Thursday, 24 November 2011

Η Αβάστακτη Υποκρισία της Ηγεσίας του Ανορθωτικού Κόμματος Εξαπατημένου Λαού (ΑΚΕΛ)






Παρακολουθώντας την καθημερινότητα στην πατρίδα μας μένω κατάπληκτος με την ομαδική παραίσθηση στην οποία βρίσκονται τόσο οι φανατικοί οπαδοί του σταλινικού καθεστώτος, όσο και πολλοί πολιτικοί του αντίπαλοι.

Πολύ συχνά στο δημόσιο διάλογο επιχειρείται να εξηγηθεί η πολιτική πρακτική της παρούσας σταλινικής διακυβέρνησης ως αποτέλεσμα των υποτιθέμενων ιδεοληψιών της ηγεσίας του ΑΚΕΛ, επειδή τάχα μου «είναι κομμουνιστές». Η επιχειρηματολογία αυτή αναπαράγεται διαρκώς στο δημόσιο βήμα από πολιτικούς αλλά και έγκριτους δημοσιογράφους.

Η πρακτική αυτή το μόνο που εξυπηρετεί είναι να συσπειρώνει τους οπαδούς του ΑΚΕΛ, αρκετοί εκ των οποίων είναι γνήσιοι Ελληνοκύπριοι πατριώτες και να δίδει έξωθεν την καλή μαρτυρία ότι οι επιθέσεις τις οποίες δέχεται το ΑΚΕΛ είναι «επειδή είναι ένα γνήσιο φιλολαϊκό κόμμα και αυτό ενοχλεί τους εθνικιστές και τους πράκτορες του Ιμπεριαλισμού και του Κεφαλαίου».

Οι επιθέσεις αυτού του τύπου έχουν ενταθεί εδώ και χρόνια λόγω των μικροκομματικών σκοπιμοτήτων του έτερου κόμματος της υποτιθέμενης δεξιάς και της ηγεσίας του, ΔΗΣΥ, προεξάρχοντος του επερχόμενου δράκουλα και υπερμάχου του σχεδίου Ανάν Νίκου Αναστασιάδη. [1]

Αυτές οι επιθέσεις είναι η καλύτερη υπηρεσία προς το καθεστώς αλλά και προς το κομματικό κατεστημένο. Το χώρισμα των μαντριών των δύο μεγάλων κομμάτων καταστρέφει αργά και σταθερά την πατρίδα μας την ίδια στιγμή που σε όλους τους τομείς του δημόσιου βίου τα δύο μεγάλα κόμματα συνεννοούνται άψογα ώστε να μοιράσουν την πίττα της αναξιοκρατίας που και τα δύο υπηρετούν.

Η ανάγνωση της πολιτικής πραγματικότητας χρειάζεται να υπερβεί τη μικροκομματική πολιτική και την επιχειρηματολογία της και να ξεσκεπάσει την πολιτική της ηγεσίας του ΑΚΕΛ γι αυτό που πραγματικά είναι.

Η μόνη πολιτική πραγματικότητα που ζωγραφίζει πεντακάθαρα αυτή την πορεία είναι η διαρκής της δέσμευση στην αρχομανία, την υποκρισία και τον αυταρχισμό. Η ηγεσία του ΑΚΕΛ δεν έχει καμία απολύτως σχέση με καμιά από τις αρχές και ιδέες της αριστεράς και του κομμουνισμού όπως αυτός εκφράστηκε διαχρονικά μέσα από τα έργα και τις πράξεις γνήσιων αριστερών στην πατρίδα μας και τον κόσμο.

Τέτοιοι αριστεροί έχυσαν πακτωλούς αίματος στον αγώνα ενάντια στον Φασισμό, τον Ιμπεριαλισμό και την επέλαση του Κεφαλαίου και υπεράσπισαν τις πατρίδες των με την αρχετυπική κραυγή του Τσε «Πατρίς ή Θάνατος» να αντηχεί στους αιώνες.

Η θλιβερή νομενκλατούρα που διοικεί το ΑΚΕΛ και την Κύπρο και τα διάφορα παπαγαλάκια της εντός και εκτός κόμματος έχουν τόση σχέση με την αριστερά όσο και ο Στάλιν. Η ηγεσία του κόμματος βρίσκεται σε διάσταση με τη βάση εδώ και πολλά χρόνια ακριβώς διότι οι γνήσιοι απλοί λαϊκοί αριστεροί που συνθέτουν τη βάση του κόμματος αντιλαμβάνονται ολοένα και περισσότερο την υποκρισία της ηγεσίας.

Το τρανταχτότερο παράδειγμα αυτής της διάστασης ήταν η ψήφος για το σχέδιο Ανάν. Ενώ η ηγεσία του κόμματος αποφάσισε την υποστήριξη του σχεδίου η βάση το απέρριψε. Ήταν τόση η λαϊκή κατακραυγή μέσα στους κόλπους της βάσης που η ηγεσία ανέκρουσε πρύμναν και εξαναγκάστηκε να απορρίψει το σχέδιο με βαριά καρδιά. Το τσιμέντωμα του Ναι που επιχειρεί ο πρόεδρος είναι προδοσία κατά του αγώνα της συντριπτικής πλειοψηφίας των ψηφοφόρων του ΑΚΕΛ.

Αισθάνομαι ότι χρειάζεται όλοι μας να αντιλαμβανόμαστε αυτή τη διάσταση και να απευθυνόμαστε με εντιμότητα, ειλικρίνεια και αδελφική αγάπη στους συμπολίτες μας αυτούς και να τους ευγνωμονούμε για τη διαχρονική πατριωτική τους στάση. Και να διαχωρίζουμε το λαό από την ηγεσία και τη νομενκλατούρα του κόμματος. Ο διχασμός είναι το καλύτερο δώρο που μπορούμε να προσφέρουμε στους ερυθροφασίστες της ΑΚΕΛικής ηγεσίας.

Το παρόν άρθρο απευθύνεται σε όλους και όλες εντός και εκτός Κύπρου που έχουν τη διάθεση να δουν πέρα από τις στρεβλώσεις που δημιουργεί ο άξονας της ηγεσίας των ΔΗΣΑΚΕΛ και τα ΜΜΕ που επηρεάζει.

Απευθύνεται κυρίως στους φίλους και τις φίλες της βάσης του ΑΚΕΛ και όλους εκείνους που ξεγελάστηκαν από την υποψηφιότητα Δημήτρη Χριστόφια και τον εξέλεξαν στην προεδρία. Οι συμπολίτες μας μέσα και γύρω από το ΑΚΕΛ οι οποίοι αισθάνονται προδομένοι από την πορεία της σταλινικής του ηγεσίας και οι οποίοι συναισθάνονται την ιστορική τους ευθύνη μπροστά στο βάραθρο στο οποίο μας οδηγεί η αισχρότερη διακυβέρνηση που είχε ποτέ ο τόπος, χρειάζεται να δουν καθαρά την απέραντη υποκρισία της ηγεσίας του κόμματος των. Και να πράξουν επί τούτου!

Είναι τέλος μια προσωπική τοποθέτηση στη γεμάτη απόγνωση έκκληση της Κυρίας Πόπης Χριστοφόρου: «αν υπάρχει μέσα στο ΑΚΕΛ ένας νέος Τσε Γκεβάρα, ένας μάγκας να καθαρίσει τα σκουπίδια» [2]

ΑΚΕΛ über alles

Η ανάγνωση της πραγματικότητας χρειάζεται να αρχίσει από τη διαστρέβλωση της. Η ηγεσία του ΑΚΕΛ έχει ανάξει εδώ και δεκαετίες το κόμμα ως την υπέρτατη αξία, πάνω ακόμη και από την ίδια την πατρίδα μας! Το κόμμα παίζει για τους πιστούς του το ρόλο της μόνης ορθής δόξας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κάθε άποψη και τοποθέτηση ενάντια στο κόμμα αντιμετωπίζεται ως αιρετική και εισπράττει τον αναθεματισμό και την επίθεση. Ο αυταρχισμός που επικρατεί μέσα στο κόμμα είναι αντάξιος των σκληρότερων θεοκρατικών καθεστώτων. Οι αντιφρονούντες δε διώκονται απλά αλλά επιδιώκεται η προσωπική και πολιτική τους εξόντωση.

Η προσωπική στάση του νυν προέδρου και του κόμματος ενάντια στον πρώην υπουργό Γιώργο Λιλήκκα είναι ενδεικτική του τι επιφυλάσσει ο σταλινισμός στους πολιτικούς του αντιπάλους. Αφού ο πρόεδρος απείλησε τον πρώην υπουργό ότι «θα τον καταπλακώσει ο οδοστρωτήρας», τον σέρνει τώρα στα δικαστήρια για «απόφαση που έλαβε ασκώντας τα καθήκοντα του», που ζήμιωσε τη δημοκρατία. [3]

Η Εισαγγελία του καλού φίλου του προέδρου κ. Παπασάββα η οποία δεν είδε καμιά προσωπική ευθύνη του προέδρου για την τραγωδία στο Μαρί - παρά την ύπαρξη του καταπελτικού πορίσματος Πολυβίου - το θάνατο 13 συμπολιτών μας και την καταστροφή της Οικονομίας του κράτους ανακάλυψε προσωπική ευθύνη εις βάρος του κ. Λιλλήκα. Η υποκρισία και η εμπάθεια του καθεστώτος και των τσιρακιών του σε όλο της το μεγαλείο!

Το κόμμα έχει πάντα δίκαιο. Δεν πρόκειται να ακούσετε από τα χείλη των μελών της ηγεσίας του το «Κάναμε λάθος» διότι το επίπεδο αυταρχισμού και αλαζονείας απλά δεν το επιτρέπει.



Ο αυταρχισμός μέσα στο κόμμα είναι τόσος που αγγίζει το γονιδιακό φασισμό. Έτσι οι ΑΚΕΛικοί πατεράδες που βρίσκονται κοντά στην ηγεσία του κόμματος αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους ως έκπτωτα αν τολμήσουν να αρθρώσουν διαφορετικό λόγο. «Γεννιέσαι ΑΚΕΛικός δε γίνεσαι» είναι το modus vivendi που έχει επιβάλει το κόμμα στα μέλη του. Αυτό εξηγεί και τους πρόσφατους δημόσιους προπηλακισμούς όσων τόλμησαν – άκουσον άκουσον – να διαφωνήσουν δημόσια. Ο γονιδιακός φασισμός επιτρέπει σε μέλη των οικογενειών τους να βγαίνουν δημόσια να τους προπηλακίζουν και να τους λοιδορούν. [4]

Η αποστασία από τη γραμμή του κόμματος έχει την έννοια της υπέρτατης αμαρτίας διότι το κόμμα στην ουσία είναι θεοκρατικό αντικαθιστώντας την έννοια του Θείου με την απόλυτη εξουσία του κόμματος και των επί γης εκπροσώπων του στην ηγεσία. Για το Ανορθωτικό Κόμμα Εξαπατημένου Λαού η πίστη στο κόμμα είναι πάνω απ’ όλα. Και το κόμμα απαιτεί αυτή την τυφλή πίστη ενάντια σε κάθε λογική και ηθική επαληθεύοντας στην πρακτική του τον George Orwell στο προφητικό "1984":

«Στο τέλος, το Κόμμα θα ανακοινώσει ότι δύο και δύο κάνουν πέντε και θα πρέπει να το πιστέψεις. Ήταν αναπόφευκτο ότι θα προέβαιναν σε αυτό τον ισχυρισμό αργά ή γρήγορα: η λογική της θέσης τους το απαιτούσε».

Το κόμμα λοιπόν ως η υπέρτατη αξία κατέχει το αλάθητο του Πάπα και με αυτό πορεύεται στην πολιτική κονίστρα. Όλοι όσοι έχουν ανελιχθεί κατά καιρούς στην ιεραρχία του κόμματος αγκαλιάζουν και εκφράζουν αυτή την πραγματικότητα ως ζηλωτές του κόμματος και ως Οδοστρωτήρες έτοιμοι να πατήσουν την εσωτερική διαφωνία και την εξωτερική επιχειρηματολογία.

Αυτή η αυταρχική αντίληψη μεταφέρεται σε όλα τα επίπεδα δράσης του κόμματος και της ηγεσίας του. Είναι μέσω αυτής της αντίληψης που το κόμμα «ελίσσεται ευέλικτα» μέσα σε ένα οχετό υποκρισίας και που επιτίθεται εκτοξεύοντας τη χολή και το όξος του.

Για το κόμμα ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και τίποτε δεν μπορεί να σταθεί στο δρόμο του. Η υποκρισία και το ψέμμα βαφτίζονται «ευέλικτη πολιτική», η υποταγή και ο ευτελισμός «αξιοπρεπής συμβιβασμός» και ο κίνδυνος εξαφάνισης του Ελληνισμού της Κύπρου «λύση διζωνικής».

Οι μέθοδοι του κόμματος διέπονται από υποκρισία ανερυθρίαστη.

Ο αυταρχισμός και η υποκρισία της ηγεσίας του ΑΚΕΛ είναι κατ’ ακρίβεια οι μόνες αρχές που αγκαλιάζει!


Η ηγεσία του ΑΚΕΛ έπλασε μέσα σε αυτά τα πλαίσια τη δική της ιστορική αφήγηση για το τι είναι το κόμμα και με περισσή υποκρισία και αλαζονεία έχτισε διάφορους μύθους γύρω από την ιδεολογία και την πρακτική του κόμματος καθώς και τις αξίες που υποτίθεται πρεσβεύει. Μαζί με την αέναη απειλή των οποιονδήποτε άλλων οι μύθοι που καλλιέργησε χρησιμοποιήθηκαν και χρησιμοποιούνται για να κρατήσουν τους ψηφοφόρους του μαντρισμένους και το κόμμα αλώβητο στο πέρασμα του χρόνου.

«Το ΑΚΕΛ είναι το κόμμα του λαού, που αγωνίζεται ενάντια στον Ιμπεριαλισμό, το Κεφάλαιο και τον Πλούτο, το οποίο αγκαλιάζει την Αξιοκρατία και αγωνίζεται για τον τερματισμό της Κατοχής και την επανένωση του νησιού μας, για μια δίκαιη λύση και μια δίκαιη κοινωνία» είναι το περιεχόμενο της μυθοπλασίας που έχτισε η αρχομανής αυταρχική ηγεσία.

Η εκλογή του Δημήτρη Χριστόφια στην προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας και η ονείρωξη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί διακυβέρνησης ΑΚΕΛ είναι το επιστέγασμα αυτής της μυθοπλασίας.

Δυστυχώς όμως για την υποκριτική ηγεσία του κόμματος η ανέλιξη στην εξουσία αποκάλυψε την πραγματικότητα. Οι μάσκες έπεσαν και η ηγεσία του ΑΚΕΛ προεξάρχοντος του νυν προέδρου έδειξαν το ποιόν τους.

Ο πολιτισμός μας παρέδωσε το αρχετυπικό κριτήριο μετρήματος των εύηχων συνθημάτων και της μυθολογίας που πλάθουν οι πολιτικάντηδες και τα κομματικά εκτρώματα:

«Αρχή άνδρα δείκνυσι» μας παραδίδει μέσα από τους μαιάνδρους του χωροχρόνου ο Πιττακός ο Μυτιληναίος. [5]

Η άνοδος στην εξουσία ξεγύμνωσε την ηγεσία του ΑΚΕΛ από τους μύθους τους οποίους η ίδια έπλασε.

Αξίζει λοιπόν να επισκεφτούμε ένα προς έναν αυτούς τους μύθους και να δούμε πως η διακυβέρνηση Χριστόφια κατάφερε μέσα στο σύντομο χρονικό διάστημα της θητείας της να αποκαλύψει σε όλους μας το αποκρουστικό πρόσωπο της αλαζονείας, της υποκρισίας και του αυταρχισμού που αποτελούν τις αξίες της ηγεσίας του Ανορθωτικού Κόμματος Εξαπατημένου Λαού.



Σόλων Αντάρτης – solon_antartis@yahoo.com
~~~~~~~~~~~~~



Ευχαριστίες: Ιδιαίτερες ευχαριστίες στις φίλες και φίλους της ομάδας «Εκδόσεις Από το Υπόγειο»

http://ypogeio.tumblr.com/
Οι εικαστικές τους δημιουργίες που παρουσιάζονται στο κείμενο αποτελούν μια ακόμη πολιτιστική – πολιτική παρέμβαση στα τεκταινόμενα στο νησί μας.


Πηγές
--------


1. Φοβού τον Επερχόμενο Δράκουλα
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/07/blog-post_26.html

2. Στο προσκέφαλο ενός αθώου έφηβου
Από τη στήλη «Εξ Αφορμής» με το Μάριο Δημητρίου
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks+aformis/425185

3. Διώκουν τον Λιλλήκα ως πρώην υπουργό
http://www.philenews.com/el-gr/New-Homepage-With-Slider/4995/87048/diokoun-ton-lillika-os-proin-ypourgo


4. Από το άρθρο της Νίκης Κατσιαούνη «Μετά την Αποκήρυξη τι;» άρθρο απάντηση στους μύδρους που εκτοξεύτηκαν εναντίον της και εναντίον του ποιητή και δημοσιογράφου Γ. Χριστοδουλίδη για το «έγκλημα» τους να διαφωνήσουν με το κόμμα και τον πρόεδρο:
«Αποκήρυξη, δηλώσεις μετανοίας, πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων ήταν μέθοδοι των πλέον αυταρχικών καθεστώτων στην Ελλάδα. Συγγενείς αποκήρυτταν συγγενείς, αλλιώς τους περίμενε η εξορία. Στην Αν. Γερμανία η Στάζι ανάγκαζε τους πολίτες να προδίδουν την οικογένειά τους, κόρη τον πατέρα, ο ένας τον άλλο. Έτσι έπεσε το Τείχος του Βερολίνου. Από το Ανατολικό. Στην Κύπρο του ΑΚΕΛ, θα θυμόμαστε για πάντα ότι ο Δρ Ρολάνδος Κατσιαούνης αποκήρυξε μια ξαδέλφη του γιατί έκανε κριτική στον Χριστόφια και στο Κόμμα, του οποίου αυτή δεν υπήρξε μέλος. Και ο Γιώργος Χριστοδουλίδης, πρώην Δήμαρχος Λάρνακας, αποκήρυξε τον εγγονό του ποιητή και δημοσιογράφο. Γ. Χριστοδουλίδη γιατί ζήτησε την παραίτηση Χριστόφια. Ποιος έδωσε εξουσιοδότηση σ΄ αυτούς τους δύο παλαιοκομματικούς να εκπροσωπούν ολόκληρες οικογένειες;»
http://www.sigmalive.com/simerini/analiseis/other/428603
5. Πιττακός ο Μυτιληναίος
http://www.mousa.gr/html/pittakos.html

Thursday, 17 November 2011

Περιμένοντας τους Υδρογονάνθρακες


-Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι υδρογονάνθρακες να φθάσουν σήμερα.

-Γιατί μέσα στην Βολή μιά τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Βολευτές και δεν νομοθετούνε;

-Γιατί οι υδρογονάνθρακες θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Βολευτές;
Οι υδρογονάνθρακες σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

-Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;


-Γιατί οι υδρογονάνθρακες θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον Noble αντιπρόσωπό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.

-Γιατί οι δυό μας Υπουργοί κ' οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλισμένα;

Γιατί οι υδρογονάνθρακες θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπόνουν τους Noble αντιπροσώπους.

-Γιατί κ' οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;

Γιατί οι υδρογονάνθρακες θα φθάσουν σήμερα·
κι οι Noble αντιπρόσωποι βαριούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.

-Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ' η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που έγιναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ' οι πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;

Γιατί ενύχτωσε κ' οι υδρογονάνθρακες δεν ήλθαν.
Κι οι Noble αντιπρόσωποι έφθασαν απ'τη θάλασσα,
και είπανε πως υδρογονάνθρακες πια δεν υπάρχουν.

Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς υδρογονάνθρακες.
Οι υδρογονάνθρακες αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις.

Σόλων Αντάρτης ~ solon_antartis@yahoo.com
~~~~~~~~~~~~

Η έμπνευση για το πιο πάνω ανήκει βέβαια στο ποίημα του Αλεξανδρινού Έλληνα προφήτη και ποιητή Κωνσταντίνου Καβάφη:

Περιμένοντας τους βαρβάρους
http://cavafis.compupress.gr/kavgr_29.htm

Saturday, 12 November 2011

Η Νέα Κυβέρνηση ~ Εθνική Ανεξαρτησία ~ Οικονομία

Όλα όσα θέλατε να ξέρετε (ή προτιμούσατε να μήν ξέρετε) για την Νέα μας Κυβέρνηση στην Ελλάδα:
Η Νέα Κυβέρνηση

Εθνική Ανεξαρτησία

Πυξίς για τη Διαχείριση και Πλοήγηση του Κράτους


Οικονομική Πολιτική


Το Πολιτικόν Σκέπτεσθαι

Επιπτώσεις στο Λαό
.

* * *

{Για καλύτερη ευκρίνεια στα επί μέρους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το "κλικ" πάνω σ' έκαστον.}

Η Νέα Κυβέρνηση

* * *

Εθνική Ανεξαρτησία

* * *

Πυξίς για τη Διαχείριση και Πλοήγηση του Κράτους

* * *

Οικονομική Πολιτική

* * *

Το Πολιτικόν Σκέπτεσθαι

* * *

Επιπτώσεις στο Λαό



Ομάδα Σύνταξης
,
Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia
http://CyprusIndyMedia.org
~~~~~~~~~~~~~

Πηγές, Παραπομπές, Περαιτέρω Μελέτη


Ο Λουκάς Παπαδήμος, η Τριμερής Επιτροπή (Trilateral Commission) και το Διεθνές Κεφάλαιο:
http://www.tsantiri.gr/apokalypseis/apokalipsi-paredosan-ti-chora-stin-trimeri-o-pagkosmios-rolos-papadimou.html

Ευχαριστίες στην Στέλλα Κύκλου για την έμπνευση και ενημέρωση.


Οι εικόνες του άρθρου μας είναι από τη δημιουργία του Μαρκ Φιόρε, του οποίου η εξαιρετικά επιτυχημένη ανάλυση της φαινομενολογίας του σύγχρονου Κεφαλαιϊκού Κράτους εμπνέει απελευθερωτικά χάχανα σε χιλιάδες ~ εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=6u2kcUR2H40

Legal Issues; Copyright notice
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2008/08/legal-issues-copyleft-copyright-notice.html
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wednesday, 2 November 2011

ΟΧΙ στο Νάρκοτεστ !

του Πέτρου Ευδόκα, petros@cyprus-org.net

Σαλιαρίζουν, αυτο-ηδονίζονται και μετα-εκστασιάζονται οι διάφοροι "παράγοντες" στα Μέσα, στα Υπουργεία και τα Κόμματα, και μπαίνουν σε μια φάση προετοιμασίας του κόσμου για το ότι "έρχεται το νάρκοτεστ".

Ήδη αυξηθήκαν πρόσφατα τα άρθρα στις εφημερίδες για "τη μάστιγα των ναρκωτικών", την υποτιθέμενη της σχέση με το οδήγημα και για την επικείμενη θεσμοθέτηση της εξέτασης των οδηγών που προτίθενται να μας επιβάλουν: σκοπεύουν να παίρνουν δείγμα σάλιου από τον οδηγό το οποίο θα υποβάλλεται επί τόπου σε αυτόματη χημική ανάλυση που θα λέει αν ο οδηγός είναι υπό την επήρεια ναρκωτικών. Και επειδή η ανάλυση δεν είναι επαρκής, και ούτε μπορεί να σταθεί στο Δικαστήριο, θα επιβάλλεται και εξέταση του αίματος ώστε να είναι αδιαμφισβήτητα τα "τεκμήρια ενοχής". Ασχέτως του αν είναι μια τεραστίων διαστάσεων κάθετη παραβίαση των Συνταγματικών μας δικαιωμάτων.
Στ’ ανθρώπινα δικαιώματα προσκρούει το ναρκοτέστ
"... Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, αρχικά ο οδηγός θα υποβάλλεται σε εξέταση σάλιου και ακολούθως θα πρέπει να δώσει τη συγκατάθεσή του για να προχωρήσουν οι αρμόδιοι σε εργαστηριακές αναλύσεις αίματος.
Η αιμοληψία, σύμφωνα με τον Πέτρο Κληρίδη, μπορεί να θεωρηθεί αδίκημα πρόκλησης βαριάς σωματικής βλάβης και δεν μπορούν να εξαναγκάζουν κάποιον να δώσει αίμα, αλλά και πρακτικά είναι αδύνατο να υποχρεώνουν τον ύποπτο να δίδει δείγμα ούρων..."
http://www.sigmalive.com/simerini/news/police+and+courts/432052
Κατ' αρχάς το λεγόμενο νάρκοτεστ είναι βασισμένο σε αντι-επιστημονικά δόγματα. Αποτελεί εφαρμογή μιας ατελούς τεχνολογίας σε μια εκστρατεία που έχει πολιτικά, όχι επιστημονικά θεμέλια και στόχους.

Η επιστήμη μέσω πολλών της κλάδων (φαρμακολογία, βιολογία, ιατρική), έχει απορρίψει τους ισχυρισμούς των πολιτευτών, νομοθετών, αξιωματούχων της Αστυνομίας, κ.α. που χρησιμοποιούνται συνθηματικά για να δημιουργηθεί κλίμα ώστε να θεσμοθετηθεί το νάρκοτεστ.

Ως ένδειξη της αλλοφροσύνης που χαρακτηρίζει τις "σταυροφορίες" ενάντια στην λεγόμενη "μάστιγα των ναρκωτικών", αναλογιστείτε την προπαγάνδα που ακούμε κάθε μέρα και συγκρίνετε την με τα αποτελέσματα επιστημονικής έρευνας που διέταξε το Υπουργείο Συγκοινωνιών του Ηνωμένου Βασιλείου που δείχνει ότι οι χρήστες της Κάνναβης είναι ΠΙΟ ασφαλής οδηγοί όταν είναι υπό την επήρεια του φυτού:
"Instead of proving that drug-taking while driving increased the risk of accidents, researchers found that the mellowing effects of cannabis made drivers more cautious and so less likely to drive dangerously.
Although the cannabis affected reaction time in regular users, its effects appear to be substantially less dangerous than fatigue or drinking. Research by the Australian Drugs Foundation found that cannabis was the only drug tested that decreased the relative risk of having an accident."
http://www.mapinc.org/newscc/v00/n1161/a02.html
Και το Υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ:
Psychoactive substance use and the risk of motor vehicle accidents "...No increased risk for road trauma was found for drivers exposed to cannabis."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15094417?dopt=Abstract

Μιλήστε με οποιοδήποτε έχει γνώση και πείρα στη θεραπεία, φροντίδα και απεξάρτηση των ατόμων που είναι εξαρτημένα από τα αληθινά (και δηλητηριώδη) ναρκωτικά όπως ηρωίνη, ηρεμιστικά, αγχολυτικά κλπ. Η αδιαμφισβήτητη αντικειμενική αλήθεια είναι ότι ο εξαρτημένος είναι ΠΙΟ επικίνδυνος στο οδήγημα αν στερηθεί την δόση του παρά αν την πάρει.

Η δόση ναρκωτικών στα εξαρτώμενα άτομα χρησιμοποιείται για να διατηρηθεί ο ασθενής ΥΓΙΗΣ και λειτουργήσιμος - γι' αυτό και αυτή η πάθηση ονομάζεται εξάρτηση. Η καλή του λειτουργία εξαρτάται από την ουσία. Με άλλα λόγια αν ο εξαρτημένος σε ναρκωτικά ασθενής ανιχνευτεί να έχει το φάρμακο μέσα του, θα πρέπει να θεωρείται πιο ασφαλής οδηγός. Ενώ αν ο εξαρτημένος υποστεί το νάρκοτεστ και βγει "καθαρός", αυτός ο "καθαρός" είναι επικίνδυνος στο οδήγημα γιατί επίκειται ανά πάσα στιγμή η τρικυμιώδης κρίση του συνδρόμου στέρησης το οποίο θα εξουδετερώσει κάθε δυνατότητα του να είναι ασφαλής οδηγός.

Αυτά ουδέποτε λέγονται είτε από τα Μέσα και τον Τύπο, ούτε από τους πολιτευτές και τους "συμβούλους" των που απλώς ψεύδονται για να παίρνουν ψήφους, αυξημένη δημοτικότητα, πιο μεγάλα κονδύλια για εκστρατείες και προμήθειες για τους οικείους των, και που στοχεύουν διαρκώς στη θεσμοθέτηση όλο και πιο ανελεύθερων νόμων.

Επιπλέον βέβαια υπάρχει και η τεράστια διαφορά μεταξύ νόμιμων και παράνομων φαρμάκων τα οποία το νάρκοτεστ ΔΕΝ μπορεί να διακρίνει μέσω του σάλιου. Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι στην Κύπρο λαμβάνουν νόμιμα ψυχοφάρμακα, υπνωτικά, αγχολυτικά, αναλγητικά και παυσίπονα τα οποία θα ανιχνεύονται από το ναρκοτέστ ως ναρκωτικά. Ακόμα και η εξέταση αίματος πολύ συχνά δεν μπορεί να διαχωρίσει ανάμεσα σε αυτές τις ουσίες και τις παράνομες τους εκδοχές. Για παράδειγμα, τα νόμιμα φάρμακα του βήχα που περιέχουν κωδεΐνη (νόμιμο ναρκωτικό), μεταβάλλονται από τον οργανισμό σε μορφίνη, που είναι το κύριο συστατικό του όπιου. Το όπιο είναι παράνομο ναρκωτικό. Ποιός "ζαπτιές" στην άκρη του δρόμου έχει την διακριτικότητα ή την γνώση να διαχωρίσει αν το άτομο εκάπνισε όπιο ή ήπιε φάρμακο του βήχα; Και αν ήταν όπιο, και αν το άτομο έχει εξάρτηση μήπως ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να το καπνίσει για να μπορέσει να οδηγήσει με ασφάλεια;

Άλλο το να οδηγώ υπό την επήρεια και άλλο το να οδηγώ σε κατάσταση μέθης, νάρκωσης, παραληρήματος ή άλλης μορφής επιδράσεων που δυσχεραίνουν την προσοχή ή την ικανότητα οδήγησης. Μερικές φορές το να είναι υπό την επήρεια είναι απαραίτητο για τον οδηγό
για να διασφαλιστεί η ικανότητα του στο οδήγημα.

Η λογική της απολυτοσύνης και του δογματισμού όμως κυριαρχεί στην μπανανία μας και μας οδηγεί σε καταστροφικές αποφάσεις και πρακτικές.

Αναρωτήθηκαν ποτέ οι νομοθέτες, κομματάρχες και υπουργοί μας γιατί το νάρκοτεστ θεσμοθετήθηκε μέχρι τώρα μόνο στη μακρινή Αυστραλία; Γιατί δεν έχει επιβληθεί στην Ευρώπη όπου και εμείς περηφανευόμαστε πως ανήκουμε; Μήπως γιατί οι νομοθέτες εκεί είναι λίγο πιο προσεκτικοί σε κάποια πράματα που αφορούν και την επιστήμη, και την προστασία των Συνταγματικών δικαιωμάτων των ανθρώπων; Μήπως γιατί ο πληθυσμός είναι πιο ενήμερος και αντιστέκεται σε τέτοιες άδικες, παράλογες, τυραννικές και υπερβολικές νομοθεσίες;


Δεν μας διαφεύγει πως ο κύριος στόχος του νάρκοτεστ είναι να κτυπηθούν και να υποστούν ακόμα πιο μεγάλους εξευτελισμούς και διώξεις οι Φίλοι της Κάνναβης. Αντί οι νομοθέτες, αστυνόμοι, υπουργοί και κομματάρχες να στοχεύσουν την λανθασμένη χρήση και κατάχρηση οινοπνεύματος (αλκοόλ) στο οδήγημα, που είναι ο κύριος λόγος για τα πιο πολλά θανατηφόρα τροχαία και άλλα δυστυχήματα βαρειών τραυματισμών, στοχεύουν διαρκώς την χρήση της Κάνναβης.

Η Κάνναβις είναι μια αβλαβής, ασφαλής και άκακη φυσική ουσία που έχει αποδεδειγμένο ιστορικό αρμονικής συμβίωσης με την ανθρωπότητα πέραν των έξι χιλιάδων ετών. Δεν προκαλεί εξάρτηση, δεν προκαλεί δυστυχήματα, δεν οδηγεί στην χρήση άλλων ουσιών... όλα τούτα τα έχουν αποδείξει μύριες επιστημονικές έρευνες.

Το "ιατρικό ευαγγέλιο" - ιατρικό εγχειρίδιο με ηγεμονική θέση στο γραφείο σχεδόν κάθε ιατρού - που εκδίδει στις ΗΠΑ η εταιρεία Merck με τίτλο "The Merck Manual of Diagnosis and Therapy" συντάσσεται από επιστημονικές επιτροπές και εκδίδετο σε έντυπη μορφή ως βιβλίο κάθε μερικά χρόνια (τώρα βρίσκεται μόνο στο Δίκτυο). Μια από τις τελευταίες του έντυπες εκδόσεις (η 15η, του 1987), στο κεφάλαιο περί Ψυχιατρικής έχει μια ενότητα για την Κάνναβη στη σελίδα 1490, όπου αναφέρει επί λέξη: "...η εναντίωση προς αυτό το φάρμακο είναι θεμελιωμένη σε ηθικές και πολιτικές, όχι τοξικολογικές βάσεις."

Αλλά βεβαίως γνωρίζουμε πως υπάρχουν σοβαροί κύκλοι διασυνδέσεων του οργανωμένου εγκλήματος (μαφίας) με κάποιους διεφθαρμένους κύκλους της Αστυνομίας, μέχρι και στα πιο υψηλά στρώματα. Σχεδόν όλη η εμπορία της Κάνναβης στην Κύπρο ελέγχεται από τη μαφία και από διεφθαρμένους κύκλους Αστυνομικών. Όποιος παρακολουθεί στον Τύπο τις Δικαστικές ή Αστυνομικές υποθέσεις διακρίνει εύκολα πως σε όλες - ανεξαιρέτως! - τις μεγάλες υποθέσεις που αφορούν πάνω από ένα κιλό Κάνναβης εμπλέκονται ένας ή και περισσότεροι "πληροφοριοδότες της Αστυνομίας", ή ακόμα πιο καταπληκτικό, έτυχαν και περιπτώσεις όπου το άτομο που κατηγορείται καταθέτει στην υπεράσπιση του το ότι ενεπλάκει μόνο και μόνο γιατί του είχε λεχθεί καθαρά πως με τη συμμετοχή του θα βοηθήσει να στηθεί μια υπόθεση από την Αστυνομία ενάντια στους "εμπόρους ναρκωτικών". Σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις εμπορίας με μεγάλες ποσότητες πάντα διαφαίνεται Αστυνομικός δάκτυλος. Στην κορυφή του, όλο το εμπόριο Κάνναβης στην Κύπρο είναι ένας συνεταιρισμός Αστυνομίας και μαφίας. Η συμπραξία μαφίας και Αστυνομίας διατηρεί τις συνθήκες τρομοκρατίας και εκμετάλλευσης των Φίλων της Κάνναβης σε εκπληκτικά επίπεδα κερδοφορίας για τους εμπόρους.

Η τιμή της Κάνναβης στην Κύπρο σήμερα είναι από τις πιο ψηλές στον κόσμο, λόγω της εξωφρενικής καταδίωξης των Φίλων της Κάνναβης και της πολύ σκληρής κακομεταχείρησης των από τα Μέσα, τον Τύπο, τις διωκτικές αρχές, τα Δικαστήρια, την Εκκλησία των οικοπέδων, και όλες τις άλλες εξουσίες στον τόπο μας. Πολλοί πληρώνουν περίπου 30 Ευρώ το γραμμάριο για την Κάνναβη, δηλαδή τιμή ίση με την περυσινή τιμή του χρυσού. Η αισχροκέρδεια, δηλαδή η απομύζηση κέρδους από την εκμετάλλευση καταδιωκόμενων και τυραννισμένων ανθρώπων, ζει και βασιλεύει στην "ελεύθερη Κύπρο".

Αν θεσμοθετηθεί το νάρκοτεστ, η τιμή της Κάνναβης θα εκτοξευτεί στα ύψη λόγω της τεράστιας μεγέθυνσης στον φόβο που θα επιφέρει, και στην αύξηση αστυνόμευσης και καταπίεσης που θα κάμουν το εμπόρευμα πιο δυσεύρετο και τους χρήστες πιο παρανοϊκούς. Μεγάλη χαρά και επαγγελματική επιτυχία για τους διεφθαρμένους Αστυνομικούς και μαφιόζους συνεταίρους των! Η Βουλή, αν καταφέρει να επιβάλει το νάρκοτεστ, θα εμπλουτίσει αυτούς τους αχρείους με ακόμα πιο μεγάλα κέρδη.

Μιλούμε για ένα φυτό αβλαβές, αθώο, ένα δώρο της Θεάς προς την ανθρωπότητα με χρήση στην λατρεία, την προσευχή και τον διαλογισμό, με πολλαπλές χρήσεις στην θεραπευτική: σώζει ζωές στην νευρική ανορεξία και την κατάθλιψη, προσφέρει πρόληψη και θεραπεία στο γλαύκωμα, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, και είναι ικανό να αντικαταστήσει 70% των ψυχοφαρμάκων. Είναι μια ουσία που βλαστά στα χωράφια από μόνη της χωρίς ιδιαίτερη φροντίδα όπως η τσουκνίθα, δεν προκαλεί εξαρτήσεις, και μάλιστα είναι ικανή για το αντίθετο: με την ορθή θεραπευτική χρήση συμβάλλει στην απεξάρτηση ατόμων από τα εξαρτησιογόνα δηλητήρια όπως την ηρωίνη, κοκαϊνη, μεταμφεταμίνες και από τα νόμιμα εξαρτησιογόνα φάρμακα που καταπίνει ο λαός μας με τις σακούλες.

Σε άλλες χώρες η Κάνναβις αποποινικοποιείται, γράφεται σε ιατρικές συνταγές, και καλλιεργείται νόμιμα από τους ανθρώπους στα μπαλκόνια τους ώστε να ΜΗΝ μπορούν οι βαρώνοι του εγκλήματος να απομυζούν κέρδη από το παράνομο καθεστώς του φυτού. Στην Κύπρο οι φωστήρες νομοθέτες κάμνουν ό,τι μπορούν για να αυξήσουν τα κέρδη των βαρώνων της μαφίας και να εξωθούν τους ανθρώπους σε όλο και πιο επικίνδυνα νόμιμα και παράνομα δηλητήρια.

Γι' αυτούς τους λόγους, και για πολλούς άλλους που αφορούν την άμυνα και την οικονομία της χώρας μας (δείτε τις παραπομπές πιο κάτω) θα έπρεπε να αποποινικοποιηθούν η καλλιέργεια, χρήση και δωρεάν διανομή της Κάνναβης, και να ενσωματωθεί η καλλιέργεια της στην ανόρθωση της τοπικής βιομηχανίας και στην κίνηση για τη δημιουργία οικονομικής αυτάρκειας του τόπου.

Θα έπρεπε να διδάσκεται στους έφηβους η ορθή χρήση της Κάνναβης στα σχολεία ώστε οι άνθρωποι, στην ηλικία που είναι πιο ευπαθείς στις καταχρήσεις και στη σύγχιση, να θωρακιστούν με γνώση και εμπειρία που να αποκλείει το γλίστρημα στη λάθος χρήση και κατάχρηση είτε αυτής της ουσίας ή άλλων ουσιών που είναι θανατηφόρες. Θα μπορούν να αναγνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ μιας δόσης που απλώς φέρνει ευθυμία και ευκρίνεια στην αντίληψη, από την δόση που αποκλείει το ασφαλές οδήγημα. Η δόση αυτή, η απαγορευτική για το οδήγημα, δεν είναι μετρήσιμη σε χιλιοστά του γραμμαρίου ή γραμμάρια, αλλά είναι μετρήσιμη με βιωματικά κριτήρια που είναι πολύ διαφορετικά για κάθε άτομο και για κάθε περίοδο της ζωής του ατόμου. Μόνο εκπαίδευση και πείρα μπορούν να δώσουν στο άτομο αυτά τα κριτήρια.

Η κοινωνία μας θα είχε άπειρα να ωφεληθεί αν οι νέοι μας ήξεραν να χρησιμοποιούν ορθά και να απολαμβάνουν την Κάνναβη αντί το κάπνισμα δηλητηριούχων τσιγάρων από ταμπάκο και το ποτό (αλκοόλ), που σκοτώνουν τόσους ανθρώπους κάθε χρόνο. Οι άνθρωποι που ξέρουν να απολαύσουν την ευδαιμονία, ευφορία και διεύρυνση, ανύψωση και εμβάθυνση της συνείδησης που προσφέρει η Κάνναβις, ουδέποτε από μόνοι τους θα ελκύοντο στην χρήση ή κατάχρηση ουσιών που βυθίζουν στο σκοτάδι και στον ψυχικό και σωματικό θάνατο.

Αλλά οι άρχοντες μας, εξαρτημένοι όπως είναι όλοι τους ανεξαιρέτως είτε από την μέθη με την εξουσία και τον αυταρχισμό, ή με το τσιγάρο και το ποτό (πόσοι νομοθέτες δεν καπνίζουν και δεν πίνουν;) ή εξαρτημένοι με τις αρρωστημένες πηγές προπαγάνδας που αναβλύζουν από την Εκκλησία ιδιοκτήτρια της ΚΕΟ (Κυπριακή Εταιρεία Οινοπνευματωδών) και από Αστυνόμους των οποίων οι "επαγγελματικές επιτυχίες" εξαρτούνται απόλυτα από το να είναι παράνομη η Κάνναβις, σπρώχνουν την κοινωνία μας προς όλο και πιο μεγάλες εξαρτήσεις από δηλητήρια (νόμιμα και παράνομα) και προς απόλυτα δύσκαμπτη ανοχή για συμπεριφορές που ουδένα βλάπτουν. Οι φίλοι της Κάνναβης είναι "εγκληματίες" που δεν βλάπτουν κανένα: ούτε τον εαυτό τους, ούτε άλλους. Πως μπορεί να είναι έγκλημα η χρήση ενός αβλαβούς φυτού; Υπάρχει έγκλημα χωρίς θύμα;

Και όμως, δεν φτάνει που ζούμε ήδη σε αρκετό παραλογισμό, οι φωστήρες μας νομοθέτες προτίθενται να τον αυξήσουν σε επίπεδα αφόρητης δικτατόρευσης. Δεν ξέρω αν θα καταφέρουμε να αποτρέψουμε την επέλαση του νάρκοτεστ. Αλλά είναι θέμα επιβίωσης, είναι θέμα δικαιοσύνης, θέμα ηθικής τάξης, θέμα πνευματικών-θρησκευτικών αξιών και θέμα ελευθερίας στην επιλογή ιατρικής και φαρμακευτικής φροντίδας, και για όλους αυτούς τους λόγους...

...πρέπει να προσπαθήσουμε να αντισταθούμε.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~

Πηγές, Παραπομπές


Τιμή του χρυσού
(πηγή της γραφικής παράστασης πιο πάνω):
http://www.goldprice.org/spot-gold.html

Μερικές Αλήθειες για την Κάνναβη...
http://cyprus-org.net/kannaouri.htm

The Case for Hemp as a Biofuel
http://www.votehemp.com/PDF/The_Case_for_Hemp_as_a_Biofuel2008.pdf

Η Κάνναβις... το κατ' εξοχήν οικολογικό φυτό http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/04/blog-post_24.html


Εκτύπωση του φυλλαδίου γιά διανομή σε φίλους, γνωστούς και αγνώστους:
Σελίς 1
http://cyprusindymedia.org/Kannavis-Oikologikotath-Selis1.pdf
Σελίς 2
http://cyprusindymedia.org/Kannavis-Oikologikotath-Selis2.pdf

Καννάβι σε Κάθε Μανάβη
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/03/blog-post_17.html

"Η νεολαία χρειάζεται ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ στην ορθή χρήση της Κάνναβης και των άλλων Ψυχοδηλωτικών μέσων."
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/07/blog-post_28.html?showComment=1280409785949#c4274626124964217254


Kλεάνθης Γρίβας, Ψυχίατρος - Αποποινικοποίηση Χασίς
http://www.youtube.com/watch?v=loXecTfJ8Ns

Κάνναβη Απομυθοποιημένη Νόμιμη!
http://koumparokratia.wordpress.com/2009/04/30/%ce%ba%ce%ac%ce%bd%ce%bd%ce%b1%ce%b2%ce%b7-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%bc%cf%85%ce%b8%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%bd%cf%8c%ce%bc%ce%b9%ce%bc%ce%b7/


Τριάντα θέσεις για την κάνναβη
Κλεάνθης Γρίβας
http://www.zougla.gr/news.php?id=36748

H κάνναβις λιγότερο επικίνδυνη στο οδήγημα από το αλκοόλ:

BBC: Cannabis driving danger measured
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1068625.stm

Επιστημονική ανάλυση των πορισμάτων:
Marijuana and Driving in Real-Life Situations
http://www.sciencemag.org/cgi/content/abstract/186/4161/317

Διευκρίνηση των παραγόντων:
Cannabis and Driving: A Scientific and Rational Review
http://norml.org/index.cfm?Group_ID=7459

More Dangerous and Lethal than Drug Abuse: the War on Drugs
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/05/more-dangerous-and-lethal-than-drug.html

Petros Evdokas and Cannabis, on Google:
http://www.google.com/search?q=%2B%22Petros+Evdokas%22+%2Bcannabis&num=50&hl=en&filter=0

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thursday, 27 October 2011

Υστεροφημία : Από τον Ηρόστρατο στο Χριστόφια




Στον πολιτισμό μας η έννοια της υστεροφημίας [1] ήταν πάντοτε ένα εργαλείο καθοδήγησης της πορείας του ανθρώπου στα εγκόσμια. Μπροστά στο μυστήριο του θανάτου και του πρόσκαιρου ανθρώπινου βίου, ο ελληνικός μας πολιτισμός αντέταξε τον οργασμό της ζωής και της συνειδητής πορείας. Γι αυτό το λόγο η έγνοια του πώς θα ενθυμούνται οι μεταγενέστεροι το πέρασμα από τη ζωή ήταν και μια σηματοδότηση της πορείας στο Εδώ και στο Τώρα.

Η φιλοσοφία του τρόπου μας ανάδειξε με σαφήνεια και παρρησία τις αρχές εκείνες μέσα από τις οποίες το Όν πορεύεται σε αρμονία με το Σύμπαν αναζητώντας την καλή δόξα και φήμη.

Η υστεροφημία ήταν για τους προγόνους μας συνυφασμένη με πράξεις υπερβατικές, πέρα από τη βασιλεία του Εγώ και συγκερασμένες με μια ζωή υπηρεσίας προς το σύνολο και την πατρίδα. Η προσφορά προς το κοινόν καλόν και ιδιαίτερα προς την πατρίδα είναι μάλιστα το μέτρο με το οποίο ζυγίζεται η ευτυχία στη ζωή και η υστεροφημία.

Όταν ο Σόλων ερωτάται από το βασιλιά Κροίσο για το αν υπήρξε άνθρωπος πιο καλοτυχισμένος από τον ίδιο, ο Αθηναίος φιλόσοφος καταθέτει τρία παραδείγματα πορείας στη ζωή που ζωγραφίζουν την ελληνική αντίληψη της ύπαρξης και της δόξας. Από αυτά ιεραρχεί πρώτον τον Τέλλο τον Αθηναίο:
«Ο Κροίσος τον φιλόξενα στο παλάτι του και τρεις ή τέσσερις μέρες μετά την άφιξη του, διέταξε μερικούς σκλάβους να του δείξουν τους βασιλικούς θησαυρούς, τονίζοντας τη χλιδή και τη μεγαλοπρέπεια όσων του επιδείκνυαν. Αφού ο Σόλωνας παρατήρησε και εξέτασε τα πάντα, ο Κροίσος όταν ήρθε η κατάλληλη στιγμή του είπε:
«Αθηναίε φίλε μου, έχω ακούσει να λέγονται πολλά για τη σοφία σου και για το μακρύ δρόμο που έκανες, γιατί, από αγάπη για τη γνώση, έχεις γυρίσει πολλά μέρη. Τώρα δεν μπορώ να αντισταθώ στη λαχτάρα μου να σε ρωτήσω: ποιός είναι ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος που γνώρισες;»
Ο Κροίσος πίστευε ότι ήταν αυτός ο ίδιος. Ο Σόλωνας , ωστόσο, αρνήθηκε να τον κολακέψει και απάντησε με απόλυτη ειλικρίνεια αυτό που πίστευε:
«Ένας Αθηναίος, βασιλιά», είπε, «που λεγόταν Τέλλος».
Ο βασιλιάς έμεινε έκπληκτος.
«Και γιατί», ρώτησε απότομα, «κρίνεις ότι αυτός είναι ο ευτυχέστερος άνθρωπος»;
«Για δύο λόγους», είπε ο Σόλωνας.
«Κατ’ αρχάς, η πόλη του ευημερούσε, εκείνος απέκτησε καλούς και άξιους γιους, κι έζησε για να δει να γεννιούνται τα παιδιά των παιδιών του, όλα γερά και υγιή… Και είχε υπέροχο θάνατο. Σε μια μάχη με τη γειτονική μας πόλη, στην Ελευσίνα, πολέμησε με τους συμπατριώτες του, κατατρόπωσε τον εχθρό και πέθανε ως στρατιώτης και οι Αθηναίοι τον τίμησαν επάξια με μια δημόσια κηδεία στο σημείο όπου έπεσε». [2]
Η υστεροφημία είναι συνυφασμένη στον ελληνικό κόσμο με την έννοια τόσο του καλού και αγαθού όσο και με την έννοια της προσφοράς προς την πατρίδα.

Είναι γι αυτό ακριβώς το λόγο που ο γίγαντας του πνεύματος Αισχύλος επέλεξε τα εξής ταπεινά λόγια για την επιτύμβια του στήλη:
«Αισχύλον Ευφορίωνος Αθηναίον τόδε κεύθει μνήμα καταφθίμενον πυροφόροιο Γέλας· αλκήν δ' ευδόκιμον Μαραθώνιον άλσος αν είποι και βαθυχαιτήεις Μήδος επιστάμενος».
(Αυτό το μνήμα σκεπάζει τον Αισχύλο, το γιο του Ευφορίωνα, Αθηναίο που πέθανε στη σιτοφόρα Γέλα, για την ευδόκιμη ανδρεία του μπορεί να μιλήσει το άλσος του Μαραθώνα και ο Πέρσης με την πυκνή χαίτη, που τη γνώρισε καλά.) [3]
Για τον Έλληνα τραγικό με την πανελλήνια απήχηση και καθολική αναγνώριση το σημείο κατατεθέν της ζωής του και το άξιον υστεροφημίας ήταν η συμβολή του στον υπέρ πάντων αγώνα προάσπισης της πατρίδος. Το γεγονός υπογραμμίζει και ο Κωνσταντίνος Καβάφης στο ποίημα του «Νέοι της Σιδώνος 400 μ.Χ». [4] Ο Αλεξανδρινός ποιητής – κορυφαίος Έλληνας προφήτης – αντιπαραβάλλει στο ποίημα του τον κόσμο των ψευδοπνευματικών διανοούμενων με τον κόσμο των πράξεων που εκπροσώπησε ο τραγικός στο πεδίο της μάχης.

Κορυφαίο ίσως παράδειγμα της υστεροφημίας στην Ελληνική ιστορία οι 300 Σπαρτιάτες πολεμιστές που συνόδευσαν το βασιλιά της Σπάρτης στις Θερμοπύλες το 480π.Χ. Η θυσία των στο πεδίο της τιμής ενώπιον πολυάριθμων εχθρών και με βέβαιο εκ των προτέρων το αποτέλεσμα της πολεμικής αναμέτρησης, έδωσε ένα παράδειγμα αφοσίωσης απαράμιλλο το οποίο - καθόλου τυχαία - ξεπέρασε τα σύνορα του πολιτισμού μας και χάρισε την παγκόσμια υστεροφημία στους νεκρούς ήρωες. Ο αγώνας τους ενέπνευσε αναρίθμητους ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη και πληθώρα πνευματικών δημιουργών.

***

Στα αναρίθμητα παραδείγματα ανδρών και γυναικών που επισφράγισαν το πέρασμα τους από τη ζωή με την προσωπική τους θυσία - «τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι» - ο πολιτισμός μας παρέθεσε ως εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα το αντιπαράδειγμα του Ηρόστρατου του Εφέσιου:

«Ο Ηρόστρατος ή Ηρόστρατος ο Εφέσιος, ήταν αρχαίος Έλληνας από την Έφεσο του οποίου το όνομα έμεινε στην ιστορία για τον εμπρησμό του ναού της Αρτέμιδος στην Έφεσο.

Ο εμπρησμός έγινε κατά το 356 π.Χ. και στόχος ήταν το περίφημο Αρτεμίσιο δηλαδή ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο ο οποίος θεωρείται ένα από τα εφτά θαύματα. Όταν συνελήφθει, κατά την ανάκριση, δήλωσε ότι προέβη στην πράξη αυτή προκειμένου να μείνει το όνομά του στην ιστορία. Οι Εφέσιοι τον θανάτωσαν και απαγόρευσαν δια νόμου τη μνεία του ονόματος του προκειμένου να μην επιτευχθεί ο στόχος του. Παρά την απαγόρευση, το όνομα Ηρόστρατος παρέμεινε στην ιστορία στηλιτεύοντας πάντα την ανόσια πράξη του.» [5]

Ο χρόνος βέβαια κατέστησε τον Ηρόστρατο ακατονόμαστο και άγνωστο ανάμεσα στους Έλληνες. Ο χώρος των μελετητών της Ελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού είναι και ο μοναδικός πλέον που διατηρεί την ανάμνηση του ώστε να στηλιτεύει την «Ηροστράτεια δόξα».

Η Ηροστράτεια δόξα σηματοδοτεί εσαεί τη φήμη που αποκτά κάποιος ζημιώνοντας το σύνολο και την πατρίδα προβαίνοντας σε πράξεις παρανοϊκές και αισχρές.

Μαρί 2011 ~ Υστεροφημία και Ηροστράτεια δόξα

Η έκρηξη στο Μαρί ανέδειξε για μια ακόμη φορά τα πιο πάνω. Οι 13 πεσόντες στο βωμό του καθήκοντος αξιωματικοί, ναύτες και πυροσβέστες ανυψώθηκαν δικαίως στα μάτια του λαού, αποκτώντας ηρωικές διαστάσεις και κατακτώντας με την αυταπάρνηση και την ηρωική τους θυσία την υστεροφημία και την αθανασία.

Στις πράξεις των πριν από το θάνατο οι 13 καταξιώθηκαν στα μάτια των απανταχού Ελλήνων αλλά και στα μάτια ευαίσθητων συνανθρώπων μας παντού στον κόσμο [6] ως συνεχιστές μιας παράδοσης χιλιετιών αφοσιωμένης στον αγώνα για την Υπέρβαση. Οι 13 κέρδισαν την υστεροφημία υπογράφοντας τις πράξεις τους με τα διαμελισμένα σώματα τους.

Ο Δημήτρης Χριστόφιας με τους χειρισμούς του τόσο πριν όσο και μετά την έκρηξη κέρδισε στα μάτια του λαού την Ηροστράτεια δόξα. Ο Δημήτρης Χριστόφιας θα μείνει για πάντα στη συνείδηση των Ελλήνων της Κύπρου ως ο ανεύθυνος, αλαζών πολιτικός ο οποίος με τους χειρισμούς του οδήγησε 13 μεγαλόφρονες συμπατριώτες μας στο θάνατο. Θα μείνει στη συνείδηση του λαού ως ο αναίσθητος και ανεύθυνος ηγέτης ο οποίος δεν είχε τη στοιχειώδη ευαισθησία να παραστεί στις κηδείες των αδικοχαμένων και να αρθρώσει ένα συγγνώμη για την προσωπική και πολιτική του ευθύνη για το χαμό τους. Θα μείνει τέλος στη συνείδηση των συμπατριωτών μας ως ο τύραννος ο οποίος προσπάθησε να διχάσει το λαό και να το σύρει σε ένα εμφύλιο πόλεμο, χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία του κράτους. Η Ηροστράτεια δόξα του Δημήτρη Χριστόφια θα περιλαμβάνει και τη γελοιοποίηση των θεσμών μέσα από την άρνηση του να αποδεχτεί το πόρισμα του Πόλυ Πολυβίου τον οποίο ο ίδιος διόρισε.

Πέρα από τον Ηρόστρατο ~ Η "Χριστόφεια δόξα"

Δυστυχώς για το λαό μας ο τύραννος ίσως καταφέρει να υποσκελίσει και αυτόν τον ίδιο τον Ηρόστρατο.

Η πολιτική πορεία του Δημήτρη Χριστόφια ως πρόεδρου της δημοκρατίας αποτελεί εσχάτη προδοσία. Η υποταγή του στον ιμπεριαλισμό, οι υποταγή του στη νέο-οθωμανική ηγεσία και η εμμονή του για την πώ-λυση της πατρίδας μας μέσα από τον τραγέλαφο των διαπραγματεύσεων ζωγραφίζουν μια πορεία καταστροφής που ξεπερνά κατά πολύ το έργο του Εφέσιου εμπρηστή. [7]

Ο Δημήτρης Χριστόφιας και η παθολογική του εμμονή στη λύση της διζωνικής η οποία θα διχοτομήσει ρατσιστικά το νησί μας επιβάλλοντας ένα καθεστώς απάρτθαϊντ στην Κύπρο και καθιστώντας τον ελληνισμό της Κύπρου αιχμάλωτο στις ορέξεις του Τουρκικού κράτους αποτελούν πράξεις ακατανόητες στη σφαίρα της λογικής.

Ο Δημήτρης Χριστόφιας και ο κομματικός μηχανισμός του ΑΚΕΛ που τον στηρίζει αποτελούν αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο κίνδυνο για την επιβίωση του λαού μας. Η παθολογική προσήλωση τους στο δρόμο που οδηγεί στην καταστροφή ζωγραφίζει άτομα ψυχικά διαταραγμένα με παντελή έλλειψη της αίσθησης πραγματικότητας. Ο πρόεδρος ο οποίος τρεις μέρες μετά την έκρηξη έσπειρε τον εμφύλιο διχασμό ανέκφραστος και παντελώς αποστασιοποιημένος ψυχικά και συναισθηματικά , ο κομματάρχης που αντλεί υποστήριξη μόνο μέσα από τεχνητές εκδηλώσεις προσωπολατρείας φαίνεται πως έχει χάσει τα λογικά του. Προσπαθεί με το γινάτιν - δικά του λόγια - να μείνει στην ιστορία ως ο πρόεδρος που έλυσε το Κυπριακό. Και στην παρανοϊκή έμμονή του ιδίου και των συνοδοιπόρων του για υστεροφημία μέσω της λύσης ξεπερνά τον Ηρόστρατο οδηγώντας την πατρίδα μας και το λαό μας στον όλεθρο. [8]

Στην κυπριακή Αγορά φημολογείται έντονα ότι ένας από τους τρόπους με τον οποίο τροφοδοτείται η μεγαλομανία του και χειραγωγείται από τους επιτήδειους πράκτορες των ιμπεριαλιστικών συμφερόντων είναι και η υπόσχεση των σκοτεινών αυτών κύκλων ότι θα του δώσουν το Νόμπελ ειρήνης για τη λύση του προβλήματος μέσω της πώλησης της πατρίδας μας. Η ευθύνη του βέβαια είναι ανυπολόγιστη σε περίπτωση που οι φήμες αυτές αληθεύουν. Όπως αλάνθαστα η σοφία του λαού μας τονίζει: «Ήβραν τζιαι κάμνουν».

Βέβαια όταν τα σώματα μας έχουν παρέλθει από τη γη ουδείς θα θυμάται το Δημήτρη Χριστόφια με ή χωρίς Νόμπελ. Θα καταστεί ακατονόμαστος για τις επερχόμενες γενιές και η ιστορία και ο λαός θα τον διαγράψουν με τον ίδιο τρόπο που σήμερα ουδείς θυμάται τον Ηρόστρατο.

Τρέμω όμως στην πιθανότητα οι πράξεις του να οδηγήσουν κάποτε τους λόγιους του Ελληνισμού να εγκαθιδρύσουν τον όρο «Χριστόφεια δόξα» για να περιγράψουν την καταστροφή που ένας ανεπαρκέστατος μεγαλομανής παρανοϊκός ηγέτης επέφερε σε μια ολόκληρη πατρίδα στην προσπάθεια του να μείνει στην ιστορία.

Σόλων Αντάρτης ~ solon_antartis@yahoo.com
~~~~~~~~~~~~~

Ευχαριστίες: Ιδιαίτερες ευχαριστίες στις φίλες και φίλους της ομάδας «Εκδόσεις Από το Υπόγειο»

http://ypogeio.tumblr.com/
Η εικαστική τους δημιουργία τους που παρουσιάζονται στο κείμενο αποτελεί μια ακόμη πολιτιστική – πολιτική παρέμβαση στα τεκταινόμενα στο νησί μας.


Πηγές – Αναγνώσματα
------------------------------


1.υστεροφημία η [isterofimía] Ο25 : η καλή φήμη που συνοδεύει κπ. μετά το θάνατό του:
http://tinyurl.com/ysterofhmia

2. Ηροδότος Ιστορία 1, Κλειώ 30. Εκδόσεις Κάκτος, σελ. 66-69

3. Αισχύλος, 525-456π.Χ.
http://biographies.nea-acropoli.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=75:-525-456&catid=14:theatro&Itemid=26

4. Νέοι της Σιδώνος 400 μ.Χ
Ο ηθοποιός που έφεραν για να τους διασκεδάσει
απήγγειλε και μερικά επιγράμματα εκλεκτά.
Η αίθουσα άνοιγε στον κήπο επάνω
κ' είχε μιαν ελαφρά ευωδία ανθέων
που ενώνονταν με τα μυρωδικά
των πέντε αρωματισμένων Σιδωνίων νέων.
Διαβάσθηκαν Μελέαγρος, και Κριναγόρας, και Ριανός.
μα σαν απήγγειλεν ο ηθοποιός,
«Αισχύλον Ευφορίωνος Αθηναίον τόδε κεύθει»-
(τονίζοντας ίσως υπέρ το δέον
το «αλκήν δ' ευδόκιμον», το «Μαραθώνιον άλσος»),
πετάχθηκεν ευθύς ένα παιδί ζωηρό,
φανατικό για γράμματα, και φώναξε:
«Α δεν μ' αρέσει το τετράστιχον αυτό.
Εκφράσεις τοιούτου είδους μοιάζουν κάπως σαν λειποψυχίες.
Δόσε -κηρύττω- στο έργον σου όλην την δύναμί σου,
όλην την μέριμνα, και πάλι το έργον σου θυμήσου
μες στην δοκιμασίαν, ή όταν η ώρα σου πια γέρνει.
Ετσι από σένα περιμένω κι απαιτώ.
Κι όχι απ' τον νου σου ολότελα να βγάλεις
της Τραγωδίας τον Λόγο τον λαμπρό-
τι Αγαμέμνονα, τι Προμηθέα θαυμαστό,
τι Ορέστου, τι Κασσάνδρας παρουσίες,
τι Επτά επί Θήβας - και για μνήμη σου να βάλεις
μόνο που μες στων στρατιωτών τες τάξεις, τον σωρό
πολέμησες και συ τον Δάτι και τον Αρταφέρνη».

http://cavafis.compupress.gr/kavgr_20.htm
5. Αγορά Ομίλου Φίλων Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού «ΕΛΕΥΣΙΣ»
Ηρόστρατος
http://forum.elefsis.com.cy/index.php?topic=263.0

6. Οι άνθρωποι και οι απάνθρωποι της Μαρίας Ηρακλέους
http://www.philenews.com/digital/ClipForm.aspx?nid=4002259

7. Όταν δημοσιεύαμε τα πιο κάτω κείμενα – πολύ πριν από το έγκλημα στο Μαρί – δε φανταζόμαστε ποτέ ότι τα λόγια μας θα επιβεβαιώνονταν δυστυχώς τόσο γρήγορα:
Κατηγορώ τον πρόεδρο της δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2009/12/blog-post_29.html

Το Σχέδιο Β’ του Προέδρου Είναι ο Εμφύλιος
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/01/blog-post.html

Μακάρι να ήταν Κομμουνιστής
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2008/12/blog-post.html

8. Θα αναλάβει πρωτοβουλίες για προώθηση του Κυπριακού «με γινάτι»
«Ο υποψήφιος για την προεδρία της Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας δήλωσε ψες ότι εφόσον ο λαός τον εκλέξει στο ύπατο αξίωμα του κράτους θα αναλάβει συνεχείς καθημερινές πρωτοβουλίες για προώθηση του Κυπριακού, «με γινάτι».»
Από:
http://www.typos.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=75989

Saturday, 22 October 2011

Τρεις Νίκες - Πως θα τις αξιοποιήσουμε;

ο- Ο Δρόμος Εμπρός: Αυταρχισμός και Ηγεμονία, ή Αυτο-οργάνωση και Άμεση Δημοκρατία;

ο- 100 ημέρες αγώνων: Οι Επιτυχίες των Διαδηλωτών, και οι Κίνδυνοι Κατάρρευσης της Κίνησης


Τρεις νέες νίκες που πετύχαμε τις τελευταίες εβδομάδες προστίθενται τώρα στις επιτυχίες που απέδωσαν οι 100 ημέρες αγώνων του λαϊκού κινήματος και της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων. Μέσα στην κούραση και τον πυρετό των κινητοποιήσεων ξεχνούμε πως είναι δικές μας νίκες τούτα:
ο- Το Πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής (Πολυβίου) με την ολοκληρωτική απόδοση ευθυνών στον Πρόεδρο Χριστόφια και στον άμεσο του περίγυρο,
ο- Η ομόφωνη και αδιαμφισβήτητη απαίτηση από όλα τα κόμματα για παραίτηση του Προέδρου,
ο- Η ανακοίνωση από σημαντικό αριθμό καλλιτεχνών ότι δεν θα συμμετάσχουν στη Συναυλία του Αίσχους την ερχόμενη Δευτέρα προς υποστήριξη του ηθικά και πολιτικά έκπτωτου Προέδρου.
Όλα τα ανωτέρω επιτεύχθηκαν με σκληρή δουλειά και με αυτόνομες συλλογικές κινητοποιήσεις και πρωτοβουλίες από τους πολλούς συναγωνιστές, άτομα και οργανώσεις που συναποτελούμε το χαλαρό σχήμα της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων. Προστίθενται στις προηγούμενες και πολύ εντυπωσιακές μας νίκες.

Μέχρι πρόσφατα οι διαδηλώσεις μας είχαν επιτύχει:
ο- παραίτηση του Υπουργού Αμύνης και του Αρχηγού της ΕΦ (πριν καν φθάσουμε στην Πύλη του Προεδρικού!)
ο- παραίτηση του Υπουργού Εξωτερικών.
ο- αποκάλυψη του βάρβαρου και βίαιου κομματικού παρακράτους που σταθμεύει στο Προεδρικό.
ο- παραίτηση ακόμη δύο Υπουργών, μελών του συγκυβερνώντος ΔΗΚΟ.
ο- δηλώσεις από επώνυμους πολιτικούς για παραίτηση του Προέδρου.
ο- αποδοχή από το κυβερνών ΑΚΕΛ της ανάγκης για άμεσο ανασχηματισμό.
ο- παύση όλων των Υπουργών του ΑΚΕΛ από τον Πρόεδρο.
ο- παραδοχή από όλα τα κόμματα ότι η Κυβέρνηση και το κομματικό κατεστημένο διέρχονται βαθύτατη πολιτική κρίση.
ο- διορισμό ανεξάρτητης διερευνητικής επιτροπής, διεξαγωγή ανακρίσεων από Αστυνομία και Εισαγγελία.
Όλα επιτεύχθηκαν κατά γενική απαίτηση του λαού, που πίεσε τους κρατούντες και πέτυχε!


Πως Προχωρούμε;

Με την εκδήλωση της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων εμφανίστηκαν και δύο τελείως νέες για την Κύπρο ιστορικές καινοτομίες στην πολιτική μας ζωή: Αυτο-οργάνωση των πολιτών και Άμεση Δημοκρατία. Αυτές οι καινοτομίες ανήκουν σε ένα σύνολο αξιών και διαδικασιών που στη σύγχρονη εποχή καλλιεργούνται από την τοπική και διεθνή εναλλακτική~ανατρεπτική κοινότητα (το ευρύτερο Απελευθερωτικό Κίνημα), και αποτελούν ιστορικο-πολιτική συνέχεια της δημοκρατικής παράδοσης του Ελληνισμού από την αρχαιότητα που πηγάζουν από την Αγορά και την Εκκλησία του Δήμου.

Αυτά τα δύο νέα στοιχεία είναι που κατέστησαν την Κίνηση αγαπητή στον λαό που μπούκτησε από την παλαιο-Κομματική φεουδαρχία, και που έδωσαν στην Κίνηση την μαζική συμμετοχή, τον παλμό και μαχητικότητα, την ευελιξία και δημοκρατικότητα να υλοποιεί τις νίκες της. Το ότι ο λαός αγκάλιασε αξίες και διαδικασίες που ως πρόσφατα στην Κύπρο κατοικούσαν για δεκαετίες έξω από τον κύριο ρουν της συμβατικής ζωής σε μικρές ομάδες και δίκτυα πολιτικών πρωτοπόρων, δείχνει πως έφτασε η ώρα αυτών των αξιών, και πως άρχισαν να επηρεάζουν την πολιτική ζωή πολύ πέραν των μικρών ομάδων που καθεστωτικοί και εξουσιαστές μέχρι πρόσφατα βάπτιζαν απαξιωτικά ως "περιθωριακές".

Δεν είναι σύμπτωση το ότι η Κίνηση άρχισε να φθίνει σε μαζικότητα όταν τα δύο αυτά στοιχεία δημοκρατικότητας, η Άμεση Δημοκρατία και Αυτο-οργάνωση, άρχισαν να παραμερίζονται από την ανεπίσημη ηγεσία της Κίνησης.

Η επιτυχία μας Κίνησης βέβαια δεν κρίνεται μόνο από την μαζικότητα της. Είναι ένα μόνο στοιχείο ανάμεσα σε πολλά άλλα. Ούτε και υπάρχει οποιαδήποτε εγγύηση πως αν αποκατασταθούν τα στοιχεία δημοκρατικότητας θα αυξηθεί η μαζικότητα της Κίνησης. Έτερον εκάτερον.

Αλλά το σημαντικό είναι τούτο: χωρίς τα στοιχεία Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης, η Κίνηση μας ήδη άρχισε να κινείται προς το παλαιο-Κομματικό πρότυπο διοίκησης. Ένα σχήμα που αγνοεί τον λαό και όπου οι ηγέτες πράττουν κατά το δοκούν χωρίς να είναι υπόλογοι σε κανένα. Ένα σχήμα όπου το προεδρείο κάθεται από πάνω και απλώς εκδίδει διακηρύξεις με τις αποφάσεις του και οδηγίες προς τον λαό.

Τα εμβρυακά σχήματα συλλογικών διαδικασιών που μας ηλεκτροδότησαν και καθοδήγησαν στην αρχή της Κίνησης, όπου κάθε εθελοντής ήτο υπεύθυνος μέσα σ' ένα πλαίσιο συλλογικής αλληλεγγύης και αδελφικότητας να λογοδοτεί ως ενώπιος ενωπίω των άλλων συναγωνιστών, και όπου η συνεργασία ήτο βασισμένη στη διαφάνεια, τον διάλογο και την εμπιστοσύνη, έχουν πλέον παραμεριστεί.

Μέρος του προβλήματος είναι η απειρία το λαού μας στις λειτουργίες Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης, για το οποίο δεν φταίει κανείς. Η λύση στο πρόβλημα είναι απλώς το να καλλιεργήσουμε και να εμπεδώσουμε καλύτερα αυτές τις αξίες και διαδικασίες μες τον κόσμο μας, και να δώσουμε ευκαιρίες να εξασκηθούν οι εθελοντές μας σε τού'ν τον τρόπο συνεργασίας.

Αλλά η απειρία του κόσμου μας και κυρίως των εθελοντών μας, δεδομένης και της διαχρονικής εμπέδωσης αυταρχισμού και ατομικισμού στην κοινωνία μας από την εξουσία, δημιούργησε ένα πολιτικό κενό το οποίο έτυχε εκμετάλλευσης από διάφορους "παράγοντες" που έστω καλοπροαίρετα δυστυχώς λειτουργούν ακριβώς όπως τα κόμματα, ποδηγετώντας την Κίνηση με βάση όχι τις νέες αξίες που ανέδειξε ο λαός μέσα από την κινητοποίηση - τις αξίες της Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης - αλλά μέσα από εκείνο που ήδη είναι γνώριμο μέσα από τις καθημερινές αξίες της συμβατικής εξουσιαστικής κοινωνίας: αυταρχισμός, ηγεμονισμός, χειραγώγηση, κρυφές συμφωνίες, ατομικισμός, ασυνεννοησία, πρωτοβουλίες χωρίς συναίνεση, και "γινάτιν".

Δεδομένου ότι η παρούσα ηγεσία δεν εφήρμοσε τα πιο πάνω με μοχθηρία ή κακία, αλλά ότι επεκράτησαν λόγω απειρίας του κόσμου μας και λόγω της τάσης κάποιων να γλιστρούν και να παρασύρονται από μικρές δόσεις αλαζονείας ("μόνον εγώ ξέρω", "θα περάσει το δικό μου"....), όσον τραγικά και αν ακούονται τούτα... ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ.

Άλλωστε δεν φταιν τα άτομα που βρέθηκαν τώρα σε ηγετικά πόστα της Κίνησης ή σε κρίσιμα εθελοντικά καθήκοντα, για το ότι δεν είχαν καμιά προηγούμενη σχέση, συμμετοχή, ή προπαίδεια στις διαδικασίες του απελευθερωτικού κινήματος, ή της εναλλακτικής~ανατρεπτικής κοινότητας. Γι αυτό λέμε πως τα πράματα, με τη σωστή πολιτική παιδεία και με υπομονή και προθυμία ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ.

Διορθώνονται βέβαια, μόνο αν τα άτομα που είναι φορείς αυτών των τρόπων συμπεριφοράς και σκέψης είναι ικανοί και πρόθυμοι για ενδοσκόπηση και αλλαγή. Εμείς - μέχρι να αποδεικτεί το αντίθετο - πρέπει να θεωρούμε πως όλοι είναι πρόθυμοι. Το να θέλω να αλλάξω ώστε να γίνω αντάξιος των απελευθερωτικών αρχών που αγκαλιάζει ο λαός μας είναι γνώρισμα έντιμων και άξιων συναγωνιστών. Είναι αξιέπαινος προσωπικός πολιτικός στόχος και είναι καθήκον μας να υποστηρίξουμε όσους τον αγκαλιάζουν. Όλοι, ή οι πλείστοι που ενεπλάκησαν μέχρι τώρα στις οργανωτικές διαδικασίες της Κίνησης Αγανακτισμένων ~ Αφυπνισμένων πρέπει να θεωρούνται ικανοί για τέτοιες αλλαγές. Το αν είναι πρόθυμοι όμως μόνο οι ίδιοι μπορούν να το δείξουν.



Απαραίτητα Στοιχεία της Άμεσης Δημοκρατίας και Αυτο-οργάνωσης

Η εμπιστοσύνη και ενότητα των διαδηλωτών και ανάμεσα στους εθελοντές συνεχίζει να στηρίζεται σε συμφωνίες που συνεχίζουν να ισχύουν και τις οποίες τιμούμε:
ο- δεν είναι ανεκτή καμιά ηγεμονική παρέμβαση ή έλεγχος των εκδηλώσεων μας από οποιοδήποτε κόμμα,
ο- δεν έχουμε συντονιστική επιτροπή, ούτε και "ηγέτες",
ο- οι συνεργασίες μας βασίζονται στην εθελοντική προσφορά, τη διαφάνεια και ενημέρωση, και την απόλυτη ισότητα μεταξύ των εθελοντών.
Αν θα γίνουν αλλαγές, για παράδειγμα αν θα δημιουργηθεί κάποια συντονιστική επιτροπή, θα πρέπει να διασφαλιστούν δημοκρατικές διαδικασίες.

Τα συλλογικά μας σώματα διακρίνονται κυρίως σε μεγάλες και μικρές οντότητες, το κάθε ένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες σε στοιχεία δημοκρατικότητας. Αποτελούν τα πεδία όπου μπορούμε - και πρέπει - να αρχίσουμε να καλλιεργούμε ξανά τα στοιχεία που είχαμε αρχίσει να θεμελιώνουμε στις αρχές της Κίνησης.

Μεγάλες Συλλογικές Οντότητες:
Διαδηλώσεις, Συγκεντρώσεις, Καταλήψεις, Γενική Συνέλευση Διαδηλωτών

Στις μεγάλες συγκεντρώσεις υπάρχει η ολομέλεια των διαδηλωτών, όπου και πέφτει στους ώμους μας η ευθύνη για διαφύλαξη και περιφρούρηση των στοιχείων της Άμεσης Δημοκρατίας. Η Αγορά και η ανοικτή Γενική Συνέλευση συνθέτουν την Εκκλησία του Δήμου, όπου μπορούν όλα τα άτομα να μιλήσουν από ένα ανοικτό βήμα, να απευθυνθούν στον κόσμο για θέματα και προτάσεις που αφορούν όλους, όπως για παράδειγμα προτάσεις για δράσεις, εκδηλώσεις και ψηφίσματα. Και να ληφθούν ομαδικές αποφάσεις από το πλήθος.

Ο βαθμός δημοκρατικότητας μας φαίνεται από το πόσο ευγενική, σεβάσμια και ανεκτική είναι η Γενική Συνέλευση στο να εισακουστούν προσφωνήσεις από άτομα που είναι άπειρα στις ομιλίες, ή άτομα που συχνά περιθωριοποιούνται, στοχοθετούνται, εξωστρακίζονται, χλευάζονται ή αποθαρρύνονται να συμμετέχουν στα κοινά μέσα από τους συμβατικούς θεσμούς.

Με το ανοικτό μικρόφωνο και τις προτάσεις προς το πλήθος, ο κόσμος βρίσκει τρόπους να εκφράσει την συμφωνία ή αποδοκιμασία του. Με την εξοικείωση προς το σχήμα, και με τον καιρό, δημιουργείται ένα νέο είδος δημόσιου διάλογου, νέο κλίμα λαϊκής συναίνεσης και συλλογικής σύγκλισης, δηλαδή του "τι είναι γενικά αποδεκτόν".

Μικρές Συλλογικές Οντότητες:
Οργανωτικές συναντήσεις εθελοντών, Συναντήσεις ομάδων εργασίας, Γενική Συνέλευση Εθελοντών

Απαραίτητα στοιχεία στα οποία χρειάζεται να δώσουμε σημασία είναι ο χώρος, ο διάλογος, οι διαδικασίες της συνάντησης, οι αποφάσεις, η εναλλαξιμότητα και η ανακλητότητα.

ο- Οι συναντήσεις γίνονται σε χώρους ελεύθερους από καπνό και από οτιδήποτε άλλο ενοχλεί ώστε να μπορούν τα άτομα να συμμετέχουν απερίσπαστα. Δηλαδή αποφεύγουμε χώρους με δυνατή μουσική, θόρυβο, φορητά τηλέφωνα, πρόσβαση από ανθρώπους που δεν ανήκουν εκεί, κοκ. Αν η συνάντηση θα έχει διάρκεια, προσυμφωνούνται διαλείμματα σε τακτικά διαστήματα για τις φυσικές ανάγκες όλων.

Προτιμούμε να καθόμαστε κυκλικά ώστε να μπορούμε όλοι να απευθυνόμαστε σε όλους. Έτσι διευκολύνεται και η κυκλική αντί η ιεραρχική ροή του διαλόγου.

ο- Διάλογος. Μιλούμε με σειρά ώστε να μπορούν να ακουστούν όλα τα άτομα χωρίς να διακόπτονται. Αποφεύγουμε το να σκαλώνει ο διάλογος σε ανταλλαγή μεταξύ μόνο δύο ή τριών ατόμων και οι άλλοι απλώς να μετατρέπονται σε θεατές.

ο- Αν υπάρχουν νέα πρόσωπα αρχίζουμε με σύντομες προσωπικές συστάσεις. Αν υπάρχουν πολλά άτομα, ή αν λόγω έντασης ή άλλων συνθηκών χρειάζεται συντονιστής, επιλέγουμε συντονιστή.

ο- Ενημέρωση. Το πιο απαραίτητο στοιχείο που συντείνει στην εξίσωση όλων και δημοκρατικοποίηση της διαδικασίας διαλόγου και λήψεως αποφάσεων. Ό,τι γνωρίζω που αφορά όλους, το καθιστώ κοινό κτήμα όλων. Τούτο μπορεί να είναι πρόσφατα νέα, πληροφορίες, μηνύματα από άλλους, λογοδοσία ή αναφορές από τα αποτελέσματα εργασίας ατόμων ή ομάδων, εξήγηση για κάποιο παρασκήνιο, ή αναδρομή σε σημαντικά γεγονότα που ίσως δεν γνωρίζουν όλοι, κλπ. Η ενημέρωση είναι το θεμέλιο και η εγγύηση για την διαφάνεια, χωρίς την οποία δεν μπορεί να υπάρξει ισότητα μεταξύ μας, ούτε και ενημερωμένη απόφαση.

ο- Τίθενται θέματα προς συζήτηση. Επιλέγονται τα πιο πιεστικά, ή εκκρεμότητες που έμειναν ημιτελείς από προηγούμενες συναντήσεις. Η συζήτηση διεξάγεται με σειρά, κυκλικά, ώστε να ακουστούν όλα τα άτομα. Δεν διακόπτουμε. Θεωρούμε πως το κάθε άτομο που είναι η σειρά του έχει τον λόγο, αλλά και προσωρινά κατέχει τον ρόλο συντονιστή. Για να μην διακόπτεται η ροή και να διεξάγονται με ομαλότητα οι διαδικασίες, αν το άτομο θέλει να απαντήσει ερωτήσεις (πχ. πράματα προς διευκρίνηση), ή να ζητήσει από κάποιο άλλο μια σύντομη παρέμβαση ενημέρωσης, τα αφήνουμε στο τέλος της σειράς του κάθε ενός, ή ακόμα καλύτερα στον επόμενο γύρο διαλόγου. Ενθαρρύνουμε τα άτομα να κρατούν σημειώσεις για να μην ξεχνούν ό,τι έχουν να πουν, έτσι ώστε να μην αγωνιούν να διακόψουν τους ομιλητές - να τα πουν όταν έλθει η σειρά τους. Αποθαρρύνουμε το μονοπώλιο του χρόνου ή την κατάχρηση της ευγένειας των ακροατών. Ενθαρρύνουμε όλους να συμμετέχουν, με ιδιαίτερη έμφαση στα άτομα που είναι συνήθως ντροπαλά, αμάθητα να εκφράζονται ενώπιον άλλων, έχουν έλλειψη αυτοπεποίθησης, ή ανήκουν σε κοινωνικές ομάδες που συχνά αποσιωπούνται στην συμβατική κοινωνία.

ο- Αποφάσεις γίνονται με όποια μέθοδο επιλέξει η ομάδα: με ομόφωνη συναίνεση, ή με υψηλό ποσοστό πλειοψηφίας (πχ. 90% ή 75%) ή με απλή πλειοψηφία (51%) ή αναθέτοντας συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες την εξουσιοδότηση να λάβουν ή να πραγματοποιήσουν κάποιες αποφάσεις εκ μέρους όλων. Τέτοια ανάθεση καθηκόντων πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται με όσον πιο δυνατή πλειοψηφία είναι εφικτό, και καλύτερα να γίνεται με απόλυτα ομόφωνη συναίνεση.

Κάθε φορά που η ομάδα καταλήγει σε μια απόφαση, αυτή η απόφαση αρθρώνεται καθαρά από κάποιον και επιβεβαιώνουμε ότι όλοι αναγνωρίζουμε, κατανοούμε και δεσμευόμαστε με αυτό που αποφασίστηκε.

Οι συναντήσεις έχουν αρχή και τέλος. Διαδικασίες, διάλογοι ή αποφάσεις που γίνονται εκτός συνάντησης και πρίν την αρχή ή μετά το τέλος δεν δεσμεύουν κανένα, και δεν θεωρούνται ότι ανήκουν στην ομάδα.

ο- Εναλλαξιμότητα. Σίγουρα εισερχόμαστε μες την Κίνηση φέροντας διαφορετικά επίπεδα και ποιότητες δεξιοτήτων. Μες το καζάνι που ονομάζεται αγώνας, υπάρχουν οι δυνατότητες για όλους μας να εξελιχθούμε και να προοδεύσουμε, και να υπηρετήσουμε τις κοινές ανάγκες μέσα από πολλά και διάφορα είδη καθηκόντων. Καθήκον μας είναι να διασφαλίσουμε πως όποιες γνώσεις, πείρα, ή δεξιότητες κατέχουμε να τις καθιστούμε κοινό κτήμα όλων, και να εξασφαλίζουμε διαδικασίες μέσα από τις οποίες όλα τα άτομα να έχουν ευκαιρία να επωμιστούν νέου είδους γνώσεις, δεξιότητες, καθήκοντα και ευθύνες. Κάποτε με εκ περιτροπής διαδικασίες, κάποτε με εθελοντική αυτο-επιλογή, κάποτε με ανάθεση ή με εκλογές, ανάλογα με τις περιστάσεις, φροντίζουμε ώστε να ανατίθενται σε όσον το δυνατόν πιο πολλά άτομα ευκαιρίες να μπουν σε θέσεις υπευθυνότητας. Μόνον έτσι μεταποιείται το ηγεμονικό σύνδρομο: όταν όλα τα εμπλεκόμενα άτομα - και ιδίως τα πιο άπειρα - ενθαρρύνονται, εκπαιδεύονται και υποστηρίζονται να υπηρετούν σε ηγετικές θέσεις.

ο- Ανακλητότητα. Είναι απόλυτη ανάγκη της Κίνησης, μέσα από ορθές και δημοκρατικές διαδικασίας να μπορεί να ανακαλεί τους αντιπροσώπους της από όποια καθήκοντα τους ανατέθηκαν και να μπορεί να τα αναθέσει σε άλλους - οποτεδήποτε. Αυτό που ζητούμε δηλαδή για την αιρετή πολιτική ηγεσία της χώρας πρέπει να μπορούμε να το εφαρμόζουμε και ανάμεσα μας. Όπως ζητά ο λαός την παραίτηση ενός Προέδρου της χώρας αν ο Πρόεδρος καταπρόδωσε τις προεκλογικές του υποσχέσεις, το ίδιο και ένας αντιπρόσωπος ή αξιωματούχος της Κίνησης (όπως και αν ορίσουμε τον όρο "αξιωματούχος"), αν παραβεί τους όρους εντολής του πρέπει να μπορεί να αντικαθίσταται. Αμεση Δημοκρατία σημαίνει αμφίδρομη υπευθυνότητα: συμμετοχή του λαού στις αποφάσεις και κινητοποιήσεις, αλλά και δέσμευση των ηγετών στις συμφωνίες ή όρους εντολής που τους ανατίθενται.

* * *

Όσοι από μας είχαμε την ευκαιρία μέσα από τους αγώνες και τα χρόνια να γευτούμε την υψηλή ποιότητα δημοκρατίας που θεμελιώνουν τέτοιες διαδικασίες, και να απολαύσουμε το βάθος της συντροφικότητας και εμπιστοσύνης με την οποία δένουν τους συναγωνιστές, ξέρουμε πως άπαξ και το βιώσουν οι άνθρωποι, δύσκολα επιστρέφουν στο αυταρχικό ηγεμονικό σχήμα όπου το Προεδρείο επιτάσσει και καθοδηγεί το ποίμνιο χωρίς να λογοδοτεί σε κανένα. Οι συμμετοχικές ποιότητες της Άμεσης Δημοκρατίας είναι και Μέθοδος, και Αυτοσκοπός. Μπορούν δηλαδή να οδηγήσουν σε αυξημένη αποδοτικότητα στις συλλογικές εργασίες ώστε να επιτελούνται οι στόχοι, αλλά και να δημιουργήσουν το βίωμα της δίκαιης κοινωνίας ανάμεσα μας, όχι στο μακρυνό μέλλον "μετά την επανάσταση", αλλά στο εδώ και τώρα.

Η κοινωνία μας γενικά, αλλά ειδικά το πλήθος που σήμερα μετέχει στις κινητοποιήσεις μας, βρισκόμαστε όλοι μαζί σε ένα μεταίχμιο, σε μια περίοδο μετάβασης αξιών. Οι παλαιές μεθόδοι της Κομματικής φεουδαρχίας δεν εξυπηρετούν πλέον, αλλά οι νέες μεθόδοι της Λαϊκής Δημοκρατίας ακόμα δεν έχουν αρχίσει να θεσμοθετούνται ανάμεσα μας ή καν να είναι κατανοητές στα πλατειά στρώματα του κόσμου μας. Γι αυτό οι εθελοντές που επωμιζόμαστε οργανωτικές πρωτοβουλίες έχουμε μεγάλες ευθύνες για να εμπεδώσουμε αυτές τις αξίες και μεθόδους και να τις διασπείρουμε στον κόσμο μας.

Από εμάς εξαρτάται αν θα φανούμε αντάξιοι.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"...Μιά ειρηνική, μαχητική και πνευματώδης λαοθάλλασσα κατέκλυσε το Προεδρικό και γιά ώρες επεδόθει σε συνθήματα, ανοικτό βήμα με μικρόφωνο που λειτουργούσε ως σύγχρονη και αρχαία Αγορά που εντυπωσίασε τους πάντες!"
Στους Δρόμους και Πλατείες ο Λαός γιά Πέμπτη Μέρα Κατά Σειρά
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/07/blog-post_15.html

"Μυσταγωγία δημοκρατίας έξω από το Προεδρικό"
ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, εφημερίδα Σημερινή
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/401834

Ο ΜΗ-κομματικός Υπερκομματικός Χαρακτήρας του Αγώνα μας
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/10/blog-post_1443.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tuesday, 18 October 2011

Η Ομοφυλόφιλη Διάσταση της Λαϊκής Εξέγερσης

και η Αντίδραση του Καθεστώτος

Πράματα πεντακάθαρα. Η εφημερίδα του καθεστώτος Χαραυγή αναδημοσίευσε άκριτα τις χωρίς απόδειξη κατηγορίες του Αττίλα ενάντια στον πρώην Υπουργό Οικονομικών Μιχάλη Σαρρή που τον παρουσιάζουν ως ένοχο για παιδεραστία και "παρά φύσην συνουσία", ως σαν να είναι γεγονότα. Και στο ίδιο άρθρο, οι σπιούνοι του κόμματος τον κάρφωσαν πως συμπαρατάχτηκε με τους Αγανακτισμένους ~ Αφυπνισμένους! Έκλεισαν το άρθρο τους γράφοντας:
"Ο γνωστός για τις νεοφιλελεύθερες θέσεις του στην οικονομία κ. Σαρρής θεάθηκε πρόσφατα να συμμετάσχει στις συγκεντρώσεις των λεγόμενων ''αγανακτισμένων'' έξω από το Προεδρικό Μέγαρο".
Όλα αυτά στοιχειοθετεί ο δημοσιογράφος Μάριος Δημητρίου στο νέο του άρθρο στην εφημερίδα Σημερινή, με τίτλο "Αυτοί οι κανίβαλοι είναι χορτοφάγοι".

Μήπως φρόντισαν οι καθεστωτικοί να παραδώσουν τον κ. Σαρρή στον Αττίλα ώστε να τιμωρηθεί για την πολιτική του έλξη του προς τους Αγανακτισμένους ~ Αφυπνισμένους Πολίτες; Αυτά λεν οι επίμονες (και αναπόδεικτες) φήμες που κυκλοφορούν στο παζάρι.

Γι' αυτό εμείς λέμε
"Ναι, Επιμένουμε στην Ομοφυλοφιλία"
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/10/blog-post_16.html
Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Αυτοί οι κανίβαλοι είναι χορτοφάγοι
του Μάριου Δημητρίου
http://www.sigmalive.com/simerini/columns/eks%20aformis/428871

~~~~~~~~~~~~~~~~~