Showing posts with label χούντα. Show all posts
Showing posts with label χούντα. Show all posts

Monday, 22 April 2019

Πως ανανεώνεται η παραχάραξη της ιστορίας


• Με ευχαριστίες στον συγγραφέα και ποιητή Άντη Ροδίτη που μου άνοιξε τα μάτια για την υπόγεια διαδρομή της διωκόμενης ποίησης στην Κύπρο.



Στο πιο κάτω άρθρο του κου Γιαννάκη Ομήρου με αφορμή την επέτειο της καταστροφικής κατάληψης της εξουσίας στην Αθήνα από την στρατιωτική χούντα το 1967, μπορούμε να δούμε χειροπιαστά την μεθόδευση της παραχάραξης, την απόκρυψη της αλήθειας και την δημιουργία πολιτικής "πραγματικότητας" εκ του μηδενός.

• Στο άρθρο του κου Ομήρου γίνεται μια έντεχνη απόκριψη του ότι ο ελληνισμός εκείνη την εποχή υπέφερε στενάζοντας κάτω από ΔΥΟ δικτατορίες: μια στην Λευκωσία και μια στην Αθήνα.

• Ο συγγραφέας - και όλο του το πολιτικό συνάφι - αναγνωρίζει την αντίσταση μόνο από το χρονικό σημείο από όπου "αναμείχθηκε" ο ίδιος. Όλος ο υπόλοιπος λαός "φταίει": θα δείτε στο άρθρο του πόσον έντεχνα επιρρίπτει ευθύνες και καλλιεργεί ενοχές εις βάρος όλων... εκτός από τον εαυτό του. Αποκρύπτει το ότι επέλεξε να συμμαχήσει με την μία δικτατορία εναντίον της άλλης προσποιούμενος πως αυτό είναι "αντίσταση"! Παρασιωπεί την ΟΡΓΑΝΙΚΗ δημοκρατική αντίσταση στην χούντα που είχε δημιουργηθεί και εκδηλωθεί μέσα από τον ίδιο τον στρατό από την πρώτη νύκτα κιόλας του πραξικοπήματος. Για παράδειγμα η πράξη αντίστασης του υψηλόβαθμου αξιωματικού των καταδρομών Γεώργιου Καρούσου:

■ Το βράδυ της 21ης Απρ. 1967 ξημερώνοντας δηλαδή προς την 21η, ο Καρούσος ήταν Αξιωματικός Επιχειρήσεων στο Πρώτο Σώμα Στρατού, υπεύθυνος για την εφαρμογή του σχεδίου του πραξικοπήματος. Όταν έλαβε τις οδηγίες της εκδόσεως των σημαντικών διαταγών για να κινηθεί το στράτευμα και να ανατρέψει την έννομη Κυβέρνηση, μπροστά σε 300 άλλους αξιωματικούς, ο Καρούσος ΑΡΝΗΘΗΚΕ να εκτελέσει και το δήλωσε ενώπιον όλων κατάφατσα στον στρατηγό Γιαράκο που εκείνη τη νύκτα εκτελούσε χρέη Διοικητή του Σώματος. Ο Καρούσος περιγράφει τα υπηρεσιακά του καθήκοντα για την πραγμάτωση του πραξικοπήματος ως εξής: "Εγώ έπρεπε να εκδώσω τις εντολές για τις συλλήψεις των [πολιτικών και άλλων προσώπων], τις ενεργοποιήσεις των μονάδων, τις τοποθετήσεις τμημάτων στα επίκαιρα σημεία για την εξασφάλιση, όπως ήταν ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ και λοιπά και την ενημερότητα μέχρι και του τελευταίου στρατιώτη στις εξελίξεις." Αντιστάθηκε όμως ανοικτά με εντιμότητα και αξιοπρέπεια: φανερά και ενώπιον όλων είπε "ΟΧΙ", αρνήθηκε να εκτελέσει τις διαταγές και αμέσως υπέβαλε την παραίτηση του γραπτώς. "«Υποβάλλω την παραίτηση μου. Ως μη επιθυμών να συμμετάσχω εις εθνικό έγκλημα», έγραψε. "Βαρύ το 'ολίσθημα μου'", δήλωσε αργότερα σχολιάζοντας τα γεγονότα "και χαρακτηρίσθηκα πάραυτα κομμουνιστής".

Μετά από αυτά ο Καρούσος συνελήφθει από την στρατιωτική αστυνομία του Δ. Ιωαννίδη και υπεβλήθει σε ευφάνταστες κακοποιήσεις. Όταν μερικά χρόνια αργότερα μου διηγήθηκε μερικά από τα βασανιστήρια στα οποία τον υπέβαλε η χούντα, έφριξα με το πόσο αρρωστημένη "δημιουργικότητα" μπορεί να επινοήσει ο αυταρχικός άνθρωπος που κατέχει εξουσία, άμα είναι να βασανίσει τον συνάνθρωπο του.

Αυτός είναι ο άνθρωπος που υπηρέτησε ως Διοικητής της ΕΟΚΑ β μόλις απέθανε ο Γρίβας, και που την Άνοιξη του '74 κήρυξε εκεχειρία, γλυτώνοντας την Κύπρο από κλιμάκωση του εμφυλίου πολέμου που είχε αρχίσει το '72.

• Η συνθηματολογία της εκκλησιαστικής-κομματικής δικτατορίας στην Κύπρο παρουσίαζε τότε (και ακόμα παρουσιάζει) την Ενωτική και Δημοκρατική Αντιπολίτευση ως τάχα προέκταση της χούντας, ενώ στην πραγματικότητα αυτή η παράταξη αγωνίστηκε ΕΝΑΝΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΕΣ, και τσακίστηκε πολεμώντας τες. 

• Οι δύο δικτατορίες ενεπλάκησαν σε ένα απαιχθέστατο και χυδαίο χορό ταυτόχρονης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑΣ ανάμεσα τους που διήρκεσε εφτά χρόνια. Και στο αποκορύφωμα εκείνης της πολιτικοστρατιωτικής φρενίτιδας έκαψαν την Κύπρο.

• Στο κείμενο του κου Ομήρου εμφανίζεται και μια ΝΕΑ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ!

Πέρασαν τόσες δεκαετίες και ακόμα οι νοσταλγοί της άνομης εξουσίας με την οποία ταυτίστηκαν όχι μόνο δεν μετανοούν μα εφευρίσκουν και νέα ψέμματα για να δικαιολογήσουν την πορεία τους. Το ποίημα με τίτλο «Ονήσιλλος» που έγραψε ο Παντελής Μηχανικός αναφερόμενος στο ότι η Κυβέρνηση της Κύπρου είχε καταπροδώσει τον αγώνα για την ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα και επέλεξε να κουφαίνει στα μηνύματα που λάμβανε από τον λαό και από την ιστορία, παρουσιάζεται πιο κάτω από τον παραχαράκτη ως τάχα διαμαρτυρία του ποιητή για την υποτιθέμενη διείσδυση της ελλαδικής χούντας στην Κύπρο. Ενώ ήταν και είναι γνωστό ότι ο Παντελής Μηχανικός ήταν και παρέμεινε διαχρονικά αφοσιωμένος στα ιδανικά του ενωτικού αγώνος ΚΑΙ του αγώνος για την δημοκρατία στην Κύπρο που είχε καταλυθεί από την ίδια της την Κυβέρνηση.

Είναι γνωστό πως ο ποιητής θεωρούσε την εκκλησιαστική δικτατορία στην Κύπρο αφόρητη και άδικη, και υπαίτιο για την καταστροφή μας. Αυτά επιβεβαιώνουν και δύο μελετητές του έργου του ποιητή σε πολλαπλές τους αναφορές: οι λόγιοι Άντης Ροδίτης και ο Λευτέρης Παπαλεοντίου έχουν γράψει πολλά για το θέμα.

Δεν είναι τυχαίο αυτό που είχε γράψει η Αλεξάνδρα Γαλανού:
"Όταν το 1975 η τρίτη και τελευταία ποιητική του συλλογή με τον τίτλο «Κατάθεση»  θεωρήθηκε  από τους κριτικούς και την Επιτροπή Κρατικών Βραβείων ως το καλύτερο βιβλίο  προς βράβευση, η  Επιτροπή  αποφάσισε να δοθεί το πρώτο βραβείο στην ποιητική συλλογή του Μηχανικού. Τότε όμως με  παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας ακυρώθηκε η απόφαση  γιατί πίστευαν ότι κάποιοι  αιχμηροί στίχοι σε ποιήματα της συλλογής περιείχαν νύξεις κατά του Μακαρίου  και της τότε διακυβέρνηση του."
Αλεξάνδρα Γαλανού: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
http://stinkyprotithallassofiliti.blogspot.com/2015/01/blog-post_11.html

Όταν διαβάσετε τις παραπομπές πιο κάτω θα μείνετε άναυδοι με το θράσος του παραχαράκτη! 

Δύο ποιήματα του Παντελή Μηχανικού ζωγραφίζουν πολύ έντονα το Μακαριακό καθεστώς με τα στημένα του "μεγαλεπήβολα" συλλαλητήρια και την αρρωστημένη διευθέτηση πελατειακών σχέσεων για διανομή προνομίων με την οποία λειτουργούσε το προσωπολατρικό σύστημα εξουσίας:


ΑΓΩΓΗ

Τον έβλεπα συχνά
πού οδηγούσε τη γυναίκα του
στα ιδιαίτερα τού Κομισάριου
για να εξασφαλίσει μια προαγωγή.

Κάτι, τέτοια
ήταν συνήθειες του καιρού μας
και δεν έδωσα ιδιαίτερη προσοχή
σ’ ένα ζήτημα ρουτίνας.

Μια μέρα που τον έβλεπα
να παίρνει τη γυναίκα του στον Κομισάριο
λέω
κοίταξε τί άνθρωπος!

Όταν το σκέφθηκα για λίγο
πείσθηκα πώς άνθρωπος δεν ήτανε αυτός.
Κι έτσι ή φύσις
μπορούσε να μένει ήσυχη.

Κι όμως η φύσις ανησυχούσε.
Κι έλεγες πώς μέ τον καιρό αυτός ο παλιοκερατάς
θα γίνει διχτάτορας εδώ μέσα.


ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ

Την Κυριακή
στις 10 η ώρα το πρωί
θα πετάξει το χρωματιστό μπαλόνι
απ’ τον περίβολο της Καθεδράλας
ως εκ τούτου
καλείται ο λαός να διαδηλώσει τα αισθήματα του
και θα Επακολουθήσει συλλαλητήριο.

Καθισμένος στο πλακόστρωτο
ό Ιωσήφ έτριβε την κοιλιά της Μαγδαληνής
ήταν περίλυπος και της μιλούσε
έκαμα όλη την υπομονή, Μαγδαληνή,
για να γεννήσεις και συ κατιτί
Αλλά επρόλαβαν τον Άγγελον εξ ουρανού
Τούρκοι βιασταί
ετρέξαμε για εκτρώσεις
και δεν θα γεννήσεις πια τίποτα.

Περνώντας από κει ο Ριμάχο επόνεσε
κι εσκέφθηκε πως μάταια κάθεται ακόμη
ο Ιωσήφ στο πλακόστρωτο.
Οι έμποροι κρατούν τον οίκο του πατρός μου.
Τα σπήλαια οι ληστές.
Κι αν βάλουν πάλι το λαό να κάνει συλλαλητήριο
για το χρωματιστό μπαλόνι
σημαίνει πώς ο λαός προετοιμάζεται.
Γυμνάζεται.
Καθοδηγείται.
Δουλεύεται.
Εκμαυλίζεται.
Για να δεχθεί
και πάλιν
ντόπιους ή ξένους
ταχύτερους του ουρανίου Αγγέλου
επιβήτορες.

* * *

Ενώ λοιπόν ο Παντελής Μηχανικός τα έγραφε σχεδόν έξω από τα δόντια για το ηθικό και πολιτικό κατάντημα του δικτατορικού καθεστώτος στην Κύπρο, εμφανίζεται σήμερα μια νέα ψηφίδα στο μοσαϊκό παραχάραξης της ιστορίας από τα χέρια του κου Γιαννάκη Ομήρου για να παρουσιάσει το έργο του ποιητή ως τάχα "επιβεβαίωση" των συνθημάτων του ιδίου εκείνου καθεστώτος.

Ακολουθεί το διαμάντι του κου Ομήρου. Εκεί, ο κος Ομήρου μας καλεί να υποβληθούμε σε "βαθιά εθνική ενδοσκόπηση και για μια ανελέητη αυτοκριτική." Από την οποία βέβαια εξαιρεί τον εαυτό του. Εκείνος ήταν "αντιστασιακός".

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net


■ Αλήθειες και διδάγματα από την 21η Απριλίου
Του Γιαννάκη Λ. Ομήρου

Χρέος επιτακτικό να καταδικάσουμε τη θλιβερή , μαύρη και αποκρουστική επέτειο της 21ης Απριλίου 1967, το πραξικόπημα της Χούντας των συνταγματαρχών που βύθισε την Ελλάδα στο σκοτάδι της δικτατορίας για επτά ολόκληρα χρόνια και οδήγησε στην εθνική τραγωδία του 1974. Ωστόσο, η καταδίκη δεν είναι αρκετή.

Πενήντα ένα χρόνια μετά, οφείλουμε ως Ελληνισμός να ασκήσουμε με αίσθημα ιστορικής ευθύνης και ειλικρίνειας, κριτική και αυτοκριτική.

Γιατί, είναι μεν ακριβές ότι η χούντα δεν βρήκε ποτέ ενεργό λαϊκή υποστήριξη και ότι ο λαός κράτησε μια απόσταση από τη δικτατορία. Αλλά είναι, επίσης, αλήθεια ότι από το 1967 ως το 1972, ωσότου, αρχίσει να δρα το φοιτητικό κίνημα, η ενεργητική αντίσταση κατά της δικτατορίας αριθμούσε κάποιες εκατοντάδες, ίσως λίγες χιλιάδες ανθρώπους.

Αν όμως αυτό συνέβαινε στην Ελλάδα, τι είναι αυτό που εμπόδισε εδώ στην Κύπρο τη μαζική αντίδραση κατά της χουντικής διείσδυσης; Που αφέθηκε να αλώσει Εθνική Φρουρά, σχολεία, Αστυνομία, μια ολόκληρη κοινωνία. Με τις λίγες φωτεινές εξαιρέσεις, η  βαρβαρότητα της ελλαδικής δικτατορίας κάλυψε μεγάλο τμήμα της κυπριακής κοινωνίας. Και μας οδήγησε με τη συνδρομή της εσωτερικής πέμπτης φάλαγγας, στην εθνική καταστροφή.

Όπως λέει καυστικά ο Παντελής Μηχανικός στο ποίημα του «Ονήσιλλος» γραμμένο το 1975:

«Δέκα χιλιάδες μέλισσες.
Έστειλε ο Ονήσιλλος
Κι όλες ψοφήσανε απάνω στο
Παχύ μας δέρμα
Χωρίς τίποτε να νοιώσουμε».

Η θλιβερή και εφιαλτική επέτειος της 21ης Απριλίου προσφέρεται για μια βαθιά εθνική ενδοσκόπηση και για μια ανελέητη αυτοκριτική. Και όχι για να συσκοτίζονται οι ευθύνες και οι ενοχές. Ούτε για να κυριαρχούν οι «μισές αλήθειες» και οι «μεγάλες αλήθειες» να χάνονται.

Άλλωστε, η αναφορά σε τέτοιες επετείους έχει μόνο τότε νόημα, όταν η μνήμη χρησιμεύει ως κάθαρση και εξαγνισμός από αμαρτήματα, κενά και παραλείψεις και για να φωτίζει παιδευτικά και διδακτικά το μέλλον.

Αυτή η αδυσώπητη μνήμη μας χρειάζεται και σήμερα ως οδηγός για τη μη επανάληψη σφαλμάτων. Για να στηρίξουμε με κάθε θυσία έναν αγώνα που να ανατρέπει τις συνέπειες από το προδοτικό κληροδότημα της χούντας.

Για να μη δεχθούμε μια λύση άδικη, ετεροβαρή, μια λύση που να παραβιάζει ανθρώπινα δικαιώματα και θεμελιώδεις ελευθερίες. Για να επιτύχουμε λύση που θα απομακρύνει το μίασμα της τουρκικής στρατιωτικής κατοχής και θα επανενώνει ουσιαστικά και πραγματικά τον χώρο, τον λαό, την κοινωνία, τους θεσμούς, την οικονομία.

Αλλά και για να μην αποδεχθούμε τη λογική και τις πολιτικές της μονόπλευρης λιτότητας, της ανεργίας, της μετανάστευσης των νέων, της χρηματοκρατίας και των ασύδοτων αγορών που οδηγούν στην ισοπέδωση των κοινωνιών. Για να αντιταχθούμε σε ανάλγητες συμπεριφορές  που κλείνουν σύνορα και ανυψώνουν φράκτες για να εμποδίσουν την είσοδο απελπισμένων ανθρώπων που φεύγουν από περιοχές συγκρούσεων αναζητώντας ασφαλές καταφύγιο. Για να εξαλειφθεί το τραγικό φαινόμενο των πνιγμών στις φουρτουνιασμένες θάλασσες που στοιχειώνει τη συλλογική μας συνείδηση. Για να απορρίψουμε την απάθεια, τη μοιρολατρία και την προσαρμογή.

Αυτό πρέπει να είναι το πικρό μάθημα και το δίδαγμα της 21ης Απριλίου.

21 Απριλίου 2019 | Γιαννάκης Λ. Ομήρου
Τέως Πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων
http://www.philenews.com/f-me-apopsi/paremvaseis-ston-f/article/690115/alitheies-kai-didagata-apo-tin-21i-aprilioy

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
https://whenpoetryspeaks.blog/2016/07/31/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B7%CF%83-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%83-2/

Όταν το ΑΚΕΛοΜακαριακό καθεστώς τιμωρούσε τον Παντελή Μηχανικό για τις πολιτικές του απόψεις:
"...Πέραν τούτου δεν θα πρέπει να ξεχνούμε ότι στο “ενεργητικό” του θεσμού [της Επιτροπής Κρατικών Βραβείων] υπάρχει η βράβευση του πιο σημαντικού ποιητή μας, του Παντελή Μηχανικού, και μετά, από την ίδια επιτροπή, η ΑΚΥΡΩΣΗ της βράβευσής του λόγω οδηγιών από τον “αρμόδιο” υπουργό. Το ίδιο επαναλήφθηκε με άλλο δικό μου βιβλίο μερικά χρόνια αργότερα."
Άντης Ροδίτης: κάθε έντιμος και δημοκρατικός πολίτης όφειλε να είναι αντιμακαριακός
http://parathyro.politis.com.cy/2012/02/%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81/

"Όταν το 1975 η τρίτη και τελευταία ποιητική του συλλογή με τον τίτλο «Κατάθεση»  θεωρήθηκε  από τους κριτικούς και την Επιτροπή Κρατικών Βραβείων ως το καλύτερο βιβλίο  προς βράβευση, η  Επιτροπή  αποφάσισε να δοθεί το πρώτο βραβείο στην ποιητική συλλογή του Μηχανικού. Τότε όμως με  παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας ακυρώθηκε η απόφαση  γιατί πίστευαν ότι κάποιοι  αιχμηροί στίχοι σε ποιήματα της συλλογής περιείχαν νύξεις κατά του Μακαρίου  και της τότε διακυβέρνηση του."
Αλεξάνδρα Γαλανού: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
http://stinkyprotithallassofiliti.blogspot.com/2015/01/blog-post_11.html

Η "«φανταστική» αφήγηση των Μελισσών: Η Ένωση εγκαταλείφθηκε και η καταστροφή έγινε αναπόφευκτη, όχι γιατί ήταν «ανέφικτη», αλλά γιατί απλά δεν συνέφερε. α) Τον ίδιο τον «Εθνάρχη». β) Την κυπριακή άρχουσα οικονομική τάξη, η οποία θα ζημιωνόταν από την ένωση με την Ψωροκώσταινα. γ) Το ΑΚΕΛ, που «ήθελε την Ένωση», αλλά «μιας ελεύθερης Κύπρου με μια ελεύθερη -μη νατοϊκή- Ελλάδα». Όλα τούτα μαζί ήταν το «παχύ μας δέρμα», πάνω στο οποίο ψόφησαν οι μέλισσες του Ονήσιλου. Οι μέλισσες της εθνικής συνείδησης."
https://mesaellada.wordpress.com/2010/08/29/%CE%BF-%CF%86%CE%AC%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%8D%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BF-%CF%81/

Ο υπόκοσμος της κυπριακής λογοτεχνίας
http://www.philenews.com/downtown/kritikes-gnomes/article/451281/o-ypokosmos-tis-kypriakis-logtechnias

Τα Ονόματα ~ Πραξικόπημα
https://web.archive.org/web/20160712154414/http://cyprus.indymedia.org/node/59

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 


Tuesday, 17 July 2018

Monday, 16 July 2012

Τα Ονόματα ~ Πραξικόπημα


https://web.archive.org/web/20130313133353/http://cyprus.indymedia.org/node/59


Τα Ονόματα ~ Πραξικόπημα
(διαδικτυακό αρχείο)
https://web.archive.org/web/20130313133353/http://cyprus.indymedia.org/node/59

Αρχική δημοσίευση:
http://cyprus.indymedia.org/node/59

Thursday, 21 April 2011

Η Δικτατορία έφυγε, η Κύπρος Είναι Μισή και η Δημοκρατία μας Παραπαίει

21 Απριλίου 1967 - 21 Απριλίου 2011
του Αντιστράτηγου ε.α Δημήτρη Αλευρομάγειρου


Σήμερα 44 χρόνια μετά, ο τίτλος τα λέει όλα.
Ξεκάθαρα πλέον σήμερα μπορούμε να πούμε ότι:

1. Η Κοινοβουλευτική [βασιλευομένη τότε] Δημοκρατία μας παρέπαιε ήδη σοβαρά από τον Ιούλιο του 1965.

2. Οι Αναξιωματικοί πραξικοπηματίες, δεν νίκησαν καμμιά δημοκρατία. Έδωσαν τη χαριστική βολή σε μια φαλκιδευμένη δημοκρατία [ανάλογα με ότι περιγράφει ο Αντόνιο Γκράμσι για την προ Μουσολίνι Ιταλία].

3. Οι ανόητοι, απόλεμοι Αναξιωματικοί της Χούντας του '67 που κατά τη διάρκεια των πολέμων του Έθνους δεν είχαν καν διατάξει "Πυρ!" στα πυροβόλα, κατά χαρακτηριστική έκφραση πολεμιστών της περιόδου, δεν κατάλαβαν ότι αυτοί που τους έβαλαν επάνω στον τράχηλο του Ελληνικού Λαού τους έβαλαν για να εκτελέσουν την Κύπρο, μιάς και καμμιά Κοινοβουλευτική Κυβέρνηση, όσο άθλια και αν ήταν, δεν τολμούσε να το κάνει [εδά και η τεράστια ευθύνη των προ της χούντας Κυβερνήσεων που άφησαν τα πράγματα να γλιστρήσουν προς τη δικτατορία........].

4. Όταν η αποστολή των χουντικών εξετελέσθη [=καταστροφή της Κύπρου], και εκείνοι που τους ανέβασαν τους έδιωξαν και τους έβαλαν και φυλακή, ήρθαν εκείνοι που με την βαρεία αμέλεια [=δόλος] έφεραν τη χούντα και τώρα επηγγέλθησαν Δημοκρατία...

5. Το σενάριο που άρχισε το 1965 συνεχίστηκε με άλλη μορφή και τώρα 44 χρόνια μετά έχουμε πάλι μιά φαλκιδευμένη κοινοβουλευτική δημοκρατία και όποιος δεν το αντιλαμβάνεται μάλλον είναι τυφλός. Έχουμε, όχι μόνον φαλκιδευμένη δημοκρατία, αλλά και υπό αυστηρή εξωτερική επιτήρηση... μην τυχόν και ξεστρατήσουμε σε σωστή δημοκρατία...

Τι μέλει γενέσθαι;

Μόνον ένα Λαϊκό Κίνημα, αντίστοιχο της Επανάστασης του 1821 και της Αντίστασης 1940-44 χωρίς παρωπίδες και εξαρτήσεις θα απαλλάξει την Πατρίδα μας απο ξένες εξαρτήσεις και των εντός των πυλών πεμτοφαλλαγγιτών.

Τότε και μόνον τότε η Πατρίδα μας θα ειναι πραγματικά Ελεύθερη.

Στο κίνημα αυτό θα μετέχουν όλοι οι Έλληνες - όπου κομματικά σήμερα νομίζουν ότι ανήκουν - γιατί η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν ανήκει ουσιαστικά κομματικά σε κανέναν, ανήκει στην Ελλάδα.

Δ. Αλευρομάγειρος

* * *

Περί του Συγγραφέως

Ο Δημήτρης Αλευρομάγειρος είναι Αντιστράτηγος εν Αποστρατία, Επίτιμος Γενικός Επιθεωρητής Στρατού και πρώην Διοικητής του 336 Τάγματος Εθνοφυλακής το 1974 στη Λευκωσία. Υπηρέτησε στην πρώτη γραμμή στη διάρκεια του πολέμου και ήταν ο ηγήτορας των ηρώων που θυσιάστηκαν γιά να κρατηθεί η γραμμή από τον Άγιο Παύλο, Άγιο Ανδρέα, τα Φυλακισμένα Μνήματα, τον ποταμό Πεδιαίο, τα τείχη και την οδό Λήδρας - ολόκληρη η Δυτική Λευκωσία μέχρι του τομέα της ΕΛΔΥΚ, ώστε να μην προελάσει ο στρατός εισβολής εκ Τουρκίας παρ' όλη την φοβερή του υπεροπλία και δύναμη πυρός.

Σήμερα είναι ένας από τα επιφανή μέλη της Σπίθας / Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών που ίδρυσε ο Μίκης Θεοδωράκης, και μέλος της δεκαμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής του Μίκη γιά την διοργάνωση των Σπιθών πανελληνίως:
http://www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr/el/news/?nid=403
(περισσότερα γιά τις Σπίθες πιό κάτω).

Μπορείτε να ακούσετε και να μελετήσετε τις απόψεις του Στρ/γου Αλευρομάγειρου στο Μέρος 2ο, πιό κάτω.

Μερος 1ο
Δημήτρης Αλευρομάγειρος. Ο αξιωματικός που υπηρέτησε πιστά τήν Κύπρο
http://www.greeknewsonline.com/?p=5322

Τι λέει ο έγκριτος δημοσιογράφος Μάριος Δημητρίου γιά τον Στρ/γό Αλευρομάγειρο:
"....να θυμίσω ότι ο κ. Αλευρομάγειρος ήταν ο «ξεροκέφαλος» ταγματάρχης και Διοικητής του 336 Τάγματος Πεζικού, αποτελούμενου από εφέδρους κυρίως από την πόλη και επαρχία Αμμοχώστου, που μέσα στον καυτό Αύγουστο του 1974 αρνήθηκε να βαρέσει υποχώρηση μπροστά στον προελαύνοντα και συντριπτικά υπέρτερο τουρκικό στρατό, όπως του υπέδειξαν αξιωματικοί της Δύναμης των Ηνωμένων Εθνών, αλλά στάθηκε με τους άντρες του και πολέμησε «γυμνός από όπλα και με μόνο όπλο την ψυχή του». Η γενναιότητα της Μονάδας τού 336 έσωσε κυριολεκτικά τον Άγιο Παύλο Λευκωσίας από την μπότα του Αττίλα και τον κράτησε ελληνικό."
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks%20aformis/119143

Μέρος 2ο

Σε βίντεο με τον Γιώργο Καραμπελιά του περιοδικού ΑΡΔΗΝ:
3/1/2011 Eλλαδίτες στην Κύπρο ...όπως αρμόζει
http://www.ardin.gr/node/4004

Αποκλειστική συνέντευξη του Στρατηγού Δημήτριου Αλευρομάγειρου στον ‘Εμπροσθοφύλακα’
Μέρος Α:
http://www.efylakas.com/archives/7910
Μέρος Β:
http://www.efylakas.com/archives/7818
Μέρος Γ:
http://www.efylakas.com/archives/7956


Γιά τις Σπίθες

Κύπρος
http://spitheskyprou.blogspot.com/

Σπίθα 3, Λευκωσία
http://filiki.etaireia.org/ergasies.html

Σπίθα / ΚΙΝΗΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
http://www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sunday, 14 March 2010

Η Ημέρα του "Π"

Εορτάζεται σήμερα στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες η Ημέρα του ελληνικού γράμματος και Αριθμού Π με ψήφισμα της Βουλής των Αντιπροσώπων. Το γράμμα Π, δέκατον έκτον του αλφαβήτου, συμβολίζει την μαθηματική σταθερά που ισούται με τον λόγο της Περιφέρειας ενός κύκλου προς την διάμετρον. Μέσα στα πλαίσια της Ευκλείδιας γεωμετρίας, το Π έχει την ίδια τιμή γιά όλους τους κύκλους όλων των μεγεθών.

Το Π επελέγει διότι είναι το αρχικό γράμμα των λέξεων "περιφέρεια" και "περίμετρος".

Ο Αριθμός Π είναι γνωστός και ως η Σταθερά του Αρχιμήδους. Είναι η βάση αναρίθμητων εφαρμογών σε όλους τους κλάδους της Μηχανικής, καθώς και στην Φυσική, Γεωμετρία, Τριγωνομετρία, Άλγεβρα και στην Φιλοσοφική. Η πιό απλή έκφραση του Αριθμού Π αποδίδεται ως περίπου 3.14 .

Ο Αριθμός Π θεωρείται Άρρητος αριθμός, δηλαδεί αριθμός που δεν μπορεί να αρθρωθεί. Η αριθμητική του τιμή έχει υπολογιστεί σε ακρίβεια που υπερβαίνει το ένα τρισεκατομμύριο ψηφία, και έχει αναγνωριστεί επισήμως από την επιστήμη ότι περιλαμβάνει άπειρα δεκαδικά ψηφία τα οποία ουδέποτε επαναλαμβάνονται στην ίδια σειρά!

Με άλλα λόγια το Π είναι αριθμός που δεν μπορεί να εκφραστεί απλά ως ο λόγος δύο ακεραίων αριθμών.

Ο Αριθμός Π επίσης θεωρείται και Υπερβατικός αριθμός. Ο επίσημος ορισμός του υπερβατικού αριθμού είναι κάπως πολύπλοκος γιά την εδώ παρουσίαση, αλλά η ουσία του έγκειται στο ότι δεν υπάρχει καμιά αλγεβρική εξίσωση με ρητούς συντελεστές που να έχει ρίζα τον Αριθμό Π. Η έμπρακτη εφαρμογή αυτής της ιδιότητας που είναι πανεύκολα προσιτή μες την καθημερινή μας πραγματικότητα είναι το γεγονός πως χρησιμοποιώντας μόνα κανόνα και διαβήτη (τα κλασσικά εργαλεία της Γεωμετρίας) δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε Κύκλο που να έχει το ίδιο εμβαδόν με ένα Τετράγωνο. Αυτή είναι και η πηγή της έκφρασης γιά τον Τετραγωνισμό του Κύκλου.

Ο Αρχιμήδης πέτυχε τον πρώτο επιστημονικό υπολογισμό της τιμής του Π συλλαμβάνοντας τον ως όριο, διαγράφοντας κανονικά πολύγωνα που εμπερικλείουν και εμπερικλείονται από την περιφέρεια κύκλου. Χρησιμοποίησε ενενηνταεξάγωνα, που του έδωσαν ότι η τιμή του Π είναι μικρότερη από 3+10/71 και μεγαλύτερη από 3+1/7. Το υπολόγισε σε 3.14185 .

Η Ημέρα του Π εορτάζεται σε πανεπιστήμια και σχολεία στις ΗΠΑ την 14 Μαρτίου με ψήφισμα της Βουλής των Αντιπροσώπων (ίδε Σημειώσεις, πιό κάτω.) Η συγκεκριμένη ημερομηνία επελέγει διότι οι ημερομηνίες εις τις ΗΠΑ και σε μερικές άλλες χώρες αναγράφονται ως Μήνας / Ημέρα / Έτος, οπότε η 14 Μαρτίου αναγράφεται ως 3/14, μιά οπτική υπενθύμιση της πιό απλής και πιό συνηθισμένης έκφρασης της τιμής του Αριθμού Π.

Το ψήφισμα της Βουλής αρχίζει με τα εξής λόγια:
"Δεδομένου ότι το ελληνικόν γράμμα Π είναι το σύμβολον του λόγου της περιφέρειας ενός κύκλου προς την διάμετρον,
Δεδομένου ότι ο λόγος Π είναι άρρητος αριθμός που θα συνεχίσει απείρως χωρίς επαναλήψεις, και έχει υπολογιστεί σε πάνω από ένα τρισεκατομμύριο ψηφία,
Δεδομένου ότι τα Μαθηματικά και η Επιστήμη είναι κρίσιμο μέρος της παιδείας..."

Η προφορά του ονοματος του Αριθμού Π στα αγγλικά είναι ομόηχο της λέξης "Pie" που σημαίνει πίττα φτιαγμένη σε ταψί στο φούρνο, οπότε οι εορτασμοί συμπεριλαμβάνουν και λογοπαίγνια που τρώγωνται!


Στην Κύπρο, όπου κάθε τι το ελληνικό διώκεται και εξευτελίζεται, ή γίνεται αντικείμενο φετιχισμού και δύσκαμπτης συμβολολαγνείας από ανισόρροπους εξουσιαστές, η Ημέρα του "Π" ούτε αναγνωρίζεται ούτε και τυγχάνει εκτίμησης. Τα λίγα άτομα που θέλουν να συσχετίζονται συνειδητά με τις ελληνικές πολιτιστικές καταβολές τυγχάνουν επιθέσεων και κατηγορούνται ως "εθνικιστές", "φασίστες" και "αρχαιόπληκτοι".

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~

Σημειώσεις

"Η πολυτάραχη ζωή της σταθεράς π"
του Steve Connor, The Independent
http://users.uoa.gr/~nektar/science/history/pi_constant.htm

U.S. 111TH CONGRESS, 1ST SESSION
H. RES. 224 - Supporting the designation of Pi Day
http://frwebgate.access.gpo.gov/cgi-bin/getdoc.cgi?dbname=111_cong_bills&docid=f:hr224ih.txt.pdf

Περί Τετραγωνισμού του Κύκλου
Επί Χούντας, στα χρόνια της δικτατορίας στην Ελλάδα, ο λαός αντιστέκετο με κάθε μέσον, και τα ανέκδοτα ήταν μέρος του καθημερινού οπλοστάσιου της αντίστασης.

Διηγούντο την ιστορία του δικτάτορα Παπαδόπουλου που σε μιά επίσκεψη του στο Πανεπιστήμιο ρώτησε με τι ασχολούνται όλοι "εκείνοι οι τεμπέληδες". Του εξηγήθηκαν οι διάφορες επιστημονικές εργασίες, τα ερωτήματα, τα τεχνολογικά και θεωρητικά προβλήματα που θεωρεί η επιστήμη. Μεταξύ άλλων του επεξηγήθει και η αναζήτηση γιά το πως είναι αδύνατον να Τετραγωνιστεί ο Κύκλος.

"Τι αδύνατον και μαλακίες μου λέτε;" είπε ο δικτάτορας. "Δώστε μου ένα τηλέφωνο να πάρω την ΕΣΑ και σε δύο λεπτά σας Κυκλώνω το Τετράγωνο".

~~~~~~~~~~~~