Tuesday, 29 October 2019

Βιομηχανία, Επανεκκίνηση, Κερδοφορία και οι θέσεις της πολιτικής οργάνωσης ΕΟΠ





♦ Σκέφτονται μόνο το βραχυπρόθεσμο κέρδος οι βιομήχανοι;
♦ Το ιδιωτικό κεφάλαιο είναι αποκλειστικά αφοσιωμένο μόνο στα δικά του συμφέροντα: ουδέν ενδιαφέρον για τις ανάγκες της ευρύτερης κοινωνίας
♦ Η μανία για βραχυπρόθεσμο κέρδος τυφλώνει: αν είχαν ενδιαφέρον για μακροπρόθεσμο προγραμματισμό και επένδυση στην κοινωνική υποδομή, οι επενδύσεις θα έφερναν καλύτερη κερδοφορία στην βιομηχανία  
Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ Βιομηχανίας και Άμυνας• της απάτης που αφορά την Εργολαβία στις οικοδομές• και της ανάγκης συμμετοχής πολιτών και εργαζομένων στις διαδικασίες λήψεως αποφάσεων.


Όταν μιλούν οι καπετάνιοι της Βιομηχανίας - οι αντιπρόσωποι του Εμπορικού-Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕ) - διαφαίνονται πολύ πιο καθαρά οι βλέψεις και αντιλήψεις της τάξης που εκπροσωπούν, καθώς και τα ελλείματα, τα κενά, και οι εμμονές που την χαρακτηρίζουν.

Πιο κάτω θα διαβάσετε δηλώσεις των ΕΒΕ Λευκωσίας και Λεμεσού όπου κατατίθενται - υποτίθεται - προτάσεις για την περίφημη "επανεκκίνηση της βιομηχανίας". Όταν ομιλεί το τοπικό Μεγάλο Κεφάλαιο, χρειάζεται υπομονή και μελέτη για να αντιληφθούμε το τι λέει. Πιο σημαντικά όμως είναι αυτά που ΔΕΝ λέγει, και απαιτείται υπομονή και βαθύτερη σκέψη για να αναγνωριστούν και να εκτιμηθούν ορθά. Ως εισαγωγή, λοιπόν, στο πιο κάτω άρθρο από την εφημερίδα Φιλελεύθερος που έχει τίτλο "Άμεσα τονωτικά μέτρα για επανεκκίνηση της βιομηχανίας" που περιέχει τις δηλώσεις των βιομηχάνων, παραθέτουμε κάποιες παραμέτρους που θεωρούμε απαραίτητες για την διάσωση της βιομηχανίας: είναι ταυτόσημες με την διάσωση της κοινωνίας μας από την οικονομική και πολιτικοστρατιωτική κρίση την οποία διαβιώνουμε.

Ελπίζουμε ότι θα διαφανεί το ότι οι προτάσεις από τα ΕΒΕ έχουν το χαρακτηριστικό του καννιβαλισμού. Οι βιομήχανοι ζητούν να γίνουν πιο κερδοφόρες οι επιχειρήσεις τους αγνοώντας τις θεμελιώδεις αξίες της πολιτικής οικονομίας: η ευρύτερη κοινωνία είναι που θρέφει αυτές τις επιχειρήσεις με εργαζόμενους, με γνώσεις και δεξιότητες, με ασφάλεια, με πρώτες ύλες, με υποδομές για μεταφορές, επικοινωνίες, συγκοινωνίες, πληροφορική, κοκ. Επιπλέον, για τις βιομηχανίες που παράγουν για την εγχώρια αγορά, η κοινωνία τους προσφέρει τον μόνο δρόμο που υπάρχει για κερδοφορία: αγοράζει τα προϊόντα τους! Η τάξη βιομηχάνων αγνοεί βάναυσα την συμβιοτική σχέση που έχει με την κοινωνία. ΔΕΝ αναγνωρίζει ότι αν θρέψει την ευρύτερη κοινωνία, οι επιχειρήσεις της θα γίνουν πιο κερδοφόρες.

Ο μόνος τρόπος να γίνουν πιο κερδοφόρες οι εγχώριες βιομηχανίες είναι να παραμεριστεί η εμμονή για βραχυπρόθεσμο κέρδος και να γίνουν επενδύσεις σε μακροπρόθεσμη κοινωνική πολιτική που να συμπεριλαμβάνει πρόνοιες για την παραγωγή• θρέφοντας την κοινωνία, θα τραφούν και οι βιομηχανίες με κερδοφορία.

Για παράδειγμα πιο κάτω θα δείτε πως με αφορμή μια δήθεν «έλλειψη τόσο ειδικευμένου όσο και ανειδίκευτου εργατικού δυναμικού» προκύπτει από τους βιομήχανους η απαίτηση «όπως επιτραπεί η προσέλκυση από το εξωτερικό για να καλύψουμε κενά». Πιστεύουν πως εισάγοντας εργαζόμενους, πιθανώς πρόθυμους να εργαστούν για λιγότερα λεφτά, θα μειώσουν τα έξοδα τους και θα αυξηθούν τα κέρδη. Η πραγματικότητα είναι ότι αν εργοδοτήσουν κύπριους εργαζόμενους έστω και σε κάπως ψηλότερους μισθούς, οι βιομηχανίες θα κερδίσουν διότι δεν θα σπαταλείται παραγωγικός χρόνος σε ασυνεννοησίες λόγω γλώσσας, και θα γίνεται καλύτερη πρόληψη δυστυχημάτων ή λαθών στην παραγωγή - αυτά είναι καθημερινά συμβάντα που κοστίζουν τα μέγιστα.

Ακόμα καλύτερα, ο ντόπιος εργαζόμενος δεν θα χρειαστεί να εκπαιδευτεί ξανά, ενώ οι προσωρινοί ή εποχιακοί εργαζόμενοι από το εξωτερικό χρειάζονται εκπαίδευση ξανά και ξανά, κάθε φορά που εισάγεται μια νέα "φουρνιά" προσωρινών εργαζόμενων.

Το πρόβλημα εξειδικευμένων και ανειδίκευτων εργατών λύεται ακόμα βαθύτερα αν δώσουμε έμφαση όχι στην εκπαίδευση αλλά στην Παιδεία. Η Παιδεία - εντός και εκτός σχολείων - κατέχει τεράστια διαφορά από την απλή εκπαίδευση. Η εκπαίδευση ασχολείται με την εξειδικευμένες δεξιότητες: αφορά συγκεκριμένα εργαλεία, συγκεκριμένες μεθόδους, συγκεκριμένες διαδικασίες. Κάθε φορά που μια μορφή παραγωγής αναβαθμίζεται σε άλλη (πχ. από τον ατμό στον ηλεκτρισμό, από τον ηλεκτρισμό στα ηλεκτρονικά, από τα ηλεκτρονικά στα λογισμικά, από τα λογισμικά στην τεχνητή νοημοσύνη, και διαρκώς με την μετάβαση από μια υποδιαίρεση της επικρατούσας μορφής παραγωγής σε άλλη υποδιαίρεση), ο εργαζόμενος χρειάζεται κάθε φορά νέα ειδική εκπαίδευση.

Ενώ ο εργαζόμενος που κατέχει Παιδεία ξέρει πως να μαθαίνει, γνωρίζει πως να εκπαιδεύεται και να αυτο-εκπαιδεύεται• γνωρίζει το τί γνωρίζει και το τι δεν γνωρίζει, δηλ. γνωρίζει τα όρια του, τα πλεονεκτήματα του και τα ελλείμματα του. Οι βιομήχανοι θα κέρδιζαν πολύ περισσότερα αν συνέβαλλαν στο να λειτουργεί καλύτερα η Παιδεία στον τόπου μας, τόσο εντός σχολείων όσον και εκτός (μέσω των ΜΜΕ, κοινωνικών δραστηριοτήτων ΚΑΙ στον χώρο εργασίας). Γιατί θα είχαν ενώπιον τους μια τάξη εργαζομένων που είναι πολύ πιο ικανή και πολύ πιο παραγωγική, καθώς και πολύ πιο εύκολα προσαρμόσιμη στις διαρκείς μεταλλάξεις που υπόκεινται οι συγκεκριμένες συνθήκες και μέθοδοι της παραγωγής.

Επιπλέον, μια πολύ απλή αλλαγή στην πρακτική της κατανομής εργασιών και καθηκόντων στην βιομηχανία παρέχει την δυνατότητα για καλλιέργεια ικανότατου εργατικού δυναμικού: αυτή επιτυγχάνεται με την εκ περιτροπής ανάθεση καθηκόντων και εργασιών, την εκπαίδευση του εργαζόμενου σε όλα, σε όσον το δυνατόν περισσότερες εργασίες που υπάρχουν στην συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής (εργοστάσιο, εργαστήριο, εργοτάξιο). Ο εργαζόμενος που ξέρει ότι θα περάσει δύο ώρες μεταφέροντας κιβώτια από την αποβάθρα και αργότερα δύο ώρες στο γραφείο δακτυλογραφώντας εκθέσεις, μέρος του απογεύματος στο ταμείο και το υπόλοιπο καθαρίζοντας τις μηχανές ή το πάτωμα, θα είναι πολύ πιο άνετος και πρόθυμος για εργασία και θα έχει πολύ περισσότερα να δώσει στην παραγωγή σε σύγκριση με τον εργαζόμενο που υποβιβάζεται στο να λειτουργεί απλώς ως ένα εξάρτημα μιας μηχανής για οκτώ ή δώδεκα ώρες κάθε μέρα.

Η εκ περιτροπής ανάθεση καθηκόντων εμπλουτίζει το εργατικό δυναμικό, και αναβαθμίζει τους εργαζόμενους σε παραγωγούς. Ακόμα πιο σημαντικό, βοηθά τον κάθε εργαζόμενο να γνωρίσει το πως και γιατί γίνονται τα πράγματα με τον άλφα ή βήτα τρόπο, έτσι ώστε να μην χρειάζεται διαρκώς επίβλεψη και αυστηρή καθοδήγηση ή επίπληξη από επιστάτες. Οι εργαζόμενοι αυτο-επιστατούνται διότι γνωρίζουν τις παραμέτρους της παραγωγής. Η σπατάλη ακριβού χρόνου για επιστάτες και διευθυντικό προσωπικό ελαττώνεται κατακόρυφα όταν οι εργαζόμενοι μπορούν να αναγνωρίσουν από μόνοι τους, μέσα από τα πολλαπλά βιώματα της παραγωγής το πως και γιατί η κάθε πράξη γίνεται με τον συγκεκριμένο τρόπο. Και... σύντομα οι εργαζόμενοι που τυγχάνουν αυτής της πολύπλευρης ανάθεσης καθηκόντων αρχίζουν να προσφέρουν εμπνεύσεις και εισηγήσεις για την βελτίωση των καταστάσεων, βελτιώνοντας την διαδικασία παραγωγής. Διότι εκεί, μέσα στις λεπτομέρειες της παραγωγής ευρίσκεται και ο σπόρος της ανακάλυψης και της εφεύρεσης. Η ευρεσιτεχνία, η κατά κυριολεξίαν επινόηση, είναι ακριβώς αυτό: η επένδυση της νόησης επί της τεχνικής. Ο νούς που έχει την δυνατότητα για επινόηση είναι εκείνος που αφ' ενός τροφοδοτείται με την γνώση της λεπτομέρειας των αναγκών της παραγωγής μέσω έκθεσης στα πολύπλευρα της βιώματα, και επίσης έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει τον χρόνο της "άμυαλης" ή "ανεγκέφαλης" παραγωγής (την ώρα που καθαρίζουμε, πακετάρουμε, κλαδεύουμε, βιδώνουμε) για να αναμασήσει και επεξεργαστεί αυτή την γνώση. Από εκεί ξεφυτρώνει το "αχά!" της επινόησης.

Όλα αυτά συντείνουν στην κερδοφορία με τρόπους που το πεπερασμένο, ρατσιστικό και ανήθικο βιομηχανικό πρότυπο του "φέρε μαύρους αμόρφωτους εργάτες, φτηνή εργατική δύναμη να τους εκμεταλλευτούμε όσον μπορούμε" δεν μπορεί καν να συγκριθεί σε αποτελεσματικότητα.

Η συμμετοχή των εργαζομένων σε πολλαπλές όψεις της παραγωγής ανοίγει και το άλλο σκέλος του διαλόγου που οι στενόμυαλοι βιομήχανοι δεν θέλουν να ακούσουν: συμμετοχή των εργαζομένων στις αποφάσεις που αφορούν την παραγωγή.  

Παρ' όλον που η συμμετοχή των εργαζομένων στις αποφάσεις που αφορούν την παραγωγή εφαρμόζεται σε πολλές χώρες, στην Κύπρο υπάρχουν συνθήκες που σήμερα είναι πολύ διαφορετικές από τις πλείστες τέτοιες χώρες. Σε εκείνες, υπάρχει ένα Κράτος που λειτουργεί και μια κεφαλαιοκρατία που βιώνει τον κύκλο
επένδυση-►παραγωγή-►πωλήσεις-►κερδοφορία-►επένδυση, σε συνθήκες ομαλότητας. Στην Κύπρο του σήμερα για πολλούς και διάφορους λόγους ούτε το Κράτος ούτε η κεφαλαιοκρατία λειτουργούν. Σε αυτές τις συνθήκες, όπου η εξουσία του κεφαλαίου πεθαίνει μαζί με το Κράτος διότι το σύστημα τους δεν είναι λειτουργικό αλλά και όπου ταυτόχρονα δεν υπάρχουν κοινωνικές δυνάμεις να το αντικατασταστήσουν (ένα μετέωρο βήμα λοιπόν μεταξύ κεφαλαιοκρατίας και σοσιαλισμού), η συμμετοχή των εργαζομένων στις αποφάσεις που αφορούν την παραγωγή επιτυγχάνει τα εξής:
► μειώνει τον αριθμό (και το κόστος) αναγκαίων διευθυντών γιατί οι πλείστοι εργαζόμενοι αυτοδιευθύνονται,
► παρέχει επιπρόσθετα κίνητρα (όχι χρηματικά αλλά ηθικά, κοινωνικά και ψυχολογικά κίνητρα) στους εργαζόμενους να διαχειρίζονται τις υποθέσεις της επιχείρησης σαν δικές τους,
► καρπώνεται την πείρα και γνώση των εργαζόμενων και την επενδύει μέσα στην διαδικασία αποφάσεων,
► συμβάλλει στην δημιουργία μιας ακόμα πιο παραγωγικής ομάδας εργαζομένων,
► αξιοποιεί την πιο παραγωγική μερίδα του πληθυσμού μας που σήμερα παραμένει έξω από την παραγωγή σε σχεδόν 50% ανεργία: την νεολαία.

Υπάρχουν πολλά άτομα σήμερα ανάμεσα στους νέους - κυρίως άτομα κάτω των 45 - που είτε συνειδητά είτε ενστικτωδώς κλίνουν προς το να εκτιμούν και επιζητούν την εργασία με νόημα πολύ περισσότερο από τις προηγούμενες γενεές. Η συμμετοχή στις αποφάσεις που αφορούν την παραγωγή παρέχει τέτοιο νόημα. Οι πλείστοι απέχουν από την πολιτική ζωή (συχνά δεν ψηφίζουν), στις εργασίες τους (όσοι λίγοι έχουν εργασία) ΔΕΝ βρίσκουν ευκαιρίες για συμμετοχή στις διαδικασίες αποφάσεων, και η δημιουργική τους δυνατότητα αντί να επενδύεται για το όφελος της κοινωνίας σπαταλείται σε ανώφελες ή καταστροφικές δραστηριότητες (ψώνια για αχρείαστα εμπορεύματα, επένδυση χρόνου στο θεαθήναι, συμμετοχή σε ποδοσφαιρικές συγκρούσεις, κλπ.). Η ικανότητα τους υποτονεί και αναμένει με απόγνωση να αξιοποιηθεί κάπου με νόημα. Η συμμετοχή αυτής της γενιάς των εργαζομένων στις αποφάσεις που αφορούν την παραγωγή είναι η οδός μέσω της οποίας αυτά τα άτομα μπορούν να εγκολπωθούν όχι μόνο σε μια νέα μορφή εργοδότησης, αλλά πιο σημαντικά, να αξιοποιηθούν παραγωγικά για το γενικό όφελος της κοινωνίας. Με αυτό τον τρόπο η βιομηχανία οφελείται και ταυτόχρονα οφελείται άμεσα και η ευρύτερη κοινωνία.

Αν διαβάσετε τις δηλώσεις των ΕΒΕ πιο κάτω θα δείτε πως δεν έχουν ιδέα για αυτά τα θέματα και ούτε καν τους απασχολούν.

Το άλλο που ζητούν είναι φορολογικές απαλλαγές. Με άλλα λόγια, ζητούν οικονομική ενίσχυση. Και γιατί; Ο λόγος δεν είναι μόνο το ότι οι πλείστοι βιομήχανοι είναι πλεονέκτες. Ναι, πολλοί είναι, αλλά υπάρχουν και οι αντικειμενικές συνθήκες που τους πιέζουν να ζητούν φορολογικές απαλλαγές. Κύριος παράγοντας σε αυτό είναι η έλλειψη ρευστού. Από τότε που έγινε η κρατική ληστεία των καταθέσεων (το γνωστό "κούρεμα" του 2013) δεν υπάρχει το χρηματικό συνάλλαγμα για να γίνονται οι καθημερινές πράξεις (κυρίως πληρωμές) ώστε η κάθε επιχείρηση να μπορεί να λειτουργεί όπως πρέπει. Ακόμα και οι εταιρείες που είναι σε πολύ καλή μοίρα, δυσκολεύονται να κινηθούν γιατί δεν υπάρχουν τα μετρητά. Όλοι χρωστούν σε όλους και όλοι έχουν να παίρνουν από όλους, μα αυτό δεν παράγει μετρητά για να σπάσει ο κύκλος.

Οι κοντόφθαλμοι βιομήχανοι νομίζουν πως αν τους χαριστούν οι φόροι θα γλυτώσουν λίγα έξοδα και θα τους μείνουν λεφτά για πληρωμές ή για να υλοποιήσουν κέρδη. Λάθος! Η ρευστότητα ΟΥΔΕΠΟΤΕ αποκαταστάθηκε σε καμία χώρα που βιώνει κρίση, με το να γίνοντα δωρεές στους βιομήχανους. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Οι απαλλαγές και χαλαρώσεις σε φόρους και δάνεια που στοχεύουν στην ανακούφιση του απλού λαού είναι πάντα αυτό που πυροδοτεί την επανεκκίνηση της οικονομίας. Όταν οι εργαζόμενοι επωφεληθούν με τέτοια μέτρα, αρχίζουν να μπορούν να ξοφλήσουν τα χρέη τους και να μπορούν να ψωνίσουν πιο άνετα. Όταν ένας λαός πληρώνεται για να εργάζεται και δύναται να ψωνίσει, αρχίζει πάλιν η δυνατότητα για τις βιομηχανίες να μπουν ξανά στον κύκλο
επένδυση-►παραγωγή-►πωλήσεις-►κερδοφορία-►επένδυση. Όταν οι απλοί άνθρωποι δεν μπορούν να αγοράσουν, ούτε και οι βιομήχανοι θα πραγματώσουν ποτέ κέρδη.

Με άλλα λόγια, οι βιομήχανοι θα έπρεπε να ζητούν απαλλαγές και χαλαρώσεις σε φόρους και δάνεια για τον απλό λαό της καθημερινής ζωής, και όχι για τους εαυτούς τους. Διότι δεν είναι οι βιομηχανίες που πραγματώνουν τα κέρδη: ο απλός λαός, στον διπλό του ρόλο ως εργαζόμενος και ως αγοραστής είναι που παράγει τα κέρδη για τις βιομηχανίες. Μόνο οι πλέον εγωιστές κεφαλαιοκράτες και αυτοί με τις εμμονές για βραχυπρόθεσμα κέρδη ζητούν φοροαπαλλάξεις για τις επιχειρήσεις τους: δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι ακόμα και αν αυτοί λάβουν φοροαπαλλάξεις και άλλα οφέλη, ενόσω ο λαός δεν έχει εργασίες με εισόδημα οι εταιρείες δεν πρόκειται να του πουλήσουν τίποτα.

Τα πιο πάνω ισχύουν πιο έντονα για τις βιομηχανίες που παράγουν είτε απευθείας για την τοπική αγορά, είτε για το Κράτος. Και στις δύο περιπτώσεις, αν ο λαός δεν μπορεί να αγοράσει προϊόντα, ή να πληρώσει φόρους, οπότε ούτε και το Κράτος θα μπορεί να πληρώσει τις βιομηχανίες, τότε ο κύκλος της παραγωγής και αγοράς θα παραμένει παράλυτος.

Ισχύουν λιγότερο για τις εταιρείες που παράγουν για το εξωτερικό. Αλλά και για εκείνες ισχύουν αυτά, έστω σε μικρότερο βαθμό: ισχύουν γιατί και αυτές οι βιομηχανίες εξαγωγών πρέπει να στηριχτούν σε άλλες εγχώριες βιομηχανίες για υπηρεσίες όπως μεταφορές, πρώτες ύλες, υλικά πακεταρίσματος, φορτώσεις-εκφορτώσεις, καύσιμα, κοκ, όπου όλα αυτά συνεχίζουν να υπάγονται στους γενικότερους νόμους της παραλυμένης οικονομίας.

Το πρότυπο σκέψης με βάση το οποίο κινούνται βιομήχανοι και Κράτος έχει ήδη ξεπεραστεί από τα μέσα του 1800 κάτιτότε ήταν που η επιστήμη ανεκάλυψε το αυταπόδεικτο: ότι η κινητήρια δύναμη της παραγωγής δεν είναι ούτε οι μηχανές, ούτε τα καύσιμα, ούτε το κεφάλαιο, αλλά απλά η ανθρώπινη εργασία. Ο εργαζόμενος λαός είναι που παράγει τα εμπορεύματα, και ο ίδιος ο λαός είναι που αγοράζοντας τα πραγματώνει το κέρδος που οικειοποιείται ο βιομήχανος. Χωρίς τον εργαζόμενο λαό δεν υπάρχει ούτε αγορά, ούτε παραγωγή. Αυτό ισχύει ακόμα και για τις εταιρείες των οποίων οι πελάτες είναι Κράτη ή άλλες εταιρείες, εγχώριες ή και του εξωτερικού. Και αυτές οι οντότητες (Κράτη, εταιρείες) έχουν μόνο την αγοραστική δύναμη που τους προσδίδει ο εργαζόμενος και φορολογούμενος λαός. Η παραίσθηση πως τάχα η βιομηχανία "θα πάει μπροστά" αν δωθούν λεφτά, φορολογικές απαλλάξεις, κλπ. στους βιομήχανους, έχει αποδομηθεί από την επιστήμη και καταδειχθεί ως άτοπη. Αλλά παραμένει άκρως ελκυστική διότι μοιάζει πως θα "διορθώσει τα πάντα". Ενώ όλοι οι οικονομολόγοι - τόσον οι μαρξιστές όσον και οι αντιμαρξιστές - συμφωνούν ότι σε μια οικονομική κρίση όπου η ρευστότητα έχει αποτελματωθεί, η λύση είναι πάντα αυτή: δημιουργούμε ελαφρύνσεις φόρων και δανείων για τον εργαζόμενο λαό, παρέχουμε εργασία και βιώσιμα εισοδήματα στον κόσμο. Αυτό, αρκεί για να αρχίσει να κινείται η οικονομία και να συσσωρευτεί ξανά συνάλλαγμα για τις ανάγκες των επιχειρήσεων.

Επιπλέον, αν δωθούν ελαφρύνσεις και υποστήριξη σε μικρομεσαίους παραγωγούς, ιδίως αν αυτοί είναι οργανωμένοι σε συνεταιρισμούς γεωργών-παραγωγών-εργατών, ή σε συλλογικά ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής, σε κολλεκτίβες και κοινόβια, συντεχνίες και μη-κερδοσκοπικούς οργανισμούς, η επανεκκίνηση της βιομηχανίας γίνεται ακόμα πιο εύκολη.

Όλα αυτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα για τον πλεονέκτη βιομήχανο που απλώς θέλει να εισπράξει και να μην δώσει τίποτα στην κοινωνία.

Χαρακτηριστικό της νοοτροπίας είναι πως κόντρα στο τι λέει η επιστήμη της Πολιτικής Οικονομίας οι πλείστες απαιτήσεις των βιομηχάνων είναι για διάφορα είδη χρηματοδοτήσεων. Ζητούν απαλλάξεις και χαλαρώσεις σε φόρους, πρόσβαση σε χρηματικές δωρεές και δάνεια, και δωρεάν εξυπηρετήσεις από τα πανεπιστήμια, το Κράτος, και την ευρύτερη κοινωνία. Ένα πολύ καλό παράδειγμα που εμπερικλείει όλες αυτές τις προβληματικές κατευθύνσεις είναι η μέγάλη απάτη που αφορά τις οικοδομές.

Οι μεγαλο-εργολάβοι ως επί το πλείστον, κατέχουν εξαιρετικά σημαντικές θέσεις κοντά στα κόμματα, στον κλήρο (εκκλησία), στο Κράτος και στο χρηματικό Κεφάλαιο (τράπεζες), που τους επιτρέπει διαρκώς να λαμβάνουν τεράστια αδικαιολόγητα δάνεια για οικοδόμηση τεραστίων έργων (πύργους, πολυκατοικίες, αχρείαστα έργα υποδομής όπως την σήραγγα στο χωριό Κάτω Μονή), τα οποία έργα μένουν σχεδόν πάντα αναξιοποίητα: τα γραφεία ή διαμερίσματα σε αυτά τα κτίρια είναι πανάκριβα και δεν τα ενοικιάζει κανένας, οι δρόμοι μένουν αχρησιμοποίητοι, οι πύργοι άδειοι. Ήτοι πρόκειται για κατασπατάληση πόρων εκ μέρους αυτής της βιομηχανίας - η οποία όμως λόγω της στενής της σχέσης με την εξουσία συνεχίζει ακάθεκτη να κτίζει σπαταλώντας περισσότερους πόρους και καταστρέφοντας όλο και περισσότερο το περιβάλλον μας.

Το φαινόμενο αυτό έχει αναγνωριστεί από την σύγχρονη οικονομολογία και ονομάζεται "υπερ-χρηματοδότηση" (over-financialization). Σχεδόν ομόφωνα, διεθνείς οικονομολόγοι πολλών διαφορετικών σχολών σκέψης και ανάλυσης αποδίδουν την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2007-2010 σε αυτή ακριβώς την πρακτική: την ανεξέλεγτη χρηματοδόση /δανειοδότηση που έχει στόχο να παράγει κέρδη όχι από την παραγωγή και πώληση, αλλά από την δανειοδότηση. Η τάση για αυτή την καταστροφική πολιτική άρχισε στις ΗΠΑ από τις αρχές του 20ου αιώνα, αλλά διατηρήθηκε υπό έλεγχο λόγω νομικών μέτρων και ρυθμίσεων. Στη δεκαετία του 1980 οι νόμοι ρύθμισης του Χρηματοπιστωτικού Κεφαλαίου ακυρώθηκαν, και άρχισε μια ανεξέλεγκτη πορεία υπερ-χρηματοδότησης /υπερ-δανειοδότησης που πρώτα γέννησε μερικές μικρές κρίσεις και αργότερα την "μεγάλη κρίση" του 2007-2010 που εξαπλώθηκε σε όλα τα μέρη του πλανήτη που διασυνδέονται οικονομικά με τις ΗΠΑ. Οι δικοί μας υπερηλίθιοι ΚΑΙ πλεονέκτες τραπεζικοί ακολούθησαν αυτή την πρακτική και με διάφορες μεγάλες και πολλές μικρές υπερβολικές δανειοδοτήσεις (που συμπεριλαμβάνουν αγορά μετοχών και της μορφής δανείων που ονομάζονται ομόλογα), εξέθεσαν τις τράπεζες τόσο πολύ που αντί κερδοφορίας από τα δάνεια έφτασαν στο σημείο κατάρρευσης.

Οι απαιτήσεις των βιομηχάνων για χρηματοδοτήσεις είναι απλώς το να επεκταθεί η σπάταλη ανοησία των τραπεζών πρός τις δικές τους εταιρείες, όπως ήδη προεκτείνεται και προς τους εργολάβους.

 
Τι προτείνει για τις επενδύσεις η πολιτική οργάνωση Εμείς Οι Πολίτες (ΕΟΠ)

Έχουμε δημοσιεύσει ένα κείμενο όπου παραθέτουμε τα σημαντικά στοιχεία μιας εκ των προτάσεων της κίνησης ΕΟΠ για τις επενδύσεις. Εν περιλήψει - και αυτό αφορά κυρίως τις συγκεκριμένες επενδύσεις από το εξωτερικό που τώρα γίνονται στην Κύπρο σε εργολάβους και σε σπάταλα έργα - η κίνηση ΕΟΠ εισηγήθηκε να δεσμεύονται δια νόμου οι επενδυτές νώστε το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης τους να στοχεύει στο κτίσιμο κατοικιών για τους απλούς ανθρώπους, με προσιτά ενοίκια: αυτό θα ανακουφίσει άμεσα την κοινωνία μας από το νεοφανές πρόβλημα έλλειψης στέγης και την ανακούφιση του άστεγου μέρους του πληθυσμού μας - πράγμα που έχει σίγουρα ανθρωπιστική αξία ΚΑΙ είναι κερδοφόρο - αλλά πιο σημαντικά, φέρνει ξανά την οικοδομική εργολαβία πίσω μέσα στον χώρο της νούσιμης παραγωγής με νόημα προς ικανοποίηση αληθινών ανθρώπινων αναγκών, και βάζει φρένο στην αχρείαστη σπατάλη πόρων όπου κτίζονται μεγάλα έργα που δεν μπορεί κανείς να τα αξιοποιήσει.

Δεδομένου ότι το θέμα των επενδύσεων από το εξωτερικό αφορά και την εξωτερική πολιτική της χώρας μας και τις σχέσεις μας με άλλες χώρες, η πρόταση κατατέθηκε με επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Παρακαλούμε μελετήστε το κείμενο της εδώ:
Μπράβο στο ΕΟΠ και τον Γιώργο Κουντούρη ~ Οικονομία και πραγματικότητα

Θα ήταν πολύ απλό να επεκταθούν αυτά τα μέτρα ώστε ΟΛΕΣ οι επενδύσεις της βιομηχανίας γενικά, να αρχίσουν να στοχεύουν στην ικανοποίηση ανθρωπίνων αναγκών αντί στην εξαγωγή κάποιου πρόσκαιρου οφέλους για μερικούς βιομήχανους και τραπεζικούς μέσω "κόλπων" με τις χρηματοδοτήσεις.

Υπάρχουν πολλοί τομείς όπου η εγχώρια βιομηχανία θα μπορούσε να στοχεύσει στο να αυξηθεί η αυτάρκεια της Κύπρου σε τροφές, ρούχα, υποδήματα, απλά εργαλεία, καύσιμα, φάρμακα, στέγη. Ενώ αντιθέτως, η μεγαλύτερη μερίδα των κορυφαίων βιομηχάνων και των πανεπιστημίων με τα οποία συνεργάζονται, επιδίδονται σε φαντασιώσεις πως τάχα η Κύπρος θα αρχίσει να παράγει ρομπότ, διαστημόπλοια, κβαντικούς υπολογιστές και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, ενώ ο λαός μας - δηλαδή οι εργαζόμενοι που θα παραγάγουν αυτά τα πράγματα - παραμένουν ξυπόλητοι, άστεγοι, ασθενείς, τρέφονται λανθασμένα, δεν γυμνάζονται, και με κάθε νέα γενεά είναι όλο και πιο αμόρφωτοι.

Είμαστε κυριολεκτικά οι αππωμένοι χώρκατοι που - προδώνοντας την αγνότητα του λαού της υπαίθρου, αυτήν που κατείχαν οι απλοί και έντιμοι κάτοικοι των χωριών όπου κάποτε χωριάτης εσήμαινε "πραγματικός άνθρωπος" - ζούμε μες τις λάσπες και φανταζόμαστε πως είμαστε πιλότοι σε διαστημόπλοια. Η τάξη των βιομηχάνων μας είναι το αποκορύφωμα αυτής της τριτοκοσμικής νοοτροπίας.


Μετά τις δηλώσεις των ΕΒΕ

Μετά τις δηλώσεις των ΕΒΕ (θα τις δείτε πιο κάτω), όπου διαφαίνεται καθαρά ότι αυτά που ζητούν είναι να πάρουν οι ίδιοι οφέλη από την κοινωνία αλλά να μην δώσουν τίποτα, χρειάζεται να δούμε και ακόμη τρία στοιχεία:
ο- τα ορθά αιτήματα που έχουν, και τις παραλείψεις τους,
ο- την ανύπαρκτη τους σχέση με τον στρατό ενώ ζούμε σε μια κατεχόμενη χώρα,
ο- θέματα οικολογίας και λαϊκής αυτοδιαχείρησης.

Τα ορθά αιτήματα που έχουν, και οι παραλείψεις

Πολύ ορθά οι βιομήχανοι εισηγούνται να γίνεται συμψηφισμός "των ποσών που οφείλει μια εταιρεία στο Κράτος με τυχόν ποσά που έχει να παίρνει από το Κράτος, ένα αποδοτικότερο σύστημα επιστροφής του ΦΠΑ από το κράτος προς τις επιχειρήσεις και την επέκταση του δικτύου Συμφωνιών αποφυγής διπλής φορολογίας (Double Taxation Treaties / Agreements)." Όλα αυτά πολύ ορθά. Αλλά το ίδιο σύστημα οφειλών ήδη ισχύει και ανάμεσα στις εταιρείες τους. Γιατί δεν δημιουργούν ένα απλό σύστημα λογιστικής και νομικών εγγράφων με το οποίο να γίνεται διαρκής συμψηφισμός των οφειλών ανάμεσα τους, ώστε ως επί το πλείστον οι συνδυαλλαγές τους να γίνονται με ανταλλαγή προϊόντων και υπηρεσιών; Αυτό μπορεί να εξυπηρετήσει κάλλιστα όλους ενόσω συνεχίζεται η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης όπου η ρευστότητα σε συνάλλαγμα είναι σχεδόν μηδενική.

Με αυτόν το τρόπο, οι πληρωμές ανάμεσα σε εταιρείες θα μπορούν να γίνονται ως επί το πλείστον χωρίς λεφτά αλλά σε είδος, και το λίγο ρευστό που υπάρχει θα μπορεί να αξιοποιηθεί για την πληρωμή των μισθών για τους εργαζόμενους. ΑΥΤΟΙ - οι μισθοί - είναι το κλειδί για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Με αυτούς τους μισθούς είναι που θα αγοράσουν οι άνθρωποι τα εμπορεύματα που παράγει η βιομηχανία!

Το ίδιο θα μπορούσε να στηθεί και για τον απλό πληθυσμό. Ένα σύστημα δούναι και λαβείν (που σήμερα μπορεί πολύ εύκολα να υποστηριχθεί με πλαστικές ψηφιακές κάρτες και υπολογιστές), θα μπορούσε να εξολοθρεύσει ένα τεράστιο μέρος της παράλυσης που σήμερα αδρανοποιεί την οικονομία. Με αυτή την απλή μέθοδο η έλλειψη ρευστότητας σε συνάλλαγμα παρακάμπτεται με ανταλλαγές προϊόντων, υπηρεσιών και με συμψηφισμό των αμοιβαίων οφειλών. Έχουν περάσει πάνω από οκτώ χρόνια από την έκρηξη στο Ζύγι που πυροδότησε την παρούσα οικονομική κρίση την οποία επέτεινε και μονιμοποίησε το "κούρεμα". Γιατί δεν βρέθηκε ούτε μια εταιρεία μέχρι τώρα να προσφέρει αυτή την υπηρεσία στον κόσμο;

Το πιο πάνω είναι καλό παράδειγμα του πως θα μπορούσε εύκολα να θεμελιωθεί η οικονομική υποδομή της χώρας ώστε να ξεπεράσουμε την έλλειψη ρευστότητας. Αυτό το μέτρο θα μπορούσε να διατηρηθεί και επεκταθεί στο μέλλον, έτσι ώστε να συμβάλει σε ένα νέο σχήμα πληρωμών που θα διευκολύνει την αγορά αφάνταστα. Αλλά οι βιομήχανοι δεν ενδιαφέρονται. Είναι η έλλειψη οράματος που τους εμποδίζει; Ή μήπως έχουν συμφέροντα ώστε να διαιωνίζεται η στασιμότητα;

Με τον ίδιο τρόπο, όπως παραμένουν σε απραξία για την οικονομική υποδομή της χώρας, παραμένουν σε απραξία και για την παραγωγική υποδομή.

Η παντελής και ηθελημένη άγνοια για τις ανάγκες για βελτίωση της βιομηχανικής /παραγωγικής υποδομής της χώρας είναι διάχυτη και διαφανής. Γιατί δεν ακούμε να ζητούν οι βιομήχανοι μέτρα που θα στοχεύουν στην ενεργειακή ή παραγωγική απεξάρτηση της Κύπρου, ή στην δημιουργία φτηνών μέσων μεταφοράς και συγκοινωνιών για τον πληθυσμό (τράμ, λεωφορεία, μετρό, τραίνα) ενώ οι βιομήχανοι και έμποροι εμμένουν στην κυριαρχία του αυτοκινήτου επί της ζωής μας; Τους ακούμε να φαντασιώνονται πως θα συνδέσουν την σχεδόν ανύπαρκτη μας βιομηχανία με υπολογιστικό νέφος (cloud computing) σε μια χώρα όπου το διαδίκτυο καταρρέει κάθε πρωί γύρω στις 8πμ. (όταν όλα τα γραφεία συνδέονται ταυτόχρονα με το δίκτυο), ή όποτε βρέχει, ή όποτε περάσει ένα φορτηγό πάνω από κάποια σημεία του δρόμου (πάνω από τις υπόγειες τηλεφωνικές γραμμές). Δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα απλά μα φαντασιώνονται τους εαυτούς τους ικανούς για τα πολύπλοκα.

Η ανύπαρκτη τους σχέση με τον στρατό ενώ ζούμε σε μια κατεχόμενη χώρα

Το θέμα συνεργασίας της Βιομηχανίας με τον στρατό για σκοπούς αμοιβαίας εξυπηρέτησης είναι τεράστιο. Αλλά με απλά παραδείγματα μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό και ανάγλυφο.

ο- Μια οικοδομική βιομηχανία μπορεί πολύ εύκολα να κατασκευάσει έτοιμα (χυτά σε καλούπια) καταφύγια και φυλάκια από σιδηροπαγές σκυρόδεμα (μπετόν αρμέ) τα οποία να μεταφέρονται με φορτηγά σε θέσεις μάχης και να θάβονται ή να τοποθετούνται με χώματα και πέτρες για να αξιοποιηθούν ως οχυρωμένα πυροβολεία, πολυβολεία, ολμοβολεία, παρατηρητήρια, καθώς και για καταφύγια για τον πληθυσμό. Σε διάστημα ενός χρόνου μπορούν να κατασκευαστούν χιλιάδες τέτοια και να οχυρωθεί ολόκληρη η γραμμή αντιπαράταξης. Η ίδια επιχείρηση, όταν αντιμετωπίζει περιόδους όπου έχει εποχιακή ή προσωρινή ανάγκη από προσωπικό για να προλάβει κάποιο χρονοδιάγραμμα, θα μπορούσε να οφεληθεί από την εργασία στρατιωτών στις εγκαταστάσεις ή στα εργοτάξια της.

ο- Με την ίδια ευκολία οι βιομήχανοι θα μπορούσαν να είχαν κατασκευάσει αντιαρματικές τάφρους σε όλο το μήκος της γραμμής αντιπαράταξης (ή όπου προνοούν τα σχέδια αμύνης) - οι εργασίες αυτές είναι εύκολες και γρήγορες, συνήθως απαιτούν μόνο μερικά χωματουργικά μηχανήματα (μπουλντόζες και παρόμοια). Το στράτευμα θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία με την συντήρηση των οχημάτων της, ή των εγκαταστάσεων της (βάψιμο, καθάρισμα, ανακύκλωση υλικών, κλπ).

ο- Ο στρατός θα μπορούσε να βοηθήσει τις κοινότητες της υπαίθρου σε εποχές συγκομιδής πχ. της ελιάς, και ο λαός της υπαίθρου να βοηθήσει τον στρατό με χίλιους τρόπους (πχ. προμήθειες σε φρέσκες τροφές, πληροφορίες, οδήγηση οχημάτων, απλές κατασκευές {πχ. πλιθάρι} και άλλα πολλά).

ο- Η βιομηχανία μεταλλουργίας θα μπορούσε πολύ εύκολα να κατασκευάσει τα γνωστά μικρά αυτόματα όπλα Στεν, που παραμένουν ιδανικά για μάχες εντός πόλεων και κατοικημένων περιοχών.
ο- Οι βιομηχανίες οινοπνευματωδών και καυσίμων εύκολα μπορούν να κατασκευάσουν μείγμα βενζίνης με 9% οινόπνευμα για καλύτερη και πιο φτηνή λειτουργία των στρατιωτικών οχημάτων.
ο- Η νέα βιομηχανία ανακύκλωσης εύκολα μπορεί να κατασκευάσει καύσιμα ντήζελ από ανακυκλωμένα φυτικά έλαια (πχ. από μαγειρεία) για τις ανάγκες κίνησης των στρατιωτικών οχημάτων ντήζελ.
ο- Γιά όλα τα πιο πάνω, ο στρατός θα μπορούσε να ανταποδώσει στις εταιρείες προσφέροντας ανειδίκευτους και ειδικευμένους στρατιώτες για εργασίες.

Όλα μπορούν να γίνουν εύκολα. Έπρεπε να γίνονται για 45 χρόνια τώρα! Αλλά δεν είναι αργά: ακόμα και τώρα και το Κεφάλαιο και το Κράτος μπορούν να θέσουν τις ανάγκες της κοινωνίας στην κορυφή των προτεραιοτήτων και το αποτέλεσμα θα είναι ταυτόχρονα όφελος προς την κοινωνία ΚΑΙ κερδοφορία για τις εταιρείες.

Θέματα οικολογίας και λαϊκής αυτοδιαχείρησης

Το κλειδί είναι ο προσανατολισμός της Βιομηχανίας προς τις ανάγκες της κοινωνίας. Για παράδειγμα οι βιομήχανοι ορθώς λεν πως θέλουν να αναπτύξουν τις "εναλλακτικές πηγές ενέργειας". Μα μέχρι τώρα οι μόνες τέτοιες μορφές "οικολογικής ανάπτυξης" που έκαμαν είναι οι τεράστιες ανεμογεννήτριες που καταστρέφουν την φύση και παράγουν σχετικά μικρό ποσοστό ενέργειας, και τα "πάρκα" παραγωγής ηλεκτρισμού από τον ήλιο (φωτοβολταϊκά), τα οποία καταλαμβάνουν μεγάλες εκτάσεις χωρίς να παράγουν σημαντικές ποσότητες ρεύματος, και παράγονται από υλικά τα οποία είναι καταστροφικά για το περιβάλλον.

Στα θέματα παραγωγής ενέργειας, η εμμονή των βιομηχάνων είναι στον συγκεντρωτισμό: μεγάλα έργα, μεγάλες μονάδες παραγωγής που αναπόδραστα παράγουν μεγάλες ποσότητες ρύπων και έχουν τεράστιες απώλειες στην μεταφορά ρεύματος από μια περιοχή στην άλλη. Οικολογικό σημαίνει κατ' αρχήν τοπικό. Θα μπορούσαν εύκολα να στοχεύσουν σε μικρές μονάδες παραγωγής που να καθιστούν μικρές κοινότητες ή και φάρμες, σπίτια, αγροκτήματα, μικρές μονάδες παραγωγής, βιοτεχνίες εντελώς ενεργειακά ανεξάρτητες. Ειδικά στις παραθαλάσσιες περιοχές, η παραγωγή ρεύματος από τα κύματα είναι εύκολη, απαιτεί χαμηλή τεχνολογία, έχει αμελητέους ρύπους και μπορεί να αποδώσει πολλά. Επίσης στις ορεινές περιοχές η παραγωγή από την κίνηση του νερού σε χείμαρρους, ή από την καύση κοπριάς σε κτηνοτροφικές περιοχές - είναι όλα εφικτά έργα μικρής κλίμακος που θα μπορούσαν να αυξήσουν την βιομηχανική και οικονομική αυτάρκεια του λαού μας χωρίς να έχουν μεγάλες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Αλλά οι βιομήχανοι θέλουν μόνο να μεγαλοπιάνονται. Ο καθείς τους οραματίζεται πως θα γίνει ο ενεργειακός βασιλέας.

Πολύ ορθά οι βιομήχανοι ζητούν:
"Ορθολογική/ βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων και εκτίμηση του δυναμικού/ικανότητας ηλεκτροπαραγωγής από αυτή τη δραστηριότητα στις Βιομηχανικές Περιοχές ή σε Βιομηχανικές/ Βιοτεχνικές Ζώνες", και, 
γκατάσταση σταθμών επεξεργασίας ή/και προ-επεξεργασίας υγρών αποβλήτων από βιομηχανίες τροφίμων και λυμάτων σε όλες τις βιομηχανικές/ βιοτεχνικές περιοχές και ζώνες. "

Ακούσατε όμως να ζητούν να τεθούν αυτές οι μονάδες υπό την διοίκηση και τον έλεγχο της τοπικής ή ευρύτερης κοινωνίας; Σημειώστε ότι λέμε "κοινωνίας" και όχι "Κράτους". Αυτοί οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής από απόβλητα και επεξεργασίας λυμάτων θα είναι καταστροφή αν αφεθούν στον έλεγο του ανύπαρκτου και διάτρητα διεφθαρμένου Κράτους, ή στα χέρια των ίδιων των βιομηχάνων - που μέχρι τώρα η βαθμολογία που παίρνουν για αποδοτικότητα στις επιχειρήσεις τους και για οικολογική συνείδηση είναι κάτω από το μηδέν. Μόνο συμβούλια που αποτελούνται από εργαζόμενους, κάτοικους των επηρεαζόμενων περιοχών, επιστήμονες και τεχνικούς πολλών τομέων, και άλλους παρόμοιους κοινωνικούς θεσμούς μπορούν να διαχειριστούν την διοίκηση και επίβλεψη τέτοιων μονάδων που κατέχουν την δυνατότητα να καταστρέψουν την χώρα μας με το παραμικρό. Ποιός μπορεί να ξεχάσει την έκλυση αερίου που προέκυψε το 1984 στο Μποπάλ της Ινδίας από εργοστάσιο της εταιρείας Union Carbide, που σκότωσε 16,000 άτομα (τα πλείστα σε μερικά λεπτά), τραυμάτισε 600,000 άτομα, σκότωσε αμέτρητες χιλιάδες ζώα και καταδίκασε την περιοχή στο να μείνει δηλητηριασμένη και αβίωτη για δεκαετίες τώρα; Μπορούμε να αφήσουμε την επίβλεψη τόσο επικίνδυνων μονάδων στα χέρια μιας τάξης ανίκανων βιομηχάνων που μόνο να ζητούν οφελήματα ξέρουν;


Οι λύσεις για την επανεκκίνηση της Βιομηχανίας, σε γενικές γραμμές είναι:
ο- Ελαφρύνσεις φόρων και δανείων για τον εργαζόμενο λαό, εργασία και βιώσιμα εισοδήματα στον κόσμο. Επιπλέον, ελαφρύνσεις και υποστήριξη σε μικρομεσαίους παραγωγούς, ιδίως αν αυτοί είναι οργανωμένοι σε συνεταιρισμούς γεωργών-παραγωγών-εργατών, σε συλλογικά ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής, σε κολλεκτίβες και κοινόβια, συντεχνίες και μη-κερδοσκοπικούς οργανισμούς.
Αυτά είναι απαραίτητα για να αρχίσει να κινείται η οικονομία και να συσσωρευτεί ξανά συνάλλαγμα για τις ανάγκες των επιχειρήσεων οπότε θα αρχίσει πάλιν να κινείται ο κύκλος της παραγωγής:
επένδυση-►παραγωγή-►πωλήσεις-►κερδοφορία-►επένδυση.

ο- Στόχευση της Βιομηχανίας στις ανάγκες του πληθυσμού, και πρωτίστως στην δημιουργία οικονομικής αυτάρκειας για την χώρα μας. Οι επενδύσεις να γίνονται στοχευμένα και δεν θα είναι ούτε για εξαγωγές ούτε και για γρήγορο κέρδος, αλλά προσανατολισμένες στους τομείς που παράγουν ρούχα, στέγη, τρόφιμα, φάρμακα, εργαλεία, απλές μηχανές, καύσιμα, ηλεκτρική ενέργεια.

ο- Εναρμόνιση της Βιομηχανίας με τις ανάγκες της Άμυνας με αμοιβαία οφέλη.

ο- Βελτίωση της βιομηχανικής /παραγωγικής υποδομής της χώρας.

ο- Συμμετοχή των εργαζόμένων στις διαδικασίες αποφάσεων, και συμμετοχή των πολιτών σε επιτροπές διοίκησης και ελέγχου συγκεκριμένων κρίσιμων ή επικίνδυνων μονάδων παραγωγής.

Στο κείμενο μας διαφαίνεται καθαρά ότι τρείς από τις θέσεις που έχει καταθέσει δημοσίως η οργάνωση ΕΟΠ μπορούν να καθοδηγήσουν την επανεκκίνηση της Βιομηχανίας σε ορθές κατευθύνσεις:
1. Συμμετοχή των εργαζομένων στις διαδικασίες λήψεως αποφάσεων στις εταιρείες (μέρος του Πυλώνα Προγραμματικών Θέσεων της ΕΟΠ για την Οικονομία),
2. Ορθή Παιδεία, που να καθιστά τους ανθρώπους ικανούς για ανεξάρτητη και αυτόνομη κριτική σκέψη, ικανούς για προσαρμογή σε νέες συνθήκες, και ικανούς για ευέλικτη εκπαίδευση σε μεταβαλλόμενες συνθήκες παραγαγής (μέρος του Πυλώνα Προγραμματικών Θέσεων της ΕΟΠ για την Παιδεία και Τεχνολογία),
3. Επενδύσεις στοχευμένες στις ανάγκες του πληθυσμού - μέρος της πρότασης για τις επενδύσεις που δημοσιεύτηκαν μέ την επιστολή από τον Πρόεδρο της κίνησης ΕΟΠ στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Όλα τα άλλα που ζητούν οι βιομήχανοι, φοροαπαλλαγές, χρηματοδοτήσεις, και δωρεάν εξυπηρετήσεις από τα πανεπιστήμια και το Κράτος ΟΥΔΕΝ όφελος θα έχουν είτε για την Βιομηχανία, είτε για την ευρύτερη κοινωνία. Θα γεμίσουν μόνο προσωρινά τα πορτοφόλια συγκεκριμένων που θα εξάγουν βραχυπρόθεσμο κέρδος και μετά θα συνεχίσει η παράλυση της Βιομηχανίας. Τα μέτρα που εισηγούμαστε, και ιδίως αν εφαρμοστούν ολιστικά, με πολύπλευρες εφαρμογές, είναι τα μόνο που μπορούν να παρέχουν ένα πλαίσιο μες το οποίο δύναται να γίνει και επανεκκίνηση και ορθή ανάπτυξη.

Πιο κάτω παρατίθενται οι δηλώσεις των βιομηχάνων, και μετά από αυτές περαιτέρω Αναγνώσματα και Παραπομπές.

Πέτρος Ευδόκας,
Φιλική Εταιρεία Κύπρου

* * *

■ Άμεσα τονωτικά μέτρα για επανεκκίνηση της βιομηχανίας

► Ενώ συνεισφέρει ένα μεγάλο ποσοστό στο ΑΕΠ (γύρω στο 8%), η βιομηχανία ήταν πάντα παραμελημένη στον τόπο μας. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία ξεπερνούν όλους τους κλάδους της οικονομίας και είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για μια επιχείρηση. Η εικόνα της βιομηχανίας από ιδρύσεως της Κυπριακής Δημοκρατίας έχει αλλάξει. Η χώρα μας δεν είχε ποτέ βαριά βιομηχανία, ενώ εξαρτάται κυρίως από τις εισαγωγές. Η παγκοσμιοποίηση και ο ανταγωνισμός, μαζί με τα καλά τους, έχουν φέρει εμπόδια στη βιωσιμότητα κυπριακών επιχειρήσεων.

Φθηνά ξένα προϊόντα ανταγωνίζονται το υψηλό κόστος της κυπριακής παραγωγής. Βιομηχανίες με παραδοσιακά προϊόντα έβαλαν λουκέτο, ενώ πολλές κυπριακές βιομηχανίες που τα κατάφεραν έχουν περάσει στα χέρια της δεύτερης και τρίτης γενιά. Η λύση για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων είναι νέες αγορές (εξωστρέφεια) και νέα προϊόντα (καινοτομία).

Το κράτος έχει εκπονήσει μια νέα βιομηχανική πολιτική και έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας εύρωστης, ευέλικτης και τεχνολογικά ανεπτυγμένης βιομηχανίας με συναφείς υπηρεσίες, η οποία θα συνεισφέρει ουσιαστικά στην ανάπτυξη και στην ανταγωνιστικότητα της κυπριακής οικονομίας αλλά και στην ευημερία των πολιτών. Μάλιστα ο στόχος είναι όπως ξεπεράσει το 20% του ΑΕΠ μέχρι το 2025. Τις απόψεις τους για το τι πρέπει να γίνει στη βιομηχανία καταθέτουν στον «Φ» εκπρόσωποι των δύο επαρχιών, Λευκωσίας – Λεμεσού. Τα δύο εμπορικά επιμελητήρια χαρτογραφούν τα προβλήματα της βιομηχανίας, καταθέτοντας εισηγήσεις και λύσεις.

Λευκωσία: Τεχνολογική πόλη

Την άποψη της επαρχίας με τη μεγαλύτερη βιομηχανική υποδομή (3 βιομηχανικές περιοχές και 15 ζώνες) ανέπτυξε ο διευθυντής Βιομηχανίας του ΕΒΕ Λευκωσίας Ανδρέας Αντωνιάδης. Κωδικοποίησε τα προβλήματα της βιομηχανίας, «πατώντας» πάνω στους άξονες της νέας βιομηχανικής πολιτικής του κράτους.

Στον πρώτο πυλώνα των υποδομών, ο κ. Αντωνιάδης σχολίασε ότι υπάρχουν προβλήματα στις βιομηχανικές περιοχές/ζώνες, μεταξύ άλλων, σε θέματα ασφάλειας/αστυνόμευσης, πυρασφάλειας, οδικού δικτύου, όμβριων υδάτων, καθαριότητας, φωτισμού κ.λπ. Παραμένουν τα προβλήματα ψηλού κόστους ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά προκύπτουν και νέα όσον αφορά τη διαχείριση αποβλήτων, συλλογή σκυβάλων και ανακύκλωση. Η κυκλική οικονομία και οι μηδενικοί ρύποι το 2050 αποτελούν μεγάλη πρόκληση και τόνισε ότι θα πρέπει να προωθηθούν ενέργειες ώστε να αντιμετωπιστούν οι νομικές/περιβαλλοντικές υποχρεώσεις από την ΕΕ αλλά και να δημιουργηθούν επιχειρηματικές ευκαιρίες. Τα απόβλητα μιας βιομηχανίας μπορεί να είναι πρώτη ύλη για μια άλλη.

«Μέσω της βιομηχανικής πολιτικής, το υπουργείο καθορίζει τις προτεραιότητες που θα θέσει. Οι πιο εύκολες ενέργειες γίνονται άμεσα (π.χ. καθαριότητα, σημάνσεις ), ενώ οι προσβάσεις και τα οδικά έργα θα γίνουν σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Στο αίτημα της αύξησης των συντελεστών δόμησης/κάλυψης έχουν καταγραφεί οι εισηγήσεις και έχουν αρχίσει σχετικές ενέργειες. Ωστόσο, αυτό που προβληματίζει είναι η επέλαση των οικιστικών περιοχών σε βάρος των βιομηχανικών ζωνών/περιοχών. Τα σπίτια έχουν αρχίσει να βρίσκουν τις βιομηχανίες που προϋπήρχαν από το 1974 και γι’ αυτό επιβάλλεται ο καθορισμός ζώνης προστασίας», σχολίασε ο κ. Αντωνιάδης.

Στον δεύτερο πυλώνα του διοικητικού φόρτου, το ΕΒΕ Λευκωσίας ζητά όπως απλοποιηθούν οι διαδικασίες. «Δεν γίνεται για αλλαγή χρήσης εντός των επιτρεπόμενων βιομηχανικών χρήσεων της ιδίας κατηγορίας, να χρειάζεσαι εκ νέου άδεια οικοδομής. Υπάρχει επίσης μια αβεβαιότητα στην εκμίσθωση της γης. Πλέον υπάρχουν δεύτερης και τρίτης γενιάς επιχειρηματίες μέσα σε βιομηχανικές περιοχές, που θέλουν να ξέρουν πώς και για πόσο θα επεκταθεί η διάρκεια των συμβάσεων με το κράτος» ανέφερε ο κ. Αντωνιάδης.

Στον τρίτο πυλώνα της πολιτικής, που περιλαμβάνει το εργατικό δυναμικό, καταγράφονται δύο ζητήματα. «Το πρώτο αφορά την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων που θα απαιτηθούν από την οικονομία. Το δεύτερο ζήτημα αφορά την έλλειψη τόσο ειδικευμένου όσο και ανειδίκευτου εργατικού δυναμικού και ζητούμε όπως επιτραπεί η προσέλκυση από το εξωτερικό για να καλύψουμε κενά» ανέφερε ο κ. Αντωνιάδης.

Στον τέταρτο πυλώνα της ψηφιοποίησης, υποστήριξε ότι θα πρέπει να γίνει τεχνολογική αναβάθμιση των βιομηχανιών και να ενταχθεί η ψηφιοποίηση σε όλα τα επίπεδα από τον σχεδιασμό, την παραγωγή, τις πωλήσεις, μέχρι και τις αποθήκες, logistics και διαχείριση πελατών.

Στον πέμπτο πυλώνα –αυτόν της πρόσβασης στη χρηματοδότηση– εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, ειδικά για μικρές επιχειρήσεις αλλά και start ups.

Στον έκτο πυλώνα της εξωστρέφειας, θα πρέπει να εξευρεθούν έξυπνοι τρόποι που να τονώσουν τις εξαγωγές και τέτοια σχέδια αξιοποιούνται ευρέως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

«Ως Λευκωσία, οραματιζόμαστε να γίνουμε περιφέρεια γνώσης, έρευνας και καινοτομίας. Η πρωτεύουσα διαθέτει 25 χιλ. – 30 χιλ. φοιτητές, αλλά και τις σχετικές υποδομές – πέντε πανεπιστήμια και αρκετά ερευνητικά, νοσοκομειακά και ιατρικά κέντρα», υπογράμμισε ο διευθυντής Βιομηχανίας του ΕΒΕ Λευκωσίας.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνιάδη, απαιτείται συγκροτημένη πολιτική που να συνδέει και να αναδεικνύει τις υποδομές γνώσης, έρευνας και καινοτομίας της Λευκωσίας. Από κρατικής πλευράς, θα πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε να ενθαρρυνθούν οι επιχειρήσεις να ασχοληθούν με την έρευνα και καινοτομία και από την άλλη οι ερευνητές να ασχοληθούν με τις επιχειρήσεις. «Άλλωστε, η βιομηχανία έχει την υποχρέωση (προκειμένου να μείνει βιώσιμη) να μη μένει στο παραδοσιακό, αλλά να εκσυγχρονίζεται και να προχωρά με νέες προσεγγίσεις αξιοποιώντας την έρευνα και την καινοτομία» υπογράμμισε ο κ. Αντωνιάδης.

Λεμεσός: Καταθέτει εισηγήσεις για τόνωση του επιχειρείν

Η βιομηχανία αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της οικονομίας μας, δηλώνει στον «Φ» ο αντιπρόεδρος Βιομηχανίας του ΕΒΕ Λεμεσού Χαράλαμπος Παττίχης. «Η Λεμεσός μπορεί να πετύχει πολλά, καθώς ως πόλη έχει πολλά πλεονεκτήματα», ανέφερε ο κ. Παττίχης. Σχετικά με τη βιομηχανική πολιτική που εκπόνησε το κράτος, ο κ. Παττίχης ανέφερε ότι τέθηκε ένα πρώτο λιθαράκι, ωστόσο, θα πρέπει να ενσωματωθούν πολλά στοιχεία ακόμα. Όπως σημείωσε, έμφαση θα πρέπει να δοθεί σε φορολογικά κίνητρα, σε διευκόλυνση των συγχωνεύσεων και εκμοντερνισμό των επιχειρήσεων.

«Γίνονται ελάχιστες αναφορές στα κίνητρα που θα δοθούν στις επιχειρήσεις. Πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να φτάσουμε το στόχο μας που είναι το 20% του ΑΕΠ χωρίς αυτά. Πολύ σημαντικό κομμάτι είναι η πιο καλή συνεργασία κράτους με τη βιομηχανία. Κάτι άρχισε να γίνεται, αλλά χρειάζεται δουλειά», τόνισε ο κ. Παττίχης. Πρόσθεσε, επίσης, ότι το μέλλον της βιομηχανίας ανήκει, μεταξύ άλλων και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Όπως υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΛ, το ΚΕΒΕ είχε εκπονήσει προ διετίας μια πρόταση για νέα βιομηχανική πολιτική, στην οποία αναφέρονται πολλά στοιχεία που θα πρέπει να ενσωματωθούν στη στρατηγική του κράτους. Σύμφωνα με τον κ. Παττίχη, στην πρόταση γίνεται εισήγηση για χάραξη μιας νέας πορείας βασιζόμενη στην προώθηση της κουλτούρας της έρευνας και καινοτομίας στις επιχειρήσεις με τη βοήθεια του κράτους μέσα από τα παρακάτω μέτρα:

α. Περισσότερη εστίαση των διαφόρων χρηματοδοτικών προγραμμάτων για την έρευνα και καινοτομία προς τις επιχειρήσεις χωρίς να τίθενται οποιοιδήποτε περιορισμοί σε σχέση με το μέγεθος των επιχειρήσεων.
β. Φορολογικά κίνητρα.
γ. Ελεύθερη χορήγηση άδειών εργασίας σε εξειδικευμένα άτομα από τρίτες χώρες που θα εργαστούν στην έρευνα και καινοτομία.
δ. Εθνικά προγράμματα επιχορήγησης ανάπτυξης προϊόντων τα οποία να ενθαρρύνουν τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα να συνεργάζονται με τις επιχειρήσεις (π.χ. υπό το πρόγραμμα Ορίζοντας 2020). Στο σημείο αυτό ο κ. Παττίχης, σχολίασε ότι τα προγράμματα της ΕΕ που προβλέπουν συνεργασία με τη βιομηχανία, δεν προτιμώνται από τις επιχειρήσεις αλλά μόνο από τα πανεπιστήμια.

Τέλος, ανέφερε ότι γίνεται εισήγηση για τη συνέχιση για τουλάχιστον ακόμα μια πενταετία της επιταχυνόμενης απόσβεσης σε θέματα επενδύσεων, της θεσμοθέτησης της αρχής συμψηφισμού (offsetting) των ποσών που οφείλει μια εταιρεία στο Κράτος με τυχόν ποσά που έχει να παίρνει από το Κράτος, ένα αποδοτικότερο σύστημα επιστροφής του ΦΠΑ από το κράτος προς τις επιχειρήσεις και την επέκταση του δικτύου Συμφωνιών αποφυγής διπλής φορολογίας (Double Taxation Treaties / Agreements).

Υπ. Ενέργειας: Γίνονται συνεχώς μικρά βήματα

Το Σχέδιο Δράσης στη Βιομηχανική Πολιτική περιλαμβάνει τόσο βραχυπρόθεσμες-μεσοπρόθεσμες όσο και μακροπρόθεσμες δράσεις. Με ορίζοντα υλοποίησης το 2019-2022 το υπουργείο προχωρά στην υλοποίηση της πρώτης δέσμης δράσεων (βραχυπρόθεσμες-μεσοπρόθεσμες).

Το πρώτο βήμα αφορά την προκήρυξη του Σχεδίου Χορηγιών για Ψηφιακή Αναβάθμιση των επιχειρήσεων, η οποία αναμένεται εντός Νοεμβρίου. Σκοπός του Σχεδίου είναι να δώσει κίνητρα για ψηφιακή αναβάθμιση των υποδομών (π.χ. λογισμικά συστήματα, εξοπλισμός κ.ά.) και χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στις λειτουργίες των επιχειρήσεων (π.χ. ηλεκτρονικά καταστήματα, χρήση υπολογιστικού νέφους, ολοκληρωμένα συστήματα διαχείρισης πόρων κ.ά).

Παράλληλα, με στόχο την ηλεκτροπαραγωγή από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, πέραν του σχεδίου  net-billing για μεγάλα συστήματα, έχει ολοκληρωθεί το λογισμικό (application) που θα διατίθεται δωρεάν στους βιομήχανους για τη βελτιστοποίηση του συστήματος που θα επιλεγεί σε σχέση με την κατανάλωση της βιομηχανικής τους μονάδας.

Επιπρόσθετα, δρομολογείται η δημιουργία κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου που να ρυθμίζει τα επαγγέλματα των Patent Attorneys, να εισάγει τις κατάλληλες νομοθετικές προϋποθέσεις για την αναγνώριση και ενάσκηση του επαγγέλματος μέσα από την απόκτηση εξειδικευμένων διπλωμάτων/ προγραμμάτων/ πιστοποιητικών EBO και IBO και για την αναγνώριση των Patent Attorneys ως σώμα ειδικών επιστημόνων. Σκοπός η αύξηση της εγγραφής κυπριακής πατέντας. Την τρέχουσα περίοδο πραγματοποιούνται συναντήσεις με εμπλεκόμενους φορείς ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης του συγκεκριμένου μέτρου.

Σε ένα άλλο επίπεδο είναι η Συνομολόγηση του Σχεδίου «Ειδικού Συνδρομητή» με προνόμια οικονομικότερης πρόσβασης των επιχειρήσεων σε Ευρωπαϊκά, Εθνικά και άλλα Πρότυπα, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας τους μέσω της βελτίωσης της ποιότητας. Το σχέδιο θα χρηματοδοτείται από Εθνικούς πόρους, ενώ τα πρότυπα θα παρέχονται από τον Κυπριακό Οργανισμό Προτύπων. Αναμένεται η ολοκλήρωση και υλοποίηση του Σχεδίου εντός Νοεμβρίου.

Αναφορικά με την κυκλική οικονομία, όπως τονίζει το υπουργείο Ενέργειας, στο παρόν στάδιο ετοιμάζονται έγγραφα διαγωνισμού για προκήρυξη προσφοράς μέχρι 30/10/2019. Σκοπός είναι η εκπόνηση μελέτης για Υποδομές Κυκλικής Οικονομίας και Υποδομές Βιομηχανικών Περιοχών και Βιομηχανικών/Βιοτεχνικών Ζωνών που θα αφορούν:

i. Την ορθολογική/ βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων και εκτίμηση του δυναμικού/ικανότητας ηλεκτροπαραγωγής από αυτή τη δραστηριότητα στις Βιομηχανικές Περιοχές ή σε Βιομηχανικές/ Βιοτεχνικές Ζώνες,

ii. Την εγκατάσταση σταθμών επεξεργασίας ή/και προ-επεξεργασίας υγρών αποβλήτων από βιομηχανίες τροφίμων και λυμάτων σε όλες τις βιομηχανικές/ βιοτεχνικές περιοχές και ζώνες.  

iii. Τη δημιουργία νέων Βιομηχανικών/ Βιοτεχνικών Ζωνών βάσει ενός σύγχρονου προτύπου και νέων βιομηχανικών ζωνών βαριάς οχληρίας και

iv. Την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών (αστικών, παραγωγικών, κοινωνικών) για τον εκσυγχρονισμό των βιομηχανικών / βιοτεχνικών περιοχών / ζωνών, λαμβάνοντας υπόψη σύγχρονα πρότυπα ποιότητας, διαχείρισης και πολεοδομικού σχεδιασμού για τη βελτίωσή τους.

Αναφορικά με την αύξηση του Συντελεστή Δόμησης στις βιομηχανικές περιοχές, το Υπουργείο Ενέργειας αναφέρει ότι γίνεται διαβούλευση με τις αρμόδιες αρχές για συνέχιση της παροχής  Αύξησης του Συντελεστή Δόμησης στις βιομηχανικές/ βιοτεχνικές ζώνες και περιοχές. Το υφιστάμενο Σχέδιο Μέτρων για τη νομιμοποίηση/αδειοδότηση αυθαίρετων/νέων κατασκευών σε εγκεκριμένες αναπτύξεις θα λήξει μέχρι το τέλος του 2019 και θα γίνει αίτηση από το Υπουργείο Εσωτερικών στο Υπουργικό Συμβούλιο για παράτασή του.

Τέλος, αναφορικά με τη Δημιουργία Κέντρου Μεταφοράς Τεχνολογίας, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο οι διεργασίες υλοποίησης του Κέντρου Μεταφοράς Τεχνολογίας που αποβλέπει στην ενίσχυση της συνεργασίας βιομηχανίας, ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας, με στόχο την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής έρευνας στην ανάπτυξη νέων, καινοτόμων, εμπορεύσιμων προϊόντων και υπηρεσιών.

Δήμητρα Λάντου

■ Άμεσα τονωτικά μέτρα για επανεκκίνηση της βιομηχανίας
27 Οκτωβρίου 2019, 8:56 πμ  


Μέτρα Διάσωσης και Απεγκλωβισμού από το Μνημόνιο
Μικρό Εγχειρίδιο Πρακτικών Μέτρων

Και Πάλιν η Τρισκατάρατη Οικονομία
ο- Επιτέλους! Ένα άρθρο για την Οικονομία Χωρίς Αριθμούς
ο- Υπάρχουν Λύσεις ακόμα και Χωρίς την Ανατροπή του Κεφαλαίου. Είναι Όμως Επιθυμητές;
o- Ναι στην Ρωσσία και την Κίνα


Χίλια ΝΑΙ στη Φορολόγηση του Πλούτου

Απεγκλωβισμός της Οικονομίας

Η Αντίσταση στο Μνημόνιο ~ Έξω η Τρόϊκα !
Τα κύρια σημεία:
ο- Λύσεις υπάρχουν: εφικτές, εφαρμόσιμες και βασισμένες στις ανάγκες του λαού
ο- Γιατί Αντίσταση; Η σχέση του Μνημονίου με την ρατσιστική Διζωνική
ο- Αντίσταση... με ποιές μεθόδους;
ο- Η πηγή των προβλημάτων: ποιά, ακριβώς, είναι η φύση της κρίσης;


ΕΠΙΜΕΤΡΟΝ

Παρ' όλον που στο πιο πάνω κείμενο παρέχονται άφθονες πηγές και τεκμηρίωση των θέσεων, αναλύσεων, και γεγονότων που παρουσιάζονται, έχω δεχθεί κριτική από "καλοθελητές" που διάβασαν μόνο τις πρώτες παραγράφους, πως τάχα "δεν παρέχονται πηγές". Για όσους έχουν πρόθεση για μελέτη και νου να κρίνουν, οι πιο πάνω παραπομπές σε πηγές είναι πέραν από αρκετές για τεκμηρίωση και του θεωρητικού και του πραγματολογικού σκέλους του κειμένου.

Αλλά επειδή ο σατανάς ενυπάρχει στις λεπτομέρειες, μες τις πρόσφατες μέρες προέκυψαν και ένα σωρό ειδήσεις και εξελίξεις που προσθέτουν τεκμηρίωση και επιβεβαιώνουν τα όσα αναλύει το κείμενο. Από αυτές σημειώνουμε τις εξής:

■ Για την ανάγκη Παιδείας ως το υπόστρωμα της εκπαίδευσης βιομηχανικού προσωπικού

Η μετεκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού ως εργαλείο ανάπτυξης
"Ένα υψηλά εκπαιδευμένο προσωπικό μπορεί με τις δεξιότητες και τις γνώσεις του να συμβάλει στην αύξηση της παραγωγικότητας και να ανταπεξέλθει επιτυχώς στις καινούριες απαιτήσεις και ανάγκες των πελατών και της αγοράς, τις οποίες δημιούργησε αυτή η άνευ προηγουμένου τεχνολογική επανάσταση. Η συνεχής κατάρτιση των στελεχών μιας επιχείρησης είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς της και γενικότερα για την υλοποίηση των στόχων της στην ψηφιακή εποχή.
Το ανθρώπινο δυναμικό άλλωστε, αποτελεί το πιο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης. Ένα περιουσιακό στοιχείο που δεν μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί, όπως εύκολα αντικαθίστανται ή αντιγράφονται προϊόντα και υπηρεσίες. Η προσκόλληση και αφοσίωση ενός εργαζόμενου στο αντικείμενό του και το όραμα της εταιρείας του είναι κάτι που δύσκολα αναπληρώνεται. Τα προσόντα αυτά, βέβαια, από μόνα τους δεν αρκούν. Εάν δεν συνδυαστούν με τον εμπλουτισμό των γνώσεων και την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, οι ανθρώπινοι πόροι μιας επιχείρησης θα παραμείνουν αναξιοποίητοι."
http://www.philenews.com/f-me-apopsi/paremvaseis-ston-f/article/810083/i-metekpaidefsi-toy-anthropinoy-dynamikoy-os-ergleio-anaptyxis

■ Ο πρώτος από τους αχρειάστους πύργους της Λευκωσίας παραμένει αναξιοποίητος, ήτοι, τεκμηριώνεται η σπατάλη για το κτίσιμο του - και τώρα απελπισμένα ζητείται αγοραστής:
Gordian: Προς πώληση το Minos Tower
http://www.philenews.com/oikonomia/kypros/article/810328/gordian-pros-polisi-to-minos-tower-eikones

■ Τα θεμέλια της Οικονομίας τρίζουν λόγω της υπερβολικής δέσμευσης δανείων σε αχρείαστες οικοδομές - το Υπουργείο και η Κεντρική Τράπεζα ανησυχούν για την επίδραση των Μη Εξυπηρετούμενων Χορηγήσεων (ΜΕΧ) και τη δυνατότητα πρόκλησης νέας κρίσης• αναγκάζονται να εκδώσουν δηλώσεις!
Υπ. Οικονομικών: Καθησυχάζει για φούσκα στα ακίνητα
http://www.philenews.com/oikonomia/kypros/article/806605/yp-oikonomikon-kathisychazei-ga-foyska-sta-akinita

■ Νέα επιβεβαίωση για το ότι η παραγωγή ηλεκτρισμού από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΕΠ) είναι λιγοστή και πανάκριβη, και τροφοδοτείται όχι από την αποτελεσματικότητα των μεθόδων παραγωγής από ΑΕΠ, αλλά από τον τρόμο των προστίμων που επιβάλλει στην Κύπρο η ΕΕ - με άλλα λόγια οι παραγωγοί κερδοσκοπούν όχι λόγω επιτυχούς παραγωγής αλλά λόγω εκμετάλλευσης της παρούσας οικονομικής και νομικής συγκυρίας:
Για αγορά ηλεκτρισμού το 7,4% των εξόδων της ΑΗΚ
http://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/810056/ga-agra-ilektrismoy-to-7-4-ton-exodon-tis-aik

■ Νέα επιστημονική τεκμηρίωση για το ότι η διαχείρηση των ρύπων από την Βιομηχανία και το Κράτος αποτελεί παταγώδη αποτυχία: τα λύματα από ψόφια ζώα έφτασαν να μολύνουν το έδαφος, και η έκλυση θανατηφόρων και καρκινογόνων αερίων στον αέρα που αναπνέουμε απειλεί τις ζωές των κατοίκων:
Περιβαλλοντική Κίνηση: Κίνδυνος για δημόσια υγεία στην Κοφίνου
http://www.philenews.com/eidiseis/topika/article/809903/periballontiki-kinisi-kindynos-ga-dimosia-ygia-stin-kofinoy
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tuesday, 15 October 2019

Ο Κούρδος ηγέτης Σαλίχ Μουσλίμ εξηγεί την τριμερή συμφωνία με Ρωσσία και Κυβέρνηση της Συρίας


► Η συμφωνία είναι κυρίως για την στρατιωτική συνεργασία, και θα ακολουθήσουν συνομιλίες για πιθανή πολιτική συνεργασία.
► Οι Κουρδικές δυνάμεις της Ροζάβας θα είναι κυρίως αυτές που θα συνεχίσουν να πολεμούν ενάντια στην Τουρκική εισβολή. Οι δυνάμεις του τακτικού Συριακού στρατού θα αντιπροσωπεύουν το κράτος και την ανεξαρτησία του με την παρουσία τους στα σύνορα.
► Δεν θα εισέλθουν στις πόλεις• τα λαϊκά Συμβούλια στις Αυτόνομες περιοχές θα συνεχίσουν τις εργασίες Αυτοδιοίκησης. Κατοπινές συνομιλίες θα διερευνήσουν την αναγνώριση της ύπαρξης των Κούρδων και άλλων λαών της Βόρειας Συρίας, καθώς και το καθεστώς Αυτοδιοίκησης μέσα από Συνταγματικές ρυθμίσεις.
► Η συμφωνία συμπεριλαμβάνει απελευθέρωση της Αφρίν.
► Αναγνωρίζεται ο ρόλος της Ρωσσίας ως εγγυήτριας για την συμφωνία. Έχει δοθεί υπόσχεση ότι η Ρωσσία θα διασφαλίσει τον εναέριο χώρο της Συρίας ώστε οι Κουρδικές δυνάμεις να μπορέσουν να συνεχίσουν την αντίσταση για απώθηση του εισβολέα.
Ακολουθούν οι λεπτομέρειες - άρθρο από το Κουρδικό πρακτορείο ειδήσεων ANF:

♦Salih Muslim talks about the agreement with the Syrian state

♦ “At this point, not Syrian troops but we will fight against the Turkish attacks while the Syrian troops will represent the Syrian state and sovereignty with their presence along the border,” said PYD’s Muslim.

Democratic Union Party (PYD) Co-spokesperson Salih Muslim talked to ANF about the agreement between the Syrian government and the Autonomous Administration of North and East Syria.

CONTENT OF THE AGREEMENT WITH THE REGIME

Muslim pointed out that the agreement is a military one and a first step, adding; “This step will be followed by dialogue and talks to complete the entire content. The outlines of the agreement are as follows; the border security, actually the sovereignty of Syria as a state has been violated. The border needs to be protected together in order for Syrian sovereignty to be preserved. To this end, Syrian troops will be stationed in the area from Derik to the Euphrates and they will raise the Syrian flag. Syrian soldiers will not be deployed inside the cities but in some areas out of the towns. The works of the Democratic Autonomous Administration will not be intervened. The councils here will continue their works as usual.”

“THE GOAL IS TO PROTECT THE PEOPLE”

Remarking that the objective of the agreement is to protect the people, Muslim continued; “The Erdoğan-led Turkish state has prepared a genocide plan. The Northeast Syrian Democratic Forces have previously tried to prevent this genocide through the Americans and with the border security agreement they mediated. Still, the US troops have withdrawn from where their positions without notice and the Turkish state launched an invasion and genocide campaign against Northeast Syria, mainly Serêkaniyê and Gire Spi, with tens of thousands of mercenaries. They created many excuses like ‘we don’t want to come into conflict with Turkey’.

“LIBERATION OF AFRIN ALSO ON THE AGENDA”

Muslim noted that they had talked with the Russian and Syrian officials many times and tried to reach an agreement before. He said that this agreement, a first of its kind, also includes the liberation of Afrin.

“Russia and the regime did not accept an agreement before the withdrawal of US troops. But now they have accepted it. This is a first and talks will continue. One of the major points of this agreement is its inclusion of Afrin. Once security is maintained in the area, there will be a collaboration for the liberation of Afrin as well.” 

“TALKS WILL DETERMINE THE CONTENT”

Muslim said that talks will be resumed in Damascus in a few days and told the following regarding the main frame of these talks:

“recognition of the Democratic Autonomous Administration, recognition of Kurds’ rights in the Constitution and securing of the rights of other peoples in the region. These will have a constitutional guarantee. How broad the frame of the agreement will be, is to be determined by the future talks.”

“US DID NOT STOP THE ATTACKS”

Muslim remarked that only Russia can stop these attacks now, and continued; “The US did not or could not stop them. They manifested an attitude like ‘we might lose some things in the future if we happen to confront Turkey now’. The US troops have pulled back far away. I don’t know what will happen with them. That is not our problem. It will concern the Syrian state at the very most.”

“RUSSIA IS GUARANTOR”

Pointing to the change of balances in the past few days, Muslim said it was the balances that have pushed the Syrian regime and Russia to make this agreement. He noted that Russia had the capability to stop these attacks and was the guarantor of the agreement.

Muslim continued;

“The implementation of this agreement is of importance. We will see in practice if this agreement will stop the attacks or not. As I mentioned before, we wanted to talk and make an agreement with Russia and the regime before but they wouldn’t accept it. However, today’s attacks, developments and the glorious resistance have forced all sides to rethink. Now Russia has also seen that the Syrian state will also lose should Turkey invade the region as Turkish forces would not leave an area they have invaded. Still, this is not a total agreement yet, it is an early negotiation.”

“THE BATTLE WILL CONTINUE”

Muslim remarked that the fight against Turkish invasion will continue; “Turkey attacks with all its might. At this point, not Syrian troops but we will fight against the Turkish attacks while the Syrian troops will represent the Syrian state and sovereignty with their presence along the border.

There is another promise that has been made; Russia and the regime told that they would close the Syrian airspace for Turkish aircraft and stop the air strikes. This will sustain the Battle of Honor given by the people of Northeast Syria and Syrian Democratic Forces (SDF). It will provide some relief.”

“WE DID NOT RELEASE ANYONE”

Responding to US President Trump’s comments that “Kurds may be releasing some to get us involved”, Salih Müslim said: “We didn’t release anyone. Those who managed to flee have escaped due to Turkish shelling of the camp and prisons. For instance, surroundings of the Ain Issa prison and camp were bombed. There were also US troops in Ain Issa. Why were they silent while the Turks bombarded the camp and prison, why didn’t they stop the Turks? It doesn’t serve anyone to criminalize the Kurds.

ANF - BÊRÎTAN SARYA QAMISHLO Monday, 14 Oct 2019, 17:24
Salih Muslim talks about the agreement with the Syrian state
https://anfenglishmobile.com/features/salih-muslim-talks-about-the-agreement-with-the-syrian-state-38404

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Η Γιαγιά με τα σάνταλα και το Καλάσνικοφ
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/10/blog-post_10.html
~~~~~~~~~~~~~~~~

Thursday, 10 October 2019

Η Γιαγιά με τα σάνταλα και το Καλάσνικοφ


{Η εικόνες μεγεθύνονται με κλικ}


■ Τώρα μιλούν τα όπλα. Η άμυνα είναι στα χέρια του αυτο-οργανωμένου ένοπλου λαού. Γιαγιάδες, μανάδες, κόρες, εγγονές στα όπλα για να υπερασπίσουν την πατρίδα και τον λαό τους.
■ Στρατηγός ε.α. Δημήτρης Αλευρομάγειρος: «Απεριόριστος θαυμασμός. Αυτοί οι Λαοί θα νικήσουν. Οι εν Αθήναις και Λευκωσία τουρκολάγνοι τι έχουν να πουν με τους φίλους τους τουρκους;;;;;;»

Η πιο πάνω δήλωση δημοσιεύτηκε ως σχόλιο στην πιο κάτω φωτογραφία και το άρθρο που την συνοδεύει:


“Εμείς νικήσαμε το ISIS εμείς θα πολεμήσουμε τους Τούρκους”! Μια γυναίκα καλεί σε αντίσταση
https://www.militaire.gr/quot-emeis-nikisame-to-isis-emeis-tha-polemisoyme-toys-toyrkoys-quot-mia-gynaika-kalei-se-antistasi




■ Η επίθεση του ισλαμοφασισμού στην Ροζάβα είναι επίθεση ενάντια σε κάθε Ελεύθερο άνθρωπο.

Στην Ροζάβα υλοποιείται η Άμεση Δημοκρατία διαφορετικών κοινοτήτων από διαφορετικά έθνη, θρησκείες και φύλα. Άραβες, Ασσύριοι και Κούρδοι αγωνίζονται μαζί, ως αδέλφια και αδελφές στα όπλα ενάντια στην γενοκτονική πολιτική του τουρκικού κράτους, το οποίο σχεδιάζει την εθνοκάθαρση τους και την αλλοίωση της δημογραφίας της περιοχής με την μετακίνηση πληθυσμών άσχετων με την ιστορία της περιοχής.

Ως Κύπριοι πολίτες και φίλοι του Κουρδικού κινήματος δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε ότι η πολιτική του Τουρκικού κράτους ενάντια στους λαούς της περιοχής έχει μείνει αναλλοίωτη εδώ και πέραν του ενός αιώνα και ότι είναι η ίδια και απαράλλακτη πολιτική που εφαρμόζεται τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ροζάβα.

Η φραστική καταδίκη του φασισμού δεν είναι αρκετή.

Ας πιέσουμε την πολιτική μας ηγεσία να δράσει ως ανάχωμα στους σχεδιασμούς της Τουρκίας.

Η μικρή Κύπρος μπορεί να προκαλέσει τεράστιο κόστος στο Τουρκικό κράτος μέσα από την συμμετοχή της στους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καιρός να αρχίσει να το πράττει.

Η αλληλεγγύη στους μαχητές της Ροζάβα πρέπει να είναι έμπρακτη.

Σύνδεσμος Αλληλεγγύης με το Κουρδιστάνhttps://www.facebook.com/Syndesmos.me.to.Kourdistan/photos/a.361020951409580/495074841337523



■ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΣΕ ΣΥΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ

Μας γεμίζει θλίψη η επίγνωση των εξελίξεων• ήδη άρχισε η καταμέτρηση νεκρών, οι πομπές των αμάχων και προσφύγων που τρέχουν για να γλυτώσουν με κάθε μέσο και όχημα φορτωμένοι τα στρώματα τους, λίγα τρόφιμα, το βιός τους... βιώματα που είναι ταυτόχρονα και δικά μας: Κυρήνεια, Αμμόχωστος, Μόρφου, Μεσαορία. Και ο Πενταδάκτυλος σπαρμένος αίματα και πτώματα.

Η εισβολή της Τουρκίας στην Βόρειο Συρία και Κουρδιστάν κατέχει τα πρωτεία, τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και σε περιφερειακό: πρωτού καν αρχίσει η εισβολή ΟΛΕΣ ανεξαιρέτως οι εμπλεκόμενες Μεγάλες Δυνάμεις - ΗΠΑ, ΕΕ και Ρωσσική Ομοσπονδία - ζήτησαν από τον Ερντογάν να σταματήσει τις στρατιωτικές κινήσεις. Ακόμα και η "μακρινή" Κίνα συνεχίζει διαχρονικά να καταδικάζει κάθε στρατιωτική παρέμβαση στα εσωτερικά της Συρίας. Και ενώ όλες οι Μεγάλες Δυνάμεις από την Ανατολή μέχρι την Δύση καταδίκασαν την εισβολή, ο Ταγίπ Ερντογάν σήμερα κινείται σφάζοντας, προκαλώντας και αψηφώντας τους πάντες.

Και εμείς καταδικάζουμε την εισβολή. Θέλουμε να δούμε τον λαό της Συρίας ενωμένο, σε καθεστώς ελευθερίας, ειρήνης και δικαιοσύνης, και με όλες τις κοινότητες της Βόρειας Συρίας σε αρμονία: ήδη οι πλείστες εθνοθρησκευτικές ομάδες της περιοχής συμπεριλαμβανομένων των Κούρδων, των Αράβων, των Ασσυρίων, Γιαζίντι, Ασσύριων και Αρμενίων, Ζωροάστρων, Χριστιανών και Μουσουλμάνων έχουν δημιουργήσει μια Ομοσπονδία Κοινοτήτων που αφ' ενός θεωρεί τον εαυτό της ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ τμήμα της Συρίας, αφ' εταίρου έχει βρει μια φόρμουλα ειρηνικής συνύπαρξης την οποία η Τουρκική εισβολή έρχεται σήμερα να διαλύσει.

Καλούμε την Τουρκία να σταματήσει την εισβολή. Να φύγει και από την Συρία, και από την Κύπρο. Το αντιπολεμικό Κίνημα στην Τουρκία και στην κατεχόμενη Κύπρο αντιτίθεται στην εισβολή• οι αντιστασιακοί ΤΚύπριοι έχουν εκδόσει καταδίκη και της προηγούμενης Τουρκικής εισβολής στην Αφρίν, και της σημερινής στα βόρεια σύνορα της Συρίας, αλλά πάνω απ' όλα έχουν ζωγραφίσει την διασύνδεση μεταξύ της εισβολής-κατοχής της Κύπρου και της εισβολής-κατοχής της Συρίας. Δεν είναι σύμπτωση το ότι ο αντιστασιακός ΤΚύπριος Σενέρ Λεβέντ έγραψε ότι "Ο Ταγίπ Ερντογάν δεν χορταίνει εισβολές" και ότι "Συναγωνίζονται η εισβολή της Τουρκίας στη Συρία με τη γεώτρηση στην Κύπρο."

Αυτά μας δίνουν ελπίδα. Και οι ειδήσεις που έρχονται από το μέτωπο, όπου οι Κούρδοι και οι άλλες κοινότητες ήδη αντιστέκονται ένοπλα στην χερσαία διάσταση της εισβολής. Πάνω από όλα προέχει η Ειρήνη, αλλά όταν οι λαοί αδικούνται με τη βία, η αντίσταση είναι ο μόνος δρόμος προς την πολυπόθητη Ειρήνη.

10 Οκτ. 2019
Πολιτικό Γραφείο ΕΟΠ
https://www.facebook.com/EOP.Cyprus/photos/a.467138760336748/905362369847716

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sunday, 6 October 2019

Αλληλεγγύη στην Σβετλάνα Ζάιτσεβα!




Συγχαίρω και ευχαριστώ τους φίλους Γιώργο Κουντούρη και Αλεξέϊ Βόλομποεφ που ανέδειξαν το ψεσινό ρατσιστικό περιστατικό στη Λάρνακα όπου η κυπρία πολίτης Σβετλάνα Ζάιτσεβα στοχεύτηκε με απίστευτους χαρακτηρισμούς, απειλές, φτύσιμο, σπρωξίματα και φραστική βία για την Ρωσσική της καταγωγή και για την γυναικεία της φύση από κάποιες "κυρίες" των σαλονιών με αγωγή χειρότερη από αυτήν του δρόμου.

Ακολουθεί η δήλωση και μαρτυρία της κας Ζάιτσεβα, και πιο κάτω η καταγραφή, ανάλυση και κατηγοριοποίηση του "μεγαλείου" των εκφράσεων μίσους, σε δήλωση από την φίλη Υβόννη Γεωργιάδου.

Το συμβάν άρχισε να λαμβάνει εκτάσεις καθώς όλο και περισσότερα άτομα διαμαρτύρονται για την άνεση με την οποία οι "κυρίες" αυτές ξεστόμισαν τον ρατσιστικό και φαλλοκρατικό τους οχετό. Πολλά άτομα έχουν εξοργιστεί βλέποντας τες να ρίχνουν πέτρες και σφαίρες μίσους με τόση αλαζονεία.

Αναγράφηκε ως είδηση στην (κατά τα άλλα γνωστή για τον αντιρωσσικό της ρατσισμό) εφημερίδα Πολίτης, καθώς αρχίζει τώρα να ξεσπά και σε άλλα ΜΜΕ.

Η δήλωση της κας Ζάιτσεβα:
"Σήμερα παρακολούθησα πως ένα αυτοκίνητο στη Λάρνακα προσπαθούσε να σταθμεύσει με την όπισθεν. Κτύπησε ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο και η οδηγός προσπάθησε να φύγει. Έτρεξα πίσω από το αυτοκίνητο και άρχισα να κουνώ τα χέρια μου για να σταματήσει. 3 Κύπριες βγήκαν έξω, άρχισαν να με βρίζουν, 3 φορές με έσπρωξαν, 1 φορά μου έφτυσαν στο πρόσωπό. Προσπάθησαν να με διώξουν ώστε να μην προλάβει να έρθει η αστυνομία. Ταυτόχρονα, εκστόμιζαν τέτοιες βρισιές, που δεν είχα ξανακούσει στην Κύπρο εδώ και 20 χρόνια που ζω εδώ. Παρόλες τις απειλές από τους 3 κοπέλες, τις σπρωξιές και το φτύσιμο, δεν τους άφησα να εξαφανιστούν από τη σκηνή της παράβασης. Ήρθε κάποιος άντρας ο οποίος φρουρούσε το χώρο και τον ενημέρωσα για τα πάντα και δεν τις άφησε να φύγουν μέχρι να έρθει η αστυνομία."
■ Το βίντεο από το περιστατικό:
https://youtu.be/fl7jx8CAhk0

Η Υβόννη Γεωργιάδου, μιλώντας για το περιστατικό, αναφέρθηκε στο ότι οι μορφές μίσους στην κοινωνία μας έχουν εξελιχθεί και σήμερα παρουσιάζουν καταπληκτική διαστροφή. Μεταξύ άλλων δήλωσε τα εξής:
«Λοιπόν έχουμε και λέμε, τα highlights των βρισιών και βγάλτε συμπεράσματα. Όταν αναφέρομαι σε σεξισμό, δεν το εννοώ έτσι επιφανειακά… ούτε με τη φεμινιστική του έννοια - τουναντίον. Πρόκειται για μια διαδικασία αντίστροφης αντίδρασης, δηλαδή αυτό που κάποτε πολεμούσαν οι γυναίκες, το κάνουν τώρα. Ακριβώς επειδή χάθηκαν οι ισορροπίες. Είναι πολύ πιο βαθύ το θέμα και χρίζει τεράστιας ανάλυσης την οποία δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε εδώ. Δυστυχώς έπρεπε να τις γράψω τις ύβρεις, απολογούμαι προκαταβολικά:

Βουλγάρα – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ
Στη χώρα σου έπιανες το cow βυζί κι έπινες γάλα – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ
Άσιχτιρ – ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Πήγαινε στη χώρα σου ρα σκατοπ*****α – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ, ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
f*** you – ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Σκατένη κωλορουμάνα – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ
Κατσέλλα έπινες γάλα – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ
Κωλοτιτσίρα – ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Έλα να μου κάνεις τα παράθυρα – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ, ΤΑΞΙΚΟ
Θέλεις που τούτον; – ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Βιλ**μούτσουνη – ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Come to my home to clean the windows, the floor – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ, ΤΑΞΙΚΟ
Πήγαινε να φάεις βιλ** - ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Ήρθες καμπαρέ, πήγαινε να χορέψεις – ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
(Μετά έρχονται οι άλλοι και έγιναν κάπως πιο πολιτισμένες, σε κάποια φάση λέει όμως): πως ξέρει δεν θα πιάσει τα νούμερα του αυτοκινήτου μου να κάμει κάτι. εν ρουμάνες, βουλγάρες... – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ
Βρωμεί θέμα – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ, ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Εν γαμ**ι που θέλει – ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Τώρα να ρτει ο άντρας μου να σε γαμ*** – ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Θέλει να τη δέρεις να πιάσει ριάλλια αφού εν στερημένη – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ, ΤΑΞΙΚΟ
Βρωμεί σκατά – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ, ΣΕΞΙΣΤΙΚΟ
Γιατί έφυγες από τη χώρα σου; Επειδή έτρωγες σκατά; – ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ
Το μωρό(νομίζω το κοριτσάκι): ούτε η ρουμάνα ούτε βουλγάρα να μεν λέει αγάπη μου – ρατσιστικό
Το αυτοκίνητο των 30.000 (και πίου) – ΤΑΞΙΚΟ

Το αγοράκι την ρωτά αν της ανήκει το αυτοκίνητο και προς το τέλος την φτύνει. Ο άντρας που τους μιλά δεν κατάλαβα από που είναι αλλά νομίζουν ότι είναι κι αυτός Ρουμάνος.»
Η καταγραφή φανερώνει πιο καθαρά το ότι ο ρατσισμός και η φαλλοκρατία / σεξισμός / ανδρικός σωβινισμός είναι αναπόσπαστα μέρη μιας ταξικής αντίληψης, νοοτροπίας και συμπεριφοράς "υπεροχής" επί των "κατώτερων" ανθρώπων.

Ο Γιώργος Κουντούρης, Πρόεδρος της πολιτικής οργάνωσης Εγώ ο Πολίτης (ΕΟΠ), δήλωσε τα εξής:
«Λυπάμαι...
Απέτυχε η Παιδεία μας,
Απέτυχε ο Πολιτισμός μας.

Κυρία Ζάιτσεβα,
Σας συγχαίρω που είχατε το σθένος να σταθείτε μπροστά σε αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά η οποία ντροπιάζει την κοινωνία μας και να υπερασπιστείτε το σωστό και το δίκαιο.
Από την άλλη απολογούμαι (και νομίζω εκφράζω όλους τους Κύπριους) για αυτή την αισχρή και αναιδέστατη συμπεριφορά την οποία βιώσατε. Αν όλοι σας μιμηθούν, τέτοιοι πολίτες με τέτοια συμπεριφορά θα περιθωριοποιηθούν και δεν θα ντροπιάζουν τη χώρα μας.

Απολογούμαι για τη συμπεριφορά τους. Δεν είναι αυτή η Κύπρος.

Κοινοποιώ το υλικό το οποίο η κυρία Ζάιτσεβα ανέβασε στο youtube. Σοκαριστικό και ακατάλληλο για ανηλίκους. Όπως κι εγώ, όμως, είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι αυτά που καταγράφηκαν είναι πραγματικά αν δεν τα δει.»

Ευχόμαστε πως η κα Ζάιτσεβα θα διεκδικήσει τα δίκαια της σε δικαστήριο, και πως το - κατά τα άλλα παραμορφωμένο και ανισόρροπο λόγω διαφθοράς - σύστημα Δικαιοσύνης ίσως δείξει κατανόηση.

Μόλις ενημερωθήκαμε ότι η Αστυνομία θα διευρευνήσει την υπόθεση, μα είναι γνωστό το ότι οι αυταρχικές αυτές νοοτροπίες υπάρχουν και μέσα στην ίδια την Αστυνομία. Ελπίζουμε πως η αίσθηση και αντίληψη δικαίου θα υπερισχύσει.

Δεδομένου ότι ο Τύπος και ΜΜΕ σύντομα θά'βρουν άλλο θέμα και θέαμα εντυπωσιασμού κυνηγώντας την διαφήμιση και τα "κλικ", δημοσιοποιούμε και ΕΚΤΟΣ των μέσων κοινωνικής δικτύρωσης, εδώ, ώστε ο καθείς να έχει πρόσβαση στο υλικό ακόμα και αύριο, που δεν θα είναι πλέον "της μόδας".

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~~~



Saturday, 5 October 2019

ΕΤΟΙΜΑΣΤΗΤΕ ΓΙΑ ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΔΑΦΟΥΣ




"Όπως ανακοίνωσε ο διευθυντής της Hellenic Copper Mines, Κωνσταντίνος Ξυδάς ...η εταιρεία θα παραμείνει στην περιοχή αξιοποιώντας την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της στην επεξεργασία νικελίου. Η πρώτη ύλη (λατερίτης) θα εισάγεται από το εξωτερικό και αφού τύχει επεξεργασίας θα επανεξάγεται για τη κατασκευή μπαταριών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Η ύλη που θα απομένει, μετά την επεξεργασία, θα χρησιμοποιείται σε εδαφοκαλλιέργειες. Η επεξεργασία θα γίνεται με τη μέθοδο της υδρομεταλλουργίας η οποία χαρακτηρίζεται ως η σύγχρονη εξέλιξη της μεταλλευτικής. Τις εργασίες θα αναλάβει κομμάτι της εταιρείας που έχει ονομαστεί Hellenic Minerals, ενώ το προσωπικό δεν θα επηρεαστεί."
■ Άδειασε από χαλκό η νήσος του χαλκού
http://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/793496/adeiase-apo-chalko-i-nisos-toy-chalkoy

Η επεξεργασία του λατερίτη για την εξαγωγή νικελίου επιφέρει μεγάλες καταστροφές στα ύδατα και εδάφη - αυτό είναι ένα γεγονός που ουδείς μες τον χώρο της τεχνογνωσίας αρνείται. Ούτε αμφισβήτηση υπάρχει: θεωρείται επιβεβαιωμένο και τεκμηριωμένο γεγονός.

Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος αυτής της μορφής υδρομεταλλουργίας σε μια μικρή χώρα όπως την δική μας - όπου δεν έχουμε καν νερό να πιούμε - και όπου ήδη το περιβάλλον μας είναι πολύ βεβαρημένο (κάθε χρόνο αυξημένοι θάνατοι από ατμοσφαιρική ρύπανση, ρύπανση υδάτων, εδαφών και τροφών), θα είναι όχι μόνο φονικός για ευάλωτα άτομα αλλά θα απειλήσει την επιβίωση όλου του πληθυσμού της χώρας. Μιλούμε για δραστηριότητα που δύναται να καταστήσει την χώρα μη-βιώσιμη.

Ακόμα και οι περιλήψεις των μελετών περιβαλλοντικού αντικτύπου ζωγραφίζουν μια εικόνα τρομακτική:
"Εταιρείες έχουν κατηγορηθεί για ρύπανση ποταμών, πηγαδιών και αγροτικής γής. Οι επιδράσεις της ρύπανσης έχουν μεγεθυνθεί από την έλλειψη νερού σε αυτές τις περιοχές. [Companies have been accused of polluting rivers, wells and farmland, the effects of which have been exacerbated by water scarcity in these areas]".
Nickel: A green energy necessity with grave environmental risks
https://www.maplecroft.com/insights/analysis/nickel-a-green-energy-necessity-with-grave-environmental-risks/

Υπάρχει οποιοσδήποτε ανάμεσα στους κατέχοντες εξουσία που κατέχει και εγκέφαλο, ή είναι όλοι τους πλέον λοβοτομημένοι από την παραζάλη του πιθανού κέρδους; Υπάρχει ανάμεσα τους κάποιος που κατέχει νου και καρδιά, ικανός και πρόθυμος να προλάβει αυτήν την καταστροφή;

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wednesday, 2 October 2019

Ολονύκτια Διαμαρτυρία στο Προεδρικό


• Οι διαδηλωτές έστησαν αντίσκοινα
• Σωρεία αιτημάτων για κοινωνική δικαιοσύνη και ανακούφιση του λαού
• Αν όχι με αγώνες, πως αλλιώς θα ανατραπεί το σάπιο και να εξυγιανθεί η κοινωνία μας;


Αρχίζοντας με πρωινή διαδήλωση έξω από το Προεδρικό την Τρίτη, 1η Οκτωβρίου, αντιπροσωπεία της  Παγκύπριας Ομάδας Διαμαρτυρίας (ΠΟΔ) συνέχισε την εκδήλωση ολημερίς και κατέληξε σε ολονύκτια διαμαρτυρία. Στην εκδήλωση συμμετέχουν και μέλη της ομάδας Κίνημα ΕΝΩμένοι Ε.Ν.Ω.

Οι διαδηλωτές έστησαν αντίσκηνα και διανυκτέρευσαν: δηλώνουν ότι αυτή την φορά ΔΕΝ θα φύγουν μέχρι που η Κυβέρνηση να δώσει σημεία γραφής ότι πράγματι λαμβάνει υπ' όψην τα αιτήματα που υπέβαλαν. Πέρσι η ΠΟΔ είχε διοργανώσει διαμαρτυρία στον ίδιο χώρο, κατόπιν της οποίας αντιπροσωπεία των διαδηλωτών παρέδωσε στο Προεδρικό Γραφείο υπόμνημα με τα αιτήματα.

Στην πιο κάτω ανακοίνωση από την ηγεσία της ΠΟΔ αναφέρονται σε λεπτομέρεια όλα τα αιτήματα - όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, δείχνουν ευαισθησία τόσον για τις άμεσες και καυτές ανάγκες του λαού μας για επιβίωση, όσον και για τις ευρύτερες ανάγκες σοβαρής αναστήλωσης στο σύστημα δικαιοσύνης, στην οικονομία, και άλλα. 

ΠΟΔ Παγκύπρια Ομάδα Διαμαρτυρίας κατά της αδικίας και της ακρίβειας

Σχεδόν ένας χρόνος απο την μερα δημιουργίας μας και θα θέλαμε να τονίσουμε μερικά πράγματα!  Πέρασε σχεδόν ένας χρόνος από  την μέρα που παραδώσαμε το υπόμνημα με τα αιτήματα μας και πάραυτα καμία αλλαγή δεν υπήρξε παρά μόνο χειρότερα γιαυτό και πέρνουμε την πρωτοβουλία και εμείς θα είμαστε 1/10/19 εξω απο Προεδρικό Μέγαρο και θα ζητούμε παραίτηση των αρμόδιων και των υπευθύνων ανεξαιρέτως.

■ Αιτήματα

Εφαρμογή – τήρηση της αρχής αξιοπρεπούς διαβίωσης των πολίτων και κατοίκων της κυπριακής Δημοκρατίας (κατώτατος μισθός, συντάξεις, βοηθήματα, στέγαση, υγεία) όπως προνοεί το Άρθρο 9 του Συντάγματος.
● Καθορισμός κατώτατου μισθού στα €1300.
● Καθορισμός κατώτατης σύνταξης  στα €1200.
● Αύξηση βοηθημάτων για την εξασφάλιση του δικαιώματος αξιοπρεπούς διαβίωσης (Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, επιδόματα ενοικίου, στέγασης, τέκνου, μονογονιού, αναπηρίας).
● Μείωση τιμής ειδών πρώτης ανάγκης (ρεύμα, νερό, καύσιμα, άμεση εφαρμογή της ενδιάμεσης λύσης για εισαγωγή φυσικού αερίου και προώθηση/επιδότηση εγκατάστασης οικιακών φωτοβολταϊκών συστημάτων σε όλες τις κατοικίες, ανεξαρτήτως εισοδηματικών κριτηρίων – σήμερα δίνεται επιδότηση στους λήπτες ΕΕΕ και τα πρόσωπα με πολύ χαμηλά εισοδήματα, τα οποία δεν έχουν καμία δυνατότητα συνεισφοράς, ενώ αποκλείονται τα πρόσωπα με μεσαία εισοδήματα που θα μπορούσαν με ένα πρόγραμμα συγχρηματοδότησης να εκμεταλλευτούν την επιδότηση, μειώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμα των κατοικιών τους. Η δε επιμονή της κυβέρνησης σε παροχή αδειών μόνο σε μεγαλοεπιχειρηματίες, αντί της κατανομής των φωτοβολταϊκών σε όλες τις στέγες της πόλης, αποκλείει από την παραγωγή καθαρής ενέργειας τους ίδιους τους καταναλωτές).

■ Τραπεζικό σύστημα – εκποιήσεις:
● Αναδιάρθρωση κόκκινων δανείων για ευπαθείς ομάδες και πρόσωπα με χαμηλά εισοδήματα.
● Εισαγωγή θεσμού τραπεζικού διαμεσολαβητή στα πρότυπα της Ελλάδας (https://hobis.gr/?fbclid=IwAR0dY7e8PI5hMRO5JOAnsDxDmamY9dnoWKy0j3ZHIx5IarPaBUjnDt5SZkQ)
● Δωρεάν έλεγχος από τον τραπεζικό διαμεσολαβητή των παράνομων υπερχρεώσεων, τόκων και καταχρηστικών ρητρών και υποχρεωτική διαγραφή / ακύρωσή τους από τις τράπεζες.
● Άμεση αναστολή όλων των εκποιήσεων μέχρι την έκδοση οριστικής δικαστικής απόφασης και προστασία της πρώτης κατοικίας των ευπαθών ομάδων και των προσώπων με χαμηλά εισοδήματα.

■ Παιδεία - ενιαία εκπαίδευση:
● Εφαρμογή συστήματος ενιαίας εκπαίδευσης σύμφωνα με το Άρθρο 24 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες του ΟΗΕ, που κυρώθηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία με το Ν.8 (ΙΙΙ)/2011.
● Άμεση εξασφάλιση συνοδών για όλα τα παιδιά με αναπηρία, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
● Εγκατάσταση κλιματιστικών σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας, με παράλληλη εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις ταράτσες των σχολείων (η πνευματική εργασία που απαιτείται τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικού, απαιτεί συνθήκες που εξασφαλίζουν την συγκέντρωση και αποδοτικότητα, διαφορετικά, τα χρήματα που ξοδεύονται για την παιδεία, χωρίς εξασφάλιση αυτών των κατάλληλων συνθηκών, δεν έχουν τα προσδοκόμενα αποτελέσματα).
● Επανεξέταση του θέματος περί εξετάσεων ανά τετράμηνο.

■ Υγεία:
● Προώθηση και ενίσχυση του ΓΕΣΥ για εξασφάλιση παροχής υψηλού επιπέδου υγείας προς όλους τους πολίτες ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας.
● Άμεση στελέχωση σε εργατικό προσωπικό και εξοπλισμό σε όλα τα δημόσια νοσηλευτήρια.
● Δικαίωμα επιλογής του ασθενή της ιατρικής και φαρμακευτικής του αγωγής.

■ Κοινωνικές υπηρεσίες:
● Άμεση στελέχωση όλων των τμημάτων των κοινωνικών υπηρεσιών με σωστά, υπεύθυνα και ευαίσθητα άτομα και σωστές αξιολογήσεις περιστατικών, απόδοση ευθυνών (π.χ. για τους πρόσφατους θανάτους λόγω αμέλειας και κακού ή ελλιπούς χειρισμού).
● Παύση (απόλυση) των ανίκανων υπευθύνων.

■ Διαφάνεια:
● Άρση ασυλίας και παραδειγματικής τιμωρίας δημόσιων αξιωματούχων που έχουν διαπράξει εγκλήματα.
● Δημιουργία Επιτροπής Ελέγχου από την Βουλή των Αντιπροσώπων, που να απαρτίζεται από πρόσωπα ορισμένα από όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα κατά την διαδικασία επιλογής, κάθε κόμμα θα έχει μόνο μια ψήφο και όχι ψήφους αναλογικά με την κοινοβουλευτική τους δύναμη (έτσι, τα μεγάλα κόμματα εξουσίας δεν θα έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν μόνα τους τα πρόσωπα που θα τους ελέγχουν) για όλα τα σκάνδαλα που ταλανίσαν πρόσφατα την Κυπριακή Δημοκρατία (χρηματισμός κομμάτων Focus, Altamira), ξέπλυμμα βρώμικου χρήματος, κριτήρια και συνθήκες παραχώρησης/πώλησης κυπριακής υπηκοότητας).
Δημοσιεύτηκε εδώ:


Η ΠΟΔ διατηρεί ιστοσελίδα εδώ:



Είναι αξιοσημείωτο ότι από την αρχή της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που διαπιστώθηκε ευρέως το τέλος του 2011 και άρχισε να επηρεάζει μαζικά την ποιότητα ζωής από το 2012 απουσιάζουν εντελώς από τους κοινωνικούς αγώνες οι παραδοσιακοί "θεσματοφύλακες" της λαϊκής αγωνιστικότητας. Δεν έχουμε παρατηρήσει ούτε μαζικές κινητοποιήσεις, ούτε απεργίες, ούτε καταλήψεις.
 Που είναι σήμερα οι Σοσιαλιστές, οι Κομμουνιστές, Αναρχικοί, Αυτονομιστές, οι πατριώτες και Δημοκρατικοί Επαναστάτες όλων των αποχρώσεων;

Η αγωνιστικότητα του λαού μας έμεινε να εκφράζεται από αυθόρμητες συσπειρώσεις και πρωτοβουλίες - όπως αυτήν της ΠΟΔ - και από νεοφανείς ομάδες που εκφράζουν μεγάλη επιθυμία για κοινωνικούς αγώνες, αλλά που... για διάφορους λόγους και εκεί προκύπτου εμπόδια στην συνεργασία και συνύπαρξη.
• Που είναι τα Κίτρινα Γιλέκα; Που είναι οι Ανώνυμοι; Οι άλλες ομάδες διαμαρτυρίας που δημιουργήθηκαν μες τα πρόσφατα δύο χρόνια;

Τα αιτήματα που προβάλλει η ΠΟΔ είναι δίκαια, και σίγουρα θα μπορούσαν να φέρουν άμεση ανακούφιση σε πολλά στρώματα του λαού μας που διαβιώνει την χειρότερη μορφή κρίσης που πέρασε μες τα πρόσφατα 80-90 χρόνια. Κάθε μερικές μέρες βρίσκουμε πτώματα συνανθρώπων μας στις άκρες των δρόμων ή σε εγκαταλελειμμένα κτίρια• προκύπτουν αχρείαστοι θάνατοι από εντελώς αποτρέψιμα αίτια• φυλακίζονται άνθρωποι άδικα ενώ οι αληθινοί εγκληματίες κυκλοφορούν ελεύθεροι ΚΑΙ προστατευόμενοι από αξιωματούχους του Κράτους: όλα αυτά έχουν τη ρίζα τους στο σαπημένο πολιτικο-οικονομικό μας σύστημα και στην απανταχού διαφθορά.

Παρ' όλες τις έντιμες προσπάθειες του Γενικού Εισαγγελέα κου Κώστα Κληρίδη και του Γενικού Ελεγκτή κου Οδυσσέα Μιχαηλίδη, οι διεφθαρμένοι "συμπολίτες" μας, οι Άρχοντες της Αδικίας, βρίσκονται σε καίρια και κομβικά σημεία παντού. Ο Γεν. Εισαγγελέας πρόσφατα δήλωσε ότι: «Η διαφθορά και η διαπλοκή είναι ασύλληπτη».

Σκιαγραφώντας το αδιάσειστο πόρισμα ότι οι διεφθαρμένοι ανήκουν κυρίως στην άρχουσα τάξη, ο Γεν. Εισαγγελέας δήλωσε τα εξής απίστευτα:

• «Θα πρέπει όμως να παραδεχθούμε ότι παρά την αποφασιστικότητα των εμπλεκομένων αρχών, θεσμών και υπηρεσιών να κτυπήσουν τη διαφθορά και παρά τα πλήγματα που αυτή υφίσταται, δυστυχώς συνεχίζει να βασιλεύει».
• «Δυστυχώς μέσω του χρήματος και του συμφέροντος, επιτυγχάνονται τα πάντα. Κατευθύνονται ιδέες, στοχοποιούνται πρόσωπα και θεσμοί, εξαγοράζονται συνειδήσεις, διαπράττονται εγκλήματα».
• «Δεν πρέπει κατ΄ ουδένα λόγο και με κανένα τρόπο να επιτραπεί στους λίγους αυτούς διεφθαρμένους, να διαφεντεύουν στη χώρα μας».
■ Ασύλληπτο το μέγεθος της διαφθοράς στην Κύπρο

Όλα όσα δήλωσε ο Γεν. Εισαγγελέας επιβεβαιώνουν ότι η πρωτοβουλία της ΠΟΔ είναι ορθή και δίκαιη. Ομολογεί ανοικτά ότι οι μέθοδοι, τα εργαλεία και μέσα που κατέχουν οι αρχές ΔΕΝ αρκούν για την καταπολέμηση της ενθρονισμένης αδικίας. Αν όχι με κοινωνικούς αγώνες λοιπόν, πως αλλιώς θα ανατραπεί το σάπιο και να εξυγιανθεί η κοινωνία μας;

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~

Μήπως είναι απλό παραπάτημα;

Ποιά είναι τα αιτήματα του Κινήματος σε ό,τι αφορά την Οικονομία;

Για τα Κίτρινα Γιλέκα Κύπρου ~ Διοργανωτικά Θέματα

Οι Εργασίες μας
http://filiki.etaireia.org/ergasies.html

Αρχές, Αξίες, Στόχοι
http://filiki.etaireia.org/Filiki-Arxes-A3ies.pdf

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~