Sunday 21 January 2018

Νάρκοτεστ: Αφετηρίες Έννομης Αντίστασης




Το Σωματείο Φίλοι της Κάνναβης έχει εκφράσει πολλές φορές την αντίθεση του στο νάρκοτεστ στη βάση πολλαπλών προσεγγίσεων, κυρίως με βάση το τι λέει η επιστήμη. Επιπλέον διαμορφώσαμε θέσεις στη βάση ηθικών αρχών, καθώς και των δικαιωμάτων και νομικών διαδικασιών που εγγυείται το Σύνταγμα.

Η ασφάλεια στο οδήγημα είναι σημαντική για τους Φίλους της Κάνναβης. Πάντα συμβουλεύουμε τον κόσμο μας να ΜΗΝ οδηγεί αν έχει επηρεαστεί στο σημείο που
μειώθηκε η ικανότητα οδήγησης. Εκτός από τον κίνδυνο προς εαυτόν και άλλους, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί και σπατάλη της εσωτερικής εμπειρίας που προσφέρει η Κάνναβις, καθώς και σπατάλη του βοτάνου. Αλλά... η μετρήσιμη ΠΟΣΟΤΗΤΑ Κάνναβης που απαιτείται για να μειώσει την ικανότητα οδήγησης διαφέρει κατά παρασάγκας από άτομο σε άτομο. Διαφέρει μέχρι και κατά εκατονταπλάσιες ποσότητες. Εξηγούμε πιο κάτω.


• Το νάρκοτεστ ΔΕΝ μετρά την ικανότητα οδήγησης. Απλώς φανερώνει ότι κάποιες ουσίες μπορούν να βρεθούν στο σάλιο ενός ατόμου. Η ικανότητα οδήγησης προσμετρείται εύκολα από μια εξέταση που η Αστυνομία ΑΡΝΕΙΤΑΙ να αξιοποιήσει. Μπορούν πολύ εύκολα να εκπαιδευθούν οι Αστυνομικοί ώστε να διενεργούν αυτή την εξέταση. ΕΑΝ υπάρχει εύλογος υποψία - αρκετά βάσιμη που να στέκεται έγκυρη σε Δικαστήριο, για παράδειγμα ασταθής ή απρόσεκτη οδήγηση - τότε μπορεί να ζητηθεί από τον οδηγό να βαδίσει μια ευθεία γραμμή, να σταθεί στο ένα πόδι, να να ακολουθήσει μια κίνηση με το βλέμμα του, κοκ., πράματα που είναι ήδη αποδεκτά για πολλές δεκαετίες σε άλλες χώρες ως μέρος μιας επί τόπου εξέτασης της ικανότητας οδήγησης. Αυτό θα έπρεπε να αξιοποιεί η Αστυνομία ΕΑΝ και όταν υπάρχουν ενδείξεις ανασφαλούς οδήγησης από κάποιον.


• Το σάλιο μας περιέχει γενετικό υλικό (DNA κλπ.) Στην Κύπρο, έχει θεσπιστεί νομικά το ότι μόνο Δικαστής μπορεί να εκδώσει Διάταγμα για να ληφθεί γενετικό υλικό από κάποιο άτομο. Αυτή η εξουσία ανήκει στον Δικαστικό κλάδο του Κράτους. Ο νόμος για το νάρκοτεστ, με το που δίνει σε Αστυνομικούς το δικαίωμα να λάβουν το γενετικό υλικό, παραβιάζει τον θεμελιώδη διαχωρισμό εξουσιών που διατάζει το Σύνταγμα.

Το Γραφείο Νομικής Υπηρεσίας υπό τον Γενικό Εισαγγελέα τα γνωρίζει όλα αυτά φυσικά, αλλά όταν το νομοσχέδιο ήλθε κοντά τους για νομοτεχνική επεξεργασία πριν αποσταλεί στη Βουλή, ήταν τόσο ενθουσιασμένοι με την πιθανότητα πως θα έχουν ακόμα μια μέθοδο να τρομοκρατούν τους φίλους της Κάνναβης που ενέκριναν το νομοσχέδιο παρόλο που είναι αντισυνταγματικό.

Εκτός από αντισυνταγματικό στο θέμα του γενετικού υλικού, επίσης παραβιάζει το Συνταγματικό Άρθρο περί Ισότητας (Άρθρο 28). Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός ουσιών που επιστημονικώς ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ μειώνουν την ικανότητα οδήγησης, αλλά το νάρκοτεστ τις αγνοεί. Αυτές συμπεριλαμβάνουν φάρμακα που λαμβάνουν δεκάδες χιλιάδες οδηγοί καθημερινά στην Κύπρο, όπως αντιψυχωτικά φάρμακα (νευροληπτικά), ηρεμιστικά (βενζοδιαζεπίνες), και αναλγητικά (οπιούχα). Αν ανοίξετε και διαβάσετε τα χαρτάκια μες τα πακέτα των φαρμάκων θα δείτε τις προειδοποιήσεις για την οδήγηση. Και όμως, ο νόμος επιμένει να στοχεύει τους φίλους της Κάνναβης επιλεχτικά: οι φίλοι της Κάνναβης αποτελούν τον μεγαλύτερο αριθμό ατόμων που χρησιμοποιούν τις ουσίες που ανιχνεύει το νάρκοτεστ. Με άλλα λόγια ο νέος νόμος είναι καθαρά προσανατολισμένος σε μια συγκεκριμένη μορφή διακρίσεων, που αποτελεί παραβίαση της αρχής της ισότητας.


• Η επιστήμη είναι ξεκάθαρη για τις εξετάσεις σάλιου: ΟΥΔΕΠΟΤΕ πιστοποιήθηκε κάποια ποσότητα συστατικών της Κάνναβης που τεκμηριώνει μείωση της ικανότητας οδήγησης, παρόλο που έχουν γίνει πολλές μελέτες, έρευνες και πειράματα. Το νάρκοτεστ ανιχνεύει μόνο το συστατικό της Κάνναβης που ονομάζεται Τετραϋδροκανναβινόλη (ΤΥΚ, γνωστή διεθνώς ως THC). Η επιστήμη ουδέποτε καθόρισε μια ποσότητα ΤΥΚ που να είναι το "ανώτατο όριο" πέραν του οποίου υποτίθεται υπάρχει μειωμένη ικανότητα οδήγησης.

Επίσης, η αναλογία των συστατικών παίζει μεγάλη διαφορά. Η επιστήμη έχει επιβεβαιώσει με πολλές εξετάσεις και δοκιμές (δημοσιευμένες στην διεθνή βιβλιογραφία) ότι ένα άλλο από τα πιο άφθονα συστατικά της Κάνναβης που ονομάζεται Κανναβιδιόλη (ΚΒΔ, γνωστή διεθνώς ως CBD) αντισταθμίζει και εξισορροπεί τις επιδράσεις της ΤΥΚ σε πολύ μεγάλο βαθμό. Άτομα που λαμβάνουν αρκετά μεγάλες ποσότητες της ΤΥΚ ώστε να μειωθεί η ικανότητα οδήγησης τους, βρίσκουν πως όταν λάβουν ταυτόχρονα ίσες ποσότητες ΚΒΔ η μείωση στην ικανότητα οδήγησης αντισταθμίζεται.

Μιλώντας από την προσωπική μου εμπειρία, έχω στη φροντίδα μου άτομα που μπορούν να απωλέσουν την ικανότητα οδήγησης αν καπνίσουν και μόνο 3mg (χιλιοστά του γραμμαρίου) της ΤΥΚ (THC), καθώς επίσης και άτομα που για ιατρικούς λόγους λαμβάνουν εκατόν φορές αυτήν την ποσότητα, 300mg σε καθημερινή βάση, και είναι εξαιρετικά ασφαλείς, ευγενικοί και υπεύθυνοι οδηγοί. Αυτή ανομοιότητα είναι πασίγνωστη και γερά τεκμηριωμένη από την επιστήμη. Για αυτό και ΟΥΔΕΙΣ επιστήμονας προσυπογράφει το νάρκοτεστ!

Το νάρκοτεστ βρίσκεται σε πλήρη παράβαση της επιστήμης, κλινικής εμπειρίας και φαρμακολογικής πραγματικότητας. Αποτελεί απλώς εργαλείο για να τρομοκρατείται η κοινότητα μας, καμουφλαρισμένο ως μέτρο για "ασφάλεια στην οδήγηση". 


• Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι ο νόμος του νάρκοτεστ δηλώνει καθαρά πως η εξέταση σάλιου επισημαίνει μόνο ΙΧΝΗ ουσιών, και ο οδηγός θα κηρύσσεται ως τάχα "ανίκανος για οδήγηση, ή, υπό την επήρρεια" χωρίς καμία αναφορά στις ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ που ανιχνεύτηκαν.

Αυτό είναι μια έμμεση παραδοχή από τις αρχές ότι δεν έχουν ιδέα για την ποσότητα της ΤΥΚ στο σάλιο που να τεκμηριώνει μειωμένη ικανότητα οδήγησης. Και όμως, επιλέγουν να επιβάλουν αυτή την εξέταση στην κοινωνία. Ο λόγος είναι απλός: δεν στοχεύουν τον ανασφαλή οδηγό, αλλά τους φίλους της Κάνναβης.


• Μια προσεκτική θεώρηση της εξάρτησης ουσιών είναι επίσης πολύ σημαντική σε αυτή την αναζήτηση. Το άτομο που είναι εξαρτημένο σε μια ουσία όπως την κοκαΐνη ή τα οπιοειδή (αναλγητικά φάρμακα, ηρωίνη, κλπ.) ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να την πάρει για να οδηγήσει με ασφάλεια.

Ο νόμος όχι μόνο δεν αναγνωρίζει αυτή την πραγματικότητα, μα εξαναγκάζει το εξαρτημένο άτομο να οδηγήσει χωρίς να πάρει το φάρμακο του από τον φόβο του νάρκοτεστ. Αλλά η οδήγηση ΧΩΡΙΣ το φάρμακο είναι εγγυημένα ανασφαλής: ο οδηγός θα έχει έχει μειωμένη ικανότητα οδήγησης επειδή ΔΕΝ πήρε την ουσία.

Όλες οι ιδιοφυίες και ψευδο-επιστήμονες που συναθροίζονται στο ΑντιΝαρκωτικό Συμβούλιο (νυν Αρχή Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων), γνωρίζουν πολύ καλά όλα αυτά για τις ανάγκες των εξαρτημένων ατόμων. Αλλά επιλέγουν να υποστηρίζουν ένα μέτρο που σίγουρα θα αυξήσει την ανασφαλή οδήγηση διότι λαμβάνουν μεγάλη ικανοποίηση με το να κατέχουν ακόμα ένα εργαλείο τρομοκρατίας εις βάρος των φίλων της Κάνναβης.


• Επιστημονικές μελέτες των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα έχουν επιβεβαιώσει ΜΕΙΩΣΗ θανάτων στις Πολιτείες όπου η Κάνναβις έχει νομιμοποιηθεί. Μπορείτε να δώσετε λίγη σκέψη στα πορίσματα αυτής της έρευνας:
"Οι θάνατοι μειώθηκαν κατά μέσο όρο 11 τοις εκατόν σε Πολιτείες όπου νομιμοποιήθηκε η Ιατρική χρήση Κάνναβης, ανακάλυψαν ερευνητές που ανέλυσαν 1.2 εκατομμύρια θάνατους από τροχαία δυστυχήματα από το 1985 μέχρι και το 2014.
Η μείωση στους θάνατους από τροχαία ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή - ένα 12 τοις εκατόν - στην ηλικιακή ομάδα 25 ως 44 ετών, που είναι η ηλικιακή ομάδα με τα πιο πολλά ποσοστά πιστοποιημένων ασθενών της Κάνναβης. Αυτά αναφέρουν οι ερευνητές στο επιστημονικό περιοδικό Δημόσια Υγεία (American Journal of Public Health)."
After states legalized medical marijuana, traffic deaths fell
By Ronnie Cohen, December 28, 2016
https://www.yahoo.com/news/states-legalized-medical-marijuana-traffic-deaths-fell-185156011.html


• Η μεγαλύτερη συνομοσπονδία οδηγών στις ΗΠΑ που ονομάζεται ΑΑΑ, έχει δημοσιεύσει δήλωση που ξεσχίζει την εξέταση σάλιου ως αβάσιμη, και ζητώντας αντί αυτής να αξιοποιηθούν επί τόπου εξετάσεις ικανότητας οδήγησης μέσω των οποίων η Αστυνομία δύναται να κρίνει πολύ καλύτερα:
"Η μελέτη που διεξήχθηκε από το ίδρυμα οδηγικής ασφάλειας της ΑΑΑ κατέληξε στο ότι δεν υπάρχει εξέταση αίματος που να τεκμηριώνει ή να προσμετρά την ικανότητα οδήγησης με βάση κάποιο όριο στην ΤΥΚ (THC), που είναι η ουσία της κάνναβης η οποία μεταβάλλει την συνείδηση των ατόμων. Και όμως, οι νόμοι σε πέντε από τις έξι πολιτείες [που μελετήθηκαν] αυτόματα υποθέτουν πως ο οδηγός είναι ένοχος αν στην εξέταση βρεθεί να είναι πάνω από κάποιο όριο, και αθώοι αν είναι κάτω από το όριο.
Ως αποτέλεσμα, οδηγοί που μπορεί να είναι ανασφαλείς κυκλοφορούν ελεύθερα, ενώ άλλοι μπορεί να καταδικάζονται άδικα, δήλωσε το ίδρυμα.
Το ίδρυμα συνιστά να αντικατασταθούν οι νόμοι με άλλους που να βασίζονται σε ειδικά εκπαιδευμένους Αστυνομικούς που θα εξετάζουν αν ο οδηγός έχει μειωμένη ικανότητα...:"
Study: No scientific basis for laws on marijuana and driving
May 10, 2016
https://apnews.com/27594d0c278840708e7e3212c1a07c66


• Λόγω της αναξιοπιστίας του νάρκοτεστ αναπόφευκτα θα εμπλακούν και τα Δικαστήρια στην διαμάχη, με τρόπους που είναι εντελώς απρόβλεπτοι. Εμείς υποσχόμεθα πως το Σωματείο Φίλοι της Κάνναβης θα αγωνιστεί ενάντια νέο νόμο λόγω της αντισυνταγματικότητας του, και αν χρειαστεί θα πάμε και μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Αλλά δεν είμαστε οι μόνοι που αγωνίζονται ενάντια του. Δείτε τι έγινε όταν ένας οδηγός αθωώθηκε από το Δικαστήριο στην Αυστραλία διότι το νάρκοτεστ βρήκε ίχνη της ουσίας ΤΥΚ (THC) ΕΝΝΕΑ ολόκληρες μέρες αργότερα - ενώ η υποτιθέμενη μείωση οδηγητικής ικανότητας από την Κάνναβη ποτέ δεν διαρκεί περισσότερο από μερικές ώρες:
"Αθώωηση οδηγού που συνελήφθη εννέα μέρες μετά που κάπνισε κάνναβη ρίχνει τους νόμους σε αμφισβήτηση"
Acquittal of man caught drug-driving nine days after smoking cannabis throws NSW drug laws into doubt
http://www.abc.net.au/news/2016-02-02/man-caught-drug-driving-days-after-smoking-cannabis-acquitted/7133628


• Η αναξιοπιστία του νάρκοτεστ ώθησε τις διάφορες Πολιτείες στην Αυστραλία να εκδώσουν συγχιστικές και συχνά αντικρουόμενες οδηγίες στους οδηγούς που μπορεί να είναι υπό την επήρεια. Η αλήθεια είναι πως όλοι αυτοί που εξουσιάζουν τις ζωές και την ελευθερία μας δεν έχουν ιδέα τι κάμνουν με αυτά τα νάρκοτεστ. Η Κύπρος έχει καταστεί ένα πεδίο πειραμάτων. Θα δώσει σε ξένες κυβερνήσεις και υπερεθνικές εταιρείες πολλά τεκμήρια για το πως ένας αχταρμάς από αδέξιους γραφειοκράτες και αυταρχικούς "αντιναρκο-σταυροφόρους" μπορούν να φέρουν παντελώς χαώδη αταξία στους αυτοκινητόδρομους μας με αυτό το νέο μέτρο. Αν οι αρχές στην Αυστραλία δεν κατάφεραν να το διαχειριστούν, μήπως οι αρχές στην Κύπρο θα αποδειχθούν πιό ικανές;

"Παραζαλισμένες οδηγίες προς τους οδηγούς στην Αυστραλία":
Hazy Drug Driving Advice On Australian Roads
http://www.huffingtonpost.com.au/2016/02/23/rdt-australia_n_9269504.html


• Και κάτι για την διαδικασία μέσω της οποίας το νομοσχέδιο έγινε νόμος. Η ίδια η διαδικασία ήταν παράνομη διότι κατά τη διάρκεια της, οι αρχές ΕΝ ΓΝΩΣΗ τους παρέκαμψαν και απέκλεισαν ομάδες ατόμων (που συνήθως ο νόμος προσδιορίζει ως "ενδιαφερόμενα μέρη", ή ως "έχοντα έννομο συμφέρον" για τον αντίκτυπο οποιασδήποτε προτεινόμενης νομοθεσίας) και δεν τα άφησαν να συμμετάσχουν στην συνδιαβούλευση για την διαμόρφωση του νομοσχεδίου. Οι νόμοι της ΕΕ είναι πεντακάθαροι για τούτο: ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ότι για κάθε νέο νομοσχέδιο πρέπει να γίνει συνδιαβούλευση με διαδικασίες διαφάνειας και διάλογο με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και φορείς.

Το Σωματείο μας πήρε πολλές πρωτοβουλίες για να προσφέρει την εμπειρογνωμοσύνη και τις απόψεις μας σε αυτούς που εργάζονταν για να συνθέσουν το νομοσχέδιο. Μας έδιωξαν με κλωτσιές. Διαμαρτυρηθήκαμε για αυτή την παρανομία στον Υπουργό Συγκοινωνιών, τον Γενικό Εισαγγελία, τα Μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, και στις αντιπροσωπείες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Ευρωκοινοβουλίου στην Κύπρο. Ο Υπουργός προσποιήθηκε δημοκρατικά ιδανικά και πλένοντας τα χέρια του, μας είπε να πάμε στη Βουλή να μιλήσουμε για το θέμα. Αλλά παρόλην την υποκριτική "δημοκρατικότητας" αποκλειστήκαμε και από τις Βουλευτικές διεργασίες:
"Υπουργός προς Φίλους της Κάνναβης: Ελάτε στη Βουλή"
http://cyprusindymedia.blogspot.com.cy/2015/11/blog-post_12.html


Εν κατακλείδι, όλα τα πιο πάνω τεκμηριώνουν τους διάφορους τρόπους με τους οποίους το νάρκοτεστ είναι παράνομο, αντισυνταγματικό, αντιεπιστημονικό, ανήθικο, άδικο και επικίνδυνο, αφού όπως αποδείξαμε θα αυξήσει τους επικίνδυνους οδηγούς στους δρόμους και ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙ να θεσμοθετήσει μια νούσιμη πολιτική που θα εκπαιδεύει και εξουσιοδοτεί τους Αστυνομικούς να πράττουν το ορθό.

Θα αντισταθούμε στο νάρκοτεστ με κάθε τρόπο, τόσο στα Δικαστήρια όσο και στους δρόμους, και θα ενθαρρύνουμε όλους τους φίλους της Κάνναβης να αντισταθούν. Έχουμε ήδη δημοσιεύσει δήλωση καλώντας όλους τους φίλους της Κάνναβης να βάλουν ΜΑΥΡΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ στις Προεδρικές εκλογές - δεδομένου ότι όλα τα κόμματα και υποψήφιοι είναι υπεύθυνοι για την δαιμονοποίηση της Κάνναβης και την επιβολή ενός τόσο καταπιεστικού, παράνομου και επικίνδυνου μέτρου όπως το νάρκοτεστ.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
ιδρυτικό στέλεχος του Σωματείου
Φίλοι της Κάνναβης
https://www.facebook.com/FiloiTisKannabis

* Το πιο πάνω κείμενο αποτελεί συνέντευξη που παραχωρήθηκε στα αγγλικά στην εφημερίδα Cyprus Mail κατόπιν παράκλησης της εφημερίδας, την οποία η εφημερίδα συνεχίζει να ΜΗΝ δημοσιεύει. Οι Φίλοι της Κάνναβης φαίνεται είναι αναλώσιμο είδος για την Σύνταξη της εφημερίδος, που μπορούν να αξιοποιούνται για εντυπωσιασμό προς εκμετάλλευση για την πώληση διαφημίσεων αλλά οι απόψεις μας στην ουσία δεν επιτρέπεται να παρουσιαστούν στις σελίδες της.

Αναγνώσματα / Ιστορικό του αγώνα

ΟΧΙ στο Νάρκοτεστ !
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/11/blog-post.html

Σχόλια, απορίες και απαντήσεις για το Νάρκοτεστ
http://cyprusindymedia.blogspot.com.cy/2016/02/blog-post_28.html

ΟΧΙ ~ ξανά ! ~ στο Νάρκοτεστ
http://cyprus.indymedia.org/node/4772

Φίλοι της Κάνναβης: Μαυρίστε τους στις Εκλογές!
https://www.facebook.com/FiloiTisKannabis/posts/1141070629362037




* * *

1 comment:

  1. Κύπρος και η Ελλάδα είναι κράτη της Ε.Ε ? Συμβαίνουν αυτά στα άλλα κράτη της Ε.Ε Μας δουλεύουν τα Κοπρόσκυλ@- τι φταίνε τώρα τα σκυλάκια -Θα μας τρελάνουν αυτοί με τα "Χρυσά κουμπιά" και τα "Γουνάκια" τα κολοπ@ιδα της Γραβάτας.

    ReplyDelete