Οι διοργανωτές της εκδήλωσης που θα γίνει το
Σάββατο στην
Πλατεία Φανερωμένης εις μνήμη του Αλέξη ο οποίος εφονεύθει από διεφθαρμένους και άνομους Αστυνομικούς πέρυσι στην Αθήνα, επιδίδονται σε όργιο ψεμμάτων και ασυδοσίας αμαυρίζοντας τη μνήμη του ωραίου νέου.
Ο άδικος του θάνατος που πυρπόλησε τις ψυχές της απανταχού ελληνικής νεολαίας πυροδοτόντας μιάν υπέροχη εξέγερση ενός αγανακτησμένου λαού - τα σύγχρονα μας Δεκεμβριανά - τώρα γίνεται τροφή γιά τις πιό ανώμαλες μορφές εκμετάλλευσης γιά το "χούϊ" του καθενός:
ο- η μόδα και η πόζα του "επαναστάτη" χρησιμοποιούνται ως πράσινο φώς γιά να κατουρούν οι μεθυσμένοι "αγωνιστές της ελευθερίας" στις εξώπορτες των γύρω σπιτιών σε Πάρτυ του Δρόμου, να βανδαλίζουν τα σπίτια και εργαστήρια των φτωχών μεταναστών και των γέρων με γκραφίτι, και να σπάζουν μπουκάλια στην Πλατεία "πραγματώνοντας την Επανάσταση".
ο- Ενώ διατείνονται πως είναι τάχα "ειρηνιστές" και ότι τάχα θέλουν καλές σχέσεις με τη γειτονιά χωρίς βανδαλισμούς και συγκρούσεις, οι διοργανωτές κυκλοφόρησαν έντυπη και ηλεκτρονική πρόσκληση σε αφίσες και φυλλάδια γιά την εκδήλωση της οποίας το κύριο θέλγητρο είναι η εικόνα διαδηλωτών με μάσκες χημικού πολέμου να κρατούν Βόμβες Μολότωφ και να προχωρούν μέσα σε φλεγόμενο πεδίο ενάντια σε αστυνομικούς.
Η μικρή ιστορία του πως έφτασαν οι εικόνες με Βόμβες Μολότωφ να απειλούν τη γειτονιά Φανερωμένης προσκαλώντας τα οργισμένα νιάτα σε "ειρηνική εκδήλωση"Η δημοσίευση της προκλητικής αφίσας έρχεται αμέσως μετά από μιά δημόσια πράξη "κατευνασμού" εκ μέρους των διοργανωτών. Λόγω της κριτικής που υπέστησαν γιά το ότι αρχικά είχαν βαφτίσει την εκδήλωση ως
Νύκτα Γης Μαδιάμ (Night of Mayhem), και προσποιούμενοι ότι τάχα "ακούουν" τα παράπονα της κοινότητας, άλλαξαν τον τίτλο της από "Γης Μαδιάμ" σε "Ερωτικό Πάρτυ". Αμέσως μετά, κυκλοφορούν την αφίσα με τις Βόμβες Μολότωφ.
Το αληθινό τους μήνυμα; "Ναι στην άμυαλη βία, και Όχι στις αντιρρήσεις από τους γειτόνους ή από άλλες 'ανιαρές' πτέρυγες της ανατρεπτικής~εναλλακτικής κοινότητας."
ο- Σε δημόσια κριτική εκ μέρους μας γιά το ότι αποφεύγουν οι διοργανωτές να δώσουν ουσιαστικά μηνύματα
ενάντια στη βία και τον βανδαλισμό, εκείνοι απαντούν γράφοντας "Γιατί 'έν έρκεστε να μιλήσουμε 'που κοντά;"
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2009/12/blog-post.html?showComment=1259756834211#c5623832054664683315
Η πραγματικότητα:
Πριν μιά εβδομάδα οι οργανωτές κάλεσαν συνάντηση με κάποιους επελεγμένους κατοίκους της γειτονιάς Φανερωμένης. Απέκλεισαν από τη συνάντηση (συνειδητά απέφυγαν να προσκαλέσουν) άτομα που πρόσκεινται στην
Ενδο~Μήδεια /
Cyprus IndyMedia άνκαι είναι γνωστό πως από το έτος 2000 η οργάνωση μας κινείται, κατοικεί, εδράζεται και δραστηριοποιείται στη Φανερωμένη και στον ευρύτερο Εντός και Πέριξ των Τειχών χώρο ενάντια στην άνομη βία από διεφθαρμένες αστυνομικές αρχές σε όλα τα πεδία: στα δικαστήρια, στους δρόμους, κρατητήρια, συγκεντρώσεις και στη μάχιμη δημοσιογραφία.
Επίσης απέκλεισαν από τον διάλογο άλλες προοδευτικές και επαναστατικές οργανώσεις της περιοχής Φανερωμένης όπως την
Εργατική Δημοκρατία, την
Συμμαχία "Σταματήστε τον Πόλεμο", τις οργανώσεις στήριξης των
Κούρδων και άλλων μεταναστών της περιοχής, τον σύνδεσμο
Ποντίων της περιοχής (Προοδευτικό Σωματείο Ποντίων -
Προ.Σω.Πο), και άλλες παρόμοιες. Ούτες και η
Κίνηση Πολιτών Alert, της οποίας αρκετά άτομα πρόσκεινται θετικά πρός τους διοργανωτές με προσωπικές και πολιτικές φιλίες, δεν προσκλήθηκε να παραστεί επίσημα στη συνάντηση. Και ουδείς τολμά να ομολογήσει αν οι ομάδες
Αυτόνομη Δράση Αντιεξουσιαστών (ΑΔΑ), η
Βιβλιοθήκη - ΑΓράμματα και η ομάδα "Εναλλακτικά Media
Φάλιες" είναι επίσημα ή ανεπίσημα που συμμετέχουν στις παρασκηνιακές διεργασίες.
Υπάρχουν αλλότρια κίνητρα; Γιατί αποκλείστηκαν οι οργανώσεις της κοινότητας και ταυτόχρονα λέν "ελάτε να μιλήσουμε;"
ο- Στη συνάντηση με τους κατοίκους Φανερωμένης ακούστηκαν τα γνωστά γιά πολλούς μήνες τώρα παράπονα από τους γειτόνους γιά το ότι η μουσική και η φασαρία από τα "Πάρτυ του Δρόμου" είναι ενοχλητική και διαρκεί πολύ αργά τη νύκτα. Με "κατανόηση", οι οργανωτές συμφώνησαν ότι θα
σβύνουν τη μουσική το πολύ ως τα
μεσάνυκτα.
Αμέσως μετά, ανακοινώνουν ότι η εκδήλωση του Σαββάτου θα έχει ώρα λήξης την
1πμ, δηλαδή
μία μετά τα μεσάνυκτα.
Το μήνυμα τους; " 'Έν μας κόφτει, ότι θέλετε πείτε, θα κάμουμεν την πάβλα μας. Θα δηλώνουμεν ότι θέλουμε και θα το αναιρούμε όποτε θέλουμε. Πάβλα μας."
ο-
Πορεία τη νύκτα του Σαββάτου;Γιά να καθησυχάσουν τον κόσμο, οι οργανωτές δηλώνουν υπεύθυνα και δημοσίως από το βήμα των σελίδων της Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia ότι "ΔΕΝ εκαλέστηκε διαδήλωση". Εδώ:
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2009/12/blog-post.html?showComment=1259756834211#c5623832054664683315
Πέντε ώρες αργότερα, ο ίδιος ακριβώς εκπρόσωπος των οργανωτών δηλώνει "Νομίζω μετά την προβολή, αν θέλει ούλλος ο κόσμος να κάμουμε μιά ειρηνική συμβολική πορεία μέχρι την πρεσβεία."
Αμέσως το άλλο πρωί, δημοσιεύουν τις αφίσες με τις Βόμβες Μολότωφ γιά να προσκληθεί ο κόσμος και να ενημερωθεί με τη "σωστή κατανόηση" του ειρηνικού πνεύματος.
ο- Εν τω μεταξύ άλλα άτομα του χώρου αναφέρουν πληροφορίες πως οι οργανωτές
έχουν ήδη χάσει τον έλεγχο της εκδήλωσης και ότι δεν γνωρίζουν ποιές ακριβώς άλλες πολιτικές παρατάξεις θα συμμετέχουν. Δηλώνουν πως οι άλλοι "γνωστοί άγνωστοι" που θα εμφανιστούν δεν είναι ενημερωμένοι κατάλληλα (υποθέτουμε γιά την συγκεκριμένη ερμηνεία του τι ακριβώς σημαίνει ειρηνική εκδήλωση).
Η
Κατερίνα Ευσταθίου γράφει στην δημόσια ιστοσελίδα της κινητοποίησης που φιλοξενείται από την εταιρεία facebook:
"Τις τελευταίες μέρες ακούω πως έσιει άτομα που θέλουν να λάβουν μέρος στα φεστιβάλ/πορείες κλπ. που ε'ν να γίνουν γιά τού'ν το σκοπό αλλά δεν είναι κατάλληλα ενημερωμένα (κυρίως του ότι τούτη η εκδήλωση που κινείται μες το facebook ε'ν σ' ένα συγκεκριμένο κύκλο ανθρώπων), ακούω τζ' 'που φοιτητές και ξερωγώ που θέλουν να έρτουν (κόσμος που συχνάζει στο Μανώλη γιά νά 'ν ιδιαίτερα ενημερωμένος γιά το τι γίνεται τζ' 'μαί) έν να ήταν καλό αν μπορεί κάποιος να ετοιμάσει ένα ΦΥΛΛΑΔΙΟ με τις ώρες και το μέρος και τον ΛΟΓΟ που ε'ν να γίνουν τού'ν τα πράματα τζ να γίνει ποστ [να δημοσιευτεί] και να τυπώσουμε λί'α να δώσουμε. Πχ εγώ μπορώ πολλά εύκολα να κανονίσω να μπούν φυλλάδια στο gcs/gs/cyprus college/ Κύκκους..."
http://www.facebook.com/event.php?eid=217472072315Το φυλλάδιο λοιπόν με τις Βόμβες Μολότωφ τυπώθηκε, διανέμεται και τοιχοκολλείται στη γειτονιά γιά να γίνει η "κατάλληλη ενημέρωση" γιά τις ώρες "και τον ΛΟΓΟ που ε'ν να γίνουν τού'ν τα πράματα".
Και η
Νανά Κουδουνάρη προσθέτει στην ίδια σελίδα:
"Ελπίζω ό,τι γίνει να γίνει ειρηνικά και να μην αρχίσουν οι μπάτσοι να δέρνουν και μπαζώνουν κόσμο...
Στο χέρι μας είναι να μέν δημιουργηθούν προβλήματα..
Ειρηνικά.. ό,τι και να κάμουμε."
http://www.facebook.com/event.php?eid=217472072315Πολύ ορθά τα λέν και η
Νανά και η
Κατερίνα γιά όλα ειρηνικά και γιά κατάλληλη ενημέρωση - μα είναι έμπιστοι οι διοργανωτές;
Πράγματι θέλουν οι διοργανωτές να μην δημιουργηθούν προβλήματα εις βάρος της γειτονιάς - ιδίως όταν οι "μη οργανωμένες συσπυρώσεις" του χώρου και κάποια άτομα που πρόσκεινται στο παρασκήνιο της εκδήλωσης αναπνέουν και ζούν ένα λόγο ύπαρξης που ορίζεται εξ' ολοκλήρου και αποκλειστικά μόνο με συγκρούσεις και βανδαλισμό;
Έμπιστοι; Αντιθέτως. Δείχνουν κάθε μέρα ξεκάθαρα τα δείγματα εντιμότητας που τους διακατέχει:
ο- πως η κάθε τους λέξη αναιρείται από τους ίδιους, πως κάθε τους θετική δήλωση προς τους κατοίκους της γειτονιάς Φανερωμένης και προς την υπόλοιπη εναλλακτική~ανατρεπτική κοινότητα αμέσως εξουδετερώνεται από τους ίδιους με τα αντίθετα λόγια και πράξεις.
Πού να ξέρουν η καϋμένη η Νανά και η Κατερίνα πως υπάρχουν καταχθόνιες και αμετανόητες δυνάμεις ντυμένες τον "αναρχικό" ή "ελευθεριακό" μανδύα του δήθεν "αντιεξουσιαστή", που προτίθενται να διαφθείρουν και να καταπροδώνουν τα πάντα ώστε να παρασύρουν
αθώους και
καλούς ανθρώπους σε συγκρούσεις και βανδαλισμούς
την ίδια ώρα που ισχυρίζονται ακριβώς το αντίθετο;
Γιατί παραβίασαν τη συμφωνία με τους κατοίκους της περιοχής γιά κλείσιμο των εκδηλώσεων τα μεσάνυκτα;
Γιατί προσδίδουν συγκρουσιακό χαρακτήρα με Βομβες Μολότωφ στα έντυπα φυλλάδια;
Γιατί αρνούνται να λάβουν ευθύνη γιά τις δηλώσεις τους;
Γιατί αρνούνται να προσθέσουν στο κάλεσμα:
ο- απαγόρευση στο οινόπνευμα,
ο- καταδίκη στο σπάσιμο μπουκαλιών,
ο- καταδίκη στους βανδαλισμούς και στο γραφίτι,
ο- καταδίκη σ' αυτούς που κατουρούν στις πόρτες των γειτόνων,
ο- οδηγίες και περιγραφή γιά την ακριβή τοποθεσία των δύο δημόσιων αποχωρητηρίων που βρίσκονται ενάμιση τετράγωνο από την Πλατεία;
Γιατί δεν ανακοινώνουν ότι όποιος παραβιάζει τις οδηγίες θα αποβάλλεται από το χώρο; Η προθυμία γιά άμεση δράση δεν συμπεριλαμβάνει προστασία της γειτονιάς; Είναι μόνο γιά βανδαλισμούς και συγκρούσεις;
Γιατί δεν ενοικιάζουν μία κινητή τουαλέτα γιά την άνεση των διαδηλωτών και των κατοίκων; Μερικά από τα άτομα εκ των διοργανωτών έχουν αρκετά λεφτά τα οποία δεν θα στερηθούν καθόλου αν τα βάλουν ως πληρωμή και αποπληρωθούν αργότερα με έρανο ή από άλλες δωρεές (DJ Magos?)
Όλα τα πιό πάνω έχουν ζητηθεί από τους διοργανωτές πάμπολλες φορές και από απλούς ανθρώπους της γειτονιάς, και σε ανοικτές συνελεύσεις, και σε οργανωτικές συναντήσεις με επιλεγμένες προσκλήσεις.
Συνειδητά όμως οι διοργανωτές κλείουν τα αυτιά τους - ούπς, συγγνώμην, "kleioun ta fkia tous" (μερικοί του χώρου μόνο την γραφή greeklish επιλέγουν να τιμούν).
Πως πρέπει να ανταποκριθεί η γειτονιά στου'ν την συνειδητά ηθελημένη ανωμαλία;
Πέτρος Ευδόκας,
petros@cyprus-org.nethttp://petros-evdokas.cyprus-org.net/Another-sort-of-Introduction.html~~~~~~~~~Ποιών τα κεφάλια θα σπάσουν;http://cyprusindymedia.blogspot.com/2009/12/blog-post.htmlΝαί στη Νεφέλη ~ Εντός των Τειχών Ανθίζει Ελπίςhttp://cyprusindymedia.blogspot.com/2009/10/blog-post_19.html~~~~~~~~~