"Της αμύνης τα παιδιά διώξανε το βασιλιά
και του δώσαν τα βρακιά του
για να πάει στη δουλειά του
τον περίδρομο να τρώει με το ξένο του το σόι..."
Αλεξανδρινοί βασιλείς
Μαζεύθηκαν οι Αλεξανδρινοί
να δουν της Κλεοπάτρας τα παιδιά,
τον Καισαρίωνα, και τα μικρά του αδέρφια,
Αλέξανδρο και Πτολεμαίο, που πρώτη
φορά τα βγάζαν έξω στο Γυμνάσιο,
εκεί να τα κηρύξουν βασιλείς,
μες στη λαμπρή παράταξη των στρατιωτών.
Ο Αλέξανδρος -- τον είπαν βασιλέα
της Αρμενίας, της Μηδίας, και των Πάρθων.
Ο Πτολεμαίος -- τον είπαν βασιλέα
της Κιλικίας, της Συρίας, και της Φοινίκης.
Ο Καισαρίων στέκονταν πιο εμπροστά,
ντυμένος σε μετάξι τριανταφυλλί,
στο στήθος του ανθοδέσμη από υακίνθους,
η ζώνη του διπλή σειρά σαπφείρων κι αμεθύστων,
δεμένα τα ποδήματά του μ' άσπρες
κορδέλλες κεντημένες με ροδόχροα μαργαριτάρια.
Αυτόν τον είπαν πιότερο από τους μικρούς,
αυτόν τον είπαν Βασιλέα των Βασιλέων.
Οι Αλεξανδρινοί έννοιωθαν βέβαια
που ήσαν λόγια αυτά και θεατρικά.
Αλλά η μέρα ήταν ζεστή και ποιητική,
ο ουρανός ένα γαλάζιο ανοιχτό,
το Αλεξανδρινό Γυμνάσιον ένα
θριαμβικό κατόρθωμα της τέχνης,
των αυλικών η πολυτέλεια έκτακτη,
ο Καισαρίων όλο χάρις κ' εμορφιά
(της Κλεοπάτρας υιός, αίμα των Λαγιδών)·
κ' οι Αλεξανδρινοί έτρεχαν πια στην εορτή,
κ' ενθουσιάζονταν, κ' επευφημούσαν
ελληνικά, κ' αιγυπτιακά, και ποιοί εβραίικα,
γοητευμένοι με τ' ωραίο θέαμα --
μ' όλο που βέβαια ήξευραν τι άξιζαν αυτά,
τι κούφια λόγια ήσανε αυτές οι βασιλείες.
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1912)
~~~~~~~~~~~~~~~~
Το ποίημα του Καβάφη "Αλεξανδρινοί βασιλείς" δημοσιεύτηκε εδώ, όπου υπάρχουν και σχετικές ιστορικές σημειώσεις:
http://users.hol.gr/~barbanis/cavafy/kings-gr.html
Οι φωτογραφίες από τους πανηγυρισμούς στην Αλεξάνδρεια είναι του Tarek Fawzy και δημοσιεύτηκαν από τα AP και REUTERS.
Οι στίχοι "Της αμύνης τα παιδιά διώξανε το βασιλιά..." είναι από δημοτικό τραγούδι γιά τα γεγονότα του 1912, που ξαναεπιστρέψαν στο συλλογικό συνειδητό με την ταινία "Ρεμπέτικο" με συμμετοχή του Ξαρχάκου και Γκάτσου:
http://www.rembetiko.gr/forums/archive/index.php/t-19075.html
Η Αιγυπτιακή Αντίσταση
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/02/blog-post_06.html
~~~~~~~~~~~~~~~~
Υπτίως του Αιγαίου,
ReplyDeleteΦωνή Λαού, φωνή Θεού
Άμποτε και στα δικά μας.
Πράγματι, ναι! Και το άλλο: Φωνή Λαού - Οργή Λαού!
ReplyDeleteΗ αυτο-οργανωμένη μαζική λαϊκή κινητοποίηση απέδειξε τη δύναμη της ηθικής ισχύος. Η μεν απολυταρχία κατερρευσε ενώπιον της, η δε δύναμις των όπλων του στρατού, αναγκάστηκε (έστω τώρα προσωρινά) να συμπλεύσει με τον λαό.
Δεν υπάρχουν βέβαια εγγυήσεις, αφού ο στρατός ελέγχεται υλικά και οικονομικό-πολιτικά από το Πεντάγωνο, αλλά προς το παρόν η ηγεσία του δείχνει να σέβεται τον λαϊκό πόθο γιά δημοκρατία.
Έστω και αστική δημοκρατία (το θέμα Σοσιαλιστικής ή Λαϊκής Δημοκρατίας ακόμα δεν ετέθει επί του πεδίου μάχης...), θα έχει τεράστια οφέλη γιά την Αίγυπτο, και γιά όλη τη Μέση Ανατολή.
Ευχόμαστε το σήμερα να είναι σκαλοπάτι γιά βαθύτερες νίκες αύριο!
Πέτρος
Για μένα η δύναμη του λαού με συναρπάζει και μου προκαλεί δέος.
ReplyDeleteΜακάρι να κινητοποιηθούν όλοι οι λαοί.
Βρε Πετράκη που όλα τα σφάζεις κι όλα τα μαχαιρώνεις,γιατί άραγε δεν κατεβαίνει κι ο κυπριακός λαός στους δρόμους;Άραγε ενν πιο βόρτοι οι Κυπραίοι που τους Αράπηδες ή συμβαίνει κάτι άλλο;
ReplyDeleteΚρίμα...
ReplyDelete...γιατί η ανάλυση σου ξεκινά με λάθος βάσεις. Αν δεν έχεις εκτίμηση και σεβασμό γιά το λαό σου, τότε η όποια κριτική σου γιά τις ελλείψεις ή αποτυχίες του δεν έχει αντίκρυσμα. Σίγουρα ο λαός μας έχει ελλείψεις και αποτυχίες, αλλά χωρίς να τον αγκαλιάσεις δεν μπορείς να τις κατανοήσεις, ούτε και να βοηθήσεις να διορθωθούν.
Επίσης, ο ρατσιστικός σου λόγος γιά τους Άραβες, λέει πως όσον και να θέλεις να ποζάρεις "επαναστάτης", πάλε συμπεριφορά βόρτου δείχνεις.
Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
"...Σίγουρα ο λαός μας έχει ελλείψεις και αποτυχίες, αλλά χωρίς να τον αγκαλιάσεις δεν μπορείς να τις κατανοήσεις, ούτε και να βοηθήσεις να διορθωθούν."-Και πώς τον αγκαλιάζεις,Πετράκη;Θεωρητικολογώντας σε ένα μπλογκ ελάχιστης αναγνωσιμότητας ή με την οργανωμένη πολιτική δράση,διεκδικώντας την εξουσία για να εμπνεύσεις το όραμα της αλλαγής;
ReplyDelete