Wednesday 24 March 2010

Ανησυχώ για τον Υπουργό μου της Παιδείας


Ανησυχώ πραγματικά. Μπορεί να μην κοιμηθώ απόψε. Είναι καλά ο Υπουργός; Μήπως έχει πέσει θύμα εθνικιστικών ομάδων που του έκαναν πλύση εγκεφάλου. Μήπως κάνει πολύ παρέα με την Ενδο~Μήδεια; Ένα μήνυμά του χωρίς ούτε μια αναφορά στη ΔΔΟ (χαλόου στη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία καλέ), στις προσπάθειες του προέδρου, χωρίς ούτε μια αναφορά στην ΕΟΚΑ Β' και το προδοτικό πραξικόπημα.

Και τι είναι όλα αυτά που λέει για την ελευθερία που δε χαρίζεται;

Και για αγώνα ενάντια στην Κατοχή;

Α πα πα πα πα.

Βέβαια δεν απουσιάζουν και ορισμένα διττά λόγια.

Προσέξετε τη διαφορά ανάμεσα στους Έλληνες Κύπριους τους απογοητευμένους από τους Άγγλους και τους Κύπριους που θέλουν να διαφεντεύουν τη μοίρα τους και να αποφασίσουν το μέλλον τους. Είναι άλλοι οι πρώτοι από τους δεύτερους; Ποιοι αγωνιστήκαν το 1955;

Και ούτε λόγος για το αίτημα του αγώνα των Ελλήνων της Κύπρου το 1955 που ήταν "Ένωσις" με την Ελλάδα. (Απαναία μου έφυεν μου, είπα την απαγορευμένην λέξη πάλαι εν να με κατηγορήσουν ότι ήμουν στην ΕΟΚΑ Β')

Και κάτι στο αίτημα των επαναστατών του 1821 για οικοδόμηση ανεξάρτητου και κυρίαρχου κράτους δεν μου ακούεται καλά. Την τελευταία φορά που εκοίταξα την ιστορία έλεγε ότι το αίτημα των επαναστατών ήταν "Ελευθερία ή Θάνατος" και όχι "Ανεξάρτητο και Κυρίαρχο κράτος ή θάνατος"

Τέλοσπάντων ο Υπουργός εν μας τα λαλεί καλά. Ξεκαθάρισε τη θέση σου Υπουργέ.

Η Ελευθερία χαρίζεται ή δε χαρίζεται;

Ποια η σχέση του μηνύματός σου με την Ενδο~Μήδεια;

Ακολουθεί το μήνυμα του Υπουργού. Οι επισημάνσεις δικές μου.

Σόλων Αντάρτης
---------------------

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέα Δημητρίου για τις εθνικές επετείους της 25ης Μαρτίου και της 1ης Απριλίου

Τιμούμε σήμερα και γιορτάζουμε δύο μεγάλες εθνικές επετείους. Δύο επετείους που αποτέλεσαν σημαντικό σταθμό και επηρέασαν καθοριστικά την ιστορική πορεία τόσο της Ελλάδας όσο και της Κύπρου. Τιμούμε την 25η Μαρτίου 1821 και την 1η Απριλίου του 1955. Τις δυο αυτές ιστορικές στιγμές οι λαοί της Ελλάδας και της Κύπρου όρθωσαν το ανάστημά τους και ξεκίνησαν έναν τιτάνιο αγώνα διεκδικώντας λευτεριά, ανεξαρτησία και αξιοπρέπεια.

Σε μια εποχή που σ’ ολόκληρη την Ευρώπη τα απελευθερωτικά κινήματα πνίγονταν από την καταπιεστική πολιτική της Ιερής Συμμαχίας ο ελληνικός λαός, ύστερα από τέσσερις αιώνες οθωμανικής σκλαβιάς, ξεκινούσε την επανάστασή του, εκείνο το Μάρτη του 1821. Μοναδικός στόχος ήταν η αποτίναξη του τουρκικού ζυγού, η απελευθέρωση και η οικοδόμηση ενός ανεξάρτητου και κυρίαρχου ελληνικού κράτους. Με πρωτοπόρους τους κλέφτες και τους αρματολούς, τη "μαγιά της λευτεριάς" κατά τον Ι. Μακρυγιάννη, σύσσωμος ο ελληνισμός ύψωσε τη σημαία της Επανάστασης και το μήνυμα του ξεσηκωμού συνεπήρε όλους τους σκλαβωμένους Έλληνες.

Απ’ άκρη σ’ άκρη, σ’ ολόκληρη την Ελλάδα απλώθηκε η φλόγα της επανάστασης. Στην Τριπολιτσά, στην Αλαμάνα, στο Χάνι της Γραβιάς, στο Μεσολόγγι γράφτηκαν ηρωικές σελίδες της ελληνικής Ιστορίας. Απλοί και ανώνυμοι Έλληνες έδωσαν μαθήματα αγωνιστικότητας και θυσίας. Ήρωες όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, ο Παπαφλέσσας, η Μπουμπουλίνα αναμετρήθηκαν με την Οθωμανική αυτοκρατορία κι απέδειξαν πως η λευτεριά κερδίζεται με θυσίες και αίμα και δε χαρίζεται από κανένα.

Στην Κύπρο, την 1η Απριλίου 1955 ξεκίνησε ο απελευθερωτικός αγώνας της ΕΟΚΑ ενάντια στους Βρετανούς αποικιοκράτες, ο οποίος κράτησε μέχρι το 1959. Οι Άγγλοι μετά την έλευσή τους στο νησί το 1878 διέψευσαν γρήγορα τις προσδοκίες των Ελλήνων της Κύπρου και αρνούνταν επίμονα να
αναγνωρίσουν το δικαίωμα των Κυπρίων να διαφεντέψουν τη μοίρα τους και να αποφασίσουν για το μέλλον τους. Η άρνηση αυτή των Άγγλων οδήγησε στην ένοπλη εξέγερση. Για τέσσερα χρόνια οι Άγγλοι, χρησιμοποιώντας κάθε μέσο προσπαθούσαν να καταπνίξουν τον αγώνα και να καταστείλουν τον ηρωικό ξεσηκωμό των παλικαριών της Κύπρου.

Οι συλλήψεις, τα βασανιστήρια, οι φυλακίσεις και οι απαγχονισμοί που οι Άγγλοι κατακτητές εφάρμοσαν δεν έκαμψαν το φρόνημα των αγωνιστών και δεν ανέκοψαν την πορεία προς την ελευθερία. Ήρωες όπως ο Γρηγόρης Αυξεντίου, ο Κυριάκος Μάτσης, ο Στυλιανός Λένας, ο Μάρκος Δράκος και ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης άνοιξαν με τη θυσία τους καινούριους δρόμους κι έγιναν για τις επερχόμενες γενεές πρότυπα αγωνιστικότητας και αυτοθυσίας.

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, σπουδαστές και σπουδάστριες

Τιμώντας σήμερα τις δύο αυτές σημαντικές εθνικές επετείους υποκλινόμαστε μπροστά στις θυσίες των ηρώων. Αντλούμε θάρρος από τους αγωνιστές του 1821 και από τη λεβεντιά και την αυταπάρνηση των
παλικαριών του αγώνα του 1955-59. Έχοντας πάντα στη σκέψη μας το αγωνιστικό πνεύμα και το όραμα της λευτεριάς, καλούμαστε κι εμείς
σήμερα να συνεχίσουμε τον αντικατοχικό μας αγώνα. Με ενότητα και ομοψυχία και με μοναδικό στόχο την απαλλαγή από την τούρκικη κατοχή του 37% του κυπριακού εδάφους, πρέπει να συνεχίσουμε τον
αγώνα για την επανένωση της πατρίδας μας. Μονιασμένοι και δυνατοί πρέπει να επιμείνουμε μέχρι το τέλος προσβλέποντας σε μια δίκαιη, βιώσιμη και λειτουργική λύση του κυπριακού προβλήματος, μια λύση που θα αποκαθιστά τα δικαιώματα ολόκληρου του κυπριακού λαού με βάση τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, τις βασικές αρχές του διεθνούς δικαίου, τις αξίες και το κεκτημένο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με πρότυπα ζωής την αγωνιστικότητα, την αυταπάρνηση και την αυτοθυσία των ηρώων του 1821 και του 1955-59, εσείς, η νέα γενιά της πατρίδας μας, μπείτε μπροστά στο δύσκολο αγώνα για τη δικαίωση της Κύπρου και του λαού μας.

Ανδρέας Δημητρίου
Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Μάρτιος 2010

9 comments:

  1. Είπα τζε γώ... Εν θα γιορτάσει το Indymedia Κύπρου τες εθνικές εορτές των Ελλήνων?
    Έτσι αγωνίζουντε οι "πρωτοπόροι" εκπαιδευτικοί για θρησκευτική ελευθερία - με παρέλαση τζε ελληνικές σημαιούες?

    ReplyDelete
  2. "Bravo to indymda cyprus".
    Your greek nationalist pride piece was posted AHEAD of ALL the nationalists and/or racists blogs

    greek alert
    greek national pride
    για την ελλάδα και την ορθοδοξία
    christofias watch
    ορθοδοξία ελληνισμός
    σίβυλλα

    Should we now expect Murat to post nationalist pride pieces on turkish national days?

    ReplyDelete
  3. ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ

    Εκδοχή 1η:
    Αποδεικνύεται τελικά πως ο κος υπουργός είναι ανδρείκελο που ελέγχεται 'που τους σκοτεινούς κύκλους του ελληνόγλωσσου κλάδου τού ίντυ Κύπρου.

    Εκδοχή 2η:
    Εντάξει ρε, θα εμάλλωσεν πάλαι με το ακελ ο υπουργός. Εκδικήθηκεν τους κομματάρχες "αμελώντας" να βάλει τα συνθήματα περί Διζωνικής μες το μήνυμαν του προς τα σχολεία. Μικροπολιτικές σκοπιμότητες δηλαδή.

    Τα μηνύματα του κου υπουργού γιά τις διάφορες επετείους, αφού προφανώς κάποτε περιέχουν κάποια κομματικά συνθήματα και κάποτε όχι, τον τοποθετούν σε εκείνη τη μακρυά λίστα ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα εθνικά σύμβολα και τις αναφορές σε "εθνικά μεγαλεία" μόνο και μόνο γιά να προωθούν τις μικρότητες τους.

    Και ορθά οι νέοι θέλουν να ξερνούν όταν ακούουν και βλέπουν τού'ν τες αηδίες να σερβίρονται ως τάχα "εθνικό φρόνημα". Το μόνο μάθημα που παίρνουν οι νέοι 'που τούτα είν' το πώς και πότε να επενδύουν το λόγο τους σε καιροσκοπισμό.

    Γιά πόσες γενεές θα μας ποτίζουν οι εξουσιαστές μαλακίες και ανούσια συνθήματα γιά τους ήρωες, πυροδοτώντας τη φυσική απέχθεια των ανθρώπων γιά την υποκρισία, και κατ' επέκταση, απέχθεια και γιά την ευρύτερη αντίληψη περί ελληνισμού;

    Ούφφου κανεί πλέον,
    uzalistika

    ReplyDelete
  4. Sister of Antigonis25 March 2010 at 10:17

    Ενώ το Ιντιμίτια Κύπρου έννεν μέσα "σε εκείνη τη μακρυά λίστα ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα εθνικά σύμβολα και τις αναφορές σε "εθνικά μεγαλεία" μόνο και μόνο γιά να προωθούν τις μικρότητες τους. "
    Ορθόν!! Αυτοί οι δύο χρησιμοποιούν τα εναλλακτικά, ελευθεριακά, αντι-εξουσιαστικά σύμβολα, τις αναφορές στην ελευθερία (αρκεί να συμφωνεί κανείς μαζί τους), εναλλακτικές θεραπείες και πρακτικές μόνο και μόνο για να προωθούν τις δικές τους εθνικομεγαλίστηκες (πώς λέμε οι Εοκαβιτατζίες είχαν και ήθος;)μικρότητες....
    Oύφφου κανεί πλέον τζι εζαλίσετε μας μες τούτον τον τόπον

    ReplyDelete
  5. Προς τον πρώτον καχριώδην ανώνυμον.

    Κατ' ακρίβειαν οι εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται για θρησκευτικήν ελευθερίαν αγωνίζονται μέσα από αγώνες ενάντια σε υποχρεωτικούς εκκλησιασμούς και εξομολογήσεις, αγώνες για απαλλαγή παιδιών από το μάθημα των θρησκευτικών και αλλαγή του ίδιου του μαθήματος από διδασκαλία του "ορθόδοξου" δόγματος σε κάτι πολύ διαφορετικό.

    Αν ενδιαφέρεσαι για συμμετοχή σε οποιουσδήοτε από τους πιο πάνω αγώνες είσαι ευπρόσδεκτος/ευπρόσδεκτη. Οι αγώνες είναι υπαρκτοί στο Εδώ και Τώρα με πολλή δουλειά προς πολλές και διάφορες κατευθύνσεις.

    Όσον αφορά το ίδιον το κείμενον του Υπουργού της Παιδείας:

    Είναι μια εξαιρετική ένδειξη του πως κατά το δοκούν οι εξουσιαστές κόβουν και ράβουν την ιστορία στα μέτρα τους. Το φαινόμενον γνωστόν ως διαστρέβλωση ή και mindfuck στη "μητρική" γλώσσα των twisted sisters.

    Είναι η επίσκεψη στο παρελθόν και η απόδοσή του οποιασδήποτε πολιτικής απόχρωσης και ανάλυσης επιθυμεί ο γράφων από το παρόν.

    Η διαστρέβλωση είναι μια συνειδητή προσπάθεια ανθρώπων που είναι η δουλειά τους να το πράττουν όπως και να γράφουν τα μηνύματα των εκάστοτε Υπουργών.

    Αντιλαμβάνομαι λοιπόν πως επιθυμούν οι άρχοντες να ξαναγραφτεί η ιστορία.

    Όπως αστεϊζόμενος έλεγε και κάποιος συνάδελφος στο πρόσφατο παρελθόν ο ιστορικός του μέλλοντος θα γράφει:

    "Και τότε ο Πέρσης αγγελιαφόρος έφτασε στη Σπάρτη.

    Αφού στάθηκε μπροστά στο βασιλιά Λεωνίδα του είπε:

    -Γην και ύδωρ σου ζητά ο Μεγάλος βασιλιάς.

    Και ο Λεωνίδας του απάντησε (όχι this is Sparta όπως στην ταινία 300)

    -Πάρτα. Και σου δίνω και εκ περιτροπής προεδρία και σταθμισμένη ψήφο και 50 000 εποίκους.

    Καθοδηγούμενος λοιπόν ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας από το παράδειγμα του αρχαίου εκείνου βασιλιά έκανε τις γενναίες προσφορές του στις συνομιλίες για το Κύπριακό το 2009-2010..."

    Σόλων
    -----

    ReplyDelete
  6. Καταπληκτικό!

    ReplyDelete
  7. -ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;
    -ζει ζει!

    ReplyDelete
  8. Απορία: μα αλλάσσουν τα μηνύματα των εκάστοτε υπουργών παιδείας κάθε χρόνο;;;
    Δεύτερη απορία: Εν ο υπουργός που γράφει τελικά σε μαθητές και μαθήτριες, σπουδαστές και σπουδάστριες οξά κανένα τσιρακκούιν του κάμνει κοπυ-πειστ (αντιγραφή - επικόλληση αν το προτιμάτε στα ελληνικά) και μια δημιουργική σύνθεση από τα μηνύματα των προηγούμενων χρόνων που κανείς (ενόμιζα ως τωρά) δεν τα θκιαβάζει!!!

    ...κι όσο για τον Αλέξανδρο... ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει... αλι και τρισαλί σε μας:)

    ReplyDelete
  9. Ευχαριστώ Σιφόν!

    Έψαχνα γιά τη λέξη "επικόλληση" τόσο καιρό και δεν μπορούσα να την αρθρώσω, ούτε καν να την ανασύρω 'που το γλωσσικό μου υποσυνείδητο...

    Μα τι ανακούφιση, ευχαριστώ,
    Πέτρος

    ReplyDelete