Showing posts with label Ελληνικός Λόγος. Show all posts
Showing posts with label Ελληνικός Λόγος. Show all posts

Sunday, 21 May 2023

🔵 Λυπούμαι, Σόλωνα. Λυπούμαι Σωκράτη


"...Όταν δε εκινήθησαν τα άρματα μάχης της Αντινόησης καθοδηγούμενα από την Άγνοια σε ελικοειδείς περιστροφές αντίστροφες του Έρωτος, η τεχνολογία απεκόπη της Επιστήμης και υπετάχθει στην κερδοσκοπία• η κοινωνία έχασε την ενιαία και ιερατική της υπόσταση: δομήθηκε εκ νέου ως Κοινωνία του Θεάματος και της Οθόνης, αργότερα ως Κοινωνία του Πληκτρολογίου, μετέπειτα ως Κοινωνία των συσκευών Παλάμης όπου διά της συσκευής έκαστος πολίτης παραμένει διαρκώς συνδεδεμένος με την εταιρειακή ψηφιακή μήτρα που έχει αντικαταστήσει την Εκκλησία του Δήμου, και όπου η μεν συσκευή αποτελεί ομφάλιο λώρο μεταξύ πολίτη και ψηφιακής μήτρας, το δε βίωμα διασύνδεσης έχει ενσκλαβώσει Όμμα τε και Νόησην τα οποία χειραγωγούμενα παντοιοτρόπως πλανούνται επί μικρής Οθόνης η οποία δημιουργεί ψευδαίσθησην ελευθερίας και συμπαντικής ευδαιμονίας ενώ η εταιρειακή μήτρα εκμαιεύει κέρδη και εξουσίαν απείρων διαστάσεων που διαρκώς συμπυκνούνται εις εν τιτάνιο ΚεφαλαιοΚράτος και διεθνές παρακράτος." - Αγάθων*, 440πΧ.

* Ως γνωστόν ο Αγάθων κατηγορήθηκε από τον Αριστοτέλη πως έκρυβε τις αλήθειες του στις Σημειώσεις των έργων του, καθώς και στα "εμβόλιμα" χορικά άσματα στις τραγωδίες. Ο Αριστοτέλης κατηγόρησε τον Αγάθωνα πως στις τραγωδίες του  ο Αγάθων βάζει τον χορό να λέει πράγματα "άσχετα με την υπόθεση".

Φωτογραφία: Σόλων Αντάρτης, [1].  

Με τον φίλο μου τον Σόλωνα Αντάρτη - με τον οποίο, εις πείσμα των καιρών, υπηρετούμε ακόμη την Άμυνα εντός και εκτός στρατεύματος - μας δένει μια αρχαία φωνή που θέλουμε-δεν-θέλουμε μας εξορκίζει κάθε μέρα από την πρώτη πρωινή σταγόνα αφύπνισης μέχρι και την τελευταία σταγόνα νηφαλιότητος πριν μας ρουφήσει ο ύπνος, μα και αδιαλείπτως κατά τη διάρκεια του ύπνου, διαμέσου του Ονείρου, ακόμα και κατά τη διάρκεια κάθε μετάλλαξης της Συνείδησης.

Είναι η φωνή που μιλά υπεργλωσσικά και που ακούγεται ταυτόχρονα ισπανικά, αγγλικά, γαλλικά, ελληνικά, σανσκριτικά• αναδυόμενη από τον προ-λεκτικό Λόγο στο βιονοητικό αντιληπτικό επίπεδο διαπερνά το εγκεφαλονωτιαίο υγρό και το θέτει σε διαχρονική παλμική δόνηση:
"Patria o Muerte"•
"Live Free or Die"•
"Liberté, Égalité, Fraternité"•
"Παῖδες Ἑλλήνων, ἴτε,
ἐλευθεροῦτε πατρίδ᾽, ἐλευθεροῦτε δὲ
παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τε πατρῴων ἕδη,
θήκας τε προγόνων•
νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών."

Και αυτή η κυματώδης φωνή που αναδύεται μες το εσωτερικό και πολύ προσωπικό Ιερό Δαιμόνιο εκάστου ταυτόχρονα από όλες τις Ιερές Οντότητες Ελοχίμ, Αλλάχ, Ελλάς, Σέλας, Ηλί, Ελόα, Λόγος, αποτελεί συνειδησιακό βάσανο. Μα ταυτόχρονα είναι και μια πρόγευση της αγαπητικής ερωτικής Αιωνιότητας προς την οποία όλοι - εκόντες, άκοντες - βαδίζουμε.

Ναι, η επισυνείδηση αυτής της φωνής είναι βάσανο, μα και ασκητική ηδονικής λατρείας: τροφοδοτεί όλες τις αγάπες προς τους λαούς και τις μητέρες πατρίδες όλου του Ενιαίου κόσμου... [2],[3],[4].

Η επισυνείδηση αυτής της φωνής ήταν που έπιασε το βλέμμα του Σόλωνα και το εστίασε σε μια μικρή πλάκα στο χώμα ενός στρατοπέδου ώστε αυτός να την φωτογραφίσει και να εμπνευστεί να γράψει μερικά λόγια:

«Μία μικρή μαρμάρινη πλάκα, στην είσοδο μίας μικρής μονάδας.
Σε πείσμα των καιρών κάποιοι και κάποιες ακόμη Υπηρετούμε.
Διερωτούμαι ποιό είναι εκείνο το Δαιμόνιο που δεν μας αφήνει να ησυχάσουμε; Πόσοι και πόσες ακόμη το ακούμε να μας μιλά χιλιάδες χρόνια τώρα;

Μιλήσαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριές μου για αυτή την εσωτερική φωνή που ο καθείς μας ακούει, με αφορμή τον άθλο του Στέλιου Κυριακίδη στον μαραθώνιο της Βοστώνης και τη δική του φωνή: "Στέλιο μην σταματάς!" Κάποια από τα Παιδιά που διδάσκω με ενημέρωσαν ότι δεν ακουν αλλά βλέπουν εικόνες! Γηράσκω αεί διδασκόμενος.

Το δικό μου Δαιμόνιο έρχεται από μακριά. Μαζί με τα Δαιμόνια παλιών φίλων, συμμαθητών, γειτόνων που μιλούν όλα "αρχαία" Ελληνικά. Σε μια μικρή μονάδα στο νησί στο κέντρο της Γής...» [1].


Φίλε Σόλωνα, έρχομαι σήμερα να σε ειδοποιήσω πως... τέρμα τα βάσανα που μας προκαλεί η πατριωτική συνείδηση. Είχαμε λάθος.

Το ρητό του Σωκράτη στο οποίο αναφέρεσαι εδώ ερμηνεύτηκε και αποκωδικοποιήκε επιτέλους με πιο νέες και ορθές επιστημονικές μεθόδους. Δεν λέει αυτά που νομίζαμε. Μπορούμε επιτέλους να ζήσουμε ελεύθεροι πια από εκείνη την βασανιστική φωνή.

Ο Πρόεδρος της Κύπρου και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος συγκρότησαν συνεργεία από τεχνοκράτες, επιστήμονες, τεχνικούς, λόγιους και διακεκριμένους ακαδημαϊκούς από σχεδόν κάθε κλάδο, οι οποίοι, έχοντας δώσει όρκο να παραμείνουν "Στην σωστή πλευρά της Ιστορίας" - καθώς και τον περίφημο όρκο που λέει "Εγώ πιστεύω στην επιστήμη" - κατάφεραν να διασώσουν το πραγματικό νόημα εκείνου του ρητού. Ο Σωκράτης άλλα έλεγε, μα εμείς νομίζαμε πως μιλούσε για την μητέρα πατρίδα, για θεούς, για τα σεμνά και τα άγια... Είχαμε λάθος!

Ευτυχώς οι τεχνοκράτες μας έχουν διασώσει πλέον από αυτό το συνειδησιακό βάσανο. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αρχαιολογίας, γλωσσολογίας, καθώς και οι λόγιοι που συγκρότησαν ο Πρόεδρος και ο Πρωθυπουργός έχουν καταφέρει να ρίξουν φώς στα βαθύτερα νοήματα του αρχαιολογικού ευρήματος, της σοφίας που μας άφησε ο Σωκράτης σε κείμενα και πέτρινες επιγραφές. Στην πραγματικότητα το κείμενο λέει:

"Μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἀπάντων τιμιώτερόν ἐστιν γύρος κοτόπουλο και τηλέφωνο φορητόν ἁγιώτερον καὶ ἐν μείζονι μοίρᾳ καὶ παρὰ θεοῖς καὶ παρ᾿ ἀνθρώποις τοῖς τεχνητήν νοημοσύνην κατἔχουσι."

Ενώ εμείς νομίζαμε πως ο Σωκράτης είπε:

"Μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἀπάντων τιμιώτερόν ἐστιν ἡ Πατρὶς καὶ σεμνότερον καὶ ἁγιώτερον καὶ ἐν μείζονι μοίρᾳ καὶ παρὰ θεοῖς καὶ παρ᾿ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι."

Μια παρανόηση που διήρκεσε δυόμιση χιλιάδες χρόνια. Τι βλάκες είμασταν!

Νομίσαμε πως ο Σωκράτης μίλησε για Αρχές και Αξίες για τις οποίες αξίζει να δώσουμε εθελοντικά ακόμη και την ζωή μας την ίδια. Τι βλάκες είμασταν!

Ενώ τώρα, μας τα εξήγησαν όλα οι τεχνοκράτες. Τα πράγματα είναι πολύ πιο καθαρά. Δεν χρειάζεται πλέον να θυσιαστούμε εθελοντικά ούτε για Μητέρες Πατρίδες, ούτε για Θεούς, ούτε και για τα Σεμνά και τα Άγια: για τον γύρο κοτόπουλο, το κινητό τηλέφωνο, και την τεχνητή νοημοσύνη η υπερνοητική ψηφιακή μήτρα του διαδικτυακού Κεφαλαιοκράτους και διεθνούς παρακράτους θα επιλέξει εκείνη• μόνη και απόλυτη. Εκείνη θα αποφασίσει και θα διατάξει το ποιοί πρέπει να θυσιαστούν: καλωδιωμένοι, διαδικτυωμένοι, ομφαλοδέσμιοι δι' Οθόνης και Πληκτρολογίου θα βαδίσουν ορθολογιστικά "στην σωστή πλευρά της Ιστορίας" αναφωνώντας ρυθμικά
"Εγώ - Πιστεύω - Στην ε-πι-στήμη."

Λυπούμαι που σε παρεξηγήσαμε, Σωκράτη. Λυπούμαι, Σόλωνα. Τι βλάκες είμασταν!

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

Σημειώσεις ~ Πηγές ~ Αγάθωνος το Ανάγνωσμα

[1].
Solon Antartis
20 Μαΐου, 2023
https://www.facebook.com/solon.antartis/posts/pfbid02Avgzfn4mh2y9yqjys9KHL7janFVkebevngReiT4NrG7XPGPkW7CAmiZEVHo4wUwUl

[2]
«Ο (δαίμον) η (δαημον)...
Στους προσωκρατικούς φιλοσόφους, ο δαίμων αποθεοποιείται, εξελίσσεται και παίρνει την σημασία της ψυχής, του χαρακτήρα ή της ατομικής μοίρας. Λέγει ο Ηράκλειτος "ήθος ανθρώπω δαίμων", δηλ. "Δαίμων / Θεός για τον άνθρωπο δεν είναι παρά ο χαρακτήρας του"

Με το "δαιμόνιο" του Σωκράτη, έχουμε το θεϊκό κομμάτι της ψυχής του, ο προστάτης, φύλακας και καθοδηγητής του, η εσωτερική φωνή που εμπιστευόταν και όριζε ως "θεία έμπνευσή" του.

Όλοι έχουμε μέσα μας το ιερό δαιμόνιο μας.

Ο Πλάτωνας, στον Κρατύλο, ταυτίζει τον δαίμονα με τον "δαήμονα", τον γνώστη, τον σοφό (από το ρ. δάω = μαθαίνω. Από εκεί βγαίνουν οι λέξεις διδάσκω, διδάσκαλος. Δαήμων = σοφός, αδαής = αυτός που δεν γνωρίζει. Δαήμων = Δαίμων), Και από το δαίμων βγαίνει ο δαιμόνιος = επιτήδειος.

Ο δαίμονας ταυτίζεται και με την μοίρα του ανθρώπου (ευδαιμονία, κακοδαιμονία). Στις φιλοσοφικές σχολές και ρεύματα της Ελληνιστικής και Ρωμαϊκής περιόδου (Επικούρειοι, Στωικοί, Κυνικοί) συναντάμε την ευδαιμονία ως κοινό φιλοσοφικό στόχο. Ευδαιμονία δεν σημαίνει ευτυχία, αλλά διαρκή προσωπική προσπάθεια για να είναι σε υγιή και ισορροπημένη κατάσταση ο εσώτερος δαίμων μας.»
■ Παναγιώτης Σπυρόπουλος
https://www.instagram.com/p/B2jb9xsCDfW


[2].
Δεν υπάρχει λόγος να διαλέξουμε μεταξύ του ενός ναού και του άλλου! Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι:
♦ Σεβασμό προς την επιλογή ΟΛΩΝ των ανθρώπων και κοινοτήτων.
♦ Σεβασμό στο δικαίωμα ελευθερίας για την θρησκεία,
και
♦ Σεβασμό στο δικαίωμα ελευθερίας ΑΠΟ την θρησκεία.
♦ Αναγνώριση του ότι υπάρχει πραγματική ΕΝΟΤΗΤΑ του Θείου σε όλα τα επίπεδα της ύπαρξης - φυσικά τε και μεταφυσικά - ασχέτως του ποιά μορφή λατρείας επικρατεί σε κάθε κοινότητα. Στην δική μας γεωγραφική περιοχή - της οποίας οι μορφές λατρείας και ο πολιτισμός καθόρισαν την ιστορία και το περιεχόμενο μεγάλου μέρους του ανθρώπινου πολιτισμού για πέραν από 3,000 χρόνια - οι τρεις μεγάλες θρησκείες που έχουν επικρατήσει, ήτοι Εβραϊκή θρησκεία, Χριστιανική, και Ισλάμ, πηγάζουν από την λατρεία που αναδύθηκε με την Ελληνική Εθνική θρησκεία. Επίσης υπάρχει ευρύτερη παραλληλία και με τις μεγάλες Ασιατικές θρησκείες.
♦ Δεν είναι σύμπτωση η ταυτωνυμία Σέλας-Ελλάς-Αλλάχ-Λόγος-Ελόα-Ελοχίμ.
• Δεν είναι σύμπτωση το ότι για να "πλασάρουν" κάποιοι το ευαγγέλιο πριν χιλιάδες χρόνια, έγραψαν στην εισαγωγή στα ελληνικά: "Εν αρχή ήν ο Λόγος".
• Δεν είναι σύμπτωση το πως το σανσκριτικό Ωμ και το ελληνικό Ω το Μέγα, Ωμέγα, θεωρούνται για χιλιάδες χρόνια ως κομβικά σημεία του προ-χωροχρονικού πεδίου από το οποίο ξεπηδά το Αλέφ, το Άλφα, το πρωτόστιγμα ύπαρξης που προφέρεται ως "Λ", και ονομάζεται Άλλα.
• Δεν είναι σύμπτωση η ταυτωνυμία της Shakti και της Κτίσης.
• Δεν είναι σύμπτωση η ταυτωνυμία Δέος, Δίας, Δύο, Τάο, Θείο, Διάνοια, Dhyana, Zen, Ζευς.
• Δεν είναι σύμπτωση η ταυτωνυμία Ain Soph και Αιώνια Σοφία.
♦ Επιπλέον στον ελληνικό Λόγο προκύπτουν οι λέξεις "Άλς" (που σημαίνει "θάλασσα" και "άλας"), "Λάας" και "Λάς", που σημαίνουν "πέτρα" (λίθος). Και την λέξη "Λαός". Όλες αυτές οι λέξεις ανάγονται στην εποχή όπου τα ψηφία μόλις πρόσφατα είχαν ανελιχθεί από τα ιδεογράμματα, οπότε οι πρώτες λέξεις που σχηματίστηκαν με τους συνδυασμούς ψηφίων είχαν πανανθρώπινα και συμπαντικά νοήματα. Λαός, Λάας, Λας, Αλς, Σέλας, Όλα, λαός, πέτρα, θάλασσα, άλας είναι στοιχεία που σίγουρα αναγνωρίζονται ως εκφάνσεις του Θείου σε κάθε θρησκεία και πολιτισμό: Όλα! Η νοηματική, θεολογική, γλωσσική, επιστημονική συσχέτιση του Σελλάς με το Αλλάχ είναι πανεύκολη όταν δούμε την ελληνική ως εργαλείο έκφρασης επιστημονικής και θεολογικής αλήθειας: όπως και στο Ισλάμ η Αραβική.
♦ Ήλιος, Σελήνη, Σέλας, Ελλάς, Αλλάχ, Αλληλούϊα!"

■ Λαός, Λάας, Λας, Αλς, Σέλας, Όλα, λαός, πέτρα, θάλασσα, άλας είναι στοιχεία που σίγουρα αναγνωρίζονται ως εκφάνσεις του Θείου σε κάθε θρησκεία και πολιτισμό
https://www.facebook.com/groups/244169326065531/posts/664023214080138/?comment_id=665601790588947


[3].
"🔵 Τι εννοεί με τη φράση "...αν και δεν είμαι Έλληνας"; !!
🔵 Ίσως αυτό εξηγεί και το γιατί έχω φίλους Μουσουλμάνους, Αμερικάνους, και Ιθαγενείς (Ινδιάνους του "Νέου Κόσμου") που είναι πολύ πιο Έλληνες από τους Ζοππόβορτους που μας περιβάλλουν. Ο Ιερός Λόγος διατρέχει και διαπερνά όλα τα όντα - αλλά οι "δικοί μας" οπισθοδρομικοί παγιδευμένοι σε ρατσισμούς, εθνικούς σωβινισμούς και μισαλλοδοξία δυσκολεύονται (ούτε καν ανέχονται) να συνειδητοποιήσουν το ότι η ελικοειδής ταυτωνυμία Σέλας-Ελλάς-Λαός-Λόγος-Αλλάχ-Ελόα-Ελοχίμ-Ήλιος-Σελήνη-Σέλας δεν είναι σύμπτωση αλλά η απόλυτα πραγματική υπαρξιακή δομή του Σύμπαντος. Η Ελληνική Θρησκεία, Επιστήμη, Κοσμοθεώρηση, Φιλοσοφία και Πολιτισμός είναι απλώς η εναρμόνιση της ανθρώπινης Συνείδησης με αυτή την πραγματικότητα."

■ "Τι εννοεί με τη φράση "...αν και δεν είμαι Έλληνας"; !!
https://www.facebook.com/petros.evdokas/posts/pfbid02PUMhjPWDFtdpuoTVEDBf83dX4FGo8K2J1wjkdU7Xdsb4UcfxDzGHQZHmhAkuzetGl


[4].
"🔵 Ηύρα πραγματικά θεάρεστη, ευλαβή, νούσιμη, και εμπνευσμένη την προσέγγιση σας προς το θέμα. Ομολογώ πως δεν την ανέμενα! - κυρίως λόγω της άγνοιας μου για το τι συνιστά το Ισλάμ έναντι προς την βλασφημία (είναι μια τοποθέτηση που αποτελεί αληθινή πνευματική ασκητική εφηρμοσμένης θεολογίας), αλλά και διότι συχνά στην κοινωνία μας υπερισχύουν οι λανθασμένες εντυπώσεις για το Ισλάμ, αφ' ενός λόγω αρνητικής προπαγάνδας, αφ' ετέρου όμως και λόγω λανθασμένων πράξεων από ηλίθιους που προσποιούνται πως δρουν "εν ονόματι του Ισλάμ".
🔵 Μπορεί να έχει αξία να γράψω εδώ ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να θεωρηθώ ούτε καλός χριστιανός, ούτε καλός μουσουλμάνος, ούτε καλός ακόλουθος του εβραϊσμού - για διάφορους λόγους δεν μπορώ να συγκαταλεχθώ στο εκκλησίασμα καμίας από αυτές τις θρησκείες, παρ΄όλο που έχω μεγάλο σεβασμό για τις πνευματικές αλήθειες που όλες τους περιέχουν. Ίσως θα ήταν πιο ορθό να αυτοπροσδιορίζομαι ως μέτοχος της ελληνικής θρησκείας (που είναι ταυτόσημη με την ελληνική φιλοσοφία, επιστήμη, κοσμολογία και θεολογία) - ο λόγος που το αναφέρω είναι διότι πιθανόν να σας ενδιαφέρει το τι είδους άνθρωποι εκτιμούν το έργο, την πορεία, και την προσφορά σας στα θεία.
🔵 Το Θείο - η Υπέρτατη Συμπαντική Υπερσυνείδηση - ενυπάρχει παντού μες το ορατό και αόρατο Σύμπαν, σε όλα τα επίπεδα ύπαρξης της φυσικής και μεταφυσικής Κτίσης• οι διάφοροι δρόμοι προς το Θείο έχουν και ομοιότητες και αποκλίσεις (ανομοιότητες) ανάμεσα τους, οπότε η θεολογική σύγκριση μεταξύ αυτών των πνευματικών οδών αν γίνεται καλόπιστα (χωρίς μισαλλοδοξία και προκαταλήψεις) μπορεί να έχει όφελος για άτομα που αναζητούν την πνευματική αλήθεια. Επ' αυτού λοιπόν, αν και ο εβραϊσμός και ο χριστιανισμός έχουν πολλή συνάφεια με το Ισλάμ (κυρίως λόγω παραδόσεως και ιστορικής εξέλιξης), νομίζω πως η ελληνική θρησκεία έχει πολύ περισσότερη τέτοια συνάφεια. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι στην ελληνική θρησκεία και πολιτισμό η Υπέρτατη Θεότητα είναι ο Λόγος, που αν προστρέξουμε στις μεταπτώσεις που παρουσιάζουν οι ήχοι, γράμματα και λέξεις θα αντιληφθούμε ότι πρόκειται περί αυτού του ιδίου Θείου Όντος που εμπνέει τα εξής ονόματα και λέξεις: Ηλί, Ήλιος, Σέλας, Ελλάς, Σελήνη, Ελόα, Ελί, Ελοχίμ, Λόγος, Αλλάχ, Αλληλούϊα! (Helios, Selene, Selas, Hellas, Eloah, Eli, Elohim, Logos, Allah, Halleluja!) Αν τα προσεγγίσουμε με ευλύγιστη αντίληψη, με πρόθεση κατανόησης και σύλληψης του Άφατου, με ευσέβεια και με λατρεία προς το Θείο μπορούμε να δούμε την αλληλουχία, την ταύτιση και ομοιότητα τους• ο μικρός ανθρώπινος νους, παλεύοντας να κατανοήσει το Άπειρο Όν του προσδίδει λέξεις και ονόματα που όντως, κατέχουν κάποιες από τις ιδιότητες του, αλλά ταυτόχρονα αντιστοιχούν σε περιορισμένες (περατές) έννοιες που ΔΕΝ μπορούν να εμπερικλείσουν το Μεγαλείο του Θείου σε μια μόνο λέξη ή όνομα. Παρ' όλα αυτά, Αλλάχ, Λόγος, Ελί, και Ηλί αναφέρονται στο ίδιο Όν. Και αυτό είναι εν δυνάμει κατανοητό από τους πιστούς όλων των θρησκειών της περιοχής μας - το ότι δηλαδή λατρεύουμε το ίδιο Υπέρτατο Πνευματικό Όν που διαπερνά τον χωρόχρονο και τον ανθρώπινο νου, που υφίσταται ταυτόχρονα και ως προέκταση του Λόγου /Αλλάχ, αλλά και ως αυτή ταύτη η Θεά, η Θεία Παρουσία, η Θεία Υπερσυνείδηση.
🔵 Με αυτές τις αφετηρίες λοιπόν βρίσκω πως η προσέγγιση σας προς τους βλάσφημους, προς τους ανθρώπους που πράττουν και ομιλούν με θρησκευτικό μίσος, είναι θεοσεβής, ενάρετη, και σε αρμονία με τα πραγματικά ηθικά διδάγματα όλων των θρησκειών και πνευματικών δρόμων. Σας ευχαριστώ που τα εξηγήσατε τόσο καλά!"
■ Το Θείο - η Υπέρτατη Συμπαντική Υπερσυνείδηση - ενυπάρχει παντού μες το ορατό και αόρατο Σύμπαν, σε όλα τα επίπεδα ύπαρξης της φυσικής και μεταφυσικής Κτίσης...
https://www.facebook.com/petros.evdokas/posts/pfbid0QSGtdcU5rNS7sge8DL4W6KZiZEtb9bPcpqqHSbT2eyrmY5sspUqT2ktEJoEVB5rvl

Τα πιο πάνω δημοσιεύτηκαν ως σχόλιο στο κείμενο εδώ:
■ Η θέση του Μουσουλμάνου για τον Σαλμάν Ρούσντι και παρόμοιες καταστάσεις – Άχμαντ Μ. Ελντίν
https://ahmadeldin.blog/2022/08/14/h-8esh-tou-mousoulmanoi-gia-ton-roshdi-kai-paromoies-katastaseis/


[5].
■ «Εγώ πιστεύω στην επιστήμη»...
Ένα από τα πιο ηλίθια πράγματα που έχουν ακουστεί ποτέ σ' αυτούς τους καιρούς...  
https://www.inewsgr.com/61/ego-pistevo-stin-epistimi-ena-apo-ta-pio-ilithia-pragmata-pou-echoun-akoustei-pote-s-aftous-tous-kairous.htm

■ Πίστη στην επιστήμη; | Αυγή
https://www.avgi.gr/entheta/prisma/408587_pisti-stin-epistimi




~~~~~~~~~~~~~~


Friday, 19 August 2022

🌺 Τι εστίν Έλλην;

Τι έστι Έλλην;

🌺 Πριν μερικά χρόνια, ο φίλος Πέτρος Πέτρου - που είναι γνήσιος και αφοσιωμένος διεθνιστής και κομμουνιστής με έμπρακτη ιστορία και συμμετοχή στους αγώνες - είχε γράψει ένα κείμενο με αναφορές στη βαθιά σοφία που ενυπάρχει σε επίπεδο υπαρξιακής εντελέχειας στους ιθαγενείς αυτόχθονες λαούς της Αμερικής. Είχε τίτλο:
🌺🔷🔹ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΙΝΔΙΑΝΟΙ ΕΜΟΙΑΖΑΝ ΣΕ ΠΟΛΛΑ... [1].

Του απάντησα με τις πιο κάτω σκέψεις γιατί και οι δικές μου προσωπικές, πολιτικές, και πνευματικές εμπειρίες με τους αυτόχθονες λαούς της Αμερικής μου επιβεβαίωσαν ΚΑΘΕ λέξη που είχε γράψει ο Πέτρος.

🔵 Η εσωτερική μου πάλη για τον αυτοκαθορισμό και την συνειδητοποίηση του ποιός είμαι - ένα βάσανο που διήρκεσε πολλές δεκαετίες - διήλθε του θέματος της εθνικής ταυτότητας μέσα από χίλιους λάθος δρόμους και πολλαπλά ναρκοπέδια. Η επαφή μου με τον ιθαγενή πολιτισμό στην Αμερική συνέβαλε θεραπευτικά στο να κλείσει αυτή η βασανιστική αναζήτηση και να μου δώσει καρπό: απαντήσεις που είναι έγκυρες. Σε εκείνους τους λαούς συνάντησα τους "δικούς μου" ανθρώπους, μέσα από την συγκυρία και συνταύτιση των ορισμών του τι έστιν έθνος.

🔵 Η τεράστια ομοιότητα του ελληνισμού με τους ιθαγενείς λαούς της Αμερικής (και άλλων τόπων) έγκειται στον πυρήνα των ορισμών: ο ελληνισμός - σε αντίθεση με τους πλείστους λαούς του κόσμου - καθορίζεται εθνικά στη βάση της Παιδείας και του Πολιτισμού. Το βαθύτερο τους υπόστρωμα είναι ο ελληνικός Λόγος (το τι έστιν Λόγος είναι ένα τεράστιο θέμα που του αξίζουν άλλοι ποιοτικοί διάλογοι). Παιδεία και Πολιτισμός. Όσοι μετέχουν στην ελληνική παιδεία και πολιτισμό είναι έλληνες. ΟΥΤΕ τα γονίδια, ΟΥΤΕ η καταγωγή, ΟΥΤΕ το θρήσκευμα, ΟΥΤΕ η υπηκοότητα: αυτά τα στοιχεία ΔΕΝ καθορίζουν την ελληνική εθνική ταυτότητα, όσο κι' αν ξεσχίζονται οι ψευδοπατριώτες, ψευδοεθνικόφρωνες, ψευδοδεξιοί και ψευδοαριστεροί γύρω και μέσα από την αγωνιώδη αυτή μάχη εθνικού αυτοκαθορισμού.

🔵 Με τον ίδιο τρόπο αυτοκαθορίζονται εθνικά και οι πλείστοι ιθαγενείς λαοί. Οι σοφοί άνθρωποι ανάμεσα τους διδάσκουν πως: "Άμα δεις εμάς τους 'ερυθρόδερμους' θα διακρίνεις πως το δέρμα μας έχει χιλιάδες αποχρώσεις. Είμαστε άσπροι, μαύροι, κίτρινοι, ροζ και μελαψοί... la raza cosmica - "η κοσμική φυλή". Ανάμεσα μας δεν είναι η καταγωγή που μετρά, μα ο τρόπος ζωής. Και αυτός δεν καθορίζεται από τα ρούχα ή το σχήμα των σπιτιών μας, αλλά κυρίως από πνευματικές αρχές. Όσοι αγκαλιάζουν αυτές τις πνευματικές αρχές και η ζωή τους διακατέχεται από αυτές, ανήκουν στους λαούς μας."

🔵 Τούτος ο εθνικός αυτοκαθορισμός ΤΡΕΛΑΝΕ τον Ισοκράτη - και περισσότερο εμάς! - σε βαθμό που ήταν ο πρώτος που έθεσε γραπτώς τον ορισμό:

"Τόσο πολύ ξεπέρασε η πόλη μας (η Αθήνα) τους υπόλοιπους ανθρώπους στη σκέψη και στο λόγο, ώστε οι μαθητές της έγιναν δάσκαλοι των άλλων, και το όνομα των Ελλήνων το έχει κάνει να φανερώνει όχι πλέον τη φυλή αλλά τη διάνοια, με αποτέλεσμα περισσότερο να αποκαλούνται Έλληνες αυτοί που μετέχουν της ημετέρας παιδείας παρά της κοινής καταγωγής."


🔵 Και ευτυχώς υπάρχουν νούσιμοι άνθρωποι σαν τον Σαραντάκο με την υπομονή να μας το εξηγήσουν:
■ Ισοκράτης και ελληναράδικη κοπτοραπτική [2].
https://www.sarantakos.com/language/isocrat2.htm

🔵 Το ποιός είμαι δεν μπορεί να οριστεί ατομικά - χρειάζεται παραμέτρους που πηγάζουν από την συλλογική οντότητα. Μπορεί να μην είναι δύσκολο το ταπέλωμα: "Είμαι ένας διεθνιστής έλλην της Κύπρου". Η επαλήθευση του ως βίωμα όμως, είναι δύσκολη.

🔵 Μέσα από την λαβυρινθώδη μου πορεία και μέσω της επαφής μου με τις αγωνιζόμενες ιθαγενείς κοινότητες, ήλθα ενώπιον κάποιων περιστατικών που - παραδόξως - ήταν ίσως η μεγαλύτερη ανταμοιβή για την αυτοαντίληψη μου σαν έλληνας: "Μα... είσαι και εσύ ιθαγενής - από ποιά κοινότητα είσαι;" μου έλεγαν. Αυτό το ερώτημα μου τέθηκε από ιθαγενείς συντρόφους στην Αμερική αρκετές φορές σε πουέμπλος και σε διαδηλώσεις και πορείες στα πλαίσια των αγώνων. Το θεώρησα ύψιστη τιμή. (Βέβαια κάποιοι φίλοι λεν πως το "διαβατήριο" μου ήταν η μεγάλη μου μύτη.) Η αναγνώριση από τους ιθαγενείς της Αμερικής της εκδοχής του ελληνισμού που ρέει μέσα μου ως εθνική ταυτότητα που καθορίζεται από Πολιτιστικές παραμέτρους, και το αγκάλιασμα μου από αυτούς ως δικό τους άνθρωπο, ήταν χίλιες φορές πιο μεγάλη τιμή για μένα από την αναγνώριση που είχα από άλλους αμερικανούς ως "Ευρωπαίος".

🔵 Και δεδομένου ότι τα ελληνικά πολιτιστικά στοιχεία που έχουν σημασία είναι ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΑ και ριζωμένα σε διεθνείς και συμπαντικές αρχές και αξίες, υπάρχει μια αρκετά χειροπιαστή πραγματικότητα στο ότι όσοι αυτοκαθοριζόμαστε εθνικά με βάση τα πολιτιστικά στοιχεία είμαστε αδελφοί λαοί. Πολύ πιο κοντά ανάμεσα μας ακόμη και αν μας χωρίζει απόσταση χώρου και χρόνου, παρά από τους άλλους λαούς που θέλουν να καθορίζονται με βάση τα γονίδια και άλλες ανωμαλίες.

🔵 Κόντρα στην παρανόηση των γονιδίων και της καταγωγής, μόνο με ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ και ελεύθερη επιλογή μπορεί ένα άτομο να μετατραπεί σε Έλληνα, σε φορέα του Ελληνισμού, γιατί η εμβύθιση στον Λόγο και τον Πολιτισμό αποτελεί πράξη αντίληψης, συναισθήματος, και Συνείδησης. Όλα τα άλλα αποτελούν παραπλάνηση.

🔵 Και αν ο λαός μας, ή και η ίδια η Πολιτεία μας, δεν ξέρει να αναγνωρίσει αυτό το θεμελιώδες, δηλαδή το τι έστιν Έλλην, και να το αξιοποιήσει προς εμπλουτισμό των κοινοτήτων μας και για την πολιτιστική και εθνική μας επιβίωση... γιατί υπάρχει;

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

Σημειώσεις και αναγνώσματα

[1].
Το πρωτότυπο κείμενο του Πέτρου Πέτρου είναι εδώ:
🌺🔷🔹ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΙΝΔΙΑΝΟΙ ΕΜΟΙΑΖΑΝ ΣΕ ΠΟΛΛΑ...
21 Νοεμβρίου 2020
https://www.facebook.com/Petros.Venue/posts/1432749920264595

[2].
Αρχειοθετήθηκε εδώ:
Ισοκράτης και ελληναράδικη κοπτοραπτική
https://web.archive.org/web/20220214160919/https://www.sarantakos.com/language/isocrat2.htm
και εδώ:
https://archive.ph/W4tms

Ελληνισμός
https://cyprusindymedia.blogspot.com/search/label/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

Ελληνικός Λόγος
https://cyprusindymedia.blogspot.com/search/label/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82%20%CE%9B%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82

Ελληνικά
https://cyprusindymedia.blogspot.com/search/label/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC

Ελλάς
https://cyprusindymedia.blogspot.com/search/label/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CF%82

Έλληνες Παντού
https://cyprusindymedia.blogspot.com/search/label/%CE%88%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82%20%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%8D

* * *

Saturday, 9 October 2021

🔵 ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ΑΙΧΜΑΛΩΤΗ

 
Ποίηση από την Δέσπω Πηλαβάκη
Εξώφυλλο: Ντίνα Μεταξά


"Αλλόφρονη μια Παναγιά
στους δρόμους τριγυρίζει
κι όπου γυρίσει τη ματιά
θάνατο αντικρύζει."
Απόσπασμα από το
"ΜΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑ"
- της Δέσπως Πηλαβάκη

Ενώ ο λαός μας σταδιακά βυθίζεται σε μια προσχεδιασμένη αγραμματοσύνη όπου συμβασιλεύουν η μόρφωση-παραμόρφωση και η έλλειψη Παιδείας που επιβάλλει ο σύγχρονος "πολιτισμός", εμφανίζονται άτομα που διασώζουν - ξανά και ξανά - την Πανανθρώπινη Συνείδηση που αρθρώνει έμμετρα ο Ελληνικός Λόγος.

Η "μοδέρνα" ψηφιακή μας καθημερινότητα μοιάζει να μην έχει πλέον - ούτε καν στα πονεμένα και πολύ προσωπικά περιθώρια της ύπαρξης μας - χώρο για δεκαπεντασύλλαβους, τραγουδιστές εκφράσεις, για ίαμβους και ανάπαιστους, νοήματα και στίχους. Έχουν εξοβελιστεί, φυλακιστεί αφύσικα στο Υποχθονολόγιον, στο αντιλογικό Υποσυνείδητο.

Και όμως αναδύονται. Σταράτα συγκροτούν, για όσους έχουσιν αυτί ν' ακούσουν τι μας λέει ο κάθε ομιλητής, τι γράφει ο συγγραφέας• αυθόρμητα, σχεδόν βιολογικά, με την ανάδραση ανάσας κι άρθρωσης: ο Λόγος του Λαού μας, δεμένος σε σωσίβιο.

Το ποιητικό μέτρο σήμερα προσπερνιέται, ή αγνοείται• η προσοχή του ακροατή εστιάζεται σε άλλα• στα πλείστα αυτιά είναι ανήκουστο, αόρατο, σαν να ούτε καν υπάρχει• το λεκτικονοητικό αντιληπτικό ραντάρ δεν καταγράφει καν το κύμα της ροής του. Ενώ πραγματικά, το μέτρο υποδομεί προτάσεις και ταξινομεί το σχήμα που θα λάβει η έκφραση της σκέψης μας, του αισθήματος, της κίνησης του λόγου. Αλλά όλα αυτά έχουν θαφτεί εκεί που δεν αγγίζει εύκολα η συλλογική και ατομική μας αυτοαντίληψη.

Ώσπου εμφανίζεται η Ποιήτρια. Επωμίζεται ένα ρίσκο που στην κατεχόμενη χώρα την Εποχή της Οθόνης, στην κοινωνία αιχμάλωτη από την Επικυριαχία της Εικόνας στην Εποχή του Πληκτρολόγιου ολίγοι σήμερα τολμούν: την αφύπνιση της αντίληψης του λόγου.

Την αφύπνιση μιας συγκεκριμένης αντίληψης του λόγου η οποία διεγείρεται με την αξιοποίηση μιας "ενοχλητικής" τεχνοτροπίας που δεν είναι πλέον "της μόδας" σε ομιλία και γραφή, μήπως και - μήπως! λέμε - ξυπνήσει αυτός που ομιλεί, ξυπνήσει αυτός που γράφει.

Επωμίζεται την τεχνοτροπία που διά μέσου των αιώνων υπήρξε διαχρονικά φορέας της λαϊκής σοφίας, της παιδικής μας αθωότητας• της πολύπλοκης μας, γνωστικής, καλλιεργημένης και ώριμης λογιότητας: 

► "Ενοχλητική" η τεχνοτροπία, διότι γεφυρώνει την υποσυνείδητη διαδικασία δόμησης του λόγου που λαμβάνει χώρο εκεί μες τις κρυφές προλεκτικές μηχανές όπου ο λόγος σμιλεύεται έμμετρα, αξιολογείται, αναπλάθεται, λογοκρίνεται, και λαμβάνει το τελικό λεκτικό σχήμα που θα εκφραστεί με Ήχο.
► "Ενοχλητική" η τεχνοτροπία διότι φανερώνει το Υποσυνείδητο στην οθόνη του Συνειδητού, ζωγραφίζοντας το πώς ο Ήχος σμιλεύεται από το Ήθος.
► "Ενοχλητική" η τεχνοτροπία διότι φανερώνει την στενή σχέση και την διαδικασία μέσα από την οποία ο Λόγος αρθρώνεται ως λόγος.

🔵 Πρόκειται για την "ενοχλητική" τεχνοτροπία με την παραδοξική λεκτική αξία: την ομοιοκαταληξία.  

Κάποτε, μέχρι και πριν δυό-τρεις γενεές, η ομοιοκαταληξία ήταν μια απόλαυση, μια δραστηριότητα που βιωνόταν ηδονικά. Παιγνιδιάρικα, ακόμη και στα πιο σοβαρά, στα πιο τρυφερά, οδυνηρά, και τραγικά σκιρτήματα του πολιτισμού μας. Ήταν μια λεκτική πράξη που ενώνοντας την καρδιά και τον νου με τα όργανα της άρθρωσης και τον Ήχο, έδινε σάρκα στον λεκτικό κλάδο του Λόγου αναδεικνύοντας την διάπλαση του Ήχου διά του Ήθους, διεγείροντας την κόρη της Θεάς Μνημοσύνης - την μνήμη - και ενδυναμώνοντας τα εργαλεία αντίληψης και έκφρασης χωρίς τα οποία δεν υπάρχει Συνείδηση. Σήμερα, η ομοιοκαταληξία φέρνει τους Έλληνες σε δύσκολη θέση γιατί είναι μια από τις τεχνοτροπίες που καθιστούν ανάγλυφη και τρισδιάστατη την συνειδητοποίηση της ριζικά καθοριστικής σημασίας του Ελληνικού Λόγου στην εθνική αυτοαντίληψη.

Ιδίως όταν ο λόγος που περιέχει έντονα συναισθηματικά νοήματα σμιλεύεται σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο στίχο - αυτό που ονομάστηκε ως "εθνικός στίχος" - η δυσφορία αυτογνωσίας που πυροδοτεί στον σύγχρονο Έλληνα είναι σχεδόν ανυπόφορη. Η ενόχληση επιβάλλει να εξουδετερωθεί αυτή η επίγνωση γλωσσικής "ελληνικότητας" γιατί από ελάχιστη απόσταση, από σχεδόν απόσταση αναπνοής αμέσως πιο πέρα προβάλλει ο Θείος Λόγος. Ο Συμπαντικός, Πανανθρώπινος, Υπεράγιος Λόγος, αυτός που διέπει αιτία και αποτέλεσμα, αναλογία και λογική, και ο οποίος στην τελευταία του έκφανση έλαβε μορφή λεκτική. Ο Ελληνικός Λόγος, ένα από τα πρώτα παρακλάδια του Θείου Λόγου, είναι ταυτόσημος με όλα τα ονομαστικά σημεία επαφής με τα Θεία: Λόγος, Αλλάχ, Ελλάς, Σέλας, Ελί, Ελοχίμ, Όλα.  
🔵 Δεν είναι σύμπτωση η ταυτωνυμία Σέλας-Ελλάς-Αλλάχ-Λόγος-Όλα-Ελί-Ελόα-Ελοχίμ.

Η μυστικιστική θεώρηση του ελληνικού Λόγου (ως θεμέλιο της ελληνικής εθνικής θρησκείας, επιστήμης, κοσμολογίας και κοσμοθεώρησης) που αποτελεί την σύμπηξη της λογικής, του μέτρου, της αναλογίας, και της αιτίας (δηλαδή των θεμελιωδών παραμέτρων της επιστήμης). Εδώ υπάρχει χωρόχρονος ακόμη και για την μυστικιστική θεώρηση του Ιησού ως ενσάρκωση του Λόγου.

Όλα αυτά είναι ανυπόφορα. Δεν επιτρέπεται να αγγίζει ο στίχος τόσο βαθιά πράγματα. Γι' αυτό και πυροδοτούνται οι "μοντέρνοι" τρόποι εσωτερικής λογοκρισίας, σκοταδισμού της σκέψης, που προσπαθούν να παραμερήσουν την εθνική αυτοαντίληψη - η συνειδητοποίηση της Ελληνικής εθνικοπολιτιστικής ταυτότητας ως ηθικής ποιότητας και ιδιότητας που είναι τόσο κοντινή στον Θείο Λόγο είναι βάσανο: η ομοιοκαταληξία απαξιώνεται ως "απλοϊκή", "παιδιάστικη", "ρηχή". Δεν έχει, τάχα, την ώριμη πλοκή του ελεύθερου στίχου. Η αυτοαντίληψη σπαρταρά και τινάζεται, προσπαθεί να ξεφύγει με κάθε σοφιστία και με κάθε "ξύπνια" πρόφαση από τα ρυθμικά κτυπήματα αυτοσυνείδησης που επιφέρει με την σφύρα του μέτρου η καλλιεργημένη έμμετρη ομοιοκαταληξία.

Εδώ μιλά η Μεγάλη Θεά, η Συμπαντική Μητέρα προς την ανθρώπινη - και ποιός ακούει;

Η ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΥ
Μάνα που μαυροφόρεσες δίχως παιδί να θάψεις
και τάφο δεν σου δείξανε, ένα κερί ν ανάψεις.
Στις πλάτες σου φορτώθηκες τον πόνο της φυλής μας,
όμως και ξένοι και δικοί, επαίξανε μαζί μας.
Δίχως αποχαιρετισμό σε άφησε ο γιός σου
άψυχη, μες στο σπίτι σου εσύ και ο καημός σου!
Μισός αιώνας πέρασε, μάνα, πώς να βαστάξεις,
που ήρθαν και σου φέρανε δυό κόκκαλα να θάψεις;
- ΔΕΣΠΩ ΠΗΛΑΒΑΚΗ

Η δυσφορία είναι οξεία - εδώ επιτελείται ταρακούνημα συνειδήσεων!

ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΑ



Η Δέσπω Πηλαβάκη εργάστηκε για πολλά χρόνια σε πολλά πόστα, μεταξύ άλλων και ως διερμηνέας για τα Δικαστήρια και την Αστυνομία. Διαπρέπει για πολλά χρόνια ως αγωνίστρια, σύμμαχος και έμπιστη Σύμβουλος στον Αγώνα Αλληλεγγύης με τον Κουρδικό λαό. Και σήμερα, ως πυρπολητής καρδιών.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

Εδώ με τον Κούρδο αγωνιστή της Ελευθερίας Τσερκέζ Κορκμάζ (Cerkez Korkmaz):

 

Εδώ, με τον Τσερκέζ Κορκμάζ και Φαϋζάλ Σαριγιλντίζ (Faysal Sariyildiz), που είναι εξόριστος Βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος των Λαών, HDP


* * *