Saturday, 6 May 2023

Ανήμερα του φόνου στη Μαρφίν - και των γενεθλίων του Μαρξ

Δεδομένου ότι όλος ο λαός μας παντού σε Κύπρο και σε Ελλάδα έχει ανάγκη για εξέγερση, ανατροπή και αντικατάσταση των θεσμών με καλύτερους, καθώς και για τιμωρία των ενόχων που κατέστησαν την πατρίδα μας ένα ράκος να σέρνεται δεμένο πίσω από τ' άρματα του Δυτικού Ιμπεριαλισμού,
και,
Δεδομένου ότι το καθεστώς είναι βίαιο και σε κάθε ουσιαστική προσπάθεια αλλαγής απαντά με βία,
και,
Δεδομένου ότι ο λαός μας είναι ευάλωτος και παρασύρεται εύκολα σε ανεγκέφαλη βία,
όπου,
Ενώ η οργανωμένη, διακριτική, αμυντική επαναστατική βία είναι όχι μόνο αναγκαία αλλά αποτελεί και την πιο ειρηνική οδό,
και όπου,
Η ανεγκέφαλη αδιάκριτη βία εξυπηρετεί τους άνομους Άρχοντες και εμβαθύνει τον κύκλο του αίματος και δυστυχώς θα συνεχίσει να προκύπτει αν ο λαός μας δεν αποκτήσει καλύτερη πολιτική παιδεία, και νούσιμες οργανώσεις να τον καθοδηγούν:

Καταθέτω εδώ αποσπάσματα από τις πιο πρόσφατες μου εργασίες για αυτό το καυτό θέμα, με κύριο άξονα τους φόνους των εργαζομένων της Μαρφίν.

1.
ΠΕΡΙ ΒΙΑΣ / Για το θέμα Διοργάνωσης

«ο- Ας απορρίψουμε την ανεγκέφαλη και αδιάκριτη βία όπως τη ρίψη εμπρηστικών βομβών οπουδήποτε χωρίς κριτήριο. Δεν είμαι εναντίον της λιγοστής και δυστυχώς κάποτε απαραίτητης βίαιης δράσης που συνεπάγονται οι αγώνες, αλλά θα πρέπει να ασκείται ΜΟΝΟ όπου αρμόζει, να είναι οργανωμένη, να διέπεται από ηθικούς νόμους, και να έχει την ευρεία αποδοχή του λαού. Αλλά προς το παρόν, και εφ' όσον τώρα, σήμερα, η βία ΔΕΝ είναι στην ημερήσια διάταξη της πολιτικής ζωής θα πρέπει να την αποθαρρύνουμε.

o- ΑΥΤΟΣ είναι και ο λόγος που το σύστημα εξουσίας συντηρεί ένα τσούρμο προβοκάτορες και "μπαχαλάκηδες", αυτή ακριβώς είναι η δουλειά τους, να εμπλέκουν το Κίνημα σε πράξεις που είναι αδικαιολόγητες, και να εξαναγκάζουν τον λαό να απομακρύνεται. Για να δούμε το παράδειγμα και πιο κοντά σε μας, δείτε τους φόνους τριών ατόμων που προέκυψαν στην Αθήνα στις 5 Μαΐου 2010 εν μέσω ενός τεράστιου παλλαϊκού κινήματος ενάντια στα Μνημόνια, με τον εμπρησμό των γραφείων της Μάρφιν. Ο φόνος πυροδότησε την δίκαιη και ορθή αποστροφή του λαού, αλλά δυστυχώς αυτό εκδηλώθηκε με την αποστασιοποίηση του από το Κίνημα.
[...]
Τα πιο πάνω κατατέθηκαν εν μέσω κι άλλων προτάσεων από μένα που αφορούν: συνεργασία με την Παγκύπρια Ομάδα Διαμαρτυρίας (ΠΟΔ)• σύμπηξη των δύο διαφορετικών ομάδων Κίτρινων Γιλέκων που ανεφάνησαν ταυτόχρονα• και προτάσεις για να γίνει έγκαιρη διαχείριση ρατσιστικών και σωβινιστικών τάσεων ή καλεσμάτων προς βία που προκύπτουν κάθε τόσο στον διάλογο.

Υπάρχουν πολλά, καλά, και νούσιμα άτομα που προσελκύονται στο ελπιδοφόρο μήνυμα που φέρουν τα Κίτρινα Γιλέκα και εύχομαι ότι με την ορθή προσέγγιση προς τα θέματα Διοργάνωσης, θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τις υγιείς τάσεις και να αποφύγουμε τυχόν λάθη.»

Το πιο πάνω είναι απόσπασμα από το άρθρο με τίτλο:
■ Για τα Κίτρινα Γιλέκα Κύπρου ~ Διοργανωτικά Θέματα
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2018/12/blog-post_12.html

2.
Η Άλλη Παράταξη

Ο φόνος των τριών εργαζομένων στη Μάρφιν από ΨΕΥΔΟ- αναρχικούς συντάραξε το Απελευθερωτικό Κίνημα παγκοσμίως. Ως μέλη της Ομάδας Σύνταξης της οργάνωσης
ΕνδοΜήδεια / Cyprus IndyMedia - που αποτελεί τον κυπριακό κλάδο της διεθνούς οργάνωσης ανεξάρτητης δημοσιογραφίας και ελεύθερης δημοσίευσης, IndyMedia - δημοσιεύσαμε τότε μακροσκελή ανάλυση των γεγονότων σε πραγματικό χρόνο με ενημέρωση για το τι πραγματικά συνέβηκε καθώς και την πολιτική μας τοποθέτηση για το ευρύτερο ζήτημα της επαναστατικής βίας ΚΑΙ της βίας από προβοκάτορες που προσποιούμενοι τους "επαναστάτες" κτυπούν τον λαό και το Κίνημα με αυτές τις μεθόδους.

Εν περιλήψει, εκείνη τη μέρα στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της Γενικής Απεργίας και των μαζικών συλλαλητηρίων και πορειών σε όλη την Ελλάδα, προέκυψαν επιχειρήσεις "ψευδούς σημαίας" (δηλαδή αυτές που πραγματοποιούνται από μια παράταξη ενώ μέλη της προσποιούνται πως ανήκουν στην αντίπαλη παράταξη), όπου γνωστά και σεσημασμένα μέλη φασιστικών ομάδων, μαζί με μέλη μονάδων ασφαλείας και παρακρατικοί ντυμένοι σαν "αναρχικοί" και με κλεμμένα πανώ, παρέσυραν και κάποιους αφελείς μαζί τους σε διάφορες επιχειρήσεις προσπάθειας να παρουσιαστεί το Κίνημα ως βίαιο και αιματηρό. Μεταξύ άλλων οι προβοκάτορες επιτέθηκαν προσπαθώντας να κάμουν κατάληψη και εμπρησμό της Βουλής (πράγμα που αντέγραψαν οι μυστικές υπηρεσίες και πέτυχαν να το εφαρμόσουν στις ΗΠΑ τον Ιανουάριο του 2021 για να κτυπήσουν τον τότε Πρόεδρο Τραμπ και κάποιους αθώους ή αφελείς υποστηρικτές του)• κτύπησαν με εμπρηστικές βόμβες μέλη της Αστυνομίας που απλώς στέκονταν χωρίς εμπλοκή στις συγκρούσεις• κτύπησαν με ρόπαλα και εμπρηστικές διάφορα σκέλη της πορείας διαδηλωτών• και σκότωσαν τους εργαζόμενους στη Μάρφιν κτυπώντας τους με εμπρηστικές ΚΑΙ με επιπρόσθετη βενζίνη - και όλα αυτά για να παρουσιαστεί ο ειρηνικός λαός ως τάχα "βίαιος" και για να εξουδετερωθεί η ειρηνική λαϊκή ανατρεπτική δύναμις που εκείνες τις μέρες πλησίαζε στο να φέρει ουσιαστική πολιτική αλλαγή με τις απεργίες, ειρηνικές καταλήψεις και πορείες.

Το πιο πάνω σενάριο μεθοδικού συνδυασμού τέτοιου είδους πολιτικών πράξεων βίας - ένοπλης και μη - από προβοκάτορες ακολουθήθηκε κατά γράμμα από οργανωμένους φασίστες,  προβοκάτορες και πράκτορες στο καπέλωμα, καταστρατήγηση και κατάληψη της αυθόρμητης ειρηνικής λαϊκής εξέργερσης στην Ουκρανία το 2014• μετέτρεψε την Απελευθερωτική δυναμική του λαϊκου Κινήματος στο ακριβώς αντίθετο του: σε φασιστικό πραξικόπημα που σύντομα έφερε το ΝΑΤΟ και τον Ζελένσκι στην εξουσία, εφήρμοσε ρατσιστική Διζωνική εθνοκάθαρση, και προκάλεσε τον πόλεμο με την Ρωσσία.

Αυτές οι μεθόδοι διεξαγωγής βίαιων φονικών επιχειρήσεων "ψευδούς σημαίας" είναι γνωστές σε δολοπλόκους, διοργανωτές συγκρούσεων και στρατηγούς από την αρχαιότητα. Μια καταπληκτική τέτοια υπόθεση από την Ιστορία μας είναι η υπόθεση γνωστή ως ο "Ακρωτηριασμός των Ερμών" που προέκυψε κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού εμφύλιου Πολέμου και που στόχευσε τον λαό της Αθήνας και τον περίφημο Αλκιβιάδη - και ο οποίος καταδικάστηκε σε θανατο για την υπόθεση. Περισσότερα εδώ:
■ Ο ακρωτηριασμός των «Ερμών» το 415 π. Χ.
- Εγκυκλοπαίδεια Παγκόσμιας Ιστορίας
https://www.worldhistory.org/trans/el/2-1684/415


Μεταξύ άλλων, στη δήλωση μας προς την διεθνή ανατρεπτική, ριζοσπαστική και επαναστατική κοινότητα για τους φόνους των εργαζομένων της Μάρφιν καταθέσαμε τα εξής:

«We applaud the General Strike and its attendant marches, and we truly appreciate all the co-ordinated efforts to organize these vast operations. We look forward to a new longer and deeper General Strike and a popular mobilization that will bring down the ruling class and replace Capitalism with a new Feminist Green Socialist reality.

We strongly condemn the murderous bombing action and all ideological efforts to justify it or "explain it away".

We believe that revolutionaries must hold themselves up to the highest and strictest levels of morality and justice, and to be judged by principles and criteria much higher than those that are embraced by our ruling class opponents and their servants who do not care about civilians or non-combatants who are killed or injured by their operations. To them this is just "collateral damage". To us, the victims of this unjustified political violence are our co-workers, our neighbours, our loved ones.

For us, morality and justice are the bread and butter that feeds and nurtures the people's forces - if we accept the idea that innocent, unarmed, uninvolved working people are to be killed to promote someone's political agenda then we become one with the Beast. The peoples' own sense of justice will eventually rain down a wrath and rage against all oppressors and so-called "revolutionaries" who consider people to be fair targets for a killing spree. On this event we stand with the people and AGAINST any political faction who tries to justify the killings or to reduce their significance.

If we allow our Movement to drink this poison, what we will get is more meaningless deaths.
If we allow "revolutionaries" to act among us and kill innocent people, then we are preparing the ground for a much worse dictatorship than the present one. Who can accept the idea that these murderers might be walking among us, attending demonstrations, coming to our political meetings, or even someday through political strife and struggle might actually ascend to hold State power? Can we imagine State power in the hands of these "revolutionaries"?»

Το πιο πάνω είναι απόσπασμα από εδώ - για όσους θέλουν να εμβαθύνουν σε αυτά τα καυτά θέματα που αφορούν βία από προβοκάτορες και βία από ανεγκέφαλους, το πιο κάτω υλικό είναι πλουσιότατο σε ενημέρωση καθώς και σε στοιχεία που τρέφουν την πολιτική σκέψη:

■ A General Strike and Three Dead Workers in Greece
Part 1, and Part 2:
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/05/general-strike-and-three-dead-workers_11.html

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

* * * 





Tuesday, 28 February 2023

Από τον Μιχάλη Κυπραίο στον Μιχάλη Γιωργάλλα

Αγαπητέ εν όπλοις Κύριε Υπουργέ

Ο στρατηγός Μακρυγιάννης διέσωσε για μας την δράση και τον θάνατο ενός μακρινού μας συντοπίτη και συνονόματού σου.

Ο Μιχαλης Κυπραίος ο κολυμβητής στην πολιορκία του Νεόκαστρου

(Μάιος 1825)


«Το βράδυ ήρθε μία φεργάδα αγγλική και τα τούρκικα καράβια την είχαν στην μέση να μην ανταποκρινόμαστε εμείς μ’ αυτήνη. Φοβόνταν. Τότε στέλνομεν έναν Κυπραίον με γράμματα της πλέγης Τον πήραν χαμπάρι τα Τούρκικα και τον κυνήγησαν όλη νύχτα. Και τόπεσαν τα γράμματα εκεί όπου βούταγε εις την θάλασσαν. Και πήγε εις την φεργάδα. Και μπαίνοντας μέσα, έπεσε πεθαμένος. Τον κρεμάσανε και βγήκε το νερό και τόβαλαν σπίρτα κι αναστήθη. Και είπεν των Άγλων τον χαμό των γραμμάτων, όπου του είχαμε δομένα. Και είπεν στοματικώς την κατάστασιν του κάστρου...»

Ο Μιχάλης Κυπραίος κολυμπά προς την Αγγλική Φρεγάτα παίρνωντας τα γράμματα

{ Έργο μαθητή του Α' Δημοτικού Σχολείου Παλουριώτισσας}

Ο θάνατος του Μιχάλη Κυπραίου στους Μύλους της Λέρνης
(Ιούνιος 1825)


« Τότε, εκεί όπου ριχτήκαμεν στο γιουρούσι μου πληγώθη βαρέως και ύστερα πέθανε ο καλός και γενναίος πατριώτης Μιχάλης Κυπραίος, οπούστειλα της πλέγης και πήγε εις την αγγλική φεργάδα, όταν κιντυνέυαμε εις το Νιόκαστρο»


Αδελφέ μου Μιχάλη

Έχουν ήδη συμπληρωθεί δύο αιώνες από την Επανάσταση του Γένους. Σου γράφω με την ευχή η μικρή και ασήμαντη μου φωνή να φτάσει στα αυτιά σου και μέσω αυτής να συντελεστεί το τέλος μίας πρακτικής που αδικεί τον Τόπο και τον Λαό μας. Για αιώνες οι Άνθρωποί μας προσέτρεξαν σε κάθε Αγώνα του Ελληνισμού. Χιλιάδες είναι οι Κύπριοι που άφησαν το βόλεμα της καθημερινότητας τους για να συνδράμουν στην δημιουργία και την διατήρηση του Ελλαδικού κράτους. Από την Επανάσταση μέχρι και τις ακτές της Κερύνειας οι Άνθρωποί μας έδωσαν τα πάντα για να στεριώσει το Ελλαδικό κράτος και να αντέξει ο Ελληνισμός πάνω στον ρότσον μας. Το είπε καλύτερα από όλους μας ο Δικός μας ο Ποιητής:

«Χρόνια σκλαβκιές ατέλειωτες - τον πάτσον τζαι τον κλώτσον τους.
Εμείς τζιειαμε : Ελιές τζαι τερατσιές πάνω στον ρότσον τους.»


Ήρθε νομίζω ο καιρός να παραστεί και ένα άγημα των Κυπριακών Ένοπλων Δυνάμεων στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου στην Αθήνα. Στείλε κάποιους από εμάς να ποτίσουμε με τα δάκρυά μας  την Αττική γη ως ελάχιστο φόρο τιμής για τους προπάππους , τους παππούδες και τους πατεράδες μας που έδωσαν ό,τι πολυτιμότερο είχαν για Εκείνην την Κόρην την Πανώρια, του Βαγορή, που ξέρω ότι εσύ κι εγώ το ίδιο Τιμούμε. Σε βεβαιώνω ότι όποιοι και όποιες και αν παν θα δακρύζουν βουβά. Και μην ανησυχείς για τα έξοδα. Είμαι βέβαιος ότι θα βρεθούμεν Πολλοί να τα επωμιστούμε οικειοθελώς. Μόνον εκείνη την Σημαία να μας παραδώσεις για να την πάρουμε μαζί μας στους δρόμους. Και διάλεξε ως Υπουργός μίαν Κύπριαν Κόρη να την περπατήσει στην πόλη της Παλλάδας.


Με Φιλότητα

Σόλων Αντάρτης ~ solon_antartis@yahoo.com
41 Τ.ΕΘ, Λευκωσία
Πρόσφυγας από την Πέτρα Σολέας
-----------------------












Wednesday, 8 February 2023

Πρόταση για μια νέα Δημοκρατική Πρακτική στο Νησί μας


{Τμήμα κληρωτηρίου 3ου αιώνα π.Χ. Μουσείο αρχαίας Αγοράς, Αθήνα}


Εισαγωγή: Η παρούσα εκλογική διαδικασία στο νησί μας έχει αφαιρέσει κάθε προσωπείο από την κομματοκρατία που λυμαίνεται τον τόπο. Με εύηχα συνθήματα τα κόμματα αισθάνονται άνετα να παραβιάζουν όλα όσα υποτίθεται πρεσβεύουν, να αλλάζουν θέσεις σαν πουκάμισα και να δημιουργούν ένα τοξικό πεδίο μέσα στο οποίο η Πολιτική Βία ανθίζει. Βία που μεταφέρεται προς όλο το σύνολο της Κοινωνίας. Τα κόμματα προωθούν την εμφύλια αντιπαράθεση ως modus vivendi, αλλά και ως modus operandi. Καμία αυτοκριτιτική και καμία ανάληψη ευθύνης δεν υπάρχει διότι πάντα φταίει κάποιος άλλος. Αναλόγως του κόμματος διαλέγετε και παίρνετε. Αντλώντας δύναμη από εκλογικούς νόμους τους οποίους ξεχειλώνουν κατά το δοκούν, και χρημάτων που εμείς πληρώνουμε τα κόμματα του τόπου έχουν εξελιχθεί σε πρωταθλητές οβιδιακών μεταμορφώσεων, αλλά και προαγωγοί της αναξιοκρατίας, της διαπλοκής και της διαφθοράς. Χωρίς κανένα απολύτως ουσιαστικό μηχανισμό ελέγχου. Αποτελεί κορυφαία παραίσθηση ότι το σύστημα που έχουν στήσει θα αναμορφωθεί και θα γίνει καλύτερο.


Η πρόταση που ακολουθεί είναι μια πρόταση εξόδου από το Αδιέξοδο η οποία προϋποθέτει την έξοδο της Πολιτικής από τα στεγανά αυταρχικά πλαίσια μέσα στα οποία έχουμε παγιδευτεί. Δεν είναι άλλη από την παράκαμψη των κομμάτων και προσφυγή στην Λαϊκή Βούληση μέσω της αλλαγής του Εκλογικού Νόμου και της θέσπισης του Δημοψηφίσματος ως κορυφαίας έκφρασης της Λαϊκής Επιθυμίας. Και ο Συνδυασμός των δύο.


Ανανγωρίζω ότι και τα δύο προϋποθέτουν Γενναία Εκτελεστική Εξουσία, στην απουσία κινηματικών διαδικασιών. Αποτελούν αν θέλετε μία κίνηση προς τα εμπρός η οποία θα πηγάσει μέσα από τον/την «Φωτισμένο/η» εκείνο/η ηγέτη/ιδα που αναζητούμε όλοι και όλες.


Αλλαγή του Εκλογικού Νόμου


Ο Εκλογικός Νόμος τον οποίον εν τη «σοφία» τους τροποποίησαν κάποια κόμματα, απέκλεισε στις πρόσφατες Βουλευτικές εκλογές 52.205 ψηφοφόρους, ποσοστό 14,58% (1). Ο σημερινός εκλογικός νόμος ουσιαστικά πριμοδοτεί την Κομματοκρατία. Πρέπει να αλλάξει και να επιστρέψει σε ένα ποσοστό το οποίο να ευνοεί την πολυφωνία. Θεωρώ ότι ένα ποσοστό στο 2% του εκλογικού σώματος είναι λογικό. 

 

Αυτό δεν είναι αρκετό. Η κομματοκρατία, μέσα από τον έλεγχο της Βουλής περιορίζει την δυνατότητα ενός/μίας αληθινά Προοδευτικού/ης Προέδρου να δράσει προς όφελος του Λαού, καθώς όλα τα νομοθετήματα απαιτούν την συναίνεση των κομμάτων, τα οποία πολύ πιθανώς θα τον/την αντιστρατεύονται. Απαιτείται μία άλλη προσέγγιση. Αυτή είναι η έκφραση της Συλλογικής Λαϊκής Βούλησης μέσω της θέσπισης των Δημοψηφισμάτων ως Δημοκρατικής πρακτικής.


Το Δημοψήφισμα


Το Δημοψήφισμα είναι η κορυφαία έκφραση της Λαϊκής Ετυμηγορίας. Χρειάζεται να υπάρξει μία ρύθμιση ώστε να γίνει μέρος της Πολιτικής μας Πρακτικής. Είναι ένα μέσο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από Πάνω προς τα Κάτω, με την πρόταση να έρχεται από την Εκτελεστική Εξουσία, και από Κάτω προς τα Πάνω με την υιοθέτηση οποιασδήποτε πρότασης θα συγκεντρώνει το όριο του Εκλογικού Νόμου, δηλαδή το 2% του εκλογικού σώματος.


Η διεξαγωγή δημοψηφισμάτων για θέματα που αφορούν τον Λαό μπορεί να εγκολπωθεί στις λοιπές εκλογικές διαδικασίες έτσι ώστε να μην επιβαρύνονται τα δημόσια έξοδα. Αναλόγως των προτάσεων της Εκτελεστικής Εξουσίας ή/και αυτών που θα εξασφαλίζουν την απαραίτητη Λαϊκή Υποστήριξη τα Δημοψηφίσματα θα μπορούν να γίνονται ταυτόχρονα με της Βουλευτικές, Ευρωβουλευτικές, Δημοτικές και Προεδρικές εκλογές.


Πιστεύω ακράδαντα ότι μία τέτοια προσέγγιση θα ενδυναμώσει την Δημοκρατία στo νησί μας, μέσα από την δυνατότητα εμπλοκής όλο και περισσότερων πολιτών στο Πολιτικό και Κοινωνικό Γίγνεσθαι, δρώντας και σαn Σχολείο εκμάθησης και άσκησης της. Με αυτό τον τρόπο κυοφορείται η αναμόρφωση της Πολιτικής μας Ζωής.

 

«Έδοξε τη Βουλή και τω Δήμω» ήταν και είναι η Οδός. Δημοκρατία που ασκείται μακριά από τον Λαό καταλήγει πάντοτε σε Παρωδία.

Πρέπει να βρεθεί τρόπος να πάρουμε άμεσα και αδιαμεσολάβητα την Πολιτική στον Λαό.


Σόλων Αντάρτης ~ solon_antartis@yahoo.com

~~~~~~~~~~~~~


Πηγές

-------


https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%85%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82_%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82_%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82_2021

 

 

 

 

Tuesday, 17 January 2023

Requiem για Έναν Αντάρτη και Έναν Κόσμο που Χάνεται

 


Για τ' "αγιούθκια" του Άη Γιάννη, τους αγαπημένους τζιαι τις αγαπημένες τους, τζιαι τα παιθκιά τους, γιατί το χωρκόν τους, όπως τζιαι το χωρκόν δίπλα, μου θυμίζουν γιατί Διδάσκω. Μέσα μου πια έχω άλλην εξήγηση γιατί σας λένε έτσι...


Εξήντα πέντε χρόνια πριν μία εκκωφαντική συντάραξε το μικρό χωριό. Το μικρό αγόρι στο πρώτο θρανίο βίωσε και θυμάται την ισχύ του ωστικού κύματος να ανοίγει απότομα την πόρτα. Ο δάσκαλος κατάλαβε αμέσως.


65 χρόνια μετά ο νέος δάσκαλος του χωριού, εγγονός ένος άλλου αντάρτη, με μάτια βουρκωμένα μιλούσε στα παιδιά που αυτή τη βδομάδα θα τιμήσουν την θυσία του Αντάρτη που σκοτώθηκε στο χωριό τους. Τους είπε για τους δύο δασκάλους (η λέξη Συνάδελφος αποκτά άλλη σημασία), τον παπά και τον χωριανό που περίμεναν να σουρουπώσει για να πάνε στο ποτάμι να μαζέψουν ό,τι έμεινε από τον Αντάρτη και να τον θάψουν κρυφά, μην το πάρουν χαμπάρι οι κατακτητές. Προσπάθησε ο δάσκαλος να τους μεταφέρει το Μέγεθος της Φιλίας ανάμεσα τους. Προσπάθησε σε έναν κόσμο που κατρακυλά να τους εξηγήσει πώς Κανένας δεν μίλησε. Κανένας.


Ένα μικρό χωριό 20 λεπτά από την Λευκωσία που οι ανθρώποι του ονομάζονται από τους γύρω τους «αγιούθκια» κράτησε το στόμα του συλλογικά κλειστό. Και ένας Θάνατος έμεινε κρυφός μέχρι το τέλος του Αγώνα. Ένας κόσμος που χάνεται...


Και τέσσερις Φίλοι μυημένοι στο Μέγα Μυστήριο του Αγώνα, Ιερείς, Δάσκαλοι και Λαός, ο Άης Λαός διάλεξαν για τον Παντελή Κατελάρη το πιο όμορφο μνήμα, θάβοντάς τον διαλέγοντας ένα Δεν-δρών να τον συντροφεύει. Το Δεν-δρων μεγάλωσε και σήμερα ξεχωρίζει μέσα στο τοπίο σαν Μεταφύσικη Αντένα που συνδέει το Τώρα με το Επέκεινα, το Εδώ με το Μετά και τον μικρό δάσκαλο του χωριού με τους Γίγαντες που προϋπήρξαν στην θέση του.


Πόσο άραγε ήταν το Δεν-δρων τότε; Υπήρχε καν; Ο δάσκαλος θα ρωτήσει το μικρό αγόρι της πρώτης τάξης που μεγάλωσε και είναι τώρα ο κοινοτάρχης του χωριού.


«Δεύτε Λάβετε Φως εκ του ανεσπέρου Φωτός.» Πέρκι ξεστραβωθούμεν...

 

Σημειώσεις

----------------

 

Παντελής Κατελάρης
http://www.eoka.org.cy/?page_id=752