Thursday 4 July 2019

Από τον Αισχύλο στον Λουντέμη, τον Βάρναλη και τον Τσερκέζ Κορκμάζ


«τίς δ᾽ ἂν φιλοῦσ᾽ ὄνοιτο τοὺς κεκτημένους;»
Ποιός θέλοντας θ᾽ αγόραζε το σκλαβωμό του;
                                     Αισχύλου Ικέτιδες 337 (1)


Η πρώτη τραγωδία του Αισχύλου εξιστορεί την ικεσία των Δαναΐδων και του πατέρα τους προς την πόλη του Άργους για να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο με τους γιους του Αιγύπτου.

Η τραγωδία είναι μία ωδή προς το δημοκρατικό πολίτευμα και την γυναικεία αξιοπρέπεια. Είναι επίσης το πολιτιστικό θεμέλιο πάνω στο οποίο κτίστηκε η έννοια του πολιτικού ασύλου. Tρεις χιλιετίες πριν, ο Αισχύλος μας παραδίδει την ετυμηγορία της Πόλεως και του Δήμου στην Ικεσία των κατατρεγμένων από ένα πανίσχυρο δυνάστη, ο οποίος έχει μάλιστα την δυνατότητα εξαπόλυσης του πολεμικού του μένους σε αυτούς που θα δώσουν άσυλο στις Ικέτιδες.

Στο τρομερό αυτό δίλημμα της προστασίας του Ικέτη και του κινδύνου από την οργή του πανίσχυρου Ξένου ο βασιλιάς του Άργους Πελασγός αναγνωρίζει ότι δεν είναι δυνατόν μία τέτοια απόφαση να ληφθεί χωρίς την συμμετοχή του λαού. Ο Αισχύλος μας κληροδοτεί το δημοψήφισμα ως την μοναδική οδό συνειδητής πολιτικής ενός λαού που θα καθορίσει το μέλλον του:

«Δύσκολ᾽ η κρίση και κριτή μη με διαλέγεις·
είπα και πριν, πως δίχως του λαού τη γνώμη
δε θα μπορούσ᾽ απόφαση καμιά να πάρω,
όσο και να ᾽ν᾽ στο χέρι μου, για να μην έχει
να πει κανείς, αν τύχει αλλιώς κι ερθεί το πράμα:
«Κατάστρεψες τη χώρα σου για χάρη ξένων». (2)

Στο στόμα του ικέτη Δαναού μας παραδίδει την ετυμηγορία της πόλεως:

«ΔΑΝΑΟΣ
Τέκνα μου, θάρρος! όλα παν καλά απ᾽ τους ντόπιους
κι οριστική ο λαός απόφαση έχει πάρει.
ΧΟΡΟΣ
Να ᾽χεις πάντα χαρά, που τέτοια γέροντά μου,
σαν καμιά άλλη για με γλυκιά χαρά μού φέρνεις.
μα λέγε μας, πώς βγήκ᾽ η απόφαση στο τέλος;
με πόσους ψήφους πάρθηκεν η κερδεμένη;
ΔΑΝΑΟΣ
Έκριναν δίχως δεύτερη γνώμη οι Αργίτες,
μα έτσι, που ν᾽ ανανιώσει η γέρικη καρδιά μου.
γιατί όλου του λαού με μιας τα δεξιά χέρια
τον αιθέρα τρικύμισαν για να ψηφίσουν
την απόφαση αυτή: πως μέτοικοι σε τούτη
τη χώρα να καθόμαστε, λεύτεροι, μ᾽ όλα
της ασυλίας τα προνόμια ασφαλισμένοι
απ᾽ εχθρού επιβουλή, κι ούτε κανείς ή ντόπιος
ή ξένος να μπορεί απ᾽ εδώ να μας σηκώσει.
κι αν χέρι βάλει επάνω μας, όποιος πολίτης
να μας βοηθήσει αρνιόντανε, άτιμος να ᾽ναι
κι από τη χώρα εξόριστος μ᾽ όλων τη ψήφο.
Τέτοια προτείνοντας για μας ο βασιλέας
των Πελασγών τους έπεισε, προλέγοντάς των
μη σε μελλούμενους καιρούς παχύνει η πόλη
τη μεγάλην οργή του Δία του Ικεσίου,
και μια που είμαστ᾽ εμείς και ξένοι και πολίτες,
μην τύχει και φανεί μίασμα διπλό στη χώρα,
θρεφτάρι συμφοράς που χορτασμό δε θα ᾽χει.
Τέτοια ν᾽ ακούσει του Άργους ο λαός, αμέσως
εψήφισε σηκώνοντας τα χέρια, δίχως
να περιμένει κήρυκα: «Έτσι αυτά να ᾽ναι».
τόσο πρόθυμα δέχτηκαν του βασιλιά των
τα καλογυρισμένα οι Πελασγοί τα λόγια,
και στην απόφαση έβαλεν ο Δίας το τέλος.» (3)

Ενώπιον Θεού και Ανθρώπων ο Αισχύλος τρεις χιλιετίες πριν μας παραδίδει την οριστική και αμετάκλητη απόφαση της Δημοκρατίας μπροστά στην δίκαια επίκληση των Ικετών για προστασία και ασφάλεια:

«πως μέτοικοι σε τούτη
τη χώρα να καθόμαστε, λεύτεροι, μ᾽ όλα
της ασυλίας τα προνόμια ασφαλισμένοι
απ᾽ εχθρού επιβουλή, κι ούτε κανείς ή ντόπιος
ή ξένος να μπορεί απ᾽ εδώ να μας σηκώσει.»

Ομόφωνα, αυτόβουλα και αυτοπροαίρετα η Πόλις παραχώρησε το άσυλο της αγνοώντας την ισχύ και τις πολεμικές ιαχές του πανίσχυρου δυνάστη. Και εφόσον αυτό το άσυλο παραχωρήθηκε κανένας ντόπιος ή ξένος δεν μπορεί να το παραβιάσει, Και αν βρεθεί τέτοιος,
«άτιμος να ᾽ναι κι από τη χώρα εξόριστος μ᾽ όλων τη ψήφο»!

Τρεις χιλιετίες μετά η Κυπριακή Κυβέρνηση υπακούοντας στα κελεύσματα ενός νέου πανίσχυρου Δυνάστη προσπαθεί να καταργήσει κάθε έννοια πολιτισμού και πολιτικής αξιοπρέπειας.

Μπροστά στην παράνομη και έκνομη έκκληση του Γερμανικού κράτους για έκδοση ενός αναγνωρισμένου πολιτικού πρόσφυγα - του Κούρδου αγωνιστή της Ελευθερίας Τσερκέζ Κορκμάζ – η Κυπριακή κυβέρνηση οδήγησε τον Ικέτη στην φυλακή και τον υπέβαλε σε δύο δικαστικές διαδικασίες, για να αποφασιστεί εάν θα εκδοθεί.

Σε αντίθεση με τις επιταγές του πολιτισμού μας η Κυπριακή κυβέρνηση και η Γενική της Εισαγγελία προσπαθεί με νύχια και με δόντια να αναιρέσει την ορθή της απόφαση για παροχή Ασύλου σε έναν Ικέτη.

Η παρουσία της εκπροσώπου του κράτους Θεανώς Κουμή ως δικηγόρου ουσιαστικά του Γερμανικού κράτους παραβιάζει κάθε έννοια γραπτού και άγραφου νόμου.

Ένα πανίσχυρο κράτος το οποίο οπλίζει τον στρατό κατοχής με άρματα μάχης ζητά ουσιαστικά την αναίρεση του καθεστώτος Ασύλου του Τσερκέζ Κορκμάζ και την έκδοση του σε αυτό ώστε να δικαστεί για την συμμετοχή του στην «τρομοκρατία».

Ένα αλαζονικό κράτος στο οποίο τα εντάλματα έκδοσης εκδίδονται όχι από ανεξάρτητες δικαστικές αρχές αλλά από προεκτάσεις της εκτελεστικής εξουσίας κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού Δικαίου ζητά την έκδοση ενός αναγνωρισμένου Πολιτικού Πρόσφυγα ο οποίος έχει υποστεί τα πάνδεινα από το φασιστικό Τουρκικό κράτος.

Μπροστά στην αλαζονεία αυτή η Κυπριακή Γενική Εισαγγελία έπραξε τα πάντα για να δηλώσει την πειθήνια υποταγή της. Από την φυλάκιση του Τσερκέζ και την πρώτη δίκη στην οποία αποκαλύφθηκε η αλαζονική παρανομία του Γερμανικού κράτους, στην ένοχη υπόδειξη εκ μέρους των κυπριακών αρχών να σταλεί νέο ένταλμα που να συνάδει με το Ευρωπαϊκό δίκαιο, ζούμε μία συνεχή προσπάθεια κατάργησης κάθε έννοιας πολιτικής ανεξαρτησίας.

Η υπόθεση Τσερκέζ Κορκμάζ είναι κάτι απείρως μεγαλύτερο από μία υπόθεση εκτέλεσης ενός Ευρωπαϊκού εντάλματος έκδοσης. Στην υπόθεση Τσερκέζ κρίνεται η ίδια η ύπαρξη της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυπριακής Δικαιοσύνης ως ανεξάρτητων και αυτόβουλων οντοτήτων.

Μαζί τους κρίνονται και χιλιετίες Ελληνικού πολιτισμού και παράδοσης στο νησί μας. Ο δικαστής Μιχάλης Χαραλάμπους καλείται να αποφασίσει πρωτόδικα εάν τα λόγια του Έλληνα κομμουνιστή πολιτικού κρατούμενου, Μενέλαου Λουντέμη έχουν ακόμη απήχηση ανάμεσά μας. Όταν ο συγγραφέας κατηγορήθηκε για έσχατη προδοσία για το βιβλίο του «Βουρκωμένες μέρες» κατά την διάρκεια της δίκης του επιχειρήθηκε να χρησιμοποιηθεί το παιδί του ως λόγος για να υπογράψει την δήλωση αποκήρυξης του ΚΚΕ που απαιτούσε το καθεστώς.
Ο Λουντέμης πιστός στην ιδεολογία του αλλά και στην εθνική του παράδοση απάντησε:
«Χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια για να γίνουν τα τέσσερα πόδια δύο. Δεν θα τα κάμω πάλι τέσσερα εγώ!» (4)

Στην σημερινή δίκη του Τσερκέζ Κορκμάζ οι ομοιότητες με την δίκη του Λουντέμη είναι συγκλονιστικές. Ένας Κούρδος παραδίδει μαθήματα αξιοπρέπειας και αγωνιστικότητας παραδεχόμενος ότι εάν ο αγώνας για να μπορεί ο λαός του να μιλά την μητρική του γλώσσα και να ακολουθεί τις παραδόσεις του στην γενέθλια γη είναι τρομοκρατία τότε ναι και αυτός είναι τρομοκράτης!

Όταν λοιπόν ο δικαστής της Κυπριακής Δημοκρατίας Μιχάλης Χαραλάμπους αρθρώσει την ερώτηση εάν ο Τσερκέζ Κορκμάζ είναι ένοχος για τα όσα του καταμαρτυρούνται από το αλαζονικό κράτος που βρίσκεται στον πυρήνα της Ευρώπης αλλά το οποίο αρνείται να ακολουθήσει το Δίκαιο της η απάντηση θα πρέπει να έρθει ταξιδεύοντας από τον Αισχύλο ως τον Βάρναλη:

«Ένοχος; Όχι! Για να ναι ένοχος ένας Συγγραφέας πρέπει να δίνει αρνητικές απαντήσεις στις τρεις παρακάτω ερωτήσεις; Πρώτον: Ζώντας σε μια κοινωνία αδικίας με ποιους θα πάει; Με τους αδικητές ή με τους αδικημένους; Δεύτερο: Αν ο Λαός πέσει στα δεσμά της τυραννίας με ποιους θα συνταχθεί; Με τον τυραγνισμένο ή με τον τύραννο; Και τρίτο και τελευταίο: Αν η Πατρίδα πάει σ΄ εθνική σκλαβιά ποιους θα βοηθήσει; Τους κατακτητές ή τους κατακτημένους; Δηλαδή με τους κιοτήδες θα πάει ή με τα παλικάρια; Γνωρίζω τον κατηγορούμενο από έφηβο. Τον γνωρίζω σαν συγγραφέα, και σαν Έλληνα. Και σας δηλώνω κατηγορηματικά: Και στις τρεις ερωτήσεις ο κατηγορούμενος έδωσε αυτές τις απαντήσεις. Δεν είναι ένοχος.» (5)

Τα όσα μαρτύρησε ο Κώστας Βάρναλης στην δίκη του Μενέλαου Λουντέμη ισχύουν τα ίδια και απαράλλακτα για τον Κούρδο αγωνιστή Τσερκέζ Κορκμάζ. Ξαναδιαβάστε το πιο πάνω απόσπασμα αλλάζοντας τις λέξεις συγγραφέας και Έλληνας με τις λέξεις αγωνιστής και Κούρδος:

«Ένοχος; Όχι! Για να ναι ένοχος ένας Αγωνιστής πρέπει να δίνει αρνητικές απαντήσεις στις τρεις παρακάτω ερωτήσεις; Πρώτον: Ζώντας σε μια κοινωνία αδικίας με ποιους θα πάει; Με τους αδικητές ή με τους αδικημένους; Δεύτερο: Αν ο Λαός πέσει στα δεσμά της τυραννίας με ποιους θα συνταχθεί; Με τον τυραγνισμένο ή με τον τύραννο; Και τρίτο και τελευταίο: Αν η Πατρίδα πάει σ΄ εθνική σκλαβιά ποιους θα βοηθήσει; Τους κατακτητές ή τους κατακτημένους; Δηλαδή με τους κιοτήδες θα πάει ή με τα παλικάρια; Γνωρίζω τον κατηγορούμενο από έφηβο. Τον γνωρίζω σαν αγωνιστή, και σαν Κούρδο. Και σας δηλώνω κατηγορηματικά: Και στις τρεις ερωτήσεις ο κατηγορούμενος έδωσε αυτές τις απαντήσεις. Δεν είναι ένοχος.»

Σταματήστε την παρωδία. Ελευθερώστε τον Τσερκέζ Κορκμάζ!

Σόλων Αντάρτης ~ solon_antartis@yahoo.comsolon_antartis@yahoo.com
Μέλος του
Συνδέσμου Αλληλεγγύης με το Κουρδιστάν
https://www.facebook.com/Syndesmos.me.to.Kourdistan
~~~~~~~~~~~~~

Υστερόγραφον: Όταν αυτή η διαδικασία τελειώσει θα πρέπει να αναδειχθεί παντού η παντελής απουσία των ψευτών που καμώνονται ότι νοιάζονται για την προστασία των πολιτικών προσφύγων, αλλά και των θεσμών που κόπτονται για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Πηγές
-------


1. Αισχύλου Ικέτιδες σε μετάφραση του Ι.Ν. Γρυπάρη
Από την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα
http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/browse.html?page=9&text_id=128

2. Όπου πιο πάνω 397-401
Από:
http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/browse.html?page=11&text_id=128

3. Όπου πιο πάνω 600-626

4. Η Μαρτυρία του Βάρναλη στην δίκη του Μενέλαου Λουντέμη. Από το βιβλίο του Λουντέμη «Ο Κονταρομάχος», εκδόσεις Δωρικός, 1974

Αναγνώσματα
------------------


Νέες ανατροπές στη δίκη του Τσερκέζ Κορκμάζ σήμερα
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/07/blog-post.html

Τεκμήρια συνωμοσίας από ΚΥΠΡΙΟΥΣ αξιωματούχους εις βάρος του Κούρδου αγωνιστή Τσερκέζ Κορκμάζ
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/06/blog-post_20.html

Η του Τσερκέζ Κορκμάζ Απολογία
του Σόλωνα Αντάρτη
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/06/blog-post_24.html

Καταγγέλλουμε την Επαίσχυντη Συμπεριφορά του Κράτους προς τον Πολιτικό Κρατούμενο Τσερκέζ Κορκμάζ (Cerkez Korkmaz)
https://cyprusindymedia.blogspot.com/2019/04/cerkez-korkmaz.htm

No comments:

Post a Comment