Sunday, 3 May 2020

Και τι να ξέρει ο Νομπελίστας για τον κορωνοϊό;







Που να ξέρει τι λέει ο καημένος ο γιατρός που βραβεύτηκε με το Νόμπελ; Στην Κύπρο του έβαλαν γυαλιά!
Είναι πράγματι τόσον ηλίθιοι, ή απλώς αδιάβαστοι, αλάζονες και πειθήνια όργανα άλλων;




Ακόμη μία αναγκαία αποδόμηση της προπαγάνδας και τρομολαγνείας

Ονομάζεται Όθων Ηλιόπουλος (Othon Iliopoulos). Είναι γιατρός και καθηγητής Γενετικής και Ογκολογίας στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ. Η εξειδικευμένη ερευνητική εργασία στις λειτουργίες του Ανοσοποιητικού μας Συστήματος (δηλαδή του Αμυντικού και Θεραπευτικού Συστήματος του οργανισμού) που έκαμε ο καθ. Ηλιόπουλος οδήγησε την ομάδα του γιατρού Kaelin το 2019 να βραβευτεί με το Νόμπελ Ιατρικής.

Σε πρόσφατη συνέντευξη για τον κορωνοϊό (ακολουθεί ολόκληρη πιο κάτω), ο καθηγητής Όθων Ηλιόπουλος τα λέει ξεκάθαρα ώστε ο καθείς να μπορεί να τα αντιληφθεί:

Μιλώντας για το γεγονός ότι οι πλείστοι άνθρωποι που συναντούν τον ιό παραμένουν ΥΓΙΕΙΣ, λέει:
"Η πιο σοκαριστική [εικόνα] είναι το πόσοι άνθρωποι έχουν εκτεθεί και έχουν αντισώματα, αλλά υπήρξαν εντελώς ασυμπτωματικοί".

Επεξηγεί το αυταπόδεικτο, το ότι δηλαδή αυτός που ΔΕΝ έχει συμπτώματα ΔΕΝ είναι ασθενής!
"Λέω ότι το ζήτημα είναι αν θα κολλήσουμε, όχι αν θα νοσήσουμε. Νοσώ σημαίνει έχω συμπτώματα, κολλάω σημαίνει έχω έρθει σε επαφή με τον ιό. Μπορεί να νοσήσω, μπορεί και όχι, απλά να δημιουργήσω αντισώματα και άρα να έχω ανοσία. Από τις άλλες ιογενείς λοιμώξεις, όπως η γρίπη, ξέρουμε ότι πάνω από ένα επίπεδο αντισωμάτων (που συνήθως επιτυγχάνεται με εμβόλιο ή απλή έκθεση στον ιό) ο οργανισμός είναι άνοσος."

Είναι επικίνδυνοι οι άνθρωποι που νίκησαν την μόλυνση και δημιούργησαν αντισώματα; Ο καθ. Όθων Ηλιόπουλος λέει πεντακάθαρα:
"Τα άτομα με ανοσία δεν είναι φορείς της νόσου."

Τώρα που γίνονται μετρήσεις και τεκμηριώνεται ότι τεράστια μερίδα του πληθυσμού έχει εκτεθεί στον κορωνοϊό και ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΥΓΙΗΣ, ο καθ. Ηλιόπουλος λέει:
"Τώρα που αρχίζουμε να εκτιμάμε πόσα άτομα έχουν εκτεθεί στον ιό εδραιώνεται η εντύπωση ότι οι πιο πολλοί άνθρωποι θα είναι ασυμπτωματικοί". Δηλαδή υγιείς.


Στην Κύπρο όμως...

Στην Κύπρον την ενάλιαν του Απόλλωνος Υλάτη,
εκείνου που μας έδωσε τον όρκο του Ιπποκράτη,
τα πράγματα κυλούν αλλιώς, κυλούν με γνώμωνα βαθύτερα
και δομικά, οικονομικά, πολιτικά συμφέροντα της εξουσίας:
Εδώ ΟΛΟΙ οι οροθετικοί, όλοι οι ΥΓΙΕΙΣ άνθρωποι των οποίων ο οργανισμός συνάντησε τον κορωνοϊό ("επιμολύνθηκαν", "κόλλησαν") και τον ΝΙΚΗΣΑΝ χωρίς να αρρωστήσουν, βαφτίζονται "ασθενείς". Και μάλιστα για να ακούγεται "επιστημονικό", βαπτίζονται ως "ασυμπτωματικοί ασθενείς", ή "ασθενείς χωρίς συμπτώματα". Επιπλέον, θεωρούνται "επικίνδυνοι"!

Και η βάπτιση ως "ασθενείς" δεν είναι από τους δήθεν αμόρφωτους του καφενέ. Ξεκινά από το ίδιο το Υπουργείο Υγείας και από τους "εμπειρογνώμονες ειδικούς", και από τους "εξειδικευμένους δημοσιογράφους" που είναι ανταποκριτές σε θέματα Υγείας. Να τα τεκμήρια:

1.
Ο Καθηγητής και αστέρας της Κυβερνητικής Επιδημιολογικής Ομάδας διαχείρισης της κρίσης Λεόντιος Κωστρίκκης:
«Οι ασυμπτωματικοί ασθενείς είναι ένα φοβερά επικίνδυνο στοιχείο και ξέρουμε ότι υπάρχουν ασυμπτωματικοί ασθενείς αυτή τη στιγμή που αφορούν το 30% περίπου των λοιμώξεων."

Στο ίδιο άρθρο όπου αναφέρονται τα πιο πάνω, η δημοσιογράφος Μαριλένα Παναγή που ειδικεύεται "επί θεμάτων υγείας" επεξηγεί τα σοφά λόγια του κου Καθηγητή:
"...διαπιστώσεις των Kυπρίων επιστημόνων για ύπαρξη μεγάλου αριθμού ασυμπτωματικών ασθενών μεταξύ των κρουσμάτων".

"Ο υπουργός Υγείας τόνισε επίσης ότι παρά το γεγονός ότι η χορήγηση μασκών στον πληθυσμό, ...δεν είναι αναγκαία στην Κύπρο, εξαιτίας του αριθμού των ασυμπτωματικών ασθενών".

"Το 30% των ασθενών δεν παρουσιάζουν συμπτώματα".

Πηγή:
Φοβούνται «κρυφούς» φορείς - 20.000 τεστ για τη διασπορά


2.
Γράφουν ότι "Το 13% των ασθενών στην Κύπρο δεν έχει παρουσιάσει συμπτώματα".

Πηγή:
Κολλάμε ο ένας τον άλλο - Το 72% των κρουσμάτων από επαφές


3.
Κα Αναστασία Ανθούση, επικεφαλής του Γραφείου του Υπουργού Υγείας:
«Το 16% των ασθενών με κορωνοϊό στην Κύπρο δεν παρουσιάζουν συμπτώματα. ...Αυτό μας δίνει σαφή ένδειξη ότι στην κοινότητα υπάρχουν κι άλλοι αδιάγνωστοι και ασυμπτωματικοί ασθενείς.

Μαριλένα Παναγή, Φιλελεύθερος:
"Το γεγονός έθεσε σε συναγερμό τη Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης Λοιμωδών Νοσημάτων, αφού επιβάλλεται πλέον να γίνει με πάσα σοβαρότητα ιχνηλάτηση των επαφών των επαγγελματιών υγείας και να εξαλειφθεί ταυτόχρονα κάθε ενδεχομένο να υπάρχει στο νοσοκομείο κάποιος ασυμπτωματικός και αδιάγνωστος ασθενής με κορωνοϊό."

Πηγή:
Αλώνει το Μακάρειο ο κορωνοϊός


4.
Τα δικά μας, του γειτόνου μας

Η αλαζονεία των "δικών μας" έχει φτάσει σε τόσο μεγάλο βαθμό που ερμηνεύουν όπως θέλουν, - με τους όρους της ΔΙΚΗΣ ΤΟΥΣ προπαγάνδας - τις ανακοινώσεις από άλλες χώρες.

Η επικεφαλής της ρωσικής αρχής προστασίας του καταναλωτή (Rospotrebnadzor) Άννα Ποπόβα, κατά την διάρκεια κυβερνητικής σύσκεψης πριν μερικές μέρες με θέμα την κατάσταση που σχετίζεται με τον κορονοϊό δήλωσε τα εξής: «Την τελευταία εβδομάδα παρατηρείται σαφώς μια τάση αύξησης του ποσοστού των ατόμων εκείνων που δεν παρουσιάζουν συμπτώματα της λοίμωξης, είτε θα λέγαμε τον ατόμων που έχουν μολυνθεί αλλά δεν ασθενούν».

Οι "δικοί μας" πρόσθεσαν ακόμη μια δήλωση που την απέδωσαν ως εξής:
"Η Ποπόβα δήλωσε επίσης ...ότι την τελευταία εβδομάδα το ποσοστό των ασθενών με κορονοϊό οι οποίοι δεν παρουσιάζουν εμφανή συμπτώματα αυξήθηκε φθάνοντας το 52%."

Η Άννα Πόποβα λέει "τα άτομα που έχουν μολυνθεί αλλά δεν ασθενούν, οι "δικοί μας" λεν ότι αυτή είπε "ασθενείς οι οποίοι δεν παρουσιάζουν εμφανή συμπτώματα". Εκεί όπου δηλαδή αυτή αναφέρεται σε ΥΓΙΕΙΣ άνθρωπους, η εγχώρια προπαγάνδα στην Κύπρο αναφέρεται σε "ασθενείς".

Πηγή:
355 εστίες διασποράς του κορωνοϊού έχουν καταγραφεί στη Ρωσία

Θα είμαστε για πάντα ευάλωτοι στην προπαγάνδα, στα ψέμματα και την τρομολαγνεία του καθεστώτος αν δεν αναλύουμε τα νοήματα και τις λέξεις που εκτοξεύονται εναντίον μας, αν δεν ψάχνουμε, αν δεν μελετούμε και από μόνοι μας το ποιά είναι η πραγματικότητα. Το να είμαστε εξαρτώμενοι από ένα σύστημα που παράγει συστηματικά ψέμματα και προπαγάνδα απλώς μας διατηρεί όχι μόνο εξαρτώμενους αλλά και ευάλωτους σε θανατηφόρους χειρισμούς: η Υγεία και η Ελευθερία είναι πάντα τα πρώτα θύματα αυτού του συστήματος.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

Η συνέντευξη του καθηγητή Ηλιόπουλου

Ακολουθεί αναλυτικά το κείμενο ολόκληρης της συνέντευξης που παραχώρησε ο καθηγητής του Χάρβαρντ Όθων Ηλιόπουλος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στη δημοσιογράφο Τάνια Η. Μαντουβάλου

Ερ:Σε μία πρόσφατη διαδικτυακή συζήτηση με άλλους συναδέλφους σας, είπατε χάριν αστειότητας ότι δεν είστε πλέον ογκολόγος, και έχετε γίνει πνευμονολόγος, στο Massachusetts General Hospital (Γενικό Νοσοκομείο Μασαχουσέτης) που εργάζεσθε και είναι νοσοκομείο αναφοράς για COVID.

Απ: To General Hospital είναι το ιστορικότερο και μεγαλύτερο από τα τρία Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία του Harvard, το οποίο καλύπτει ένα μεγάλο και ετερογενή πληθυσμό στην περιοχή της μητροπολιτικής Βοστώνης. Νοσηλεύει από πολύ κοινά περιστατικά, μέχρι απίθανα σπάνια νοσήματα, για τα οποία διαθέτει εξειδικευμένα κέντρα. Όταν είδαμε την επιδημία να έρχεται, αναδιαμορφώσαμε επιλεγμένα τμήματα σε τμήματα COVID, αυξήσαμε τα κρεβάτια ΜΕΘ απο 110 σε 300, ενώ την ίδια στιγμή κινητοποιήσαμε γιατρούς από διαφορετικές ειδικότητες, για να αντιμετωπίσουμε τις καινούργιες ανάγκες που παρουσιάστηκαν. Αυτή τη στιγμή έχουμε 345 εσωτερικούς ασθενείς συν 135 στη ΜΕΘ σε ένα νοσοκομείο 900 κλινών. Μαθαίνουμε πολλά για την βιολογία της ασθένειας που είναι πολύτιμα, όχι μόνο για να θεραπεύσει κανείς τους αρρώστους, αλλά και για να προτείνει πολιτική υγείας. Δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις μία επιδημία αν δεν έχεις εμπειρία της εξέλιξης και των πτυχών της αρρώστιας.

Ερ:Τι παρατηρήσεις κάνετε; Υπάρχουν πτυχές από την κλινική εικόνα που δεν είναι ευρύτερα γνωστές;

Απ: Υπάρχουν. Η πιο σοκαριστική είναι το πόσοι άνθρωποι έχουν εκτεθεί και έχουν αντισώματα, αλλά υπήρξαν εντελώς ασυμπτωματικοί, ή είχαν πολύ ήπια συμπτώματα. Νομίζουν ότι είναι ακόμη παρθένοι οργανισμοί, αλλά στην πραγματικότητα έχουν περάσει COVID και έχουν ανοσία. Σε πρόσφατη δειγματοληψία, βρήκαμε γειτονιές, όπου το 32% των κατοίκων έχουν αντισώματα. Και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί αυτές οι γειτονιές είναι ακόμη σε καθεστώς γενικού περιορισμού. Μάθαμε ακόμη ότι περίπου το ένα τέταρτο των COVID ασθενών μπορεί να εμφανίσει μόνο ναυτία, έμετο, διάρροια και άλλα γαστρεντερικά συμπτώματα, χωρίς να προσβληθούν οι πνεύμονες. Οι ασθενείς τέτοιου τύπου μπορεί να ιαθούν γρήγορα και κάποιοι να εμφανίσουν αναπνευστικά προβλήματα (μικτή κλινική εικόνα). Αυτό που επίσης εκτιμήσαμε απο την μέχρι τώρα εμπειρία, είναι πόσο χρήσιμοι είναι οι γενικοί δείκτες φλεγμονής για την πρόγνωση της ασθένειας. Αντίστοιχα χρήσιμοι είναι και ξεχασμένοι απλοί κλινικοί χειρισμοί, όπως το να γυρίσεις έναν ασθενή μπρούμυτα. Αυτό μπορεί να βελτιώσει τόσο πολύ την οξυγόνωση του, που να μην χρειαστεί να μπει στη ΜΕΘ. Θέλω ακόμη να τονίσω κάτι που είναι τώρα γνωστό και όχι από την αρχή της πανδημίας. Ότι η νόσος έχει συνήθως δύο φάσεις. Διαρκούν 4-5 μέρες η κάθε μία και ενδιάμεσα για δύο τρεις ημέρες ο άρρωστος νιώθει τόσο καλά που καμιά φορά είναι σα να αποθεραπεύθηκε. Η δεύτερη φάση είναι συνήθως κλινικά βαρύτερη.

Ερ: Η ανοσία θεωρείται σημαντική για το σχεδιασμό της επόμενης μέρας. Ωστόσο έχουν διατυπωθεί πολλές απόψεις για το πόσο καιρό μπορεί να διαρκεί. Επίσης έχουν αναφερθεί περιπτώσεις επανανόησης. Πχ 51 ασθενείς από τη Νότια Κορέα, που είχαν θεραπευτεί από τον Covid-19, βρέθηκαν εκ νέου θετικοί.

Απ: Δεν πιστεύω ότι υπάρχει ούτε ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό επαναλοίμωξης στις τόσες εκατοντάδες, χιλιάδες αρρώστων. Νομίζω ότι αυτή είναι παραφιλολογία που πηγάζει από το πόσο έχουμε τρομοκρατήσει τον κόσμο, κατά την γνώμη μου αδικαιολόγητα. Από όλη την εμπειρία μας με τις λοιμώξεις (ιογενείς και μη) ξέρουμε ότι η ανοσία (δηλαδή τα αντισώματα στο αίμα) προφυλάσσουν από πάρα πολύ μέχρι εντελώς από λοίμωξη. Εκεί βασίζονται όλα τα παιδικά εμβόλια, που έχουν φτάσει να εξαλείψουν τελείως κάποιες ασθένειες. Το ίδιο συμβαίνει και στον COVID. Στην δήλωση « δεν έχουμε ακόμη απόδειξη, ότι δεν προφυλάσσει η ανοσία» απαντώ, μετά από εμπειρία της επιστημονικής κοινότητας σε πάνω από εκατομμύριο ασθενείς, «δεν έχουμε ούτε μία απόδειξη ότι δεν προφυλάσσει». Όσοι καλοπροαίρετα ισχυρίζονται το αντίθετο, ξεχνούν ότι αρχικά δεν είχαμε εκτιμήσει ότι η νόσος είναι διφασική και άρα το δεύτερο μέρος μπορεί να θεωρηθεί επαναλοίμωξη, αν δεν έχεις εμπειρία. Επίσης το τεστ ανίχνευσης του ιού εύκολα μπορεί να είναι ψευδώς αρνητικό, καθότι έχει μία ευαισθησία μόνο 65%.

Ερ: Με αυτά τα δεδομένα ποιός θεωρείτε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να επιστρέψουμε στην κανονικότητα;

Απ: Νομίζω ότι πρέπει άμεσα να χαρτογραφήσουμε τον πληθυσμό με ευρείας κλίμακας τεστ αντισωμάτων. Όσοι έχουν αντισώματα, να μπορούν να επιστρέψουν στις δουλειές τους, ώστε να βγούμε άμεσα από το γύψο και να επανακινηθεί η οικονομία, αλλά και να επανέλθει ο κόσμος στη φυσιολογική του ζωή. Αν περιμένουμε το εμβόλιο, ή φάρμακα, μπορεί να μείνουμε κλειδωμένοι για μήνες ή χρόνο, και αυτό πια είναι αδύνατο. Όσοι δεν έχουν αντισώματα ενδεχομένως να βγουν σε δεύτερο χρόνο.

Ερ: Τα άτομα που διαβιούν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, πώς πιστεύετε ότι θα έπρεπε να επιστρέψουν στην εργασία τους και την κανονική τους ζωή;

Απ: Τα άτομα με ανοσία δεν είναι φορείς της νόσου. Οπότε θα τους σύστηνα να πλένουν πολύ καλά τα χέρια τους , πριν επιστρέψουν σπίτι όπου ζουν μαζί με τα ευπαθή άτομα, και να εφαρμόζουν σχετική απομόνωση μέσα στο σπίτι. Όσον αφορά τα άτομα χωρίς ανοσία που μένουν με ευπαθείς, θα πρέπει να κάτσουν και αυτά στο σπίτι, σε πρώτη φάση. Μέχρι η ανοσία του πληθυσμού να φτάσει σε ένα επίπεδο 30-35%, οπότε και στη συνέχεια θα μειωθεί η μεταδοτικότητα.

Ερ: Τι θα γίνει με την επιπέδωση της καμπύλης τώρα που θα βγούμε έξω;

Απ: Αν βασίσουμε την αποκλιμάκωση στην ύπαρξη ανοσίας, η καμπύλη δεν θα παρουσιάσει έξαρση. Αν συνεχίσουμε να έχουμε κλειδωμένους τους ανθρώπους στα σπίτια τους και μία μέρα τους επιτρέψουμε να βγουν, χωρίς να έχουμε καλλιεργήσει τις συνθήκες για γενικευμένη ανοσία πληθυσμού, τότε απλά θα έχουμε μεταφέρει την έξαρση μερικούς μήνες αργότερα. Μέχρι να υπάρξει εμβόλιο η ερώτηση δεν είναι αν θα κολλήσει κάποιος, αλλά πότε θα κολλήσει.

Ερ: Λέτε λοιπόν ότι το ζήτημα δεν είναι αν θα νοσήσουμε. Αλλά το πότε. Η βαρύτητα της νόσου έχει να κάνει με το πόσα πολλά αντισώματα έχει κανείς; Ή μπορεί να παίζει ρόλο το γενετικό υπόβαθρο;

Απ:Λέω ότι το ζήτημα είναι αν θα κολλήσουμε, όχι αν θα νοσήσουμε. Νοσώ σημαίνει έχω συμπτώματα, κολλάω σημαίνει έχω έρθει σε επαφή με τον ιό. Μπορεί να νοσήσω, μπορεί και όχι. Απλά να δημιουργήσω αντισώματα και άρα να έχω ανοσία. Από τις άλλες ιογενείς λοιμώξεις, όπως η γρίπη, ξέρουμε ότι πάνω από ένα επίπεδο αντισωμάτων (που συνηθως επιτυγχάνεται με εμβόλιο ή απλή έκθεση στον ιό) ο οργανισμός είναι άνοσος. Το γενετικό υπόβαθρο μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο, αλλά νομίζω ότι έχει τονιστεί υπερβολικά αυτός ο ρόλος. Δεν θα βασιζόμουν σε γενετικές διαφορές, ούτε για την πρόληψη, ούτε για την θεραπεία, ούτε για την χάραξη πολιτικής υγείας.

Ερ: Προς τα πού μπορεί να βρίσκεται η λύση του γρίφου στις υπό διερεύνηση θεραπείες-εμβόλιο;

Απ: Σε μία πανδημία δοκιμάζεις τα πάντα. Θα επένδυα στα φάρμακα και το εμβόλιο και όχι στο γενετικό υπόβαθρο.

Ερ:Το θέμα του στίγματος είναι ένα ζήτημα αυτή τη στιγμή. Εσείς το βιώνετε που έχετε περάσει σχετικά ανώδυνα την νόσο COVID19;

Απ: Πέρασα έντεκα μέρες με 39.5 πυρετό, πλήρη αδυναμία, πόνους και μόνο νερό. Ήταν μάλλον μία σχετικά έντονη κλινική εικόνα, όχι η χειρότερη βέβαια. Υπάρχει μία φοβερή υπερβολή για τον κίνδυνο από τον ιό, που βασίζεται σε λάθος εικόνες για τη θνητότητα από αυτή τη λοίμωξη. Τώρα που αρχίζουμε να εκτιμάμε πόσα άτομα έχουν εκτεθεί στον ιό εδραιώνεται η εντύπωση ότι οι πιο πολλοί άνθρωποι θα είναι ασυμπτωματικοί ή θα έχουν πολύ πιο ήπια συμπτώματα, από την κλινική εικόνα που έζησα εγώ. Νιώθω ότι όταν λέω σε φίλους και συναδέλφους ότι νόσησα τρομάζουν. Μερικοί με συγχαίρουν που το ομολογώ και κανείς δεν διανοείται να με συναντήσει, ακόμα και αν έχει νοσήσει ο ίδιος. Υπάρχει ένας κοινωνικός αυτοματισμός που μας έχει μείνει από την εποχή της φυματίωσης και που δεν συνάδει με τον εξορθολογισμό της κοινωνίας την εποχή της πληροφορίας.

Ερ: Ο ιός αλλάζει πρόσωπο κατά την παραμονή του στον ανθρώπινο οργανισμό; Τι συμβαίνει με τις μεταλλάξεις; Τα τεστ αντισωμάτων πιάνουν όλες τις παραλλαγές του;

Ο ιος ενδιαφέρεται να εξαπλωθεί. Όπως και τα κοινά μικρόβια δεν χρειάζεται να αλλάξει πολύ για να το καταφέρει, όσο δεν βρίσκει αντίσταση, δηλαδή δεν εκτίθεται σε φάρμακα ή εμβόλιο. Άρα δεν περιμένουμε να υποστεί αλλαγές (μεταλλάξεις) που να τον κάνουν αγνώριστο στα αντισώματα που αποκτούμε τώρα. Σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα χρόνου, δηλαδή ένα με δύο χρόνια, μπορεί να αλλάξει, όπως αλλάζει ο ιός της γρίπης κάθε χρόνο, αλλά αυτό δεν αποτελεί παράγοντα πολυπλοκότητας στην παρούσα φάση. Τα αντισώματα συνήθως αναγνωρίζουν πολλές πρωτεΐνες του ιού, το τεστ αντισωμάτων ανιχνεύει εκείνα που αναγνωρίζουν σταθερά χαρακτηριστικά, άρα ναι τα αντισώματα πιάνουν όλες τις παραλλαγές.

Ερ: Ποια είναι η αίσθηση σας; Ο ιος θα εξαφανιστεί έτσι ξαφνικά όπως λένε κάποιοι; Ή ήρθε για να μείνει;

Η οικογένεια των κορονοιών έχει πολλά μέλη που φιλοδοξούν να είναι στο προσκήνιο της ζωής μας, όπως SARS, MERS και τώρα COVID-19. Θα περάσει στην αφάνεια κάποια στιγμή, αλλά μάλλον θα τον διαδεχτεί ένα καινούργιο ξαδελφάκι. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να ετοιμάσουμε τα συστήματα υγείας που έχουμε, και την πολιτική προστασία για την επόμενη πανδημία. Η ερώτηση και πάλι δεν είναι αν θα παρουσιαστεί. Αλλά πότε.

*Ο Όθων Ηλιόπουλος συνετέλεσε καθοριστικά, με την πρωτοποριακή πολυετή ερευνητική δουλειά του πάνω στον καρκίνο και τις γονιδιακές του μεταλλάξεις, για να τιμηθεί με το Βραβείο Νομπέλ Ιατρικής 2019, η ομάδα του καθηγητή Ουίλιαμ Κέλιν από το Χάρβαρντ. Στα επιστημονικά επιχειρήματα της Επιτροπής της Σουηδικής Ακαδημίας Επιστημών τονίστηκε ότι οι δύο από τις τρεις δημοσιεύσεις, για τις οποίες απονεμήθηκε το Νομπέλ στο Χάρβαρντ, ήταν η επιτελική σύλληψη και η πρακτική δουλειά του κ. Ηλιόπουλου.

Πηγή:
■ “Υπάρχει φοβερή υπερβολή για τον κίνδυνο από τον κορονοϊό” δηλώνει Έλληνας καθηγητής από το Χάρβαρντ | 24/04/2020
https://www.militaire.gr/quot-yparchei-foveri-ypervoli-gia-ton-kindyno-apo-ton-koronoio-quot-dilonei-ellinas-kathigitis-apo-to-charvarnt

Περαιτέρω επιστημονική τεκμηρίωση, ανάλυση και τοποθετήσεις

🔷 Το παραμύθι συνεχίζει να καταρρέει: κορωνοϊός και θάνατοι

🔷 Το Κεφάλαιο και η κρίση του Κορωνοϊού

🔷 Πολύ ορθά τα λέει ο γιατρός - γιατί έχουν κλείσει τ' αυτιά τους όλες οι Αρχές;http://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post_21.html

🔷 Άρχισεν η διγλωσσία για τις μάσκες

🔷 Το Νόημα των Αριθμών του Κόρωνου ~ Σύγχιση, Απάτη, Τρομολαγνεία

🔷 Συμφωνώ με τον καθηγητή Ιατρικής Ζ. Ζαχαρίου - μα ποιός τον ακούει;

🔷 Κορωνοϊός: Φυσικές Μεθόδοι Πρόληψης και Προφύλαξης

🔷 Κορωνοϊός: εναλλακτικές όψεις και απόψεις (βίντεο και επιστημονική τεκμηρίωση)
o- Όσα θέλατε και δεν θέλατε να μάθετε για τον κορωνοϊό!

🔷 Δεν είναι μόνο ανίκανοι - είναι εγκληματικά ψεύτες

🔷 Κορωνοϊός, οι ασθενείς μας και οι "χασικλήδες"

🔷 Πανδημία πανικού ίσον αποδημία της λογικής | Του Κλεάνθη Γρίβα

🔷 "Οι θάνατοι πολύ λιγότεροι από της εποχικής γρίππης" - το λέει δύο φορές. Συνέντευξη με τον επιδημιολόγο Ιωάννη Ιωαννίδη

'Is the Coronavirus as Deadly as They Say?': Professors claim more data needed to know mortality rate

New York Starts 'Aggressive' Coronavirus Antibody Testing In Quest To Reopen Economy
April 20, 2020

~~~~~~~~~~

Friday, 24 April 2020

Το παραμύθι συνεχίζει να καταρρέει: κορωνοϊός και θάνατοι





Τρεις νέες έρευνες τεκμηριώνουν ότι η εξάπλωση του κορωνοϊού είναι πιθανώς από 50 εώς και 85 φορές μεγαλύτερη απ' ό,τι ισχυρίζονται οι Ιατρικές και Κρατικές Αρχές - και άρα οι αριθμοί θανατηφόρων περιστατικών είναι στην πραγματικότητα σχεδόν μηδαμινοί. Και σίγουρα πιο μικροί από εκείνους της γρίππης.

Οι τρείς έρευνες αφορούν την πόλη της Νέας Υόρκης, την περιοχή της Σάντα Κλάρα στην Καλιφόρνια, και την πόλη Λος Άντζελες επίσης στην Καλιφόρνια. Οι καθεστωτικοί ξεσχίζουν τα ιμάτια τους προσπαθώντας να καταρρίψουν την εγκυρότητα των ερευνών. Παρόμοιες όμως έρευνες είχαν γίνει και στην Ισλανδία στην αρχή της κρίσης, με παρόμοια αποτελέσματα• στην Γερμανία• και προγραμματίζονται και σε πολλές άλλες χώρες.

Νέα Υόρκη: δυόμιση ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ περιστατικά, μόνο 16,000 νεκροί• η μελέτη διεξήχθει από το Τμήμα Υγείας της πόλης:
Coronavirus Has Infected A 5th Of New York City, Testing Suggests
https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2020/04/23/842818125/coronavirus-has-infected-a-fifth-of-new-york-city-testing-suggests

Η έρευνα στην Σάντα Κλάρα έγινε από την ομάδα του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, στην οποία συμμετέχει και ο συμπατριώτης μας διεθνώς καταξιωμένος επιδημιολόγος και καθηγητής ιατρικής Ιωάννης Ιωαννίδης. Η έρευνα στο Λος Άντζελες διενεργήθηκε από το κρατικό Πανεπιστήμιο του Λος Άντζελες (University of Southern California, Los Angeles).

Οι έρευνες καταμετρούν τα αντισώματα που βρίσκονται σε άνθρωπους που πέρασαν από την ίωση, ασχέτως του αν εμφάνισαν συμπτώματα ή όχι. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που καταγράφονται ως θετικοί στον ιό, ούτε καν πήραν είδηση ότι είχαν μολυνθεί. Ο οργανισμός τους καταπολέμησε την ίωση αθόρυβα, και στη διαδικασία παρήγαγε αντισώματα - τα οποία προσμετρούνται σε αυτές τις έρευνες.

Οι έρευνες διεξάγονται χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα και αποτελεσματικά μέσα καταμέτρησης των αντισωμάτων. ΔΕΝ είναι τέλεια, και παράγουν ένα μικρό αριθμό λαθών ("λανθασμένα θετικά") τα οποία προσδίδουν στα στατιστικά αποτελέσματα των ερευνών μια αναμενόμενη μικρή αβεβαιότητα (δηλ. δεν είναι 100% σίγουρα, αλλά μερικά εκατοστά λιγότερο). Όσο πιο πολλές όμως τέτοιες έρευνες γίνονται σε όλες τις πόλεις και χώρες, επαληθεύοντας τα αποτελέσματα, τόσο πιο πολύ σίγουρα γίνοντα. Οι καθεστωτικοί που εξαγριώθηκαν με τις νέες ανακαλύψεις προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την στατιστική αβεβαιότητα ως όπλο για να διαγράψουν εντελώς το νόημα των αποτελεσμάτων. Ισχυρίζονται ότι αυτές οι έρευνες που επανηλειμμένα βρίσκουν παρόμοια αποτελέσματα, "είναι εντελώς άκυρες":
■ Feud over Stanford coronavirus study: ‘The authors owe us all an apology’
Angry statisticians dispute Santa Clara County research that found high infection rates
https://www.mercurynews.com/2020/04/20/feud-over-stanford-coronavirus-study-the-authors-owe-us-all-an-apology

Το γεγονός όμως είναι ότι η πραγματική επιστήμη σιγά-σιγά αποδομεί το αφήγημα τρομολαγνείας που μας επέβαλε η καθεστωτική επιστήμη, που διεσπάρει σε ολόκληρο τον πλανήτη από τους εγκάθετους από Κράτη και Εταιρείες "επιστήμονες" και αξιωματούχους, και από τα ΜΜΕ που τους προβάλλουν διαρκώς χωρίς να τους ερωτούν ΠΟΤΕ έστω και μία δύσκολη ερώτηση.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

■ 'Is the Coronavirus as Deadly as They Say?': Professors claim more data needed to know mortality rate
https://www.washingtonexaminer.com/news/is-the-coronavirus-as-deadly-as-they-say-professors-claim-more-data-needed-to-know-mortality-rate

■ Το Νόημα των Αριθμών του Κόρωνου ~ Σύγχιση, Απάτη, Τρομολαγνεία
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_30.html

■ New York Starts 'Aggressive' Coronavirus Antibody Testing In Quest To Reopen Economy
April 20, 2020
https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2020/04/20/839429603/new-york-starts-aggressive-coronavirus-antibody-testing-in-quest-to-reopen-econo

■ "Οι θάνατοι πολύ λιγότεροι από της εποχικής γρίππης" - το λέει δύο φορές. Συνέντευξη με τον επιδημιολόγο Ιωάννη Ιωαννίδη
https://youtu.be/d1WytGHigFw

🔷 Το Κεφάλαιο και η κρίση του Κορωνοϊού
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post_22.html

■ Κορωνοϊός: εναλλακτικές όψεις και απόψεις
o- Όσα θέλατε και δεν θέλατε να μάθετε για τον κορωνοϊό!
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_19.html

■ Πανδημία πανικού ίσον αποδημία της λογικής | Του Κλεάνθη Γρίβα
https://www.enallaktikos.gr/Article/51794/pandhmia-panikoy-ison-apodhmia-ths-logikhs--toy-kleanthh-griba

■ Συμφωνώ με τον καθηγητή Ιατρικής Ζ. Ζαχαρίου - μα ποιός τον ακούει;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_29.html

■  Δεν είναι μόνο ανίκανοι - είναι εγκληματικά ψεύτες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_14.html

♦ Κορωνοϊός, οι ασθενείς μας και οι "χασικλήδες"
https://friendsofcannabis.blogspot.com/2020/03/blog-post.html

🔷 Κορωνοϊός: Φυσικές Μεθόδοι Πρόληψης και Προφύλαξης
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_21.html

■ Άρχισεν η διγλωσσία για τις μάσκες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post.html


Wednesday, 22 April 2020

Το Κεφάλαιο και η κρίση του Κορωνοϊού






Αν διαχωρίσουμε χονδρικά τα συγκριτικά μεγέθη του Κεφαλαίου σε Μικρό, Μεσαίο, και Μεγάλο Κεφάλαιο, τότε ακόμα και με ελάχιστες γνώσεις του πως λειτουργεί η Κεφαλαιοκρατία, ο καθείς μπορεί να αναγνωρίσει τα εξής. Στην παρούσα κρίση:
ο- Το Μικρό Κεφάλαιο υπόκειται καταστροφές περίπου ισοδύναμες με την υπόλοιπη τάξη εργαζομένων και καταβροχθίζεται από το Μεσαίο. (Είναι το φαινόμενο που αναγνώρισε ο Μαρξ και ονόμασε "προλεταριοποίηση των μικροαστών".)

ο- Το Μεσαίο Κεφάλαιο αντέχει την κρίση κάπως καλύτερα, αλλά οι αδύναμες Μεσαίες επιχειρήσεις υποκύπτουν και καταβροχθίζονται από το Μεγάλο. Από όσες επιβιώνουν, ένας αυξημένος αριθμός τους υπόκειται "μερική καταβρόχθιση" μέσα από τεράστια δάνεια, αυξημένη εξάρτηση, ή ασύμφορες συμφωνίες με μεγαλύτερες εταιρείες που προσυπογράφονται μόνο εξ' ανάγκης.

ο- Το Μεγάλο Κεφάλαιο όπως και σε κάθε κρίση ΚΕΡΔΙΖΕΙ από την γενικευμένη πτώχευση του πληθυσμού και καταρράκωση του βιοτικού επιπέδου. Αλλά στην παρούσα κρίση προκύπτουν ιδιομορφίες που έχουν φέρει το Μεγάλο Κεφάλαιο στα όρια του.

Οι αριθμοί σε απώλειες αυτή τη φορά είναι τεράστιοι. Το Μεγάλο Κεφάλαιο, που γενικά διαιρείται σε Βιομηχανικό και Χρηματοπιστωτικό (Τράπεζες και Χρηματιστές) στα χρηματιστήρια των Δυτικών χωρών (ΗΠΑ και ΕΕ) στην παρούσα κρίση σε διάστημα μερικών ημερών υπέστει απώλειες περίπου 5 ΤΡΙΣεκατομμυρίων δολλαρίων, και αυτό μόνο στην αρχή της κρίσης!



Από πλευράς μεγεθών, η παρούσα κρίση συγκρίνεται με μόνο άλλες πέντε παρόμοιες ιστορικές κρίσεις, εκ των οποίων η πρώτη είναι η γνωστή κατάρρευση ("κραχ") του 1929• η άλλη γνωστή είναι εκείνη που πυροδοτήθηκε όταν ο Χίτλερ εισέβαλε στην Γαλλία το 1940• ακολούθησε η απροσδόκητη κατάρρευση μια "Μελανή Δευτέρα" το 1989 (συνεπακόλουθο ξέφρενης και αλόγιστης κερδοσκοπίας που γινόταν αυτόματα από υπολογιστές, "Black Monday crash")• η κρίση που προκλήθηκε γύρω στο 2000 όταν έσπασε η φούσκα με τις αλόγιστες επενδύσεις σε διαδικτυακές εταιρείες ("dot-com bubble crash")• και η κρίση του 2008 που προκλήθηκε από την άκρατη και άτακτη κερδοσκοπία που προέκυψε από την ακύρωση της νομοθετικής ρύθμισης των επενδύσεων και του Χρηματιστηρίου στις ΗΠΑ (ακριβώς όπως και με την κρίση του Χρηματιστηρίου στην Κύπρο).

Βέβαια μπορεί κάποιος να πει - και πολύ ορθά - όταν εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι φτωχοποιούνται σε μια μέρα, ακόμα και αν ο ΤΡΙΣεκατομμυριούχος μειωθεί σε εκατομμυριούχο ΠΑΛΙ βγαίνει κερδισμένος!... διότι στην Κεφαλαιοκρατία όλα τα μεγέθη έχουν νόημα μόνο συγκριτικά με τα άλλα. Και έτσι ναι μεν ισχύει αυτό, και ιδίως για το Τραπεζικό-Χρηματιστικό Κεφάλαιο. Αλλά στην παρούσα κρίση συνέβηκε κάτι που δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία του καπιταλισμού: σταμάτησε η μηχανή που παράγει αξία.

Το κέρδος υπάρχει μόνο και μόνο διότι οι εργαζόμενοι παράγουν αξία (σε μορφή εμπορευμάτων και υπηρεσιών) την οποία ιδιοποιείται το Κεφάλαιο, και ακολούθως μας την πουλά στην αγορά σε τιμές που του αποδίδουν κέρδος. Το κέρδος που παράγεται από τον κύκλο της παραγωγής και αγοράς ΔΕΝ αντλείται μόνο από το Βιομηχανικό Κεφάλαιο αλλά και από το Τραπεζικό-Χρηματιστικό Κεφάλαιο. Τα λεφτά από μόνα τους δεν γεννούν λεφτά• είναι η επένδυση τους στον κύκλο παραγωγής και αγοράς που φέρνει κέρδος στις χρηματιστηριακές επενδύσεις.

Τώρα λοιπόν με την κρίση το Μεγάλο Κεφάλαιο έχασε μεν πολλά αλλά και βγήκε κερδισμένο συγκριτικά με το Μεσαίο και το Μικρό, καθώς και ακόμα πιο ισχυρό από την τάξη των εργαζομένων. Αλλά αντιμετωπίζει μια μορφή κρίσης που δεν ξανασυνάντησε: ο κύκλος της παραγωγής και αγοράς ΔΕΝ λειτουργεί για περίπου δύο μήνες τώρα. Με άλλα λόγια, ενώ συγκριτικά "πάει καλά", το Μεγάλο Κεφάλαιο τώρα αναγνωρίζει και βιώνει το ότι η μηχανή που γεννά τα χρυσά αυγά έχει σταματήσει. Τα λεφτά του που κάθονται μες τις Τράπεζες ή σε επενδύσεις που υφίστανται μόνο θεωρητικά (αφού οι επιχειρήσεις δεν λειτουργούν) καθημερινά χάνουν την αξία τους όσο περνά ο καιρός και δεν αξιοποιούνται.

Υπάρχει λοιπόν μεγάλη ανάγκη για το Μεγάλο Κεφάλαιο να επέλθει επανεκκίνηση της οικονομίας. Όχι γιατί θα πεινάσει ο λαός (δεν τους ενδιαφέρει αυτό), όχι γιατί επετεύχθει το άλφα ή το βήτα με τα μέτρα αποκλεισμού, αποστασιοποίησης και καραντίνας, αλλά απλούστατα διότι αν η μηχανή που γεννά κέρδη - παραγωγή και αγορά - δεν λειτουργεί, τότε το Κεφάλαιο σύντομα δεν θα υφίσταται.

Σύντομα οι μεγάλες δυνάμεις του διεθνούς Κεφαλαιϊκού παρακράτους που εκφράζονται από τα παγκόσμια καθεστωτικά ΜΜΕ και τις υποταγμένες Κυβερνήσεις θα αρχίσουν να μας υποβάλλουν σε πανηγυρικούς ανακράζοντας "Νενικήκαμεν τον ιό!", "Τα μέτρα ήταν ό,τι έπρεπε και μας έσωσαν!", "Αρχίζει η νέα μέρα", και άλλα παρόμοια.

Ασχέτως του αν τα μέτρα που λήφθηκαν ήταν ορθά ή όχι, η επιβολή του κατ' οίκον περιορισμού σε δύο-τρίτα με τρία-τέταρτα ολόκληρης της ανθρωπότητας έφερε σοβαρά πλήγματα όχι μόνο στο 99% του παγκόσμιου λαού, μα και στο ίδιο το σύστημα Κεφαλαιοκρατίας. Αυτό το ανήκουστο και πρωτοφανές συμβάν γιγαντιαίων διαστάσεων χωρίς κανένα ιστορικό προηγούμενο θα αντιστραφεί όχι διότι αντιστέκονται οι λαοί στον παραλογισμό, όχι διότι επεκράτησε η αλήθεια, αλλά διότι η παγκόσμια άρχουσα τάξη εξ' ανάγκης ευθυγραμμίζεται με την λογική της Κεφαλαιοκρατίας: ή θα παράγεις αξία και θα πραγματώνεις κέρδος στην αγορά, ή θα σβήσεις.

Αν υπάρχει ένα μόνο μάθημα που θα μπορούσαμε να αντλήσουμε από την παρούσα κρίση είναι το ότι βρισκόμαστε σε περίοδο όχι μόνο υποχώρησης του παγκόσμιου λαϊκού κινήματος, μα διανύουμε μια γνήσια περίοδο αντίδρασης: ο παγκόσμιος λαός υπέκυψε σε μια συστηματική τρομολαγνεία και προπαγάνδα που συνδυάστηκε με συστηματική εκστρατεία ψεμμάτων• δεν μπόρεσε να ακούσει ή να εμπιστευτεί σε καμία φωνή που του έλεγε την αλήθεια. Τρομοκρατημένος και υποταγμένος λοιπόν, έδωσε την συναίνεση του σε μια σειρά από αυταρχικά Κρατικά μέτρα τα οποία πρόθυμα αγκάλιασαν και επέβαλαν οι γείτονες και οι φίλοι ο ένας στον άλλο "για το καλό μας". Οι αυταρχικοί και εξουσιαστικοί κλάδοι και υπηρέτες της άρχουσας τάξης φέτος βίωσαν το απόλυτο παραλήρημα. Ουδέποτε θα μπορούσε μια αυταρχική υπερ-κυβέρνηση να επιβάλει στο παγκόσμιο μια τόσο μεγάλου μεγέθους και διάρκειας απαγόρευση και περιορισμό των ελευθεριών μας. "Όλοι μαζί" όμως, "τα καταφέραμε". Επεβλήθει το αδιανόητο - και ο λαός ανεχάρη!

Αλλά στον βαθμό που ο παγκόσμιος λαός βρίσκεται σε οπισθοδρόμηση, άλλο τόσο σε οπισθοδρόμηση βρίσκεται και το Μεγάλο Κεφάλαιο. Όλα μπορεί να τα αντέξει - και μάλιστα να τα αξιοποιήσει προς κέρδος: πολέμους, σεισμούς, πείνα, επιδημίες... όλα: εκτός από το να σβήσει η μηχανή παραγωγής κέρδους.

Για αυτό τον λόγο έρχεται σύντομα η "νίκη ενάντια στον κορωνοϊό". Όσο έντεχνα και ψευδέστατα μας επεβλήθηκαν τα μέτρα περιορισμού, τόσον πιό έντεχνα και με τρισάκις χαρμόσυνα "Αλληλούϊα" θα αρθούν. Όχι γιατί "νικήσαμε", αλλά γιατί ηττηθήκαμε. Δύο φορές: και με την επιβολή των μέτρων, και με την άρση τους.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~

■ The impact of coronavirus on the financial markets
https://theconversation.com/the-impact-of-coronavirus-on-the-financial-markets-133183

■ "Οι θάνατοι πολύ λιγότεροι από της εποχικής γρίππης" - το λέει δύο φορές. Συνέντευξη με τον επιδημιολόγο Ιωάννη Ιωαννίδη
(Τώρα μπορεί επιτέλους και ο Πέτρος να σιωπήσει...🌈)
https://youtu.be/d1WytGHigFw

■ Κορωνοϊός: εναλλακτικές όψεις και απόψεις
o- Όσα θέλατε και δεν θέλατε να μάθετε για τον κορωνοϊό!
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_19.html

■ Πανδημία πανικού ίσον αποδημία της λογικής | Του Κλεάνθη Γρίβα
https://www.enallaktikos.gr/Article/51794/pandhmia-panikoy-ison-apodhmia-ths-logikhs--toy-kleanthh-griba

■ Το Νόημα των Αριθμών του Κόρωνου ~ Σύγχιση, Απάτη, Τρομολαγνεία
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_30.html

■ Συμφωνώ με τον καθηγητή Ιατρικής Ζ. Ζαχαρίου - μα ποιός τον ακούει;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_29.html

■  Δεν είναι μόνο ανίκανοι - είναι εγκληματικά ψεύτες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_14.html

♦ Κορωνοϊός, οι ασθενείς μας και οι "χασικλήδες"
https://friendsofcannabis.blogspot.com/2020/03/blog-post.html

🔷 Κορωνοϊός: Φυσικές Μεθόδοι Πρόληψης και Προφύλαξης
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_21.html

■ Άρχισεν η διγλωσσία για τις μάσκες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post.html

~~~~~~~~~~~~~~~

Tuesday, 21 April 2020

Πολύ ορθά τα λέει ο γιατρός - γιατί έχουν κλείσει τ' αυτιά τους όλες οι Αρχές;





Με μια "Ανοικτή επιστολή στον Πρόεδρο" ο γιατρός Ελπιδοφόρος Σωτηριάδης, που είναι Ιατρός Εργασίας και Επιδημιολόγος Επίκουρος Καθηγητής Δημόσιας Υγείας, αναλύει τα επιστημονικά δεδομένα που έχουν δημοσιευτεί μες τις πρόσφατες εβδομάδες και καταθέτει ξεκάθαρες προτάσεις για άρση των Μέτρων Απομόνωσης, έτσι ώστε να ΑΥΞΗΘΕΙ η προστασία του λαού μας και να προστατευτεί από τις επερχόμενες ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΕΣ επιπτώσεις της ανεργίας, πτώχευσης και καταρράκωσης του βιοτικού επιπέδου.

Με άλλα λόγια λέει... αυτά που έχουμε δηλώσει επανηλειμμένα, και τα οποία έχουμε τεκμηριώσει επιστημονικά με μελέτες και έρευνες ήδη από τις 18 Μαρτίου στην τηλεοπτική εκπομπή "Σόλωνα και Γόμορρα" στο κανάλι ΒουλήTV. Στην εκπομπή αναλύουμε τις εκθέσεις και τα τεκμήρια με το νι και με το σίγμα, παρέχοντας το βαθύτερο επιστημονικό σκέπτεσθαι με βάση το οποίο πολλοί και διάφοροι επιστήμονες ανά τον κόσμο σήμερα επισημαίνουν ότι τα μέτρα πρέπει να αρθούν, και να επικρατήσει η αλήθεια και η γνώση• όχι η τρομολαγνεία και προπαγάνδα.

Ακολουθεί το κείμενο του γιατρού Ελ. Σωτηριάδη. Μετά από αυτό ακολουθούν σύνδεσμοι προς:
ο- Σύντομο βίντεο με τον παγκοσμίου εμβέλειας επιδημιολόγο του Στάνφορντ Ιωάννη Ιωαννίδη - οποίος επιβεβαιώνει τα ίδια που έχουμε πεί πολλάκις•
ο- Το βίντεο με την εκπομπή μας στην ΒουλήTV•
ο- Επιπρόσθετα άρθρα που μπορεί να μελετήσει ο αφοσιωμένος ερευνητής.

■ Ανοικτή επιστολή στον Πρόεδρο
https://politis.com.cy/apopseis/anoikti-epistoli-ston-proedro

Γράφει ο γιατρός Ελπιδοφόρος Σωτηριάδης, MD, SM, ScD
Ιατρός Εργασίας – Επιδημιολόγος Επίκουρος Καθηγητής Δημόσιας Υγείας

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε, Χριστός Ανέστη!

Επιθυμώ να παρέμβω σε σχέση με την πανδημία του Κορωνοϊού με βάση την επιστημονική μου κατάρτιση και την γνώση που έχω αποκομίσει αξιολογώντας την εξέλιξη της πανδημίας τόσο στην πατρίδα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Η αρχική υπέρμετρη αντίδραση πολλών χωρών στην νεο-εμφανιζόμενη επιδημία του κορωνοϊού ήταν ενδεχομένως δικαιολογημένη, δεδομένου ότι ο καινούργιος αυτός ιός ήταν άγνωστος και κανένας δεν γνώριζε αρχικά με ποιο τρόπο θα μας επηρεάσει. Επιπλέον, υπήρχε παγκόσμια ανησυχία ανάμεσα στους επαγγελματίες υγείας λόγω των δύο προηγούμενων επιδημιών από κορωνοϊούς, του SARS (2003) και του MERS (2012), οι οποίοι εμφάνιζαν σχετικά μεγάλο ποσοστό θνητότητας.

Παρόλα αυτά, η λήψη άκρως περιοριστικών μέτρων σε πολλές χώρες όπως και στην Κύπρο, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέχρι και αδικαιολόγητα ακραία. Εντούτοις, είναι σημαντικό ότι κατά την πρώτη χρονική περίοδο που είχαμε άγνοια για το μέγεθος του κινδύνου, λήφθηκαν στην πατρίδα μας αυστηρότατα μέτρα, έστω και αδικαιολόγητα, με αποτέλεσμα να έχουμε μικρό αριθμό περιστατικών. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίστηκε η αρχική τοπική διασπορά των περιστατικών στον πληθυσμό μέσα στις δυνατότητες των κρατικών νοσηλευτηρίων. Σας συγχαίρω προσωπικά όπως και ολόκληρη την κυβέρνηση για την λήψη των έγκαιρων μέτρων ελέγχου.

Παρόλα αυτά, σήμερα, έχουμε ήδη εκτεταμένες γνώσεις για τον ιό. Μπορούμε επομένως να αξιολογήσουμε ένα ευρύ φάσμα επιδημιολογικών δεδομένων και αντίστοιχα να πάρουμε νηφάλιες και επιστημονικά τεκμηριωμένες αποφάσεις.

Έχοντας μελετήσει δεκάδες επιστημονικά άρθρα από όλο τον κόσμο και έχοντας επίσης αξιολογήσει τα τελευταία αποτελέσματα από την επιδημιολογική μελέτη της εξάπλωσης του κορωνοϊού στον πληθυσμό της Κύπρου, θα ήθελα να καταθέσω την επιστημονικά τεκμηριωμένη μου άποψη για την αντιμετώπιση της επιδημίας. Αρχικά θα αξιολογήσω τέσσερα σημαντικά ερωτήματα που αφορούν τον κορωνοϊό.


1. Ποια είναι η επικινδυνότητα του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 για τους ανθρώπους (μεταδοτικότητα, νοσηρότητα και θνητότητα);

Η μεταδοτικότητα του ιού αξιολογείται κυρίως με τον αριθμό R0 (βασικός αριθμός αναπαραγωγής) που εκφράζει τον μέσο αριθμό νέων περιστατικών που προκαλούνται από ένα μολυσματικό άτομο. Το R0 δεν είναι σταθερό αλλά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και αλλάζει με τον χρόνο. Παρόλα αυτά, οι αρχικές εκτιμήσεις για ψηλά επίπεδα έχουν τώρα αναθεωρηθεί προς τα κάτω και η μεταδοτικότητα του ιού υπολογίζεται ότι βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τον ιό της γρίπης (R0 ~ 2,5).

Η νοσηρότητα του ιού (σημειώνω την διάκριση μεταξύ έκθεσης, μόλυνσης, λοίμωξης και νόσησης – εμφάνισης κλινικών συμπτωμάτων) με βάση τις διεθνείς επιδημιολογικές μελέτες, μέχρι στιγμής, υπολογίζεται περίπου στο 10-15%. Δηλαδή περίπου δέκα με δεκαπέντε (10-15) στους εκατό (100) ανθρώπους που μολύνονται από τον ιό εμφανίζουν συμπτώματα ενώ οι υπόλοιποι διαδράμουν την λοίμωξη χωρίς καθόλου ή με ελάχιστα συμπτώματα τα οποία περνούν σχεδόν απαρατήρητα. Από τους 15 συμπτωματικούς ασθενείς, αρκετοί εμφανίζουν ήπια συμπτώματα που αντιμετωπίζονται στο σπίτι, οι 6-7 χρήζουν νοσηλείας και οι 2-3 πιθανόν να χρειαστούν νοσηλεία σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Παρόμοια δεδομένα σχετικά με την νοσηρότητα του νέου κορωνοϊού παρατηρούνται και στην Κύπρο.

Η θνητότητα του ιού με βάση διεθνείς αξιόπιστες επιδημιολογικές μελέτες υπολογίζεται μέχρι στιγμής γύρω στο 0,3% και παρουσιάζει καθοδική πορεία. Δηλαδή περίπου τρεις (3) στους χίλιους (1,000) ασθενείς που νοσούν μπορεί να καταλήξουν στον θάνατο. Παρόμοια ή/και καλύτερα δεδομένα εξάγονται και από την επιδημιολογική επιτήρηση του ιού στην Κύπρο με βάση την οποία η θνητότητα υπολογίζεται γύρω στο 0,2%. Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι η αναφερόμενη θνητότητα του κορωνοϊού για την Κύπρο όπως δημοσιεύεται από την Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης του Υπουργείου Υγείας (2,4% ή 1,8%) δεν αντιπροσωπεύει την πραγματική εικόνα αφού δεν παρέχεται ο παρονομαστής των πραγματικών περιστατικών στην κοινότητα αλλά μόνο των επιβεβαιωμένων.

Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι, τόσο η νοσηρότητα και η θνητότητα του κορωνοϊού σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και ιδιαίτερα στην Κύπρο είναι ίση ή/και λίγο μικρότερη από αυτήν του ιού της γρίπης. Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με μια απλή γρίπη όπως είπε και ο Υπουργός Υγείας εν τη ρύμη του λόγου του τις προάλλες, κάτι το οποίο σήμερα επιβεβαιώνεται επιστημονικά.


2. Ποιό είναι το επίπεδο εξάπλωσης του ιού στον γενικό πληθυσμό της Κύπρου;

Με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα που έχουν ανακοινωθεί από το Υπουργείο Υγείας, έχουμε επτακόσια εξήντα επτά (767) επιβεβαιωμένα περιστατικά κορωνοϊού στην Κύπρο. Πιθανότατα, τα συνολικά περιστατικά στον πληθυσμό μπορεί να φθάνουν και να ξεπερνούν τις πέντε χιλιάδες (5,000). Αυτό προκύπτει από διεθνείς επιδημιολογικές εκτιμήσεις με βάση τις οποίες τα πραγματικά περιστατικά είναι πολύ περισσότερα από τα επιβεβαιωμένα. Είναι διαπιστωμένο ότι υπάρχουν υπέρ- πολλαπλάσια από τα επιβεβαιωμένα περιστατικά στην κοινότητα.

Επιπλέον, με βάση τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της επιδημιολογικής μελέτης του πληθυσμού στην Κύπρο, φαίνεται ότι το ποσοστό των περιστατικών στον γενικό πληθυσμό είναι περίπου τέσσερα (4) περιστατικά για κάθε χίλιους (1,000) κατοίκους (0,4%). Επομένως, στον πληθυσμό της Κύπρου αναμένουμε ότι αυτή την στιγμή θα έχουμε τουλάχιστον 3,500 περιστατικά, με βάση τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς. Πιθανότατα έχουμε πολύ περισσότερα περιστατικά. Χρησιμοποιώντας τον μέσο όρο των δύο πιο πάνω εκτιμήσεων για τα πραγματικά περιστατικά ως παρονομαστή του κλάσματος, μπορούμε να υπολογίσουμε συντηρητικά ότι η θνητότητα του κορωνοϊού στην Κύπρο είναι περίπου 0,2%.

Από τα πιο πάνω δεδομένα συνάγεται επίσης το συμπέρασμα ότι η διείσδυση του κορωνοϊού στον γενικό πληθυσμό είναι πολύ μικρή (0,5-1%), σε βαθμό που
αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα μπορεί να λύσει. Τέτοιο μικρό ποσοστό δεν μπορεί να προσφέρει την ανοσία κοινότητας (ανοσία αγέλης) για την οποία γίνεται τόσος λόγος. Το ποσοστό ανοσίας στο εύρωστο τμήμα του πληθυσμού (ομάδες χαμηλού κινδύνου) πρέπει να είναι τουλάχιστον 30% για να αποκομίσουμε οφέλη για τους ηλικιωμένους από το φαινόμενο της ανοσίας αγέλης.


3. Ποια είναι η επιβάρυνση του συστήματος υγείας της Κύπρου σε συνάρτηση με την νοσηρότητα του ιού;

Όσον αφορά στην επιβάρυνση του συστήματος υγείας της Κύπρου από τα περιστατικά, η πληρότητα των κρατικών νοσηλευτηρίων βρίσκεται περίπου στο 1015% της δυναμικότητάς τους, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη και τις εφεδρείες του ιδιωτικού τομέα. Έχει ήδη ανακοινωθεί ότι τα δημόσια νοσοκομεία έχουν διαθέσιμες περίπου εκατόν (100) κλίνες εντατικής θεραπείας, ενώ στην παρούσα φάση έχουμε μόνο 10-15 ασθενείς με κορωνοϊό σε κλίνες μονάδων εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ). Το ίδιο συμβαίνει και με τις κλίνες νοσηλείας και ιατρικής παρακολούθησης οι οποίες είναι πολλαπλάσιες των 20-25 ασθενών που νοσηλεύονται αυτή την στιγμή στα δημόσια νοσηλευτήρια. Αν υπολογίσουμε και τις εφεδρείες του ιδιωτικού τομέα, τότε η δυναμικότητα τόσο σε κλίνες ΜΕΘ όσο και σε συνολικές κλίνες νοσηλείας αυξάνεται ακόμα περισσότερο και η επιβάρυνση του συστήματος είναι ακόμα μικρότερη. Επομένως, ούτε ο κίνδυνος επιβάρυνσης του συστήματος των κρατικών νοσηλευτηρίων δικαιολογεί οποιαδήποτε δρακόντεια μέτρα διότι υπάρχει ευρύ περιθώριο εφεδρείας σε σύγκριση με τις σημερινές πραγματικές ανάγκες.

Τίθεται έτσι επιτακτικά το ερώτημα: γιατί συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τόσο δυσανάλογα αυστηρά (πολύ περιοριστικά) μέτρα ελέγχου της εξάπλωσης του ιού στον πληθυσμό τα οποία έχουν ήδη τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία και την κοινωνία γενικότερα, ενώ γνωρίζουμε τώρα πια ότι ο κορωνοϊός έχει την ίδια επικινδυνότητα με τον ιό της γρίπης; Επιπλέον, γιατί επικαλούνται κάποιοι τον κίνδυνο κορεσμού των κρατικών νοσηλευτηρίων όταν η πληρότητα είναι σήμερα μικρότερη από 10% χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις εφεδρείες του ιδιωτικού τομέα.

Τις τελευταίες μέρες, έχει διαφανεί και μια άλλη πτυχή του προβλήματος. Τα στατιστικά στοιχεία από διάφορες χώρες υποδηλώνουν ότι πολλοί αδικαιολόγητοι θάνατοι παρατηρούνται ανάμεσα σε ανθρώπους που φοβούνται να αναζητήσουν βοήθεια για άλλα προβλήματα υγείας λόγω των συνθηκών πανικού και κατατρομοκράτησης οι οποίες αποθαρρύνουν τους ανθρώπους που έχουν πραγματικά ανάγκη να αναζητήσουν ιατρική φροντίδα. Έτσι, άνθρωποι με συμπτώματα λ.χ. καρδιακής προσβολής δεν προσέρχονται στα νοσοκομεία ή/και προσφεύγουν στις υπηρεσίες υγείας μόνο όταν τα συμπτώματα είναι πλέον ανυπόφορα, αλλά ο θάνατος είναι συχνά αναπόφευκτος. Η προσέλευση στα τμήματα επειγόντων έχει μειωθεί κατακόρυφα, ενώ τα εμφράγματα και τα εγκεφαλικά καταγράφουν «μείωση» έως και 80%. Προφανώς, η μείωση που καταγράφεται είναι σε μεγάλο βαθμό πλασματική διότι δεν θα μπορούσαν να μειωθούν αυτόματα τα περιστατικά τόσο πολύ. Απλά, οι πάσχοντες φοβούνται ή έχουν υποκύψει στην ηθική καταπίεση που ασκείται με το αίολο σύνθημα «μένουμε σπίτι». Σε συνδυασμό με την ακατάσχετη θανατολογία, έχουν τρομοκρατηθεί σε σημείο που δεν αναζητούν έγκαιρα ιατρική βοήθεια.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να θέσω ακόμα μερικά, κατά την γνώμη μου, σημαντικά ερωτήματα. Μέχρι στιγμής έχουμε καταμετρήσει 12 θανάτους από τον κορωνοϊό. Η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει ότι το κόστος στην οικονομία της Κύπρου για όλα αυτά τα περιοριστικά μέτρα πιθανό να φθάσει στο υπέρογκο για την κοινωνία ποσό του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ! Δηλαδή, με δυό λόγια, το μέχρι στιγμής κοινωνικό κόστος για κάθε θάνατο ενός συμπατριώτη μας από τον κορωνοϊό, πιθανό να ξεπερνά το αστρονομικό ποσό των εκατόν (100) εκατομμυρίων ευρώ!!!

Επιτρέψτε μου να θέσω συγκεκριμένα ερωτήματα:

► Είμαστε διατεθειμένοι να συνεχίσουμε αυτό το αυτοκτονικό μονοπάτι στο οποίο θα σπαταλούμε μέχρι και 100 εκατομμύρια ευρώ για κάθε θάνατο συνανθρώπου μας από τον κορωνοϊό; Για πόσο ακόμα χρονικό διάστημα;

► Πέρυσι είχαμε τουλάχιστον 18 θανάτους από τον ιό της γρίπης! Γιατί δεν ενοχλήθηκε κανείς; Μήπως πέρυσι ήμασταν άκαρδοι; Μόνο φέτος αποκτήσαμε ξαφνικά την ευαισθησία να νοιαζόμαστε για τους συμπατριώτες μας και να μην ανεχόμαστε ούτε ένα θάνατο από τον κορωνοϊό;

► Κάθε χρόνο στην Κύπρο πεθαίνουν περίπου πέντε χιλιάδες (5,000) συμπατριώτες μας από όλες τις αιτίες συμπεριλαμβανομένων και των διαφόρων λοιμώξεων. Γιατί ξαφνικά φέτος, ο θάνατος από τον κορωνοϊό (ποσοστό 0.2% των θανάτων) έχει γίνει τόσο εξωφρενικά κοστοβόρος για την κοινωνία μας σε σύγκριση με όλους τους άλλους θανάτους;

► Αν επικεντρωθούμε στα περιστατικά του ιού της γρίπης, μπορούμε να δούμε ότι δεν υπάρχει καμία στατιστική διαφορά στους αναφερόμενους θανάτους από τον ιό της γρίπης σε σύγκριση με τον κορωνοϊό με βάση στοιχεία από την Ελλάδα. Φέτος, μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, έχουν καταγραφεί 107 θάνατοι από τον ιό της γρίπης σε σύγκριση με 110 θανάτους από τον κορωνοϊό. Άγνωστο παραμένει το τι συμβαίνει στην Κύπρο με τον ιό της γρίπης! Έχει γίνει κάποια καταγραφή των περιστατικών γρίπης φέτος;

► Τέλος, είναι αδιαμφισβήτητο, ότι όσο περισσότερο παρατείνονται τα μέτρα, τόσο βαθύτερη θα είναι η οικονομική κρίση, οδηγώντας στην ανεργία, την φτώχεια και την μείωση του βιοτικού επιπέδου, τα οποία μειώνουν δραματικά το προσδόκιμο επιβίωσης. Είναι αυτονόητο ότι όσο περισσότεροι συμπατριώτες μας εξωθούνται στα όρια της φτώχειας τόσο περισσότεροι θα οδηγηθούν σε πρόωρο θάνατο με συνέπεια τεράστιες παραγωγικές απώλειες για όλη την κοινωνία. Για ποιο λόγο ο κορωνοϊός έχει ανατρέψει φέτος σε τόσο εξωφρενικά ανισόρροπο βαθμό την κοινωνική δικαιοσύνη στην υγεία;

Αυτά και άλλα πολλά αμείλικτα ερωτήματα αναζητούν πειστικές απαντήσεις.

Μερικοί, ίσως λόγω άγνοιας, θα διερωτηθούν κατά πόσο όλα τα πιο πάνω επιστημονικά δεδομένα διαφοροποιούνται επειδή για τον ιό της γρίπης έχουμε εμβόλιο (πολύς λόγος γίνεται για αυτό το «περίφημο» εμβόλιο). Σπεύδω να διευκρινίσω ότι το εμβόλιο δεν επηρεάζει σημαντικά την θνητότητα του ιού της γρίπης ούτε φυσικά και αναμένεται να τροποποιήσει σημαντικά την αντίστοιχη θνητότητα από τον κορωνοϊό. Αν θα μπορούσα να σημειώσω κάτι σχετικά με το εμβόλιο, αυτό αποτελεί ένα επιπλέον επιχείρημα ότι ο κορωνοϊός είναι λιγότερο επικίνδυνος από τον ιό της γρίπης. Αν δεχτούμε ότι το εμβόλιο της γρίπης προστατεύει αρκετούς εμβολιασμένους από τις σοβαρές επιπλοκές της νόσου συμπεριλαμβανομένου και του θανάτου, αλλά παρόλα αυτά ο ιός της γρίπης φαίνεται ότι έχει την ίδια θνητότητα με τον κορωνοϊό για τον οποίο δεν έχουμε εμβόλιο, τότε είναι φανερό ότι ο κορωνοϊός είναι λιγότερο επικίνδυνος από τον ιό της γρίπης.


4. Μήπως ήρθε η ώρα να αποσύρουμε άμεσα την καραντίνα;

Ως Επιδημιολόγος, Ιατρός Εργασίας, και Επίκουρος καθηγητής Δημόσιας Υγείας και Προληπτικής Ιατρικής, με τουλάχιστον 20 χρόνια μάχιμης εμπειρίας στην Κλινική Ιατρική, στην Ακαδημαϊκή διδασκαλία, και στην Επιστημονική έρευνα, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα πιο πάνω επιδημιολογικά δεδομένα, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι:

 Τα αυστηρά μέτρα που λήφθηκαν αρχικά, τώρα πια δεν δικαιολογούνται. Δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση για συνέχιση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας και των άλλων ακραίων περιορισμών. Επειδή γίνεται πολύς λόγος για αόρατο πόλεμο, θα σας το περιγράψω και με αντίστοιχους όρους: o κ. Πρόεδρε, σας παρακαλώ να κηρύξετε άμεσα το πέρας του συναγερμού. Έχουμε κάνει πλήρη αναγνώριση του εχθρού και σας διαβεβαιώνω με κάθε επιστημονική ειλικρίνεια ότι ο εχθρός δεν είναι ούτε υπέρμετρα ούτε ασυνήθιστα επικίνδυνος.  Η επικινδυνότητα του ιού είναι τώρα πλήρως αξιολογημένη και δεν μας φοβίζει ούτε μας απειλεί. Επιπλέον, έχουμε τεράστια προηγούμενη εμπειρία με παρόμοιας επικινδυνότητας εχθρούς (βλέπε ιός της γρίπης).  Όσο και αν προωθείται από διάφορους σε παγκόσμια κλίμακα η καραντίνα ως το μοναδικό μέτρο ελέγχου της επιδημίας, θα ήθελα να δηλώσω απερίφραστα ότι έχουμε πολλές άλλες επιλογές που δεν θα μας καταστρέψουν οικονομικά.

Σας παρακαλώ να αξιολογήσετε με νηφαλιότητα, σύνεση και αυξημένο αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία τα επιστημονικά δεδομένα και να αποσύρετε άμεσα όλα τα ακραία περιοριστικά μέτρα, επαναφέροντας την λειτουργία της κοινωνίας στους φυσιολογικούς της επαγγελματικούς και κοινωνικούς ρυθμούς. Παράλληλα με την απόσυρση των περιοριστικών μέτρων, είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να διατηρηθούν συγκεκριμένες προφυλάξεις για τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού και κυρίως για τους ηλικιωμένους και τους χρονίως πάσχοντες.

Είναι πια πρόδηλο ότι η επικινδυνότητα του κορωνοϊού βρίσκεται μέσα σε κοινώς αποδεκτά πλαίσια και χαρακτηρίζεται από διαχειρίσιμα επίπεδα νοσηρότητας και θνητότητας, τα οποία είναι ανάλογα με τις εμπειρίες όλων των προηγούμενων δεκαετιών. Είμαι σίγουρος ότι εσείς κατανοείτε πολύ περισσότερο την αναγκαιότητα να επανέλθει άμεσα η ομαλότητα στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου.

Ελπίζω και εύχομαι όλοι οι υγιώς σκεπτόμενοι συμπολίτες μας, όλα τα πολιτικά κόμματα, καθώς και όλα τα οργανωμένα κοινωνικά σύνολα, να επιδείξουν την απαραίτητη σύνεση και να σας στηρίξουν ενεργά για την άμεση απόσυρση των περιοριστικών μέτρων και την αποκατάσταση της ομαλότητας στην πατρίδα μας. Ελπίζω ότι δεν θα παρερμηνευθούν τα επιδημιολογικά ευρήματα και ότι η αξιολόγηση των επιστημονικών δεδομένων θα σας οδηγήσει στην άμεση απαλλαγή της πατρίδας μας από τα επικείμενα επικίνδυνα αδιέξοδα.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας.

Ελπιδοφόρος Σωτηριάδης, MD

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS, 20/04/2020 (τελευταία ενημέρωση 12:44)


■ "Οι θάνατοι πολύ λιγότεροι από της εποχικής γρίππης" - το λέει δύο φορές. Συνέντευξη με τον επιδημιολόγο Ιωάννη Ιωαννίδη (🌈 Τώρα μπορεί επιτέλους και ο Πέτρος να σιωπήσει...)
 https://youtu.be/d1WytGHigFw

■ Κορωνοϊός: εναλλακτικές όψεις και απόψεις
o- Όσα θέλατε και δεν θέλατε να μάθετε για τον κορωνοϊό!
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_19.html

■ Πανδημία πανικού ίσον αποδημία της λογικής | Του Κλεάνθη Γρίβα
https://www.enallaktikos.gr/Article/51794/pandhmia-panikoy-ison-apodhmia-ths-logikhs--toy-kleanthh-griba

■ Το Νόημα των Αριθμών του Κόρωνου ~ Σύγχιση, Απάτη, Τρομολαγνεία
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_30.html

■ Συμφωνώ με τον καθηγητή Ιατρικής Ζ. Ζαχαρίου - μα ποιός τον ακούει;
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_29.html

■  Δεν είναι μόνο ανίκανοι - είναι εγκληματικά ψεύτες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_14.html

♦ Κορωνοϊός, οι ασθενείς μας και οι "χασικλήδες"
https://friendsofcannabis.blogspot.com/2020/03/blog-post.html

🔷 Κορωνοϊός: Φυσικές Μεθόδοι Πρόληψης και Προφύλαξης
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/03/blog-post_21.html

■ Άρχισεν η διγλωσσία για τις μάσκες
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2020/04/blog-post.html


Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thursday, 2 April 2020

Άρχισεν η διγλωσσία για τις μάσκες


Έμπρακτες λύσεις
Ανάλυση των εξελίξεων

Μπορεί για τους ελλαδίτες και "καθαρόγλωσσους" κύπριους το τελικό "ν" στον τίτλο του άρθρου να είναι πιο φονικό από τον κορωνοϊό, αλλά... υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις για το θέμα της ατομικής προστασίας που πρέπει να τις θίξουμε.

Στις κύριες χώρες της Δύσης - απ' όπου κατευθύνεται η τρομολαγνεία και υστερία για τον κορωνοϊό, καθώς και η πολιτική επιβολής του κατ' οίκον περιορισμού στην ανθρωπότητα - έχει αρχίσει να αμφισβητείται ανοικτά η πολιτική για το αν πρέπει να φοράμε μάσκες ή όχι.

Μέχρι τώρα οι οδηγίες ήταν: να μην φορούμε μάσκες γιατί δεν παρέχουν σημαντική προστασίας αλλά να τις φορούν οι επαγγελματίες υγείας, καθώς και οι ασθενείς με κορωνοϊό (ή όσοι φταρνίζονται και βήχουν). Επίσης να τις φορούν οι δικοί τους, ή όποιοι βρίσκονται σε στενή επαφή με τους ασθενείς.

Τώρα η ίδια η άρχουσα τάξη και τα φερέφωνα της άρχισαν την διγλωσσία για τις μάσκες, και το φαινόμενο διαδίδεται ταχέως. Οι λόγοι που κατατίθενται είναι πολλοί και διάφοροι, αλλά δύο κύρια επιχειρήματα που επαναλαμβάνονται συχνά είναι:
Σε χώρες της Ασίας όπου πολλοί άνθρωποι φορούν συχνά μάσκες όταν βγαίνουν έξω, έχει τεκμηριωθεί ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται πιο αργά στην ευρύτερη κοινωνία.
Εφ' όσον ο κορωνοϊός πλέον θεωρείται ότι έχει ξεφύγει από τις καραντίνες και κυκλοφορεί ευρέως στις κοινωνίες, ουδείς γνωρίζει αν είναι φορέας ή όχι, και έτσι φορώντας τις μάσκες όλοι προσφέρουμε στην αλληλοπροστασία μας.
Υπάρχουν κι άλλα επιχειρήματα όπως: φορώντας τες προσφέρουμε αλληλεγγύη σε όσους ΠΡΕΠΕΙ να τις φορούν, έτσι ώστε αυτοί να μην ξεχωρίζουν και να μην στιγματίζονται• φορώντας τες δημιουργούμε ένα κλίμα εγρήγορσης το οποίο οφελεί όλους.

Κάποια σημερινά άρθρα που τεκμηριώνουν το ότι έχει αλλάξει το κλίμα και ότι οι παγκόσμιοι άρχοντες σηματοδοτούν νέα πορεία, είναι τα εξής:
In a U-turn, US surgeon general asks CDC to see if face masks can prevent coronavirus spread after all

Why we should all start making our own face masks during coronavirus—and an expert-approved guide on how

Face masks: can they slow coronavirus spread – and should we be wearing them?

Και ένα προχθεσινό, από την "Μητέρα της Παγκόσμιας Εξουσίας" την εφημερίδα New York Times:
It’s Time to Make Your Own Face Mask
Here’s how to do it.

Έτσι λοιπόν είναι πολύ πιθανόν ότι οι αφανείς και ανώνυμοι "μεγάλοι τιμονιέρηδες" που πλοηγούν την παγκόσμια κοινωνία, θα αλλάξουν πορεία για το θέμα της μάσκας και θα μας συστήσουν να αρχίσουμε όλοι να τις φορούμε. Δεδομένου ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΕΣ μάσκες καν για τους επαγγελματίες υγείας που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, η μόνη επιλογή είναι να αρχίσουμε να φτιάχνουμε τις δικές μας.

Ακολουθούν τρία ολιγόλεπτα βίντεο που δείχνουν πολλούς εύκολους τρόπους να φτιάξουμε μάσκες ΧΩΡΙΣ να απαιτείται ράψιμο, από υλικά που βρίσκονται εύκολα στα σπίτια μας ή στις υπεραγορές. Είναι στα αγγλικά, αλλά τα έχουμε επιλέξει γιατί οι εικόνες είναι τόσο παραστατικές που μεταδίδουν τις οδηγίες ακόμα και χωρίς λόγια. Επίσης, μελετώντας αυτά τα βίντεο απελευθερώνεται ο νούς και ο καθείς μπορεί να εφεύρει δικές του λύσεις και κατασκευές.
►► Προσοχή στα κενά δεξιά και αριστερά της μύτης - όλες οι πρόχειρες μάσκες έχουν αυτό ως το ευάλωτο τους σημείο. Λύεται εύκολα με το να παραγεμίσουμε την περιοχή χώνοντας εκεί λίγο υλικό (ύφασμα, χαρτί, βαμβάκι, κοκ.) ώστε η μάσκα να παραμένει μεν άνετη, αλλά να είναι και αποτελεσματική.

Είναι γνωστό πως εάν ανακοινωθεί παγκοσμίως αλλαγή πορείας για τις μάσκες, οι Κυβερνήσεις μας σε Κύπρο και Ελλάδα αντί να ομολογήσουν πως δεν ξέρουν τι κάνουν και ότι απλώς ακολουθούν ανεγκέφαλα ό,τι πει η διεθνής εξουσία, αντί να μας πουν με ειλικρίνεια "μπλέξαμε τα μπούτια μας", θα αρχίσουν με τα συνήθη ψέμματα: "ξέρουμε ακριβώς τι κάνουμε", "έχουμε ήδη χαράξει πολιτική", κοκ. Η πραγματικότητα όμως είναι πως μόνο ο λαός έχει την ικανότητα να σώσει τον εαυτό του.

https://youtu.be/pJaVBt8q6g8?list=PLfaoYVfaae3JJlOa8OTLcn5NWGjSmZYYv

How to Make a Dust Mask out of a Tee Shirt

 
https://youtu.be/nauxXkljAVs?list=PLfaoYVfaae3JJlOa8OTLcn5NWGjSmZYYv

Quick way to make face mask in 1 minute

 
https://youtu.be/ieI7HITRm3c?list=PLfaoYVfaae3JJlOa8OTLcn5NWGjSmZYYv
 
Emergency face masks - 5 easy, quick, no sew ideas

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~

🔷 Το Νόημα των Αριθμών του Κόρωνου ~ Σύγχιση, Απάτη, Τρομολαγνεία

🔷 Συμφωνώ με τον καθηγητή Ιατρικής Ζ. Ζαχαρίου - μα ποιός τον ακούει;

🔷 Κορωνοϊός: Φυσικές Μεθόδοι Πρόληψης και Προφύλαξης

Κορωνοϊός: εναλλακτικές όψεις και απόψεις
Όσα θέλατε και δεν θέλατε να μάθετε για τον κορωνοϊό!
Συνέντευξη σε βίντεο, Πέτρος Ευδόκας και Σόλων Αντάρτης,
Εκπομπή "Σόλωνα και Γόμμορρα"
(Διάρκεια: περίπου μία ώρα και 20 λεπτά)

🔷 Δεν είναι μόνο ανίκανοι - είναι εγκληματικά ψεύτες

🔷 Κορωνοϊός, οι ασθενείς μας και οι "χασικλήδες"

~~~~~~~~~~~~~~~~~