Friday, 21 June 2019

ΜΗΝ τους δώσετε Κάνναβη!


♦ Ευτυχώς που ο νέος νόμος για την Ιατρική χρήση Κάνναβης ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την χορήγηση της σε ανήλικους ασθενείς. Είναι σίγουρο πως αν επιτραπεί αυτή η μορφή θεραπείας, δεν θα έχουμε ανακούφιση, πρόληψη ή και ίαση, αλλά τα παιδιά μας θα γίνουν βίαιοι χασικλήδες και χαμίνια του δρόμου - έτσι μας ονόμασε ο τέως Υπουργός Δικαιοσύνης κος Ιωνάς Νικολάου σε συνέντευξη του στον Μάριο Δημητρίου, και του απαντήσαμε βέβαια καθώς αρμόζει (ακολουθεί πιο κάτω).

♦ Ας μείνουν τα παιδιά με τις ασθένειες να σφαδάζουν με επιληψίες, με πόνους, με σπασμούς, εμετούς και διάρροιες μέχρι θανάτου. Φτάνει να μην πάρουν Κάνναβη... γιατί οι νομοθέτες Βουλευτές μας μπορεί και να αρρωστήσουν αν επιτρέψουν μια τόσο ανήθικη ενέργεια. Που ξανακούστηκε να δίνουμε αβλαβή και φυσικά φάρμακα σε ασθενείς; Όχι! Αποκλείεται! Ας ΠΕΘΑΝΟΥΝ τα παιδιά. Να ΞΕΡΑΝΕΙ το χέρι που θα τους δώσει φαρμακευτική Κάνναβη.
♦ Συγκλονιστικές αφηγήσεις από γονείς παιδιών με Κληρονομικά Μεταβολικά Νοσήματα

♦ Υπενθυμίζουμε την περίπτωση του Παναγιώτη Ηροδότου ενός ασθενούς με Κληρονομική Μεταβολική Νόσο του οποίου σώθηκε η ζωή με φάρμακα από Κάνναβη και που η περίπτωση του αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, τόσο σημαντική, που οι κύπριοι γιατροί διαγωνίζονται ανάμεσα τους ποιός θα πάρει τα εύσημα για την επιτυχία στα διεθνή επιστημονικά δημοσιεύματα.

Είχαμε δημοσιεύσει την είδηση στις 18 Μαρτίου φέτος, και σε 24 ώρες είχε σχεδόν 30,000 προβολές στο Facebook - αριθμός αναγνωσιμότητας όπου καμμία καθημερινή εφημερίδα δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί του, και που τεκμηριώνει την ΕΥΡΕΙΑ κοινωνική υποστήριξη για το δικαίωμα των ασθενών στην Κάνναβη για τις ανάγκες τους:
 «■ Μια Ιατρική εφαρμογή της Κάνναβης στην Κύπρο που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία - επιτεύχθηκε με την βοήθεια του Σωματείου μας.

■ Εκ παραδρομής στο άρθρο δεν αναφέρθηκε ότι ο ασθενής έλαβε ΜΕΙΓΜΑ των δύο κύριων συστατικών της Κάνναβης, THC και CBD. Η ουσία THC είναι εκείνη που προσπαθούμε να νομιμοποιήσουμε εδώ και ογδόντα χρόνια, η δε CBD είναι απολύτως ΝΟΜΙΜΗ σε όλη την Ευρώπη (στην Ελλάδα πωλείται και στα περίπτερα!), αλλά στην Κύπρο οι ξεδιάντροποι εξουσιαστές παρανομούν διαχειρίζοντας την ως "παράνομο φάρμακο".

■ Ευχαριστούμε θερμά την Ρωζάνα Ηροδότου και την οικογένεια της που άνοιξαν τις πόρτες του σπιτιού και της καρδιάς τους για να μας εξιστορήσουν τις περιπέτειες του Παναγιώτη και τη θαυμαστή δράση της κάνναβης στην υγεία του.

■ Ευχαριστούμε επίσης θερμά τον εξαίρετο δημοσιογράφο και φίλο Μάριο Δημητρίου για την ευαισθησία και την ανθρωπιά με την οποία προσέγγισε την συνέντευξη.

■ Ευχόμαστε οι ιστορίες των ανθρώπων μας να οδηγήσουν το κράτος και το σύστημα Υγείας του σε μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση για τις ανάγκες των ασθενών και σε ουσιαστική αξιοποίηση των όσων η Κάνναβις μπορεί να προσφέρει θεραπευτικά:
Κανναβιδιόλη, το φιλικό φάρμακο του Παναγιώτη

Από:
 
Ακολουθεί η συνέντευξη του Μαίτρ της κυπριακής Δικαιοσύνης κου Ιωνά Νικολάου - που εξαναγκάστηκε σε παραίτηση λόγω της λαϊκής οργής για τον ΦΟΝΙΚΟ θεσμικό ρατσισμό που ο τέως Υπουργός επέτρεψε να αναπτυχθεί μες την Αστυνομία μέχρι που φτάσαμε στους φόνους της Κόκκινης Λίμνης. Η συνέντευξη - και η απάντηση του Σωματείου μας - ζωγραφίζει καθαρά τους λόγους που οι νομοθέτες "κόπτονται" τάχα για τις παιδικές νόσους μα ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ την φαρμακευτική Κάνναβη σε ανήλικους ασθενείς... μήπως και γίνουν χασικλήδες.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net



■ Προμηθευτές ναρκωτικών στα fan club
ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ | 14 Ιανουαριου 2015

• Αποκαλυπτική καταγγελία Ιωνά Νικολάου στη «Σ»
• «Κάποιοι πάνε στο γήπεδο υπό την επήρεια μαριχουάνας, άλλοι υπό την επήρεια αλκοόλ. Κάποιοι είναι μεθυσμένοι, άλλοι χασικλωμένοι»…

«Στα περισσότερα fan club ποδοσφαιρικών σωματείων έχουν διεισδύσει άνθρωποι που μεταφέρουν ναρκωτικά και προμηθεύουν τα μέλη, πράγμα απαράδεκτο», δήλωσε χθες στη «Σ» ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Ιωνάς Νικολάου. Η αναφορά του έρχεται μετά την προχθεσινή του δήλωση σε σχέση με τα επεισόδια της περασμένης Κυριακής στην κερκίδα του ΑΠΟΕΛ, από οπαδούς της ομάδας αυτής, στον αγώνα ΑΕΛ-ΑΠΟΕΛ στο Τσίρειο Στάδιο, ότι «το ποδόσφαιρο και τα ομαδικά αθλήματα δεν είναι χώρος πεδίου μάχης οποιουδήποτε, ο οποίος, είτε χασισωμένος είτε μεθυσμένος, πηγαίνει στο γήπεδο και προβαίνει σε αυτούς τους βανδαλισμούς».


Οι «χασικλωμένοι» των σωματείων

Έχει ως εξής, η συνομιλία μας με τον κ. Νικολάου:
- Πιστεύετε ότι το πρόβλημα της βίας στα γήπεδα επιδεινώνεται από τη χρήση ουσιών;
- Κάποιοι πάνε στο γήπεδο υπό την επήρεια μαριχουάνας, άλλοι υπό την επήρεια αλκοόλ. Κάποιοι είναι μεθυσμένοι, άλλοι χασικλωμένοι, όμως δεν είναι αυτό το ουσιαστικό θέμα. Στο γήπεδο δεν βρίσκονται μόνο αυτοί.
- Η δήλωσή σας αναδεικνύει από τη μια το θέμα της βίας σε σχέση με τη χρήση ουσιών, αλλά και αυτό του στιγματισμού ανθρώπων, που πιθανόν δεν είναι χρήστες.
- Όντως υπάρχουν χρήστες που μπορεί να πηγαίνουν στο γήπεδο και να μην προκαλούν επεισόδια. Δεν εννοούσα ότι τη βία στα γήπεδα την προκαλούν χρήστες ουσιών. Όμως κάποιος που είναι κάτω από έντονη επήρεια ναρκωτικών ή είναι τύφλα στο μεθύσι (πολλοί κρατούν τις μπουκάλες με το ουίσκι μέσα στο λεωφορείο ενώ πηγαίνουν στο γήπεδο), πώς μπορεί να παρακολουθήσει έναν αγώνα ποδοσφαίρου; Ο σκοπός του είναι να κάνει επεισόδια.
- Πού βρίσκεται η ρίζα της γηπεδικής βίας;
- Το θέμα είναι ότι τα σωματεία, που γνωρίζουν αυτούς τους παραβατικούς ανθρώπους, δεν κάνουν κάτι για να τους αποτρέψουν από βίαιες συμπεριφορές. Στα περισσότερα fan club έχουν διεισδύσει άνθρωποι που μεταφέρουν ναρκωτικά και προμηθεύουν τα μέλη, πράγμα απαράδεκτο.
- Ποιες ηλικίες ανήκουν στα λεγόμενα fan club;
- Εγώ συνάντησα σε ένα από αυτά, άνθρωπο πάνω από εξήντα χρονών. Ξεκινούν από τα 14-15 μέχρι τις μεγάλες ηλικίες. Υπάρχουν άνθρωποι της ηλικίας μου, πενήντα χρόνων, μέλη των fan club. Από μόνο του αυτό δεν είναι κακό. Το κακό είναι ότι ενώ θα έπρεπε να είναι χώροι με υγιές περιβάλλον, δυστυχώς δεν είναι έτσι. Έχουν διεισδύσει διάφοροι που προκαλούν τον φανατισμό, το μίσος, τον ρατσισμό κ.λπ και άλλοι που επιχειρούν την προώθηση ναρκωτικών.
- Κι αυτό συμβαίνει σε διάφορα σωματεία;
- Ακριβώς. Οι χασικλωμένοι δεν βρίσκονται μόνο σε ένα σωματείο.


Η παραισθητική επίδραση της κάνναβης

Υποβάλαμε στον νευρολόγο-ψυχίατρο Δρα Κυριάκο Βερεσιέ, Επιστημονικό Διευθυντή του ΚΕΝΘΕΑ (Κέντρου Ενημέρωσης για τα Ναρκωτικά και Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων), τον ισχυρισμό των φίλων της κάνναβης ότι δεν είναι επιθετικοί και βίαιοι. Μας είπε:
- Η πρακτική δείχνει το αντίθετο. Υπάρχει η διαπίστωση ότι οι χρήστες κάνναβης μετά τη χρήση, δεν μπορούν να ελέγξουν τον εαυτό τους και εκτρέπονται σε βίαια επεισόδια. Μπορεί η κάνναβη από μόνη της να μην εκτρέπει σε βία, αλλά επηρεάζει με τέτοιο τρόπο τον εγκέφαλο, που δεν αφήνει τον χρήστη να έχει λογική και κρίση, για να μπορεί να συμπεριφερθεί λογικά. Και τότε χρησιμοποιεί τη φυσική δύναμη, τα νεύρα, τις επιθέσεις κ.λπ. Κάποιος μπορεί να είναι βίαιος υπό την επήρεια της κάνναβης, όταν προκληθεί από κάτι που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με λογικό τρόπο. Το ίδιο άτομο, αν ήταν «καθαρός», θα αντιμετώπιζε την πρόκληση με διαφορετικό τρόπο. Το ίδιο συμβαίνει όταν κάνει χρήση και κατάχρηση αλκοόλ και άλλων ουσιών. Υπάρχουν οι ναρκωτικές κατασταλτικές ουσίες που φέρνουν ύπνο, όπως το αλκοόλ, τα ηρεμιστικά και υπνωτικά, τα οπιούχα αναλγητικά - ηρωίνη, κωδεΐνη, μορφίνη. Υπάρχουν και οι διεγερτικές ουσίες όπως οι αμφεταμίνες, η κοκαΐνη, καφεΐνη, τσάι. Η κάνναβη ανήκει στην ομάδα των παραισθησιογόνων, των λεγόμενων ψυχοδηλωτικών, μαζί με το LSD, τη μεσκαλίνη, τα magic mushrooms κλπ, που δημιουργούν διαφορετική αντίληψη της πραγματικότητας για το άτομο. Όταν κάποιος δεν είναι κάτω από την επίδραση της μαριχουάνας ή άλλων ουσιών, μια βρισιά θα την αντιληφθεί και θα τη συζητήσει με διαφορετικό τρόπο. Όμως κάτω από την επίδραση της μαριχουάνας, ο χρήστης αντιλαμβάνεται τη βρισιά σαν επίθεση, σαν απειλή και θα την αντιμετωπίσει ανάλογα.
- Γιατί κάποιοι νιώθουν την ανάγκη να πηγαίνουν ομαδικά στην κερκίδα «φτιαγμένοι»;
- Γιατί θέλουν να σκέφτονται και να ενεργούν με τον ίδιο, ενιαίο τρόπο.
- Κι αυτό αφορά τις ομάδες γενικά;
- Ασφαλώς. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω ότι οι φίλαθλοι μιας ομάδας είναι διαφορετικοί από άλλους. Ο μηχανισμός είναι ο ίδιος. Σε όλους τους χώρους χρήσης και κατάχρησης ουσιών, οι άνθρωποι είναι ίδιοι - χωρίζουν μόνο όταν πάνε στο γήπεδο, όπου υποχρεωτικά τοποθετούνται οι μεν στη δυτική και οι δε στην ανατολική κερκίδα και αποκτούν διαφορετική ταυτότητα.


«Αφόρητο κλίμα για τους φίλους»
Πέτρος Ευδόκας, Φυσικός Θεραπευτής και μέλος του σωματείου «Φίλοι της κάνναβης»: «Εμείς καταδικάζουμε τη βία στα γήπεδα απ' όπου κι αν προέρχεται - είτε την απρόκλητη βία αστυνομικών, είτε τη βία φιλάθλων. Το πρώτο που έχω να πω για την έκφραση “χασισωμένοι”, “χασικλωμένοι”, “χασικλήδες” κ.λπ, είναι ότι πρόκειται για λέξεις που πληγώνουν. Είναι σχεδόν μια προσωπική επίθεση ενάντια στο πιο ευάλωτο μέρος της κοινωνίας μας, τους φίλους της κάνναβης, που ήδη ζουν σε περιβάλλον τρομοκρατίας, καθώς φορτώνονται όλων των ειδών τα απεχθή εγκλήματα και άσχημες συμπεριφορές. Αυτές οι λέξεις είναι μέρος της εκστρατείας δαιμονοποίησης της κοινότητάς μας - πολύ περισσότερο γιατί προέρχονται από τον Υπουργό Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης. Λειτουργούν έτσι σαν πράσινο φως στις δυνάμεις ασφαλείας για να κτυπούν, να κακοποιούν και να φυλακίζουν τους φίλους της κάνναβης.

Δημιουργείται έτσι ένα αφόρητο κλίμα εναντίον μας. Στην πραγματικότητα, οι φίλοι της κάνναβης δεν είναι βίαιοι, είναι άνθρωποι φιλειρηνικοί - ακόμα και αν έχουν λόγο να εμπλακούν σε φασαρίες, μετά που θα προκληθούν, προτιμούν να απομακρύνονται. Να ξεκαθαρίσω ότι η Αστυνομία βρήκε κάποια ποσότητα κάνναβης στη διάρκεια των συλλήψεων οπαδών την Κυριακή, αλλά ήταν αναμειγμένη με ταμπάκο, όπως διάβασα στον Τύπο. Διάβασα, επίσης, ότι αρκετοί ήταν μεθυσμένοι. Κι αυτό μας παραπέμπει στο καθήκον που έχουμε, να διαχωρίζουμε τις ουσίες μεταξύ τους.

Η επιστήμη αναγνωρίζει ότι το αλκοόλ, το ταμπάκο, η καφεΐνη, αυξάνουν την επιθετικότητα και καταστρέφουν τις αναστολές - δηλαδή, υπό την επήρειά τους, χάνεται η ανθρώπινη ευγένεια. Σε αυτές τις ουσίες προσθέστε παράνομα φάρμακα όπως η κοκαΐνη και η μεθαμφεταμίνη, αλλά και νόμιμα φάρμακα όπως τα αντικαταθλιπτικά που εξωθούν τα άτομα σε αυτοκαταστροφική συμπεριφορά. Στην κοινωνία μας η λέξη “χασικλής”, “χασικλωμένος” ή “χασισωμένος”, είναι ουσιαστικά μια βρισιά όπως “παλιάνθρωπος” ή “απόβρασμα” της κοινωνίας και η χρήση της είναι τουλάχιστον ατυχής αν όχι ανεύθυνη».
- Πώς σχολιάζετε τη δήλωση του Δρος Βερεσιέ ότι κάποιος μπορεί να συμπεριφερθεί βίαια υπό την επήρεια κάνναβης;
- Είναι ο μόνος γιατρός στον κόσμο που έχει αυτήν την ιδέα. Μάλιστα έχει και την παγκόσμια πρωτοτυπία ότι τάχα ανακάλυψε πως κάποιος σκότωσε τον πατέρα του υπό την επήρεια της κάνναβης. Είναι κρίμα γιατί αυτή η δαιμονοποίηση συμβαίνει σε μια περίοδο που η κυπριακή κοινωνία άρχισε να βλέπει πιο θετικά την κάνναβη, σίγουρα για την ιατρική της χρήση, αλλά και για την απλή προσωπική χρήση. Οι νέες στατιστικές αναφέρουν ότι περίπου 10% των Κυπρίων έχουν χρησιμοποιήσει κάνναβη κι αυτό είναι τεράστιος αριθμός. Αν σκεφτείς ότι ένα στα δέκα άτομα της οικογένειας και του φιλικού κύκλου κάποιου, είναι φίλος της κάνναβης, έρχονται τέτοιες δηλώσεις να τους στιγματίσουν άδικα, χωρίς να έχει φταίξει ουσιαστικά ο κάθε φίλος της κάνναβης για οποιοδήποτε έγκλημα ή παρατυπία.

* * *

Thursday, 20 June 2019

Τεκμήρια συνωμοσίας από ΚΥΠΡΙΟΥΣ αξιωματούχους εις βάρος του Κούρδου αγωνιστή Τσερκέζ Κορκμάζ




Άρχισαν να αναδύονται επιτέλους στο Δικαστήριο ενώπιον του Δικαστή Μιχάλη Χαραλάμπους κάποιες από τις πιο σκοτεινές πλευρές της υπόθεσης με την οποία στοχεύεται ο Κούρδος συναγωνιστής μας Τσερκέζ Κορκμάζ, που εκζητείται για απέλαση από τις Γερμανικές αρχές για κατά φαντασίαν "τρομοκρατικές δραστηριότητες" που δεν κατονομάζονται και για τις οποίες δεν κατατέθηκαν μέχρι στιγμής ούτε τεκμήρια, ούτε μαρτυρίες, ούτε αποδείξεις που να τεκμηριώνουν καν εύλογες υποψίες εναντίον του. Βρισκόμαστε στη δεύτερη του δίκη: η πρώτη κατέληξε σε ντροπιαστική ήττα γιατί διεφάνει καθαρά πως οι Κυπριακές και Γερμανικές αρχές ακολουθούσαν παρακρατικές διαδικασίες εκτός νόμου.

Ο Τσερκέζ είναι πολιτικός πρόσφυγας στην Κύπρο που ξαφνικά υπόκειται δίωξη από την Κυβέρνηση μας, από την ίδια την χώρα που τον αγκάλιασε και του παρείχε πολιτικό άσυλο ώστε να προστατευτεί από το φονικό μένος των Τουρκικών αρχών που ζητούσαν - και ζητούν ακόμη - να τον σκοτώσουν. Υπενθυμίζουμε ότι ο Τσερκέζ πέρασε δέκα χρόνια στις Τουρκικές φυλακές όπου υπέστει τα πάνδεινα. Ακόμα φέρει πάνω στο σώμα του τα αποτυπώματα από τα βασανιστήρια που υπέστει.

Και τώρα... ξαφνικά οι Κυπριακές αρχές (Υπουργείο Εσωτερικών, Αστυνομία, Εισαγγελία, Νομική Υπηρεσία) συνεργάζονται με τις Γερμανικές αρχές που ζητούν να τους παραδοθεί ο Τσερκέζ για να τον δικάσουν για εντελώς έννομες δραστηριότητες που προστατεύονται από το σύνταγμα - ήτοι πολιτική δραστηριότητα με βάση το δικαίωμα της συνάθροισης, έκφρασης, κλπ. Και όπως φαίνεται από έγγραφα που κατατέθηκαν τώρα στο Δικαστήριο, οι Κυπριακές αρχές δεν προέκτειναν μόνο μια "ευγενική" εξυπηρέτηση στις Γερμανικές αρχές. Ναι μεν είχαν καθηκόντως την υποχρέωση να επεξεργαστούν διοικητικά την εκζήτηση του Τσερκέζ αλλά αν συγκρίνουμε το τι θα μπορούσαν να κάμουν με το τι έκαμαν στην πραγματικότητα, διαφαίνεται μια εντελώς απαίσια και απεχθής εικόνα προδοσίας, συνομωσίας και συμμετοχής σ' ένα φονικό παιγνίδι εις βάρος ενός αθώου.   

Τι θα μπορούσαν να είχαν κάμει:
• Τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εξωτερικών και Δικαιοσύνης θα μπορούσαν να απαντήσουν στην Γερμανία ότι ο Τσερκέζ είναι πολιτικός πρόσφυγας στη χώρα μας, και ότι δεν θα παραβιάσουμε εμείς οι ίδιοι το άσυλο που του παραχωρήσαμε, απλώς και μόνο διότι μια ξένη χώρα εξέδωσε ασαφής κατηγορίες εναντίον του.
Το ίδιο το δικαστήριο θα μπορούσε να είχε εκδόσει μια τέτοια απόφαση εξ' αρχής, μόλις εμφανίστηκε ενώπιον του η Κυπριακή Εισαγγελία αντιπροσωπεύοντας τις Γερμανικές αρχές. Το Δικαστήριο θα μπορούσε πολύ εύκολα να επικαλεστεί τους διεθνείς νόμους που λέν ότι το πολιτικό άσυλο μπορεί να αρθεί μόνο αν υπάρχουν τεκμηριωμένες εύλογες υποψίες για κοινά ποινικά εγκλήματα (ληστείες, φόνους, βιασμούς). Ο Τσερκέζ ΔΕΝ κατηγορείται για τίποτα τέτοιο, παρά μόνο για ενοικίαση αιθουσών για πολιτικές εκδηλώσεις, κοκ.
Τι έκαμαν στην πραγματικότητα:
• Η κα Θεανώ Κουμή, που αντιπροσωπεύει την Εισαγγελία επέδειξε μια πανάθλια, πικρόχολη και μικροπρεπή συμπεριφορά στο δικαστήριο, φανερώνοντας όχι μόνο υπέρβαση καθήκοντος αλλά και προσωπική εμπάθεια. Είχε μάλιστα φτάσει στο σημείο να χλευάζει ένα μάρτυρα, Λειτουργό της Υπηρεσίας Ασύλου, και να του υποβάλλει αναιδώς ότι τάχα η μαρτυρία του "είναι έκνομη", επειδή - άκουσον, άκουσον - τάχα "δεν έλαβε άδεια από τον Γενικό Εισαγγελέα για να καταθέσει στο δικαστήριο.
• Όπως απεδείχθει από τα επίσημα έγγραφα που κατατέθηκαν στο δικαστήριο, μετά που ενημέρωσε τις Γερμανικές αρχές ότι η πρώτη τους προσπάθεια για να εκδοθεί ο Τσερκές απεδείχθει έκνομη και άρα απερρίφθει από το δικαστήριο, το "δικό μας" Υπουργείο Δικαιοσύνης υπέδειξε στις Γερμανικές αρχές πως να εκδώσουν νέο διάταγμα που αυτή τη φορά να "στέκει" ενώπιον του δικαστηρίου.

Με άλλα λόγια, κρατικοί αξιωματούχοι και λειτουργοί με τις πράξεις τους παραβιάζουν το πολιτικό άσυλο που παραχωρήθηκε από την Κυπρ. Δημοκρατία στον Τσερκέζ, και βοηθούν έμπρακτα να απελαθεί στην Γερμανία όπου είναι πολύ πιθανόν να αντιμετωπίσει έκδοση του στην Τουρκία και σίγουρο θάνατο ή βασανιστήρια ή φυλάκιση ή και όλα μαζί.

Όλα αυτά είναι πεντακάθαρα σε όσους παρακολουθούν την υπόθεση του Τσερκέζ στην δεύτερη τώρα κατά σειρά δίκη που κρίνεται ως καθοριστική για το αν η Κυπριακή Δημοκρατία θα αποδειχθεί πράγματι ως "εκλιπούσα" όπως ισχυρίζεται η Τουρκία, δηλαδή αν απλώς υφίσταται ως ένα ψευδοκράτος στην νότια Κύπρο που υπάρχει μόνο στα λόγια χωρίς πραγματική κρατική υπόσταση: παραχωρεί πολιτικό άσυλο σ' ένα πρόσφυγα και μετά επιτρέπει ή ενθαρρύνει στους αξιωματούχους της να αυτοεξυπηρετούνται κυνηγώντας προνόμια, θέσεις και προαγωγές παραβιάζοντας το ίδιο το άσυλο που παραχωρήσαμε στον άνθρωπο με το να συνεργάζονται με χώρες εχθρικές προς τα άτομα που φιλοξενούμε - και που υποτίθεται προστατεύουμε - στην Κύπρο.

Το πιο κάτω άρθρο παρέχει την ενημέρωση για τα όσα έγιναν χθες στο δικαστήριο.

Θα επικρατήσει και σε αυτή την υπόθεση η ηθική σήψη που έχει κατακυριεύσει τα πάντα στην εκλιπούσα Δημοκρατία της Μπανανίας μας; Ή θα επικρατήσει η ανθρωπιά, η νούσιμη πολιτική, οι ανθρωπιστικές αξίες, η συναδελφοσύνη μας με τον αγωνιζόμενο λαό του Κουρδιστάν;

Η μήπως είναι καιρός να αρχίσουμε και εμείς να παραβιάζουμε τις ρήσεις και προσποιήσεις της εκλιπούσας; Εκεί όπου δεν υπάρχουν δικαιοσύνη και νόμοι, οι αγωνιζόμενοι λαοί φτιάχνουν - και επιβάλλουν - τους δικούς τους.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
Μέλος του
Συνδέσμου Αλληλεγγύης με το Κουρδιστάν



Συνεχίστηκε σήμερα η διαδικασία για έκδοση στη Γερμανία του Κορκμάζ
19 Ιουνίου 2019, 4:22 μμ
Συνεχίστηκε σήμερα ενώπιον του Επαρχιακού Δικαστηρίου Λάρνακας η ακροαματική διαδικασία στην υπόθεση για έκδοση στη Γερμανία του Κούρδου Τσερκέζ Κορκμάζ.

Σημειώνεται ότι η Εισαγγελία του Αμβούργου είχε κριθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, μετά από προδικαστικό ερώτημα του Δικαστηρίου Λάρνακας, ως μη αρμόδια Δικαστική αρχή για να εκδώσει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης εναντίον του Κορκμάζ.

Μετά την εξέλιξη αυτή οι Γερμανικές αρχές απέστειλαν νέο ένταλμα έκδοσης του Τσερκέζ Κορκμάζ, αυτή τη φορά υπογεγραμμένο από Δικαστήριο της χώρας, βάσει του οποίου ο εκζητούμενος επανασυνελήφθη.

Στη σημερινή δικάσιμο κατέθεσε ως μάρτυρας κατηγορίας ο Αλέξανδρος Ασημάκη, Αρχιαστυφύλακας στο ΤΑΕ Λάρνακας ο οποίος σε κατάθεση του ημερομηνίας 3/6/19 ανέφερε ότι το μεσημέρι της ίδιας μέρας με τη βοήθεια διερμηνέα, συνέλαβε τον Τσερκέζ Κορκμάζ, βάση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης που εκδόθηκε από τις Γερμανικές αρχές.

Σε υποβολή του Ευστάθιου Ευσταθίου, συνηγόρου υπεράσπισης του εκζητούμενου, ότι ο Τσερκέζ συνελήφθη επειδή είναι Κούρδος αγωνιστής της ελευθερίας, ο μάρτυρας απάντησε πως δεν συμφωνεί μαζί του και ότι η σύλληψη του έγινε βάση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης.

Στη συνέχεια κατέθεσε η Μαρίλια Λευκάτου, λειτουργός του Αρχείου Πληθυσμού η οποία ανέφερε ότι το 2009 ο εκζητούμενος εισήλθε παράνομα στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας, ότι αιτήθηκε πολιτικό άσυλο που του παραχωρήθηκε το 2011, πως του έχει αναγνωριστεί το καθεστώς της διεθνούς προστασίας και ότι η ιθαγένεια του Τσερκέζ είναι Τουρκική.

Σε ερώτηση του κ. Ευσταθίου γιατί χορηγήθηκε στον εκζητούμενο το καθεστώς της διεθνούς προστασίας, η κα. Λευκάτου απάντησε πως δεν γνωρίζει και ότι το θέμα αυτό αφορά την Υπηρεσία Ασύλου.

Ακολούθως κατέθεσε ο Προκόπης Χίντικος από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, ο οποίος μεταξύ άλλων χειρίζεται τα ευρωπαϊκά εντάλματα σύλληψης.

Στην κυρίως εξέταση του ο κ. Χίντικος αναφέρθηκε στην απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης βάσει του οποίου η Εισαγγελία του Αμβούργου κρίθηκε ως μη αρμόδια Δικαστική αρχή για να εκδώσει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης εναντίον του Κορκμάζ.

Πρόσθεσε ότι μετά την απόφαση αυτή το Υπουργείο Δικαιοσύνης με επιστολή του στις Γερμανικές αρχές ημερομηνίας 31/5/19, ζήτησε να ενημερωθεί κατά πόσον θα εκδοθεί νέο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης του εκζητούμενου υπογεγραμμένο από αρμόδιο Δικαστήριο. Είπε ακόμα ότι οι Γερμανικές αρχές απάντησαν στέλνοντας νέο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης στη γερμανική γλώσσα το οποίο εκδόθηκε στις 29/5/19.

Ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησε διαβεβαιώσεις από τη Γερμανία ότι ο εκζητούμενος δεν θα μεταφερθεί στην Τουρκία ή σε άλλη χώρα χωρίς την έγκριση των Κυπριακών αρχών, εάν το αδίκημα του Τσερκέζ, δηλαδή η συμμετοχή του σε μια τρομοκρατική οργάνωση στο εξωτερικό έγινε σε ευρωπαϊκή χώρα, κατά πόσον την περίοδο που διαπράχθηκε το αδίκημα το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν (PKK) βρισκόταν ή όχι στον κατάλογο με τις τρομοκρατικές οργανώσεις και ότι αυτός (Τσερκέζ) δεν διώκεται σε σχέση με τα πολιτικά του φρονήματα παρά μόνο για το αδίκημα για το οποίο εκζητείται.

Αντεξεταζόμενος από τον κ. Ευσταθίου ο μάρτυρας είπε πως το Υπουργείο Δικαιοσύνης ενημέρωσε τις Γερμανικές αρχές ότι δεν μπορούσε πλέον να κρατεί φυλακισμένο τον εκζητούμενο αφού η Εισαγγελία του Αμβούργου δεν θεωρείτο από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως αρμόδια δικαστική αρχή για να εκδώσει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και ζήτησε την πρόθεση τους κατά πόσον θα εξέδιδαν άλλο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης.

Σε υποβολή του κ. Ευσταθίου ότι ουσιαστικά το Υπουργείο Δικαιοσύνης υπέδειξε στις Γερμανικές αρχές να εκδώσει δεύτερο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, ο μάρτυρας απάντησε πως το Υπουργείο ενημερώθηκε με ηλεκτρονικό μήνυμα ημερομηνίας 28/5/19 για την απόφαση τους σύμφωνα με την οποία όλα τα ευρωπαϊκά εντάλματα σύλληψης θα υπογράφονταν πλέον από Δικαστικές αρχές.

Ο κ. Ευσταθίου ανέφερε πως θέση της υπεράσπισης είναι ότι το Γερμανικό Δικαστήριο δεν είναι αρμόδιο για να εκδώσει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης του εκζητούμενου και ζήτησε από το Δικαστήριο όπως αιτηθεί στις Γερμανικές Αρχές για να διευκρινιστεί το συγκεκριμένο θέμα, ποια δηλαδή είναι η αρμόδια Δικαστική αρχή στη Γερμανία για έκδοση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης.

Ο Πρόεδρος του Δικαστηρίου Μιχάλης Χαραλάμπους ανέφερε ότι εάν το Δικαστήριο αποφασίσει πως χρειάζεται περαιτέρω διευκρινήσεις για το θέμα, θα τις ζητήσει ακολουθώντας τη προβλεπόμενη σχετική διαδικασία.

Η εκπρόσωπος της Κεντρικής Αρχής Θεανώ Κουμή ζήτησε χρόνο από το Δικαστήριο για να συζητήσει με τη Νομική Υπηρεσία το αίτημα του συνηγόρου υπεράσπισης και ο Πρόεδρος του Σώματος όρισε την Παρασκευή 21 Ιουνίου ως ημερομηνία για συνέχιση της διαδικασίας.

Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ
http://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/725736/synechistike-simera-i-diadikasia-ga-ekdosi-sti-grmania-toy-korkmaz 

* * *

Tuesday, 11 June 2019

Μια ερπετοειδής επίθεση από την εφημερίδα Πολίτης





Προέκυψε σαν ξαφνικός εμετός, σαν "έτοιμος από καιρό", σαν ιοβόλος έχιδνα επιστρατευμένη με κακία: δύο άρθρα στην εφημερίδα Πολίτης ξαφνικά επιτίθενται σ' ένα άνθρωπο που ουδέποτε έβλαψε κανένα, ζωγραφίζοντας τον ούτε λίγο ούτε πολύ σαν επικίνδυνο καταλύτη που θα επιφέρει άλωση της Κυπρ. Δημοκρατίας... από τον Ρωσσικό Στρατό!

Ο στόχος της επίθεσης από το βάθος του βόθρου είναι ο Γιώργος Κουντούρης, που υπηρετεί ως Διευθυντής και Μαέστρος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου. Είναι επίσης και πρόεδρος του κόμματος "Εγώ ο Πολίτης" (ΕΟΠ). Είναι πασίγνωστο στην Κύπρο ότι ο Γιώργος Κουντούρης είναι πολύ αγαπητός τόσον από τους νέους που συμμετέχουν στην Ορχήστρα, όσον και από τους γονείς τους - που και αυτό από μόνο του, που αποτελεί σπανιότατο κοινωνικό φαινόμενο, καταμαρτυρά την αξία του ανθρώπου!

Το ένα από τα άρθρα κινείται με μια αλλοπρόσαλλη παραποίηση της πραγματικότητας και υπογράφεται από την Μερόπη Μωυσέως. Το άλλο είναι ανώνυμο. Μεταξύ άλλων λέει επί λέξει ότι ο Γιώργος Κουντούρης:
• "...έχει μετατρέψει την ορχήστρα σε παράρτημα του ρωσσικού στρατού".
• "...πρότεινε με την ιδιότητα αρχηγού κόμματος τη δημιουργία εφεδρικού τάγματος ρωσόφωνων στην Εθνική Φρουρά και μάλιστα προσφέρθηκε να το διοικεί ο ίδιος γιατί μιλάει ρωσικά ...Μπορεί να μας κουβαλάει και τίποτα Ρώσσους αξιωματικούς για να κάνουν ασκήσεις υπό την αιγίδα της Μόσχας".




 ■ Αφορμή για την επίθεση

Φέτος στις αρχές Μαΐου η Κύπρος συμμετείχε στις πανευρωπαϊκές και διεθνείς τελετές και εορτές που έχουν θεμοθετηθεί για την νίκη της ανθρωπότητας ενάντια στον φασισμό, που έφερε και το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Στον πόλεμο αυτό συμμετείχαν περισσότερο από δέκα χιλιάδες Κύπριοι εθελοντές πολεμώντας σε πολλά μέτωπα, και πολλοί έδωσαν τις ζωές τους σε αυτό τον αγώνα. Οι εορτασμοί στην Κύπρο φέτος έγιναν με συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου, με την σφραγίδα του Υπουργείου Παιδείας και συμμετοχή των Δημοτικών Αρχών (Υπουργείο Εσωτερικών). Στις εκδηλώσεις συμμετείχε προσκεκλημένη και η Ορχήστρα των Στρατευμάτων της Εθνικής Φρουράς της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Δεδομένης της φύσης των συμμετασχόντων βέβαια, αυτό συνεπάγεται και την σφραγίδα έγκρισης του Υπουργείου Εξωτερικών, καθώς και του Υπουργείου Αμύνης, ΚΑΙ της Κυπριακής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΚΥΠ).

Παρ' όλα αυτά όμως η εκδήλωση ζωγραφίζεται από τους αρθρογράφους του Πολίτη ως "κατάλυση της ανεξαρτησίας του κράτους" και στοχεύεται ως δράστης ο Γιώργος Κουντούρης. Αναρωτιόμαστε αν αυτό είναι υπόδειγμα αθλιότητας, ή αν υπάρχουν και χειρότερα.

■ Αιτία της επίθεσης

Στις ΗΠΑ επικρατεί ένας εμφύλιος πόλεμος. Οι μεγάλοι αριθμοί νεκρών από τον πόλεμο βρίσκονται ως επί το πλείστον στις Αραβικές και Μουσουλμανικές χώρες, και σε μικρότερους αριθμούς εντός των αμερικανικών πόλεων όπου έχουν αυξηθεί οι σκοτωμοί φτωχών και έγχρωμων ανθρώπων από τις "έννομες" δυνάμεις ασφαλείας και από ρατσιστικές παρακρατικές δυνάμεις. Η εξωτερική μορφή που λαμβάνει αυτή η διαμάχη μοιάζει να είναι μια σύγκρουση μεταξύ δύο παρατάξεων. Η μια αντιπροσωπεύεται από τον Πρόεδρο Τραμπ, η άλλη αντιπροσωπεύεται από την ηγεσία του Δημοκρατικού Κόμματος και την πλειοψηφία των ΜΜΕ. Μεγάλο μέρος αυτής της διαμάχης περιστρέφεται γύρω από την δαιμονοποίηση της Ρωσσίας, και την ενοχοποίηση ή υπεράσπιση του Τράμπ για το αν έχει δεσμούς με την Ρωσσία ή όχι.

Στην πραγματικότητα η διαμάχη είναι μεταξύ:
• αφ' ενός της εγχώριας αμερικανικής πτέρυγας καπιταλιστών (παραγωγών και εξαγωγέων) που αντιπροσωπεύονται από τον Τράμπ και υποστηρίζονται από πολλές μεγάλες επιχειρήσεις και μεγάλο μέρος του λαού που συμπεριλαμβάνει τόσον αυτονομιστικές και ελευθεριακές τάσεις όσον και τα πιο αντιδραστικά του τμήματα όπως ρατσιστές, φαλλοκράτες, κοκ.,
και,
• αφ' εταίρου της πτέρυγας διεθνών καπιταλιστών (που ήταν κάποτε εδραιωμένη στην Αμερική και που συνεχίζει να διοικεί από εκεί διαφεντεύοντας μεγάλο μέρος του πλανήτη). Αυτή η μερίδα αντιπροσωπεύει κυρίως το διεθνές χρηματικό κεφάλαιο, τις αμερικανικές πολεμικές βιομηχανίες, την βιομηχανία φαρμάκων και την βιομηχανία των ΜΜΕ και ψυχαγωγίας, καθώς και το Ομοσπονδιακό βαθύ κράτος που περιστρέφεται γύρω από το Υπουργείο Εξωτερικών. Υποστηρίζεται και από πολλούς καλούς ανθρώπους που έχουν παρασυρθεί νομιζόμενοι πως η ιμπεριαλιστική ~ μιλιταριστική αυτή μερίδα είναι "προοδευτική" απλώς και μόνο επειδή συγκρούεται με τον Τράμπ και κατέχει την τέχνη να ποδηγετεί και καπελώνει προοδευτικά κινήματα.
Η σύγκρουση μεταξύ αυτών των δύο πιο κύριων μερίδων της αμερικανικής και διεθνούς άρχουσας τάξης έχει διχάσει τις ΗΠΑ, αλλά έχει και αντίκτυπο παντού σε όλο τον πλανήτη.

Διάφοροι ανόητοι και επαγγελματίες της πρωκτολειχίας μες τα πρόσφατα χρόνια - στην Κύπρο και παντού - σπεύδουν να πάρουν θέση είτε με την μια είτε με την άλλη από αυτές τις δύο απεχθέστατες παρατάξεις. Το ίδιο βέβαια σπεύδουν να κάμουν και όλοι - ανεξαιρέτως - οι καιροσκόποι στην χώρα μας, που βλέποντας αυτή την σύγκρουση πιστεύουν πως θα ανελιχθούν όπως και ο σαλίγκαροι ("έρποντας, γλύφωντας, και με τα κέρατα μας").

Σε αυτά τα πλαίσια η εφημερίδα Πολίτης έχει συνταυτιστεί απροκάλυπτα με την παγκόσμια ιμπεριαλιστική ~ μιλιταριστική πτέρυγα και έτσι μες τα πρόσφατα χρόνια έχει αρχίσει ένα πόλεμο προπαγάνδας ενάντια σε οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί ως "Ρωσσική επίδραση", ή "ρωσσόφιλο". Αυτή είναι και η φυσική προέκταση της διαχρονικής στάσης του Πολίτη για το κυπριακό σε όλα τα χρόνια της ιστορίας του: προωθεί επιτήδεια και ανελέητα όλες ανεξαιρέτως τις προτάσεις του Δυτικού Ιμπεριαλισμού, δρώντας σαν ιδεολογική προέκταση του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ, και ως "αυτόνομη" φωνή που αντηχεί τα ίδια που ρέονται οι οπαδοί του ΔΗΣΑΚΕΛ. Σε αυτό πλαίσιο εμφανίζονται και τα άρθρα του Πολίτη με τις υστερίες για τον Πούτιν, για "Ρώσσους ολιγάρχες" και άλλα παρόμοια. Μέσα στο ίδιο πλαίσιο και με κορύφωση το 2017 είναι που είχαν ξεχυθεί οι αρθρογράφοι του χύνοντας αχαλίνωτες ποσότητες δηλητηρίου ενάντια στην Εισαγγελία, στοχεύοντας την Νομική Υπηρεσία για την συνεργασία της με τις αντίστοιχες Ρωσσικές αρχές. Ήταν χαρακτηριστική η φράση σε άρθρο του Πολίτη όπου κατηγορείται ο Γενικός Εισαγγελέας πως τάχα ανέχεται την Νομική Υπηρεσία να "λειτουργεί ως ένα υποκατάστημα της Ρωσικής Ομοσπονδιακής Γενικής Εισαγγελίας".
► Γνώριζε ο Γενικός Εισαγγελέας; Μητέρα θύματος ζητούσε άρση απορρήτου δεδομένων από τη ΝΥ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ, 03/05/2019

Και αυτό ακριβώς είναι το ίδιο τοξικό παραμύθι που εξακοντίζεται τώρα ενάντια στον Γιώργο Κουντούρη. Με τα ίδια λόγια. Πως τάχα "έχει μετατρέψει την ορχήστρα σε παράρτημα του ρωσσικού στρατού". Είναι η ίδια φόρμουλα εμετικής προπαγάνδας. Δεν έχουν καν την έμπνευση να δώσουν νέο σχήμα στις κουρασμένες τους ανοησίες.

Αλλά δεν πειράζει. Ο διεθνής ιμπεριαλισμός θα τους ανταμείψει... ελπίζουν. Ξεχνούν την ανταμοιβή που έδωσε ο ιμπεριαλισμός στα καλύτερα του όργανα όπως τον Σαντάμ Χουσεΐν και τον Μανουέλ Νοριέγκα.

■ Η πραγματικότητα

Ομολογώ ότι η φιλανθρωπία του Γιώργου Κουντουρή και του ΕΟΠ με εντυπωσίασαν σε τόσο βαθμό που αισθάνομαι πολύ άνετα να βλέπω τον εαυτό μου σύμμαχο τους. Και αυτό φάνηκε στο πως διαχειρίστηκαν τις πονεμένες ανάγκες των ασθενών μας που χρειάζονται φαρμακευτικά σκευάσματα από Κάνναβη και που είτε μένουν αβοήθητοι από το Κράτος και το ιατρικό μας σύστημα, είτε πεθαίνουν με φρικτούς πόνους - εκτός αν είναι από τους λίγους τυχερούς που καταφέρνουν να λάβουν λίγη βοήθεια από τους εθελοντές του Σωματείου Φίλοι της Κάνναβης. Σε μια περίοδο όπου ούτε η Κυβέρνηση ούτε τα κόμματα ούτε και ΚΑΜΙΑ από τις "σπουδαίες" φιλανθρωπικές οργανώσεις προσέφεραν την παραμικρή ανακούφιση στις χιλιάδες αυτές ασθενών, το ΕΟΠ και ο Γιώργος Κουντούρης παρείχαν γραφειακές εγκαταστάσεις στο Σωματείο ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί καλύτερα τον κόσμο όλο που ζητά τη βοήθεια μας:
«"Το Κόμμα ΕΓΩ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ αναγνωρίζοντας την προσφορά του Σωματείου “Φίλοι της κάνναβης” για τη θεραπεία και ανακούφιση συνανθρώπων μας οι οποίοι υποφέρουν από διάφορες παθήσεις, αποφάσισε να διαθέσει χώρο στα κεντρικά του γραφεία στη Λευκωσία, για την προσωρινή στέγαση των εκπροσώπων του", γράφει η χθεσινή επίσημη ανακοίνωση του ΕΟΠ.»
Ευχαριστούμε το ΕΟΠ! ~ Οι εργασίες μας κλιμακώνονται

Επίσης, κατά την διάρκεια των Ευροεκλογών το ΕΟΠ προσέφερε βοήθεια χωρίς όρους και ανταλλάγματα στην προεκλογική Εκστρατεία Γιασεμί και Σενέρ Λεβέντ - ασχέτως του ότι λόγω της στραβάρας μας εμείς οι εθελοντές και μέλη της Εκστρατείας δεν αξιοθήκαμε να τα αξιοποιήσουμε ορθά, αυτές οι κινήσεις και κοινωνική προσφορά δείχνουν τον πολιτισμό, τον διεθνισμό, την ισοπολιτεία και δημοκρατικότητα των ανθρώπων του ΕΟΠ. Στοιχεία που κάποια ανθρωπάρια εκεί στα γραφεία του Πολίτη δυσκολεύονται καν να φανταστούν.

Για αυτούς και πολλούς άλλους λόγους δηλώνω αλληλέγγυος μαζί τους ενάντια την παρούσα απρόκλητη επίθεση από τις σελίδες του Κίτρινου Τύπου.

Πιο κάτω μπορείτε να διαβάσετε και το επίμαχο άρθρο της κας Μερόπης καθώς και άρθρα από άλλες εφημερίδες που ανέφεραν τις σχετικές ειδήσεις χωρίς εμμονές και ιδεοληψίες.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~

Κρατική ορχήστρα με «μπαλαλάικα»
ΜΕΡΟΠΗ ΜΩΥΣΕΩΣ, 11/06/2019 (τελευταία ενημέρωση 12:13)

■ Ανησυχία εκφράζουν γονείς παιδιών μελών της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου (ΣΟΝΚ), σχετικά με τη σχέση που μπορεί να προκύπτει από την ιδιότητα του καλλιτεχνικού διευθυντή της ορχήστρας, Γιώργου Κουντούρη, ως προέδρου του φιλορωσικού κόμματος «Εγώ, ο Πολίτης» (ΕΟΠ).

Σε επικοινωνία τους με τον «Π», οι γονείς δηλώνουν θορυβημένοι εξαιτίας, κυρίως, της σειράς συναυλιών της ΣΟΝΚ του περασμένου Μαΐου κατά την οποία η ορχήστρα συνέπραξε με τη Συμφωνική Ορχήστρα των Στρατευμάτων της Εθνικής Φρουράς της Ρωσικής Ομοσπονδίας. «Σας διαβεβαιώ ότι πρόκειται για δύο εντελώς ξεχωριστά πράγματα», δηλώνει στον «Π» ο κ. Κουντούρης, κληθείς να σχολιάσει τις εκφρασθείσες ανησυχίες.

Συναυλίες με το στρατό

Στις αρχές Μαΐου, η ΣΟΝΚ συνδιοργάνωσε με το Ρωσικό Επιστημονικό και Πολιτιστικό Κέντρο Κύπρου μια σειρά από συναυλίες με αφορμή την 9η Μαΐου, «Μέρα της Νίκης», που γιορτάζεται δεόντως στη Ρωσία καθώς σηματοδοτεί τη νίκη των Συμμάχων επί του φασισμού και του ναζισμού, που έδωσε τέλος στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Των συναυλιών, στις οποίες συμμετείχε η Ορχήστρα των Στρατευμάτων της Εθνικής Φρουράς της Ρωσικής Ομοσπονδίας, προηγήθηκαν χοροί και τραγούδια από μαθητές των ρωσικών σχολείων στην Κύπρο αλλά και η πορεία του «Αθάνατου Τάγματος»: πρόκειται για μια ειρηνική πορεία-θεσμό, που πραγματοποιείται αυτή τη μέρα, και τιμά τη μνήμη όσων πολέμησαν, βασανίστηκαν και σκοτώθηκαν στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

► Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε άδεια για τις εκδηλώσεις αλλά στην επιστολή που είχε λάβει δεν γινόταν καμία αναφορά για συνδιοργάνωση με τον ρωσικό στρατό

Οσάτσι και «λάθος»

Σύμφωνα με τον κ. Κουντούρη, οι συναυλίες πραγματοποιήθηκαν μετά από πρόσκληση της ρωσικής πρεσβείας για συνεργασία στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τη «Μέρα της Νίκης». Μάλιστα η πρόταση έγινε απευθείας από τον Ρώσο πρέσβη στην Κύπρο Στανισλάβ Οσάτσι προς τον υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Χαμπιαούρη, ο οποίος έδωσε το πράσινο φως για τη σειρά συναυλιών. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην επιστολή προς τον υπουργό αναφέρονταν ονόματα άλλων καλλιτεχνών και όχι της προαναφερόμενης ορχήστρας (ρωσικού στρατού). Επιπλέον, σε ανάρτηση της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου στο facebook, αναφέρεται ότι οι συναυλίες αποτελούν συνεργασία τόσο με το Ρωσικό Επιστημονικό και Πολιτιστικό Κέντρο Κύπρου αλλά και με την ίδια την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Στρατού της Ρωσικής Ομοσπονδίας (!). Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Κουντούρης απέδωσε σε «λάθος της γραμματείας» την προσθήκη του ρωσικού στρατού ως συνδιοργανωτή των συναυλιών. Πάντως, μέχρι χθες η ανάρτηση δεν «διορθώθηκε».

Ο Γιώργος Κουντούρης είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου από το 2013 και πρόεδρος του κόμματος ΕΟΠ από το 2018. Ο κ. Κουντούρης βρέθηκε ξανά στην επικαιρότητα με την ιδιότητά του ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας Νέων καθώς το προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο του ιδρύματος της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου (ΙΣΟΚ) αποφάσισε την προκήρυξη της θέσης για νέο καλλιτεχνικό διευθυντή. Ωστόσο το νυν δ.σ. έδωσε παράταση μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ θερμή υπήρξε η υποστήριξη των μελών της ΣΟΝΚ και των γονιών τους προς τον κ. Κουντούρη, ο οποίος θεωρείται ότι εκτελεί άρτιο καλλιτεχνικό έργο στην ορχήστρα. Το κόμμα «Εγώ, ο Πολίτης», συνδέεται στην αντίληψη του κοινού με τη Ρωσία καθώς κατά την ίδρυσή του, το 2017, συστάθηκε κυρίως από Ρώσους πολίτες που απέκτησαν την κυπριακή υπηκοότητα. Είναι δε σαφής ο προσανατολισμός του προς τη ρωσόφωνη κοινότητα της Κύπρου ενώ μόλις πρόσφατα η ηγεσία του ΕΟΠ πρότεινε στο Υπουργείο Αμυνας την εθελοντική συμμετοχή ρωσόφωνων πολιτών της Κυπριακής Δημοκρατίας στις στρατιωτικές ασκήσεις της Εθνικής Φρουράς.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Περαιτέρω Αναγνώσματα... χωρίς υστερία!

Ρωσία και Κύπρος τίμησαν την «Ημέρα της Νίκης» στην Πάφο

Πάφος: Ρωσία και Κύπρος τίμησαν την «Ημέρα της Νίκης»

ΕΟΠ: Ζητούν δημιουργία μονάδας στην Ε.Φ. για ρωσόφωνους

~~~~~~~~~~~~~~~~