Showing posts with label Καβάφης. Show all posts
Showing posts with label Καβάφης. Show all posts

Thursday, 17 November 2011

Περιμένοντας τους Υδρογονάνθρακες


-Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι υδρογονάνθρακες να φθάσουν σήμερα.

-Γιατί μέσα στην Βολή μιά τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Βολευτές και δεν νομοθετούνε;

-Γιατί οι υδρογονάνθρακες θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Βολευτές;
Οι υδρογονάνθρακες σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

-Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;


-Γιατί οι υδρογονάνθρακες θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον Noble αντιπρόσωπό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.

-Γιατί οι δυό μας Υπουργοί κ' οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλισμένα;

Γιατί οι υδρογονάνθρακες θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπόνουν τους Noble αντιπροσώπους.

-Γιατί κ' οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;

Γιατί οι υδρογονάνθρακες θα φθάσουν σήμερα·
κι οι Noble αντιπρόσωποι βαριούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.

-Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ' η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που έγιναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ' οι πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;

Γιατί ενύχτωσε κ' οι υδρογονάνθρακες δεν ήλθαν.
Κι οι Noble αντιπρόσωποι έφθασαν απ'τη θάλασσα,
και είπανε πως υδρογονάνθρακες πια δεν υπάρχουν.

Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς υδρογονάνθρακες.
Οι υδρογονάνθρακες αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις.

Σόλων Αντάρτης ~ solon_antartis@yahoo.com
~~~~~~~~~~~~

Η έμπνευση για το πιο πάνω ανήκει βέβαια στο ποίημα του Αλεξανδρινού Έλληνα προφήτη και ποιητή Κωνσταντίνου Καβάφη:

Περιμένοντας τους βαρβάρους
http://cavafis.compupress.gr/kavgr_29.htm

Saturday, 12 February 2011

Αλεξάνδρεια: Έκπτωτος ο Βασιλεύς Μουμπάρακ

Ο Λαός Πανηγυρίζει στους Δρόμους ! - η Συλλογική Δύναμη της Μαζικής Κινητοποίησης Απέφερε τη Νίκη
"Της αμύνης τα παιδιά διώξανε το βασιλιά
και του δώσαν τα βρακιά του
για να πάει στη δουλειά του
τον περίδρομο να τρώει με το ξένο του το σόι..."







Αλεξανδρινοί βασιλείς

Μαζεύθηκαν οι Αλεξανδρινοί
να δουν της Κλεοπάτρας τα παιδιά,
τον Καισαρίωνα, και τα μικρά του αδέρφια,
Αλέξανδρο και Πτολεμαίο, που πρώτη
φορά τα βγάζαν έξω στο Γυμνάσιο,
εκεί να τα κηρύξουν βασιλείς,
μες στη λαμπρή παράταξη των στρατιωτών.

Ο Αλέξανδρος -- τον είπαν βασιλέα
της Αρμενίας, της Μηδίας, και των Πάρθων.
Ο Πτολεμαίος -- τον είπαν βασιλέα
της Κιλικίας, της Συρίας, και της Φοινίκης.
Ο Καισαρίων στέκονταν πιο εμπροστά,
ντυμένος σε μετάξι τριανταφυλλί,
στο στήθος του ανθοδέσμη από υακίνθους,
η ζώνη του διπλή σειρά σαπφείρων κι αμεθύστων,
δεμένα τα ποδήματά του μ' άσπρες
κορδέλλες κεντημένες με ροδόχροα μαργαριτάρια.
Αυτόν τον είπαν πιότερο από τους μικρούς,
αυτόν τον είπαν Βασιλέα των Βασιλέων.

Οι Αλεξανδρινοί έννοιωθαν βέβαια
που ήσαν λόγια αυτά και θεατρικά.

Αλλά η μέρα ήταν ζεστή και ποιητική,
ο ουρανός ένα γαλάζιο ανοιχτό,
το Αλεξανδρινό Γυμνάσιον ένα
θριαμβικό κατόρθωμα της τέχνης,
των αυλικών η πολυτέλεια έκτακτη,
ο Καισαρίων όλο χάρις κ' εμορφιά
(της Κλεοπάτρας υιός, αίμα των Λαγιδών)·
κ' οι Αλεξανδρινοί έτρεχαν πια στην εορτή,
κ' ενθουσιάζονταν, κ' επευφημούσαν
ελληνικά, κ' αιγυπτιακά, και ποιοί εβραίικα,
γοητευμένοι με τ' ωραίο θέαμα --
μ' όλο που βέβαια ήξευραν τι άξιζαν αυτά,
τι κούφια λόγια ήσανε αυτές οι βασιλείες.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1912)

~~~~~~~~~~~~~~~~

Το ποίημα του Καβάφη "Αλεξανδρινοί βασιλείς" δημοσιεύτηκε εδώ, όπου υπάρχουν και σχετικές ιστορικές σημειώσεις:
http://users.hol.gr/~barbanis/cavafy/kings-gr.html

Οι φωτογραφίες από τους πανηγυρισμούς στην Αλεξάνδρεια είναι του Tarek Fawzy και δημοσιεύτηκαν από τα AP και REUTERS.

Οι στίχοι "Της αμύνης τα παιδιά διώξανε το βασιλιά..." είναι από δημοτικό τραγούδι γιά τα γεγονότα του 1912, που ξαναεπιστρέψαν στο συλλογικό συνειδητό με την ταινία "Ρεμπέτικο" με συμμετοχή του Ξαρχάκου και Γκάτσου:
http://www.rembetiko.gr/forums/archive/index.php/t-19075.html

Η Αιγυπτιακή Αντίσταση
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/02/blog-post_06.html

~~~~~~~~~~~~~~~~