Η Πρωτοχρονιάτικη έκδοση της εφημερίδας Πολίτης - που κατά τα άλλα "κόπτεται" γιά τους μετανάστες, γιά το ρατσισμό και την προκατάληψη εναντίον τους - περιέχει δύο λαμπρά μαργαριτάρια δημοσιογραφίας. Μιά απτή απόδειξη του αληθινού ρατσιστικού εαυτού της σύνταξης.
Τι άλλο από ρατσισμό μπορεί να αποπνέει τίτλος είδησης "Πυρά Βουλγάρου για μια γυναίκα"; Αα, ορθά επισημαίνετε: δεν είναι μόνο ρατσισμός - είναι και φαλλοκρατία χειρίστου είδους: "Γιά μιά γυναίκα". Υπάρχει συντάκτης ή δημοσιογράφος που δεν γνωρίζει το φορτίο σωβινισμού, προκατάληψης και ασέβειας πρός τη γυναίκα που εμπεριέχει η φράση; Μπορείτε να διαβάσετε την είδηση πιό κάτω ακριβώς όπως την δημοσίευσε ο Πολίτης.
Η άλλη είδηση μαργαριτάρι
Κρίνετε εσείς από τού'ν τα αποσπάσματα:
"Συμπλοκή στην Παλλουριώτισσα
Για μία ακόμα φορά οι οικονομικές διαφορές, ήταν η αιτία άγριας συμπλοκής ανάμεσα σε αλλοδαπούς. Στο επεισόδιο φαίνεται να χρησιμοποιήθηκαν φονικά όργανα, όπως τσάππες και ξίφη...
.../...
...Σύμφωνα με τις μαρτυρίες που εξασφαλίστηκαν, η ομάδα των Πακιστανών συνεπλάκη με ομάδα από Ρουμάνους, επειδή ο 28χρονος Πακιστανός δάνεισε το ποσό των 1800 ευρώ σε Ρουμάνο και δεν το πήρε πίσω."
Ρατσισμός; Βεβαίως. Προκατάληψη; Ούφ. Ξενοφοβία; Άκατους Χνώτους.
Υπάρχει δημοσιογράφος ή συντάκτης που δεν μπορεί να τα αναγνωρίσει;
Από την αρχή της δημοσιογραφικής της ιστορίας μέχρι σήμερα ο Πολίτης είναι γεμάτος από τέτοια. Σχεδόν κάθε μέρα.
Όλοι οι δημοσιογράφοι και συντάκτες γνωρίζουν πως όταν αναφερόμαστε σ' ένα άτομο με μόνο μιά φυλετική "ταπέλλα", δηλαδή με την εθνική ή πολιτιστική του ταυτότητα ή με τα φυλετικά γνωρίσματα, αντί με τα χαρακτηριστικά του ως άτομο, μειώνουμε και προσβάλλουμε και το άτομο και την πολιτιστική του ταυτότητα. Τι άλλο σημαίνει το να αναφερθώ σ' ένα άτομο ώς "ο Βούλγαρος";
Ο ρατσιστικός λόγος που αρθρώνει ο Πολίτης και τα άλλα Μέσα ενσπείρουν και καλλιεργούν τον ρατσισμό και την προκατάληψη μες την αντίληψη του λαού μας ως σαν να είναι "αυτονόητα". Δεν είναι μες τα γονίδια του λαού μας ο ρατσισμός. Εκείνοι όμως τον φυτεύουν και συντηρούν με καθημερινά μηνύματα και υπονοούμενα διότι εξυπηρετούνται κάποιοι σκοποί. Και διότι οι ίδιοι οι συντάκτες και δημοσιογράφοι (με ελάχιστες εξαιρέσεις, προς τιμήν τους) είναι και οι ίδιοι τυφλωμένοι από τον ρατσισμό. Το να γράφουν και να αρθρώνουν ρατσιστικό λόγο τους φαίνεται "ομαλότητα".
Βέβαια το πρόβλημα μας δεν είναι απλώς το ότι η εφημερίδα Πολίτης είναι ακριβώς όπως όλες τις άλλες του κατεστημένου, ήτοι ρατσιστική ως το κόκκαλο. Το πρόβλημα είναι πως ο Πολίτης προωθείται από κύκλους της "ανεξάρτητης αριστερής διανόησης" ως προοδευτική εφημερίδα!
Η ίδια η εφημερίδα σε άλλα της κείμενα προσπαθεί να πλασάρει την εικόνα της ως προοδευτική. Γιά παράδειγμα γύρω από το πρόσφατο συμβάν με την εκδήλωση που οργανώθηκε από τους φασίστες του Εθνικού Λαϊκού Μετώπου (ΕΛΑΜ) όπου η εφημερίδα ξεπέρασε την απλή ιδεολογική συνταύτιση των ψευδο-αριστερών μαζί της και με μιά κίνηση αναβάθμισης της συμμαχίας των έδρασε ώς οργανωτικός φορέας γιά την αντιδιαδήλωση "ενάντια στο ρατσισμό".
Μα είναι δυνατόν ρατσιστές να οργανώνουν διαδήλωση ενάντια στο ρατσισμό θα πείτε;
Πολύ καλή ερώτηση. Αγγίζει τον πυρήνα του Αλλοπρόσαλλου Μυστηρίου που περιβάλλει τα Κύπρια Πολιτικά.
Το μυστήριο δεν είναι βέβαια σπουδαίο άμα μπούμε στην αλήθεια: ο κοινός ρατσισμός που ενώνει τους ψευδο-αριστερούς νεοκύπριους και την εφημερίδα Πολίτης είναι ο Κυπριοεθνικισμός. Ο Κυπριοεθνικισμός είναι το θεμέλιο της σύμπνοιας που τους ενώνει: Έχθρα προς τον ελληνισμό, από την οποία και απορρέουν όλες οι άλλες ιδεολογικές και πολιτικές των συνταυτίσεις.
Μες την παρούσα δεκαετία η εφημερίδα ανεδείχθει ως η κατ' εξοχήν εφημερίδα-πρωταθλητής των συμφερόντων της Κυπριακής άρχουσας τάξης. Εκείνης της τάξης που κρατεί το δικέφαλο τέρας Κεφάλαιο ~ Κράτος σφικτά στα χέρια της από το 1960. Προς εξυπηρέτηση εκείνων των συμφερόντων, εκφράζει και προωθεί ασύστολα και με κάθε τρόπο - έμμεσο και άμεσο - τον Κυπριακό εθνικισμό, τον σωβινισμό των "εθνικά Κυπραίων", της κυρίαρχης και διαρκώς ανερχόμενης νεόκτιστης και τεχνητής εκείνης "εθνικής συνείδησης". Ο Πολίτης εκφράζει τα συμφέροντα εκείνης της τάξης πιό καθαρά και πιό ξεχωριστά από κάθε άλλη εφημερίδα.
Αυτή είναι η ιδεολογική βάση της συνταύτισης του Πολίτη με τους εκείνους της "ανεξάρτητης αριστερής διανόησης": ο ανθελληνισμός, η πιό διαδεδομένη και θεσμοθετημένη στον τόπο μας μορφή ρατσισμού, συγκεκαλυμένος και πλασαρισμένος ως "προοδευτική" πολιτική άποψη. Και ως γνωστόν η μερίδα του λαού μας που είναι η πιό προσκολλημένη στην ιδεολογία της άρχουσας τάξης συμπεριλαμβάνει επιτήδειους και "πολιτικοποιημένους" γιάππηδες, εκπαιδευτικούς, τεχνοκράτες και άλλους λειτουργούς του Κεφαλαιϊκού Κράτους Κύπρου που, φορώντας το μανδύα της Αριστεράς με συνθήματα και λαϊκισμους συμπαρασύρουν τα οπισθοδρομικά στρώματα του λαού μας σε πικρόχολες εκστρατείες μίσους και αυτοκαταστροφικούς φανατισμούς.
Ο κοινός ρατσισμός που τους ενώνει έχει και τα παράδοξα του. Γιά τον Πολίτη τα κίνητρα και οι κινήσεις του μπορούν να αναγνωριστούν καλύτερα. Αλλά γιά τους ψευδο-αριστερούς; Πως να διαγνωστεί η προσύλωση τους στην ιδεολογία της άρχουσας τάξης;
Τουλάχιστον η εφημερίδα έχει εμπορικά και κερδοσκοπικά οφέλη που την έχουν προσαρτήσει στο άρμα της τοπικής άρχουσας τάξης, και μαζί της, σε εκείνο της διεθνούς. Γι αυτό και εκφράζει ως "αυτονόητα" τα στοιχεία της συμμαχίας των τοπικών αρχόντων με το διεθνές κεφάλαιο. Είναι απλώς "μπίζνες". Όπως γιά παράδειγμα η προώθηση του σχεδίου Ανάν, και τώρα πιό πρόσφατα το ανανεωμένο "Ναί" στην διζωνική διχοτόμηση της Κύπρου. Είναι απλώς "μπίζνες".
Αλλά οι ψευδο-αριστεροί που χαϊδεύουν τον Πολίτη ως "προοδευτική" εφημερίδα; Εκείνοι που ρουφούν την κάθε του λέξη, ή ακόμα χειρότερα, που τον τροφοδοτούν με τα δικά τους ρατσιστικά ιδεολογήματα ντυμένα με "προοδευτική" συνθηματολογία ώστε να αποπλανείται ο κόσμος; Όπως γιά παράδειγμα το άρθρο της Ρένας Χόπλαρου όπου περιγράφει ακριβώς την ίδια ρατσιστική προσέγγιση που έχει η σύνταξη του Πολίτη στην ειδησεογραφία σαν να είναι ΣΕ ΑΛΛΗ εφημερίδα που συμβαίνουν αυτά! Όχι στον "προοδευτικό" Πολίτη. Ποτέ!
Όπως πολύ ορθά γράφει η κυρία Χόπλαρου,
"...Τεράστιο ρόλο στην εδραίωση αυτής της κατάστασης παίζει βεβαίως ο δημοσιογραφικός λόγος. Τις περισσότερες φορές όχι μόνο αναπαράγει αλλά και γεννάει τα στερεότυπα. Ο «ξένος» κλέφτης σπάνια έχει όνομα. Συνήθως ακούμε «30χρονος Ρώσος, Βούλγαρος, κτλ». Έτσι αντί να δίνεται έμφαση στην ατομικότητα αυτού που έκανε την εγκληματική πράξη δίνεται έμφαση στην εθνική του καταγωγή. Ο Κύπριος κλέφτης έχει πάντα όνομα (προφανώς είναι και πιο τίμιος κλέφτης από τον ανώνυμο ξένο). Έτσι ακόμα και οι εγκληματικές πράξεις εθνικοποιούνται."
http://tinyurl.com/xoplarou-politis
Είναι λογικό το ότι η σύνταξη του Πολίτη δημοσιεύει το άρθρο, ωσάν να αφορούν ΑΛΛΕΣ εφημερίδες τούτα. Αλλά γιατί η κυρία Χόπλαρου χαρίζει στον Πολίτη πολιτικό άλλοθι δημοσιεύοντας εκεί τα άρθρα της σαν να είναι τάχα αθώα ρατσισμού η σύνταξη του;
Υπάρχουν λόγοι.
Απλά τα πράματα: Ο κοινός ρατσισμός που ενώνει τους "προοδευτικούς" με τον Πολίτη είναι ο Κυπριοεθνικισμός. Η συγγραφεύς ανήκει στην Επιτροπή για την Αναμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών Ιστορίας. Ναι, "εκείνη" την Επιτροπή. Εκεί όπου ο Γρηγόρης Ιωάννου την ενθαρρύνει μαζί με τα άλλα μέλη της Επιτροπής να αντισταθούν στους "καλαμαράες" - ναι!, χρησιμοποιεί ακριβώς εκείνη τη λέξη:
http://teachershistorybook.blogspot.com/2009/03/blog-post_15.html
Είναι η πιό βαρετή ρατσιστική βρισιά στα ελληνικά στην Κύπρο: "καλαμαράς". Γνωστή σε όλους. Η βρισιά συνήθως σερβίρεται και με την πρόθεση που αρχίζει με τα τρία "πππου" και η λέξη συνεχίζει ως "...ουστοκαλαμαράς". Ούτε το "μαυρής" εμπεριέχει το μίσος και την έχθρα που περιέχει το "καλαμαράς", ούτε η λέξη "μούζουρος" ούτε και όποιο άλλο ρατσιστικό επίθετο στην Κύπρο.
Η λέξη "καλαμαράς" όπλισε με φονικό ρατσιστικό μίσος μιά ολόκληρη γενεά στον σχεδόν εμφύλιο πόλεμο που ζήσαμε τα χρόνια που μας οδήγησα στο 1974. Και η νέα γενεά "εθνικά Κυπραίων" σωβινιστών σήμερα συνεχίζει το έργο της διχόνοιας και του ρατσισμού ακριβώς στους ίδιους τόνους.
Ο κοινός ρατσισμός τους ενώνει λοιπόν.
Ο ρατσισμός του Πολίτη, που εμφανώς "σπουρτά 'που τα ποδινάρκα" της σύνταξης, και ο ανθελληνικός σωβινισμός κάποιων ψευδο-αριστερών κύκλων τους ενώνει μαζί στην εκστρατεία υπέρ του "Ναι" στη Διζωνική, και στο να εκφράζουν ελεύθερα την σωβινιστική περιφρόνηση, προκατάληψη και μικρότητα που τους διακατέχει εναντίον των "μη εθνικά Κυπραίων".
Τι άλλο; Επίσης τους ενώνει σε συμμαχία η προσποίηση πως τάχα είναι προοδευτικοί. Δεν το προσποιείται μόνο γιά τον εαυτό της η κάθε πλευρά της συμμαχίας, αλλά το δωρίζει και στην άλλη. Είναι απαραίτητο γιά την αξιοπιστία τους να ανταλλάζουν ιδεολογικά δώρα προσδίδοντας η μιά πλευρά στην άλλη το αναγκαίο άλλοθι που να αποκρύπτει την ρατσιστική τους αφετηρία. Τουλάχιστον οι απεχθείς ρατσιστές και φασίστες του ΕΛΑΜ είναι ειλικρινείς. Μισούν ανοικτά. Δεν έχουν την "καλλιέργεια" να ομορφοποιήσουν το ρατσιστικό τους μήνυμα. Ούτε και να το ντύσουν με προοδευτικά συνθήματα. Ενώ οι δήθεν προοδευτικοί και ο Πολίτης κατέχουν άπειρα τεχνάσματα να πλασάρουν την εικόνα τους ως προοδευτική.
Έτσι γεννιέται και συντηρείται η συμμαχία των "ενάντια στον ρατσισμό".
Ο κοινός ρατσισμός τους ενώνει.
Έτσι και τα τόσα άλλα του Αλλοπρόσαλλου Μυστηρίου που σπουρτούν από τα μεγαλειώδη Κύπρια Πολιτικά.
Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~
Τα Μαργαριτάρια Ειδήσεων του Πολίτη
* * *
Απόπειρα φόνου κατά 51χρονου στο Νέο Χωριό
Πυρά Βουλγάρου για μια γυναίκα
Απόπειρα φόνου εναντίον 51χρονου διαπράχθηκε στις 10 το βράδυ της Τετάρτης στο Νέο Χωριό της Πάφου. Αιτία, όπως φαίνεται, η αινιγματική εκ πρώτης όψεως σχέση μεταξύ 22χρονου Βουλγάρου με 41χρονη γυναίκα από το Νέο Χωριό.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, 22χρονος από τη Βουλγαρία που εργάζεται σε κτηνοτροφική μονάδα της κοινότητας, ενώ βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ, μετέβη έξω από το σπίτι του θύματος φωνάζοντας ότι ήθελε τη γυναίκα του, πυροβολώντας με κυνηγετικό όπλο.
Από τους 11 συνολικά πυροβολισμούς που ρίφθηκαν εναντίον της κατοικίας, τραυματίστηκε στο πρόσωπο ο 51χρονος Ελληνοκύπριος και η 41χρονη σύζυγός του στο στήθος.
Οι τραυματίες αρχικά μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Πόλεως Χρυσοχούς και στη συνέχεια στο Νοσοκομείο Πάφου όπου ο 51χρονος κρατήθηκε για νοσηλεία ενώ η σύζυγός του αφού έτυχε της αναγκαίας περίθαλψης απολύθηκε.
8ήμερη κράτηση
Ο δράστης, ο οποίος ήρθε στην Κύπρο πριν από 3 μήνες, συνελήφθη στις 4 τα ξημερώματα και χθες παρουσιάστηκε στο Επαρχιακό Δικαστήριο Πάφου το οποίο διέταξε την κράτησή του για 8 ημέρες.
Ο 22χρονος, που κατηγορείται για απόπειρα φόνου, παράνομη κατοχή και μεταφορά κυνηγετικού όπλου και εκρηκτικών, παραδέχθηκε ενοχή και ισχυρίστηκε ότι βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ.
Η αιτία
Όπως αναφέρθηκε στο δικαστήριο, ο 22χρονος στην κατάθεσή του ισχυρίστηκε ότι η σύζυγος του 51χρονου επισκεπτόταν τακτικά το σπίτι του, τον παρενοχλούσε συνεχώς ζητώντας να συνάψουν σχέσεις και να έρθουν σε σεξουαλική επαφή και ότι ο ίδιος αρνιόταν.
Μάλιστα, όπως είπε, πρόσφατα πήγε στο σπίτι του προσφέροντάς του ζιβανία και αμύγδαλα και επιδίωξε να έρθει μαζί του σε σεξουαλική επαφή, όμως ο ίδιος, όπως υποστήριξε, αρνήθηκε.
Κατόπιν αυτού, συνέχισε, η 41χρονη του ζητούσε λεφτά για τα είδη που του προσέφερε με αποτέλεσμα να ξεσπάσει μεταξύ τους αντιπαράθεση.
Κλοπή όπλου
Από τις εξετάσεις της Αστυνομίας διαπιστώθηκε ότι ο 22χρονος είχε διαρρήξει κατοικία στις 28 Δεκεμβρίου από την οποία είχε κλέψει το κυνηγετικό όπλο με το οποίο διέπραξε την απόπειρα φόνου.
Για την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης οι ανακριτές αναμένεται να λάβουν περίπου 30 καταθέσεις.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
Κωδικός άρθρου: 920588
ΠΟΛΙΤΗΣ - 01/01/2010, Σελίδα: 17
* * *
Με τσάππες και ξίφη
Συμπλοκή στην Παλλουριώτισσα
Για μία ακόμα φορά οι οικονομικές διαφορές, ήταν η αιτία άγριας συμπλοκής ανάμεσα σε αλλοδαπούς. Στο επεισόδιο φαίνεται να χρησιμοποιήθηκαν φονικά όργανα, όπως τσάππες και ξίφη, ενώ τρία πρόσωπα τραυματίστηκαν και χρειάστηκε να επισκεφθούν το νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες.
Η Αστυνομία Ομορφίτας ειδοποιήθηκε από πολίτες γύρω στις 11.30 προχθές βράδυ, ότι στην οδό Κυριάκου Κολοκάση στην Παλλουριώτισσα υπήρχε συμπλοκή. Μέλη του σταθμού έσπευσαν στο μέρος, πληροφορήθηκαν όμως από τους περιοίκους ότι οι εμπλεκόμενοι είχαν τραπεί σε φυγή μόλις αντιλήφθηκαν ότι ειδοποιήθηκε η Αστυνομία. Στο μέρος εντοπίστηκαν δύο τσάππες, ένα μεταλλικό ξίφος με λεπίδα 65 εκατοστών, καθώς και πέτρες και ξύλα, ενώ σε διάφορα σημεία υπήρχαν κηλίδες αίματος. Σύμφωνα με την πληροφόρηση της Αστυνομίας από τους παρευρισκομένους, οι εμπλεκόμενοι ήταν όλοι αλλοδαποί.
Από τις εξετάσεις που ακολούθησαν διαπιστώθηκε ότι τρία πρόσωπα από το Πακιστάν, ηλικίας 24, 27 και 28 ετών, είχαν επισκεφθεί το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και ο ένας από αυτούς κρατείτο για νοσηλεία. Επρόκειτο για τον 28χρονο που έφερε θλαστικά τραύματα στο κεφάλι και σε άλλα σημεία του σώματός του, ενώ ο 24χρονος και ο 27χρονος είχαν υποστεί εκχυμώσεις κυρίως στο πρόσωπο και τα χέρια και αφού έτυχαν των πρώτων βοηθειών, απολύθηκαν.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες που εξασφαλίστηκαν, η ομάδα των Πακιστανών συνεπλάκη με ομάδα από Ρουμάνους, επειδή ο 28χρονος Πακιστανός δάνεισε το ποσό των 1800 ευρώ σε Ρουμάνο και δεν το πήρε πίσω. Η Αστυνομία εξασφάλισε τα στοιχεία κάποιων από τους εμπλεκομένους και αναμενόταν να προχωρήσει σε συλλήψεις.
ΣΟΦΗ ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ
Κωδικός άρθρου: 920593
ΠΟΛΙΤΗΣ - 01/01/2010, Σελίδα: 18
~~~~~~~~~~
Ενδιαφέρουν:
Ρένα Χόπλαρου
"Καλή τύχη και στον Τομπάζο Τσελεπή. Τουλάχιστον αυτός δεν κινδύνευσε ακόμα από πραγματικό λιντσάρισμα. Μόνο από ηθικό."
http://tinyurl.com/xoplarou-chelepis
ή
http://feleki.wordpress.com/2009/12/26/%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%B4%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82/
«Βλάκα, ηλίθιε, κομουνιστή»
Top - 5 ρατσιστικά, σεξιστικά και άλλα χαριτωμένα
Γράφει η
Ρένα Χόπλαρου
http://tinyurl.com/xoplarou-politis
ή
http://209.85.229.132/search?q=cache:6ClGo7Orsr8J:www.politis.com.cy/cgibin/hweb%3F-A%3D909215%26-V%3Darchivearticles%26-p+%22%CE%92%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%82%22+site:http://www.politis.com.cy&cd=4&hl=en&ct=clnk
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Δυστυχώς όπως θα έλεγε και γνωστός Τουρκοκύπριος φίλος
ReplyDeleteείναι ακριβώς όπως τα λες φίλε Πέτρο!
Σόλων
-----
Ακόμη και τα Κυπριακά media είναι όχι μόνο προκατελημμένα, αλλά ελέγχοντε στο τι θα πουν, πώς θα το πουν, ποιον, πότε και πως θα προβάλουν. Τους πληρώνουν όλους οι ανέκαθεν που διοικούν πίσω από τις κουρτίνες την ανέκαθεν κυβέρνηση.
ReplyDeleteΠράγματι.
ReplyDeleteΑκόμα όμως και εκείνοι που δεν πληρώνονται ελεγχονται μέ έμμεσους τρόπους 'που τους άρχοντες (που βασιλεύουν τοπικά και διεθνώς).
Και η ιδεολογία τους, όχι εκείνη που προσποιούνται, μα η πραγματική, που τους ξεφεύγει και την φανερώνουν πλαγίως, είναι αδιαμφισβήτητα ρατσιστική και αυταρχική με κάθε έννοια.
Κ.
.....................ουστοκαλαμαράες
ReplyDelete