Saturday 23 January 2010

Φαλλοκρατία, Ανδρικός Σωβινισμός: Γιώργος Στρατής και οι Συν Αυτώ

Διαδρομές σε Μέρος της Γεωγραφίας του Εξωκομματικού Πολιτικού Χώρου

Έγραψε λοιπόν ο Γιώργος Στρατής και δημοσίευσε ένα άρθρο γιά μιά γυναίκα με την οποία διαφωνεί πολιτικά. Πρόκειται γιά την Μικαέλλα Λοΐζου, η οποία πρόσφατα αρθρογραφεί στην εφημερίδα Σημερινή. Το άρθρο του Γιώργου Στρατή έχει τίτλο:
"Θέλει η πουτάνα να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει"
http://blog.readcy.net/archives/289

Ναι, διαβάσατε ορθά: "Θέλει η πουτάνα να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει."
Υπάρχει άλλη ερμηνεία γιά τον τίτλο εκτός από το ότι ο συγγραφέας ορμείται εναντίον εκείνης της γυναίκας με αφετηρία τον ανδρικό σωβινισμό, φαλλοκρατία, πατριαρχικό αυταρχισμό; Υπάρχει οποιοδήποτε ελαφρυντικό γιά αυτή την αηδία που δημοσίευσε ο Γιώργος Στρατής, ώστε να μπορεί να την δεί κάποιος ως "χαριτολόγημα"; Ή τάχατες σαν "λογοτεχνική" ή "λαογραφική" προσέγγιση;

Με αφορμή τον υπέροχο του τίτλο, σήμερα θα εξετάσουμε:
ο- Ποιός είναι ο Γιώργος Στρατής - συσχετισμοί με την Διζωνική
ο- Ποιές οι λεπτομέρειες γύρω 'που το κείμενο περί "πουτάνας"
ο- Δείγματα Γραφής



Ποιός είναι ο Γιώργος Στρατής και γιατί έχει σημασία η αναίδεια και χυδαιότητα του;

Αυτοπεριγράφεται ως μετέχων του ιδεολογικού χώρου των Λούη Ηγουμενίδη, Turgut Turduran, Eser Keskiner, Νίκου Αναστασίου, Κωστή Αχνιώτη, Niyazi Kizilyurek και John Ungerleider. Ο Ungerleider είναι ένας από τους φωστήρες των σεμιναρίων επαναπροσέγγισης όπου υποτίθεται θα λυθεί το Κυπριακό διότι είναι "ψυχολογικό" πρόβλημα μεταξύ των κοινοτήτων:
http://www.sit.edu/graduate/5564.htm

Ο Γιώργος Στρατής προβάλλει τον εαυτό του ως ειρηνιστή και ανεξάρτητο από τα κόμματα, έξω από τους ορισμούς Αριστεράς και Δεξιάς, και έτσι γιά όσους τον πιστεύουν κατέχει το ρόλο "ηθικού πυλώνα" στον εξωκοινοβουλευτικό χώρο της "ανεξάρτητης αριστερής διανόησης" που σήμερα στηρίζει την ρατσιστική Διζωνική "λύση" και συμβάλλει στην ιδεολογική διαμόρφωση μερίδας του λεγόμενου "αντι-εξουσιαστικού χώρου" (φυσικά εντός εκείνου του "χώρου" ουδείς παραδέχεται ότι η ιδεολογία του διαμορφώνεται από άλλους). Είναι επίσης μέλος του "Κόμματος του Τζιαί", ενεργός στις προσπάθειες κάποιων να αναχθεί και αναγνωριστεί η κυπραίϊκη προφορά ως Εθνική Γλώσα, πράμα που τον καθιστά φυσικό σύμμαχο και πολύ αρεστό σε ρατσιστές ανθέλληνες και κυπριο-εθνικιστές.

Σε περίοδο που ήταν σχεδόν άγνωστος στον πολιτικοποιημένο χώρο, ο Γιώργος Στρατής προσέγγισε το δίκτυο Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia λίγο πριν το δημοψήφισμα του 2004 ενδιαφερόμενος γιά συμμετοχή μαζί μας σε εργασίες πολιτικής δημοσιογραφίας, σύνταξης και τεχνικής (είναι εξειδικευμένος στην Πληροφορική).

Οι πρώτες μας επαφές ανέδειξαν κάποια προβλήματα:
http://archives.lists.indymedia.org/imc-cyprus/2004-March/000445.html

Η παράταξη του ΝΑΙ εκείνη την εποχή κατείχε την πλειοψηφία ανάμεσα μας. Αλλά αντί να την αξιοποιήσουν με αξιοπρέπεια, οι υποστηρικτές της επιδίδονταν σε χειραγωγήσεις και μανούβρες καταχθονίων διαδρομών σε συμπεριφορές και διαδικασίες που διαρκώς τορπίλλιζαν τη συλλογική λειτουργία του δικτύου μας και δηλητηριάζαν τη συνεργασία. Μόλις ο Γιώργος Στρατής δήλωσε "υποψήφιο μέλος" και ταυτόχρονα ως "υποστηρικτής του σχεδίου Αννάν" αμέσως κινητοποιήθηκαν μηχανισμοί από την παράταξη του ΝΑΙ γιά να τον χρησιμοποιήσουν σε χειραγωγήσεις και ελιγμούς από κάποιους ανάμεσα μας γιά να κτυπήσουν το ΟΧΙ. Με κάθε μέσο.

Του απέκρυψαν τα σεξουαλικά και οικογενειακά σκάνδαλα που ήταν οι πραγματικοί άξονες που τροφοδοτούσαν τις διαφωνίες ανάμεσα μας, και βρέθηκε ο Γιώργος Στρατής εκών να αξιοποιείται ως "πολεμοφόδιο" στις αντιπαραθέσεις μεταξύ των μελών μας. Η Δέσπω Πασιά, που τότε ήταν μέλος του δικτύου μας και μία από τους εμπνευστές του θαυμάσιου ονόματος "ΕνδοΜήδεια", ούσα θιασώτις του ΝΑΙ και σε μιά πορεία σύγκρουσης με ιδρυτικά μέλη του δικτύου μας, πήρε πρωτοβουλίες μαζί με άλλα άτομα μέσα και έξω από το δίκτυο μας (όπως την σκηνοθέτιδα Βασιλική Κατριβάνου) και κινήθηκαν να αξιοποιήσουν τον Γιώργο Στρατή ως όπλο εναντίον μας. Άρχισαν τα όργανα, και μιά εκστρατεία συκοφαντίας και διαστρεβλώσεων όπου επιδίδοντο να μας κατηγορούν ταυτόχρονα δημοσίως και ιδιαιτέρως (κρυφά δηλαδή) ως "φασίστες", "εθνικιστές", "δικτάτορες", "ανώμαλους", "σταλινιστές", "αρχαιόπληκτους", και άλλα πολλά.

Όλα τούτα την ίδια ώρα που με διαταγή της CIA η οποία διαβιβάστηκε μέσω του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ (US State Department) διά της Πρεσβείας των στην Κύπρο, διεφθαρμένοι ανώτεροι Αξιωματικοί της Αστυνομίας Κύπρου εξαπέλυαν παράνομη "ανάκριση" και εκστρατεία τρομοκράτησης της ομάδας Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia λόγω των αποκαλύψεων μας γιά την συμμετοχή των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ στις δήθεν "ουδέτερες" εκστρατείες "αντικειμενικής" διαφώτισης του λαού μας εκ μέρους των Ηνωμένων Εθνών στην Κύπρο γιά το σχέδιο Αννάν (σχετικές παραπομπές στο τέλος της σελίδας).

Τα ξενόδουλα υποχείρια του ιμπεριαλισμού δεν κατάφεραν να μας πληγώσουν ή να μας εκφοβίσουν, βέβαια, αλλά οι πληγές και η προσωπική πίκρα που υποστήκαμε από "συντρόφους" εκείνη την περίοδο ήταν αβάστακτη. Οι πληγές μας ακόμα αιμορραγούν, και σήμερα, με την αναβίωση της προσπάθειας να επιβληθεί η Διζωνική στο λαό μας, όλα τού'ν τα άτομα έχουν μπεί ξανά στο χορό εκτοξέυοντας τις ίδιες κατηγορίες σε μας και σε άλλους συντρόφους μεγεθύνοντας τον πόνο.

Η αντιπαράθεση του 2004 διευρύνθηκε, ενεπλάκησαν και άλλα άτομα όπως ο φίλος του κου Στρατή που ονομάζεται Βαλεντίνος Κοντογιάννης (που γράφει με το ψευδώνυμο Τραχανούλλης, ή Νούλλης), ο Γρηγόρης Ιωάννου, και άλλοι. Γιά μια περίοδο δύο-τριών χρόνων υποστήκαμε μιά διαρκή λασπολογία και απάνθρωπο κατηγορητήριο δημοσίως (και ανωνύμως) από αυτούς τους ανθρώπους.

Μας περιέλουσαν με κάθε βρισιά και εξευτελισμό που μπορεί να φανταστεί κάποιος. Ακόμα και έκφυλους πορνογράφους μας είπαν, πράμα που όπλισε μιά νέα παράνομη εκστρατεία της Αστυνομίας το 2005 ανακρίνοντας γειτόνους και γνωστούς του υποφαινόμενου "εξετάζοντας" και "διερευνόντας" την κατηγορία ότι ο Πέτρος Ευδόκας "λειτουργεί πορνείο". Μέχρι και στο δικηγορικό γραφείο του Τάσσου Παπαδόπουλου (γείτονα μας) έφτασαν οι ξεδιάντροπες τους "έρευνες" γιά το πορνείο. Οι οχιές της "ανεξάρτητης αριστερής διανόησης" και του ψευδο-αντιεξουσιαστικού χώρου δεν περιορίστηκαν στο συκοφαντικό γράψιμο: προσέγγισαν εραστές μας, φίλους, μέλη των οικογενειών μας, πολιτικούς συντρόφους, καθώς και ασθενή άτομα που βρίσκονταν στη θεραπευτική μας φροντίδα γιά να μας λασπολογήσουν.

Ζητήσαμε από τον Γιώργο Στρατή επανειλημμένα να "τραβήσει σχοινί" και να σταματήσει τους φίλους και συνεργάτες του ή τουλάχιστον να καταδικάσει ή να απορρίψει τις παληοσυμπεριφορές τους. Αρνήθηκε.

Αποσιωπήθηκαν όμως οι πλείστοι όταν μετά από σαφείς προειδοποιήσεις και μή συμμόρφωση τους αρχίσαμε να δημοσιεύουμε τα ονόματα τους, και να καταδεικνύουμε τις πραγματικές τους πολιτικές "αξίες". Όπως και στο παρόν άρθρο.

Και βέβαια κατέχουμε την αλληλογραφία εκείνων των ημερών. Ας συνετίζονται οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αναλογιζόμενοι το βάρος που έχει ο γραπτός τους λόγος.


Η Κύπρος σήμερα περνά τεράστιους κινδύνους, πιό μεγάλους από την εποχή του δημοψηφίσματος του 2004 γιατί η ψευδο-σοσιαλιστική μας Κυβέρνηση και η δήθεν πατριωτική ψευδο-αντιπολίτευση, μαζί, προσπαθούν να επιβάλουν στο λαό μας με δόλο και με εκφοβισμούς ένα ακόμα χειρότερο σχέδιο "λύσης". Μαζί τους και τα φαντάσματα του εξωκοινοβουλετικού εξωκομματικού χώρου, κάποια μέλη της λεγόμενης "ανεξάρτητης αριστερής διανόησης" όπως ο κύριος Στρατής, άρχισαν πάλι με θρασύτητα τις ίδιες ιδεολογικές προστυχιές και προσωπικές λασπολογίες.

Εμείς θα συνεχίσουμε να τους αποκαλύπτουμε και να υπογραμμίζουμε την παντελή έλλειψη ήθους σε αυτούς τους ανθρώπους.

Τρέμω με την σκέψη ότι αν τα πράματα είχαν διαφορετική έκβαση, ένας φαλλοκράτης σαν τον κύριο Γιώργο Στρατή θα ήταν μέλος της ομάδας σύνταξης του δικτύου Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia και ότι από αυτό το βήμα θα εκτοξεύονταν ανυπόστατες κατηγορίες εναντίον αθώων ανθρώπων που δρούν μέσα στην εναλλακτική και ανατρεπτική κοινότητα, ή μέσα στην ευρύτερη κοινότητα αντίστασης στον ιμπεριαλισμό - η μιά είν' "πουτάνα", ο άλλος "φασίστας" - και ο πολιτικός διάλογος να καταβιβάζεται και να διατηρείται στον πάτο του βόθρου. Αμάν!


Οι λεπτομέρειες του κειμένου περί "πουτάνας"

Στο άρθρο του ο Γιώργος Στρατής επιχειρεί το ακατόρθωτο: να παρουσιάσει την Μικαέλλα Λοΐζου και τον Λάμπρο Καούλλα ως μέλη ή ως υποστηρικτές της φασιστικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή! Το ίδιο και γιά άλλα οργανωτικά στελέχη και μέλη του Μετώπου Κυπρίων Φοιτητών Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο κος Στρατής ξεκινά με κατηγορίες που εκτόξευσε πρόσφατα εναντίον της Μικαέλλας Λοΐζου και του Λάμπρου Καούλλα άλλος αρθρογράφος, ο Γιώργος Ιορδάνου. Ο Γ. Ιορδάνου ήδη αναγνώρισε πως οι κατηγορίες του ήταν ψευδείς, και πρόσφερε να τις αναιρέσει - πράγμα που ακόμα δεν φαίνετα να έπραξε με ευθύτητα, αλλά τουλάχιστον πρόσφερε μιά αναίρεση.

Γιώργος Ιορδάνου:
"...πρότεινα, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, να δημοσιεύσω μια άλλη – διορθωτική αν θέλετε – καταχώρηση που να αναιρεί την ταύτιση με τη Χρυσή Αυγή και να εστιάζει μόνο στους λόγους που έχω πρόβλημα με την παράταξη σας"
http://www.iordanou.org/?p=315

Αλλά ο Γιώργος Στρατής επιμένει. Επαναλαμβάνει τις ίδιες κατηγορίες γιά πουτάνες και φασίστες. Και ζητά από τους ίδιους - από τα θύματα της συκοφαντίας - να διαψεύσουν την δήθεν διασύνδεση τους με τη Χρυσή Αυγή. Απευθυνόμενος με ξεκάθαρη αναίδεια στον Λάμπρο Καούλλα γράφει:
"...Για να σου το κάμω λιανά, εγώ που είμαι αναγνώστης εν θέλω να ακούσω που σένα αν ο κ. Ιορδάνους μπορεί να αποδείξει πέραν πάσης αμφιβολίας σε δικαστήριο το συμπέρασμα του. Θέλω να μου πεις εσύ, που σίουρα ξέρεις που πρώτο σιέρι την πραγματικότητα, αν ισχύει τούτη η συσχέτιση. Αρκεύκω να σκέφτουμαι αν υπάρχει λόγος που αποφεύγεις τη διάψευση."

Ας το ξαναπούμε πιό καθαρά:
Ο κος Στρατής κατηγορεί την Μικαέλλα Λοΐζου και τον Λάμπρο Καούλλα γιά διασυνδέσεις με την φασιστική οργάνωση Χρυσή Αυγή. Στηρίζεται σε κατηγορίες που ξεκίνησαν από τον Γιώργο Ιορδάνου τις οποίες ο ίδιος αναιρεί. Ο κος Στρατής εμμένει στις κατηγορίες. Προσθέτει το περί πουτανίας ανάγνωσμα, και το δημοσιεύει.

Αλλά δεν τελειώνει εκεί. Δεν αρκεί η διπλή συκοφαντία και λίβελλος, αλλά συντρέχουν και οι φίλοι και θιασώτες του Γιώργου Στρατή οι οποίοι τον χειροκροτούν και επιδοκιμάζουν.

Ο Γρηγόρης Ιωάννου γράφει:
"ωραίον Στρατή". Και προχωρώντας σε νέο στόχο, το Βάσσο Λυσσαρίδη, ο Γρηγόρης Ιωάννου λέει πως είναι "εθνικιστής οπλαρχηγός τζιαι καταστροφέας της δικοινοτικής Δημοκρατίας".

Ορίστε τα λόγια του, όπως τα έγραψε ο ίδιος:
"όμως ο Γιώργος Ιορδάνου πρέπει να τοποθετηθεί επί των πράξεων τζιαι λόγων του Λυσσαρίδη, όι με έναν σκέτον αφορισμό (υπερασπιστής της δημοκρατίας). επειδή ένας άλλος αφορισμός που στέκει παραπάνω μπορεί να εν (εθνικιστής οπλαρχηγός τζιαι καταστροφέας της δικοινοτικής Δημοκρατίας)"


Δείγματα Γραφής

Παραθέτουμε δείγματα γραφής από τους εμπλεκόμενους ώστε να κρίνει ο καθείς το ποιόν και το ήθος του κάθε ατόμου και παράταξης με τα δικά τους λόγια.

Λάμπρος Καούλλας
Ο συντροφος Λάμπρος Καούλλας είναι μέλος της ομάδας σύνταξης του εκφραστικού όργανου μιάς σημαντικής μερίδας της αυτόνομης Σοσιαλιστικής Πατριωτικής παράταξης που ονομάζεται Εμπροσθοφύλακας. Επιδίδεται σε μιά πολύ δραστήρια μάχιμη δημοσιογραφία αφοσιωμένη στο Σοσιαλισμό και στην αντίσταση στην επιβολή της ρατσιστικής Διζωνικής:
http://www.efylakas.com/

"Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως"
Το κείμενο όπου ο συγγραφέας Γιώργος Στρατής κοροϊδεύει τους γέρους, την ΕΟΚΑ, και βέβαια την παράταξη του ΟΧΙ. Αλλά το πιό ωραίο, είναι πως εκείνος και οι θιασώτες του κοροϊδεύουν εκείνους που ζητούν να αποτρέψουν επαναφορά του σχεδίου Αννάν με άλλο όνομα ή με τεχνάσματα ως υπερβολικούς ή παράλογους, με μιά συμβουλή στην αρχαία μητρική γλώσσα των Ετεοκυπρίων: "Get Over It, And Get A Life"
http://blog.readcy.net/archives/288

Μικαέλλα Λοΐζου
Δύο της κείμενα ζωγραφίζουν καθαρά το στίγμα της:

Νέο κρούσμα φίμωσης
http://www.sigmalive.com/simerini/politics/230055
Είδηση γιά τραμπουκισμούς (σωματική επίθεση) εκ μέρους φιλοκυβερνητικού παρακρατικού της παράταξης του ΝΑΙ που έγινε με την υποστήριξη της Αστυνομίας στη Λεμεσό, όπου και γράφει τα εξής:
"· Γιατί η Αστυνομία έσπευσε να προστατέψει τον επιτιθέμενο; Δικαιούται να τυγχάνει προστασίας μόνον όποιος συμφωνεί πολιτικά με την Κυβέρνηση και όποιος διαφωνεί θα πρέπει να ξυλοφορτώνεται αυθαίρετα μέσα στη μέση του δρόμου;
· Αν η Αστυνομία δεν είδε το περιστατικό και γι’ αυτό δεν επενέβη έγκαιρα, τότε ποια εμπιστοσύνη μπορούμε να έχουμε στις ικανότητές της σε πιο πολύπλοκα ζητήματα;
· Σε ποια δεκαετία έχουμε μεταφερθεί και καταγράφονται ξυλοδαρμοί και επιθέσεις ατόμων με πολιτικά κίνητρα;
· Πώς οι πολίτες μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς, όταν σημειώνονται πράγματα και θαύματα σε κεντρικούς, δημόσιους χώρους, στην παρουσία της Αστυνομίας, που επιλέγει να μην κάνει τίποτα;
· Γιατί η Αστυνομία φυγάδευσε τον επιτιθέμενο; Είναι υπεράνω του νόμου οι άνθρωποι που υποστηρίζουν μια συγκεκριμένη πολιτική γραμμή;
· Θα πρέπει, τελικά, να φοβάται όποιος βρίσκεται στην αντιπολίτευση, έπειτα από αυτό το περιστατικό;"

400 δισεκατομμύρια το κόστος της τραγωδίας
της Μικαέλλας Λοΐζου
Γιά τους δικαστικούς αγώνες ενάντια στην εισβολή~κατοχή
http://www.neoskosmos.com/news/el/node/4839

Οι Λοιποί Συντελεστές
Η Δέσπω Πασιά, ο Γιώργος Στρατής, ο Γρηγόρης Ιωάννου, ο Μάρβιο και άλλοι που είχαν εμπλακεί στην διαμάχη λασπολογίας εναντίον μας και στην προώθηση του ιμπεριαλιστικού σχεδίου Αννάν, σχημάτισαν ένα "αντίποδα" στην Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia το οποίο στην αρχή ονόμασαν "Ατυπος". Ο "Ατυπος" μετεξελίχθηκε σε "Φάλιες - Εναλλακτικά Μedia" συνεχίζοντας την προσπάθεια να εμφανίζονται ως τάχατες αντίποδας μας:
http://falies.com/

Μιά επισκόπηση που λέει πολλά (και αφήνει πολλά σημαντικά αδήλωτα) γραμμένη 'που τον Γρηγόρη Ιωάννου ζωγραφίζει τον χώρο εκείνο που διαρκώς ξεσχίζεται από τις αυταρχικές ατομικιστικές και εγωιστικές συμπεριφορές των ηγετικών ατόμων και ομάδων του:
http://nekatomata.blogspot.com/2007/11/5-2003-2007.html

Ενδιαφέροντα:
Η ναυαρχίδα του ΝΑΙ - το ημιεπίσημο όργανο έκφρασης εκείνου του χώρου διατηρεί τον ίδιο ρατσισμό και ανδρικό σωβινισμό:
Φαλλοκρατία και Μισογυνία στον Πολίτη
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/01/blog-post_17.html

"Εκατακόπηκα Σήμερα"
http://groups.yahoo.com/group/cyprus-imc-ellinika/message/771

Spies, Murderers, and Creeps Management of the "free dialogue" on the Annan plan http://cyprusindymedia.org/spies-murderers-and-creeps.html

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~

15 comments:

  1. Βάφτισαν και τον Μίκη Θεοδωράκη «Χρυσαυγίτη»!
    http://www.efylakas.com/archives/4627

    Οι ίδιοι άνθρωποι, αναφέρει σε είδηση του ο Εμπροσθοφύλακας, εξαπολύουν τις ίδιες χυδαίες επιθέσεις ακόμα και στον Μίκη Θεοδωράκη. Έμεινε ίχνος αξιοπιστίας πλέον μες τού'ν τους κύκλους;

    "Όϊ κόρη μου", έλεε και η κυρία Ελένη "ακούσαμε αλλό'να".

    uzalistika

    ReplyDelete
  2. δεν αντεξα να μην δακρυσω διαβαζοντας ολα αυτα απο τον φιλο Ευδοκα. Οφειλω να ομολογησω οτι η απανθρωπη μεταχειρηση ανθρωπων που μας δειχνουν καθημερινα το δρομο προς το ΦΩΣ εγινε συνηθειο. Ευτυχως ομως για ολους μας ο Πετρος και ο Σολωνας και ο υπολοιπος λαος που στηριζει το Ενδομηδεια κρατουν γερα και το θαρρος που επιδεικνυουν μπροστα σε ολους αυτους τους Ξερξηδες ειναι μεγαλυτερο και απο του Λεωνιδα (tzinoy sto ergo olan)

    ReplyDelete
  3. Είναι μια παρέα που θαυμάζει τον Μακάριο Δρουσιώτη και κινείται γύρω από τον Τάκη Χατζηδημητρίου όλοι αυτοί...

    ReplyDelete
  4. Ο πολλαπλασιασμός δημοκρατικών, σοσιαλιστικών φωνών τα τελευταία χρόνια και η άρθρωση ενός γνήσιου πατριωτικού ΛΟΓΟΥ έχει θορυβήσει τους Ελληνόφωνους και Τουρκόφωνους οπαδούς του τουρκικού εθνικισμού, γι' αυτό και ξεκίνησαν και γιγαντώθηκαν οι προσωπικές επιθέσεις και οι ύβρεις.

    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ. ΓΙΑΤΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΑ.

    ReplyDelete
  5. Άβε dear Δεσπεράντος!
    Ο μόνος λόγος που επιλέγω την ανωνυμία είναι για να αποφύγω τις θερμές σας ευχαριστίες. Είναι βλέπετε τόση η απόγνωσή σας που ευχαριστείτε πλέον και αυτούς ακόμα που αποδοκιμάζουν -επί λέξη- την "κατρακύλα" σας... αρκεί που το κάνουν ενυπόγραφα. Εγώ "φίλος" δεν είμαι πια. Να ξέρετε (και να ξέρουμε) πως η ελληνοκυπριακή alternative"διανόηση" απέκτησε πια το δικό της λούμπεν. Βάλατε την ελληνόψυχη και ελεεινόψυχη σας ιδεολογία να κάνει πεζοδρόμιο στη γειτονία της αμφισβήτησης. Εκτός από επαγγελματίες θύματα (πουτάνες, με το μπαρδόν), είστε και επαγγελματίες θύτες (πατρόνοι, με το μπαρδον και πάλι). Ιδεολογικοί desperados αλλά και μαχαιροβγάλτες.

    ReplyDelete
  6. Βέβαια... "Διανόηση" είναι για σένα ανώνυμε η υπεράσπιση του ντενκτασισμού...

    Χαλάλι σου. Κάτι είναι και αυτό... Φαλλοκράτη (με το μπαρδόν!)

    ReplyDelete
  7. Τι κρίμαν τζι άδικο "φίλε"

    Τι συμφορά, ενώ είσαι καμωμένος
    για τα ωραία και μεγάλα έργα
    η άδικη αυτή σου η τύχη πάντα
    ενθάρρυνσι κ’ επιτυχία να σε αρνείται·
    να σ’ εμποδίζουν ευτελείς συνήθειες,
    και μικροπρέπειες, κι αδιαφορίες.
    Και τι φρικτή η μέρα που ενδίδεις,
    (η μέρα που αφέθηκες κ’ ενδίδεις),
    και φεύγεις οδοιπόρος για τα Σούσα,
    και πηαίνεις στον μονάρχην Aρταξέρξη
    που ευνοϊκά σε βάζει στην αυλή του,
    και σε προσφέρει σατραπείες και τέτοια.
    Και συ τα δέχεσαι με απελπισία
    αυτά τα πράγματα που δεν τα θέλεις.
    Άλλα ζητεί η ψυχή σου, γι’ άλλα κλαίει·
    τον έπαινο του Δήμου και των Σοφιστών,
    τα δύσκολα και τ’ ανεκτίμητα Εύγε·
    την Aγορά, το Θέατρο, και τους Στεφάνους.
    Aυτά πού θα σ’ τα δώσει ο Aρταξέρξης,
    αυτά πού θα τα βρεις στη σατραπεία·
    και τι ζωή χωρίς αυτά θα κάμεις.

    Κ.Π.Καβάφη
    Η Σατραπεία
    (Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)

    ReplyDelete
  8. Καλό σας ταξίδι...

    Η πόλις

    Είπες· «Θα πάγω σ' άλλη γη, θα πάγω σ' άλλη θάλασσα.
    Μια πόλις άλλη θα βρεθεί καλλίτερη απ' αυτή.
    Κάθε προσπάθεια μου μια καταδίκη είναι γραφτή·
    κ' είν' η καρδιά μου -σαν νεκρός- θαμένη.
    Ο νους μου ως πότε μες στον μαρασμόν αυτόν θα μένει.
    Οπου το μάτι μου γυρίσω, όπου κι αν δω
    ερείπια μαύρα της ζωής μου βλέπω εδώ,
    που τόσα χρόνια πέρασα και ρήμαξα και χάλασα.»

    Καινούργιους τόπους δεν θα βρεις, δεν θάβρεις άλλες θάλασσες.
    Η πόλις θα σε ακολουθεί. Στους δρόμους θα γυρνάς
    τους ίδιους. Και στες γειτονιές τες ίδιες θα γερνάς·
    και μες στα ίδια σπίτια αυτά θ' ασπρίζεις.
    Πάντα στην πόλι αυτή θα φθάνεις. Για τα αλλού -μη ελπίζεις-
    δεν έχει πλοίο για σε, δεν έχει οδό.
    Ετσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
    στην κώχη τούτη την μικρή, σ' όλην την γη την χάλασες.

    Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1910)

    ReplyDelete
  9. Μέσα στον οχετό της πολιτικής αντιπαράθεσης και του διχασμού που διάφοροι κύκλοι επιδιώκουν στο νησί μας, ωθώντας το λαό μας ξανά στις μυλόπετρες του εμφύλιου σπαραγμού βιώνω την παρουσία ποίησης στις σελίδες μας σαν μια ανάσα υπεροχότητας.

    Η χρήση του Κωσταντίνου Καβάφη με συγκινεί. Και τα δύο ποιήματα δυο μαργαριτάρια αποκαλυπτικής διαχρονικής σοφίας της γλώσσας και του πολιτισμού μας. Μακάρι όσοι τα χρησιμοποιούν να διαβάζουν και να εντρυφούν στη βαθύτητα και την ευαισθησία των στίχων τους.

    Και προσθέτω την αρχετυπική σοφία της ελληνικής διαλέκτου μας:

    "Ο Άδρωπος εν ο τόπος τζ ας εν γέρημος!"

    Σόλων
    -----

    ReplyDelete
  10. Μα αφιλότιμε δεν εννοείς να καταλάβεις ότι ο πολιτισμός - καλή ώρα η ποίηση του Καβάφη - δεν καθορίζεται από κανένα εθνικό "ΜΑΣ", από κανένα γαλανόλευκο φολκλόρ, ούτε από "μαργαριτάρια αποκαλυπτικής διαχρονικής σοφίας της γλώσσας και του πολιτισμού μας", από κανέναν πολιτιστικό (έστω) μεγαλοϊδεατισμό;! Σόλωνα (ή Σόλων αν προτιμάς), το ακόλουθο ως άσκηση αντίληψης καθώς στην έξοδο:

    Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον

    Σαν έξαφνα, ώρα μεσάνυχτ', ακούσθει
    αόρατος θίασος να περνά
    με μουσικές εξαίσιες, με φωνές -
    την τύχη σου που ενδίδει πιά, τα έργα σου
    που απέτυχαν, τα σχέδια της ζωής σου
    που βγήκαν όλα πλάνες, μη ανοφέλετα θρηνήσεις.
    Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
    αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που φεύγει.
    Προ πάντων να μη γελασθείς, μην πεις πως ήταν
    ένα όνειρο, πως απατήθηκεν η ακοή σου·
    μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς.
    Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
    σαν που ταιριάζει σε που αξιώθηκες μιά τέτοια πόλι,
    πλησίασε σταθερά προς το παράθυρο,
    κι άκουσε με συγκίνησιν, αλλ' όχι
    με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα,
    ως τελευταία απόλαυσι τους ήχους,
    τα εξαίσια όργανα του μυστικού θιάσου,
    κι αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που χάνεις.

    Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1911)

    ReplyDelete
  11. Αντιθέτως αγαπητέ ανώνυμε.

    Η αγάπη του πολιτισμού και της γλώσσας μας -όσων μας- κανένα εθνικισμό και μεγαλοιδεατισμό δεν κρύβει. Τουλάχιστον όχι δικό μου.

    Τώρα η δική σου ερμηνεία των λογων μου ως τέτοια αποκαλύπτει και τη δική σου στάση έναντι της γλώσσας και του πολιτισμού μας. Και της Ελληνικής αριστεράς η οποία ποτέ δε σύγχυσε τις έννοιες, έθνος, πατρίδα, αριστερά. Ο διεθνισμός περιλαμβάνει την αγάπη του ανθρώπου για την πατρίδα και το έθνος βλέποντάς τα ως στοιχεια που ενώνουν και που δεν διαχωρίζουν. Δυστυχώς αγαπητέ ανώνυμε εσύ και οι διάφοροι παραπλανημένοι από τον κυπροεθνικισμό και την ανούσια διεθνοποίηση του παγκοσμίου Κεφαλαίου δεν μπορείτε να το δείτε. Είναι το δόγμα σας πιο δυνατό από την ποίηση.

    Δικαιούσαι αν το επιθυμείς να αφαιρείς τον εαυτό σου από τον πολιτισμό και τη γλώσσα αυτή.

    Επέτρεψέ μου να τα αγκαλιάζω.

    Σόλων
    ----

    ReplyDelete
  12. Και προσθέτων και εγώ στην ποιητική κατάθεση ένα απόσπασμα από το ποίημα ενός Έλληνα αριστερού αγωνιστή και πολιτικού κρατούμενου που ενεπνεύσθη από τον αγώνα των Ελληνων Κυπρίων για την ελευθερία και τη θυσία του Γρηγόρη Αυξεντίου εκδίδοντας το 1957 το ποίημά του "Αποχαιρετισμός"

    Από το ποίημα:
    [...]
    Κι έλεγα :
    δε φτάνει το τραπέζι, μήτε κάμποσος παράς στην τσέπη, μήτε το ψωμί και το φιλί - ο άνθρωπος είναι πιο τρανός
    απ' την καθημερνή την έγνοια του.
    Κ' έλεγα πάλι που ο άνθρωπος αρχίζει την έγνοια του για το ψωμί κι όλο τραβάει πιο πέρα απ' τη σκλαβιά του από σκλαβιά σε σκλαβιά, από ξεσκλάβωμα σε ξεσκλάβωμα, απ' το ξεσκλάβωμα της πατρίδας στο ξεσκλάβωμα του κόσμου ώσπου να νιώσει, μπαίνοντας ίσα στον ουρανό, ν' αχνίζει το φεγγάρι στον κόρφο του, ώσπου να κλάψει μια νύχτα από αγάπη για όλο τον κόσμο.
    Έτσι άφησα σ' ένα χαντάκι τ' αμάξι μου.
    Πήρα τ' όπλο. Κι ανέβηκα στο βουνό.
    [...]

    Του Γιάννη Ρίτσου

    εις ώτα αριστερών κυπροεθνικιστών μη ακουόντων

    ReplyDelete
  13. Σε ακούω. Έλα όμως που σε καταλαβαίνω κιόλας...
    Βεβαίως και ο Ρίτσος τιμά τον ηρωικό μαχητή κατά της αποικιοκρατίας - διεξάγει αγώνα δίκαιο. Για να προχωρήσει και να μιλήσει όμως για τον αγώνα που ξεπερνά τους μερικούς αγώνες (για το ψωμί, κατά της αποικιοκρατίας, κ.ο.κ.), που "τραβάει πιο πέρα απ' τη σκλαβιά του από σκλαβιά σε σκλαβιά". Θέτει το ξεσκλάβωμα του κόσμου ολόκληρου ως προϋπόθεση για την πραγματική ελευθερία. Στοχεύει κατευθείαν κατά του συστήματος. Και είναι αυτός ο συνολικός πόλεμος που ορίζει τη στάση του απέναντι σε όλους τους επιμέρους.
    Εσύ, εν έτη 2010, και μετά από τους διαδοχικούς, αρπακτικούς και άδικους πολέμους που ακολούθησαν το ξεσκλάβωμα του 1960 - μετά δηλ. το μακελειό του 1963 και του 1967 για την "ελευθερία" της Ένωσης και μετά το μακελειό του 1974 για την "ελευθερία" της Ένωσης (πραξικόπημα) και της Διχοτόμησης (εισβολή) - παραμένεις κυριολεκτικά κολλημένος στην "Υπόθεση" του δικού σου Έθνους. Σέρνεσαι "από σκλαβιά σε σκλαβιά", κατά που λέει και ο Ρίτσος, στον οποίον - τάχα ανακουφισμένος - προσφεύγεις. Φανερώνεις όμως έτσι το μέχρι ανωμαλίας στρεβλό περιεχόμενο της "δικαιοσύνης" που διακονείς. Τολμάς και παραθέτεις Ρίτσο για να τιμήσεις το όραμα του κάθε Χίτη, του κάθε ταγματασφαλίτη, που για 10 (νομίζω) χρόνια κρατούσαν τον Ρίτσο φυλακισμένο στα μπουντρούμια της Μακρόνησου - ο Ρίτσος ήταν διεθνιστής. Παραθέτεις Ρίτσο για να τιμήσεις το όραμα του κάθε επίγονου φασίστα ΕΛΑΜίτη: Ελλάς, Γρίβας, Ένωσης, "Εμπρός για νέους Παθενώνες". Αυτό πάνω κάτω είναι και το δικό σου όραμα. Πάρε το να κάμει πισσιά (με 2 σίγμα).

    ReplyDelete
  14. Ανώνυμε, εισαι παρανοϊκος και διαστρέφεις τα λεγόμενα του Ρίτσου.

    Και εκτός αυτού, υιοθετείς και την προπαγάνδα του τουρκικού στρατού:

    Το 1963 το έγκλημα το οργάνωσε ο τουρκικός μιλιταρισμός. Εσύ φταις τους πάντες.

    Το 1974 το έγκλημα το οργάνωσε η δικτατορική χούντα και τα ενεργούμενα της ΕΟΚΑ Β. Εσύ φταις τους πάντες.

    Τι είσαι δεν ξέρω. Αριστερός και διεθνιστής πάντως δεν είσαι. Αυτό είναι το βέβαιο.

    ReplyDelete
  15. ΛΑΜΠΡΟ(Σ) να σας κάψει!!!
    Χα, χα, χα, χα...

    ReplyDelete