Friday, 19 April 2024

🔵 Βόρεια Ήπειρος ~ Ανατρεπτικές απόψεις από Κύπρο



 
Μια συμβολή στην Διαβούλευση για το μέλλον της Βορείου Ηπείρου

Κυριακή 14 Απρ. 2024 *

Θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας τα πιο κάτω... έστω αφοριστικά, χωρίς να μπαίνουμε στο βάθος ανάλυσης που απαιτείται για το κάθε κεφάλαιο. Είναι οι παράμετροι που κατευθύνουν την αντίληψη μας για το κρίσιμο θέμα των ακριτικών Ελληνικών κοινοτήτων της Βορείας Ηπείρου.
Τον Δεκ. 2023 δημοσιεύσαμε μια αρχική τοποθέτηση σε παρόμοιους άξονες (στις Σημειώσεις, πιό κάτω, [1]), μα το παρόν κείμενο είναι αρκετά πιο ολοκληρωμένο.
- Ενδο~Μήδεια /
Cyprus IndyMedia
και
Φιλική Εταιρεία Κύπρου


Το Μεγάλο Τόξο


Κρίνουμε πως το θέμα της Βορείας Ηπείρου - όπως και όλων των ακριτικών περιοχών του Ελληνισμού - πρέπει να εξετάζεται πάντα μέσα από το πρίσμα του Μεγάλου Ακριτικού Τόξου που περιλαμβάνει την Μακεδονία, Βόρεια Ήπειρο, Θράκη, Αιγαίο, Καστελόρριζο και Κύπρο.

Οι εξελίξεις σε κάθε μια από αυτές τις περιοχές επιδρούν και σε όλες τις άλλες - καθώς και στον κεντρικό κορμό της ελλαδικής επικράτειας - και είναι αδιανόητο να τις βλέπουμε μόνο σε στεγανά διαμερίσματα ως "ξεχωριστά θέματα". Είναι ενιαία.

Το Μεγάλο Ακρτικό Τόξο βέβαια έχει τον αντίποδα του, στην ύπαρξη, λειτουργία και δυσλειτουργία του Αθηναϊκού κράτους, που διαχρονικά διατελεί στην παραίσθηση πως τάχα θα ευημερήσει μόνο αν εγκαταλείψει ή και αποκόψει τα άκρα του!

Η Βόρεια Ήπειρος ιδωμένη μέσα από το σύμπλεγμα που συνθέτουν οι περιοχές του Μεγάλου Ακριτικού Τόξου και ο κυρίος κορμός της ελλαδικής επικράτειας υπό την εξουσία του Αθηναϊκού κράτους. κατέχει στοιχεία πολύ παρόμοια με:
ο- τις κοινότητες εγκλωβισμένων Ελλήνων στην Καρπασία της Κύπρου που βρίσκονται υπό κατοχή από το 1974 απευθείας από την Τουρκία,
ο- την Ελληνική Κύπρο που βρίσκεται ταυτόχρονα υπό κατοχή από πολιτικοστρατιωτικές και οικονομικές δυνάμεις της Τουρκίας, του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ), των ΗΠΑ /ΝΑΤΟ, και της ΕΕ.
ο- την Βόρεια Ιρλανδία, που βρίσκεται υπό κατοχή από το αγγλικό Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Ιρλανδικός λαός που ζεί υπό κατοχή στη Βόρεια Ιρλανδία θεωρεί αυταπόδεικτο το ότι τα όσα συμβαίνουν στον κυρίως κορμό της "ελεύθερης" Ιρλανδίας καθώς και εντός του Ηνωμένου Βασιλείου - όπως και σε κάθε άλλη χώρα που βρίσκεται κατεχόμενη από το Η.Β. - επιδρούν άμεσα στις συνθήκες υποδούλωσης και στους παράγοντες που καθορίζουν τον απελευθερωτικό αγώνα.


Αυτός ο τρόπος σκέψης είναι απαραίτητος, και ισχύει για όλες τις δικές μας κατεχόμενες κοινότητες.

Αποτυχία ή και προδοσία από τους θεσμούς

Τόσον η Βόρεια Ήπειρος όσο και η Κύπρος βρίσκονται διαχρονικά υπό την ηγεμονία των επικρατούντων τοπικών, ακριτικών και πανελλήνιων θεσμών που κυρίως αναλύονται σε Κράτος, Κεφάλαιο, Κόμματα, και Κλήρο (τα "Τέσσερα Κάππα" του Ελληνισμού).

Επί του παρόντος, η εξουσία βρίσκεται στα χέρια των Τεσσάρων Κάππα: τόσο στις τοπικές μας κοινότητες σε Βόρεια Ήπειρο και Κύπρο, όσο και στην ελλαδική επικράτεια, αυτοί είναι οι θεσμοί που καθορίζουν την μοίρα μας.

Στον βαθμό που οι θεσμοί αποτυγχάνουν, αμελούν, ή και αρνούνται να πράξουν το εθνικώς ορθό, δηλαδή το να συμβάλουν στην προστασία, επιβίωση και απελευθέρωση των ακριτικών κοινοτήτων, δημιουργείται πολιτικό κενό: αυτό το κενό μπορεί να συμπληρωθεί μόνο από τον ίδιο τον ενεργοποιημένο, κινητοποιημένο αυτο-οργανωμένο λαό. Ο οποίος λαός, ανάλογα με τις συνθήκες και περιστάσεις βρίσκεται κάθε τόσο ενώπιον της ιστορικής του ευθύνης: να δημιουργήσει ο ίδιος δικούς του νέους θεσμούς που θα επωμιστούν την προστασία, επιβίωση και απελευθέρωση του.

Ελληνική Ταυτότητα

Η Ελληνική Ταυτότητα των ατόμων, κοινοτήτων, οργανώσεων, και θεσμών μας σε έκαστη από τις ακριτικές περιοχές του Μεγάλου Τόξου καθώς και μέσα στην ίδια την ελλαδική επικράτεια  είναι το πιο καθοριστικό ζήτημα - και κρίσιμο για μας σε Βόρεια Ήπειρο και Κύπρο: είναι ο πυρήνας και η καρδιά του προβλήματος, το εκ των ουκ άνευ• η Ελληνική Ταυτότητα είναι ο μόνος λόγος που υφιστάμεθα κατοχή και εθνοκάθαρση, είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο έχουμε ανάγκη προστασίας, επιβίωσης και απελευθέρωσης. Χωρίς την Ελληνική Ταυτότητα ουδείς από τους αγώνες μας έχει νόημα, κανένα από τα αιτήματα μας δεν έχει περιεχόμενο.

Εκ πρώτης όψεως το να αυτοκαθορίζεσαι ως Έλληνας αφορά τις Ρίζες. Όπως είπε και μια ομιλήτρια κατά την διάρκεια της Ειρηνικής Εξέγερσης των  Αγανακτισμένων το 2011 έξω από το Προεδρικό Μέγαρο στη Λευκωσία: "Αν δεν έχεις ρίζες, αυτόματα μετατρέπεσαι σε καυσόξυλο".

Αλλά στην ουσία του το θέμα αυτοκαθαρισμού των ατόμων και κοινοτήτων είναι το ερώτημα "τι μας ορίζει ως Έλληνες;" Στο ιστορικό μας παρελθόν, αλλά και στην "μεταμοντέρνα" εποχή που διανύουμε έχουν δοθεί πολλές απαντήσεις. Αλλά... ΟΥΤΕ τα γονίδια, ΟΥΤΕ η καταγωγή, ΟΥΤΕ το θρήσκευμα, ΟΥΤΕ η υπηκοότητα καθορίζουν την Ελληνική εθνική ταυτότητα όσο κι' αν ξεσχίζονται οι ψευδοπατριώτες, ψευδοεθνικόφρονες, ψευδοδεξιοί και ψευδοαριστεροί γύρω και μέσα από την αγωνιώδη αυτή μάχη εθνικού αυτοκαθορισμού. Η μόνη απάντηση που έχει νόημα είναι ο Ελληνικός Λόγος και η Ελληνική Παιδεία - όπως την όρισε ο Ισοκράτης το 400πΧ. [2].

Στον βαθμό που ο Ελληνικός Λόγος και η Ελληνική Παιδεία παραμένουν ζωντανά βιώματα, το κάθε άτομο και κοινότητα που μετέχει σε αυτά βιώνει ελληνικότητα.

Με άλλα λόγια ο αγώνας για προστασία, επιβίωση και απελευθέρωση είναι αδιάρρηκτα συνυφασμένος με την προστασία και διαφύλαξη του Ελληνικού Λόγου και Παιδείας. 

Δυστυχώς όμως τα συμφέροντα που είναι ενσωματωμένα μες τους θεσμούς - τα Τέσσερα Κάππα της εξουσίας - είτε τελούν σε άγνοια, αμέλεια, παράλειψη, και παράβαση καθήκοντος ως προς τον Ελληνικό Λόγο και Παιδεία, είτε στρατεύονται επί σκοπώ προς διαστρέβλωση και παραχάραξη τους. Και μόνο μια ανάγνωση της άθλιας "γλώσσας" που χρησιμοποιούν οι δημοσιογράφοι του κατεστημένου και καθεστωτικού Τύπου επιβεβαιώνει την θέση μας.

Το αντίδοτο είναι η γνήσια και αυθεντική Ελληνική Παιδεία και ο Ελληνικός Λόγος. Ό,τι περνά από το χέρι μας για να διατηρήσουμε ζωντανό το βίωμα του Λόγου, και να διαφυλάξουμε τον πνευματικό και ηθικό θησαυρό της Ελληνικής Παιδείας, έχει άμεση επίδραση στις συνθήκες επιβίωσης και απελευθέρωσης μας.

Το τετραεπίπεδο σχήμα ανάλυσης

Υιοθετούμε το σχήμα θεώρησης που ανέλυσε ο Γιώργος Κυριακού σ' ένα μη-δημοσιευμένο του κείμενο (φέρει τίτλο "Εσωτερικά Κείμενα"), όπου κατατίθεται μια ιεράρχηση των παραγόντων που καθορίζουν την κατάσταση που βιώνει ο Ελληνισμός της Βορείας Ηπείρου:

Σε πρώτο επίπεδο αναγνωρίζεται η καταστροφική επίδραση που έχουν οι Διεθνείς και Περιφερειακές δυνάμεις, κυρίως οι δυνάμεις της Δύσης, ΗΠΑ/ΝΑΤΟ, ΗΒ, ΕΕ, Τουρκία. Βεβαίως, όπως και σε κάθε στοιχείο της φύσης και της πολιτικής ζωής, η επίδραση αυτών των δυνάμεων δεν είναι ούτε μονολιθική ούτε αμετάβλητη. Κατά καιρούς και περιστάσεις προκύπτουν αντιστροφές συμφερόντων, εσωτερικές διαμάχες, ανταγωνισμοί και σπασμωδικές, μη-γραμμικές εξελίξεις που ανοίγουν διαδρόμους για τους καταπιεσμένους λαούς και κοινότητες ώστε να πραγματωθούν πιο ουσιαστικές ή και αποτελεσματικές
διεκδικήσεις από τους καταπιεσμένους λαούς.

Σε δεύτερο επίπεδο αναγνωρίζονται οι ευθύνες του Αλβανικού κράτους, του οποίου οι πράξεις και αμέλειες συνθέτουν άμεσα την γενοκτονική πολιτική εθνοκάθαρσης που υπόκεινται οι ΒορειοΗπειρώτες.

Στο τρίτο επίπεδο έχουμε τις πράξεις, απραξίες, αμέλειες και εγκλήματα της ελλαδικής αλήτ /ελίτ που κατέχει την εξουσία και το Αθηναϊκό κράτος στα χέρια της, εντός της ελλαδικής επικράτειας.

Στο τέταρτο επίπεδο - και το πιο άμεσο, βιωματικά - βρίσκεται η ίδια η κοινότητα στην Βόρεια Ήπειρο. Εκεί είναι που με την αυτο-οργάνωση, την διαφύλαξη του Ελληνικού Λόγου, και με δραστηριότητες πολιτικής, πολιτιστικής, και κοινωνικής αλληλεπίδρασης ανάδρασης με τα τρία προηγούμενα επίπεδα, προκύπτουν οι δυνατότητες για αλλαγή πορείας.

Μη-παρεμβατική στάση στα εσωτερικά της κοινότητας / Υποστήριξη πρωτοβουλιών

Υιοθετούμε επίσης την τοποθέτηση που αρθρώθηκε από τον Γιώργο Κυριακού όσο και από άλλους συναγωνιστές, ως στάση ΜΗ-παρέμβασης στα εσωτερικά της κοινότητας ΒορειοΗπειρωτών.

Οι ίδιοι οι άνθρωποι γνωρίζουν καλύτερα - εμάς δεν μας πέφτει λόγος. Ο πολιτικός, πολιτιστικός και κοινωνικός αυτοπροσδιορισμός και αυτο-οργάνωση των κοινοτήτων στην Βόρεια Ήπειρο είναι εσωτερικό θέμα και πιστεύουμε πως η μόνη έντιμη στάση αλληλεγγύης είναι η ΜΗ-παρέμβαση.

Το ίδιο άλλωστε έθεσε και ενσωμάτωσε σε θεωρία και πράξη η επαναστατική οργάνωση με το όνομα
Weather Underground που έδρασε εκτενώς στις ΗΠΑ κατά την διάρκεια της δεκαετίας του 1970. Η προσέγγιση αυτή εκδόθηκε το 1974 σε βιβλίο με τίτλο
"
Prairie Fire: The Politics of Revolutionary Anti-Imperialism",
όπου αρθρώνεται καθαρά το ότι καθήκον των αλληλέγγυων συντρόφων είναι να υποστηρίζουν τις απελευθερωτικές πρωτοβουλίες των καταπιεσμένων λαών αλλά να ΜΗΝ εμπλέκονται στα εσωτερικά τους ζητήματα. Αυτά, μόνο οι ίδιοι οι λαοί και κοινότητες μπορούν να τα διευθετήσουν. Η Αυτονομία και Αυτοδιάθεση είναι πολύτιμες αξίες.

Κινηματικές Λύσεις

Όσα δεν μπορούν, δεν θέλουν, ή και εχθρεύονται να κάμουν οι θεσμοί των Τεσσάρων Κάππα (Κεφάλαιο, Κράτος, Κλήρος και Κόμματα) πρέπει να τα υλοποιήσει ο ίδιος ο λαός.


Η προσέγγιση αυτή είναι εφαρμόσιμη παντού, τόσον στην κάθε μια από τις ακριτικές κοινότητες όπως την Βόρεια Ήπειρο, τα νησιά του Αιγαίου, και την Κύπρο, όσο και μέσα στην ίδια την ελλαδική επικράτεια, σε πόλεις και στην ύπαιθρο. Με αυτές τις μεθόδους οι αλληλέγγυες κοινότητες και οργανώσεις μπορούν να κλιμακώσουν την αποτελεσματικότητα τους και να  ωφεληθούν απευθείας από αυτές.

Αρχής γενομένης από την ίδια την κάθε κοινότητα.

Το ζητούμενο είναι να δημιουργηθούν θεσμοί αυτο-οργάνωσης. Κύριο πεδίο εφαρμογών - και το πιο εύκολο - είναι η δημιουργία θεσμών της εναλλακτικής οικονομίας, ήτοι συνεργατισμούς παραγωγών, συνεργατισμούς καταναλωτών, διεύρυνση της ανταλλαγής προϊόντων, εμπορευμάτων και υπηρεσιών που παρακάμπτουν το χρήμα, εθελοντικές εργασίες, εθελοντικές δωρεές, εταιρείες που ανήκουν στους εργαζόμενους, συνεργατισμούς κοινοκτημοσύνης, και κοινόβια.

Ασχέτως του αν "πιστεύουν" σε αυτά οι άνθρωποι ή όχι, σε περιόδους οικονομικής ταλαιπωρίας οι άνθρωποι έχουν αντικειμενική ανάγκη για συνεργασία και εξοικονόμηση πόρων, και εξαγκάζονται σε σμίκρυνση εξόδων και αλληλοϋποστήριξη. Οι πιο πάνω μορφές αυτο-οργάνωσης παρέχουν τέτοιες δυνατότητες.

Απαραίτητο στοιχείο που καθιστά αυτούς τους θεσμούς ως λαϊκούς και κοινοτικούς είναι η αμεσοδημοκρατική αυτοδιοίκηση. Δηλαδή διαδιασίες ελεύθερου διαλόγου μεταξύ ίσων μελών, η ανεύρεση σύγκλισης και λήψη αποφάσεων με βάση την ομοφωνία, απόρριψη της απόλυτης πλειοψηφίας (του περίφημου 51%) - και όπου προκύπτει κάποιο φαινομενικά ανυπέρβλητο εμπόδιο, αντικατάσταση του 51% με υψηλές πλειοψηφίες όπως πχ. 80%.

Επιβίωση - Απελευθέρωση

Έχουμε δημοσιεύσει πολλά για τα θέματα που αφορούν την Εναλλακτική Οικονομία. Άπτονται συγκεκριμένων εφαρμογών, αλλά και γενικευμένης θεωρητικής αντίληψης για την Οικονομία. Παραθέτουμε πρόσβαση σε αυτά στις Σημειώσεις [3].

Πολλές φορές οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αντιληφθούν ότι ακόμη και απλές πράξεις είναι σπουδαίες, όπως για παράδειγμα το ότι η ανταλλαγή προϊόντων και υπηρεσιών, ή η δημιουργία ενός μουσικού σχήματος (συγκροτήματος), η από κοινού αγορά ενός υπολογιστή ή τρακτέρ για την κοινή χρήση μιας μικρής κοινότητας αγροτών μπορούν να αποτελέσουν τεράστια κινηματικά θεμέλια για την επιβίωση και μελλοντική απελευθέρωση του λαού μας.

"Κλέβουμε" εδώ και αναδημοσιεύουμε κάποιες ιδέες από ένα κείμενο του Γιώργου Κυριακού που έχει υπότιλο: "Η κυπριακή εναλλακτική: Δημοκρατική Ομοσπονδία Μικτών Περιφερειών Κύπρου", οι οποίες έχουν αξία για κάθε αγωνιζόμενη κοινότητα, και που ζωγραφίζουν καλύτερα τις προτάσεις που παραθέσαμε πιο πάνω. Πιστεύουμαι πως ισχύουν σε μεγάλο βαθμό τόσο για την Κύπρο όσο και για την Βόρεια Ήπειρο [4].
 
Ο Γιώργος Κ. αναφέρεται σε Αυτόνομα Συμβούλια ως κοινωνικές οντότητες-κλειδιά σε αυτή την κινηματική διαδιασία. Η άποψη μας είναι πως σε ό,τι αφορά τέτοια κοινοτικά συμβούλια, είναι απαραίτητο να υπάρχουν και ξεχωριστά (δηλαδή που ανήκουν μόνο σε ένα είδος κοινότητας), και μεικτά (πολυκοινοτικά), που να λειτουργούν σε συνεργασία μαζί και παράλληλα. Γράφει υπέρ της:
"...δημιουργίας διεθνικών και διαθρησκευτικών συμβουλίων στην κατεύθυνση της ριζοσπαστικοποίησης και της οικουμενικότητας των εθνικών και θρησκευτικών ιδεών. Το πρωταρχικό υλικό των εθνικών ταυτοτήτων και των θρησκευτικών πίστεων σε μια τάση εκσυγχρονισμού και συμπόρευσης οφείλει να αναδυθεί στην επιφάνεια σε μια εποχή που η μισαλλοδοξία και το ίδιον συμφέρον προβλέπει πολέμους. "

Αναγκαία χαρακτηριστικά των Συμβουλίων είναι η Αυτονομία, η κοινοτική χειραφέτηση, και η οριζόντια διοργάνωση (όσον το δυνατόν λιγότερες ιεραρχίες). Επιπλέον, υπάρχει τεράστια ανάγκη υπέρβασης του διχαστικού και παραπλανητικού δίπολου "δεξιάς" και "αριστεράς"• ζούμε σε μια εποχή όπου ούτε η "αριστερόζ" ψευδο-αριστερά αντιπροσωπεύει τον λαό μας, ούτε και "αδέξια δεξιά".

Ο Γιώργος Κ. συνιστά την δημιουργία τοπικών συνδικάτων:

"...ο αγώνας για τη μετατροπή των κλαδικών συντεχνιών σε τοπικά πολυκλαδικά «συνδικάτα ζωής» μπορεί να παίξει το ρόλο της ένωσης και του τοπικού δημοκρατικού συντονισμού των καταπιεσμένων εργαζομένων, μικροεπαγγελματιών-αυτοαπασχολούμενων, υπαλλήλων, συνταξιούχων, αλιέων, γεωργών, κτηνοτρόφων κλπ. ντόπιων και ξένων."
"...Η ομοσπονδιοποίησή τους θα μπορούσε να καταστεί η κοινότητα των κοινοτήτων. Η κοινή πορεία διεκδίκησης του κοινού αυτονόητου δικαιώματος στην επιβίωση και της κοινής αναζήτησης στο περιεχόμενο της εργασίας, της ωφέλειας του παραγόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας, της αλληλοβοήθειας και αλληλεγγύης μπορεί να προκύψει από ένα νέο κοινοτισμό."


Συστήνει:

"...δημοκρατικά συμβούλια για την παραγωγή", "...νέες «πιστωτικές» δυνατότητες μεταξύ αλληλέγγυων," "...δημιουργία παραγωγικών-καταναλωτικών δικτύων".

Εισηγείται ότι οι:

"...συλλογικότητες ή άνθρωποι-σύνδεσμοι μπορούν να δημιουργούν κατά τόπους συμβούλια με βάση τις προτεραιότητες της περιοχής τους".
"...Η στροφή στην παραγωγική οικονομία και η δημιουργία τοπικών παραγωγικών δικτύων, η διαχείριση του νερού, η δημιουργία πολιτιστικών εστιών, η χρήση των κοινοτικών γαιών, η εκπαίδευση, η υγεία, η οικολογία, ένας άλλος τουρισμός, κλπ. είναι καίριες αφορμές και αιτίες δημιουργίας τοπικών αυτόνομων συμβουλίων."

Όλες αυτές οι Αυτόνομες εναλλακτικές ή και ριζοσπαστικές οντότητες μπορούν να δημιουργηθούν απευθείας από τον λαό και να κτίσουν διάφορες μορφές κοινοτικής αυτάρκειας και αυτοδιοίκησης: σ' ένα κλίμα όπως το παρόν, όπου η κοινωνία καταρρέει και οι κυρίαρχες δυνάμεις (κεφάλαιο, κράτος, κλήρος, και κόμματα) αδυνατούν ή αρνούνται να πράξουν το ορθό, τότε η δημιουργία και λειτουργία τους καθίσταται αναγκαίος πυλώνας για την επιβίωση και απελευθέρωση των κοινοτήτων.

"Η θεματική και η γενική δικτύωσή τους", γράφει ο Γιώργος Κ. "με κατεύθυνση την ομοσπονδιοποίηση είναι βασικός παράγοντας προώθησης της πολιτικής των πολιτών με στόχο την υπέρβαση της κυριαρχίας του κράτους και του κεφαλαίου."

Και προσθέτουμε ότι αυτές οι οντότητες μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για οτιδήποτε χρειαστεί μελλοντικά να πράξει ο αυτο-οργανωμένος λαός: εκλογικές εκστρατείες, κινητοποιήσεις, ή και όποιες άλλες μορφές απελευθερωτικής πάλης επιβάλουν οι συνθήκες, με κάθε μέσο.

1η Απριλίου, 2024

Σόλων Αντάρτης
και Πέτρος Ευδόκας,
εκ μέρους των συσπειρώσεων γύρω από την
Φιλική Εταιρεία Κύπρου
,
filiki.etaireia.org
και
Ενδο~Μήδεια
/
Cyprus IndyMedia, cyprusindymedia.blogspot.com

* Κατατέθηκε στη Διαβούλευση και κυκλοφόρησε ως φυλλάδιο.


Σημειώσεις


[1].
Κύπρος και Βόρεια Ήπειρος
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2023/12/blog-post.html

[2].
Τι έστι Έλλην;
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2022/08/blog-post_19.html

[3].
Ποιά είναι τα αιτήματα του Κινήματος σε ό,τι αφορά την Οικονομία;
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2018/12/blog-post_64.html

[4].
Η κυπριακή εναλλακτική-πολεμική κατά της ΔΔΟ και της “κινηματικής” της ουράς
tinyurl.com/antidizwniki-polemiki



No comments:

Post a Comment