.

Αν τα καταφέρουμε να μετατρέψουμε το οργανωτικό μας όχημα σε ένα που να είναι άξιο του λαού μας, που να υλοποιεί τις βασικές παραμέτρους της Άμεσης Δημοκρατίας και να τις διασπείρει παντού, θα πετύχουμε.

Αν αφήσουμε τα πράματα ανάμεσα μας ως έχουν, η φθορά της κινητοποίησης, η μετατροπή της στο ακριβώς αντίθετο, και η απογοήτευση του λαού είναι εγγυημένα.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σημειώσεις, Πηγές

[1]. Η πτέρυγα των Έξι Προσωπικοτήτων (εξαπτέρυγα;)

Εδώ:
"...τα μέλη της «Ομάδας Εθελοντών Αγανακτισμένων - Αφυπνισμένων Πολιτών» Χάρης Στασής, Μαίρη Παραΐκα, Μακαρία Άντρη Στυλιανού, Κώστας Τσαγγαρίδης, Άγγελος Αγγελή και Άγης Παναρέτου. Σε συνέντευξη τύπου διαβεβαίωσαν..."
http://www.philenews.com/el-gr/Eidiseis-Kypros/22/77713
Και εδώ:
Δεν φιμωνόμαστε, δεν εκβιαζόμαστε
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/412461
[2] Το απόσπασμα από το "Τάο τε Κινγκ / Δέος του Χ", του Λάο Τσε στα πλείστα κείμενα προσδιορίζεται ως η στροφή αρ. 17. Η μετάφραση-απόδοση από τα αγγλικά είναι δική μου, συνδυάζοντας πολλές μεταφράσεις από τα κινεζικά στα αγγλικά.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sunday, 11 September 2011

Πορεία και Συλλαλητήριο ~ Έρχεται η 12η Σεπτεμβρίου


8μμ, Συγκέντρωση στην Πλατεία Ελευθερίας

8:30, Ειρηνική Πορεία προς το Προεδρικό

9μμ. Παγκύπριο Συλλαλητήριο στο Προεδρικό
Αγνοείστε κάθε ανακοίνωση «ακύρωσης»!
Το κάλεσμα σε βίντεο:
Δευτέρα 12 Σεπτ. - Όλοι έξω από το Προεδρικό

{κλικ}

{κλικ}

Δευτέρα 12 Σεπτ. - Όλοι έξω από το Προεδρικό
http://www.youtube.com/watch?v=Zq6xnV8hx6o

Το βίντεο είναι παραγωγή της Γροθιάς TV, αδελφής οργάνωσης της ομάδας Εμπροσθοφύλακας.

Τελευταίες Ειδήσεις:

ο- Στην ιστοσελίδα που έφτιαξαν οι συναγωνιστές μας γιά την 12 Σεπτεμβρίου, περισσότερα από 7,500 άτομα δηλώνουν ότι θα θα έλθουν στη διαδήλωση!
http://www.facebook.com/event.php?eid=188373421228139

ο- Η Παγκύπρια Ομοσπονδία Φοιτητικών Ενώσεων (ΠΟΦΕΝ) εξέδωσε ανακοίνωση που καταδικάζει τους χειρισμούς της Κυβέρνησης και αναφέρεται στις "αδιαμφισβήτητες πολιτικές ευθύνες που βαραίνουν τον Πρόεδρο Χριστόφια", και τον καλεί "να παραιτηθεί για την ανικανότητα και τους εγκληματικούς χειρισμούς του είτε ήξερε, είτε δεν ήξερε τι έκανε":
http://www.pofen.net/articles/view/marikatathesixristofia

ο- Διάφορες φοιτητικές ομάδες εξέδωσαν κάλεσμα γιά Αποχή από τα μαθήματα τη Δευτέρα στις 12 το μεσημέρι, και καλούν τον κόσμο στην Πορεία και Συλλαλητήριο τη Δευτέρα νύκτα.

o- Κυκλοφορεί πλατειά η πληροφορία πως τα πιο πολλά κόμματα έχουν εκδώσει ανεπίσημο κάλεσμα προς τα μέλη τους να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις της 12ης Σεπτεμβρίου.

ο- Ήδη γίνονται διευθετήσεις με την Αστυνομία για την ομαλή εξέλιξη της ειρηνικής Πορείας και για την καλή διαχείριση θεμάτων που τυχόν προκύψουν όπως τροχαία κίνηση, προβοκάτορες, κλπ.

ο- Είναι γνωστό σε όλους ότι υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ διαφόρων πτερύγων των διαδηλωτών για πολλά και διάφορα, και ότι η συνεργασία μας σε κάποιους τομείς πάει πολύ καλά ενώ σε άλλους χωλαίνει. Παρ' όλα αυτά, υπάρχει καθαρή συμφωνία μεταξύ όλων των κύριων συντελεστών για Πορεία και Συλλαλητήριο την 12η Σεπτεμβρίου - γι' αυτό και κάθε ανακοίνωση ή φήμη «ακύρωσης» πρέπει να αγνοηθεί!


Θα σας δούμε στους δρόμους.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~