Thursday, 12 March 2020

Wednesday, 4 March 2020

Υπερασπίζόμενος τους Μαθητές μας που Υπηρετούν στην Γραμμή Αντιπαράταξης




Αναγιώθηκα σε μία οικογένεια λαϊκών αγωνιστών/στριών, ακομμάτιστων, αριστερών καταβολών που συμμετείχαν σε όλους τους λαϊκούς και εθνικούς αγώνες του τόπου τα τελευταία 100 χρόνια. Οι άνθρωποι μου με δίδαξαν με το παράδειγμα τους ότι:


«ό,τι τζι αν ένι ο λος του αδρώπου ένι»

Αυτή η παραίνεση με συνόδευσε σε όλη μου τη ζωή ως φάρος για να ομιλώ και να πράττω την Αλήθεια χωρίς φόβο και |χωρίς να μπορεί να με καρτζιηλατίσει κανένας.

Με οδήγησε επίσης στην άρνηση όρκων κενών περιεχομένων.

Στην ζωή μου ορκίστηκα μόνον μία φορά κατά την ορκωμοσία μου ως εθνοφρουρός. Ορκίστηκα: 

«Πίστην εις την πατρίδα και σεβασμό προς όλους τους νόμους αυτής. Και ότι πιστός θα υπηρετήσω ταύτην υπό την ιδιότητα μου ως οπλίτης…»

Αρνήθηκα μαζί με τον καλό μου φίλο και συντοπίτη Κ.Α. να αθρώσουμε τον όρκο του δασκάλου κατά την τελετή αποφοίτησης μας το καλοκαίρι του 1991 διότι οι βουνίσιοι που μας μεγάλωσαν και τους δυο μας δίδαξαν να ορκιζόμαστε μόνον για τα ιερά και τα όσια.

Αρνήθηκα να ορκιστώ στο δικαστήριο όλες τις φορές στις οποίες μαρτύρησα διότι ο Λόγος Τιμής του ανθρώπου με δέσμευε και με δεσμεύει. Μόνον για την γέρημη την πατρίδα ξεκίνησα ποτέ πρόταση με το «Ορκίζομαι»

Στην διδασκαλική μου καριέρα αναγκάστηκα πολλές φορές να υπερασπιστώ μαθητές και μαθήτριες μου. Δύο από αυτές έχουν ξεχωριστή θέση στις αναμνήσεις μου.

Η πρώτη ήταν όταν «προοδευτική» διευθύντρια, με πλάτες που έφταναν πολύ ψηλά, αφού έπιασε μαθητή μου από τον λαιμό, προσπάθησε να τον παρουσιάσει ως «διαταραγμένο», ισχυριζόμενη ότι ο μικρός αυτοτραυματίστηκε σε κρίση μανίας. Ενημέρωσα άμεσα την μητέρα και την κρατική ψυχολόγο που κλήθηκε για το συμβάν και κατήγγειλα την συμπεριφορά της διευθύντριας.

Η δεύτερη ήταν όταν σε επίσκεψη του σχολείου μας πολίτης επιτέθηκε φραστικά σε μετανάστη μαθητή μου κινούμενος απειλητικά εναντίον του. Στάθηκα μπροστά από τον μαθητή μου, τον απώθησα και τον προειδοποίησα ότι εάν συνεχίσει θα πρέπει να περάσει από πάνω μου.

Ο Όρκος του Οπλίτη και ο Λόγος του Ανθρώπου θα με συντροφεύουν ώσπου να πεθάνω. Αυτοί καθοδηγούν πράξεις όπως τις πιο πάνω.

Είναι γι’ αυτό που τα γεγονότα της επίθεσης εις βάρος εθνοφρουρού από φασίστες-τραμπούκους με άγγιξαν ιδιαίτερα και με έφεραν σε ένα βαθμό οργής που δεν πρόκειται και ούτε και επιθυμώ να καταλαγιάσει.

Στην γραμμή αντιπαράταξης εντός της παλιάς πόλης της Λευκωσίας υπηρετούν και παλιοί μαθητές μου. Είναι παιδιά του λαού με λαϊκούς γονείς μεροκαματιάρηδες που είχα την τιμή να τους ζήσω, ως δάσκαλος, γείτονας και φίλος. Με κάποιους από αυτούς διατηρήσαμε επαφή μέσα στα χρόνια και την αγάπη που κτίσαμε στα θρανία και τα γήπεδα. Είμαι φίλος με τους γονείς τους και ας μην συναντιόμαστε τόσο συχνά πλέον. Αυτά τα παιδιά μεγάλωσαν μαζί με τους μετανάστες της παλιάς πόλης και συνομπλάστηκαν μαζί τους σε έναν κόσμο χωρίς ρατσισμό με την ανιδιοτέλεια που διακρίνει τους αγνούς λαϊκούς ανθρώπους. Τους συναντώ στα φυλάκια, στα περίπολα, καμιά φορά στις αλλαγές των σκοπιών τους ακόμη και στην πρωινή επιστροφή τους στις μονάδες τους ενώ οδηγώ προς το σχολείο. Και αυτοί όπως εγώ ορκίστηκαν μια μέρα ενός καλοκαιριού «Πίστη στην πατρίδα και σεβασμό προς όλους τους νόμους της…».

Η επίθεση εναντίον του εθνοφρουρού πριν μερικές μέρες ήταν σαν να έγινε εναντίον ενός από αυτούς. Πολύ εύκολα στην θέση του παιδιού που κρατήθηκε άνανδρα από έναν διαδηλωτή και κτυπήθηκε βάναυσα από άλλον θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε από τους μαθητές μου. Δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Το παιδί που κτυπήθηκε ήταν μαθητής ΜΑΣ, ο οποίος διατάχθηκε να υπηρετήσει την πατρίδα. Η επίθεση εναντίον του από άτομα που φώναζαν στην γλώσσα του κατακτητή της πατρίδας μας, βιαιοπραγώντας πάνω του είναι αδύνατον να μείνει αναπάντητη. Η επίθεση τους ήταν και επίθεση εναντίον της Συλλογικής μας ύπαρξης και της ίδιας μας της πατρίδας. ΔΕΝ αρκεί η σύλληψη και η καταδίκη ενός και μόνον αποδιοπομπαίου τράγου.

Στην επίθεση συμμετείχε και δεύτερο άτομο το οποίο δεν έχει ακόμη ταυτοποιηθεί και το οποίο αφού πρώτα χρησιμοποίησε τον αγκώνα του κτυπώντας ή/και πιέζοντας το κεφάλι του εθροφρουρού,



τον κράτησε στην συνέχεια ακινητοποιημένο δίδοντας την ευκαιρία στον δράστη να τον κτυπήσει.





Το βίντεο της επίθεσης από το Voice of America μπορείτε να το δείτε στο link πιο κάτω:

https://www.youtube.com/watch?v=50ySmymQb0A&feature=emb_logo&fbclid=IwAR2c2AItmUR4Ewjz7rUGEAhMhsWxtuZZGhqlGIoQA_YUP2xgvtfsOY3-S5Y

Το περιστατικό λοιπόν δεν ήταν ούτε "μεμονωμένο", αλλά ούτε και στιγμιαία μορφή έντασης.


Οι εκτελεστές και οι ηθικοί αυτουργοί της επίθεσης αλλά και όσοι ανάμεσά μας την δικαιολογούν με τις πανουργίες και τις ραδιουργίες τους θα πρέπει όλες και όλοι να κληθούν από τις αρχές και να προειδοποιηθούν για τις παρανομίες τους και την υποκίνηση Μίσους και Βίας ανάμεσά μας. Όσοι δε ενέχονται σε πράξεις Βίας πρέπει να κατηγορηθούν. Διότι εάν αφεθούν ψεύτες, φασίστες και τραμπούκοι να συνεχίσουν ανενόχλητοι το έργο τους να είστε βέβαιο ότι την επόμενη φορά που θα επιχειρήσουν κάτι παρόμοιο δεν θα προλάβει να κινηθεί η αστυνομία.

Θα τους υπερασπιστούμε Εμείς, όσοι Πιστοί στον Όρκο.

Σόλων Αντάρτης ~ solon_antartis@yahoo.com

~~~~~~~~~~~~~


Wednesday, 26 February 2020

Κορωνοϊός και Ομοιοπαθητική

♦ Για τα άτομα που προτιμούν ομοιοπαθητικές επιλογές... Αν τυχόν ο κορωνοϊός αρχίσει να προσβάλλει τις κοινότητες μας, τα πιο κάτω ομοιοπαθητικά φάρμακα μπορούν να εξυπηρετήσουν ως αφετηρίες για την θεραπευτική φροντίδα:

ACONITUM NEPELLUS
BELLADONA
ARSENICUM ALBUM
HEPAR SULPH
ASPIDOSPERMA QUEBRACHO
BLATTA ORIENTALIS
ARALIA RACEMOSA
BORRHEAVIA DIFFUSA
OCCIMUM SANCTUM
FERRUM PHOSPHORICUM
KALIUM SULPHURICUM
KALIUM MURIATICUM
ANTIMONIUM TARTARICUM
DROSERA ROTUNDIFOLIA
SPONGIA TOSTA
DULCAMARA

■ Λεπτομέρειες εδώ:
https://atomictherapy.org/tag/wuhan-coronavirus-homeopathic-medicines

■ Συστήνουμε στα άτομα που ήδη αξιοποιούν ιδιοσυγκρασιακά φάρμακα να μην σταματήσουν τις θεραπείες τους και να μιλήσουν με τους ομοιοπαθητικούς τους.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~~

Wednesday, 12 February 2020

Απεβίωσε ο Τάκης Ευδόκας



Έφυγε από την ζωή πλήρης ημερών ο ψυχίατρος, ψυχοθεραπευτής, πολιτευτής και συγγραφέας Τάκης Ευδόκας από την Πάχνα και Λευκωσία σήμερα την Τετάρτη 12 Φεβρ. 2020 σε ηλικία 92 ετών.

Η κηδεία θα γίνει το Σάββατο 15 Φεβρ. 2020 - οι λεπτομέρειες για την ώρα τον χώρο της κηδείας του θα ανακοινωθούν αργότερα.

Η οικογένεια,
Σύζυγος: Ειρήνη Ζαβογιάννη Ευδόκα, Αδελφή: Θεοδώρα Ευδόκα Αβραάμ, Παιδιά: Πέτρος Ευδόκας και Σου Σκάνδαιηλ-Ευδόκα, Ανδρέας Ευδόκας και Patty Small, Εγγονοί: Ματτέο και Χριστιάνα Ευδόκα, και λοιποί συγγενείς.

«Έφυγε» από τη ζωή ο ψυχίατρος, πολιτευτής και συγγραφέας Τάκης Ευδόκας
"...Το 1970 φυλακίστηκε προσωρινά λόγω άρθρου στο οποίο ασκούσε κριτική κατά του Μακαρίου."
https://www.philenews.com/eidiseis/politiki/article/875689/-efyg-apo-ti-zoi-o-psychiatros-politeftis-kai-syngrafeas-takis-evdokas


Απεβίωσε ο γνωστός ψυχίατρος και συγγραφέας Τάκης Ευδόκας - Σε ηλικία 92 ετών
"...Είχε δεχθεί επιθέσεις από μερίδα ακραίων και φανατικών φιλομακαριακών στοιχείων, όπως την γνωστή «επίθεση με γιαούρτια». ...Ζητούσε, πέραν από μια πιο διεκδικητική εθνική στρατηγική, και βαθύτερο εκδημοκρατισμό των θεσμών και καταπολέμηση της διαφθοράς και της ευνοιοκρατίας. Η γραμμή αυτή θεωρήθηκε ως αμφισβήτηση της πολιτικής υπεροχής του Μακαρίου, γι’ αυτό και προκάλεσε την μήνιν των ακραίων οπαδών του Αρχιεπισκόπου."
https://www.sigmalive.com/news/local/611250/apeviose-o-gnostos-psyxiatros-kai-syggrafeas-takis-evdokas-se-ilikia-92-eton

Απεβίωσε σε ηλικία 92 ετών ο Τάκης Ευδόκας
"Είχε γράψει 16 βιβλία όλα σχετικά με την ψυχιατρική. Το πρώτο του βιβλίο «Τα δύσκολα προβλήματα και τα πρώτα ερωτήματα του παιδιού σας» (Ελληνικός τίτλος) ή «Γονείς, Παιδιά και Σεξ» (Κυπριακός τίτλος) προκάλεσε σάλο και μάλιστα κάποιες οργανώσεις στην Κύπρο μάζευαν υπογραφές ζητώντας από την εφημερίδα Ελευθερία να καταργήσουν την στήλη που έγραφε."
https://politis.com.cy/politis-news/apeviose-o-takis-eydokas

Psychiatrist, politician Takis Evdokas dies, aged 92
"He was imprisoned for a short time in 1970 over a very critical article he had written against Makarios."
https://in-cyprus.com/psychiatrist-politician-takis-evdokas-dies-aged-92


 








* * *

Sunday, 9 February 2020

Η Κάνναβις στην Εκπομπή "ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ"



http://www.omegatv.com.cy/cgibin/hweb?-A=159904&-V=megatvvodvideos

♦ H εκπομπή αναδεικνύει και τεκμηριώνει τα παράνομα και τεχνητά εμπόδια με τα οποία οι εξουσιαστές παρεμποδίζουν τους ασθενείς μας από το να έχουν νόμιμη, ασφαλή, απρόσκοπτη και δωρεάν πρόσβαση σε φάρμακα Κάνναβης. Επίσης, το πως οι ίδιοι άρχοντες ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ολοσχερώς την ΝΟΜΙΜΗ παραγωγή Βιομηχανικής (Κλωστικής) Κάνναβης, πριν καν αυτή βάλει ρίζες στο χώμα και στην οικονομία εγχώριας παραγωγής.

♦ Παρουσιάζει και τεκμηριώνει το πως κάποια από τα εμπόδια ΜΟΙΑΖΟΥΝ να είναι "νόμιμα" αλλά στην ουσία αποτελούν έντεχνη και επιτήδεια παραβίαση των νόμων και του Συντάγματος τόσον της Κύπρου όσον και της ΕΕ - από το ίδιο το Κράτος!

♦ Στην εκπομπή εμφανίζονται διάφοροι γνωστοί ψεύτες, προπαγανδιστές και δηλωμένοι ΕΧΘΡΟΙ της κοινότητας ασθενών και Φίλων της Κάνναβης, οι οποίοι με διάφορα τεχνάσματα και υπεκφυγές, καθώς και με υποκριτικές δηλώσεις προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Μεταξύ άλλων εμφανίζεται και ο Πρόεδρος του Παγκ. Ιατρικού Συλλόγου κος Πέτρος Παπαγαθαγγέλου που ομιλεί ωσάν να ήδη τάχα συνταγογραφείται και διανέμεται η Κάνναβις στους ασθενείς μας, και μάλιστα με συμβουλές, με βοήθεια και υποστήριξη από τους γιατρούς! Ομιλώντας αργότερα στο βίντεο, αναφερόμενος πολλές φορές σε "επιστημονικότητα", στην "ιατρική βιβλιογραφία" και με επίκληση στην "επιστήμη", παραδέχεται ότι οι γιατροί του Συλλόγου ακόμη δεν έχουν ιδέα ποιά είναι τα θεραπευτικά πρωτόκολλα, δεν ξέρουν πως να παρέχουν τα φάρμακα σε θεραπευτικό πλαίσιο, δεν ξέρουν πως να διαχειριστούν τα φάρμακα Κάνναβης σε ταυτόχρονη χρήση με άλλα φάρμακα ώστε να αποφεύγονται οι αρνητικές αλληλεπιδράσεις, και ότι όλα αυτά ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ... στο μέλλον. Το μόνο σίγουρο που δηλώνει (δύο φορές) είναι πως τάχα κάθε προσωπική χρήση της Κάνναβης έξω από την ιατρική χρήση ισοδυναμεί με "κατάχρηση".

♦ Εμφανίζεται και η αστέρας της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας, η Εισαγγελεύς κα Θεανώ Μαυρομουστάκη. ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι κρατικοί λειτουργοί στα Υπουργεία Υγείας, Γεωργίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, στην Αστυνομία, στην ΥΚΑΝ και στα Τελωνεία, ΟΛΟΙ, ισχυρίζονται ότι έχουν λάβει "νομική γνωμάτευση" από την κα Μαυρομουστάκη που τάχα τους καλύπτει όταν αυτοί θέτουν ΠΑΡΑΝΟΜΑ εμπόδια στις ανάγκες ασθενών και καλλιεργητών Βιομηχανικής Κάνναβης. Λεν ότι "έτσι μας είπαν από την Εισαγγελία". Ήδη δικάζονται στα Δικαστήρια τουλάχιστον τρεις υποθέσεις που προσήγαγε η Εισαγγελία όπου απλοί έμποροι που ακολούθησαν κατά γράμμα τους νόμους Κύπρου και ΕΕ τώρα κατηγορούνται ως "ναρκοβαρώνοι" επειδή εισήγαγαν στην Κύπρο Βιομηχανική Κάνναβη ή/και το φυσικό φάρμακο Κανναβιδιόλη (ΚΒΔ, διεθνώς CBD). Στο βίντεο η κα Μαυρομουστάκη ποιεί την νήσσαν, αποποιείται κάθε ευθύνης, και προσποιείται πως όλα αυτά αφορούν άλλους κλάδους της κρατικής υπηρεσίας!

♦ Με χαρά είδαμε να εμφανίζεται η δικηγόρος Εύη Τουλέκκη η οποία παραθέτει απλά τεκμηριωμένες δηλώσεις με πεντακάθαρες και αδιαμφισβήτητες ερμηνείες των νόμων. Οι οποίες για τον κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο είναι φανερό πως ξεσκίζουν τα ψέμματα των εξουσιαστών. Είναι φανερό πλέον πως - λόγω των κεκτημένων του Κινήματος - οι εξουσιαστές τώρα στην παρούσα φάση του αγώνα προσφεύγουν σε ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ πράξεις για να συνεχίσει η καταπίεση των ασθενών και Φίλων της Κάνναβης. Και ταυτόχρονα βέβαια, η υπερ-εκμετάλλευση από την Μαφία, την οποία προσπαθεί να μιμηθεί και το Κράτος.

♦ Εμφανίζεται ο κος Χρίστος Χρίστου, Λειτουργός του Υπουργείου Γεωργίας που ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ότι το όριο περιεκτικότητος της ουσίας Τετραϋδροκανναβινόλης (ΤΥΚ, διεθνώς THC) που ορίζει ο νόμος για την Βιομηχανική Κάνναβη (0.2%) θεσπίστηκε στις παγωμένες χώρες του Βορρά όπως την Φινλανδία. Και ότι στην Κύπρο τα ίδια φυτά που βγαίνουν από τους ίδιους ακριβώς σπόρους, λόγω αυξημένης θερμοκρασίας και υπεριώδων ακτίνων, καθώς και με την υγρασία στην εποχή της καλλιέργειας και την αποξήρανση μετά την συγκομιδή η περιεκτικότητα της ουσίας αυξάνεται κατακόρυφα, άρα είναι ΑΔΥΝΑΤΟ οι καλλιεργητές να παράγουν αυτό που παράλογα απαιτεί ο νόμος. Παραδέχεται ότι το Υπουργείο Γεωργίας τα γνωρίζει αυτά. Αλλά το Υπουργείο εν τη σοφία του ΔΕΝ κινήθηκε ούτε για να αλλάξει αυτό το όριο πριν να θεσπιστεί ο νόμος, ούτε και μετά που θεσπίστηκε. Προτιμούν να ΜΗΝ υπάρχει εγχώρια παραγωγή. Γιατί άλλωστε να αναζωογονηθεί η βιομηχανία μας και να γλυτώσουμε από τα Μνημόνια και την υποταγή στους ξένους;

♦ Ευχαριστούμε πολύ τον δημοσιογράφο Ονούφριο Σωκράτους και την ομάδα του για το θάρρος του να ανοίξει αυτά τα κεφάλαια που αποτελούν όχι μόνο ταμπού στα ΜΜΕ αλλά και που υπόκεινται καθημερινά ηθελημένη αποσιώπηση, παραπληροφόρηση και διαστρέβλωση. Σίγουρα κάποιοι θα πουν πως η εκπομπή "θα μπορούσε να ήταν καλύτερη" και μπορεί αυτό να είναι αλήθεια, αλλά δεν έχει και τεράστια σημασία το ότι τα ελάχιστα δακτυλογραφικά λάθη απέδωσαν το όνομα των ουσιών λίγο διαφορετικά, ή το ότι κάποιοι από τους φιλοξενούμενους δεν τέθηκαν πιο έντονα ενώπιον των ψεμμάτων, της ασυνέπειας, ή και της εγκληματικής τους σύμπλευσης με έκνομες και παράνομες δραστηριότητες λειτουργών που λαμβάνουν υποστήριξη από αυτούς τους ίδιους για την αυθαιρεσία και ασυδοσία τους. Η εκπομπή ορθώς έλαβε τις καταθέσεις τους - οι δηλώσεις τους είναι εκεί δημοσίως, και ο έχων νου ας τους κρίνει.

♦ Επιβεβαιώνεται ότι ο Ονούφριος Σωκράτους είναι από τους ελάχιστους τηλεοπτικούς δημοσιογράφους μεγάλης εμβέλειας που προωθούν την Αλήθεια, και αυτό μας χαροποιεί γιατί με την Αλήθεια εξυπηρετούνται και οι στόχοι του Κινήματος για την Κάνναβη τους οποίους υπηρετεί το Σωματείο Φίλοι της Κάνναβης. Ανησυχούμε βέβαια, μήπως και σκάβοντας, ο Ονούφριος Σωκράτους ανακαλύψει και αποκαλύψει πιο πολλές αλήθειες απ' ό,τι αντέχει το σύστημα και γίνει προσπάθεια να φιμωθεί... όπως συνέβει με τον άλλο φίλο της Αλήθειας, τον αδιάφθορο δημοσιογράφο Μάριο Δημητρίου που στοχεύτηκε με φίμωση από ένα από τα μεγαλύτερα συμπλέγματα Τύπου-ΜΜΕ. Ευτυχώς απέτυχαν και σήμερα δημοσιεύει στην εφημερίδα 24Η, όπου κάθε του άρθρο αποτελεί προπύργιο διασποράς της Αλήθειας.

♦ Η Κάνναβις ~ στο κανάλι Ωμέγα TV
Εκπομπή "ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ", 06/02/2020
http://www.omegatv.com.cy/cgibin/hweb?-A=159904&-V=megatvvodvideos

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~

■ Η ιατρική κάνναβη και ο... περαστικός δικηγόρος
του Μάριου Δημητρίου
https://simerini.sigmalive.com/article/2015/10/28/e-iatrike-kannabe-kai-o-perastikos-dikegoros/

■ Αποπληξία! Γιατί φιμώνουν τον Μάριο Δημητρίου;
https://web.archive.org/web/20180916071301/http://cyprus.indymedia.org/node/5071
~~~~~~~~~~~~~~~

Friday, 7 February 2020

Ήθελα νά'μαι ευπαρουσίαστο πτώμα


• Μια κατάθεση ψυχής από τον πολεμιστή του 74 Μίκη Πασιά σε συνέντευξη με τον Σόλωνα Αντάρτη, στην εκπομπή Σόλωνα και Γόμορρα.


Η ιστορία του Μίκη Πασιά μες τον πόλεμο, παρ' όλο που μοιάζει να είναι μια "προσωπική περιπέτεια" είναι ταυτόχρονα η ιστορία ενός ολόκληρου λαού καταπροδομένου και κατασφαγμένου• είναι η συλλογική περιπέτεια και μνημόσυνο προς τιμήν των νεκρών μας, των αγνών και γνήσιων ανθρώπων που τάχθηκαν - έστω και προδομένοι - να φυλάγουν Θερμοπύλες.

Παρακολουθώντας το βίντεο ήταν πολλές οι φορές που αναγκάστηκα να το σταματήσω για να ξανάβρω την αναπνοή μου. Ή και τον νού μου, την ικανότητα να παρακολουθήσω. Είχε χαθεί, παρασυρμένη μες τις δικές μου αναμνήσεις των ατέλειωτων ωρών κάτω από τους ανηλεείς βομβαρδισμούς του τουρκικού ναυτικού και της τουρκικής αεροπορίας στην Κυρήνεια. Και άνοιξα πολλές τον χάρτη να παρακολουθήσω την πορεία του Μίκη Πασιά και των συντρόφων του που με την διάσπαση του αμυντικού μετώπου τον Αύγουστο του 74, εγκαταλειμένοι από την στρατιωτική ηγεσία χωρίς καμία υποστήριξη ή καθοδήγηση και - διαρκώς υπό τα πυρά του εχθρού - επιβίωσαν από μάχη σε μάχη περπατώντας, τρέχοντας και κατά διαστήματα σερνώμενοι από την ακτή της Κερύνειας ανεβαίνοντας τον Πενταδάκτυλο, συνεχίζοντας προς την Μεσαορία, και μέσα από αμέτρητες απώλειες φίλων και συντρόφων που λιώθηκαν, κάηκαν, πυροβολήθηκαν, κατατεμαχίστηκαν, αιμορράγησαν μέχρι θανάτου ποτίζοντας τού'ν τα αχάριστα ελληνικά χώματα με ποταμούς αίματος, τελικά έφτασαν σε ασφάλεια.

Έφερε και πάλιν στη μνήμη μου ένα διάλογο που είχα με τον αντιστασιακό (και μετέπειτα στρατηγό) Γιώργο Καρούσο αμέσως μετά τα γεγονότα εκείνο το καλοκαίρι. Του είχα περιγράψει με το νι και με το σίγμα όλα όσα είχαμε βιώσει προσπαθώντας να επιβιώσουμε κατά την διάρκεια της εισβολής στην ακτή της Κυρήνειας και όλα όσα ήξερα για τις στρατιωτικές κινήσεις που είχαν γίνει μες τον πόλεμο - όπως μπόρεσα να τις αντιληφθώ, τότε, ως έφηβος και με την περιορισμένη πληροφόρηση που είχαμε. Και όταν τελείωσα έμεινε σιωπηλός για αρκετή ώρα. Και είπε:
"Δηλαδή Πέτρο, δεν πολέμησε ο στρατός στην Κύπρο.
Πολέμησε η ελληνική ψυχή".

https://youtu.be/obURv7JR-jk
 
Μίκης Πασιάς | “Σόλωνα και Γόμορρα”
Βουλή TV

https://youtu.be/obURv7JR-jk




Tιμή σ' εκείνους όπου στη ζωή των
όρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.
Ποτέ από το χρέος μη κινούντες·
δίκαιοι κι ίσοι σ' όλες των τες πράξεις,
αλλά με λύπη κιόλας κι ευσπλαχνία·
γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
είναι πτωχοί, πάλ' εις μικρόν γενναίοι,
πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε·
πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.

Και περισσότερη τιμή τούς πρέπει
όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,
κι οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.

"Θερμοπύλες"
- Κ.Π. Καβάφης, Ποιήματα,
τόμ. 1, Ίκαρος

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Monday, 13 January 2020

♦ ΠΕΝΤΕ ΘΕΣΕΙΣ για την Σβετλάνα





♦ Είναι σημαντικό να επιμένουμε σε θέματα αρχών και νομιμότητας. Η κα Σβετλάνα Ζάιτσεβα είναι σήμερα ίσως το πιο αναγνωρίσημο πρόσωπο της κυπριορωσσικής κοινότητας. Η πρόσφατη βρώμικη υπόθεση στόχευσης της εικόνας της στο δημόσιο βλέμμα άπτεται ΕΝΤΟΝΑ στην δημόσια εικόνα όλης της κοινότητας κυπρίων που έχουν ρωσσική καταγωγή. ΙΔΙΩΣ για την εικόνα των ρωσσίδων γυναικών• όλοι γνωρίζουμε πως η φαλλοκρατική εικόνα που έχουν δημιουργήσει και προωθούν οι ρατσιστές εναντίων των ρωσσίδων είναι εντελώς άδικη και ανυπόστατη:

1. Ζητούμε να πάψουν οι δημοσιεύσεις που παρουσιάζουν την κα Σβετλάνα Ζάιτσεβα ως εγκληματία, ή ως ύποπτη. Αν κάποιος κατέχει τεκμήρια εις βάρος της ας τα δημοσιεύσει ή ας τα καταθέσει στην Αστυνομία.

2. Αν τα δημοσιεύματα τροφοδοτούνται από "ανεπίσημες" διαρροές από την Αστυνομία, ζητούμε αυτό να σταματήσει αμέσως. Διότι εκτός από το ότι στοχεύεται ένα αθώο άτομο, με αυτό τον τρόπο στοχεύεται και μια ολόκληρη κοινότητα με τροφοδότηση του ρατσιστικού μίσους.

3. Ζητούμε η Αστυνομία να αξιοποιήσει την βοήθεια και τις πληροφορίες που η κα Ζάιτσεβα παρείχε στους ανακριτές με την εθελοντική της εμφάνιση στην Αστυνομία.

4. Αν η Αστυνομία κατέχει οποιαδήποτε στοιχεία που ενοχοποιούν την κα Ζάιτσεβα ας κινηθεί με τα πρέποντα νομικά μέτρα ώστε το Δικαστήριο να μπορέσει να απονέμει δικαιοσύνη το συντομότερο.

5. Ζητούμε από την Αστυνομία να δηλώσει αν η κα Ζάιτσεβα βρίσκεται υπό διερεύνηση για οποιεσδήποτε κατηγορίες.

Το πιο κάτω άρθρο από την εφημερίδα Πολίτης - απρόσμενο, δεδομένης της γνωστής αντιρωσσικής στάσης της εφημερίδας - δείχνει του λόγου το αληθές. Όταν ακόμα και ένα τέτοιο προπύργιο αντιρωσσικής προπαγάνδας αναγκάζεται να ομολογήσει την αλήθεια, γίνεται φανερό πως η άδικη διαπόμπευση της κας Ζάίτσεβα έχει ήδη ντροπιάσει και τους ίδιους τους εμπνευστές και διακινητές αντιρωσσικών δημοσιεύσεων.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net


■ Σύλληψη-φιάσκο της Σβετλάνας
ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ, 13/01/2020 (τελευταία ενημέρωση 10:22)
https://politis.com.cy/politis-news/kypros/syllipsi-fiasko-tis-svetlanas


■ Τουλάχιστον περίεργη, αν όχι ύποπτη, φαίνεται να είναι η στάση της Αστυνομίας στην υπόθεση που αφορά τη Σβετλάνα Ζαΐτσεβα, η οποία είναι η κύρια μάρτυρας κατηγορίας στην υπόθεση του ρατσιστικού επεισοδίου εναντίον της σε χώρο στάθμευσης στη Λάρνακα. Πριν λίγες ημέρες, τη συνέλαβαν και μάλιστα ζήτησαν και την οκταήμερη κράτησή της, γιατί ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε με το δικό της είχε θεαθεί κοντά σε σπίτι στο οποίο υπήρξε υποψία για απόπειρα διάρρηξης! Το δικαστήριο «άδειασε» την Αστυνομία και απέρριψε το αίτημα διατάσσοντας την άμεση απελευθέρωση της γυναίκας.

Ρατσιστικός οίστρος

Η υπόθεση που αφορά τη Ζαΐτσεβα εμφανίστηκε σε διάφορα sites με έναν τρόπο εμφανώς ρατσιστικό, ως να επρόκειτο για «αποκάλυψη» της «εγκληματικής» προσωπικότητας της γυναίκας που είχε καταγγείλει τη ρατσιστική επίθεση εναντίον της. Έτσι πυροδοτήθηκε και μια διαδικτυακή επίθεση με εκδικητικό χαρακτήρα. Αυτό ίσως να μην ήταν τόσο σοβαρό, αν η πηγή αυτών των πληροφοριών δεν ήταν η ίδια η Αστυνομία και οι ενέργειές της.

Οφείλουν εξηγήσεις

Η Ζαΐτσεβα με βίντεο που ανάρτησε στο YouΤube ανέφερε ότι όταν έμαθε πως την έψαχνε η Αστυνομία πήγε μόνη της στην Αστυνομική Διεύθυνση Λεμεσού και ζήτησε εξηγήσεις. Την ανέκριναν για 11 ώρες, έκαναν έρευνα στο σπίτι και στο αυτοκίνητό της… γιατί ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε με το δικό της ενδεχομένως να εμπλεκόταν σε υπόθεση διάρρηξης. Η διάρρηξη που εξέταζε η Αστυνομία είχε συμβεί στις 27 Δεκεμβρίου και η Ζαΐτσεβα έδωσε τα κλειδιά του αυτοκινήτου σε έναν φίλο της στις 29 Δεκεμβρίου! Το δικαστήριο όταν άκουσε το αίτημα της Αστυνομίας για προσωποκράτησή της αντιλήφθηκε πως δεν υπήρχε υπόθεση και διέταξε την άμεση απελευθέρωσή της. Μάλιστα οι αστυνομικοί είχαν σπεύσει να της περάσουν χειροπέδες και κατά την έρευνα να κατασχέσουν αντικείμενα από το σπίτι της. Εκ των πραγμάτων η Αστυνομία οφείλει εξηγήσεις για το φιάσκο.

~~~~~~~~~~~~~~~~